Forum părinte: Magistrala 900

 

Subiect: Magistrala 900: Bucuresti Nord - Craiova - Timisoara Nord

23 mesaje, 11745 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1 2
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: George
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Magistrala 900: Bucuresti Nord - Craiova - Timisoara Nor George

Exista vreun plan pentru reabilitarea liniei Buc  - Craiova din fonduri europene? Nu ma refer neaparat la refacerea totala ci la reparatii de bun-simt.

 


  • Autor: TibiV
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  


  • Autor: Cosmin Niculi?a
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Magistrala 900: Bucuresti Nord - Craiova - Timisoara Nor Cosmin Niculi?a

Pe Balota,mai exact la Valea Alba,se lucreaza destul de intens. Anul trecut,a fost lucrare la firul 1. Acum,la firul 2. Fata de anul trecut,mergi mai bine pe Balota. Anul trecut,am mers pe Balota precum caruta. 15 km/h  :shock:
https://www.youtube.com/watch?v=250FcM7plR4&t=254s

 


  • Autor: BodoMinea
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Magistrala 900: Bucuresti Nord - Craiova - Timisoara Nor BodoMinea

Victor92 a scris:
- trenurile pierd foarte mult timop intre Gradinari si Chiajna din cauza lucrarilor la cele 3/4 podete care se afla intre Domnestii de Sus si padurea din apropierea satului Teghes;

De câteva luni (n-aș putea să îți zic sigur câte... 1 și ceva-2) se circulă pe ambele fire, cel puțin la plecare/sosire în Chiajna și în stația Domneștii de Sus. Nu știu configurația liniilor dar putem presupune că se circulă pe 2 fire în regim normal până la Grădinari.

Astăzi, în Comuna Domnești, în dreptul stației Domneștii de Sus, pe care o folosesc (aproape) zilnic am observat ceva ce m-a surprins plăcut. Se executa o lucrare la trecerea la nivel dintre cele două fire CF ale M900 și Șoseaua Alexandru Ioan Cuza. Această arteră ce străbate Domneștiul în direcția Ciorogârla a fost închisă toată ziua pentru a schimba dalele ce constituie suprafața de rulare auto. Suprafața aceasta se degradase prin fracturare și deplasare și impunea un disconfort conducătorilor auto - nu știu dacă și vreo restricție de viteză pentru traficul feroviar.

post3.jpeg (118.58 KB; descărcat de 3611 ori)

post2.jpeg (98.85 KB; descărcat de 3612 ori)

La ora nouă seara, drumul ce străbate localitatea era încă închis cu excepția riveranilor, un om în echipament reflectorizant păzea șantierul, nu era mare activitate, cele două tractoare doar blocau aceesul spre trecere. Poate treaba urma să se reia după trecerea trenului sau la altă oră.
post1.png (826.68 KB; descărcat de 3612 ori)


Pe o secție administrată de TFG am văzut la intersecțiile cu drumuri importante următoarea soluție foarte civilizată, dintr-un material cauciucat. Se integra perfect iar mașinile treceau fără nicio jenă din punct de vedere al zguduirii.
STRAIL.jpeg (53.38 KB; descărcat de 3612 ori)

Oare și CFR Infrastructură instalează așa ceva, sau vom avea parte de clasica betonare?

Să amintim așa... în treacăt și că stația Domneștii de Sus nu are peroane, nu are un loc de traversare pentru pietoni, este precar iluminată de lămpile stradale, nu are supraveghere video în zona de așteptare (are doar la trecerea la nivel) și este flancată pe toate părțile de maldăre de gunoaie de nedescris. Un astfel de punct de oprire nu are ce căuta într-o țară europeană în anul 2018, este periculos, empiric și lipsit de respect față de călători - și ne arată de ce trenul REGIO este atât de rău famat în România și de ce clientela sa, în cadrul serviciilor operate de compania de stat constă în mare parte în blatiști.
Puteți vedea diferența dintre... STAT și PRIVAT. (sunt cam 5 km între aceste puncte de oprire consecutive...). Eu chiar cred că locuitorii de toate vârstele ai acestei comune care a primit un „facelift” pe partea de infrastructură rutieră și renunțat la cabluri aeriene și care are parte de un boom imobiliar ar circula cu trenul dacă ar exista un sistem civilizat și bine pus la punct de transport feroviar spre oraș >>ALO, PRIMIȚI CU S-BAHN-UL ȘI CU TICKETINGUL SIMPLIFICAT?<<.

 


  • Autor: BodoMinea
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Magistrala 900: Bucuresti Nord - Craiova - Timisoara Nor BodoMinea

domnestii_de_sus_trecere.jpeg (190.06 KB; descărcat de 3561 ori)

Lucrările continuă la trecerea la nivel din Domneștii de Sus. S-a refăcut linia pe sensul spre București, și terasamentul betonat de sub. S-au instalat și o parte din noile „traverse” cauciucate ce înlocuiesc vechile dale. Șantierul va dura până vineri, timp în care mașinile circulă pe o rută alternativă. Probabil astăzi se va trece pe firul celălalt cu lucrările.

Nu s-a prins în poză dar ceva mai departe (puțin, se vedea locomotiva foarte bine dar nu se vedea numărul de murdărie..), un tren de marfă (cred că CFR Marfă) stătea oprit pe firul spre București. Însă circulația s-a reluat, trenul respectiv a avut o defecțiune a locomotivei și a continuat să se miște după aproximativ 15 minute.

 


  • Autor: BodoMinea
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Magistrala 900: Bucuresti Nord - Craiova - Timisoara Nor BodoMinea

Vineri (16.03.2018) dimineață încă se lucra pe firul spre Grădinari și la suprafața dintre cele două seturi de traverse cauciucate, operațiune ilustrată de această imagine. După amiază s-a reluat traficul auto peste trecerea la nivel (în urma asfaltării), dar la ultima mea verificare trenurile mergeau tot pe un singur fir alternativ, pe primul finalizat, respectiv cel spre București. Probabil în scurt timp va reveni și traficul feroviar la normal, în prezent desfășurându-se cu ușoare întârzieri (6-8-10 minute pentru trenurile Regio la plecare din Chiajna). Oricum, întârzieri acumulează și după Grădinari din cauza vestitelor poduri.
IMG_20180316_115654.jpg (264.96 KB; descărcat de 3486 ori)

 


  • Autor: BodoMinea
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Magistrala 900: Bucuresti Nord - Craiova - Timisoara Nor BodoMinea

Lucrarea sus menționată s-a finalizat de mult, însă circulația feroviară se desfășoară de atunci alternativ pe un singur fir CF, cel dinspre Grădinari spre Chiajna. Ocazionalele întârzieri își fac simțită prezența... Pe firul închis (singurul deschis până acum câteva luni) se observă în depărtare niște macarale și alte utilaje, care astăzi șomau. Deci probabil se face ceva înlocuire de linii care s-a făcut pe celălalt sens. Dacă observ ceva mai dau un semn pe aici. Oricum cunoaștem situația dezastruoasă a M900 în zona aceasta și nu numai, faimoasele podețe, etc...

 


  • Autor: Cosmin Niculi?a
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Magistrala 900: Bucuresti Nord - Craiova - Timisoara Nor Cosmin Niculi?a

Tot pe 900, am inteles ca se lucreaza la podul peste raul Olt. Oare o fi adevarat?  :shock:  :?:

 


  • Autor: stefan_br
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Magistrala 900: Bucuresti Nord - Craiova - Timisoara Nor stefan_br

Podul ce traverseaza raul Olt.

IMG_1088.jpg (158.18 KB; descărcat de 1653 ori)

 


  • Autor: misterr
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Magistrala 900: Bucuresti Nord - Craiova - Timisoara Nor misterr

DOCUMENT EXCLUSIV Oricând poate avea loc o nouă deraiere pe Magistrala 900. Mai multe restricții de viteză decât în 2019

Oricând se poate produce o nouă deraiere pe Magistrala 900, București-Craiova-Timișoara, precum cea care a avut loc în noaptea de duminică spre luni la Drăgănești Olt, o spun răspicat liderii sindicali. Din documente ale CFR SA intrate în posesia Club Feroviar reiese că anul trecut pe M 900 au fost introduse mai multe restricții decât au fost eliminate. În plus, nimeni nu verifică tonajul trenurilor.





Dintre cele opt magistrale de cale ferată din România, la finele anului trecut pe M 900 erau cele mai multe restricții de viteză – 58 la număr, cu 10 mai multe decât la 1 ianuarie 2019. Și asta pentru că, anul trecut, au fost eliminate 73 de restricții, dar au fost introduse alte 83. Restricțiile de viteză sunt impuse de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA în zonele unde sunt probleme cu linia, cu terasamentul, cu traversele, cu aparatele de cale (macazuri), sau cu structura de rezistență a unui pod sau podeț de exemplu.

Cel mai bine în acest ”clasament” stă Magistrala 800 București-Constanța, cu doar trei restricții de viteză. Lucru care însă dă de gândit, din moment ce magistrala a fost modernizată cu fonduri europene, pentru viteze ale trenurilor de până la 160 km/oră.

Șase restricții de viteză introduse de la începutul anului și până acum





Totodată, din același document al CNCF CFR SA reiese faptul că pe raza de activitate a Regionalei Craiova (acolo unde a avut loc deraierea de acum două zile) sunt cele mai multe restricții de circulație dintre toate cele opt regionale – 87, ce-i drept în scădere față de 1 ianuarie 2019, când erau 120. Pe parcursul anului trecut, pe Regionala Craiova au fost eliminate 65 de restricții și au fost introduse 62. Alte 30 de restricții au fost transformate în limitări de viteză. Aici, Regionala Constanța este ”frruntașă”, cu doar nouă restricții la finele anului trecut, față de 18 la 1 ianuarie 2019.deraiere pe Magistrala 900

Revenind la Magistrala 900, este de notat faptul că dintr-o altă situație centralizată întocmită de CFR SA, au fost introduse șase restricții de viteză (RV) și în cele nici două luni care s-au scurs din acest an. Iată numai câteva exemple:

• Pe 10.01.2020 se introduce RV pe firul II Roșiori Nord-Atârnați, pe o distanță de 50 de metri, din cauza unor grinzi necorespunzătoare. Viteza maximă a fost redusă de la 80 km la oră pentru trenurile de călători și 60 km/oră pentru cele de marfă la 30 km/oră.
• Pe 13.01.2020 se introduce RV pe 1,1 km în stația Răcari, linia 2, din cauza stării necorespunzătoare a 73 de traverse speciale. Viteza maximă a scăzut la 70 km/oră, de la 120 km/oră pentru călători și 80 km/oră pentru marfă.
• Pe 10.02.20 se introduce RV în stația Malu Mare, linia 3 directă, pe o distanță de 100 de metri, din cauza a 21 de traverse necorespunzătoare. Viteza scade la 70 km/oră, de la 120 km/oră pentru călători și 70 km/oră pentru marfă.

Florin Dobrescu: o altă deraiere pe Magistrala 900 se poate produce oricând





Liderii organizațiilor sindicale sunt îngrijorați de starea proastă a infrastructurii feroviare de pe Magistrala 900 și trag un semnal de alarmă.

”Se poate întâmpla oricând o altă deraiere. Dincolo de problemele serioase de la infrastructură, nimeni nu ține cont de limita de tonaj. Vagoanele nu sunt cântărite de nimeni, sunt încărcate <la ochi>. Ceea ce este îngrijorător este că tronsonul București-Craiova nu este pe niciun coridor european, drept pentru care nu se poate obține finanțare nerambursabilă în vederea modernizării lui”, a declarat pentru Club Feroviar Florin Dobrescu, președintele Federației Naționale Drum de Fier.

El a precizat că problemele la infrastructură sunt extrem de serioase – kilometri întregi de șină trebuie schimbați, pentru că este uzată în proporție de peste 90% și trenurile patinează, trebuie înlocuite traverse, aparate de cale etc. ”Au trecut mai bine de 40 de ani de la ultima refacție serioasă. Locul în care trebuie intervenit cu prioritate este viaductul Cârcea, pentru că dacă nu se va mai putea circula nici pe firul 1 nu se va mai asigura legătura între București și Timișoara, prin sudul țării”, a mai spus Florin Dobrescu.

La finele lunii noiembrie 2019, CFR SA a lansat o licitație având ca obiect reparația tablierului numărul 1 de pe firul II al Viaductului Cârcea amplasat la km 200+306 pe linia Videle-Orșova. Pe 12 august 2018, un mecanic de locomotivă aflat sub influența băuturilor alcoolice a cauzat deraierea unui tren de marfă și a distrus parțial podul.

Ultima deraiere pe Magistrala 900 a avut loc luni dimineață. Și acum se lucrează la restabilirea circulației





În noaptea de duminică spre luni a avut loc o deraiere la Drăgănești Olt, a unui tren de marfă. Circulația pe Magistrala 900, ruta directă între București și Craiova, este blocată și în momentul de față.

Compania Natională de Căi Ferate CFR SA a informat luni dimineață că traficul feroviar între stațiile Fărcașele și Dragănești Olt a fost închis în cursul nopții, din cauza deraierii unei garnituri private de marfă. Trenul de marfă aparținea operatorului privat Constantin Grup și avea în compunere 37 de vagoane încărcate cu cereale. În condițiile în care nouă dintre ele s-au răsturnat și pe celălalt fir de mers, a fost nevoie de închiderea traficului feroviar întrerupt în ambele sensuri. Evenimentul nu s-a soldat cu persoane rănite, însă pagubele materiale sunt însemnate la infrastructura feroviară.

Două macarale lucrează în momentul de față pentru ridicarea ultimelor trei vagoane răsturnate. În total, din compunerea trenului de marfă încărcat cu cereale al operatorului Constantin Grup, au fost afectate 13 vagoane, dintre care nouă răsturnate și patru deraiate.

Probleme generalizate pe rețeaua de cale ferată din România

Liderul sindical Florin Dobrescu atrage atenția asupra faptului că probleme nu sunt doar pe București-Craiova, ci pe întreaga rețea de cale ferată din România, mai ales din cauza subfinanțării.

Dacă anul trecut pentru întreținerea și reparația căii ferate au fost alocați 1,2 miliarde de lei, în 2020 suma a scăzut la 981 milioane de lei. În curând, spune Dobrescu, va începe perioada reviziilor bianuale la aparatele de cale (macazuri) și se manifestă o lipsă de materiale și piese de schimb.

La aceasta se adaugă lipsa forței de muncă, din cauza blocării angajărilor. Numai la nivelul companiei de infrastructură este un deficit de cel puțin 500 de oameni: meseriași de cale, revizori de cale, șefi de echipă, picheri, lăcătuși mecanici, sudori, mecanici de locomotivă și mecanici de mașini grele de cale.

Pentru mai multe informații despre proiectele CFR SA, participați la a XV-a ediție a conferinței dedicate infrastructurii feroviare care va avea loc în zilele de 11 și 12 martie, la Galați.

 


Mergi la pagina:  1 2
 
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Magistrala 900  • 
Alege destinația

 

© 2009 - 2020 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare