Topic: Astra Trans Carpatic (ATC)
412 posts, 211647 views
📖 Pagination options
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Astra Trans Carpatic
punmeister
Hopa, s-a enervat Blidar!
Patronul Astra Vagoane își apără trenurile: „Unele au încă țipla pe ele”
După ce reprezentantul unui ONG destinat infrastructurii de transport i-a criticat decizia de a cumpăra 15 trenuri de la Căile Ferate Daneze, deoarece trenurile ar avea probleme, omul de afaceri Valer Blidar, patronul Astra Vagoane, a venit cu precizări.
Trenurile IC2 fabricate de firma italiană Ansaldo Breda și destinate căilor ferate daneze (DSB) nu înregistrează o pondere a defecțiunilor mai mare decât cea a trenurilor CFR Călători, aici fiind incluse și faimoasele Săgeata Albastră (Siemens Desiro), a declarat pentru Digi24.ro omul de afaceri Valer Blidar, patron al Astra Vagoane, dar și al operatorului feroviar Astra Transcarpatic care urmează să exploateze trenurile.
Precizările sale vin după ce Mihai Alexandru Crăciun, inițiatorul Asociației Construim România a afirmat într-o o postare pe blogul său că trenurile IC2 ar fi niște trenuri catastrofale din punct de vedere tehnic înregistrând numeroase defecțiuni. Danezii, spunea Crăciun, ”le aruncă, la propriu”.
”Este un atac murdar la adresa noastră, inițiat de o așa zisă asociație cu informații care au fost preluate de presă dar care nu au fost verificate de nimeni. În spatele atacului sunt interesele firmelor concurente care folosesc trenuri de acum 50-70 de ani, noi fiind singurii care au trenuri noi. Îl vom acționa în judecată”, spune Blidar. El adaugă că unele trenuri au încă țipla pe ele și că au fost scoase in circulație din Danemarca de unde au fost retrase nu din cauza defecțiunilor, ci a faptului că danezii și-au electrificat liniile și ”nu se poate circula cu automotoare sub catenara electrică”.
Trenurile, fabricate de Ansaldo Breda, au motoare Iveco, mai spune Blidar. Danezii i-au prezentat toate actele necesare, cum ar fi certificate, declarații de confirmitate, aprobări pentru punerea în serviciu. Trenurile IC2 au parcurs procesul reglementat pentru trenurile UE și nu au fost făcute compromisuri. Nici un tren UE neconform nu ar primi omologarea sau autorizarea, mai ales în Danemarca, spune patronul Astra Vagoane.
Cât privește raportul PROSE, menționat de Mihai Crăciun, acesta ar privi doar trenurile IC4, menționând în paragrafele introductive doar tangențial trenurile IC2 cumpărare de Astra. Nimic nu este peste limite normale. Noi ne știm cu PROSE, am lucrat cu ei, noi fabricanți nu eram tâmpiți să cumpărăm ceva care nu știm”, spune Blidar.
Cât privește problemele trenurilor privind frânarea cei doi au opinii diferite. ”Trenurile acestea au fost făcute pentru mare viteză, pentru 250 de kilometri la oră. După ce le-au testat au observat anumite trepidații, iar specialistul care a facut constatarea a ajuns la concluzia ca era din cauza liniei și atunci au redus limita de viteză la 180 de kilometri. Ele circulă de 7-8 ani în Danemarca cu 180 la oră”, spune Blidar.
Crăciun are alte opinii. Acestea sunt expuse pe blogul său, aici. ”Problemele constatate în primă fază la sistemul de frânare au făcut ca omologarea automotoarelor să se facă doar la 180km/h, sub viteza maximă de 200km/h proiectată inițial, căci de la 200km/h pur și simplu trenurile nu se puteau opri în distanța de siguranță (...) Raportul PROSE trece în vedere toate probeleme automotoarelor, de la trivialul „nici ușile nu se închid bine”, la problemele grave de la motoare, amortizoare, sisteme de frânare și cuplare, toate cu riscuri mari precum deraierea sau incendierea trenului”, scrie el pe blogul său.
Valer Blidar are gânduri mari cu trenurile. El afirmă că Astra Transcarpatic va introduce trenurile în circulație în prima parte a anului viitor pe ruta Timișoara-Baia Mare.
Hopa, s-a enervat Blidar!
Patronul Astra Vagoane își apără trenurile: „Unele au încă țipla pe ele”
După ce reprezentantul unui ONG destinat infrastructurii de transport i-a criticat decizia de a cumpăra 15 trenuri de la Căile Ferate Daneze, deoarece trenurile ar avea probleme, omul de afaceri Valer Blidar, patronul Astra Vagoane, a venit cu precizări.
Trenurile IC2 fabricate de firma italiană Ansaldo Breda și destinate căilor ferate daneze (DSB) nu înregistrează o pondere a defecțiunilor mai mare decât cea a trenurilor CFR Călători, aici fiind incluse și faimoasele Săgeata Albastră (Siemens Desiro), a declarat pentru Digi24.ro omul de afaceri Valer Blidar, patron al Astra Vagoane, dar și al operatorului feroviar Astra Transcarpatic care urmează să exploateze trenurile.
Precizările sale vin după ce Mihai Alexandru Crăciun, inițiatorul Asociației Construim România a afirmat într-o o postare pe blogul său că trenurile IC2 ar fi niște trenuri catastrofale din punct de vedere tehnic înregistrând numeroase defecțiuni. Danezii, spunea Crăciun, ”le aruncă, la propriu”.
”Este un atac murdar la adresa noastră, inițiat de o așa zisă asociație cu informații care au fost preluate de presă dar care nu au fost verificate de nimeni. În spatele atacului sunt interesele firmelor concurente care folosesc trenuri de acum 50-70 de ani, noi fiind singurii care au trenuri noi. Îl vom acționa în judecată”, spune Blidar. El adaugă că unele trenuri au încă țipla pe ele și că au fost scoase in circulație din Danemarca de unde au fost retrase nu din cauza defecțiunilor, ci a faptului că danezii și-au electrificat liniile și ”nu se poate circula cu automotoare sub catenara electrică”.
Trenurile, fabricate de Ansaldo Breda, au motoare Iveco, mai spune Blidar. Danezii i-au prezentat toate actele necesare, cum ar fi certificate, declarații de confirmitate, aprobări pentru punerea în serviciu. Trenurile IC2 au parcurs procesul reglementat pentru trenurile UE și nu au fost făcute compromisuri. Nici un tren UE neconform nu ar primi omologarea sau autorizarea, mai ales în Danemarca, spune patronul Astra Vagoane.
Cât privește raportul PROSE, menționat de Mihai Crăciun, acesta ar privi doar trenurile IC4, menționând în paragrafele introductive doar tangențial trenurile IC2 cumpărare de Astra. Nimic nu este peste limite normale. Noi ne știm cu PROSE, am lucrat cu ei, noi fabricanți nu eram tâmpiți să cumpărăm ceva care nu știm”, spune Blidar.
Cât privește problemele trenurilor privind frânarea cei doi au opinii diferite. ”Trenurile acestea au fost făcute pentru mare viteză, pentru 250 de kilometri la oră. După ce le-au testat au observat anumite trepidații, iar specialistul care a facut constatarea a ajuns la concluzia ca era din cauza liniei și atunci au redus limita de viteză la 180 de kilometri. Ele circulă de 7-8 ani în Danemarca cu 180 la oră”, spune Blidar.
Crăciun are alte opinii. Acestea sunt expuse pe blogul său, aici. ”Problemele constatate în primă fază la sistemul de frânare au făcut ca omologarea automotoarelor să se facă doar la 180km/h, sub viteza maximă de 200km/h proiectată inițial, căci de la 200km/h pur și simplu trenurile nu se puteau opri în distanța de siguranță (...) Raportul PROSE trece în vedere toate probeleme automotoarelor, de la trivialul „nici ușile nu se închid bine”, la problemele grave de la motoare, amortizoare, sisteme de frânare și cuplare, toate cu riscuri mari precum deraierea sau incendierea trenului”, scrie el pe blogul său.
Valer Blidar are gânduri mari cu trenurile. El afirmă că Astra Transcarpatic va introduce trenurile în circulație în prima parte a anului viitor pe ruta Timișoara-Baia Mare.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Astra Trans Carpatic
shoppy
Deci asta nu ne vinde povestea cu bunicuta care si-a cumparat BMW cu care nu a mers deloc si l-a tinut doar in garaj, ne vinde poveste cu incompetentii care si-au cumparat din greseala trenuri foarte bune si acum le vand tot in tipla ca i-a luat prin surprindere electrificarea propriei retele.
Iar Mihai Craciun, corect sau incorect, a criticat pe toata lumea in articolul acela, deci concurenta il plateste ca sa fie si ea terfelita in acelasi articol, conspiratie complicata, mai lipsesc reptilienii.
Este trist sa vezi una dintre cele mai promitatoare este condusa de un om care face asemenea declaratii, poate ne da in judecata si pe noi.
Deci asta nu ne vinde povestea cu bunicuta care si-a cumparat BMW cu care nu a mers deloc si l-a tinut doar in garaj, ne vinde poveste cu incompetentii care si-au cumparat din greseala trenuri foarte bune si acum le vand tot in tipla ca i-a luat prin surprindere electrificarea propriei retele.
Iar Mihai Craciun, corect sau incorect, a criticat pe toata lumea in articolul acela, deci concurenta il plateste ca sa fie si ea terfelita in acelasi articol, conspiratie complicata, mai lipsesc reptilienii.
Este trist sa vezi una dintre cele mai promitatoare este condusa de un om care face asemenea declaratii, poate ne da in judecata si pe noi.
- punmeister
-
Posted:
-
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Astra Trans Carpatic
bercenicity
Mihai Alexandru CRACIUN a raspuns https://mihaialexandrucraciun.construim ... er-blidar/
Mihai Alexandru CRACIUN a raspuns https://mihaialexandrucraciun.construim ... er-blidar/
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Astra Trans Carpatic
Andrei98
Ar fi mai bine sa nu se bage in seama prostiile spuse de un om care traieste intr-un "stat paralel".
De ce nu s-a zis nimic cand Regiotransul a adus atatea automotoare, rame si locomotive atat de vechi? Acum 2 zile o locmotiva de-a lor a luat foc, sa vedem daca o sa aibe ceva de zis si despre asta.
In Danemarca au intampinat probleme cu ele la viteze mari, la noi nu o sa circule cu mai mult de 120/140 km/h.
Si am citi si eu prin presa internationala de profil despre ele si nu am vazut nicaieri sa se fi pomenit de vreun pericol de incendiu la ele.
Ar fi mai bine sa nu se bage in seama prostiile spuse de un om care traieste intr-un "stat paralel".
De ce nu s-a zis nimic cand Regiotransul a adus atatea automotoare, rame si locomotive atat de vechi? Acum 2 zile o locmotiva de-a lor a luat foc, sa vedem daca o sa aibe ceva de zis si despre asta.
In Danemarca au intampinat probleme cu ele la viteze mari, la noi nu o sa circule cu mai mult de 120/140 km/h.
Si am citi si eu prin presa internationala de profil despre ele si nu am vazut nicaieri sa se fi pomenit de vreun pericol de incendiu la ele.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Astra Trans Carpatic
andrei11
Care-i linia aia din West ( ul ) țării cu 120 - 140 ?
Andrei98 wrote:
...la noi nu o sa circule cu mai mult de 120/140 km/h.
Care-i linia aia din West ( ul ) țării cu 120 - 140 ?
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Astra Trans Carpatic
Andrei98
Daca te uiti pe livret observi ca o sa ajunga si in partea de Sud-Est.
Daca te uiti pe livret observi ca o sa ajunga si in partea de Sud-Est.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Astra Trans Carpatic
andrei11
Colega, mă cam încurc printre indicațiile prețioase date de Google, spune-mi tu ( te rog ) liniile neelectrificate unde o să opereze Astra în Sud - Est.
Merci de ajutor,
_____________
Da, n-ar fi exclus să vedem Dieselele și pe București - Buzău / sau Predeal, totul e posibil.
______________
Pentru Constanța parcă operează în sezon cu <<Bondarii>>
Colega, mă cam încurc printre indicațiile prețioase date de Google, spune-mi tu ( te rog ) liniile neelectrificate unde o să opereze Astra în Sud - Est.
Merci de ajutor,
_____________
Da, n-ar fi exclus să vedem Dieselele și pe București - Buzău / sau Predeal, totul e posibil.
______________
Pentru Constanța parcă operează în sezon cu <<Bondarii>>
12-7-2017 11-47-49 AM.jpg (49.4 KB; downloaded 5242 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Astra Trans Carpatic
shoppy
Daca citesti articolele, o sa vezi ca in fiecare a criticat si pe Regiotrans.
Daca se rup conductele de alimentare cu, combustibil si se sparge esapamentul, ce pericol de incendiu mai vrei?, sa verse unu o canistra de benzina in salon?
Vezi ca este catenara pe liniile acelea din sud-vest-est unde pot circula cu 120-140, si dupa spusele patronului nu pot sa circule pe sub catenara, ca doar de acea au fost retrase la danezi.
Daca citesti articolele, o sa vezi ca in fiecare a criticat si pe Regiotrans.
Daca se rup conductele de alimentare cu, combustibil si se sparge esapamentul, ce pericol de incendiu mai vrei?, sa verse unu o canistra de benzina in salon?
Vezi ca este catenara pe liniile acelea din sud-vest-est unde pot circula cu 120-140, si dupa spusele patronului nu pot sa circule pe sub catenara, ca doar de acea au fost retrase la danezi.
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Astra Trans Carpatic
Andrei98
De la Bucuresti Nord spre Titu, nu merg pe sub catenara pana la Chitila?
Si arata-mi unde s-a mentionat despre spargerea conductelor de combustibil(in afara de ce a scris tipul cu blogul).
De la Bucuresti Nord spre Titu, nu merg pe sub catenara pana la Chitila?
Si arata-mi unde s-a mentionat despre spargerea conductelor de combustibil(in afara de ce a scris tipul cu blogul).
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Astra Trans Carpatic
Robert24
Andrei98, sa inteleg ca pe tine nu te intereseaza sub nicio forma siguranta circulatiei, si implicit cea a pasagerilor?
Probabil ca tu vrei doar sa ai ocazia sa "te uzi" un pic cand vezi ceva "nou"... si sa-l pozezi in GdN...
Mihai Craciun, mai mult sau mai putin specialist, trage un puternic semnal de alarma, dar se pare ca asta nu inseamna nimic pentru asa-zisii "pasionati"...
Andrei98, sa inteleg ca pe tine nu te intereseaza sub nicio forma siguranta circulatiei, si implicit cea a pasagerilor?
Probabil ca tu vrei doar sa ai ocazia sa "te uzi" un pic cand vezi ceva "nou"... si sa-l pozezi in GdN...
Mihai Craciun, mai mult sau mai putin specialist, trage un puternic semnal de alarma, dar se pare ca asta nu inseamna nimic pentru asa-zisii "pasionati"...
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Astra Trans Carpatic
Andrei98
Pai eu inca astept sa imi zica cineva problemele alea care pun in pericol siguranta circulatiei, probleme reale spuse de catre presa de profil internationala nu de catre cineva care poate scrie ce vrea.
Pai eu inca astept sa imi zica cineva problemele alea care pun in pericol siguranta circulatiei, probleme reale spuse de catre presa de profil internationala nu de catre cineva care poate scrie ce vrea.
- WT_fan06
-
Posted:
-
- aztec
-
Posted:
-
Re: Astra Trans Carpatic
aztec
Corect e sa intrebam daca in conditiile exploatarii la parametrii romanesti, vor intampina probleme...
Unele nu pt ca franarea de la max 100 se face in parametrii daca sumt omologate pt 140 in conditii de toamna si 170 in rest.
Daca sunt si fiabile...cred ca se vor incadra in marea masa de tehnica feroviara unde avem saptamana si incidentul
Corect e sa intrebam daca in conditiile exploatarii la parametrii romanesti, vor intampina probleme...
Unele nu pt ca franarea de la max 100 se face in parametrii daca sumt omologate pt 140 in conditii de toamna si 170 in rest.
Daca sunt si fiabile...cred ca se vor incadra in marea masa de tehnica feroviara unde avem saptamana si incidentul
📖 Pagination options