Forum părinte: Hărţi şi scheme ale reţelei feroviare a României

 

Subiect: Masterplanul de transport al României - căi ferate

15 mesaje, 18615 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1 2
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: Robert24
  • Site Admin
  • Scris:
  •  

Masterplanul de transport al României - căi ferate Robert24

A fost publicat spre dezbatere.

Iata propunerile pentru cai ferate (fireste, majoritatea doar cu iz electoral...)

mt1.PNG (1.14 MB; descărcat de 13006 ori)
mt2.PNG (1.13 MB; descărcat de 13006 ori)
mt3.PNG (1.06 MB; descărcat de 13006 ori)
mt4.PNG (721.78 KB; descărcat de 13007 ori)
mt5.PNG (630.01 KB; descărcat de 13006 ori)
mt6.PNG (729.11 KB; descărcat de 13006 ori)
mt7.PNG (1.41 MB; descărcat de 13007 ori)

 


  • Autor: shoppy
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Masterplanul de transport al Romaniei - cai ferate shoppy

Liniile turistice sunt propuse ca sa se ce?
Ce legatura are infrastructura cu numarul de locomotive, EMU si DMU?

 


  • Autor: mureseanu_976
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Masterplanul de transport al Romaniei - cai ferate mureseanu_976

Si totusi DE CE locomotive si rame / automotoare noi ? Argumentele pentru care sunt impotriva :

1) Avem mai multe vagoane de calatori cumparate de noi (sau modernizate) in 2005-2012 decat cate trenuri se pot forma.

2) Avem o gramada de EA-uri produse dupa 1980 care pot fi folosite decent (daca sunt si intretinute conform cartii tehnice) pana la 48-50 ani. Temerarele ASEA 002, 004, 005, 008 si 345 (fosta 003) sunt exemple foarte bune. Sunt electrice, deci nu polueaza. Si au fost sau inca sunt tari in care locomotivele "full metal" sunt folosite pana la jumatate de veac in exploatare (cazul Belgiei cu seria NMBS / SNCB HLE 23 datand din 1953. retrase in 2009 !!!)

3) Avem deja 120 (minus cateva) automotoare Desiro cumparate incepand din 2003. Daca ar fi TOATE aduse la un singur standard (desfiintand cele cu scaune de IC, adica capacitatea redusa de 72 locuri si rearanjate pentru 120 locuri), garantez ca pe rutele tip naveta (Iasi - Barlad, Satu Mare - Jibou, Oradea - Cluj, Razboieni - Deda, Vintu de Jos / Medias - Sibiu - Brasov) se pot asigura trenuri cadentate. Este INUMAN sa pui oamenii sa circule 8 ore de la Baia Mare la Timisoara cu Desiro-uri doar pentru ca e "ieftina" exploatarea, neoferind nici un pic de confort. Chiar e greu sa se bage DHE modernizate de Alstom / FAUR cu 4-5 vagoane decente ?

4) NU am incredere in producatorii "locali" de EMU / DMU. Decat sa castige Softronic sau GFR (prin Remar Pascani) contracte pentru constructia de EMU / DMU SUPRAEVALUATE (inclusiv fata de un Stadler FLIRT sau Alstom Coradia care au mare cautare prin Europa), mai bine nu.

Eu privesc masterplanul de achizitie EMU / DMU DOAR pentru inlocuirea materialului rulant de la "scurt parcurs". Incepand cu anul 2016 se vor retrage treptat toate vagoanele seria 20-55 care se apropie de onorabila varsta de 50 ani. De sicriele Malaxa sau ramele Z de la francezi nici nu merita sa amintesc.
La urma urmei, doar nu am fi atat de idioti sa trantim Railjet-uri 20-83 la "personal" si sa aruncam pe Galati la "rang superior" bazaconii cumparate de noi cu confort de Regio ?!

SINGURELE locomotive noi pe care le-as cumpara ar fi exclusiv pentru trenuri transfrontaliere (internationale). Daca ungurii ne dau TRAXX-uri din 2012, noi de ce venim cu Elodii modernizate post 2007 si unele avand caroserie si angrenaje din 1966 ? TRAXX AC3 sau Siemens Vectron le privesc ca fiind cele mai oportune variante pentru CFR Calatori. Doar sa nu le cumpere fara contract de intretinere, cum a fost la Desiro :popa:

 


  • Autor: shoppy
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Masterplanul de transport al Romaniei - cai ferate shoppy

Pentru Calatori, EA-urile sunt foarte ineficiente(sunt grele, consuma mult, nu au comanda multipla ca sa faci push-pull) si inca nu am reusit sa demonstram ca suntem in stare sa tinem in serviciu vreo varianta de modernizare a lor(sa vedem poate reusim cu Elodiile), practic ar trebui sa ramanem cu vreo 50 de Elodii pentru IC-uri si atat. La diesel aceleasi minusuri, ar trebui sa ramanem doar cu Gimi si Portocale.

 


  • Autor: George
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Masterplanul de transport al Romaniei - cai ferate George

Si mie mi se pare gresita abordarea de tipul "avem locomotive".
Pentru CFR Calatori, singura solutie pentru salvarea de faliment pare a fi:

a) pentru IC-uri, IR-uri de lung parcurs si trenuri internationale, achizitionarea unui parc mediu de locomotive NOI, care sa consume mai putin, sa uzeze mai putin calea ferata, sa demareze mai repede etc. si sa fie apte de push-pull (adica, daca inteleg bine ideea, sa nu le muti dintr-un capat in altul, ci sa fie condus trenul de la un post de comanda din vagonul de pe sensul opus, locomotiva poate ramane in spate). Probabil vreo 30 - 40 de astfel de locomotive sunt arhisuficiente.

b) pentru majoritatea IR-urilor si R-urilor, dar poate si pentru IC-uri cadentate pe rute medii precum Bucuresti - Craiova/Brasov/Constanta, trebuie achizitionate automotoare eficiente, eventual cu tractiune mixta (electrica si diesel), eventual etajate. Cu ele poti face o cadenta decenta pe rute precum Brasov-Sibiu, Deva - Cluj, Oradea - Cluj, Sibiu - Craiova, Buc - Galati etc.

Vagoanele modernizate trebuie intretinute ca lumea si puse in circulatie toate (pana nu avem alternativele astea), cele vechi si pentru care nu se intrevedere modernizarea casate si asta este.
Trebuie sa intram in filozofia unei cai ferate cu adevarat moderne, CFR Calatori e foarte departe de asta, din pacate...

Si pentru batranele EA-uri, cu toata simpatia, nu intrevad un viitor relevant in traficul de calatori (cu exceptia Elodiilor, sa zicem).

 


  • Autor: shoppy
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Masterplanul de transport al Romaniei - cai ferate shoppy

Si apoi, nu poti sa compari un BB exploatat in occident cu un CoCo de 3 ori mai puternic, de conceptie mai veche si exploatat in Romania.

Defapt ar trebui 30 de EA-uri Elodizate pentru IC si IR lungi care traverseaza Carpatii si 30 de EC-uri Elodizate pentru IC si IR lungi care nu traverseaza Carpatii; si gata, mai pui cativa Gimi unde nu e electrificare(in dubla cand e cazul ca sa dea si curent la vagoane la trenurile lungi) si ai rezolvat, restul EMU si DMU(care DMU avem deja destule daca laum niste EMU si nu ne mai plimbam cu DMU pe sub catenara).

Noi avem o droaie de vagoane dar nu suntem in stare sa le intretinem de merg vagoane moderne fara clima sau blocata la o valoare aiurea, cu usi blocate, cu toalete blocate, scris cu creta pe ele sau blocate in revizie pentru tot felul de nimicuri, sau bagam vagoane moderne la diverse R unde le distrug animalele de calatori, si apoi cand e sa pice vreunu aia din revizie baga vagon de alt tip de nu se mai potrivesc locurile, ca sa nu mai ma spun ca avem vreo 200 de vagoane impartite in 20 de serii de 10 vagoane fiecare, deci fiecare cu altfel de piese si probleme, halal flota, mai bine o reducem la jumate si o folosim cu un CUP decent decat bataia asta de joc de acuma.

De unde supraevaluate?, stai sa se faca licitatie de DMU sau EMU, sa vezi cum sar Softronic si Astra cu contestatiile.

 


  • Autor: AlexD
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Masterplanul de transport al Romaniei - cai ferate AlexD

EC cu motoare asincrone de 5MW se poate descurca lejer si cu 8 vagoane pe munte. EA serie 477 sunt suficiente astea de acum pe coridor, dar sa si functioneze toate.
Eu nu sunt adeptul ramelor push/pull si hibridelor ori rama electrica sau diesel ori tren clasic, e intretinerea mai ieftina decat in cazut hibridelor :D .
GM avem, desiro pt rute scurte avem, vagoane avem, EA "modernizat" avem, ne mai lipsesc EC asincrone si suntem bine pe termen scurt.

Dar, atata timp cat ai indivizi incapabili sa-ti elaboreze un program de intretinere a materialului rulant propritar si configurarea mersului dupa aceat material rulant ci cerintele calatorilor degeaba discutam, in CFR SA/Calatori au ramas doar  :popa:  ...

 


  • Autor: bercenicity
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Masterplanul de transport al Romaniei - cai ferate bercenicity

Master Planul de Transport, gata de aprobare in Guvern. Vezi proiectele prioritare pe rutier si feroviar si de cati bani ar mai avea nevoie Romania pentru implementarea lor

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in...expres.htm

Hartile feroviare relevante
mpgt-2016-cf.gif (500.94 KB; descărcat de 11975 ori)
mpgt-2016-cf2.gif (460.7 KB; descărcat de 11975 ori)
mpgt-2016-cf3.gif (722.87 KB; descărcat de 11975 ori)

 


  • Autor: Shinkasen
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Masterplanul de transport al Romaniei - cai ferate Shinkasen

Era mai demult in primul Masterplan care nu era numit asa, constructia unei cai ferate Sighisoara - Targu Mures - Cluj-Napoca, sau cel putin cea dintre Sighisoara si Tg Mures, dar vad ca au scos-o definitiv, am citit pe undeva ca sunt costuri prea mari pentru Sighisoara  - Tg Mures. O alta linie ce ar ajuta la marfa ar putea fi Deva - Halmagiu - Vascau - Ceica - Oradea, dar aceasta necesita refacerea ei in proportie de aproape 100%.

 


  • Autor: shoppy
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Masterplanul de transport al Romaniei - cai ferate shoppy

Valcea - Valcele noua  :lol: , noua pe :twisted: , cat beton comunist va fi refolosit la linia aia nu s-a turnat din 89 si pana acum.
Oltenita, Slanic si Moieciu de interes economic, parca erau neinteroperabile...
Bine ca au pus podul dela Gradistea pe harta, alt monument al prostie, lafel ca Valcea - Valcele.
Statie CF propusa pentru moderniza: Neptun hc, adica un trotuar langa o sina, cum il modernizeaza?, ii pune o copertina?
Oho, Chitila - Odaile propusa la modernizare, pana la statia inexistenta Aeroport Henri Coanda, asta ce o mai insemna?

 


  • Autor: sss
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Masterplanul de transport al Romaniei - cai ferate sss

shoppy a scris:
... asta ce o mai insemna?


Ca incepe campania electorala?  :idea:

 


  • Autor: TibiV
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Masterplanul de transport al Romaniei - cai ferate TibiV

Nu.
Inseamna ca s-au prins ca nu au cum sa transporte microbistii la Euro 2020 cu M6.
Asa ca ii duc cu trenul pana in GdN.
De acolo... Dumnezeu cu mila !....
:lol:

Restul de MasterPlan...
Forget it !

Au uitat sa spuna un "mic element": UE nu va finanta nici jumatate din ce au "kariokat" ei acolo...
UE finateaza doar TEN-T Core.
Cand ai terminat TEN-T Core, iti mai da nsite bani (mai putini procentual) pentru TEN-T Comprehensive...
Ceea ce apare in MPGT aprobat azi de Guvern...
50% este Nefintabil de catre Bruxelles.
Pentru ca nu este TEN-T Core.

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Masterplanul de transport al Romaniei - cai ferate andrei11

<< Am venit si eu acasa >> !
Da' pe microbisti de ce nu-i duce cu trenul din gara Balotesti in gara Obor ? Gara Obor e practic in zona stadionului... Si daca stau sa ma gandesc putin au si traseul configurat, nu mai  trebuie sa monteze nici un macaz /  nicio  linie. Nu stiu, intreb si eu.
Gara Obor au folosit-o acum multi ani ( dupa 1989 ) cand au jucat finala Cupei ( Romaniei ) nu stiu cine cu Craiova. Craiovenii au avut 3 ( trei ) trenuri care-i asteptau in gara Obor  dupa meci.

 


  • Autor: shoppy
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Masterplanul de transport al Romaniei - cai ferate shoppy

Pentru Odaile - Bucuresti Est ai 2 segmente lungi de circulatie pe un singur fir pe care nu ai cum sa le elimini, daca se face ca lumea modernizarea pentru Bucuresti Nord obtii 2 fire pe tot traseul.

 


 
Mergi la pagina:  1 2
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Hărţi şi scheme ale reţelei feroviare a României  • 
Alege destinația

 

© 2009 - 2020 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare