Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006Pasaj Pipera si largirea Sos. Pipera (INAUGURAT 30.04.2012)

 

Topic: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

1479 posts, 307246 views
 
Go to page:  1  ... 88 89 90 91 92 93 94  ... 106
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului bogd_an

Pentru mine este destul de neplacuta situatia pasajului, mai ales ca trebuie sa trec in fiecare zi pe acolo, in drum spre lucru.

Presupun ca nu mai retineti, dar nici nu stau sa va umplu capul cu quote-uri, ce spuneam vara trecuta.
Dar miercuri se lucra cu mare drag, responsabilitate si dedicare la santul NetCity de langa AlphaBank. Da, exact acelasi sant pe care l-am remarcat a avea o densitate de cel putin 3 muncitori/ml. Modul in care sunt aranjate tuburile alea ar face gelos un maestru bucatar italian la prepararea pastelor, cred ca incalceala mai mai nu am vazut. Pana acum!
Este o mare problema santul ala, mai ales cand Dorel-ul puternic si amarui arunca molozul/pamantul/amestecul din groapa peste coloana de masini de pe locala. Este un pic mai mult frustrant sa treci pe langa frumusetea de pasaj, 2 benzi, asfalt proaspat, mai-mai ca-ti curg balele de placere.
Dar te trezesti repede la realitate cand iti dai seama ca groapa aia mare prin care ai trecut nu era ieri acolo... Si nici cealalta.

Ma batea gandul sa filmez, sa pozez, dar nu e nicio graba, in afara de cele 2 camine de canalizare proaspat turnate, alta miscare semnificativa nu vad.

Acum serios, daca Dom' Primar a inaugurat cu surle si trambite Pasajul Basarab fara receptia finala, legat vorbind, ce il opreste sa nu faca acelasi lucru si cu pasajul asta?
Cine vrea sa faca stanga la DRPCIV / alte locatii o ia pe traseul consacrat, adica pe jos iar cine vrea doar sa traverseze sa fie deviat pe breteaua cealalta. Spun asta pentra ca tronsonul dintre cele doua pasaje are despartitor median. Natural, niste pomisori. Cam uscati, dar poate isi revin ei.
Nu e chiar asa de dificil, mai ales ca pasajul are marcajele rutiere trasate, panourile sunt la locurile lor, la fel si rosturile de dilatatie, zapada in vreo 2 zile se topeste de tot...

Ce naiba, ne miscam si noi mai responsabil?!

Si o poza din ianuarie.
Night@BV.jpg (232.97 KB; downloaded 2405 times)

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului elloyy

Serban wrote:
Eu nu contest faptul ca nu sunt o gramada de lucrari la care se depaseste mult termenul de executie. Dar mi se pare deranjant sa exagerati cu criticile la acest proiect, care chiar s-a miscat cel mai bine dintre toate. Tineti cont ca daca se putea lucra in ianuarie si februarie, tot proiectul ar fi fost gata fara nicio zi de intarziere.

Serban, eu cred ca adevarul e undeva la mijloc. E drept ca acest proiect s-a miscat f bine in comparatie cu oricare altul din bucuresti pana acu, dar nici nu l-as considera chiar exemplu de eficienta. Sunt zone in care avansul a fost pur si simplu jenibil. De cand stau cu bucata din barbu din intersectie (directia pod baneasa) cu asfaltul razuit si fara sa il refaca? de ce le-a luat atata amar de vreme sa refaca trotuarul din aceeasi zona? 'Locala'  - ca am invatat cum se cheama - de facut dreapta tot de acolo, inteleg ca a durat ceva sa dea jos maghernita de la electrica, din motive independente de ei, sa zicem paperwork la enel, dar de cand au demolat-o de ce nu se misca nimic de atatea luni pe langa nusco? nu trebuie foreza la nici-una din aceste lucrari.
in concluzie, eu vad acest proiect ca pe un precedent bun, poate de acum incolo se va tine cont de acesta si se vor misca din ce in ce mai bine toate cele care va sa vina.
Pe o nota personala, chiar am crezut/sperat ca apuc sa merg pe acest pasaj pana sa plec, si sunt f suparat pe ei ca ma saboteaza asa :D.

@Dominatrix, promit solemn sa vin cu un reportaj complet de la fata locului :)

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului bekxy

Eu nu prea pricep... E interzis să ai şi/ sau să foloseşti 10 foreze simultan pe un şantier?
E nasol să ai toate pilele gata deodată? Nu stă tablierul pe ele? E nasol să faci tot tablierul odată, lucrând simultan la 10 secţiuni?

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Daca dai tu banu' nu-i interzis, ar fi chiar o placere. Ai facut socotelile cu personalul ? Deci nu cu forezele, cu personalul.
Nu stiu cum se face, daca iei 10 garsoniere cu 10 barbati mancarea îi costa mult mai mult daca ar face o gacica mancarea pentru toti. Inclusiv bonusul pentru gagica, si tot iesi mai ieftin decat cu 10 neveste care gatesc 10 portii de mancare separat.
Vezi ca ce ti-am spus eu aici are legatura cu cele 10 foreze ale tale.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Hai sa 'traduc' eu ce a vrut amicul #andrei11 sa spuna...vorbind in 'cimilituri' (sper sa nu se supere pe mine):
Degeaba aduci 10 foreze daca n-ai 'front de lucru' decat pentru una...restul 'shomeaza' degeaba...
Asa si cu 'gagicile' amicului, daca n-au front de lucru decat pt un barbat, 'haremul' shomeaza si e falimentar...
Ca sa nu fim consideratzi 'sexishti' se aplica si 'reciproca', la fel de bine!!! :lol:  :lol:  :lol:
Toate cele bune si scuze pt eventualele 'aluzii' deplasate... :mrgreen:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului bekxy

Şi dacă eu, beneficiarul, impun prin contract un termen de finalizare calculat cu 10 foreze şi 10 echipe?

Eu cred că nu am mai avea situaţiile de acum, când o firmă are de fapt 10 şantiere pe care plimbă 1-2 foreze şi 2-3 echipe timp de 2 ani, restricţionând traficul timp de 2 ani pe toate cele 10 şantiere... În aceiaşi 2 ani s-ar putea face toate cele 10 lucrări, dar pe rând şi la viteză maximă. Şi nu am mai avea 10 restricţii de 2 ani, ci doar de câteva luni fiecare. Am văzut atâtea şantiere în Bucureşti în care luni de zile nu s-a făcut mai nimic, munca efectivă durând doar câteva luni - prima la deschiderea şantierului - cu unic scop footerea iremediabilă a traficului pe intreaga secţiune a lucrării, restul împrăştiate prin următorii 2 ani...

Evident că exemplul meu cu cele 10 şantiere e schematic, dar... unde nu e cap... nu e nici ecifienţă. Dar când benficiar sunt statul sau comunitatea locală, adică nimeni, de eficienţă e interesat... nimeni.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Ce spui tu e deja la nivel 'ultra-elevat'...
Model japonez...
Proiectam, pregatim, organizam totul...trei ani...dupa care, cand e totul clar si gata, mergem pe principiul 'all just in time' si in trei saptamani se executa lucrarea...daca n-as fi vazut cu ochii mei treaba asta as fi zis ca e de 'povesti cu Fetzi-Frumosi si Ilene Cosanzene...dar nu, treaba asta exista si se si aplica, in tzari care nu stau sa re-inventeze apa calda...
Dar ce te faci daca 'beneficiarul' itzi 'comunica' cu non-shalantza ca de fapt el n-are banii sa-tzi plateasca lucrarile facute si nici 'perspectiva' sa faca asta intr-un termen 'rezonabil'???
Din punctul meu de vedere, oricat atzi 'protesta' voi, eu tot i-as face o groapa mare in mijlocul drumului lui mult iubit si as pune o inscriptzie cu urmatorul 'text relevant':
MONUMENTUL PROSTIEI!
Ca o 'pricepe' cine trebuie...
Ei ce zici, ca vad te pui de buna voie si nesilita de nimeni in pozitia destul de incomoda...'eu, beneficiarul...'

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Dominatrix

mihai_tomaro wrote:
In Bucuresti traiesc. Hai sa ne uitam pe lucrari de infrastructura realizate pe alte meleaguri, putem gasii termene, dimensiuni, de toate, publice si frumose. arat-mi tu copilu facut in 18 luni in tarile civilizate, dar daca nu te grabesti o sa-ti arat eu vreo 10 facuti intr-o luna, ca sa continui pe ironia ta banala. Eu am zis ca nu are sens sa piarda cineva timpul sa urmareasca aceste lucrari, la ritmul de melc in care se misca. Ca nu avem resurse?  Nu te supara, dar stii cat costa un Km de autostrada in Romania, pe campie, vorba aia, in comparatia cu o medie europeana?
Conceptul de "cost mediu pe kilometrul de autostrada" este o unitate de masura "folclorica", care da bine in mass-media si la publicul larg. In realitate, comparatiile de acest gen trebuie facute cu grija, intrucat depind de mai multi factori: teren, volum de lucrari, solutii tehnice etc. Ca sa iti dau un exemplu de superficialitatea unor comparatii directe, in Germania, "costul mediu pe km de autostrada" este de aprox. 25-26 mil. Euro/km. Sa comparam aceasta valoare cu standardele de cost ale MT. Intelegi unde bat? Deci daca intr-adevar vrem sa facem comparatii pertinente, atunci trebuie sa comparam fiecare operatiune in parte, de ex.  pretul pe metrul cub de beton turnat sau de sol excavat sau salariul/ora ale fiecarei categorii de muncitori.

mihai_tomaro wrote:
Normal ca- nu-s resurse daca dai cat nu face. Daca primaria nu are bani, mai bine nu se apuca.
Corect, asa se gandeste in alte parti. La noi, important este ca poporul sa vada ca se lucreaza, fiindca oricat ar dura, si oricum ar fi calitatea produsului final, tot va fi mai bine decat era la inceput. Treaba cu neplatitul facturilor si contractele facute in asa fel incat sa incurajeze trasul de timp are o explicatie foarte simpla: acei functionari publici care se ocupa de avizarea platilor, in loc sa lucreze pentru interesul public si sa faca tot posibilul ca banii sa fie platiti la timp, taraganeaza platile, sperand ca firma constructoare vor veni la ei cu "atentii" pentru a fi platite si a grabi treaba.

O alta problema care explica si de ce modelul "japonez" de care zicea @subway nu se poate aplica la noi - dovada numeroasele lucrari incepute pe jumatate si abandonate - tine de conceptul romanesc de "continuare a lucrarii", care este exclusiv o decizie poltica. In tari "normale la cap" un asemenea concept nu exista (bine, sunt si exceptii, unele dintre ele chiar "horror", dar e vorba de cazuri rare). Regula este ca atunci cand incepe un proiect major de infrastructura ai siguranta ca la un orizont de X ani, proiectul respectiv va fi finalizat, indiferent cine este consilier general, primar, ministru la transporturi, prim-ministru etc. In schimb, la noi faptul ca se porneste o lucrare nu reprezinta nici macar o garantie ca se termina, cu atat mai putin ca se termina intr-un orizont predictibil. Si asta pentru ca urmatoarea administratie "are alte prioritati" adica este nemultumita ca nu a primit si ea spaga, si atunci pune la conservat lucrarea. Si incepe circul: ba nu sunt bani, ba constructorul este "neserios", ba nu sunt facute toate exproprierile.

Ce e de facut ca sa iesim din situatia asta? Greu de spus. Poate doar daca poporul isi va da seama ca indirect, coruptia este un impozit pe prostie, pe care tot poporul il plateste si va alege indivizi mai putin coruptibili, desi e discutabil cati asemenea oameni au acces la putere.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului mihai_atanasiu

macar atunci cind au turnat pilele puteau sa foloseasca doua cofraje; despre restul lucrarii nu prea se mai poate spune mare lucru; cit a fost vremea frumoasa au lucrat cum au lucrat; cind a venit si zapada au inceput sa se plinga ca nu se poate lucra; acum au inceput sa lucreze usor de tot ca sa nu cumva sa se vada vreun progres. Si pentru ce ? pentru un obosit de pasaj peste Barbu Vacarescu care nici macar nu are coboriri si urcari laterale (nu stiu cum se la zic altfel). este pur si simplu o podisca pestee drum.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului alex1968

Am trecut ieri prin zona. Nici o miscare pe santier. Macar sa lucreze 5 zile pe sapatamana de acum inainte sa se termine odata!

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului alex230ro

E praf tot,din pacate pe cat de spectaculos au inceput pe atat de penibil termina. Breteaua aia care da spre Pipera e praf,asa ca fapt divers sunt curios cate reparatii o sa aiba Citarourile care trec pe acolo zilnic,in rest pe ambele sensuri sunt cate 2 praguri ca sa stii ca acolo mai trebuie sa puna asfalt.Nu au bani?sa nu faca nene nimic,sa plece odata,nu cred ca e asa dificil sa arunci 300 metri de asfalt (macar provizoriu ).

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Dominatrix

În sfârșit se va deschide Pasajul Pipera. Un nou sens giratoriu va fi amenajat pe N. Caramfil

Bucureștenii vor putea circula pe Pasajul Pipera peste trei săptămâni, a anunțat luni primarul general, Sorin Oprescu. Odată cu deschiderea pasajului va fi amenajat și un nou sens giratoriu la intersecția Bd. Nicolae Caramfil cu Șoseaua Pipera.

Începutul lunii aprilie este noul termen oferit de Sorin Oprescu pentru deschiderea Pasajului Pipera. Este al cincilea termen anunțat de edilul-șef pentru inaugurarea acestei lucrări. Primul fusese octombrie 2011. Au urmat apoi decembrie 2011, ianuarie 2012, februarie 2012, și acum începutul lui aprilie. Conform contractului, lucrarea ar fi trebuit încheiată la sfârșitul anului trecut.

Continuarea: http://b365.ro/news/in-sfar ... -caramfil/

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului danielstan

In legatura cu boala romaneasca de a porni o lucrare de infrastructura in oras urmata de oprirea lucrarii din lipsa de fonduri:
- prin alte tari contractele prevad penalitati de ambele parti: executantul e amendat daca nu realizeaza lucrarea la timp, dar si beneficiarul e penalizat cu un procent din valoarea lucrarii, daca nu asigura finantarea in ritmul stabilit.

Dau exemplul podului Messina (dintre Italia continentala si Sicilia) care se zbate prin guvernele lor de ani de zile sa primeasca finantare:
- inceput de guvernul Berlusconi si continuat de un alt guvern
- constructorul spune ca nu are nici o teama in privinta finantarii, deoarece are in contract prevazute penalitati care acopera dobanda pe care o plateste la un credit luat pentru lucrare

Asadar Romania este inca in faza in care 'invata de la altii' (traducere: face pe prostul) cum trebuie facute contractele si vor mai trece ani de zile pana cand beneficiarul va fi amendat prin contract.


Un alt posibil motiv al acestei situatii (in afara de motivul evident ca beneficiarul trebuie 'uns' ca sa dea banii):
- studiul de fezabilitate -> care in fapt este metoda de a primi shpaga legal cel mai des folosita (studiu facut prin firma impusa de beneficiar, dar acest fapt nu e recunoscut si nici nu are cum sa fie)

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Serban

Azi se lucra asa:
la locala de la Nusco Tower - 3 excavatoare mai mici care sapau (sper sa nu fie un nou camin) si 2 excavatoare mari care sapau pentru fundatia drumului.
la locala de la Lukoil - 1 excavator mic care sapa ceva + muncitori care lucrau la camin
la intersectia cu Floreasca - semafoare
pe Barbu Vacarescu - copaci

Mai departe, spre Petrom, nu am fost.

 


Go to page:  1  ... 88 89 90 91 92 93 94  ... 106
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Pasaj Pipera si largirea Sos. Pipera (INAUGURAT 30.04.2012)  • 
Choose destination

Since our 2441 forum members have written 435892 posts in 5435 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use