Topic: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
148 posts, 69288 views
📖 Pagination options
- Un cylon
-
Posted:
Saturday, 11.02.2023, 03:38 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
Un cylon
Îmi cer scuze, nu mi-am amintit corect.
Aceasta este zona unde aveam impresia că au reușit să facă dalele BKV să funcționeze decent.
https://www.google.com/maps/@50.0973073,14.3549129,3a,15y,142.73h,60.68t/data=!3m7!1e1!3m5!1sTQUtARNElnvmKjM494_mpA!2e0!5s20111001T000000!7i13312!8i6656!5m1!1e4
Cred că ei au tot încercat diverse idei de protejare și reparare a plăcilor de beton, dar până la urmă au trecut la alte soluții constructive.
Îmi cer scuze, nu mi-am amintit corect.
Aceasta este zona unde aveam impresia că au reușit să facă dalele BKV să funcționeze decent.
https://www.google.com/maps/@50.0973073,14.3549129,3a,15y,142.73h,60.68t/data=!3m7!1e1!3m5!1sTQUtARNElnvmKjM494_mpA!2e0!5s20111001T000000!7i13312!8i6656!5m1!1e4
Cred că ei au tot încercat diverse idei de protejare și reparare a plăcilor de beton, dar până la urmă au trecut la alte soluții constructive.
Praga_compresata.png (1.39 MB; downloaded 3426 times)
- ByOnu
-
Posted:
Tuesday, 28.03.2023, 08:29 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
ByOnu
Există, oare, posibilitatea ca modernizarile din ultimele 2 decenii, in special cele cu tehnologia inglobării in beton, sa fi utilizat sina neconforma?
Incerc sa inteleg cum de exista unele linii CF de pe vremea aburoaselor care sunt intacte, iar sinele lui 21 sunt praf.
Ok, desigur, mentenanta deficitara, dar chiar in halul asta să se fi măcelărit liniile? La intersectiile cu Paleologu sau Lipscani sunt diferente si de peste 1cm intre suprafetele pe care se ruleaza si cele pe care nu. Subtierea asta este normala in doar 15 ani?
Există, oare, posibilitatea ca modernizarile din ultimele 2 decenii, in special cele cu tehnologia inglobării in beton, sa fi utilizat sina neconforma?
Incerc sa inteleg cum de exista unele linii CF de pe vremea aburoaselor care sunt intacte, iar sinele lui 21 sunt praf.
Ok, desigur, mentenanta deficitara, dar chiar in halul asta să se fi măcelărit liniile? La intersectiile cu Paleologu sau Lipscani sunt diferente si de peste 1cm intre suprafetele pe care se ruleaza si cele pe care nu. Subtierea asta este normala in doar 15 ani?
- andrei11
-
Posted:
Tuesday, 28.03.2023, 14:18 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
andrei11
Acum 100 şi ceva de ani oţelul era oţel, facultatea era facultate, meseriaşul era meseriaş, acum e fesbuceală la maxim şi orice are trecere dacă are multe like-uri. Inclusiv generaţia mai tânără de la noi visează numai clădiri de birouri, de parcă oţelul iese la imprimanta 3D
Acum 100 şi ceva de ani oţelul era oţel, facultatea era facultate, meseriaşul era meseriaş, acum e fesbuceală la maxim şi orice are trecere dacă are multe like-uri. Inclusiv generaţia mai tânără de la noi visează numai clădiri de birouri, de parcă oţelul iese la imprimanta 3D
- omirica
-
Posted:
Tuesday, 28.03.2023, 15:34 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
omirica
De cele mai multe ori (adică aproape întotdeauna) nu șinele sunt problema, ci:
- calitatea terasamentului
- calitatea materialului rulant.
De cele mai multe ori (adică aproape întotdeauna) nu șinele sunt problema, ci:
- calitatea terasamentului
- calitatea materialului rulant.
- subway guru
-
Posted:
Tuesday, 28.03.2023, 15:51 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
subway guru
Daca profilul de rulare al bandajului nu corespunde cu profilul sinei distrugerile se produc in ritm accelerat vazand cu ochii.
Daca profilul de rulare al bandajului nu corespunde cu profilul sinei distrugerile se produc in ritm accelerat vazand cu ochii.
- ByOnu
-
Posted:
Tuesday, 28.03.2023, 16:18 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
ByOnu
De acord cu ce s-a zis mai sus, dar oțelul în sine n-ar trebui să reziste dacă ar fi de o calitate superioară (sau potrivită)?
De acord cu ce s-a zis mai sus, dar oțelul în sine n-ar trebui să reziste dacă ar fi de o calitate superioară (sau potrivită)?
- omirica
-
Posted:
Tuesday, 28.03.2023, 16:31 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
omirica
Oțelul este de calitatea cerută de normă. Iar șina e supusă unor încercări conform normei.
Că în realitate e supusă unor eforturi ciudate e altceva. Posibil și sudurile să fi fost făcute de mântuială.
Nu mai vorbim de problemele de pe Moșilor vechi, unde a cedat canalizarea și s-au produs deformări ale liniei cârpite aiurea.
Oțelul este de calitatea cerută de normă. Iar șina e supusă unor încercări conform normei.
Că în realitate e supusă unor eforturi ciudate e altceva. Posibil și sudurile să fi fost făcute de mântuială.
Nu mai vorbim de problemele de pe Moșilor vechi, unde a cedat canalizarea și s-au produs deformări ale liniei cârpite aiurea.
- subway guru
-
Posted:
Wednesday, 29.03.2023, 08:42 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
subway guru
E vorba tot de relatia roata-sina si anume de duritatea relativa intre cele doua, tinand cont ca e mai usor de inlocuit bandajul rotii decat calea de rulare.
ByOnu wrote here:
De acord cu ce s-a zis mai sus, dar oțelul în sine n-ar trebui să reziste dacă ar fi de o calitate superioară (sau potrivită)?
E vorba tot de relatia roata-sina si anume de duritatea relativa intre cele doua, tinand cont ca e mai usor de inlocuit bandajul rotii decat calea de rulare.
- alchimistul
-
Posted:
Sunday, 16.04.2023, 10:00 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
alchimistul
Am mers recent cu vagonul 202 pe linia 21, dinspre Obor spre Cavafii Vechi. O nenorocire, vibratii extreme cel putin in zona boghiurilor 2 si 3, cu efect de "rezonanta" la nivelul intregului vagon la viteze mici. Zgomot puternic la viteze mari, troncanituri, disconfort fonic mare. Nici cel mai bun otel n-are cum sa reziste la efectul de pickhammer dat de boghiurile patrate. Asta e valabil pentru toate liniile modernizate, nu doar pentru linia 21. Nu intereseaza pe nimeni ca sunt trimise aceleasi vagoane si pe linii de sacrificiu, dupa care intra pe linii modernizate. Avem inca linii "mixte" destule. Daca aveam toate liniile modernizate in 2010, sa zicem, nu am mai fi avut problema asta. Insa lipsa gandirii unitare de la noi (reabilitare sina, mentenanta sinei si a vagoanelor etc.) face ca liniile noastre sa fie praf de 2-3 ori mai repede decat la Berlin sau oriunde se lucreaza cu cap. Ceea ce noi consideram linie modernizata in 2023 (cu vechime deja de 20 de ani in unele cazuri) este probabil linie neconforma prin vest. Timp in care noi ne amagim ca avem nu-stiu-cat la suta retea de tramvai "modernizata" acum 15-20 de ani, pentru a ne alina frustrarea ca de 10 ani incoace nu se mai misca mai nimic in sensul asta. La distrugere au contribuit, fireste, si niste primari bine intentionati, ecologisti, cu iarba verde si stropitori, cu complicitatea a doi primari generali si a regiei de transport
ByOnu wrote here:
Există, oare, posibilitatea ca modernizarile din ultimele 2 decenii, in special cele cu tehnologia inglobării in beton, sa fi utilizat sina neconforma?
Incerc sa inteleg cum de exista unele linii CF de pe vremea aburoaselor care sunt intacte, iar sinele lui 21 sunt praf.
Ok, desigur, mentenanta deficitara, dar chiar in halul asta să se fi măcelărit liniile? La intersectiile cu Paleologu sau Lipscani sunt diferente si de peste 1cm intre suprafetele pe care se ruleaza si cele pe care nu. Subtierea asta este normala in doar 15 ani?
Am mers recent cu vagonul 202 pe linia 21, dinspre Obor spre Cavafii Vechi. O nenorocire, vibratii extreme cel putin in zona boghiurilor 2 si 3, cu efect de "rezonanta" la nivelul intregului vagon la viteze mici. Zgomot puternic la viteze mari, troncanituri, disconfort fonic mare. Nici cel mai bun otel n-are cum sa reziste la efectul de pickhammer dat de boghiurile patrate. Asta e valabil pentru toate liniile modernizate, nu doar pentru linia 21. Nu intereseaza pe nimeni ca sunt trimise aceleasi vagoane si pe linii de sacrificiu, dupa care intra pe linii modernizate. Avem inca linii "mixte" destule. Daca aveam toate liniile modernizate in 2010, sa zicem, nu am mai fi avut problema asta. Insa lipsa gandirii unitare de la noi (reabilitare sina, mentenanta sinei si a vagoanelor etc.) face ca liniile noastre sa fie praf de 2-3 ori mai repede decat la Berlin sau oriunde se lucreaza cu cap. Ceea ce noi consideram linie modernizata in 2023 (cu vechime deja de 20 de ani in unele cazuri) este probabil linie neconforma prin vest. Timp in care noi ne amagim ca avem nu-stiu-cat la suta retea de tramvai "modernizata" acum 15-20 de ani, pentru a ne alina frustrarea ca de 10 ani incoace nu se mai misca mai nimic in sensul asta. La distrugere au contribuit, fireste, si niste primari bine intentionati, ecologisti, cu iarba verde si stropitori, cu complicitatea a doi primari generali si a regiei de transport
- bercenicity
-
Posted:
Monday, 24.04.2023, 07:35 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
bercenicity
Aia este sina corugata: apare peste tot de la magistrale CF la metrou la tramvai. Se rezolva cu polizare. Dar reapare.
La tramvai, emipirc, e din cauza ca pe infrastrctura modernizata in beton armat sinele sunt f rigide si ne-suprainaltate. De exemplu, pe infrastructura veche mai gasesti la Piata Vitan intrarea in Calea Dudesti o curba suprainaltata pe traverse un pic care se descurca cu brio.
Aia este sina corugata: apare peste tot de la magistrale CF la metrou la tramvai. Se rezolva cu polizare. Dar reapare.
La tramvai, emipirc, e din cauza ca pe infrastrctura modernizata in beton armat sinele sunt f rigide si ne-suprainaltate. De exemplu, pe infrastructura veche mai gasesti la Piata Vitan intrarea in Calea Dudesti o curba suprainaltata pe traverse un pic care se descurca cu brio.
- ByOnu
-
Posted:
Monday, 24.04.2023, 07:52 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
ByOnu
Polizezi polizezi. Dar pana cand? Infrastructura modernizata inteleg ca ar avea o durata de viata de ..cat? 30? 50 de ani?
Polizezi polizezi. Dar pana cand? Infrastructura modernizata inteleg ca ar avea o durata de viata de ..cat? 30? 50 de ani?
- subway guru
-
Posted:
Monday, 24.04.2023, 14:01 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
subway guru
Polizare nu inseamna raschetare…
Doar daca nu polizezi se adanceste si se agraveaza. Dar si pentru asta exista solutii fara sa pui sina noua, se frezeaza si se incarca la loc ciuperca sinei cu material dur dar operatiunea asta necesita utilaje mai sofisticate.
La noi insa se aplica zicala:
Ce facem Pirando, spalam copilul sau facem altul???
Polizare nu inseamna raschetare…
Doar daca nu polizezi se adanceste si se agraveaza. Dar si pentru asta exista solutii fara sa pui sina noua, se frezeaza si se incarca la loc ciuperca sinei cu material dur dar operatiunea asta necesita utilaje mai sofisticate.
La noi insa se aplica zicala:
Ce facem Pirando, spalam copilul sau facem altul???
- shoppy
-
Posted:
Monday, 24.04.2023, 15:01 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
shoppy
Pana sa polizezi toata ciuperca sigur ajungi sa schimbi sina din alte motive(defect ciuperca, rupere sina, uzura laterala de la limba bandajului).
Pana sa polizezi toata ciuperca sigur ajungi sa schimbi sina din alte motive(defect ciuperca, rupere sina, uzura laterala de la limba bandajului).
- subway guru
-
Posted:
Monday, 24.04.2023, 17:37 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
subway guru
La aia cu uzura laterala cauzata de bandajul necorespunzator profilului UIC, pentru sina S49 e mai usor sa inversezi sinele din stanga in dreapta si invers.
Restul asa-ziselor probleme enumerate de tine nu sunt chiar probleme, se pot corecta usor sau sunt greseli din nastere.
La aia cu uzura laterala cauzata de bandajul necorespunzator profilului UIC, pentru sina S49 e mai usor sa inversezi sinele din stanga in dreapta si invers.
Restul asa-ziselor probleme enumerate de tine nu sunt chiar probleme, se pot corecta usor sau sunt greseli din nastere.
📖 Pagination options