Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ

507 posts, 67440 views
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 37
 
 

📖 Pagination options
Re: Generalități despre parcări andrei11

Eu spun   referitor la parcările neregulamentare suficient era să se interzică parcarea acolo unde au chef ecologiştii să fie interzisă şi să se aplice legislaţia actuală cu privire la sancţiuni.  Nu era necesar să se taxeze orice maşină parcată legal.
Pui semn de interzis pe stăzi - cu excepţia riveranilor. Eşti riveran, ok, nu eşti riveran amendă, permis suspendat, etc, tot tacâmul. Nu era necesar să taxezi suplimentar parcările pe locurile destinate, la bordură. Mă refer aici la parcările la bordură, nu la altceva. A venit primăria, a dat cu vopsea albastră şi acum încasează bani. Maşinile la bordură tot alea vor fi, oricum  mai  multe decât capacitatea maximă a bordurilor nu pot fi.
N-am înţeles faza cu cel care tine masina pe post de bibelou , sa o foloseaca odata/de doua ori pe an, dacă o foloseşte zilnic nu mai poluează şi nu mai ocupă locuri de parcare ? Ocupă locuri de parcare şi de unde pleacă şi unde se duce, că doar nu merge incontinuu ca nebunul pe străzi !

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Generalități despre parcări Utilizator anonim 2

Andrei,  unora li s-a pus pata pe masini si cu asta basta. Nicicum nu e bine, daca circula, poluaza, daca nu circula de ce parcheaza acolo si nu dincolo, daca parcheaza de ce stau prea mult, etc. Amesteca anapoda poluarea cu parcarea pe trotuar, prosperitatea olandeza cu bicilismul, decaderea Caii Victoriei cu prezenta automobilelor, etc. Intelege ca “TREBUIE sa dispara pentru ca asa vreau eu”.Nu mor caii cind vor ciinii dar iata ca autoritatile se folosesc abil de zbieratele unei minoritati si ne mai trag o taxa. Regulamentul asta e de pe vremea lui Firea dar e bun ca le convine. Pe altele au stiut sa le desfiinteze, asta e din categoria “e lege, nu s-a aplicat pina acum dar nu mai merge, sintem nevoiti, vedeti voi, ne obliga UE si in plus mai e si Marte e in conjunctie cu Venus, etc”.

 


Re: Generalități despre parcări 1689

Comparatia cu Amsterdam mi se pare deplasata... Acolo, de cind se stie, terenul a fost un lux.  Chiar in conditiile in care traficul este restrictionat, orasul e pe cale sa se sufoce in timpul sezonului turistic, deci nu exista o alta solutie...

In Bucuresti situatia s-a inrautatit exponential cam din 2000, de cind s-a construit haotic pe fiecare petec de teren retrocedat.

Plus o politica foarte relaxata din ‘90 incoace care a permis transformarea oricarui spatiu verde in parcare ad-hoc. Si - sa nu uitam - situatia catastrofala a transportului in comun in conditiile in care nivelul de trai a crescut.

Toate acestea, coroborat, au dus la cresterea parcului de masini.

Nu e ceva care s-a intimplat peste noapte... Treizeci de ani in care legea a fost calcata in picioare  isi spun cuvintul.

Sint foarte curios ce va iesi de data asta dar - am mai spus - solutia ar fi fost o crestere graduala a taxelor de parcare, restrictionarea treptata a traficului auto si cel mai important aplicarea legii !

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Generalități despre parcări Utilizator anonim 2

Ce sa iasa? O sa fie votat candidatul care o sa propuna scaderea tarifelor la parcare, e foarte simplu. Daca Nicusor nu facea prostia asta si se marginea la impiedicarea parcarii pe trotuare si la respectarea legislatiei rutiere, contracanditatii lui nu prea ar fi avut munitie in lupta electorala. Iata insa ca el le-o pune pe tava.

PS: nu sint foarte sigur ca va fi un contracandidat care sa renunte la taxe. Mirosul banilor ii atrage irezistibil pe toti sacalii din scena politica. Ati vazut ce bine s-au inteles primarii de la toate sectoarele cind au scumpit parcarea de resedinta de 5 ori. Cind e vorba de spolierea cetateanului, se pun imediat de acord, indiferent din ce partid fac parte.

 


Re: Generalități despre parcări Valentin

Conform datelor preluate de aici (preluate apoi de la DRPCIV)

În orașul ăsta, din aprox. 1.4 milioane de mașini, ghici ce, peste 700.000 sunt DIESEL, sa zicem că scoatem de aici cele pentru transport, servicii (pompieri etc), eu zic că ajungem tot la 500.000 ENORM in condițiile in care fix motorizarea asta pune in pericol sănătatea publică ( și să nu aud că vezi domne' "e" noi mașinile că toate mașinile astea sunt exploatate prost în oraș și mentenanță e pe locul doi ).

Asta ca sa nu fiu luat de nebun când îmi cer dreptul la sănătate, eu nu vreau sa ajungem sa purtăm masca de frica cancerului pulmonar(și nici generațiile viitoare).

Utilizator anonim 2, ce spui tu denota pur si simplu nivelul de civilizatie din orasul asta, pe principiu mie sa-mi fie bine, da-i ... incolo pe restu!

Eu nu inteleg o chestie, de ce luati ce va spun eu pe aici si in loc sa ganditi voi mai detaliat, voi luati doar fragmentele care va convin si "da bine" la "masinisti"?

- Am dat exemplul cu Olanda pentru ca a fost cea mai drastica cu aspectul asta (dar nu la asta ma refeream), dar SI ca "ieconomia" nu a "suferit" cum spun unii pe aici, care ataseaza in mod grav masina = adaosul de valoare al societatii.
- Andrei are dreptate si a avut de la inceput cand a spus sa se aplice legea, e perfect normal, DAR eu am venit si am adaugat la ideea lui faptul ca NU o sa convingi pe nimeni sa renunte la masina doar pentru ca i-ai dat jos de pe trotuar, in continuare NU vor plati nimic daca nu se implementeaza solutii de taxare NOI pentru parcajul "la bordura" pe "moka" cum exista acum in fiecare cartier si socant pe fiecare bulevard mare si intens circulat.
- Alea, sa zicem 500.000 masini care nu vor mai parca pe trotuar nu dispar peste noapte, vor ocupa bucuroase banda 1 si banda 3 de pe fiecare "bulivard", nu e ceva nemaintalnit (D.Taberei).
- Statul, asa cum are rolul sa vegheze si regleze piata de energie, piata asigurarilor etc. asa are rolul sa vegheze si sa regleze si "piata parcarilor", asta apropo la ce zicea un coleg ca de ce sa creasca pretul celor de la ADP. Pai foarte simplu, statul are rolul, printre altele, sa asigura drepturi egale tuturor cetatenilor sai (practic putem vorbi de reducerea/eliminarea discriminarii). In cazul asta, avand in vedere si faptul ca NU vor exista in VECI locuri de parcare pentru toata lumea, statul are dreptul si chiar obligatia sa se asigure ca nu exista discriminare, pai cum? Cand parcajul "albastru" se va extinde in tot orasul si nu va exista metru patrat de parcaj "moka" NU trebuie sa existe discrepante, atat la nivel de pret, cat si la nivel de disponibilitate (adica eu, "albastrit" fiind sa platesc parcarea pe un interval orar - adica doar seara, iar ADP-ul sa ofere "rezervare" 24/7, conceptul de vin acasa si parchez in acelasi loc ca-mi apartine trebuie sa dispara - cand vi acasa parchezi in parcarea de resedinta pe oricare loc)

 


Re: Generalități despre parcări cris_m

Asta ca sa nu fiu luat de nebun când îmi cer dreptul la sănătate, eu nu vreau sa ajungem sa purtăm masca de frica cancerului pulmonar(și nici generațiile viitoare).

Generatiile viitoare poate vor fi ferite, tu, eu si ceilalti de aici avem deja toate sansele sa dezvoltam boala (cu alte cuvinte suntem "compromisi", 5-10 ani de viata sigur nu mai sunt), masurile aplicate de acum incolo doar ne vor intarzia momentul aparitiei bolii. Totusi, sa speram ca nu va fi cazul de asa ceva...

Ca sa respiri un aer cat decat curat, solutia cea mai la indemana in acest moment e lucratul de acasa dintr-un sat, eu cel putin am inceput sa iau in calcul aceasta varianta, urmand exemplul unor prieteni de familie.

 


Re: Generalități despre parcări ByOnu

Nu e oarecum interesant cum cei care se opun aici pe forum noilor masuri si reducerii dependentei de autoturisme sunt fix cei din generatia care au PUTUT bate mingea pe aleile dintre blocuri? Alei care astazi sunt parcari.. Si totusi vor sa impuna generatiei noastre si celor viitoare un mod toxic si nesustenabil de viata bazat pe dependenta fata de masina?

Nu stiu de unde ati dedus ca pietonii ar fi o < minoritate > si ca ar fi dictatura minoritatii, cand in ultimii 30 de ani a fost dictatura masinii. Ignorati total ceea ce se intampla in Occident si am auzit pe aici in trecut replici de genul "daca altii-s tampiti nu trebuie sa fim si noi". Mda, occidentalii tampiti... d-aia mergem in vacante la ei si ne plac centrele lor istorice si transportul lor public accesibil, predictibil si rapid.

 


Re: Generalități despre parcări subway guru

La vremea cand am batut mingea pe strada nu circulau decat Volgile stabilor. Nu va mai dati cu parerea despre lucruri pe care nu le-ati vazut si trait!
Povestea s-a terminat cand au aparut Daciile.
:bere:

 


Re: Generalități despre parcări survola

Nici in 1980 nu erau foarte aglomerate străzile.
După 1990 s-a schimbat situația.

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

"Generaţia milenianilor" vrea să respire un aer mai curat. În regulă.
Trebuie interzise autovehiculele care poluează peste normele stabilite.
Prin supraimpozitarea tuturor maşinilor parcate se va rata obiectivul.  Vor fi obligaţi să-şi caseze maşinile / să le vândă în provincie cetăţenii care nu-şi vor permite să plătească parcarea care NU sunt în mod obligatoriu cetăţenii care au autovehicule pe motorină sau care nu respectă  normele de poluare.
Repet, reducerea poluării se face prin interzicerea circulaţiei autovehiculelor care nu respectă norma de poluare, nu prin suprataxarea parcărilor tuturor autovehiculelor.
_______________________________
Generația Y Wiki
Generație de oameni născuți între 1980 și 1996
În Lumea Occidentală, milenialii (denumiți și Generația Y) sunt cohorta demografică ce a urmat Generației X. Nu există date precise pentru începutul sau sfârșitul acestei generații; demografii și cercetătorii folosesc de obicei începutul anilor 1980 ca dată de naștere a primilor mileniani, și mijlocul anilor 1990 până la începutul anilor 2000 ca ultimi ani.

În Statele Unite, ei sunt denumiți uneori „Echo Boomers” datorită unei creșteri majore a natalității în deceniile anilor 1980 și 1990, și pentru că ei sunt de cele mai multe ori copiii celor din generația Boomer. Cu toate acestea, în țările dezvoltate a persistat tendința din secolul al XX-lea spre familii mai mici, astfel că impactul relativ al „baby boom echoului” a fost, în general, mai puțin pronunțat decât explozia demografică de după al Doilea Război Mondial.

Caracteristicile milenialilor variază de la o regiune la alta, în funcție de condițiile economice și sociale. Cu toate acestea, generația⁠(d) lor este în general caracterizată prin gradul de utilizare și familiaritatea sporită cu tehnologiile de comunicație, media și digitale. În cele mai multe părți ale lumii, maturizarea lor a fost marcată de o ascensiune a abordării liberale în politică și economie; efectele acestui mediu sunt încă discutate. Marea Recesiune a avut un impact major asupra acestei generații, pentru că a provocat creșterea masivă a șomajului în rândul tinerilor, și a condus la speculații despre posibilele prejudicii economice și sociale pe termen lung produse acestei generații.

 


Re: Generalități despre parcări Costin

Foarte mult balet mental aici ca sa justificam un mod de viata care in prezent a devenit imposibil. S-o fi putut merge si parca aproape gratis cu masina in Bucuresti, dar timpurile acelea au apus demult, indiferent daca ne place sau nu sa acceptam asta, si indiferent cata opozitie opunem in prezent. Deja nu mai e gratis, pentru ca se plateste pretul timpului pierdut in trafic si al spatiului pierdut pe strazi. Unii nu vad aceste 'pierderi' ca un pret de platit, dar fix asta este. Stim deja ca nu exista nici o revolutie a parcarilor in care 1000000 de locuri vor aparea peste noapte, asa cum stim deja ca 'fluidizarea traficului' sunt doua cuvinte lipsite de sens - conceptul nu exista, la fel cum nu exista culori dulci.

Asadar, discutia de aici este de a transforma in bani costurile care azi sunt exprimate in timp si spatiu. Pretul il platiti deja, nu uitati. Difera doar valuta.

Drept urmare, ajungem la conversia din timp si spatiu in bani. Aceasta se face in felul urmator:
- traficul nu este congestionat, ci sunt prea multe masini in circulatie pe strada. Aceasta problema se rezolva prin taxa de congestie (un concept care nu isi are locul in acest topic, dar il mentionez ca sa lamurim o data pentru totdeauna problemele fara sa le mai amestecam). Asadar, cine ia masina, azi, de maine sa o lase in parcare ca e prea scump sa circule.

- parcarile sunt prea putine. Insistati cu tot felul de lozinci, mai ca incepeti sa faceti politica incercand sa faceti apologia masinii, cand realitatea e simpla, asa cum am mai spus in trecut: locurile de parcare sunt o resursa limitata si este normal sa fie, prin urmare, o resursa scumpa. Asadar, cine parcheaza azi, de maine isi vinde masina ca e prea scump sa o tina in parcare. Nu o cumpara nimeni pentru ca nimeni nu mai vrea masini? Sa o dea in strainatate sau la casat.

Este atat de simplu, cu toate ca stiu sigur ca unora le-a crescut tensiunea citind cele de mai sus.

Ca sa continuu, in efortul de a separa toate subiectele aduse la gramada aici ca sa justifice o multime de discutii sterile, doar de dragul unei maini de amatori de automobile (nu sunteti mai mult de 5, din cate vad, deci mai usor si cu calificarile privind minoritatea si majoritatea). Dar in fine, sa continuam.

- poluarea: masina polueaza? sa se plateasca taxa in functie de norma de poluare, pe langa taxa de congestie si pe langa taxa de parcare. Prea scump? Solutia am dat-o mai sus deja.

- servicii sociale si de urbanism execrabile in Bucuresti? sa se rezolve independent de problema traficului, a poluarii si a parcarii, pentru ca acestea nu au nici o legatura. E nevoie de scoli in rezidensuri? Este, indiferent de ce se face pentru trafic. Trebuie transportul in comun sa fie mai curat, mai sigur, mai predictibil si mai adaptat nevoilor Bucurestiului din 2022 (desi orarele sunt inca facute pentru programul uzinelor comuniste)? Trebuie! Si aici e poate singurul loc unde descurajarea traficului cu masina personala are legatura, prin eliminarea unei benzi rutiere si transformarea in banda bus/tram peste tot unde este mai mult de o banda pe sens. Trebuie mai multe facilitati aduse mai aproape de oameni (cum ar fi scoli bune, parcuri, clinici etc)? Trebuie, orice revolutie s-ar face in trafic sau in parcari.

Sunt atat de multe probleme in Bucuresti incat am ajuns intr-un punct in care nu mai conteaza care e mai importanta. Trebuie rezolvate toate in aceeasi masura.

Asadar, va rog nu mai amestecati problemele. Nu are legatura unde sta o masina si daca mai devreme mergea pe undeva sau cu cat polueaza . Orasul este plin de probleme care trebuie rezolvate toate, in mod independent. Sunteti, evident, liberi sa continuati sa faceti apologia masinii personale, dar macar asumati-va preferinta personala fara sa combinati probleme intr-un soi de gimnastica mentala din care poate-poate iese vreun argument bun. nu de alta, dar nu iese. Orasul e deja pierdut asa cum e. Iar situatia de acum poate sa continue mult timp de acum incolo, platind cu totii pretul in timp si spatiu. Cum spuneam, doar o alta valuta.

In incheiere, sper ca este evident ca cele de mai sus sunt o situatie pur teoretica, imposibil de aplicat intr-un Bucuresti scapat de sub control, cu o administratie impotenta care reuseste doar sa isi strice si mai mult imaginea fara sa rezolve, in esenta, nimic. Pozele de mai sus, cu strazile libere, sunt o veste exceptionala - eu m-am bucurat sa le vad - dar din pacate sunt convins ca este doar socul initial, pana cand soferii se vor prinde ca 'merge si altfel', cu un leu la parcagiu, cu parcare pe trotuar ca oricum nu vine politia, etc.

 


Re: Generalități despre parcări subway guru

:mrgreen: Inceputul argumentatiei e ok dar in final ai ajuns sa te contrazici singur, problemele nu se rezolva individual ci concertat ca sa poti merge la cauzele maladiei si sa nu te amagesti combatand doar simptomele, cancerele nu se rezolva niciodata cu morfina.
:bere:
Pentru toti cei activi aici pe forum e clar ca modelul nord-american in care fiecare familie poseda 2-3 automobile nu e aplicabil in Europa si cu atat mai putin in Romania.
O masura salutara la noi e ca poti beneficia de bonusul din programul rabla fara sa fi obligat sa achizitionezi o masina noua, fie ea chiar si electrica.
Taxa de aglomeratie am vazut la Londra, in relativ scurt timp efectul a fost zero barat. pe cei instariti I-a durut la basca, de suferit au fost tot cei mai defavorizati (ca tot predica cineva pe aici nondiscriminarea si masuri egale pentru toti).
Ca sa reduci parcul de 1,4milioane de vehicule imi e clar ca nu rezolvi cu dungi albastre si lozinci, e necesar un complex de masuri bine gandite si coordonate.
8-)
P.S.
Sper sa nu vi iar cu exemple scandinave unde politicile astea sunt aplicate de ani buni de zile sprijinite fiind de o populatie instarita peste poate.
:rofl:
Si nici nu e cazul sa impartim forumistii in pesimisti ce prezic esecuri multe si optimisti ce dau ca sigure succesuri marete. Lasa-i mai bine pe toti sa-si exprime opiniile si ramane sa vedem impreuna, cu ochii nostri cum vor evolua lucrurile.
:mrgreen:
Cat despre criteriul majoritatii, aici gresesti grav, nu poti extinde ce se intampla pe un forum al impatimitilor de transport public la totalitatea populatiei unui oras intreg. Parerea mea!
:shock:

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Generalități despre parcări Mircea G

Costin wrote here:
........locurile de parcare sunt o resursa limitata si este normal sa fie, prin urmare, o resursa scumpa. Asadar, cine parcheaza azi, de maine isi vinde masina ca e prea scump sa o tina in parcare. Nu o cumpara nimeni pentru ca nimeni nu mai vrea masini? Sa o dea in strainatate sau la casat.

Este atat de simplu, cu toate ca stiu sigur ca unora le-a crescut tensiunea citind cele de mai sus.

Ca sa continuu, in efortul de a separa toate subiectele aduse la gramada aici ca sa justifice o multime de discutii sterile, doar de dragul unei maini de amatori de automobile (nu sunteti mai mult de 5, din cate vad, deci mai usor si cu calificarile privind minoritatea si majoritatea). Dar in fine, sa continuam.




Dragule , gresti profund . Propunerile tale si viziunea ta incalca legile, constitutia si bunul simt .
Tu discuti despre impiedicare folosirii unui bun . Exista legi pt asta .
Una este sa reglementezi "parcarea " si alta este sa impiedici folosinta bunului.
Cit despre amatorii de automobile , iarasi esti in eroare .
Automobilul a fost cheia dezvoltarii , si inca este . Automobilul face parte din statistici la nivelul de dezvoltare al unei tarii si la nivelul economic al unei familii.
Automobilul meu sau al altuia este detinut in mod LEGAL si nimeni nu are dreptul sa-mi comenteze dreptul de proprietate si folosinta .
Noi astia cu automobile mai functionam in societatea asta , avem nevoie de transport  si de confort . Noi nu ne " dam " cu troti , cu un pachet de biscuiti digestivi in buzunar , prin oras .
Da , parcarea  reglementata . nimic de comentat in afara pretului .
Poluare ??? Sigur , " societatea " se poate " lua " de mine , pe persoana fizica , dar nimeni , NIMENI nu are curaj sa se ia de cei ce-au aprobat si construit distrugind orasul . NIMENI . De frica .
Cine are curaj sa se ia de clanurile care construiesc ? ...dar eu pot fi o tinta .
Sa se rezolve situatia constructiilor , sa apara parcurile si spatiile verzi , ca au fost , apoi trecem la amanunte .
Sa existe transport public , ca acum este o bataie de joc . O infectie de transport .
Sa se mute sediile institutiilor statului sau particulare , de interes major , pe cimp , undeva , unde sa existe transport public de calitate si parcari .
Sa se inchida activitatea societatilor comerciale ce nu asigura loc de parcare pt clienti ...
si idei mai sint .
Dar fara atacuri la adresa celor cu automobil .
Si da , am mai multe si pot avea cite doresc . Cine spune ca gresesc sau nu am voie ???? Dar spun eu , cine ma impiedica sa le folosesc , este pe linga lege .

 


Re: Generalități despre parcări Serban

Nu te impiedica absolut nimeni sa folosesti masina, dar pune mana si plateste pentru parcare.

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 37
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2385 forum members have written 430481 posts in 5346 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use