Topic: Știri feroviare din România
1291 posts, 468131 views
📖 Pagination options
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
subway guru
Demarează licitația pentru trenuri pe hidrogen. Este acesta cu adevărat nepoluant?
https://clubferoviar.ro/demareaza-licita ... poluant/
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis în SICAP – Sistemul Electronic de Achiziții Publice anunțul de participare aferent proiectului de investiții „Achiziție 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen”.
După finalizarea procedurii de verificare ex-ante a ANAP, anunțul va putea fi consultat atât în platforma europeană de licitații (TED), cât și în cea națională (SICAP).
Astfel, prin acest obiectiv de investiții, ARF dorește să achiziționeze cele 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen și serviciile de mentenanță și reparații necesare funcționării acestora, precum și serviciile de alimentare cu hidrogen.
Automotoarele vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice, pe liniile neelectrificate (București – Pitești, București – Otopeni, București – Târgoviște), atribuite în mod competitiv unor operatori de transport feroviar, în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare și potrivit legislației din România.
Finanțarea proiectului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil” și de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Obiectivul acestei componente este de a spori sustenabilitatea sectorului transporturilor din România prin sprijinirea tranziției verzi și digitale a sectorului, respectiv de a dezvolta o infrastructură de transport durabilă și ecologică, cu standarde de siguranță adecvate, care să contribuie la finalizarea rețelelor transeuropene de transport (TEN-T) și la descongestionarea nodurilor urbane.
Tranziția „verde” invocată de ARF nu are loc dacă hidrogenul de propulsie este obținut din gaz metan. Pentru a fi verde, hidrogenul trebuie obținut prin electroliza apei, procedeu scump și care presupune, la rândul lui, utilizarea energiei regenerabile. Tehnologia este oarecum la concurență cu cea a trenurilor hibride pe baterii care se încarcă pe secțiunile electrificate și folosesc bateriile pe cele neelectrificate.
P.S.
Realitatea este ca hidrogenul curat e doar o forma de stocare a energiei electrice la fel ca bateriile…
Demarează licitația pentru trenuri pe hidrogen. Este acesta cu adevărat nepoluant?
https://clubferoviar.ro/demareaza-licita ... poluant/
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis în SICAP – Sistemul Electronic de Achiziții Publice anunțul de participare aferent proiectului de investiții „Achiziție 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen”.
După finalizarea procedurii de verificare ex-ante a ANAP, anunțul va putea fi consultat atât în platforma europeană de licitații (TED), cât și în cea națională (SICAP).
Astfel, prin acest obiectiv de investiții, ARF dorește să achiziționeze cele 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen și serviciile de mentenanță și reparații necesare funcționării acestora, precum și serviciile de alimentare cu hidrogen.
Automotoarele vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice, pe liniile neelectrificate (București – Pitești, București – Otopeni, București – Târgoviște), atribuite în mod competitiv unor operatori de transport feroviar, în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare și potrivit legislației din România.
Finanțarea proiectului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil” și de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Obiectivul acestei componente este de a spori sustenabilitatea sectorului transporturilor din România prin sprijinirea tranziției verzi și digitale a sectorului, respectiv de a dezvolta o infrastructură de transport durabilă și ecologică, cu standarde de siguranță adecvate, care să contribuie la finalizarea rețelelor transeuropene de transport (TEN-T) și la descongestionarea nodurilor urbane.
Tranziția „verde” invocată de ARF nu are loc dacă hidrogenul de propulsie este obținut din gaz metan. Pentru a fi verde, hidrogenul trebuie obținut prin electroliza apei, procedeu scump și care presupune, la rândul lui, utilizarea energiei regenerabile. Tehnologia este oarecum la concurență cu cea a trenurilor hibride pe baterii care se încarcă pe secțiunile electrificate și folosesc bateriile pe cele neelectrificate.
P.S.
Realitatea este ca hidrogenul curat e doar o forma de stocare a energiei electrice la fel ca bateriile…
-
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
punmeister
CF in continuare pare sa fie sour-grapes dupa ce comunistii si-au luat adio atat de la RE-R cat si de la RE-IR care e la Alstom. Cel putin asta imi arata lingvistica lor in toate articolele legate de ARF.
CF in continuare pare sa fie sour-grapes dupa ce comunistii si-au luat adio atat de la RE-R cat si de la RE-IR care e la Alstom. Cel putin asta imi arata lingvistica lor in toate articolele legate de ARF.
neco-arc-cope.gif (152.45 KB; downloaded 2347 times)
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
subway guru
Problema e alta, avem instalatii de electroliza langa moristile eoliene si panourile fotovoltaice?
Problema e alta, avem instalatii de electroliza langa moristile eoliene si panourile fotovoltaice?
-
- punmeister
-
Posted:
-
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
subway guru
Mai e o problema, pilele alea se bazeaza pe procese elocrochimice pentru a transforma hidrogenul inapoi in curent electric ceea ce nu le face prea verzi si mai au o problema, numarul limitat de cicluri de utilizare dupa care trebuie sa le arunci pur si simplu. E drept ca nici bateriile nu sunt cu mult mai breze…
Sunt tehnologii inca in faza de cercetare si perfectionare pana sa ajunga la un stadiu fiabil de productie si utilizare. Mai dureaza ceva timp pana sa concureze de la egal cu combustibilii clasici dar cresterea aberanta a preturilor acestora va stimula o dezvoltare si perfectionare accelerata. Parerea mea!
Mai e o problema, pilele alea se bazeaza pe procese elocrochimice pentru a transforma hidrogenul inapoi in curent electric ceea ce nu le face prea verzi si mai au o problema, numarul limitat de cicluri de utilizare dupa care trebuie sa le arunci pur si simplu. E drept ca nici bateriile nu sunt cu mult mai breze…
Sunt tehnologii inca in faza de cercetare si perfectionare pana sa ajunga la un stadiu fiabil de productie si utilizare. Mai dureaza ceva timp pana sa concureze de la egal cu combustibilii clasici dar cresterea aberanta a preturilor acestora va stimula o dezvoltare si perfectionare accelerata. Parerea mea!
![Rolling on the floor laughing :rofl:](./images/smilies/rofl.gif)
![Hai noroc! :bere:](./images/smilies/bere.gif)
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
subway guru
Avem conditii pentru asa ceva de-a lungul liniei unde aceste trenuri vor trebui sa circule sau povestim povesti?
Sa fim clar intelesi, nu sunt contra, doar ma intreb ca tot omul daca socoteala de acasa se potriveste cu cea din targ.
Fiind finantata prin PNRR trebuie sa fie implementata si sa si functioneze la termenul prescris. Sau vom cauta o mermeleala romaneasca, nici cal nici magar, doar sa nu ne ceara aia banii inapoi?
punmeister wrote here:
Nu, vor fi licitate la pachet cu trenurile.
Avem conditii pentru asa ceva de-a lungul liniei unde aceste trenuri vor trebui sa circule sau povestim povesti?
Sa fim clar intelesi, nu sunt contra, doar ma intreb ca tot omul daca socoteala de acasa se potriveste cu cea din targ.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Fiind finantata prin PNRR trebuie sa fie implementata si sa si functioneze la termenul prescris. Sau vom cauta o mermeleala romaneasca, nici cal nici magar, doar sa nu ne ceara aia banii inapoi?
-
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
punmeister
Din ce imi aduc aminte in contract se construiau atat statiile de alimentare cu H2 mixte (tren+auto) cat si furnizarea de H2 pe o perioada lunga, nu mai stiu exact.
Din ce imi aduc aminte in contract se construiau atat statiile de alimentare cu H2 mixte (tren+auto) cat si furnizarea de H2 pe o perioada lunga, nu mai stiu exact.
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
subway guru
Deci mermeleala e mai mult ca sigura!
Ce facem, tractam ramele hidrogenoase cu locomotive diesel?…
Deci mermeleala e mai mult ca sigura!
![Hai noroc! :bere:](./images/smilies/bere.gif)
Ce facem, tractam ramele hidrogenoase cu locomotive diesel?…
![Dumnezeu cu mila :popa:](./images/smilies/Priest.gif)
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
shoppy
Daca o luam asa orice produce CO2, cat CO2 se produce sa construiesti un motor cu aprindere interna, sa extragi/rafinezi/transporti combustibilul si uleiul pentru el(si pentru cutia de viteze / diferentiale si cutii de distributie la 4x4, care mai trebuie si reciclat dupa folosire) nu spune nimeni, doar se compara cu cat CO2 produce in exploatare.
CFR Infra are statie de alimentare la PO Carpati, ar putea sa extinda acolo si sa se produca acolo https://www.google.ro/maps/@44.4692091,2 ... !3m1!1e3 , si la Ing. Zola (sau cum ii spune la Bucuresti Calatori) ar trebui sa existe capacitate disponibila dupa disparitia Griro si a industriei de la Parcul Copilului https://www.google.ro/maps/@44.458643,26 ... !3m1!1e3 , deci s-ar putea face o statie de productie hidrogen verde pe Grivita.
Daca o luam asa orice produce CO2, cat CO2 se produce sa construiesti un motor cu aprindere interna, sa extragi/rafinezi/transporti combustibilul si uleiul pentru el(si pentru cutia de viteze / diferentiale si cutii de distributie la 4x4, care mai trebuie si reciclat dupa folosire) nu spune nimeni, doar se compara cu cat CO2 produce in exploatare.
CFR Infra are statie de alimentare la PO Carpati, ar putea sa extinda acolo si sa se produca acolo https://www.google.ro/maps/@44.4692091,2 ... !3m1!1e3 , si la Ing. Zola (sau cum ii spune la Bucuresti Calatori) ar trebui sa existe capacitate disponibila dupa disparitia Griro si a industriei de la Parcul Copilului https://www.google.ro/maps/@44.458643,26 ... !3m1!1e3 , deci s-ar putea face o statie de productie hidrogen verde pe Grivita.
-
- subway guru
-
Posted:
-
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
shoppy
Ar fi niste loc, fostul depozit de combustibil de pe Carpati, antena radio de pe Carpati, ca sa nu mai spun de grupele abandonate din Bucuresti Triaj.
Ar fi niste loc, fostul depozit de combustibil de pe Carpati, antena radio de pe Carpati, ca sa nu mai spun de grupele abandonate din Bucuresti Triaj.
-
- subway guru
-
Posted:
-
-
- ByOnu
-
Posted:
-
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
ByOnu
Targ de joburi in domeniul feroviar. Primit pe e-mail.
Targ de joburi in domeniul feroviar. Primit pe e-mail.
banner Standul Industriei Feroviare la PoliJobs 1600x704.jpeg (333.51 KB; downloaded 2130 times)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare
•
Choose destination