Topic: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
772 posts, 139435 views
📖 Pagination options
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Valentin
Solutia de implementat e extrem de clara, autobuzul trebuie sa opreasca cat mai aproape de bordura, sa se incline catre statie pentru a oferi un acces cat mai facil/rapid al calatorilor. In modul asta nu o sa "dispere" nici traficul care asteapta frumos in spatele mijloacelor de transport in comun in statiile fara alveola (prezente sau viitoare).
Mie mi se pare amuzant totusi, adica cele doua, trei, hai maxim 4 masini care ar sta in spatele unui astfel de autobuz (pentru ca in general oamenii stiu cam pe unde sunt statiile si majoritatea schimba banda pana sa opreasca efectiv autobuzul, aspect pe care il fac si eu daca am spatiul necesar) ar trebui sa aiba prioritate fata de un autobuz cu min. 30 persoane? Adica mult mai mult raportat la vehiculele care ar astepta?
Un exemplu pozitiv e dat de banda unica de pe I.Maniu unde autobuzele opresc frumos la bordura, nu deranjeaza pe nimeni si nimic, totul civilizat.
Un alt exemplu tot pe I.Maniu e intre intersectia cu Apaca si Bd. Geniului, acolo unde tot la bordura, fara alveola si fara banda unica opresc mijloacele de transport.
Eu zic ca scopul ar trebui sa fie renuntarea la alveole (in oras) concomitent cu realizarea mult asteptatelor benzi unice.
Solutia de implementat e extrem de clara, autobuzul trebuie sa opreasca cat mai aproape de bordura, sa se incline catre statie pentru a oferi un acces cat mai facil/rapid al calatorilor. In modul asta nu o sa "dispere" nici traficul care asteapta frumos in spatele mijloacelor de transport in comun in statiile fara alveola (prezente sau viitoare).
Mie mi se pare amuzant totusi, adica cele doua, trei, hai maxim 4 masini care ar sta in spatele unui astfel de autobuz (pentru ca in general oamenii stiu cam pe unde sunt statiile si majoritatea schimba banda pana sa opreasca efectiv autobuzul, aspect pe care il fac si eu daca am spatiul necesar) ar trebui sa aiba prioritate fata de un autobuz cu min. 30 persoane? Adica mult mai mult raportat la vehiculele care ar astepta?
Un exemplu pozitiv e dat de banda unica de pe I.Maniu unde autobuzele opresc frumos la bordura, nu deranjeaza pe nimeni si nimic, totul civilizat.
Un alt exemplu tot pe I.Maniu e intre intersectia cu Apaca si Bd. Geniului, acolo unde tot la bordura, fara alveola si fara banda unica opresc mijloacele de transport.
Eu zic ca scopul ar trebui sa fie renuntarea la alveole (in oras) concomitent cu realizarea mult asteptatelor benzi unice.
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Utilizator anonim 2
Dar alveolele nu au bordura sau cum? Ce ii impiedica, in afara de lene, pe soferii de autobuz sa opreasca acolo? Sau e neaparata nevoie sa fie sicanati automobilistii din spate? De asta s-au inventat alveolele, ca sa faca viata mai usoara pentru toata lumea.
Dar alveolele nu au bordura sau cum? Ce ii impiedica, in afara de lene, pe soferii de autobuz sa opreasca acolo? Sau e neaparata nevoie sa fie sicanati automobilistii din spate? De asta s-au inventat alveolele, ca sa faca viata mai usoara pentru toata lumea.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
WT_fan06
Și de asta se și desființează alveolele, pentru că nu prea fac viața ușoară nimănui. Nici șoferilor de autobuz care trebuie să se alinieze cât mai aproape de bordură cu toate ușile, apoi să reintre în trafic după ce li se permite (cu toate că au prioritate, în teorie), nici pasagerilor care au o accesibilitate redusă, nici pietonilor care au trotuarul îngustat, nici traficului general care este încurajat și prioritizat în fața transportului public, ducând pe termen lung la creșterea valorilor de trafic.
Și de asta se și desființează alveolele, pentru că nu prea fac viața ușoară nimănui. Nici șoferilor de autobuz care trebuie să se alinieze cât mai aproape de bordură cu toate ușile, apoi să reintre în trafic după ce li se permite (cu toate că au prioritate, în teorie), nici pasagerilor care au o accesibilitate redusă, nici pietonilor care au trotuarul îngustat, nici traficului general care este încurajat și prioritizat în fața transportului public, ducând pe termen lung la creșterea valorilor de trafic.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
ByOnu
Pentru a nu mai relua argumentele impotriva alveolelor, recomand pozitia Asociatiei Metrou Usor din martie 2023 (documentul atasat): https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
Pentru a nu mai relua argumentele impotriva alveolelor, recomand pozitia Asociatiei Metrou Usor din martie 2023 (documentul atasat): https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
Screenshot_20230827-230308_Adobe Acrobat.jpg (1.33 MB; downloaded 2973 times)
- nicro
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
nicro
Salutari,
Daca e sa fim cinstiti, alveolele reprezinta un timp suplimentar pierdut din pdv al soferilor, care si asa pierd mult (prea mult) timp in trafic. Solutia clara e realizarea de benzi separate pt transportul public in locurile aglomerate, concomitent cu scumpirea parcarii pe domeniul public la 20lei/ora. Nu stiu de ce tot insista autoritatile in a tergiversa chestia asta cu alinierea platii parcarii in Bucuresti la cerere si oferta. E clar ca parcul auto bucurestean este mult peste ce poate gestiona infrastructura rutiera si atunci trebuie "incurajati" oamenii sa foloseasca transportul in comun. Vrei cu masina in Bucuresti, platesti!
Eu de fapt vroiam sa intreb altceva:
unde se poate face o sugestie de a schimba felul in care sunt asezate scaunele in noile tramvaie Imperio? Oricat de aglomerate ar fi tramvaiele, din cauza felului ilogic in care sunt puse scaunele cel putin 7-8 locuri sunt nefolosite. (bine poate am nimerit eu prost ca nu am fost decat de 4-5 ori cu ele). Si eventual poate in loc de stb sa afiseza statia care urmeaza pe afisajele vizibile (cele cu led rosu), ca eu nu am inteles de fiecare data ce statie urmeaza.
Salutari,
Daca e sa fim cinstiti, alveolele reprezinta un timp suplimentar pierdut din pdv al soferilor, care si asa pierd mult (prea mult) timp in trafic. Solutia clara e realizarea de benzi separate pt transportul public in locurile aglomerate, concomitent cu scumpirea parcarii pe domeniul public la 20lei/ora. Nu stiu de ce tot insista autoritatile in a tergiversa chestia asta cu alinierea platii parcarii in Bucuresti la cerere si oferta. E clar ca parcul auto bucurestean este mult peste ce poate gestiona infrastructura rutiera si atunci trebuie "incurajati" oamenii sa foloseasca transportul in comun. Vrei cu masina in Bucuresti, platesti!
Eu de fapt vroiam sa intreb altceva:
unde se poate face o sugestie de a schimba felul in care sunt asezate scaunele in noile tramvaie Imperio? Oricat de aglomerate ar fi tramvaiele, din cauza felului ilogic in care sunt puse scaunele cel putin 7-8 locuri sunt nefolosite. (bine poate am nimerit eu prost ca nu am fost decat de 4-5 ori cu ele). Si eventual poate in loc de stb sa afiseza statia care urmeaza pe afisajele vizibile (cele cu led rosu), ca eu nu am inteles de fiecare data ce statie urmeaza.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
ByOnu
Pe adresele de e-mail ale TPBI si STB. Le gasesti la sectiunile Contact de pe site-urile oficiale ale acestor institutii.
Pentru Imperio in particular, avem topic dedicat: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?t ... eNum=204
nicro wrote here:
unde se poate face o sugestie de a schimba felul in care sunt asezate scaunele in noile tramvaie Imperio?
Pe adresele de e-mail ale TPBI si STB. Le gasesti la sectiunile Contact de pe site-urile oficiale ale acestor institutii.
Pentru Imperio in particular, avem topic dedicat: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?t ... eNum=204
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
shoppy
Situatia parcarilor este cea care este pentru ca numarul de bucuresteni care accepta legea junglei atata timp cat merg cu masina personala prin oras este mai mare decat cei care cer civilizatie.
Situatia parcarilor este cea care este pentru ca numarul de bucuresteni care accepta legea junglei atata timp cat merg cu masina personala prin oras este mai mare decat cei care cer civilizatie.
- sorin.niculescu_
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
sorin.niculescu_
Aparent, 368 va reveni la traseul său inițial abia prin noiembrie, anul ăsta.
Aparent, 368 va reveni la traseul său inițial abia prin noiembrie, anul ăsta.
IMG_0396.png (1.26 MB; downloaded 2423 times)
- neoman
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
neoman
Daca sunt tot cei de la Dimar care lucreaza, nu m-as baza pe termene. In Sectorul 6 deja au o lucrare imensa pentru care au cerut de doua ori prelungirea AC?.
Daca sunt tot cei de la Dimar care lucreaza, nu m-as baza pe termene. In Sectorul 6 deja au o lucrare imensa pentru care au cerut de doua ori prelungirea AC?.
- sorin.niculescu_
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
sorin.niculescu_
Aparent, autobuzele care circulă pe Bd. Iuliu Maniu opresc „peste mână” la stația care în mod normal nu s-ar efectua, conform STB și TPBI, respectiv „Valea Lungă”, sens Valea Cascadelor, înainte de semaforul de la intersecția Bd. Iuliu Maniu/Str. Valea Lungă/Str. Floare Roșie.
Aparent, autobuzele care circulă pe Bd. Iuliu Maniu opresc „peste mână” la stația care în mod normal nu s-ar efectua, conform STB și TPBI, respectiv „Valea Lungă”, sens Valea Cascadelor, înainte de semaforul de la intersecția Bd. Iuliu Maniu/Str. Valea Lungă/Str. Floare Roșie.
- valy
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
valy
Cum se efectuează întoarcerea la Lujerului?
Cum se efectuează întoarcerea la Lujerului?
- alexandru_gr
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
alexandru_gr
În rondul de la Cora.
În rondul de la Cora.
- TudorSt
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
TudorSt
Mi se pare mie sau toate tramvaiele care vin dinspre Viilor sunt trasate prin capătul de la Sura Mare in loc sa meargă direct?
Gabi23 wrote here:
Și harta aferentă:
Mi se pare mie sau toate tramvaiele care vin dinspre Viilor sunt trasate prin capătul de la Sura Mare in loc sa meargă direct?
- GPS
-
Posted:
-
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination