Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: Știri feroviare din România

1144 posts, 255219 views
 
Go to page:  1  ... 65 66 67 68 69 70 71  ... 82
 
 

📖 Pagination options
  • Author: subway guru
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri feroviare din Romania subway guru

Modernizam pentru o viteza care ar face de rusine pana si locomotivele cu aburi...trist rau de tot...
P.S.
S-au spus lucruri interesante azi la Parlament chiar daca pe alocuri au fost rastalmacite pe dos...
Concluzia unanima a fost ceva de genul stim ca situatia e de kakao, stim ca musai trebuie facut ceva...dar nu prea stim ce...

 


  • Author: alliens
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri feroviare din Romania alliens

In 50  de ani ca nu avem decat vreo 10 000 km  :(

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri feroviare din Romania shoppy

Ce sa facem, avem un sistem feroviar finantat doar de transportatorii de marfa care merg cu maxim 120 descarcati si care deripeaza imediat toate curbele de 160 si macazele cu EA-urile, Pheonixurile si Transmontanele cu sasiuri si boghiuri proeictate acum 50 de ani, iar noi visam 200 asa, pe gratis, si tot cu EA-urile alea de acum 50 de ani.

 


  • Author: drbm
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri feroviare din Romania drbm

02.23.2018 |

A fost prezentată prima locomotivă hibrid de manevră construită în România

http://www.descopera.ro/dnews/17028376- ... era.ro+%29

Prima locomotivă hibrid de manevră construită în România a fost prezentată, joi, în cadrul unei ceremonii organizate în Gara Constanţa. Locomotiva a fost realizată în cadrul unui proiect finanţat de stat cu peste 3,5 milioane de lei.

Locomotiva a fost construită în cadrul unui proiect coordonat de compania România-Euroest SA din Constanţa, cu fonduri de la bugetul de stat, valoarea totală a proiectului fiind de aproximativ 3,6 milioane de lei, informează Mediafax.

Proiectul locomotivei reprezintă o premieră mondială prin conceptul tehnic, spun reprezentanţii companiei, fiind vorba, de fapt, despre transformarea unei locomotive clasice, Diesel, în locomotivă hibrid.

”Este un proiect de cercetare-dezvoltare realizat de România-Euroest în parteneriat cu firme de profil din România. Finanţat de Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării, instituţie publică aflată în subordinea Ministerului Educaţiei Naţionale, dezvoltat în ultimele 12 luni, este un proiect în premieră mondială, premieră naţională, este cea mai competitivă locomotivă electrică pe baterii de manevră, până în 30 de kilometri la oră, din lume, în momentul de faţă”, a declarat directorul proiectului, Corneliu Dică.

Avantajele acestui tip de locomotivă vin din reducerea emisiilor poluante cu 70 la sută, a consumurilor specifice cu până la 60 la sută şi mentenanţei cu 15 la sută.

”Sunt pe baterii. Aceasta este hibridă, pentru a mări autonomia. (Motorul - n.r.) Diesel doar încarcă bateriile, nu e folosit pentru tracţiune. Avantajul este uriaş, nu poluează, nu ai consum de combustibil. (…)Are o autonomie de 8-12 ore în funcţie de sarcina pe care o are. Se încarcă în 2,5 ore”, a spus Dică.

Reprezentanţii Euroest SA susţin că peste 10.000 de locomotive Diesel cu vârsta medie de peste 36 ani trebuie înlocuite în Europa până în 2025, din cauza gradului ridicat de poluare.

Potrivit acestora, locomotiva hibrid va putea efectua operaţiuni de manevră pe liniile industriale, triaje, depouri sau gări cu activitate de manevră intensă sau fără posibilitatea încărcării acumulatorilor de la o sursă exterioară.

Timpul de operare este practic limitat numai pentru alimentare cu combustibil care, din calculele preliminare, este de circa 20 de zile. Acest tip de locomotive ar urma să fie utilizat în combinatele siderurgice sau cele chimice şi petrochimice, ori de către operatorii de manevră portuari, din porturi precum Constanţa, Rotterdam sau Hamburg.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Stiri feroviare din Romania andrei11

(…)Are o autonomie de 8-12 ore în funcţie de sarcina pe care o are. Se încarcă în 2,5 ore”
Timpul de operare este practic limitat numai pentru alimentare cu combustibil care, din calculele preliminare, este de circa 20 de zile.

Să-mi traducă și mie cineva textul. Merci.  :bere:

 


  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri feroviare din Romania TibiV

drbm wrote:
02.23.2018 |
Locomotiva a fost realizată în cadrul unui proiect finanţat de stat cu peste 3,5 milioane de lei.

Locomotiva a fost construită în cadrul unui proiect coordonat de compania România-Euroest SA din Constanţa, cu fonduri de la bugetul de stat, valoarea totală a proiectului fiind de aproximativ 3,6 milioane de lei, informează Mediafax.


Clubferoviar are alta parere...
Proiectul s-a ridicat la o valoare de 3,56 milioane de lei (765 mii euro), din care suma de 1,58 milioane lei (340 mii euro) a fost asigurata din fonduri de la bugetul de stat, iar 1,98 milioane lei (425 mii euro) au fost asigurati prin intermediul unei cofinantari.

 


  • Author: 19jimmy84
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri feroviare din Romania 19jimmy84

Patru ore cu trenul de la București la Constanța. Drum cu rugaciuni și cu ceai cald de la controlor

Să vrei să călătorești cu trenul în aceste zile este o adevărată aventură, mai ales când vine vorba de compania de stat, CFR Călători.

8.45. Am ajuns în Gara de Nord la 8.45, deși aveam trenul către Constanța la 9.30. Majoritatea caselor închise, iar cele care erau deschise nu aveau bani să dea rest la „bancnote mari” de 100 sau 200 de lei. Imediat ce ai intrat în gară ajungi să te simți ca Evgeni Plushenko, dar fără patine și orchestră, în schimb ai ropote de aplauze dacă reușești să te împrăștii cu grație pe podeaua alunecoasă.

Și te întâmpină primul obstacol, un morman de zăpadă, adunat cu multă sârguință de lucrătorii Romprest, care strâng zăpada într-un cărucior cu care CFR căra coletele din vagonul Poștă acum 20-30 de ani. Unul trage căruciorul, doi încarcă la lopată zăpada ce se depune parcă necontenit. În spatele lor, în funcție de echipă, un al patrulea sau al cincelea membru, aruncă cu care pe podea de parcă ar săra după gust un cordon bleu, la Mastechef.

Sherlock Holmes din Gara de Nord

Și pentru că vrei să iei un tren spre „Iadul alb”, cum ne place în presă să denumim iarna grea, trenul de Constanța a devenit una din enigmele secolului 21, așa că te transformi într-un Sherlock Holmes de ocazie. Este afișat pe tabela mare, unde sunt puse la loc de mare mândrie cursele de plecări și veniri cu mari întârzieri. Dar deși este afișat, angajatul CFR Călători, responsabil cu pusul liniei de la care pleacă, probabil a uitat de el.

Mai sunt 10 minute și nici un călător nu știe către ce linie să se îndrepte. Un pâlc de oameni stau cu gâtul alungit și privirile către tabelă asemeni unor pui neajutorați în cuib așteptând pasărea mamă să vină cu suculenta bucată de mâncare. Din când în când mai „piuie” nemulțumiți și speriați că pierd trenul.

Pentru cei care au mai mers spre Constanța, acestea sunt mai tot timpul spre liniile cu numele mari. Așa l-am găsit și noi, la peronul 12 din 14. Ne întâmpină un controlor în fofolit și pregătit pentru urgia de afară.

Un pas înainte, doi, în Evul Mediu

9.20. Trei vagoane are această garnitură, două de clasa a II a, unul de clasa I. Și dacă la 9.20 nu eram decât trei rătăciți prin vagon, după cinci minute acesta aproape că se umple, semn că au aflat călătorii unde trebuie să ajungă.

9.30. Trenul pleacă. Lângă mine, peste culoar, o doamnă la 50 de ani, își face rapid o cruce, spune o rugăciune scurtă și scuipă în sân. Nici bine nu termină rugăciunea că trenul nostru s-a și oprit la 50 de metri de stație, semn că pe vremea asta nici rugăciunile nu circulă în sus.

9.45 După o pauza de 15 minute ne reluăm cursul natural spre Constanța. Și mergem. Lumea face poze pe fereastră, trecem pe lângă celelalte trenuri care așteaptă să intre în gară sau să plece, trecem și de cele două poduri pe sub care vine trenul în Gara de Nord și… ne oprim din nou. Este deja 10.10 când pleacă a doua oară și noi nici nu am ajuns în dreptul Casei Presei, în condițiile în care la ora asta trebuia deja să facem cu mâna călătorilor din Ciulnița.

Totu’-i alb pe câmp, pe dealuri…

10.25 – La aproape o oră de la plecare trecem pe sub podul de la Pipera. Ieșim cu chiu cu vai din București. Totu’-i alb pe câmp, pe dealuri, împrejur, în depărtări. Trenul merge, vine controlorul și în timp ce-și afișează dinții de aur din partea de jos a danturii ne spune spășit: „Trenul a mers bine până aici. Să vedem de aici încolo. Acum merge cu 100 km/h, nu cu 146 km/h cum mergea de obicei. O să vă mai ținem la curent cu noutăți dacă este cazul”. Se depărtează de noi și ne vedem în continuare de drum.

11.46 – intrăm în Ciulnița. E prima stație dintre București și Constanța și avem deja o întârziere ce depășește o oră. Trenul a mai redus din viteză pentru că pe anumite porțiuni sunt sloiuri de gheață care atunci când sunt lovite de tren vagoanele se zguduie destul de dur. Senzația nu este deloc plăcută.

Ceaiul de la miezul zilei

12.30. Am trecut deja cu jumătate de oră peste ora la care trebuia să ajungem în Constanța și suntem de abia la Fetești. Controlorul, cu un oarecare simț de vinovăție merge printre scaune și întreabă călătorii dacă vor un pahar de ceai cald. Ține în mână un pet de doi litri în care odată era apă minerală, iar în cealaltă un pachet de pahare din plastic. Din când în când mai toarnă la câte un călător un pahar de ceai pentru a se mai dezmorți.

13.20 – După o întârziere de aproape 90 de minute ajungem în Constanța. Litoralul ala de-l vedem pe timp de vară este la o distanță de 50 de grade depărtare, care par să nu mai vină.


sursa: https://www.libertatea.ro/stiri/reporta ... or-2159050

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Stiri feroviare din Romania Robert24

Articol de tot rahatul! Normal... libertatea.... :(
Ce o fi vrut fufa / pitziponcul care a scris mizeria asta, sa ajunga eventual si mai devreme pe o asemenea vreme???

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri feroviare din Romania shoppy

Este o victorie ca a ajuns doar cu 90min intarziere.

 


  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri feroviare din Romania TibiV

Este o victorie caa ajuns...
Libertatea probabil ca nu aflat ca (dupa cum spunea un clasic in viata...) "iarna nu-i ca vara"...
Uite un link la un video cu A2 filmat si postat astazi pe la ora 13 de Politia Romana:
https://www.facebook.com/PolitiaRomanawww.politiaromana.ro/videos/1529631297148099/

Iar M800 nu este mai ferita de viscol decat A2...

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri feroviare din Romania shoppy

A2 - Autostrada ninSoarelui :D (RockFm)

 


  • Author: mcosmin
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  


  • Author: Celestin Draganescu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri feroviare din Romania Celestin Draganescu

Asa se intervine si pe M800, doar ca n-a fost nimeni sa filmeze la Dor Marunt...

 


  • Author: 19jimmy84
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri feroviare din Romania 19jimmy84

O echipă românească a fabricat prima locomotivă hibrid: „Evită în totalitate poluarea”

În timp ce infrastructura feroviară este la pământ, pasarelele se prăbuşesc și trenurile au mereu întârzieri, câțiva ingineri din Constanța se mândresc cu o realizare revoluționară.

Susțin că au fabricat prima locomotivă hibrid, din lume care este folosită, deja în port. Invenția a atras şi atenția mai multor companii din Vest, interesate să cumpere modelul.

Locomotiva hibrid a luat naştere dintr-una diesel. Inginerii au păstrat de la sasiul, cabina şi rezervoarele de aer şi combustibil şi i-au adăugat un computer de bord pentru comenzi. Cel mai important este, însă, grupul electrogen care permite încărcarea în timp scurt a bateriilor.

Mecanic locomotivă: „Locomotiva funcţionează pur pe baterii, cel mai economic mod de operare. Mai are şi generatorul pentru încărcarea bateriilor, dar ea funcţionează tracţiunea mare doar pe sistemul de baterii li-ion 400 de volţi.”

Corneliu Dică, manager de proiect: „Este o opţiune, în primul rând, mult mai eficientă din punct de vedere energetic şi al doilea evită în totalitate poluarea.”

Fabricarea locomotivei hibrid a costat 3,5 milioane de lei, iar jumătate din bani sunt de la buget.

Adrian Curaj, fost ministru al Educației și Cercetării: „Este cea mai evoluată locomotivă din lume din punct de vedere al acţiunii hibride. Este o inovare, atât ca soluţie, cât şi model de business, pentru că poate fi dat kitul pentru cel din Germania, Austria, Elveţia care vrea să îşi înlocuiască varianta clasică.”

Constructorii susţin că mai multe ţări din vestul Europei s-au arătat interesate să cumpere invenţia. Iar compania de căi ferate de la noi nu are în plan să modernizeze infrastructura, locomotivele şi vagoanele.

Mihai Rădulescu, inginer proiectant: „De ce nu putem vedea aşa ceva şi în transportul CFR? Pentru că, în general, în ultimii ani, societăţile din cale ferată cele de stat nu au fonduri de investiţii.”

Mihai Buja, mecanic locomotivă: „Nu s-a investit absolut deloc, pentru că n-a fost interes toţi cei care au fost pe funcţii şi-au făcut societăţi particulare şi a naibii meserie nu ştiu cum se face, că alea merg, CFR-ul nu merge!”

Interesele ascunse şi lipsa unei strategii pentru dezvoltarea transportului pe calea ferată au dus la un adevărat dezastru. Din cauza uzurii şinelor, trenurile de călători circulă, în medie, cu 45 de kilometri pe oră iar cele de marfă şi mai încet, cu până la 18 kilometri pe oră.


sursa: https://stirileprotv.ro/stiri/actualita ... uarea.html

 


Go to page:  1  ... 65 66 67 68 69 70 71  ... 82
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since , our 1735 forum members have written 341306 posts in 4061 topics and 419 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use