Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Aspecte negative în circulația bucureșteană

1395 posts, 328178 views
 
Go to page:  1  ... 78 79 80 81 82 83 84  ... 100
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului drbm

andreiiul wrote:
...In cazul rovignetei ai poza clara ca masina ta a trecut pe acolo si proprietarul primeste acasa scrisoare, desi nu mi se pare ok pt ca ar trebui procedat ca in cazul amenzilor rutiere, si anume sa comunice numele soferului (sunt situatii cand proprietarul nu are carnet, deci clar nu a condus el). I


Nu sunt de acord. Când ești proprietar, înstrăinarea vehiculului către un terț nu te exonerează de responsabilitate!

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andreiiul

Nu e vorba de exonerare, dar nu este normal ca propietarul masinii sa raspunda financiar cel putin pt ce face cel care utilizeaza masina sa.
Daca mergem in situatia extrema atunci am ajunge sa amendam n firme (mai ales curierat si aprovizionare) pt ce fac soferii cu masinile respective.
In mod normal soferul masinii este resoponsabil pt tot ce se intampla cat este la volan, nu proprietarul (asta daca sunt diferiti).

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană Valentin

Foarte simplu, iti asumi cand lasi masina ta personala (privata) pe mana cuiva (chit ca e sotia, fiul, bunicul, etc.), adica daca sotia parcheaza aiurea si amenda vine pe numele proprietarului, nu e clar ca fac parte din aceeasi familie si o plateste oricum cel vinovat? Sa zicem ca iti lasi masina unui prieten, pai iti asumi asta, nu se intampla asta si daca o lasi si respectivul face accident si se ajunge la concluzia ca n-avea permis?

Pentru curierat e extrem de simplu, au baze de date, stiu cine a luat masina X in ziua Y, crezi ca e asa greu sa se "taie" din salariu amenda respectiva? Hai sa nu gasim probleme acolo unde nu sunt. Masina e parcata prost, pe trecere, poate pune vieti in pericol si singura problema e ca "poate" nu a fost parcata de proprietar acolo? Ceea ce ma indoiesc ca reprezinta cca 1-2% din totalul parcarilor aiurea (zic de masini private in special)

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană andrei11

# andreiiul ba e limpede că proprietarul răspunde financiar.  Ia mai gândește-te puțin ! Aici nu e vorba de punctele - amendă,  ci de plata amenzii  în sine.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană andreiiul

Chiar daca nu e vorba de puncte amenda in mod normal trebuie procedat ca in cazul Politiei rutiere. Adica, mai intai intrebi detinatorul autovehiculului cine a condus in data de, ora de. Nu raspunde, isi ia el amenda, raspunde, atunci amendezi conducatorul. Sunt destule situatii in care proprietarul s-a schimbat dar inca informatia nu este actualizata sau noul proprietar nu a inscris inca masina. Pe cine amendezi atunci?
Indiferent ca vorbim de amenda pt parcare neregulamentara sau alte incalcari pe care Politia locala le poate sanctiona.
Dar ca sa poata face asta, Politia locala are nevoie de acces la baza de date ANAF sau DRPCIV. Cel putin in Bucuresti avem n incalcari din partea soferilor cu masini inmatriculate in alte judete. Lor Politia locala nu ar avea ce sa le faca fara acces la una din cele 2 baze de date.

Nu sunt avocatul soferilor care parcheaza neregulamentar (chiar sunt impotriva lor) dar trebuie sa judecam totul corect si sa aplicam aceleasi proceduri peste tot.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană andrei11

Judeci greșit.
Proprietarul e proprietar și rămâne proprietar. El răspunde.  Dacă încredințează mașina altcuiva plătește amenda - că-i proprietar - apoi sau pe cale amiabilă sau la judecătorie își recuperează banii  de la cel care a condus mașina și pe care-l cunoaște evident, că de aia e proprietar, să-și cunoască bunul al cărui proprietar este.
Sunt destule situatii in care proprietarul s-a schimbat dar inca informatia nu este actualizata sau noul proprietar nu a inscris inca masina. Pe cine amendezi atunci?
Ești pe lângă subiect.  Dacă proprietarul mașinii s-a schimbat fix atunci - sau  cel târziu a doua zi - te duci la poliție și-ți radiezi mașina. Nu la fisc, la poliție. Nu te duci ?  Ești căscat, leneș,  cu capul în nori, inconștient, imatur și mergi  să plătești amenzi chit că ți-ai vândut mașina. Poliția habar nu are că ai vândut mașina dacă nu ți-o radiezi.  Și-o scazi și la fisc că nu ești diliu să plătești impozit la o mașină vândută dar mergi  :evil:  - lui la poliție și radiază mașina. Dacă nu,  TU ești cel tembel, nu proprietarul nou.
Deci să concluzionăm, dacă ești proprietar mașina e în responsabilitatea ( juridică ) a ta, indiferent cine o conduce. O conduce altcineva și ia amendă ? Plătești amenda și  după aceea ți-o recuperezi de la cel căruia i-ai încredințat autoturismul.  Că de aia se cheamă autoturism proprietate personală și nu altcumva.
____________________________
PS: Mulți fac o confuzie între scoaterea mașinii din anul financiar ( adică actele de la fisc ) și  radierea mașinii la poliție.  Sunt  două acțiuni  distincte și care trebuie făcute amândouă !

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană andreiiul

Radierea masinii de la Politie inseamna scoaterea definitiva din circulatie.
La politie poti face informare. Sunt patit cu asa ceva. In baza informarii se face mentiune in baza de date.
Legat de raspunderea proprietarului legat de orice se intampla cu masina lasa-ma sa nu fiu de parere cu tine. Proprietarul este raspunzator sa comunice organelor abilitate cine a fost utilozatorul masinii si sa fie cu actele in regula. In rest e responsabil soferul. Pe logica ta proprietarul e raspunzator si daca soferul calca pe cineva sau trece pe rosu.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană andrei11

Radierea masinii de la Politie inseamna scoaterea definitiva din circulatie.

Greșit. Am experiență în partea asta de legislație, am avut de cumpărat / vândut mașini până la vârsta asta, atât la slujbă cât și ca particular.
Să-ți explic.
Tu ca și vânzător radiezi mașina.  Asta înseamnă juridic că declari  mașina - din diverse motive - că nu mai e aptă să circule pe drumurile publice.Pentru că nu mai e a ta.
Noul proprietar are obligația să înmatriculeze mașina, adică să o reintroducă în circulație.  Cu același număr sau cu altul. Dacă nu o face e responsabilitatea lui,  circulă cu o mașină neînmatriculată.  Dacă vechiul proprietar nu-și radiază mașina în actele poliției apare ca proprietar, chit că noul proprietar are actele în regulă.  Repet, să fie clar. Dacă vânzătorul nu radiază mașina el apare în actele poliției ca și proprietar, chit că cumpărătorul își face formele legale pentru obținerea Certificatului de Înmatriculare ( Că  voi îi spuneți Certificatului de Înmatriculare Talon e strict treaba voastră de incultură legislativă ).
Legat de răspunderea proprietarului
Iar nu ai dreptate. Dacă șoferul ( care NU e și proprietarul  mașinii ) face un accident și fuge de la locul faptei sau trece pe roșu sau face orice alt giumblușuc  și are ghinionul să-i fie reținute numerele de înmatriculare primul sunat este proprietarul. Proprietarul trebuie să clarifice situația.  Proprietarul are doar 3 posibilități:
a)  Recunoaște că a fost la volan.
b) Indică persoana care a fost la volan
c) Declară că mașina chipurile i-a fost furată.
______________________
Aici NU e vorba de puncte de penalizare, ci de amendă. Dacă legislația permite și se înregistrează o trecere pe roșu al autoturismului, logice sunt următoarele acțiuni:
1) Amenda trebuie plătită - fapta s-a comis, o plătește proprietarul.
2) Dacă proprietarul NU a condus autovehiculul acesta își poate recupera prejudiciul financiar prin două  modalități
- Pe cale amiabilă de la cel care a condus mașina.
- Pe cale juridică de la cel care a condus mașina.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană subway guru

Radierea la vanzare nu mai e demult obligatorie.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană andrei11

Dacă nu o faci îți vin eventualele amenzi pe adresa ta.  Interesează-te. De exemplu amenzile de rovinietă. Și altele.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană mirceade

Da, confirm, am pățit exact asta după vânzare => proces cu poliția pentru anularea amenzii. Pentru 2 amenzi similare, un proces pierdut altul câștigat exact pe argumentația că "legea nu te mai obligă".

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană subway guru

Nu te mai obliga dar nici nu te exonereaza, ca la noi la nimeni!

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului essco

----- de sters, scuze, nu stiu cum a ajuns aici---

LE: de ce apar postari din alte subiecte (ex: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului)  in acest subiect? Vad ca mai e unul in susul paginii.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană essco

andrei11 wrote:
...
Deci să concluzionăm, dacă ești proprietar mașina e în responsabilitatea ( juridică ) a ta, indiferent cine o conduce. O conduce altcineva și ia amendă ? Plătești amenda și  după aceea ți-o recuperezi de la cel căruia i-ai încredințat autoturismul.  Că de aia se cheamă autoturism proprietate personală și nu altcumva.
..

Corect! In aceeasi logica, daca o conduce altcineva si face accident cu victime, proprietarul face puscarie si dupa ce iese, se impaca el cumva cu soferul.
Eu sunt de acord. Mai e cineva?  :lol:

 


Go to page:  1  ... 78 79 80 81 82 83 84  ... 100
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2404 forum members have written 432388 posts in 5381 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use