Topic: Ştiri, proiecte, perspective
1886 posts, 614405 views
📖 Pagination options
- Serban
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Serban
sa vina repede baietii cu bolarzii, sa n avem vreo surpriza.
sa vina repede baietii cu bolarzii, sa n avem vreo surpriza.
- Chev Celios
-
Posted:
-
- Budy187
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Budy187
Pe tot blvdul sau doar pe un segment ?
Chev Celios wrote:
Pe Bd Lacul Tei a inceput pregatirea sensului unic.
Pe tot blvdul sau doar pe un segment ?
- 133 313
-
Posted:
-
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Nightwolf
Adik??
Chev Celios wrote:
Pe Bd Lacul Tei a inceput pregatirea sensului unic.
Adik??
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
andrei11
Si pe Dorobanti la fel. Adica au aparut unele semne de circulatie care deocamdata sunt "invelite" intr-un fel de celofan prin care nu se vede prins cu scoci. In plus in Piata Cosmonautilor s-a reconfigurat intersectia, inca nu-mi dau seama cum, ca trec cu auto pe acolo si nu am timp de observatii ( Eremia Grigorescu - Dorobanti - asa circul eu ).
Si pe Dorobanti la fel. Adica au aparut unele semne de circulatie care deocamdata sunt "invelite" intr-un fel de celofan prin care nu se vede prins cu scoci. In plus in Piata Cosmonautilor s-a reconfigurat intersectia, inca nu-mi dau seama cum, ca trec cu auto pe acolo si nu am timp de observatii ( Eremia Grigorescu - Dorobanti - asa circul eu ).
- Sava_6115-6315
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Sava_6115-6315
Pana la urma se pune in aplicare marele plan de sensuri unice intre Dorobanti si Lacul Tei. Parca Floreasca si Barbu Vacarescu trebuiau sa fie in sensuri opuse. La fel Si Dorobanti cu Polona. Parca si Bd Lacul Tei avea o varianta de intoarcere. Pacat ca nu se face nimic pe Vacarescu , mai ales cu linia de tramvai care e zdrente.
Pana la urma se pune in aplicare marele plan de sensuri unice intre Dorobanti si Lacul Tei. Parca Floreasca si Barbu Vacarescu trebuiau sa fie in sensuri opuse. La fel Si Dorobanti cu Polona. Parca si Bd Lacul Tei avea o varianta de intoarcere. Pacat ca nu se face nimic pe Vacarescu , mai ales cu linia de tramvai care e zdrente.
- WAYNEN
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
WAYNEN
Nu inteleg de ce ar trebui sa faca sens unic pe Iancului si pe Pantelimon deoarece pe Iancului,linia de tramvai care se modernizeaza a fost pusa pe mijloc.Daca se punea la margine ar fi avut un sens asa.
Nu inteleg de ce ar trebui sa faca sens unic pe Iancului si pe Pantelimon deoarece pe Iancului,linia de tramvai care se modernizeaza a fost pusa pe mijloc.Daca se punea la margine ar fi avut un sens asa.
- Budy187
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Budy187
Indicatoarele pentru sens unic de pe Lacul Tei
Indicatoarele pentru sens unic de pe Lacul Tei
IMG_2561.jpg (447.03 KB; downloaded 2821 times)
- Sava_6115-6315
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Sava_6115-6315
Inteleg ca sensul unic pe Lacul Tei este spre Barbu Vacarescu si valabil doar de la intersectia cu Maica Domnului. Asadar se va face banda pentru RATB pe sensul spre Doamna Ghica intre Vacarescu si Maica Domnului?? Iar in sens opus pe unde se va veni cu sens unic pe Grigore Moisil - Ramuri Tei? Stiu ca era pe aici pe forum o schema cu sensurile unice propuse pentru aceasta zona.....
Inteleg ca sensul unic pe Lacul Tei este spre Barbu Vacarescu si valabil doar de la intersectia cu Maica Domnului. Asadar se va face banda pentru RATB pe sensul spre Doamna Ghica intre Vacarescu si Maica Domnului?? Iar in sens opus pe unde se va veni cu sens unic pe Grigore Moisil - Ramuri Tei? Stiu ca era pe aici pe forum o schema cu sensurile unice propuse pentru aceasta zona.....
- Sava_6115-6315
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Sava_6115-6315
Se mai aude ceva de pasajul subteran de la Delfinului? Am citit de curand ca ar fi trebuit sa inceapa lucrarile prin 2013.... Se va corela cumva (daca mai e in carti) cu lucrarile de pe Pantelimon-Iancului?
Se mai aude ceva de pasajul subteran de la Delfinului? Am citit de curand ca ar fi trebuit sa inceapa lucrarile prin 2013.... Se va corela cumva (daca mai e in carti) cu lucrarile de pe Pantelimon-Iancului?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Utilizator anonim
Un update al tuturor lucrarilor de infrastructura dat de primarul general:
Imi doresc ca bucurestenii sa fie informati despre santierele deschise in Capitala., asadar, iata pe unde se lucreaza in Bucuresti, in aceasta vara.
La multe lucrari, se dau ordinele de incepere sau incep organizarile de santier, chiar in aceasta luna sau luna viitoare. Si asta, pentru ca am asteptat ca elevii sa intre in vacanta si sa inceapa perioada concediilor, pentru ca Bucurestiul sa fie mai liber. Insa, lucrarile trebuie executate. Si vreau sa ma fac bine inteles: e vorba atat despre lucrari finantate de la bugetul Primariei Municipiului Bucuresti, cat si despre lucrari ce vor fi realizate cu fonduri nerambursabile sau cu fonduri europene. Pentru a aduce acesti bani in Bucuresti s-au facut eforturi mari, lucrarile care se realizeaza cu finantare externa au termene si trebuie executate la timp. Sunt conducte si retele ale Apa Nova, Distrigaz, Enel, vechi de zeci de ani, care, pentru siguranta noastra, a tuturor, trebuie inlocuite. Sunt lucrari de infrastructura care pot fluidiza traficul in Bucuresti. Sunt constructii de spitale, atat de necesare astazi. Sunt reabilitari de monumente istorice, esentiale pentru identitatea orasului si pentru istoria Romaniei. Imi cer scuze locuitorilor din zonele unde vara asta se va lucra intens, insa, numai asa, Bucurestiul se poate dezvolta!
in ceea ce priveste infrastructura majora:
Se lucreaza in ritm alert la pasajul Mihai Bravu.Pe 1 iunie am deschis circulației primul pod al pasajului, pe sensul Big Berceni-Văcărești, spre Mihai Bravu.
Sunt foarte mulțumit de cum s-a lucrat, începând din octombrie anul trecut. Avem speranța că spre sfârșitul acestui an, și cel de-al doilea pod va fi finalizat, având în vedere că lucrăm pe perioada de vară.
In acest moment, toti stalpii de sustinere au fost ridicati, au fost montate 16 grinzi (8 grinzi pe deschiderea dinspre Mihai Bravu si 8 pe deschiderea dinspre Vacaresti) si suntem in curs de finalizare cu relocarea retelelor edilitare.
De asemenea, rampa de urcare pe cel de-al doilea pod, pe sensul Mihai Bravu, este aproape finalizata.
Pasajul subteran Piata Presei Libere
Au fost demarate lucrarile de deviere a retelelor, de largiri de strada si realizarea peretilor mulati ai pasajului. Lucrarile continua pe etape, astfel incat sa se mentina fluenta traficului.
Impactul din punct de vedere vizual al imaginii actuale a zonei va fi minim, traseul pasajului fiind in afara amprizei actuale (pe partea de vest), cu exceptia racordarilor la calea majora de circulatie. Din aceste motive, copacii de aliniament existenti pe latura de vest (Soseaua Bucuresti-Ploiesti) vor fi foarte putin afectati. Proiectul urmareste pastrarea imaginii de spatiu urban inverzit, in acest sens urmand a se lua masuri de transplantare precum si de plantare in compensatie.
Asa cum stiti, pasajul este amplasat la intersectia a patru artere cu trafic ridicat, sos Bucuresti-Ploiesti, sos. Kisselef, bd Marasti, bd Poligrafiei; Aceasta intersectie este traversata de volume mari de trafic (aprox. 12.000 vehicule pe ora) si inregistreaza o circulatie greoaie, cu numeroase abuteiaje.
Este un pasaj realizat doar pe un singur sens (cel de intrare in Bucuresti, de pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti), avand doua iesiri: una pe bulevardul Kiseleff si una pe bulevardul Marasti.
Lungimea aproximativa a pasajului este de 700 de metri.
VALOARE INVESTITIE: 60,4 milioane LEI (fara TVA)
TERMEN DE FINALIZARE: 9 luni de la demararea lucrarilor
................
Odată cu deschiderea bulevardului Buzeşti-Berzei-Uranus, care este alternativă la Calea Victoriei şi care preia o parte importantă din traficul de la Nord la Sud, a devenit posibilă extinderea trotuarelor de pe Calea Victoriei. Scopul lucrarii este transformarea acestei artere in zona de promenadă a Centrului Bucureştiului. La finalul lucrarilor, strada va putea fi străbătută la pas de către pietoni, de la Guvern şi până la Cheiul Dâmboviţei
Lucrările de modernizare vizeaza şi amenajarea pistelor pentru biciclişti. Spaţiul necesar acestor lucrări este obţinut prin renunţarea la o bandă şi jumătate din carosabil. Traficul se va desfasura pe doua benzi de circulatie cu sens unic, creandu-se in preajma intersectiilor o a treia banda de incadrare pentru virajul la stanga sau la dreapta. De asemenea, vor fi montati bolarzi pe marginea trotuarelor care sa ii impiedice pe soferi sa parcheze pe trotuar.
Pana acum, s-au realizat 60% din totalul lucrarilor de trotuar si 25 % din cel al lucrarilor de drum, programate sa aiba loc in perioada 24 februarie – 1 august 2014. Vorbim despre lucrari de reabilitare si modernizare a acestei artere, intre Piata Victoriei si Calea Grivitei.
In plus, va fi modernizata si reteaua de iluminat public prin montarea de stalpi noi. Proiectul prevede si refacerea spatiilor verzi si a mobilierului urban, prin montarea de banci pentru odihna si de jardinere cu flori pentru decorarea zonei.
Termenul de finalizare a lucrarilor pe toata artera, inclusiv pistele de biciclete, este prevazut pentru decembrie 2014, in functie de conditiile meteorologice. Insa, facem tot ce putem pentru ca modernizarea arterei Calea Victoriei sa fie gata pana pe 15 septembrie.
Costul proiectului este de 8,7 milioane lei.
Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai Liviu Rebreanu-Camil Ressu.
Tronsonul 1, intre Camil Ressu – Nicolae Grigorescu, cate doua benzi pe sens, este finalizat, iar acum suntem in lucru la cel de-al doilea tronson, intre Nicolae Grigorescu si 1 Decembrie, tot cate doua benzi pe sens.
Lucrarile sunt executate in proportie de 15 %.
- S-a demontat vechea linie de tramvai si s-a realizat sapatura acesteia intre Nicolae Grigorescu-Str. Barajul Dunarii;
- S-a aprobat demararea procedurii de expropriere intre str. Barajul Dunarii si 1 Decembrie. Dupa finalizarea procedurilor de expropriere vor incepe lucrarile si pe acest tronson.
Lucrarile presupun:
- Modernizarea liniei de tramvai, aceasta fiind in-ierbata
- Inlocuirea retelei de termoficare si lucrari de modernizare a infrastructurii si suprastructurii stradale.
- se vor reamenaja intersectiile;
- se vor amenaja piste de biciclisti;
- se vor reface trotuarele si spatiile verzi
- se vor amenaja noi locuri de parcare
- se vor realiza racordari ale bulevardului cu strazile laterale;
- se va amenaja o parcare de tip park and ride cu o capacitate de 200 de locuri. Aceasta va fi amenajata in zona capatului liniilor de autobuz si troleibuz intre intersectia cu str. Cozia, si intersectia cu bulevardul 1 Decembrie;
- se va extinde sitemul de management al traficului si in intersectiile situate pe acest tronson;
-Se va moderniza sistemul de iluminat public.
VALOARE INVESTITIEI PENTRU CELE DOUA TRONSOANE: 62,6 milioane de LEI (fara TVA)
Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai soseaua Iancului-Pantelimon
Pe Iancului, in acest moment se lucreaza la refacerea caii de rulare, a peroanelor si a retelei de contact. Lucrarea este realizata in proportie de 44 %.
- Partea carosabila va avea cate doua benzi de circulatie pe sens
- Zona centrala, cu o latime de 7 m va fi destinata transportului public (tramvai si autobuz), fiind denivelata fata de restul carosabilului;
- vor fi amenajate 2 parcaje supraetajate, amplasate pe partea stanga, in spatele frontului de blocuri, acestea avand o capacitate de circa 300 de locuri:
Pe Soseaua Pantelimon se construieste o zona centrala, inierbata, destinata transportului public cu tramvaiul, delimitata de restul carosabilului. Zonele laterale, destinate circulatiei pasive, vor cuprinde: zona verde (1-2m), piste pentru biciclisti, spatii de parcare in lung sau in spic.
Trotuarele vor fi de minim 2 m, iar carosabilul va avea trei benzi pe sens.
Mai mult, va fi realizat un terminal multimodal in zona intersectiei Sos. Pantelimon-Sos Vergului care va cuprinde:
- O parcare de tip park and ride cu aproximativ 450 de locuri de parcare. Acesta va fi in legatura directa cu viitoarea statie de metrou “Granitul”.
La acest moment, lucrarile la carosabil sunt executate in proportie de 44%, iar cele privind calea de rulare in proportie de 17%.
VALOARE INVESTITIE: 247,8 milioane LEI
Strapungere Bd. Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu
- Au fost finalizate si date in circulatie lucrarile intre Camil Ressu si Str. Prevederii
- Intre Str. Prevederii si pana la Raul Dambovita, lucrarile la drum sunt, de asemenea, in curs de finalizare, pe sensul de mers catre raul Dambovita.Urmeaza punerea in circulatie a acestui segment de drum dupa finalizarea sistematizarii circulatiei.
- Peste Raul Dambovita, lucrarile la pod si la drum sunt executate in proportie de 30 %.
In acest moment, se lucreaza la rampe, fundatiile pilelor podurilor si pasajului si se executa lucrari de dren (exces de umiditate).
Va reamintesc ca aceasta artera este parte a inelului median al Municipiului Bucuresti si se desfasoara intre bulevardul Camil Ressu si Splaiul Independentei; Va asigura descarcarea traficului de pe artera Vitan - Barzesti, si, odata cu finalizarea A3, va asigura dirijarea traficului catre zona de sud a orasului;
• B-dul Nicolae Grigorescu are o lungime de 2,4 km, iar carosabilul va avea 3 benzi pe sens,
• Splai Dudescu are o lungime 1,2 km, carosabil de 2 benzi pe sens, va avea pasaj rutier peste calea ferata de 75 metri, pasaj rutier peste Splai Dudescu şi Dâmboviţa de 137 metri, pod peste Damboviţa la nivel Splai Dudescu de 64 metri.
• De asemenea, se va construi un pasaj rutier suprateran cu 2 benzi pe sens+zona mediana unde va fi amplasata linia de tramvai
Este o lucrare care a fost incetinita din cauza deciziei politice:
CGMB din vechea legislatura a taiat fondurile prevazute de executiv pentru acest proiect. Acelasi consiliu a blocat in repetate randuri proiectul de investitii neaproband actul normativ (introdus de 12 ori pe ordinea de zi) prin care se diminua culoarul de expropriere si se alegea o noua solutie tehnica prin care se evita demolarea unor imobile proprietate privata.
Astfel, in urma modificarii traselui initial al lucrarii, rezulta o suprafata de expropriat mai mica, acest fapt reducand costurile de la 35,6 milioane lei la 30,9milioane de lei.
VALOARE CONTRACT: 74,7 milioane LEI (fara TVA)
NOTA:
In etapa a II a, (in baza unui alt contract), in conformitate cu Planul Urbanistic General al Municipiului Bucuresti, aceasta artera va fi continuata pana in zona intersectiei Sos. Oltenitei – Soseaua Vitan Barzesti.
Penetratia Splaiul Independentei – Ciurel - autostrada Bucuresti-Pitesti”
In acest moment se lucreaza la pilonii si pilele podului hobanat.
Executat fizic 4 %
De retinut ca, si la aceasta lucrare, Consiliul General din vechea legislatura a taiat fondurile alocate proiectului, autorizatia de construire a fost atacata in instanta si, de asemenea au fost necesare modificari ale proiectului intial (care fusese elaborat in 2007) intrucat, realitatea de pe hartie nu coincidea cu cea din teren.
Valoarea exproprierilor estimate, conform deviz general, este de 561 milioane de lei, iar valoarea lucrarii de circa 580 milioane de lei.
In continuare consider ca „Penetratia Splaiul Independentei - autostrada Bucuresti-Pitesti” este o lucrare de infrastructura absolut necesara, ca este nevoie neaparat de o alternativa la bulevardul Iuliu Maniu.
Proiectul consta in realizarea infrastructurii unui drum cu trei benzi pe sens, marginit in anumite zone, de-o parte si de alta, de strazi colectoare a traficului zonal, asigurandu-se astfel circulatia in regim de prioritate pentru cei care tranziteaza zona.
Caracteristici tehnice: lungime drum 6,44 km, suprafaţa drum 128.980 mp, lungime poduri şi rampe 3.560 m, suprafaţă poduri şi rampe.
Lucrarea s-a imparţit astfel: pod peste râul Dâmboviţa amplasat pe rampa de urcare ce pleacă din Splaiul Independenţei, pasaj pe rampa de urcare-coborâre, pasaj peste Şos. Virtuţii, pasaj amplasat pe rampa de coborâre în Splaiul Independenţei, pasaj pe bucla urcare Virtuţii, pasaj pe bucla coborâre Virtuţii.
Ca prim stadiu al acestui obiectiv este realizarea traversării râului Dâmboviţa pe direcţia A1-Splaiul Independenţei, prin intermediul unui pod hobanat. Podul va avea o lungime de 235,2 m şi o lăţime totală de 13,9 m (3 benzi de circulaţie rutieră).
Modernizarea infrastructurii rutiere Piaţa Sudului este cel mai mare proiect de infrastructura cu fonduri europene din Bucuresti, realizat prin Programul Operational Regional 2007-2013.
Dupa cum stiti, in data de 8 mai, a fost semnat contractul de executie lucrari.
Apoi a fost predat amplasamentul constructorului, care, in momentul de fata, obtine avizele necesare pentru devierea circulatiei in vederea inceperii lucrarilor.
Durata totala a contractului de finantare a proiectului este de 26 de luni, iar durata de executie a lucrarilor este de 18 luni de la data emiterii ordinului de incepere a lucrarilor.
Lucrarea presupune:
1. Realizarea unui pasaj subteran pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile, cu o lungime totală de 356 m
2. Realizarea a patru pasaje pietonale in intersectie, pe directia Str. Nitu Vasile-Calea Vacaresti, de o parte si da alta a pasajului rutier si catre statiile de tramvai.
3. Realizarea legaturii pietonalii prin pasaj subteran intre statia de metrou Piata Sudului si peroanele statiei de tramvai aflate pe Sos. Oltenitei.
4. Lucrari de modernizare a carosabilului si trotuarelor
5. Modernizarea utilitatilor aferente obiectivului de investitii
6. Refacerea liniei de tramvai
7. Amenajari peisagistice
Valoare totală proiect : 127 milioane lei, din care asistenta financiara nerambursabila: 96, 4 milioane lei
Desfasuram lucrari de intretinere si reparatii pe 39 de strazi si mari artere, cum ar fi, Baicului, 13 Septembrie, Victoriei, Antiaeriana, Kogalniceanu, Regina Elisabeta, Dorobanti si Nicolae Grigorescu. Strazi pe care lucrarile se afla in curs de finalizare. Cinci dintre cele 39 au fost deja finalizate, vorbim aici despre Teiul Doamnei, Salaj, Lacul Tei, Alex Serbanescu, Grivitei. Pe alte 16 de strazi si mari artere urmeaza sa incepem lucrarile de reparatii si aici vorbim de Bulevardul Eroilor, Constantin Noica, Armeneasca, Carol I, Pache Protopopescu.
Executam, deasemenea, lucrari de reabilitare sistem rutier si lucrari edilitare pe alte 23 de strazi din sectorul 5. Dintre acestea, 7 au fost deja finalizate, 16 se afla in lucru.
La capitolul marcaje rutiere, in acest an, avem in plan sa executam lucrari pe 145 de strazi si mari artere. Dintre acestea s-au executat deja marcaje rutiere pe 7, cum ar fi de ex, Witing, Pache Protopopescu, Carol I, alte 6 se afla deja in lucru, mai avem putin si terminam de marcat Calea Dorobantilor, Turnu Magurele, Ramuri Tei, Grigore Moisil, Vidin. Restul de 132 de strazi se afla in faza de proiectare.
Piste de biciclete
In luna iulie vor fi demarate procedurile pentru incheierea contractelor de realizare a proiectului tehnic si consultanta pentru implementarea unui sistem de transport cu bicicleta in zona centrala a Municipiului Bucuresti.
Dupa realizarea proiectului tehnic se vor contracta lucrarile de executie.
Proiectul care urmeaza sa se execute este constituit dintr-o retea majora de piste de biciclete, care va fi realizata pe strazi si bulevarde desfasurate pe axele Nord - Sud si Est - Vest ale Municipiului Bucuresti si in interiorul inelului principal de circulatie.
Aceasta retea este constituita dintr-un numar de 61 de artere de circulatie, a caror lungime insumata totalizeaza aproape 100 de km.
Ulterior, proiectul urmeaza sa fie extins in toate zonele Bucurestiului.
Va reamintesc ca, in data de 19 aprilie, Guvernul Romaniei a aprobat alocarea sumei de 44, 6 milioane de lei catre Bucuresti, prin Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice, pentru finantarea proiectului.
Precizez, de asemenea, ca toate noile proiecte de infrastructura derulate de Primaria Municipiului Bucuresti, fie ca sunt obiective noi ori reabilitari si modernizari, se fac cu piste de biciclete. Acestea se realizeaza pe carosabil - daca trama stradala permite trasarea acestora sau pe trotuar.
In aceasta vara, se fac si lucrari de imbunatatire a parametrilor de calitate ai sistemului de iluminat.
Se lucreaza deja pe bulevardele Dacia (de la Grivitei la Piata Romana) si pe Iuliu Maniu, la Parcul Unirii, pe strada Halelor, pe Splaiul Independentei (de la Piata Unirii pana la Calea Victoriei), pe Calea Victoriei, pe Bulevardul Eroilor.
In iulie si august, incep lucrari de refacere a sistemului de iluminat public, pe bulevardul Eroii Sanitari, pe soseaua Oltenitei, pe strada Armeneasca, pe Calea Dorobanti, pe strada Mihai Eminescu, pe Academiei si pe soseaua Petricani.
Vor fi inlocuite echipamentele de iluminat public (stalpi, corpuri, console, retea), in scopul cresterii gradului de securitate a pietonilor si a riveranilor, pentru reducerea numarului de accidente rutiere pe timp de noapte, pentru ridicarea confortului vizual prin eliminarea cablurilor electrice aflate in prezent pe stalpi, dar mai ales pentru scaderea costurilor de intretinere a echipamentelor de iluminat public.
Se vor executa lucrari si la reteaua de energie electrica- ENEL pe un tronson de 2.800 m, pe bulevardele Poligrafiei, Mărăşti, Aviator Alexandru Şerbănescu, pe strazile Barbu Văcărescu, Gara Herăstrău, Pechea, Baiculesti. Lucrarile sunt in curs de obtinere a autorizatiilor, urmeaza a fi demarate in luna august 2014 si se estimeaza ca se vor finaliza in noiembrie 2014.
Un update al tuturor lucrarilor de infrastructura dat de primarul general:
Imi doresc ca bucurestenii sa fie informati despre santierele deschise in Capitala., asadar, iata pe unde se lucreaza in Bucuresti, in aceasta vara.
La multe lucrari, se dau ordinele de incepere sau incep organizarile de santier, chiar in aceasta luna sau luna viitoare. Si asta, pentru ca am asteptat ca elevii sa intre in vacanta si sa inceapa perioada concediilor, pentru ca Bucurestiul sa fie mai liber. Insa, lucrarile trebuie executate. Si vreau sa ma fac bine inteles: e vorba atat despre lucrari finantate de la bugetul Primariei Municipiului Bucuresti, cat si despre lucrari ce vor fi realizate cu fonduri nerambursabile sau cu fonduri europene. Pentru a aduce acesti bani in Bucuresti s-au facut eforturi mari, lucrarile care se realizeaza cu finantare externa au termene si trebuie executate la timp. Sunt conducte si retele ale Apa Nova, Distrigaz, Enel, vechi de zeci de ani, care, pentru siguranta noastra, a tuturor, trebuie inlocuite. Sunt lucrari de infrastructura care pot fluidiza traficul in Bucuresti. Sunt constructii de spitale, atat de necesare astazi. Sunt reabilitari de monumente istorice, esentiale pentru identitatea orasului si pentru istoria Romaniei. Imi cer scuze locuitorilor din zonele unde vara asta se va lucra intens, insa, numai asa, Bucurestiul se poate dezvolta!
in ceea ce priveste infrastructura majora:
Se lucreaza in ritm alert la pasajul Mihai Bravu.Pe 1 iunie am deschis circulației primul pod al pasajului, pe sensul Big Berceni-Văcărești, spre Mihai Bravu.
Sunt foarte mulțumit de cum s-a lucrat, începând din octombrie anul trecut. Avem speranța că spre sfârșitul acestui an, și cel de-al doilea pod va fi finalizat, având în vedere că lucrăm pe perioada de vară.
In acest moment, toti stalpii de sustinere au fost ridicati, au fost montate 16 grinzi (8 grinzi pe deschiderea dinspre Mihai Bravu si 8 pe deschiderea dinspre Vacaresti) si suntem in curs de finalizare cu relocarea retelelor edilitare.
De asemenea, rampa de urcare pe cel de-al doilea pod, pe sensul Mihai Bravu, este aproape finalizata.
Pasajul subteran Piata Presei Libere
Au fost demarate lucrarile de deviere a retelelor, de largiri de strada si realizarea peretilor mulati ai pasajului. Lucrarile continua pe etape, astfel incat sa se mentina fluenta traficului.
Impactul din punct de vedere vizual al imaginii actuale a zonei va fi minim, traseul pasajului fiind in afara amprizei actuale (pe partea de vest), cu exceptia racordarilor la calea majora de circulatie. Din aceste motive, copacii de aliniament existenti pe latura de vest (Soseaua Bucuresti-Ploiesti) vor fi foarte putin afectati. Proiectul urmareste pastrarea imaginii de spatiu urban inverzit, in acest sens urmand a se lua masuri de transplantare precum si de plantare in compensatie.
Asa cum stiti, pasajul este amplasat la intersectia a patru artere cu trafic ridicat, sos Bucuresti-Ploiesti, sos. Kisselef, bd Marasti, bd Poligrafiei; Aceasta intersectie este traversata de volume mari de trafic (aprox. 12.000 vehicule pe ora) si inregistreaza o circulatie greoaie, cu numeroase abuteiaje.
Este un pasaj realizat doar pe un singur sens (cel de intrare in Bucuresti, de pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti), avand doua iesiri: una pe bulevardul Kiseleff si una pe bulevardul Marasti.
Lungimea aproximativa a pasajului este de 700 de metri.
VALOARE INVESTITIE: 60,4 milioane LEI (fara TVA)
TERMEN DE FINALIZARE: 9 luni de la demararea lucrarilor
................
Odată cu deschiderea bulevardului Buzeşti-Berzei-Uranus, care este alternativă la Calea Victoriei şi care preia o parte importantă din traficul de la Nord la Sud, a devenit posibilă extinderea trotuarelor de pe Calea Victoriei. Scopul lucrarii este transformarea acestei artere in zona de promenadă a Centrului Bucureştiului. La finalul lucrarilor, strada va putea fi străbătută la pas de către pietoni, de la Guvern şi până la Cheiul Dâmboviţei
Lucrările de modernizare vizeaza şi amenajarea pistelor pentru biciclişti. Spaţiul necesar acestor lucrări este obţinut prin renunţarea la o bandă şi jumătate din carosabil. Traficul se va desfasura pe doua benzi de circulatie cu sens unic, creandu-se in preajma intersectiilor o a treia banda de incadrare pentru virajul la stanga sau la dreapta. De asemenea, vor fi montati bolarzi pe marginea trotuarelor care sa ii impiedice pe soferi sa parcheze pe trotuar.
Pana acum, s-au realizat 60% din totalul lucrarilor de trotuar si 25 % din cel al lucrarilor de drum, programate sa aiba loc in perioada 24 februarie – 1 august 2014. Vorbim despre lucrari de reabilitare si modernizare a acestei artere, intre Piata Victoriei si Calea Grivitei.
In plus, va fi modernizata si reteaua de iluminat public prin montarea de stalpi noi. Proiectul prevede si refacerea spatiilor verzi si a mobilierului urban, prin montarea de banci pentru odihna si de jardinere cu flori pentru decorarea zonei.
Termenul de finalizare a lucrarilor pe toata artera, inclusiv pistele de biciclete, este prevazut pentru decembrie 2014, in functie de conditiile meteorologice. Insa, facem tot ce putem pentru ca modernizarea arterei Calea Victoriei sa fie gata pana pe 15 septembrie.
Costul proiectului este de 8,7 milioane lei.
Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai Liviu Rebreanu-Camil Ressu.
Tronsonul 1, intre Camil Ressu – Nicolae Grigorescu, cate doua benzi pe sens, este finalizat, iar acum suntem in lucru la cel de-al doilea tronson, intre Nicolae Grigorescu si 1 Decembrie, tot cate doua benzi pe sens.
Lucrarile sunt executate in proportie de 15 %.
- S-a demontat vechea linie de tramvai si s-a realizat sapatura acesteia intre Nicolae Grigorescu-Str. Barajul Dunarii;
- S-a aprobat demararea procedurii de expropriere intre str. Barajul Dunarii si 1 Decembrie. Dupa finalizarea procedurilor de expropriere vor incepe lucrarile si pe acest tronson.
Lucrarile presupun:
- Modernizarea liniei de tramvai, aceasta fiind in-ierbata
- Inlocuirea retelei de termoficare si lucrari de modernizare a infrastructurii si suprastructurii stradale.
- se vor reamenaja intersectiile;
- se vor amenaja piste de biciclisti;
- se vor reface trotuarele si spatiile verzi
- se vor amenaja noi locuri de parcare
- se vor realiza racordari ale bulevardului cu strazile laterale;
- se va amenaja o parcare de tip park and ride cu o capacitate de 200 de locuri. Aceasta va fi amenajata in zona capatului liniilor de autobuz si troleibuz intre intersectia cu str. Cozia, si intersectia cu bulevardul 1 Decembrie;
- se va extinde sitemul de management al traficului si in intersectiile situate pe acest tronson;
-Se va moderniza sistemul de iluminat public.
VALOARE INVESTITIEI PENTRU CELE DOUA TRONSOANE: 62,6 milioane de LEI (fara TVA)
Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai soseaua Iancului-Pantelimon
Pe Iancului, in acest moment se lucreaza la refacerea caii de rulare, a peroanelor si a retelei de contact. Lucrarea este realizata in proportie de 44 %.
- Partea carosabila va avea cate doua benzi de circulatie pe sens
- Zona centrala, cu o latime de 7 m va fi destinata transportului public (tramvai si autobuz), fiind denivelata fata de restul carosabilului;
- vor fi amenajate 2 parcaje supraetajate, amplasate pe partea stanga, in spatele frontului de blocuri, acestea avand o capacitate de circa 300 de locuri:
Pe Soseaua Pantelimon se construieste o zona centrala, inierbata, destinata transportului public cu tramvaiul, delimitata de restul carosabilului. Zonele laterale, destinate circulatiei pasive, vor cuprinde: zona verde (1-2m), piste pentru biciclisti, spatii de parcare in lung sau in spic.
Trotuarele vor fi de minim 2 m, iar carosabilul va avea trei benzi pe sens.
Mai mult, va fi realizat un terminal multimodal in zona intersectiei Sos. Pantelimon-Sos Vergului care va cuprinde:
- O parcare de tip park and ride cu aproximativ 450 de locuri de parcare. Acesta va fi in legatura directa cu viitoarea statie de metrou “Granitul”.
La acest moment, lucrarile la carosabil sunt executate in proportie de 44%, iar cele privind calea de rulare in proportie de 17%.
VALOARE INVESTITIE: 247,8 milioane LEI
Strapungere Bd. Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu
- Au fost finalizate si date in circulatie lucrarile intre Camil Ressu si Str. Prevederii
- Intre Str. Prevederii si pana la Raul Dambovita, lucrarile la drum sunt, de asemenea, in curs de finalizare, pe sensul de mers catre raul Dambovita.Urmeaza punerea in circulatie a acestui segment de drum dupa finalizarea sistematizarii circulatiei.
- Peste Raul Dambovita, lucrarile la pod si la drum sunt executate in proportie de 30 %.
In acest moment, se lucreaza la rampe, fundatiile pilelor podurilor si pasajului si se executa lucrari de dren (exces de umiditate).
Va reamintesc ca aceasta artera este parte a inelului median al Municipiului Bucuresti si se desfasoara intre bulevardul Camil Ressu si Splaiul Independentei; Va asigura descarcarea traficului de pe artera Vitan - Barzesti, si, odata cu finalizarea A3, va asigura dirijarea traficului catre zona de sud a orasului;
• B-dul Nicolae Grigorescu are o lungime de 2,4 km, iar carosabilul va avea 3 benzi pe sens,
• Splai Dudescu are o lungime 1,2 km, carosabil de 2 benzi pe sens, va avea pasaj rutier peste calea ferata de 75 metri, pasaj rutier peste Splai Dudescu şi Dâmboviţa de 137 metri, pod peste Damboviţa la nivel Splai Dudescu de 64 metri.
• De asemenea, se va construi un pasaj rutier suprateran cu 2 benzi pe sens+zona mediana unde va fi amplasata linia de tramvai
Este o lucrare care a fost incetinita din cauza deciziei politice:
CGMB din vechea legislatura a taiat fondurile prevazute de executiv pentru acest proiect. Acelasi consiliu a blocat in repetate randuri proiectul de investitii neaproband actul normativ (introdus de 12 ori pe ordinea de zi) prin care se diminua culoarul de expropriere si se alegea o noua solutie tehnica prin care se evita demolarea unor imobile proprietate privata.
Astfel, in urma modificarii traselui initial al lucrarii, rezulta o suprafata de expropriat mai mica, acest fapt reducand costurile de la 35,6 milioane lei la 30,9milioane de lei.
VALOARE CONTRACT: 74,7 milioane LEI (fara TVA)
NOTA:
In etapa a II a, (in baza unui alt contract), in conformitate cu Planul Urbanistic General al Municipiului Bucuresti, aceasta artera va fi continuata pana in zona intersectiei Sos. Oltenitei – Soseaua Vitan Barzesti.
Penetratia Splaiul Independentei – Ciurel - autostrada Bucuresti-Pitesti”
In acest moment se lucreaza la pilonii si pilele podului hobanat.
Executat fizic 4 %
De retinut ca, si la aceasta lucrare, Consiliul General din vechea legislatura a taiat fondurile alocate proiectului, autorizatia de construire a fost atacata in instanta si, de asemenea au fost necesare modificari ale proiectului intial (care fusese elaborat in 2007) intrucat, realitatea de pe hartie nu coincidea cu cea din teren.
Valoarea exproprierilor estimate, conform deviz general, este de 561 milioane de lei, iar valoarea lucrarii de circa 580 milioane de lei.
In continuare consider ca „Penetratia Splaiul Independentei - autostrada Bucuresti-Pitesti” este o lucrare de infrastructura absolut necesara, ca este nevoie neaparat de o alternativa la bulevardul Iuliu Maniu.
Proiectul consta in realizarea infrastructurii unui drum cu trei benzi pe sens, marginit in anumite zone, de-o parte si de alta, de strazi colectoare a traficului zonal, asigurandu-se astfel circulatia in regim de prioritate pentru cei care tranziteaza zona.
Caracteristici tehnice: lungime drum 6,44 km, suprafaţa drum 128.980 mp, lungime poduri şi rampe 3.560 m, suprafaţă poduri şi rampe.
Lucrarea s-a imparţit astfel: pod peste râul Dâmboviţa amplasat pe rampa de urcare ce pleacă din Splaiul Independenţei, pasaj pe rampa de urcare-coborâre, pasaj peste Şos. Virtuţii, pasaj amplasat pe rampa de coborâre în Splaiul Independenţei, pasaj pe bucla urcare Virtuţii, pasaj pe bucla coborâre Virtuţii.
Ca prim stadiu al acestui obiectiv este realizarea traversării râului Dâmboviţa pe direcţia A1-Splaiul Independenţei, prin intermediul unui pod hobanat. Podul va avea o lungime de 235,2 m şi o lăţime totală de 13,9 m (3 benzi de circulaţie rutieră).
Modernizarea infrastructurii rutiere Piaţa Sudului este cel mai mare proiect de infrastructura cu fonduri europene din Bucuresti, realizat prin Programul Operational Regional 2007-2013.
Dupa cum stiti, in data de 8 mai, a fost semnat contractul de executie lucrari.
Apoi a fost predat amplasamentul constructorului, care, in momentul de fata, obtine avizele necesare pentru devierea circulatiei in vederea inceperii lucrarilor.
Durata totala a contractului de finantare a proiectului este de 26 de luni, iar durata de executie a lucrarilor este de 18 luni de la data emiterii ordinului de incepere a lucrarilor.
Lucrarea presupune:
1. Realizarea unui pasaj subteran pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile, cu o lungime totală de 356 m
2. Realizarea a patru pasaje pietonale in intersectie, pe directia Str. Nitu Vasile-Calea Vacaresti, de o parte si da alta a pasajului rutier si catre statiile de tramvai.
3. Realizarea legaturii pietonalii prin pasaj subteran intre statia de metrou Piata Sudului si peroanele statiei de tramvai aflate pe Sos. Oltenitei.
4. Lucrari de modernizare a carosabilului si trotuarelor
5. Modernizarea utilitatilor aferente obiectivului de investitii
6. Refacerea liniei de tramvai
7. Amenajari peisagistice
Valoare totală proiect : 127 milioane lei, din care asistenta financiara nerambursabila: 96, 4 milioane lei
Desfasuram lucrari de intretinere si reparatii pe 39 de strazi si mari artere, cum ar fi, Baicului, 13 Septembrie, Victoriei, Antiaeriana, Kogalniceanu, Regina Elisabeta, Dorobanti si Nicolae Grigorescu. Strazi pe care lucrarile se afla in curs de finalizare. Cinci dintre cele 39 au fost deja finalizate, vorbim aici despre Teiul Doamnei, Salaj, Lacul Tei, Alex Serbanescu, Grivitei. Pe alte 16 de strazi si mari artere urmeaza sa incepem lucrarile de reparatii si aici vorbim de Bulevardul Eroilor, Constantin Noica, Armeneasca, Carol I, Pache Protopopescu.
Executam, deasemenea, lucrari de reabilitare sistem rutier si lucrari edilitare pe alte 23 de strazi din sectorul 5. Dintre acestea, 7 au fost deja finalizate, 16 se afla in lucru.
La capitolul marcaje rutiere, in acest an, avem in plan sa executam lucrari pe 145 de strazi si mari artere. Dintre acestea s-au executat deja marcaje rutiere pe 7, cum ar fi de ex, Witing, Pache Protopopescu, Carol I, alte 6 se afla deja in lucru, mai avem putin si terminam de marcat Calea Dorobantilor, Turnu Magurele, Ramuri Tei, Grigore Moisil, Vidin. Restul de 132 de strazi se afla in faza de proiectare.
Piste de biciclete
In luna iulie vor fi demarate procedurile pentru incheierea contractelor de realizare a proiectului tehnic si consultanta pentru implementarea unui sistem de transport cu bicicleta in zona centrala a Municipiului Bucuresti.
Dupa realizarea proiectului tehnic se vor contracta lucrarile de executie.
Proiectul care urmeaza sa se execute este constituit dintr-o retea majora de piste de biciclete, care va fi realizata pe strazi si bulevarde desfasurate pe axele Nord - Sud si Est - Vest ale Municipiului Bucuresti si in interiorul inelului principal de circulatie.
Aceasta retea este constituita dintr-un numar de 61 de artere de circulatie, a caror lungime insumata totalizeaza aproape 100 de km.
Ulterior, proiectul urmeaza sa fie extins in toate zonele Bucurestiului.
Va reamintesc ca, in data de 19 aprilie, Guvernul Romaniei a aprobat alocarea sumei de 44, 6 milioane de lei catre Bucuresti, prin Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice, pentru finantarea proiectului.
Precizez, de asemenea, ca toate noile proiecte de infrastructura derulate de Primaria Municipiului Bucuresti, fie ca sunt obiective noi ori reabilitari si modernizari, se fac cu piste de biciclete. Acestea se realizeaza pe carosabil - daca trama stradala permite trasarea acestora sau pe trotuar.
In aceasta vara, se fac si lucrari de imbunatatire a parametrilor de calitate ai sistemului de iluminat.
Se lucreaza deja pe bulevardele Dacia (de la Grivitei la Piata Romana) si pe Iuliu Maniu, la Parcul Unirii, pe strada Halelor, pe Splaiul Independentei (de la Piata Unirii pana la Calea Victoriei), pe Calea Victoriei, pe Bulevardul Eroilor.
In iulie si august, incep lucrari de refacere a sistemului de iluminat public, pe bulevardul Eroii Sanitari, pe soseaua Oltenitei, pe strada Armeneasca, pe Calea Dorobanti, pe strada Mihai Eminescu, pe Academiei si pe soseaua Petricani.
Vor fi inlocuite echipamentele de iluminat public (stalpi, corpuri, console, retea), in scopul cresterii gradului de securitate a pietonilor si a riveranilor, pentru reducerea numarului de accidente rutiere pe timp de noapte, pentru ridicarea confortului vizual prin eliminarea cablurilor electrice aflate in prezent pe stalpi, dar mai ales pentru scaderea costurilor de intretinere a echipamentelor de iluminat public.
Se vor executa lucrari si la reteaua de energie electrica- ENEL pe un tronson de 2.800 m, pe bulevardele Poligrafiei, Mărăşti, Aviator Alexandru Şerbănescu, pe strazile Barbu Văcărescu, Gara Herăstrău, Pechea, Baiculesti. Lucrarile sunt in curs de obtinere a autorizatiilor, urmeaza a fi demarate in luna august 2014 si se estimeaza ca se vor finaliza in noiembrie 2014.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
shoppy
Se reabiliteaza pasajul subteran Giulesti, poate odata termnat se promoveaza si ruta pietonala de traversare a Pasajului Grant ca sa nu o mai ia lumea pe sina cand se blocehaza 41.
Se reabiliteaza pasajul subteran Giulesti, poate odata termnat se promoveaza si ruta pietonala de traversare a Pasajului Grant ca sa nu o mai ia lumea pe sina cand se blocehaza 41.
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
URANUS
Sursa: B365.RO
Piața Revoluției va fi reamenajată. Pasaj subteran și parcare pe sub Calea Victoriei
Zona Piața Revoluției din centrul Capitalei va fi reamenajată. Vor fi realizate trasee pietonale, zona va fi iluminată arhitectural și amenajată peisagistic. De asemenea, se ia în considerare și construirea unei parcări subterane în vecinătatea Pieței Sălii Palatului, dar și a unui pasaj subteran care să realizeze legătura rutieră pe direcția Știrbei Vodă - Calea Victoriei - Bd. Magheru. Soluția finală de amenajare a pieței va fi aleasă în urma unui concurs de soluții ce va fi organizat de Primăria Capitalei.
Primăria Capitalei vrea să reamenajeze zona Piața Revoluției. Scopul municipalității este acela de a "maximiza utilitatea și funcționalitatea acestui spațiu atât pentru nevoile locuitorilor, cât și pentru cei care tranzitează sau vizitează orașul".
Soluția arhitecturală pentru amenajarea pieței va fi aleasă în urma unui concurs de soluții ce va fi organizat de Primăria Capitalei. Tema de concurs va lua în considerare unele propuneri importante stabilite de municipalitate.
Astfel, se propune realizarea unui parcaj subteran în zonă, dar și amenajarea unor trasee pietonale. Unele secțiuni vor deveni exclusiv pietonale, în timp ce altele ar putea fi amenajate pentru trafic mixt - pietoni și automobile.
O altă propunere vizează posibilitatea racordării în subteran a circulației pe direcția Știrbei Vodă - Calea Victoriei - Bd. Gh. Magheru. "Decizia oportunității construirii pasajului subteran va fi luată cu ocazia dezbaterilor în vederea întocmirii temei de concurs. S-ar putea lua decizia reamenajării pieței în 2 etape, cu pasajul în etapa a doua. În varianta construirii pasajului Piața ar putea deveni integral pietonală", a explicat pentru B365.ro arhitectul-șef al Capitalei, Gheorghe Pătrașcu.
De asemenea, în Piața Revoluției vor fi amenajate spații verzi, vor fi reorganizate dotările urbane și mobilierul, iar întreaga zonă va fi iluminată arhitectural.
"Zona Piața Revoluției va fi amenajată astfel încât să devină mai atractivă din punctul de vedere al pietonului și al spațiului public. Vor fi aduse dotări de tip cultural și vor fi reglementate parcările din zonă. Urmează a se stabili și dacă se va construi pe parcarea din fața imobilului “Cina” adiacent Ateneului asa cum prevede actualul regulament de urbanism", a mai precizat arhitectul-șef al Capitalei, Gheorghe Pătrașcu.
Când vor începe lucrările de amenajare
Proiectul amenajării Pieței Revoluției se află deocamdată în stadiu incipient, însă va fi pornit în perioada următoare. În prima fază va fi organizată licitația pentru "servicii de consultanță pentru elaborare temă de concurs aferentă - Concurs de soluții pentru amenajare zonă Piața Revoluției". Bugetul stabilit de municipalitate pentru această etapă este de 220.000 lei. Ofertantul câștigător va trebui să formuleze tema viitorului concurs de soluții, iar pe parcursul acestei etape va fi obligat să organizeze cel puțin o dezbatere publică cu societatea civilă, organizații profesionale, Ministerul Culturii, dar și să consulte Comisia de Urbanism din Cadrul Primăriei Capitalei.
Odată ce tema va fi definitivată, Primăria Capitalei va organiza un concurs de soluții în urma căruia va fi aleasă soluția finală pentru amenajarea zonei.
"Perioada estimată pentru organizarea concursului de soluții este sfârșitul anului 2015. Lucrările de amenajare se vor demara dupa finalizarea concursului, elaborarea si aprobarea studiului de fezabilitate, organizarea procedurii de achizitie pentru executia lucrarilor si incheierea contractelor de execuție lucrari. Termenul de realizare a acestor lucrari se va stabili prin oferta câștigatoare a procedurii de achiziție în vederea execuției lucrărilor. Lucrarile ar putea incepe cel mai devreme in 2 ani", au precizat pentru B365.ro, reprezentanții Primăriei Capitalei.
Circulația mașinilor, interzisă pe Calea Victoriei
În luna februarie a acestui an, Ion Dedu, șeful Direcției de Infrastructură din Primăria Capitalei, spunea că se studiază posibilitatea ca Piețele Revoluției și George Enescu să devină pietonale. Potrivit noii propuneri, traficul auto ar urma să fie oprit pe Calea Victoriei, între Bd. Știrbei Vodă și Dem Dobrescu, urmând să fie deviat pe Stirbei Vodă și Ion Câmpineanu, unde va exista și câte o bandă pentru transportul în comun.
http://www.b365.ro/pia-a-revolu-iei-va-...Pa2SP.dpuf
Sursa: B365.RO
Piața Revoluției va fi reamenajată. Pasaj subteran și parcare pe sub Calea Victoriei
Zona Piața Revoluției din centrul Capitalei va fi reamenajată. Vor fi realizate trasee pietonale, zona va fi iluminată arhitectural și amenajată peisagistic. De asemenea, se ia în considerare și construirea unei parcări subterane în vecinătatea Pieței Sălii Palatului, dar și a unui pasaj subteran care să realizeze legătura rutieră pe direcția Știrbei Vodă - Calea Victoriei - Bd. Magheru. Soluția finală de amenajare a pieței va fi aleasă în urma unui concurs de soluții ce va fi organizat de Primăria Capitalei.
Primăria Capitalei vrea să reamenajeze zona Piața Revoluției. Scopul municipalității este acela de a "maximiza utilitatea și funcționalitatea acestui spațiu atât pentru nevoile locuitorilor, cât și pentru cei care tranzitează sau vizitează orașul".
Soluția arhitecturală pentru amenajarea pieței va fi aleasă în urma unui concurs de soluții ce va fi organizat de Primăria Capitalei. Tema de concurs va lua în considerare unele propuneri importante stabilite de municipalitate.
Astfel, se propune realizarea unui parcaj subteran în zonă, dar și amenajarea unor trasee pietonale. Unele secțiuni vor deveni exclusiv pietonale, în timp ce altele ar putea fi amenajate pentru trafic mixt - pietoni și automobile.
O altă propunere vizează posibilitatea racordării în subteran a circulației pe direcția Știrbei Vodă - Calea Victoriei - Bd. Gh. Magheru. "Decizia oportunității construirii pasajului subteran va fi luată cu ocazia dezbaterilor în vederea întocmirii temei de concurs. S-ar putea lua decizia reamenajării pieței în 2 etape, cu pasajul în etapa a doua. În varianta construirii pasajului Piața ar putea deveni integral pietonală", a explicat pentru B365.ro arhitectul-șef al Capitalei, Gheorghe Pătrașcu.
De asemenea, în Piața Revoluției vor fi amenajate spații verzi, vor fi reorganizate dotările urbane și mobilierul, iar întreaga zonă va fi iluminată arhitectural.
"Zona Piața Revoluției va fi amenajată astfel încât să devină mai atractivă din punctul de vedere al pietonului și al spațiului public. Vor fi aduse dotări de tip cultural și vor fi reglementate parcările din zonă. Urmează a se stabili și dacă se va construi pe parcarea din fața imobilului “Cina” adiacent Ateneului asa cum prevede actualul regulament de urbanism", a mai precizat arhitectul-șef al Capitalei, Gheorghe Pătrașcu.
Când vor începe lucrările de amenajare
Proiectul amenajării Pieței Revoluției se află deocamdată în stadiu incipient, însă va fi pornit în perioada următoare. În prima fază va fi organizată licitația pentru "servicii de consultanță pentru elaborare temă de concurs aferentă - Concurs de soluții pentru amenajare zonă Piața Revoluției". Bugetul stabilit de municipalitate pentru această etapă este de 220.000 lei. Ofertantul câștigător va trebui să formuleze tema viitorului concurs de soluții, iar pe parcursul acestei etape va fi obligat să organizeze cel puțin o dezbatere publică cu societatea civilă, organizații profesionale, Ministerul Culturii, dar și să consulte Comisia de Urbanism din Cadrul Primăriei Capitalei.
Odată ce tema va fi definitivată, Primăria Capitalei va organiza un concurs de soluții în urma căruia va fi aleasă soluția finală pentru amenajarea zonei.
"Perioada estimată pentru organizarea concursului de soluții este sfârșitul anului 2015. Lucrările de amenajare se vor demara dupa finalizarea concursului, elaborarea si aprobarea studiului de fezabilitate, organizarea procedurii de achizitie pentru executia lucrarilor si incheierea contractelor de execuție lucrari. Termenul de realizare a acestor lucrari se va stabili prin oferta câștigatoare a procedurii de achiziție în vederea execuției lucrărilor. Lucrarile ar putea incepe cel mai devreme in 2 ani", au precizat pentru B365.ro, reprezentanții Primăriei Capitalei.
Circulația mașinilor, interzisă pe Calea Victoriei
În luna februarie a acestui an, Ion Dedu, șeful Direcției de Infrastructură din Primăria Capitalei, spunea că se studiază posibilitatea ca Piețele Revoluției și George Enescu să devină pietonale. Potrivit noii propuneri, traficul auto ar urma să fie oprit pe Calea Victoriei, între Bd. Știrbei Vodă și Dem Dobrescu, urmând să fie deviat pe Stirbei Vodă și Ion Câmpineanu, unde va exista și câte o bandă pentru transportul în comun.
http://www.b365.ro/pia-a-revolu-iei-va-...Pa2SP.dpuf
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii
•
Choose destination