Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura pentru sport și agrement din București

 

Topic: Parcul Regele Mihai I (Parcul Herăstrău)

249 posts, 77560 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 18
 
 

📖 Pagination options
  • shoppy
  • Posted: Friday, 17.03.2017, 06:13
  •  

Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor shoppy

Nu am zis de fundatia podului ci de rambleu.
Si vezi ca vaporasul acela postat de tine, impreuna cu fratiorul lui mai mare cu etaj, trebuie sa incapa pe sub pod.

 


  • andrei11
  • Posted: Friday, 17.03.2017, 12:25
  •  

Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor andrei11

Incap pe sub pod, evident. Acolo am dat doar un exemplu cam cum trebuie sa arate podul.
Hai sa lamurim unele aspecte.
Acestea sunt lacurile  Herastrau / Bordei / Floreasca de care se va face vorbire in continuare.
H1.jpg (90.26 KB; downloaded 3252 times)

Si cele 3 puncte in discutie, pct 1 podul cu pricina ( podul CF ),  pct 2 Insula Trandafirilor sipct 3 ecluza
H2.jpg (97.27 KB; downloaded 3253 times)

Ce mi-a spus tatal meu astazi cand l-am intrebat :
Inainte de razboi cu cativa ani ( inainte de Cel de-al Doilea Razboi Mondial 1939 - 1945 ) el impreuna cu parintii lui ( bunicii mei ) matusi, etc s-au plimbat cu vaporasul pe lacul Herastrau / Bordei / Floreasca. Ecluza a fost inaugurata cu ocazia << Lunii Bucurestiului >> ( Habar n-am ce inseamna ).
Am gasit si un articol de pe net care se cam potriveste cu ce a spus taica-miu.


Ecluza Lacului Herăstrău, construită în perioada 1933-1936, a fost redeschisă în luna septembrie 2007, după 70 de ani de la construire şi mai bine de un an de reabilitare. Ecluza este amplasată pe malul stâng al Lacului Herăstrău şi face legătura cu Lacul Floreasca. Alături de funcţia de agrement, permiţând călătoria cu vaporaşul din lacul Herăstrău în lacul Floreasca şi înapoi, ecluza va îndeplini şi funcţia de golire suplimentară a Lacului Herăstrău către Lacul Floreasca, atunci când ploile abundente ar duce la creşterea excesivă a nivelului apei şi ar pune în pericol o zonă din Bucureşti.

Proiectul ecluzei iniţiale aparţine inginerului Dorin Pavel. Scopul secundar al proiectului, pe lângă plimbarea cu vaporaşe de pe un lac pe altul, era ca ecluza să servească drept model, redus la scară, pentru viitoarele ecluze de pe canalul Bucureşti-Olteniţa, care era în fază de proiectare înainte de al Doilea Război Mondial. Inaugurarea ecluzei şi a barajului s-a făcut în cursul “lunii Bucureştilor”, în primul vaporaş care a trecut prin ecluză aflându-se şi regele Carol al II-lea al României.
Articol Wikipedia: http://ro.wikipedia.org/wiki/Lacul_Herăstrău

Traseul vaporasului era cam acesta :
H3.jpg (94.63 KB; downloaded 3254 times)
Si ceva mai detaliat :
H3a.jpg (177.78 KB; downloaded 3252 times)

Si acum revin la << Insula Trandafirilor >>. Aceasta era doar o insula cu o singura legatura cu << uscatul >>, respectiv asa se prezenta situatia in vremea respectiva :
H4.jpg (66.58 KB; downloaded 3251 times)
Am gasit si 2 poze  cu acest pod, una de dinainte de razboi :
H101.jpg (32.3 KB; downloaded 3252 times)
si alta din vremurile noastre :
H102.jpg (42.27 KB; downloaded 3253 times)

Aici am vrut sa ajung. Podul era astfel dimensionat incât vaporasul << cu etaj >> putea sa treaca pe sub el.
Odata cu terminarea razboiului si cand insula a fost legata si de celalalt mal
H5.jpg (68.39 KB; downloaded 3260 times)
s-a renuntat la circuitul vaporasului asa cum l-am aratat mai sus, construindu-se doua poduri mai joase. Podul vechi si cel nou se observa foarte bine in fotografia urmatoare :
H103.jpg (153.15 KB; downloaded 3255 times)

Inca o poza unde se văd foarte bine cele 2 poduri alaturate.
H104.jpg (54.85 KB; downloaded 3248 times)

Revenim la problema noastra cu viitorul pod pietonal de lângă podul CFR. Nu cred ca este o asa mare problema sa se construiasca un pod care sa asigure gabaritul de trecere al vaporaselor << cu etaj >>.

 


  • TibiV
  • Posted: Friday, 17.03.2017, 13:02
  •  

Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor TibiV

Andrei, nu zice nimeni ca ar fi o problema de nerezolvat.
Doar ca la 20-30 de metri de podul CFR, podul pietonal va fi de cel putin 10 ori mai lung decat cel de la Insula Trandafirilor.
Dar asta nu este un mare impediment.
Daca chiar vor sa faca ceva, se poate face.
Nu solutiile tehnice lipsesc, ci vointa si interesul...

 


  • andrei11
  • Posted: Friday, 17.03.2017, 13:05
  •  

Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor andrei11

Da, evident, dar am profitat de afirmatia lui shoppy
shoppy wrote:
Si vezi ca vaporasul acela postat de tine, impreuna cu fratiorul lui mai mare cu etaj, trebuie sa incapa pe sub pod.

Ca sa postez aspecte din istoria Parcului Herastrau si al ecluzei spre Floreasca.  
____________________
NOTA off topic.
Corectati-ma voi : a ecluzei Floreasca / al ecluzei Floreasca. Stiu ca s-a mai discutat, dar nu-mi iese aproape niciodata.

 


  • TibiV
  • Posted: Friday, 17.03.2017, 13:08
  •  

Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor TibiV

M-am dat prin ecluza cu vaporasul in ziua reinaugurarii ei, in 2007... ;)
Cool...
:bere:

 


  • andrei11
  • Posted: Friday, 17.03.2017, 13:12
  •  

Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor andrei11

Am impresia ca e din nou inchisa, sau  ma insel ?

 


  • TibiV
  • Posted: Friday, 17.03.2017, 13:20
  •  

Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor TibiV

Din pacate nu te inseli... :(

 


  • shoppy
  • Posted: Friday, 17.03.2017, 16:38
  •  

Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor shoppy

Singura problema a podului cu trepte este ca nu-l pot traversa persoanele cu biciclete, role sau carucioare, iar fara trepte nu se poate circula la inclinatiile acelea.

 


  • TibiV
  • Posted: Friday, 17.03.2017, 20:26
  •  

Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor TibiV

TibiV wrote:
Despre aia vorbeam...
Jumate' trepte, jumatate rampa (care pe picioare, care cu carutul), dar nu trebuie mai mult de 4-5 metri latime.
Si, repet, un arhitect bun poate face un proiect frumos...

 


  • andrei11
  • Posted: Friday, 17.03.2017, 20:33
  •  


  • Shinkasen
  • Posted: Wednesday, 22.03.2017, 16:09
  •  

Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor Shinkasen

Petitie pentru deschiderea zonei ALPAB, a parcului Herastrau.
https://campaniamea.de-clic.ro/petition...1489760433

 


  • ByOnu
  • Posted: Wednesday, 22.03.2017, 16:13
  •  

Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor ByOnu

Uau! :shock: Deci n-am fost singurul care s-a gandit la asta! :lol:

 


  • ClaudiuL
  • Posted: Monday, 12.06.2017, 08:42
  •  


  • shoppy
  • Posted: Monday, 12.06.2017, 10:25
  •  

Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor shoppy

Si voi acuma, oamenii si-au facut acolo un coltisor de rai si voi vreti sa-i dati afara, mai ales ca este si mare mafie, aia acolo repara / construiesc barci / pontoane de agrement / fite pe care nu le-am vazut niciodata pe Herastrau.

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 18
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura pentru sport și agrement din București  • 
Choose destination

Since Saturday, 26.12.2009, 12:29 our 2463 forum members have written 438150 posts in 5485 topics and 524 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use