Topic: Trenurile CAF Inneo (BM3)
3232 posts, 935819 views
📖 Pagination options
- Robert24
-
Posted:
-
- IK4
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
IK4
Nu inteleg ce tot aveti atat cu IVA, sunt printre ultimele realizari ale industriei romanesti care inca mai dainuie in functiune, spre deosebire de majoritatea care sunt de multa vreme istorie. Ramane sa mai dam jos blocurile comuniste si gata, am infrant! Eu inteleg ca unii s-au saturat de IVA, asa cum poate se vor satura si de nevasta dupa vreo 30 de ani, dar sunt cateva lucruri pe care as vrea sa le punctez:
- IVA este un produs 100% romanesc, atat din punct de vedere al proiectarii cat si al executiei;
- La vremea realizarii sale, aparatura electronica de masura si control, sculele si dispozitivele de verificat cu laser erau SF. Singura tehnica de calcul disponibila era ceva de tipul PDP-11. Pentru comparatie, telefonul pe care il are fiecare in buzunar acum, are o capacitate de calcul cu cateva ordine de magnitudine peste tot ceea ce era disponibil in tara atunci;
- Nu au existat dispozitive/masini sofisticate de verificat si reglat geometria caii de rulare, totul facandu-se manual;
- Cu toate acestea, prin constructie, trenurile IVA au oferit o siguranta excelenta in circulatie timp de peste 30 de ani. Nu a murit nici un calator in vreo tamponare/deraiere in care au fost implicate IVA, desi se circula la 30 de secunde fara "ATP/ATO", nu la 10 minute ca acum. Nu a fost afectata in nici un fel structura de rezistenta a trenurilor datorita rulajului pe magistralele din Bucuresti, asa cum s-a intamplat la alte tigai "de firma";
- Confortul la IVA este si acum net superior. Banchete spatioase de 5 locuri, nu de 6 chinezi, retea de bare de sprijin bine gandita, ventilatie naturala foarte buna, amenajare interioara placuta, cu forme, materiale si culori care sa nu duca la claustrofobie. Tractiunea este absolut silentioasa, fara chiuituri si vaicareli la pornire si oprire. Vagoanele fara comunicatie intre ele nu permit formarea unor curenti de aer care te baga in spital si nici migrarea haotica a calatorilor prin tren care duce la parasirea zonei centrale si aglomerarea excesiva a extremitatilor, fara a mai vorbi de frecusul pe care trebuie sa-l suporti.
Sunt pentru un program de modernizare, dar facut cu cap, fara conceptii de genul sa taiem tot, sa aruncam totul la gunoi, sa luam ce-om lua ca sa scapam de alea vechi. Sunt destule IVA care pot fi folosite in continuare ca rezerve sau pentru imbunatatirea frecventei de circulatie.
Dar sa vedem cum or sa arate sfintele bombardiere prin 2030.
Utilizator anonim wrote:
Este un lucru foarte bun ca nu se va face amestecatura pe M1/3 de Bombardier + CAF, asa pe M2 vor ramane izolate doar CAFuri si vor avea rulaj constant. Oricum Bombardierele raman net superioare din toate punctele de vedere. Iar esentialul actiunii este ca scapam in sfarsit de IVA
Nu inteleg ce tot aveti atat cu IVA, sunt printre ultimele realizari ale industriei romanesti care inca mai dainuie in functiune, spre deosebire de majoritatea care sunt de multa vreme istorie. Ramane sa mai dam jos blocurile comuniste si gata, am infrant! Eu inteleg ca unii s-au saturat de IVA, asa cum poate se vor satura si de nevasta dupa vreo 30 de ani, dar sunt cateva lucruri pe care as vrea sa le punctez:
- IVA este un produs 100% romanesc, atat din punct de vedere al proiectarii cat si al executiei;
- La vremea realizarii sale, aparatura electronica de masura si control, sculele si dispozitivele de verificat cu laser erau SF. Singura tehnica de calcul disponibila era ceva de tipul PDP-11. Pentru comparatie, telefonul pe care il are fiecare in buzunar acum, are o capacitate de calcul cu cateva ordine de magnitudine peste tot ceea ce era disponibil in tara atunci;
- Nu au existat dispozitive/masini sofisticate de verificat si reglat geometria caii de rulare, totul facandu-se manual;
- Cu toate acestea, prin constructie, trenurile IVA au oferit o siguranta excelenta in circulatie timp de peste 30 de ani. Nu a murit nici un calator in vreo tamponare/deraiere in care au fost implicate IVA, desi se circula la 30 de secunde fara "ATP/ATO", nu la 10 minute ca acum. Nu a fost afectata in nici un fel structura de rezistenta a trenurilor datorita rulajului pe magistralele din Bucuresti, asa cum s-a intamplat la alte tigai "de firma";
- Confortul la IVA este si acum net superior. Banchete spatioase de 5 locuri, nu de 6 chinezi, retea de bare de sprijin bine gandita, ventilatie naturala foarte buna, amenajare interioara placuta, cu forme, materiale si culori care sa nu duca la claustrofobie. Tractiunea este absolut silentioasa, fara chiuituri si vaicareli la pornire si oprire. Vagoanele fara comunicatie intre ele nu permit formarea unor curenti de aer care te baga in spital si nici migrarea haotica a calatorilor prin tren care duce la parasirea zonei centrale si aglomerarea excesiva a extremitatilor, fara a mai vorbi de frecusul pe care trebuie sa-l suporti.
Sunt pentru un program de modernizare, dar facut cu cap, fara conceptii de genul sa taiem tot, sa aruncam totul la gunoi, sa luam ce-om lua ca sa scapam de alea vechi. Sunt destule IVA care pot fi folosite in continuare ca rezerve sau pentru imbunatatirea frecventei de circulatie.
Dar sa vedem cum or sa arate sfintele bombardiere prin 2030.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
Utilizator anonim
In anul 1769 lumea a vazut o mare realizare - autovehiculul cu motor cu abur, o mare inventie a timpului actual, la fel cum vorbesti tu de IVA. Dar in ziua de azi nu mai mergem cu autovehiculul cu motor cu abur.
In anul 1769 lumea a vazut o mare realizare - autovehiculul cu motor cu abur, o mare inventie a timpului actual, la fel cum vorbesti tu de IVA. Dar in ziua de azi nu mai mergem cu autovehiculul cu motor cu abur.
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
Cristy
Sper sa nu fie off-topic, dar la ce aspecte te referi cand zici ca BM-urile sunt superioare fata de noile Caf-uri?
Utilizator anonim wrote:
Oricum Bombardierele raman net superioare din toate punctele de vedere.
Sper sa nu fie off-topic, dar la ce aspecte te referi cand zici ca BM-urile sunt superioare fata de noile Caf-uri?
- Slasher1985
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
Slasher1985
Daca citesc thread-ul asta de multe ori, raman socat sa vad de cate ori s-a schimbat "schimbarea". CAF-urile astea au circulat pe M2, apoi pe M1+M3, apoi iar pe M2, apoi iar pe M1+M3, si acum trec iar pe M2. Sper ca cineva acolo sus se va hotari odata unde circula.
Daca citesc thread-ul asta de multe ori, raman socat sa vad de cate ori s-a schimbat "schimbarea". CAF-urile astea au circulat pe M2, apoi pe M1+M3, apoi iar pe M2, apoi iar pe M1+M3, si acum trec iar pe M2. Sper ca cineva acolo sus se va hotari odata unde circula.
- Robert24
-
Posted:
-
- sab
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
sab
Nu stiu daca "au circulat" pe M2 pana in ultima vreme, cand li s-a hotarat destinatia, initial s-a spus ca erau destinate M3 (ca doar sunt cumparate sa inlocuiasca IVE-le, iar IVA nu mai circula de multa vreme pe M2..) .
Dar se pare ce pe M2 circula "pilosii". Sau cum spunea odata "andrei11", M2 este "magistrala de protocol". M2 a beneficiat prima de BM-uri, s-au convins cati bani fac acele rame initiale si le trimit pe M1-M3, dupa cca 12 ani de utilizare intensiva, sa se bucure si altii ca nu au afisaj si nu ai bare de sustinere.
Restul, cu "uniformitatea parcului" sunt povesti, dupa parerea mea, atat vreme cat pt CAF-uri s-au cumparat sistemele de siguranta de la BM, deci sunt perfect compatibile si ar putea sa fie BM-uri pe M1 si CAF-uri pe M3, poate asa nu mai incurca lumea trenul...
Insa pur si simplu M2 merita ce este mai nou si mai bun si in materie de trenuri si in materie de frecventa. Ceilalti, trenuri semi-uzate si interval de 8 min
Singura chestie pe care nu au cei de pe M2 este afisajul in statii, dar acolo nu ai cum sa te incurci, nu se circula "bicefal" ca pe M1-M3. Iar graficul de circulatie afisat de sistemul respectiv este total aiurea, este "graficul ideal", cu plecari la ore fixe si interval oarecum constante. In practica niciodata nu se pleaca la orele afisate initial, cand ajungi in statie, mereu sunt ajustati timpii, se ajunge chiar sa se ajusteze cu 3-4 minute.
Slasher1985 wrote:
Daca citesc thread-ul asta de multe ori, raman socat sa vad de cate ori s-a schimbat "schimbarea". CAF-urile astea au circulat pe M2, apoi pe M1+M3, apoi iar pe M2, apoi iar pe M1+M3, si acum trec iar pe M2.
Nu stiu daca "au circulat" pe M2 pana in ultima vreme, cand li s-a hotarat destinatia, initial s-a spus ca erau destinate M3 (ca doar sunt cumparate sa inlocuiasca IVE-le, iar IVA nu mai circula de multa vreme pe M2..) .
Dar se pare ce pe M2 circula "pilosii". Sau cum spunea odata "andrei11", M2 este "magistrala de protocol". M2 a beneficiat prima de BM-uri, s-au convins cati bani fac acele rame initiale si le trimit pe M1-M3, dupa cca 12 ani de utilizare intensiva, sa se bucure si altii ca nu au afisaj si nu ai bare de sustinere.
Restul, cu "uniformitatea parcului" sunt povesti, dupa parerea mea, atat vreme cat pt CAF-uri s-au cumparat sistemele de siguranta de la BM, deci sunt perfect compatibile si ar putea sa fie BM-uri pe M1 si CAF-uri pe M3, poate asa nu mai incurca lumea trenul...
Insa pur si simplu M2 merita ce este mai nou si mai bun si in materie de trenuri si in materie de frecventa. Ceilalti, trenuri semi-uzate si interval de 8 min
Singura chestie pe care nu au cei de pe M2 este afisajul in statii, dar acolo nu ai cum sa te incurci, nu se circula "bicefal" ca pe M1-M3. Iar graficul de circulatie afisat de sistemul respectiv este total aiurea, este "graficul ideal", cu plecari la ore fixe si interval oarecum constante. In practica niciodata nu se pleaca la orele afisate initial, cand ajungi in statie, mereu sunt ajustati timpii, se ajunge chiar sa se ajusteze cu 3-4 minute.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
Robert24
Nu e vorba doar de sistemele de siguranta. E vorba in primul rand de tot ce inseamna mentenanta.
In felul acesta, dep. IMGB ar fi singurul care ar tine piese si oameni specializati sa intretina CAF-urile. Daca ar ajunge pe M1/M3, atunci dep. Pantelimon ar trebui sa faca asta pentru doua sisteme diferite, deci cu costuri mai mari.
Pe de alta parte, eu unul am vazut CAF-urile prin Spania si nu m-au impresionat prea tare. Eu am convingerea ca din punct de vedere calitativ Bombardierele sunt peste destul... Si ca sa va dau un singur exemplu, unul dintre primele Bombardiere livrate se afla acum la revizia de 1,250,000 km. Si nu a avut nicio problema in afara de mentenanta de uzura standard pana acum. Cred ca inseamna ceva! Sa speram ca si la CAF-uri va fi la fel.
Nu e vorba doar de sistemele de siguranta. E vorba in primul rand de tot ce inseamna mentenanta.
In felul acesta, dep. IMGB ar fi singurul care ar tine piese si oameni specializati sa intretina CAF-urile. Daca ar ajunge pe M1/M3, atunci dep. Pantelimon ar trebui sa faca asta pentru doua sisteme diferite, deci cu costuri mai mari.
Pe de alta parte, eu unul am vazut CAF-urile prin Spania si nu m-au impresionat prea tare. Eu am convingerea ca din punct de vedere calitativ Bombardierele sunt peste destul... Si ca sa va dau un singur exemplu, unul dintre primele Bombardiere livrate se afla acum la revizia de 1,250,000 km. Si nu a avut nicio problema in afara de mentenanta de uzura standard pana acum. Cred ca inseamna ceva! Sa speram ca si la CAF-uri va fi la fel.
- sab
-
Posted:
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
Robert24
La Militari doar pentru IVE. Nu si pentru Bombardiere. Iar cei de la Alstom, nu au de gand (cel putin in viitorul apropiat) sa modernizeze nimic la Militari.
La Militari doar pentru IVE. Nu si pentru Bombardiere. Iar cei de la Alstom, nu au de gand (cel putin in viitorul apropiat) sa modernizeze nimic la Militari.
- subway guru
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
subway guru
Hei, ce-i cu voi, chiar ati ramas mutzi???
Ca nu e realitate virtuala, e realitate pe bune, gata de impachetat si de expediat la Bucuresti!
Hei, ce-i cu voi, chiar ati ramas mutzi???
Ca nu e realitate virtuala, e realitate pe bune, gata de impachetat si de expediat la Bucuresti!
- Robert24
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
subway guru
Pana la certificarea AFER mai trebuie probele...loco!
...incepand de luna viitoare...
Pana la certificarea AFER mai trebuie probele...loco!
...incepand de luna viitoare...
📖 Pagination options