Topic: Siguranța rutieră
680 posts, 223908 views
📖 Pagination options
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
Nightwolf
O masina fara numere escortata de politie (dube!!) este in general o masina furata sau confiscata in urma unui flagrant al Serviciului de Investigatii Criminale si condusa la sediul central sau la furturi. Te oftici degeaba. Ar trebui sa fi bucuros ca a mai fost destructurata o grupare de hoti, drogati, proxeneti etc. sau au mai prins un gainar care maine ti-ar putea sparge casa.
Conceptia e gresita, imi pare rau. Rutiera nu are dube, de fapt NU MAI ARE dube (decat a mea da` scrie mare Laborator Criminalistic si e singura din Bucuresti ). Deci aia nu era o escorta pt un smecher, iar spionii nu sunt escortati EVER!
P.S.: Escortele oficiale se fac EXCLUSIV cu BMW 330xd, VW PASSAT break, MOTO BMW RT1250 si in caz de f. majora cu un MCV, dar ff rar si doar cand sunt ff multe coloane ce nu pot fi acoperite de primele 3 categorii. In rest, e alta mancare de peste ce era acolo. Police job, we can`t talk about it
shoppy wrote:
Hai sa povestesc si eu ultimul episod de "f.uck you very much" pe care l-au primit azi multi imrpeuna cu mine de la politie:
Orele 16, Viilor cu Rahova, vin de pe Viilor dinspre Filaret, nu merge stopu, da-i injuraturi, blocaj cu tot tacamul, tramvaie, etc, dar se merge, asa, cate 2-3 masini la minut, mai am vreo 5 masini cand sirene, logic, ambulanta mai lipsea, in oglinda pe contrasens o masina de politie, super a venit politia sa dirijeze, se rezolva imediat, teapa, era o coloana cu alcatuirea:
- duba de politie, impecabila, stralucitoare, de-a dreptul linsa, girofaruri si sirena pornite
- un Volkswagen Jetta negru, si asta lins, cu avariile puse, nici un alt semn sau girofar, si fara numere de inmatriculae! ! !! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !!!!!! ! ! !
- alta duba de politie, linsa si asta, cu girofarurile si sirena pornita
Depasesc pe contrasens cu viteza maxima si spatiu cam 1m intre ele, se infig in intersectie cu duba din fata cu claxonul specific politiei utilizat in disperare si pana la urma reusesc sa treaca.
Acum stau si ma gandesc cat de mare e diferenta intre ala din Jetta si noi astialalti de isi permite sa mearga fara numar si cu 2 dube ca excorta, cine-i ala si de unde atata graba de nu se mai tine cont de nimic, base sau vreunu prea important nu putea sa fie ca nu cred ca face careva Jetta blindate, nu am decat 2 teorii (mai contribuiti si voi daca mai aveti):
- smecheru **** care intarzie la aeroport si si-a tras un Jetta chel (lux nene, cand toti ghertoii au Passat chel de 105cp, mai smecher sunt eu in Bora 130cp full + leather, dar astai alta discutie) dar care nu are inca numere de inmatriculare, da nu suporta nici sa mearga cu duba nici sa-i dea aia niste numere rosii, sau de MAI, sau de CD, ca oricum fix tot aia e
- spionu **** care are numere dar trebuie sa se deplaseze si foarte repede dar si incognito, ca altfel ne invadeaza Corea de Nord
Ce se intampla daca dadea ala fara numere peste mine? Sareau toti politistii din dubele alea sa dea declaratie ca defapt ala avea nustiuce numere? Scoteau niste numere din porbagaj si le montau pe loc?
O masina fara numere escortata de politie (dube!!) este in general o masina furata sau confiscata in urma unui flagrant al Serviciului de Investigatii Criminale si condusa la sediul central sau la furturi. Te oftici degeaba. Ar trebui sa fi bucuros ca a mai fost destructurata o grupare de hoti, drogati, proxeneti etc. sau au mai prins un gainar care maine ti-ar putea sparge casa.
Conceptia e gresita, imi pare rau. Rutiera nu are dube, de fapt NU MAI ARE dube (decat a mea da` scrie mare Laborator Criminalistic si e singura din Bucuresti ). Deci aia nu era o escorta pt un smecher, iar spionii nu sunt escortati EVER!
P.S.: Escortele oficiale se fac EXCLUSIV cu BMW 330xd, VW PASSAT break, MOTO BMW RT1250 si in caz de f. majora cu un MCV, dar ff rar si doar cand sunt ff multe coloane ce nu pot fi acoperite de primele 3 categorii. In rest, e alta mancare de peste ce era acolo. Police job, we can`t talk about it
- aztec
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
aztec
Totusi masina fara numere trebuia sa circule pe platforma. In rest poate ai dreptate.
Totusi masina fara numere trebuia sa circule pe platforma. In rest poate ai dreptate.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
andrei11
Mai degraba trebuie vazut ce scrie in lege. O masina fara numere nu inseamna ca nu exista sau ca nu e inmatriculata.
E exact acelasi lucru cum as circula eu ( ca pieton ) pe strada, cu buletinul la politie pentru 48 ore din diverse motive ( schimbare ), furat sau pierdut. Asta nu inseamna ca nu exist sau ca nu am buletin.
Mai degraba trebuie vazut ce scrie in lege. O masina fara numere nu inseamna ca nu exista sau ca nu e inmatriculata.
E exact acelasi lucru cum as circula eu ( ca pieton ) pe strada, cu buletinul la politie pentru 48 ore din diverse motive ( schimbare ), furat sau pierdut. Asta nu inseamna ca nu exist sau ca nu am buletin.
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Cine are prioritate?
Mircea G
Ce conteaza ???functioneaza !
Parca am mai scis ca am avut o intimplare cu politia , chemata sa deblocheze o strada blocata temporar si abuziv . Cum reactia echipajului venit , de la sectia 19 , a fost ca EU sa ocolesc pe alta strada , am sunat iarasi la 112 si AM CHEMAT ALTA POLITIE !? mai competenta .... si s-a rezolvat . Al doilea echipaj venit SIGUR nu era de la 19 !
Nightwolf wrote:
.........Mircea G wrote:
Trebuia sa va notati toate datele si sa sunati la 112 .
E buna asta, exista ..... L 134 parca din 2010 privind apelarea abuziva a nr. 112. Ce urgenta era sa sune acolo? Nu de alta DAR 112 = SNUAU = Sistemul National Unic de Anuntare a URGENTELOR ....
Ce conteaza ???functioneaza !
Parca am mai scis ca am avut o intimplare cu politia , chemata sa deblocheze o strada blocata temporar si abuziv . Cum reactia echipajului venit , de la sectia 19 , a fost ca EU sa ocolesc pe alta strada , am sunat iarasi la 112 si AM CHEMAT ALTA POLITIE !? mai competenta .... si s-a rezolvat . Al doilea echipaj venit SIGUR nu era de la 19 !
- danutzu_2910
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
danutzu_2910
S-au reglementat "prioritatile" in intersectiile cu probleme...
Astfel, D-na Ghica are prioritate pe directia inainte, fata de Heliade.... (a disparut semnul aditional de sub semnul de prioritate, si pe Heliade,, a fost inlocuit cu cedeaza trecerea.
In cealalta intersectie a ramas cedeaza trecerea doar pentru cei care vin dinspre Fundeni, prin spatele complexului.
S-au reglementat "prioritatile" in intersectiile cu probleme...
Astfel, D-na Ghica are prioritate pe directia inainte, fata de Heliade.... (a disparut semnul aditional de sub semnul de prioritate, si pe Heliade,, a fost inlocuit cu cedeaza trecerea.
In cealalta intersectie a ramas cedeaza trecerea doar pentru cei care vin dinspre Fundeni, prin spatele complexului.
- misterr
-
Posted:
-
Roșu, galben, verde... STOP!!!
misterr
Cazul 1. Roșu + galben înainte de verde
Cazul 2. Semafoare parțial nefuncționale
@Nightwolf: Dacă vrem să avem credibilitate atunci cînd răspundem pe forum, ar trebui să încercăm să folosim mereu aceeași unitate de măsură.
În primul caz, susții că semafoarele au fost „hackerite” cu bună știință pentru a crește siguranța circulației (?!?!?!?!?!?!). Trecînd peste faptul că nu cred că este legal să intervii asupra unui produs omologat, adică să modifici modul de funcționare prevăzut de proiectant, nu precizezi nici în baza căror studii a fost luată această hotărîre. Spui doar că „Galbenul dupa rosu era o tampenie si punct. Favoriza producerea accidentelor grave pentru cei care veneau lansati si ziceau ca pana intra ei in intersectie se face verde si nu mai reduceau. Si cu astas am incheiat discutia.” Este o teorie pe care o aud pentru prima dată la tine... De fapt este o variantă modernă a poveștii cu „drobul de sare”. În realitate, știm foarte bine că cine încalcă legea și trece pe roșu o încalcă oricum, pentru că știe că are „spatele asigurat”, iar cine o respectă din convingere o respectă întotdeauna. Sînt exemple destule de evenimente rutiere produse prin pătrunderea în intersecție pe culoarea roșie a semaforului, iar dacă grija asta ar fi reală, ar fi sancționate, inclusiv pe baza imaginilor înregistrate de camerele montate în intersecții (ar fi omologate camerele).
În al doilea caz, spui că se poate circula și cu semafoare parțial funcționale, fiind de datoria participanților la trafic să respecte legea, chiar și „pe ghicite”. Păi în primul caz nu mai era datoria participanților la trafic să respecte legea, fiind singurii răspunzători? Eu zic că în al doilea caz (semafoare parțial nefuncționale în intersecție) se generează situații mult mai periculoase decît în primul caz. Exemplu: într-una din intersecțiile de care vorbeam mai sus, de luni de zile semafoarele pentru pietoni nu funcționează, în schimb cele pentru auto da. Pietonii nu au vizibilitate la semaforul pentru auto. Imaginează-ți cîte babe și copii se reped zilnic cu nădejde să traverseze, crezînd că intersecția nu e semaforizată și mașinile trebuie să oprească. Ei de fapt au „roșu”, iar mașinile au verde!!! Frîne, claxoane, înjurături... Văd asta zilnic. În București intersecțiile sînt varză la ora actuală, din punctul ăsta de vedere. Aici nu mai aplicăm aceeași unitate de măsură, nu ne mai îngrijorăm de siguranța circulației, stăm liniștiți?
Cazul 1. Roșu + galben înainte de verde
Nightwolf wrote:
Secventa de galben inainte de verde a fost dezactivata deoarece era o tampenie. Inainte nu erau cutii hidramate, acum sunt tiptronice, ambreiaje hidraulice etc. nu mai necesita "pregatiri" la bagatul in viteza.
Nightwolf wrote:
Este o totala aberatie ceea ce spui tu aici. O sa-ti ofer raspunsul de tip BASIC INSTINCT pe care il ofer tuturor care ridica problema cum o ridici tu --> nu-ti convine sa conduci in RO, muta-te in Germania. Galbenul dupa rosu era o tampenie si punct. Favoriza producerea accidentelor grave pentru cei care veneau lansati si ziceau ca pana intra ei in intersectie se face verde si nu mai reduceau. Si cu astas am incheiat discutia.
Nightwolf wrote:
Si da, sunt sarcastic, flegmatic si cum vrei tu sa spui. Si stii de ce? Pentru ca daca intr-o intersectie care ar fi sistematizata cum zici tu, ai face accident care s-ar solda cu nemurirea vesnica a 1 sau mai multi, decizia SEACA pe care ti-as tranti-o in fata cum ca ai trecut pe GALBEN desi nu aveai dreptul, te-ar nemultumi enorm.
Cazul 2. Semafoare parțial nefuncționale
Nightwolf wrote:
Aaaa aia e problema veche nu mai au becuri )))
Nightwolf wrote:
Se stie ca e o situatie hyper-periculoasa DAR asta e situatia Nu sunt becuri )
Nightwolf wrote:
E de vina ala care are rosu la semafor. DUpa aia cel care are rosu la semafor poate sa se indrepte atat penal cat si civil impotriva administratorului drumului public. Dar vina tot lui ii ramane.
Nightwolf wrote:
Nu esti atent ti-o furi. TU esti SINGURUL OBLIGAT SA TE ASIGURI ca la patrunderea intr-o intersectie AI ACEST DREPT!! Nu te salveaza nici Dumnezeu ca becul ala e ars! Nu interesesaza pe nimeni!
Nightwolf wrote:
Mai exista un art. numit 48 care spune ca "un conducator auto este OBLIGAT sa circule cu o viteza adaptata la conditiile de drum si trafic ASTFEL INCAT sa poata efectua ORICE MANEVRA in conditii DE SIGURANTA".
@Nightwolf: Dacă vrem să avem credibilitate atunci cînd răspundem pe forum, ar trebui să încercăm să folosim mereu aceeași unitate de măsură.
În primul caz, susții că semafoarele au fost „hackerite” cu bună știință pentru a crește siguranța circulației (?!?!?!?!?!?!). Trecînd peste faptul că nu cred că este legal să intervii asupra unui produs omologat, adică să modifici modul de funcționare prevăzut de proiectant, nu precizezi nici în baza căror studii a fost luată această hotărîre. Spui doar că „Galbenul dupa rosu era o tampenie si punct. Favoriza producerea accidentelor grave pentru cei care veneau lansati si ziceau ca pana intra ei in intersectie se face verde si nu mai reduceau. Si cu astas am incheiat discutia.” Este o teorie pe care o aud pentru prima dată la tine... De fapt este o variantă modernă a poveștii cu „drobul de sare”. În realitate, știm foarte bine că cine încalcă legea și trece pe roșu o încalcă oricum, pentru că știe că are „spatele asigurat”, iar cine o respectă din convingere o respectă întotdeauna. Sînt exemple destule de evenimente rutiere produse prin pătrunderea în intersecție pe culoarea roșie a semaforului, iar dacă grija asta ar fi reală, ar fi sancționate, inclusiv pe baza imaginilor înregistrate de camerele montate în intersecții (ar fi omologate camerele).
În al doilea caz, spui că se poate circula și cu semafoare parțial funcționale, fiind de datoria participanților la trafic să respecte legea, chiar și „pe ghicite”. Păi în primul caz nu mai era datoria participanților la trafic să respecte legea, fiind singurii răspunzători? Eu zic că în al doilea caz (semafoare parțial nefuncționale în intersecție) se generează situații mult mai periculoase decît în primul caz. Exemplu: într-una din intersecțiile de care vorbeam mai sus, de luni de zile semafoarele pentru pietoni nu funcționează, în schimb cele pentru auto da. Pietonii nu au vizibilitate la semaforul pentru auto. Imaginează-ți cîte babe și copii se reped zilnic cu nădejde să traverseze, crezînd că intersecția nu e semaforizată și mașinile trebuie să oprească. Ei de fapt au „roșu”, iar mașinile au verde!!! Frîne, claxoane, înjurături... Văd asta zilnic. În București intersecțiile sînt varză la ora actuală, din punctul ăsta de vedere. Aici nu mai aplicăm aceeași unitate de măsură, nu ne mai îngrijorăm de siguranța circulației, stăm liniștiți?
Nightwolf wrote:Teoria asta se poate aplica în cazul unui șofer experimentat, dar în cazul unui copil care abia învață semnificația semaforului? Intersecția aia e chiar lîngă o școală (școala nr. 102)! Eu înțeleg că planeta e suprapopulată, că selecția naturală trebuie să funcționeze, dar să o aplicăm chiar pe copiii noștri?!
Dar daca, si aici ma repet, functioneaza UN SINGUR SEMAFOR din 4 in intersectia aia, atunci se considera ca acea intersectie e dirijata PRIN SEMAFOARE nu prin INDICATOARE
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
andrei11
1) Galbenul dupa rosu era cea mai mare tampenie posibila si invita la fortari.Misterr, nu am ce-ti face, dar asa cum a spus si Nightwolf PUNCT. Aici nu avem ce comenta.
2) Imi mai pare rau incaodata de tine, dar si cand ai verde intr-o intersectie trebuie sa casti ochii bine, inclusiv sa adaptezi viteza pentru situatii nepravazute.
3) In ceea ce priveste babele si copii din ultimul exemplu, nu inteleg de ce ai facut referire numai la ei. Inseamna ca ceilalti pietoni s-au prins. Ei bine, babele sa se duca la ţară unde nu sunt semafoare iar copii sa faca bine sa nu traverseze singuri strada sau cu babele alaturi.
1) Galbenul dupa rosu era cea mai mare tampenie posibila si invita la fortari.Misterr, nu am ce-ti face, dar asa cum a spus si Nightwolf PUNCT. Aici nu avem ce comenta.
2) Imi mai pare rau incaodata de tine, dar si cand ai verde intr-o intersectie trebuie sa casti ochii bine, inclusiv sa adaptezi viteza pentru situatii nepravazute.
3) In ceea ce priveste babele si copii din ultimul exemplu, nu inteleg de ce ai facut referire numai la ei. Inseamna ca ceilalti pietoni s-au prins. Ei bine, babele sa se duca la ţară unde nu sunt semafoare iar copii sa faca bine sa nu traverseze singuri strada sau cu babele alaturi.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Roșu, galben, verde... STOP!!!
misterr
1. Eu zic că e chestie de psihologie individuală: cine vrea să forțeze, forțează oricum, și pleacă cînd roșul se apropie de sfîrșit (inclusiv la șoferii RATB văd că a apărut moda asta!). Pentru mine și alții ca mine, roșu + galben = roșu (adică nu mă pun în mișcare decît cînd văd verdele). În schimb, galbenul înainte de verde mă ajută să nu stau cu gîtul întins și ochii beliți în semafor ca să țîșnesc ca la curse cînd apare verdele, și îi poate ajuta și pe ceilalți să plece simultan, în coloană (cum trebuie, de fapt), nu pe rînd și cu decalaj mare între ei, cum se face acum. Per total, se cîștigă ca timp.
2. Așa e, trebuie, cum bine ai zis. Din păcate, nu se și întîmplă...
3. Am făcut referire, în antiteză, la șoferii experimentați și la babele cu copii, tocmai ca să pun în evidență faptul că cei din urmă, spre deosebire de primii, nu au studiat Codul rutier și nu au această experiență și rutină pe care ți-o dă condusul, de a evalua dintr-o privire situația dintr-o intersecție, dar au și ei dreptul la „libera circulație” în siguranță...
Nu țin să continuăm la nesfîrșit discuția asta, e bine că și-a spus fiecare punctul de vedere...
1. Eu zic că e chestie de psihologie individuală: cine vrea să forțeze, forțează oricum, și pleacă cînd roșul se apropie de sfîrșit (inclusiv la șoferii RATB văd că a apărut moda asta!). Pentru mine și alții ca mine, roșu + galben = roșu (adică nu mă pun în mișcare decît cînd văd verdele). În schimb, galbenul înainte de verde mă ajută să nu stau cu gîtul întins și ochii beliți în semafor ca să țîșnesc ca la curse cînd apare verdele, și îi poate ajuta și pe ceilalți să plece simultan, în coloană (cum trebuie, de fapt), nu pe rînd și cu decalaj mare între ei, cum se face acum. Per total, se cîștigă ca timp.
2. Așa e, trebuie, cum bine ai zis. Din păcate, nu se și întîmplă...
3. Am făcut referire, în antiteză, la șoferii experimentați și la babele cu copii, tocmai ca să pun în evidență faptul că cei din urmă, spre deosebire de primii, nu au studiat Codul rutier și nu au această experiență și rutină pe care ți-o dă condusul, de a evalua dintr-o privire situația dintr-o intersecție, dar au și ei dreptul la „libera circulație” în siguranță...
Nu țin să continuăm la nesfîrșit discuția asta, e bine că și-a spus fiecare punctul de vedere...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
andrei11
Ok, de acord, dar nu inteleg de ce trebuie sa stai cu ochii "beliti" la semafor ? Oricum timpul de galben ( de dupa rosu ) a fost inclus in verde, deci nimeni nu pierde / nu castiga nici o secunda.
Da, ai dreptate, soferii / vatmanii de RATB au inceput sa porneasca la ultima secunda de rosu.
Cand am ocazia, ma iau si eu dupa ei
Plecatul simultan in coloana este o chestiune pur teoretica, se aplica la cursele auto, dar regula de baza este ca intre masini sa fie o distanta echivalenta cu o data si jumatatea lungimii masinii. Asadar la semafoarele "de oras" imposibil de facut acest lucru. Asta am invatat si eu in facultate, dar daca s-ar aplica in oras ar trebui sa se lungeasca foarte mult coloanele de masini.
E drept ca la "un verde" ar tranzita mai multe masini ca acum.
Ok, de acord, dar nu inteleg de ce trebuie sa stai cu ochii "beliti" la semafor ? Oricum timpul de galben ( de dupa rosu ) a fost inclus in verde, deci nimeni nu pierde / nu castiga nici o secunda.
Da, ai dreptate, soferii / vatmanii de RATB au inceput sa porneasca la ultima secunda de rosu.
Cand am ocazia, ma iau si eu dupa ei
Plecatul simultan in coloana este o chestiune pur teoretica, se aplica la cursele auto, dar regula de baza este ca intre masini sa fie o distanta echivalenta cu o data si jumatatea lungimii masinii. Asadar la semafoarele "de oras" imposibil de facut acest lucru. Asta am invatat si eu in facultate, dar daca s-ar aplica in oras ar trebui sa se lungeasca foarte mult coloanele de masini.
E drept ca la "un verde" ar tranzita mai multe masini ca acum.
- alex230ro
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
alex230ro
era la un moment dat un cronometru care iti arata cate sec mai aveai pana la verde,respectiv rosu ala mi s-a parut mai ok .Era prin cateva orase din tara la un moment dat sistemul asta.
era la un moment dat un cronometru care iti arata cate sec mai aveai pana la verde,respectiv rosu ala mi s-a parut mai ok .Era prin cateva orase din tara la un moment dat sistemul asta.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
misterr
Eu țin minte că era în București, la semafoarele de pietoni prin centru, la Romană de exemplu. Și făceau și „bip”...„bip”...
Eu țin minte că era în București, la semafoarele de pietoni prin centru, la Romană de exemplu. Și făceau și „bip”...„bip”...
- ByOnu
-
Posted:
-
- misterr
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
misterr
Erau și pe Magheru, nu numai la Romană. Dar au analizat specialiștii mai bine și au ajuns la concluzia că pun în pericol siguranța rutieră și încurajează accidentele și sinuciderile, n-ai înțeles?!
Erau și pe Magheru, nu numai la Romană. Dar au analizat specialiștii mai bine și au ajuns la concluzia că pun în pericol siguranța rutieră și încurajează accidentele și sinuciderile, n-ai înțeles?!
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
shoppy
Tot nu inteleg de ce o masina folosita la flagrant sau confiscata trebuie dusa pe contrasens cu doua dube cu girofar, ce, scapau hotii de la tribunal daca intarzia masina aia 20min in trafic sau o furau hotii inapoi de la politie? Si nu inteleg nici care e faza cu numarul, ce, politia are doar 2-3 masini cu care face flagrant si le invata aia numarul si le tin minte?, sau daca il ia pe fane spoitoru ei cred ca e secret si se afla daca ii vede careva masina cu numaru lui condusa de politie?
Sunt in Buzau cu cronometru, deci sa nu va speriati daca atunci cand mai sunt 5sec tasneste fulgerica din spate pe banda de stanga, depaseste toata coloana si la 0 e deja lansat in intersectie.
Tot nu inteleg de ce o masina folosita la flagrant sau confiscata trebuie dusa pe contrasens cu doua dube cu girofar, ce, scapau hotii de la tribunal daca intarzia masina aia 20min in trafic sau o furau hotii inapoi de la politie? Si nu inteleg nici care e faza cu numarul, ce, politia are doar 2-3 masini cu care face flagrant si le invata aia numarul si le tin minte?, sau daca il ia pe fane spoitoru ei cred ca e secret si se afla daca ii vede careva masina cu numaru lui condusa de politie?
Sunt in Buzau cu cronometru, deci sa nu va speriati daca atunci cand mai sunt 5sec tasneste fulgerica din spate pe banda de stanga, depaseste toata coloana si la 0 e deja lansat in intersectie.
📖 Pagination options