MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM6 1 Mai - Aeroport Henri CoandăM6 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Discuții până la începerea lucrărilor

2393 posts, 426297 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 88 89 90 91 92 93 94  ... 171
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor andrei11

A explicat guru foarte clar și logic de ce nu e bine ca metroul să aibă mai multe stații în cadrul aeroportului.
Între terminale trebuie asigurat un transport << intern >> fără legătură  cu metroul.

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor Mentosan

andrei11 wrote:
Goldmund wrote:
Orasul Otopeni isi va dubla populatia in viitorii 20 de ani, practic va deveni un cartier din nord al Bucurestiului...

:lol:  :lol:  :lol:
1) N-are cum să-și dubleze populația până  în 2040.


Știu că e offtopic, dar totuși e pertinent la discuția despre utilitatea metroului în Otopeni. La recensământul din 2002, Otopeniul avea 10.215 locuitori, iar în 2011 erau deja 13.861. Înseamnă o creștere de 30% în 9 ani. În condițiile unui transport suburban eficient (cum ar fi M6), creșterea ar fi mai mare din două direcții: bucureștenii care se mută în Otopeni pentru că le rămâne orașul la fel de accesibil, dar și firmele care își vor deschide sedii în Otopeni pentru că poți aduce oameni din București.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor sab

Statistica asta iti da o imagine complet falsa. Da, cresterea este de 30%, dar reprezinta numai 3000 oameni in 10 ani. Cati zeci de ani trebuie sa treaca astfel incat Otopeniul sa ajunga macar la nivelul unui oras mediu din Romania?
Nu mai spun ca ACUM sunt in Romania orase de vreo 10-15 ori mai mari ca "marele" Otopeni, dar care nu au si nu vor avea metrou in viitorul apropiat....Si se descurca bine-merci fara metrou.
P.S. Daca nu ma insel, metroul are capacitate de transport de 50000 de calatori PE ORA. Deci vreo 4 Otopeniuri din astea mari pe ora. Despre ce vorbim ?

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor Florinds

Da, dar conteaza trendul, sab, o sa creasca si nr. de pasageri.... Metroul il faci pentru sute de ani, nu gandesti de azi pe maine. Lasa ca e bine sa fie, daca se gasesc bani.

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor zapacitu

La cum e facut PUZ-ul (l-am suprapus peste harta), capatul "terminus" al metroului poate fi prelungit cu o curba larga in vederea extinderii liniei spre un eventual T2-nord sau T2-est. Oricum traseul e acelasi: se ocoleste pista 08L/26R pe la nord; depinde daca mergi 2,5km cu metroul sau aproape 5km. Se poate merge in mare parte in sapatura deschisa.

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor Mentosan

Aici sunt multiple subiecte de dezbătut:

sab wrote:
Statistica asta iti da o imagine complet falsa. Da, cresterea este de 30%, dar reprezinta numai 3000 oameni in 10 ani.


3000 de oameni în 9 ani într-un oraș fără acces bun către București și fără cine știe ce dezvoltări majore, într-o perioadă care cuprinde și criza economică care a stopat investițiile imobiliare ani buni și în condițiile în care sporul natural al țării este negativ. Într-un astfel de context, da, mi se pare o creștere bună.

sab wrote:
Cati zeci de ani trebuie sa treaca astfel incat Otopeniul sa ajunga macar la nivelul unui oras mediu din Romania?
Nu mai spun ca ACUM sunt in Romania orase de vreo 10-15 ori mai mari ca "marele" Otopeni, dar care nu au si nu vor avea metrou in viitorul apropiat....Si se descurca bine-merci fara metrou.


Metroul nu este făcut pentru Otopeni, că nu va fi o rețea de transport independentă, ci va fi un apendice al metroului bucureștean. Iar scopul final al acestui apendice este atât aeroportul cât și alte puncte de interes de pe drum (zone rezidențiale, centre comerciale și zone de birouri). Nu e un tren care viermuiește într-un oraș de 10 mii de locuitori cum încerci tu să-l faci să sune. Iar ce zic eu este că fix conectivitatea asta cu restul Bucureștiului o să-i dea un boost de creștere.

sab wrote:
P.S. Daca nu ma insel, metroul are capacitate de transport de 50000 de calatori PE ORA. Deci vreo 4 Otopeniuri din astea mari pe ora. Despre ce vorbim ?


La 11 milioane de pasageri pe an, adică aproape un milion pe lună, adică ~30 000 pe zi și în perspectiva unei extinderi cu un nou terminal și având în vedere că nu doar aeroportul e scopul magistralei, până la el ajungând probabil trenuri cu o frecvență redusă aș zice că da, metroul ăsta e 100% justificat.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor sab

Daca nici Otopeniul nu are acces bun catre Bucuresti, cand este lipit de Bucuresti si are sosea cu 3 benzi pe sens, nu am ce sa mai zic...
S-a discutat de atatea ori si nu s-a ajuns la o concluzie privind oportunitatea acestei linii. Nu are rost sa redeschidem o discutie care nu duce la nimic fara argumente noi. Iar o crestere de 3000 de oameni in 10 ani chiar nu este un argument care sta in picioare. Cred ca sunt localitati in jurul Bucurestiului care si-au dublat populatia in ultimii ani. Ghinionul lor este ca nu au un aeroport prin preajma.

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor andrei11

Intervenție moderator :
Dacă reîncepeți să dicutați Otopeni DA Otopeni NU încep să șterg din postări. Nu are rost să reluăm din nou. Dacă vreți să vedeți citiți paginile din urmă, sunt multe care tratează fix aceeași problema. Nu s-a ajuns la nicio concluzie fermă.

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor TibiV

sab,
no offence...

Dar M6 NU este pentru orasul/comuna/satul/catunul Otopeni.
11 milioane de pasageri pe an este cam de 5 ori populatia "satucului" invecinat, notat pe harta ca "Bucuresti". Capitala Romaniei.
Anul asta nu mi-am urcat fizicul intr-un avion, dar am dus-o/adus-o pe doamna mea de vreo 4 ori. Evident cu masina, chiar daca sunt multi km, caci alternativele erau de kko...

Si sa nu uitam cum arata DN1 in urma cu 15-20 de ani.
De la Aeroportul Baneasa pana la DNCB doar iarba si flori, si "un pic de Securitate".... :D
Muuuult diferit fata de ceea ce vedem astazi,
Dar chiar si acum, cunosc persoane care au refuzat job-uri in zona aia fix din cauza transportului...

Nu pot garanta ca M6 va fi o linie "profitabila" - dar sa nu uitam ca NICI o linie de metrou, nici macar M2, nu poate functiona FARA subventii...
Feeling-ul meu imi spune ca M6, odata realizat, ne va oferi multe surprize... ;)

PS
ATENTIE !!!
Nu este vorba de o "preferinta personala"...
Daca ar fi asa, atunci as face mare "taraboi" ca "esentiala pentru viitorul Romaniei este M4 !" ...
Nu de alta, dar M4 va avea statie in capul strazii mele, la 300 metri de casa mea...
Da, as vrea M4 la doi pasi de casa....
Dar as vrea si M5 la Iancului, la doi pasi de "job"....
As vrea si M6 ca sa se goleasca DN1 ( :lol: ) Bucuresti-Ploiesti...

Mi-as dori sa le facem pe toate in acelasi timp...
Dar STIU ca nu se poate.
M6 are un mare avantaj: aia "cu grade mari" in statul roman vor sa il faca !
De ce sa ne opunem noi ?!?!...
Mama nu se supara, oare de ce ?....

Pare sa fie singura magistrala pe care o vor toate partidele...  Atunci sa le dam ocazia sa faca si ei, o data in viata, ceva "la unison"....

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor WT_fan06

De ce magistralele Mrex nu sunt profitabile? Nici macar M2? Exista sisteme de transport in Europa care sa functioneze pe profit?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor sab

Transportul public in general nu este profitabil. Doar ca in alte orase pierderea generata este mai mica pentru ca biletele sunt mai scumpe ( de ex. 2.20 eur la Viena vs 50 eurocenti la Bucuresti).

Tibi, eu nu am sustinut ca M6 ar fi  pentru Otopeni. Tocmai de aceea afirmatia ca populatia a crescut cu 3000 de suflete in 10 ani nu mi s-a parut un argument. Atat am comentat.

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor mcosmin

Nu. Toate au subvenție. Rolul metroului nu este sa genereze profit direct din vanzarea de cartele ci sa ajute alte firme sa genereze profit transportand muncitorii.

Apoi acele firme subventioneaza indirect metroul prin taxe si impozite platite autoritatilor. E win-win.

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor subway guru

Nu e chiar asa dar ‘nu se pune’ atata vreme cat PMB face ‘concurenta neloaiala’ cu transport ‘gratis’ stil nord-coreean sau cubanez...iar rezultatul e bine-stiut, prabusirea si desfiintarea sistemului de transport public...doamne fer’...
:twisted:

 


Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor mcosmin

La noi nu sunt in stare nici cu concurenta neloiala sa faca fata competitiei.  :popa:

 


Go to page:  1  ... 88 89 90 91 92 93 94  ... 171
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M6 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2301 forum members have written 422616 posts in 5265 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use