Topic: DAC 112 UD / UDM (1979-2008)
220 posts, 97187 views
📖 Pagination options
-
- mitzu21
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (ex)
mitzu21
Autobuzul 2525 nu a apartinut niciodata autobazei Ferentari. Din 1992 si pana la casarea lui in 2002 a apartinut de autobaza Titan. Informatie sigura
DAF SB220 wrote:
2525, da, a existat. A fost alb cu verde al autobazei Ferentari dar s-a casat undeva prin anul 2002.
Autobuzul 2525 nu a apartinut niciodata autobazei Ferentari. Din 1992 si pana la casarea lui in 2002 a apartinut de autobaza Titan. Informatie sigura
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
- anndrei
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (ex)
anndrei
Autobuzul 2482 apare in video la min. 04.19 in schema de culoare alb galbui cu dunga verde. sursa youtube: https://www.youtube.com/watch?v=e2D4ftriM2c. Acelasi autobuz a trecut printr-o reparatie generala, cred, unde i s-a schimbat culoarea avand schema de vopsire cu gri jos si dunga galbena la nivelul semnalizatoarelor laterale, sigla ratb a ramas la fel dupa usa 2, primise robineti de siguranta exteriori la toate usile, avea buton deschidere usa sofer cu usita in partea dreapta fata, masca fata cu inscriptie ROCAR si embleme fata-spate inclusiv cea cu 192CP, volan cu emblema AB cum au avut autobuzele ROCAR DE SIMON, catadioptrii bara spate model ingust format din 3 patrate. II functionau toate ceasurile din bord inclusiv vitezometrul. Acest autobuz a apartinut Autobazei Alexandria. Nu stiu exact in ce an a fost casat dar stiu ca pe soferul de la schimbul 2 il chema Nelu zis si ,,boul baltii". Soferului ii placeau fetele si viteza mergand cu el destul de tare. Motorul cred ca era romanesc dupa sunet si nu unguresc. Daca are cineva mai multe informatii despre acest autobuz sa le posteze. Nr. de inmatriculare era B 17 BXR.
Autobaza Alexandria a mai avut un autobuz DAC cu usi din PVC (gen ROCAR DE SIMON), nu-i mai stiu seria ceva cu 26.. Acesta avea si reclame pe el la jaluzele. Intr-un timp era turat pe acest autobuz la schimbul 1 fostul sofer Nea Dobre de pe 2309 (B 17 WHA).
Autobuzul 2482 apare in video la min. 04.19 in schema de culoare alb galbui cu dunga verde. sursa youtube: https://www.youtube.com/watch?v=e2D4ftriM2c. Acelasi autobuz a trecut printr-o reparatie generala, cred, unde i s-a schimbat culoarea avand schema de vopsire cu gri jos si dunga galbena la nivelul semnalizatoarelor laterale, sigla ratb a ramas la fel dupa usa 2, primise robineti de siguranta exteriori la toate usile, avea buton deschidere usa sofer cu usita in partea dreapta fata, masca fata cu inscriptie ROCAR si embleme fata-spate inclusiv cea cu 192CP, volan cu emblema AB cum au avut autobuzele ROCAR DE SIMON, catadioptrii bara spate model ingust format din 3 patrate. II functionau toate ceasurile din bord inclusiv vitezometrul. Acest autobuz a apartinut Autobazei Alexandria. Nu stiu exact in ce an a fost casat dar stiu ca pe soferul de la schimbul 2 il chema Nelu zis si ,,boul baltii". Soferului ii placeau fetele si viteza mergand cu el destul de tare. Motorul cred ca era romanesc dupa sunet si nu unguresc. Daca are cineva mai multe informatii despre acest autobuz sa le posteze. Nr. de inmatriculare era B 17 BXR.
Autobaza Alexandria a mai avut un autobuz DAC cu usi din PVC (gen ROCAR DE SIMON), nu-i mai stiu seria ceva cu 26.. Acesta avea si reclame pe el la jaluzele. Intr-un timp era turat pe acest autobuz la schimbul 1 fostul sofer Nea Dobre de pe 2309 (B 17 WHA).
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (ex)
ADK
1832 și 2497 în perioada lor de glorie.
1832 și 2497 în perioada lor de glorie.
1832/B 25 NOR - linia 163, autor: Al Barry
1832.jpg (71.57 KB; downloaded 6803 times)
2497/B 17 RIB - linia 173, autor: Al Barry
2497.jpg (84.95 KB; downloaded 6757 times)
- dany
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (ex)
dany
Multumim pentru poze ADK. Sunt doua autobuze cu care sigur nu exista poze. Sursa mea pentru foto este site-ul acesta http://ratb.stfp.net/?ttx=Ad , insa multe UD erau deja casate cand a inceput sa pozeze. Alte poze cu UD mai ai?
Multumim pentru poze ADK. Sunt doua autobuze cu care sigur nu exista poze. Sursa mea pentru foto este site-ul acesta http://ratb.stfp.net/?ttx=Ad , insa multe UD erau deja casate cand a inceput sa pozeze. Alte poze cu UD mai ai?
-
- ADK
-
Posted:
-
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM
ADK
Ca o inițiativă la subiect, de a trece și perioada anilor de circulație, nu cunosc exact anul ”nașterii” (probabil 1980) însă au circulat până în toamna anului 2008 (ultimele 591, 2148 și 225x parcă).
Ca o inițiativă la subiect, de a trece și perioada anilor de circulație, nu cunosc exact anul ”nașterii” (probabil 1980) însă au circulat până în toamna anului 2008 (ultimele 591, 2148 și 225x parcă).
-
- Gabi23
-
Posted:
-
-
- pantograful
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
pantograful
Buna seara,
Ma poate lamuri cineva despre fapta ca au existat unele scunde si unele inalte... de ce ?
Multumesc
Buna seara,
Ma poate lamuri cineva despre fapta ca au existat unele scunde si unele inalte... de ce ?
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Multumesc
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
ADK
Autobuzele scunde erau autobuze "comuniste" (dacă nu mă înşel s-au construit şi după '89) datorită că nea Nicu' vroia economie. Nu mă pricep aşa de bine la DACuri, că până prin '93 s-au fabricat "DACuri" şi după s-a trecut la denumirea de Rocar... dar în București înafară de seria 28-37 care mi se pare că era tot DAC, celelalte (din '87-'91, cu 4 cifre mai ales) unele aveau mască de Rocar.![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Și au existat mai multe tipuri de DACuri...
![](http://ratb.stfp.net/Data/A/d/_C1774-139:4.jpg)
![](http://ratb.stfp.net/Data/A/d/_C2561-139:4.jpg)
![](http://ratb.stfp.net/Data/A/d/_C2466-323:1.jpg)
Sursa: ratb.stfp.net
Autobuzele scunde erau autobuze "comuniste" (dacă nu mă înşel s-au construit şi după '89) datorită că nea Nicu' vroia economie. Nu mă pricep aşa de bine la DACuri, că până prin '93 s-au fabricat "DACuri" şi după s-a trecut la denumirea de Rocar... dar în București înafară de seria 28-37 care mi se pare că era tot DAC, celelalte (din '87-'91, cu 4 cifre mai ales) unele aveau mască de Rocar.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Și au existat mai multe tipuri de DACuri...
![](http://ratb.stfp.net/Data/A/d/_C1774-139:4.jpg)
![](http://ratb.stfp.net/Data/A/d/_C2561-139:4.jpg)
![](http://ratb.stfp.net/Data/A/d/_C2466-323:1.jpg)
Sursa: ratb.stfp.net
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
1689
Explicatia aparitiei DAC-urilor "scunde" este - intr-adevar - legata de economie, dar nu in modul in care s-ar gindi direct (mai scunde = mai putin metal).
Economia s-a facut, de fapt, la toate componentele si piesele din aluminiu si bronz (bare de sustinere, rame culisante de geam, usi, canal cablaj etc), care au fost inlocuite cu piese confectionate din tabla sau otel.
Pentru a compensa diferenta de greutate rezultata, s-a redus inaltimea.
Daca nu ma insel, primul lot "scund" s-a livrat la ITB in toamna anului 1987 (schema crem cu doua dungi rosii), iar ultimul in vara/toamna lui 1989 (mustar / crem si rosu inchis / crem).
S-a revenit la inaltimea normala in primavara 1990 cu un prim lot in schema crem cu dungi rosii si numar de parc scris mare, cu un font futurist (probabil comenzi pentru export anulate).
Explicatia aparitiei DAC-urilor "scunde" este - intr-adevar - legata de economie, dar nu in modul in care s-ar gindi direct (mai scunde = mai putin metal).
Economia s-a facut, de fapt, la toate componentele si piesele din aluminiu si bronz (bare de sustinere, rame culisante de geam, usi, canal cablaj etc), care au fost inlocuite cu piese confectionate din tabla sau otel.
Pentru a compensa diferenta de greutate rezultata, s-a redus inaltimea.
Daca nu ma insel, primul lot "scund" s-a livrat la ITB in toamna anului 1987 (schema crem cu doua dungi rosii), iar ultimul in vara/toamna lui 1989 (mustar / crem si rosu inchis / crem).
S-a revenit la inaltimea normala in primavara 1990 cu un prim lot in schema crem cu dungi rosii si numar de parc scris mare, cu un font futurist (probabil comenzi pentru export anulate).
-
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (ex)
PaulIP
Care e explicatia pentru "golul" 504-514? Prin '80, numerele astea erau alocate unor 117UD in scheme interesante de culoare, dar nu stiu ce s-a ales de ele.
Tom wrote:
Autobuzele DAC 112 UD(M) ale RATB din 1979 pana in prezent:
452-503 DAC 112UDM 1990
515-593 DAC 112UDM 1990
Care e explicatia pentru "golul" 504-514? Prin '80, numerele astea erau alocate unor 117UD in scheme interesante de culoare, dar nu stiu ce s-a ales de ele.
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
ADK
461 pe linia 182 în iunie 1998 în aproprierea gării de nord.
Sursa: phototrans.eu/hinerkduetz
![](https://i.imgur.com/nak9lWf.jpg)
461 pe linia 182 în iunie 1998 în aproprierea gării de nord.
Sursa: phototrans.eu/hinerkduetz
![](https://i.imgur.com/nak9lWf.jpg)
- Tom
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
Tom
Nu există o explicație oficială și nici una preluată de telefonul fără fir sau "documente de largă circulație" privind acel gol din seria 5xx. Nici măcar nu se poate confirma că a existat un gol, poate mai curând câteva numere lipsă, cum au fost de exemplu și 1934, 1936 și 2539. Posibil să mai fi fost câteva 117UD care nu și-au făcut norma de casare. Dacă DAC-urile 117UD în cauză erau din cele cu schemă de culoare mai deosebită, unul din ele ar putea fi cel care apare într'o fotografie, având numărul 35-B-1420, dar nu se vede numărul de parc.
Nici măcar 593 nu pot garanta că era ultimul, am văzut 591, dar alte surse spun altceva. Sunt informații compilate și adevărate până la proba contrarie, dar vorba lui Cațavencu, pentru care nu bag mâna în foc. Cert este că 515 apare ca DAC UDAN 2002, un 516 cred că am văzut odată, iar de la 500 la 514 nu am văzut niciodată vreunul, dar asta înseamnă și că nu am ajuns prin tot orașul la autobaze unde ar fi putut să fie. De exemplu dintre 470 și 479 nu am văzut decât pe 474 deși acestea sigur existau.
Nu există o explicație oficială și nici una preluată de telefonul fără fir sau "documente de largă circulație" privind acel gol din seria 5xx. Nici măcar nu se poate confirma că a existat un gol, poate mai curând câteva numere lipsă, cum au fost de exemplu și 1934, 1936 și 2539. Posibil să mai fi fost câteva 117UD care nu și-au făcut norma de casare. Dacă DAC-urile 117UD în cauză erau din cele cu schemă de culoare mai deosebită, unul din ele ar putea fi cel care apare într'o fotografie, având numărul 35-B-1420, dar nu se vede numărul de parc.
Nici măcar 593 nu pot garanta că era ultimul, am văzut 591, dar alte surse spun altceva. Sunt informații compilate și adevărate până la proba contrarie, dar vorba lui Cațavencu, pentru care nu bag mâna în foc. Cert este că 515 apare ca DAC UDAN 2002, un 516 cred că am văzut odată, iar de la 500 la 514 nu am văzut niciodată vreunul, dar asta înseamnă și că nu am ajuns prin tot orașul la autobaze unde ar fi putut să fie. De exemplu dintre 470 și 479 nu am văzut decât pe 474 deși acestea sigur existau.
-
- ADK
-
Posted:
-
📖 Pagination options