Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului

8570 posts, 700905 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 400 401 402 403 404 405 406  ... 613
 
 

📖 Pagination options
  • Author: Cristian
  • Registered member
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului Cristian

sab wrote:
Una este sa mergi pana la Eroilor si alta este sa ai statie chiar "in curte"...


Pai chiar in curte ? Pentru studentii facultatii de drept si ai caminelor care sunt langa ea ?  Altceva nu ai in zona, nici spre Plevnei macar.
Acum eu nu stiu cum se judeca in zilele noastre, dar de la mine de acasa pana la scoala 150 (Eroilor) fac vreo 10 minute. 7 minute daca merg "tintit", fara sa mai casc gura. Pana la Lazar faceam vreo 20-25 de minute, plecam la 7.30 de acasa, pe jos, si la 8 fara cinci intram in liceu. Chiar si astazi fac de la Elefterie pana la Kogalniceanu vreo 10 minute. De la Izvor pana la toate ministerele si institutiile alea din Centrul Civic tot faci 7-10 minute...in fine, poate ca astazi trebuie sa ai gura de metrou in curte dar eu tot raman la parerea ca doua statii la Hasdeu si Cismigiu sunt bani aruncati aiurea si greu de facut (accesul de la Lazar e aiurea rau de tot, ca si ala de peste drum, dinspre biserica)...o sa iasa niste chestii inguste...prefer sa fac un tunel pietonal intre una din ele si Izvor 2 (!) decat si Hasdeu si Cismigiu.  :P

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Ai scapat din vedere persoanele cu handicap, in varsta, mamele cu copii, etc, care se deplaseaza mai greu. S-a dovedit cu argumente puternice ca pentru metrou o distanta medie intre statii de 600 m e chiar ok. Rolul metroului este sa colecteze cat mai multe persoane sau sa distribuie cat mai multe persoane la suprafata.
Ceea ce s-a construit pana in 1989 a fost o combinatie intre metrou si tren urban si se vede ce a iesit, in cartiere populate statii dintr-un kilometru si jumatate intr-un kilometru si jumatate sau chiar doi. Nici cal nici magar, nici tren urban, nici metrou.
Iar daca ai fost atent la discutiile noastre recente accesul de la Lazar este necesar pentru ca de parcul Cismigiu nu te poti atinge nici macar cu un centimetru patrat. Ok, este o exagerare din partea autoritatilor dar asta este legea, a explicat#guru foarte clar.
Si nu mai reluam discutia,statia Hasdeu este obligatorie din doua motive :
1) Corespondenta intre M 4 si M 5
2) Unde faci PLS - ul pentru TBM - urile  care vor sapa tunelurile ?
Este clar  ca cea mai favorabila rezolvare ar fi fost o megaintersectie M 1 / M 3 / M 4/ M 5 in zona Splai ( 1 + 3 ) / Schitu Magureanu ( 4 ) /  Elisabeta ( 5 )   evident realizabila din punct de vedere ingineresc, dar te costa de te rupe. Demolari, consolidari pe Cobălcescu, refaceri cladiri ( liceul Lazar - am impresia ca e monument ), etc, etc.

 


  • Author: sab
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului sab

Cristian wrote:
eu tot raman la parerea ca doua statii la Hasdeu si Cismigiu sunt bani aruncati aiurea ..

Nu sunt bani aruncati aiurea DELOC. Cum ar fi sa faci pe M5 statie doar la Cismigiu si sa te trezesti ca M4 se face pe la Hasdeu , deci nu vor coresponda ? La fel si daca se face statie pe M5 doar la Hasdeu, daca studiul de fezabilitate duce M4 pe la Lazar si Izvor ?
Nu mai mentionez cea mai proasta varianta din punctul de vedere al corespondentei cu M4/M6, statie M5 la mijlocul distantei, la "Kogalniceanu (asta daca s-ar putea face, pentru ca nu prea este posbil), ca tot o mentiona cineva zilele trecute...Acolo n-ai nicio sansa sa "prinzi M4/M6.
Asa cum este facut acum proiectul M5 , acopera ambele variante, indiferent ce traseu se va alege pentru M4/M6...

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Dimineata M1 de la Eroilor se goleste la Izvor, deci daca zici ca Cismigiu e degeaba clar nu ai idee despre ce vorbesti. Si chiar daca nu s-ar justifica, daca lasi asemenea spatii pe viitor alea o sa devina ghetouri, vezi zonele demolate la Basarab si Matache.

 


  • Author: Cristian
  • Registered member
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului Cristian

andrei11 wrote:
Ai scapat din vedere persoanele cu handicap, in varsta, mamele cu copii, etc, care se deplaseaza mai greu. S-a dovedit cu argumente puternice ca pentru metrou o distanta medie intre statii de 600 m e chiar ok. Rolul metroului este sa colecteze cat mai multe persoane sau sa distribuie cat mai multe persoane la suprafata.
Ceea ce s-a construit pana in 1989 a fost o combinatie intre metrou si tren urban si se vede ce a iesit, in cartiere populate statii dintr-un kilometru si jumatate intr-un kilometru si jumatate sau chiar doi. Nici cal nici magar, nici tren urban, nici metrou.
Iar daca ai fost atent la discutiile noastre recente accesul de la Lazar este necesar pentru ca de parcul Cismigiu nu te poti atinge nici macar cu un centimetru patrat. Ok, este o exagerare din partea autoritatilor dar asta este legea, a explicat#guru foarte clar.
Si nu mai reluam discutia,statia Hasdeu este obligatorie din doua motive :
1) Corespondenta intre M 4 si M 5
2) Unde faci PLS - ul pentru TBM - urile  care vor sapa tunelurile ?
Este clar  ca cea mai favorabila rezolvare ar fi fost o megaintersectie M 1 / M 3 / M 4/ M 5 in zona Splai ( 1 + 3 ) / Schitu Magureanu ( 4 ) /  Elisabeta ( 5 )   evident realizabila din punct de vedere ingineresc, dar te costa de te rupe. Demolari, consolidari pe Cobălcescu, refaceri cladiri ( liceul Lazar - am impresia ca e monument ), etc, etc.


Nu am scapat din vedere categoriile acelea de persoane, dar stii si tu foarte bine ca daca erau doar ele avute in vedere se facea metrou la...sfantu asteapta. Adica nu vreau sa fiu mai cinic decat sunt, dar nu bagi sute de milioane ca sa transporti categoriile alea de persoane, asta-i clar pentru oricine.

Colectezi daca ai ce; eu o data pe luna o iau, de regula, la picior cand ma duc sa ma tund la Kogalniceanu. N-ai ce sa colectezi, in afara de celebrii studenti (care oricum sunt deja colectati) nu mai e nimic in zona aia, nici pe Splai, nici pe Plevnei. Ok, colectezi locuitorii de prin zona dar eu zic ca economic vorbind (si metroul e in pierdere parca) nu se justifica 2 statii, la Hasdeu si Cismigiu. Adica chiar nu este Drumul Taberei, Militari sau Pantelimon pe acolo...in zona aia stau cati stau la Dr. Taberei 34 si chiar si asa cred ca exagerez.

PLS se poate face la Opera, daca tot fac PSS si stric "celebrul" parc de acolo, macar stiu o treaba. Iar cu M4, ca se zicea un coleg mai sus ca "ne trezim" cu el...pai aia e, nu ne trezim; prefer sa fac ceva ca lumea la Izvor, eventual si cu niste spatii de magazine sau pizerii cu pesti si acvarii care sa comunice cu magistrala cealalta doar pietonal, astfel incat sa mai scot niste bani de-a lungul anilor, in loc de doua statii Hasdeu si Cismigiu. Dupa mintea mea Cismigiu ar fi mult mai necesara decat Hasdeu, dar...ai spus ca Hasdeu e necesara si sa nu mai reluam discutia, ok, n-o mai reluam.

 


  • Author: sab
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului sab

Deocamdata diametrala N-S (bd Uranus) trece pe la Hasdeu, nu pe la Izvor,asa ca si M4 este prevazut sa treaca pe acolo.Lucrurile trebuie sa le gandesti si in perspectiva si corelat.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

O singura remarca, PLS - ul este "o groapa" lata de vreo 20 m ( minim ) si  lunga de minim 120 m. PLS -ul ( ca si dimensiune ) seamana fix cu  dimensiunile unei statii. ( Ok, statia poate fi mai lunga, dar in nici un caz mai scurta pentru ca peronul are 120 m lungime ).
Asa ca e total neeconomic sa faci un PLS la Opera si sa nu profiti sa faci cu ocazia asta si o statie.
Ca sa rezum, in afara de cazuri exceptionale sau daca dispui de bani cu nemiluita si nu ai ce face cu  ei PLS - ul il faci intr-o viitoare statie si nu asa, pe parcurs, interstatii.
In schimb PSS - ul e mai simplu, nu-ti trebuie decat o groapa de aproximativ 15 m latime si 10 - 15 m lungime.
______________
E foarte limpede ca M 4 nu poate trece decat pe la Hasdeu, am aratat ceva mai sus, ca sa se intersecteze in dreptul B-dului Schitu Magureanu trebuie demolari, reconstruiri, consolidari.

 


  • Author: sab
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului sab

Cristian, ceea ce spui tu nu este nou. Este discutat si ras-discutat. Iti dai seama ca si proiectantul si beneficiarul au analizat variantele pentru M4. Primele variante de traseu duceau la Izvor.Numai ca intre timp s-a croit strapungerea de la GdN la Hasdeu. In aceste conditii, ca sa ai o sansa de executie in acest secol,tu pe unde ai duce M4? Pe sub un bulevard lat sau printre constructii subrede, pe sub o strada ingusta numita pompos Bd Schitu Magureanu ?
Deci M4 s-a cam adjudecat,avand in vedere ca se vor construi cladiri noi pe traseul noului bulevard, care vor genera calatori.
Daca M4 este adjudecat, atunci in mod natural apare si statia Hasdeu pe M5. Chestia cu PLS-ul se leaga de minune.
Gandeste-te ca si pe vremea lui Ceausescu s-a construit o statie numita Basarab pe M1. S-a inaugurat pentru M4. Acolo ramane deocamdata cea mai scurta interstatie din retea.Iar atunci erau distantele mult mai mari si economiile maxime . Toti suntem de acord ca un traseu M4 pe la Izvor era mai bun pentru calator, fie si doar pentru ca era singura posibiliate de transfer direct M3-M4/M6. Dar asta este, in fiecare proiect sunt constrangeri si trebuie sa alegi la un anumit moment. Iar proiectul Izvor are dificultati tehnice imense.

 


  • Author: Cristian
  • Registered member
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului Cristian

andrei11 wrote:
Asa ca e total neeconomic sa faci un PLS la Opera si sa nu profiti sa faci cu ocazia asta si o statie.
Ca sa rezum, in afara de cazuri exceptionale sau daca dispui de bani cu nemiluita si nu ai ce face cu  ei PLS - ul il faci intr-o viitoare statie si nu asa, pe parcurs, interstatii.
In schimb PSS - ul e mai simplu, nu-ti trebuie decat o groapa de aproximativ 15 m latime si 10 - 15 m lungime.
______________
E foarte limpede ca M 4 nu poate trece decat pe la Hasdeu, am aratat ceva mai sus, ca sa se intersecteze in dreptul B-dului Schitu Magureanu trebuie demolari, reconstruiri, consolidari.


Si asta e adevarat.

 


  • Author: Goldmund
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului Goldmund

sab wrote:
Una este sa mergi pana la Eroilor si alta este sa ai statie chiar "in curte". Izvor este putin cam departe sa sa puna.
Si nu sunt asa apropiate Hasdeu si Cismigiu. Iar principalul rol al statiei Hasdeu va fi schimbul cu M4/M6. Deci trebuie sa o faci, chiar daca va deservi doar studentii la inceput.


Sunt convins ca la Metrorex exista standarde pentru distanta minima intre statii.


Cateodata are dreptate si guru in legatura cu speculatiile noastre despre una si alta. Insa, daca am avea o politica "deschisa", transparenta (nu doar ) la Metrorex, speculatiile si "nestiinta" noastra s-ar tranforma pe loc in cunoastere( "Das Wissen" si nu intr-un verb neregulat, greu incarcat de subiectivitate)
Si daca s-ar respecta termenele date la inceput si daca s-ar respecta proiectele si daca....

 


  • Author: sab
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului sab

Nu stiu daca exista un asemenea standard la Metrorex, insa in cartierul Dr Taberei s-a mers pe 500m. Ori intre Hasdeu si Cismigiu sunt cam 600-700m. Este adevarat ce spune Cristian, ca , la inceput, statia Hasdeu nu va avea un flux extraordinar de mare de calatori. Insa experienta Gorjului arata cat de greu este sa construiesti ulterior o statie pe reteaua in exploatare. Asa ca mai bine sa fie facuta de la inceput.

 


  • Author: George
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului George

Hasdeu e perfecta pentru studentii (si profesorii  :lol: ) de la Facultatea de Drept si ca legatura cu M 4, deci eu votez sa se faca...Eroilor e totusi un pic departe si peste mana ca trebuie sa traversezi garla.

Cismigiu din punctul meu de vedere era si ea utila pentru toti oamenii care lucreaza in zona, respectiv care o pot taia prin parc spre Piata Palatului etc. fara sa mai schimbe la Universitate, dar daca e prea complicat s-ar putea renunta la aceasta statie si face urmatoarea oprire la Universitate.
Presupunerea mea e ca vor fi facute amandoua.
Dilema mea e - cand incepe M 5 - tronsonul central, indiferent in ce forma?!

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Cred ca glumesti, eu am facut facultatea la Politehnica de pe Splai, avem de la Grozavesti 1km / 1,6 km pana la salile de curs respectiv cand s-a dat drmul la statia Politehnica 600 m / 1 km. Poate cei de la Universitate vor sa-i duca metroul fix in sala de cursuri daca se poate.
In ceea ce priveste tronsonul central M 5 a spus guru  asa generic daca toate merg unse prima sapa in 1 Ianuarie 2019.
Oricum ca sa fie limpede, din ce cunosc eu pana acum se vor face ambele statii, si Hasdeu si Cismigiu.

 


  • Author: icee
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului icee

Daca tot o lalaim pe tema Hasdeu:

in zona respectiva se afla liceul Cervantes, UTCB - Utilaj Tehnologic, Rectorat UniBUC, Fac de Drept UniBUC, Biologie UniBUC, Medicina Veterinara, camine si cantina studenti, Institutul Cantacuzino, cladiri de birouri, locuinte private.

:o

 


Go to page:  1  ... 400 401 402 403 404 405 406  ... 613
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since , our 1712 forum members have written 335020 posts in 4002 topics and 416 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Terms Of Use