Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutoturisme retro / de epocăDACIA

 

Topic: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up)

145 posts, 55471 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11
 
 

📖 Pagination options
Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) Cristi.

Un exemplar Break așteptând zile mai bune în Cartierul Giulești..
IMG20230429154803.jpg (1.1 MB; downloaded 1760 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) ADK

La starea în care se află mașina, pare că nu mai e a nimănui, iar ca atare viitorul acestuia 99% o să fie ridicarea și casarea de către primărie, practic ca și multe din trecut va fi o "donație" statului pentru că proprietarul fie e decedat iar vreun eventual moștenitor nu-l interesează de niciun fel mașina, ori e plecat ori pur și simplu nu mai există interes, dat find un autovehicul ieftin, oricum ce vânează statul. O ridică sub pretextul curățeniei iar valoarea bunului intră - teoretic - în bugetul statului, ori te miri că și-o însușește unul de sus pentru programul Rabla care e pare-mi-se acum mai mult de 3000 lei. Dumnezeu știe.

 


Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) shoppy

In sectorul 1 este nevoie ca cineva sa dea cu CNP si subsemnatul ca masina este abandonata, apoi locala verifica daca are ITP, RCA si impozit platit, daca nu are atunci primeste somatie pe parbriz ca ori se rezolva ITP, RCA si impozit ori in 6 luni se ridica.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) ADK

6 luni? În Buzău e 2 săptămâni și oricine poate reclama anonim pe site-ul primarului, dar aici locala și abuzează puțin cam mult (unul am fost eu care mi-au pus somație doar că era murdar, da, stând la stradă, ei n-au verificat nimic legat de ITP, RCA sau impozit), pe de alta deținătorii ar trebui să înțeleagă că strada nu este nicidecum un loc bun de "abandonat" (în ideea conservării) mașinile, vrei să o pui de-o parte, caută-i un spațiu privat și ține-o cât vrei acolo fără să-i mai plătești ceva.

Singura excepție în care poliția are "dreptul" la ceea ce ai tu în curte, este dacă autovehiculul este suspectat ca find furat, și asta în baza unei reclamații în care se verifică VIN-ul, mai ales dacă numerele de înmatriculare lipsesc. În rest, nu-i doare capul.

 


Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) Dristorul Nr.3

Este un "CN3" (1995-1999) . Probabil cel mai prost lot de Dacii 13xx realizat vreodata. Din pacate nu sunt prea cautate oricum....

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) ADK

Cunosc, am învățat cam toate subtipurile de Dacii.

Într-adevăr, nu prea se alungă mulți după ele în principiu că au mai multă valoare și ceva calitate cele comuniste, iar la acestea problema find și slaba calitate a caroseriei. Deși am o cunoștință cu una din '96, sincer mă supăra să văd cum s-a păstrat tabla la a lui comparativ cu a mea din '95, astăzi istorie, iar de aici am tras concluzia că nu este neapărat de vină, pentru toate mașinile produse, producătorul, cât a fost vopseaua de bună și întreținerea.

Dar acesta este subiect de Dacii 1300...

 


Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) messe

ADK wrote here:
E posibil, însă ce rugăminte am și poate același lucru își doresc și alții, să se formuleze paragrafe chiar dacă sunt dese, de câteva rânduri dar subiective, mi-e greu să le citesc așa și nu știu cât pot pricepe dacă se scrie multicel, fără probabil vreun rost unele dar să se mai verifice și ce s-a scris dacă e pe înțelesul tuturor.

Același lucru îl făceam și eu iar la niște avertizări cred că m-am remediat. Încă scriu și eu mult, însă măcar să prezinte interes ceea ce redactez, dar asta rămâne să decidă colegii.

Câteva întrebări referitoare la subiect:

1. Daciile 1300 cu motoare franțuzești până când s-au fabricat? Din câte știu undeva pe la mijlocul anilor '70, dar rămâne să confirme cineva, presupun că tot atunci am "rupt" și contractul cu CIBIE, firma care producea faruri și dispersoare, înlocuind-o cu ELBA.

2. Când au apărut mai exact lămpile pentru marșarier?

3. Când s-au înlocuit tampoanele mari cu cele mici (sau invers?).

Așa poate pot deosebi o D1300, cele din '69 știu că sunt singurele cu scris UAP pe aripa dreaptă iar "semnalizările" de pe aripi sunt roșii însă pe post de lămpi de poziții. Asta care le mai are...

4. Mai există vreo Dacie 1302 (pick-up)? Din câte știam, mai erau câteva dar într-o stare deplorabilă. Restaurată nu cred că există vreuna. 1301 de securitate știu că este cel puțin una recondiționată.

5. Există vreo statistică cu câte exemplare de 1300 (și nu numai) mai există (măcar teoretic?), eventual și submodelele? Pe undeva găsisem o oarecare statistică, și din ce mai țin minte până prin 2009-10 erau încă multe Dacii...


1. Pana in 1975(inclusiv) insa incepand cu anul 1973 au aparut modificari fata de modelul initial astfel: au disparut lampile rosii de stationare aflate pe aripile fata ramanand doar emblema UAP pe aripa dreapta fata(pana la jumatatea anului 1975), ochelarii farurilor nu mai aveau acel contur metalic rectangular in jurul farurilor, frana de mana nu mai era sub bord ci a fost pozitionata intre scaune disparand cu aceasta ocazie si cotiera aflata intre scaunele din fata, bratele si lamele stergatoarelor de parbriz frantuzesti( SEV Marchall) au fost inlocuite cu cele romanesti, grila de aerisire cromata aflata pe aripile din spate a fost inlocuita incepand din 1976 cu cea neagra din plastic la fel si dimensiunea emblemei cu vulturul aflata pe grila radiatorului a devenit mai mica la fel si scrisul cu litere si cifre mari, cromate(erau caractere separate) Dacia 1300 aflat pe capota portbagajului a fost inlocuit cu doua embleme cromate separate (Dacia si 1300) cu font mai mic avand unite literele la fel si cea cu cifrele, busonul cromat al rezervorului de benzina avea un diametru mai mic decat cel initial si avea acea aparatoare a incuietorii. Tot de atunci, cum bine ai precizat toate elementele optice aflate in dotarea Daciei erau ELBA si incet-incet toate piesele frantuzesti au fost inlocuite cu cele autohtone iar incepand cu 1978 au schimbat si forma volanului renuntand la cel clasic in 2 spite si avand capac central rotund.

2. In 1977 cand contractul cu Renault a expirat si au fost nevoiti sa modifice ceva ca sa nu mai fie identic cu Renault 12 astfel au introdus sub stopuri lampile albe rectangulare.

3. Tampoanele mari au fost inlocuite cu cele mici incepand cu 1976 cand pe langa modificarea privind modelul de tampoane au aparut si modificarile pe care ti le-am scris la punctul 1. Concomitent cu inlocuirea tampoanelor a fost inlocuit si modelul de bara cromata, s-a pastrat aceeasi forma precum cea originala insa grosimea materialului cat si dimensiunea in latimea marginilor superioare si inferioare ale ei(ma refer la dimensiunea acelei parti a barei masurata de la partea exterioara a ei care avea si acel sant curbat si unde era amplasat numarul de inmatriculare in cazul barei din fata catre interior intre marginile ei superioara si inferioara) aceste dimensiuni devenind mai mici; pe scurt bara era mai subtire, marginile au devenit mai inguste si era mai usoara decat cea anterioara care era prevazuta cu tampoanele mari.

5. Nu stiu statistic insa iti pot spune(probabil ca stiai si tu acest lucru asa ca nu nu stiu cat te ajuta ce-ti scriu) ca au existat 4 tipuri de Dacia 1300-nu includ autoutilitara 1302 aici: Dacia 1300 standard, lux, break si 1301,acel model de 1300 cu toate dotarile.

 


Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) Dristorul Nr.3

Marci inregistrate la OSIM in anii 90' de catre SC.AUTOMOBILE DACIA.SA
S-ar putea ca acestea sa fie numele unor posibile prototipuri/variante de echipare, sau pur si simplu doar niste simple denumiri ca sa mai "revigoreze" gama pe partea de marketing.
Ceea ce este interesant dupa parerea mea, este modelul 1310 GTX deoarece denumirea aceasta se da mai mult la automobile sport/coupe cu motoare pentru entuziasti ai curselor. As putea specula ca POATE s-a dorit fabricarea modelului Sport in continuare dar sub denumirea de 1310 GTX dat fiind ca e derivata din platforma/designul 13xx, fata de Nova care era un produs complet diferit si pe linie de stil si intr-o oarecare masura si mecanic.

Si fiindca tot am adus in discutie modelul Nova......Nu exista nicio marca inregistrata la OSIM cu aceasta denumire, cel putin din cautarile pe care le-am efectuat eu.
MARCI DACIA 1310.png (49.88 KB; downloaded 1578 times)

 


Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) valy

De astăzi (n-am putut fi prezent fizic, așa că l-am "delegat" pe tata).
IMG-20230617-WA0069.jpg (339.31 KB; downloaded 1396 times)
IMG-20230617-WA0026.jpg (378.97 KB; downloaded 1396 times)
IMG-20230617-WA0041.jpg (376.21 KB; downloaded 1396 times)
IMG-20230617-WA0036.jpg (160.2 KB; downloaded 1396 times)
IMG-20230617-WA0015.jpg (390.72 KB; downloaded 1396 times)
IMG-20230617-WA0006.jpg (290.03 KB; downloaded 1396 times)
IMG-20230617-WA0079.jpg (330.01 KB; downloaded 1396 times)
IMG-20230617-WA0055.jpg (304.22 KB; downloaded 1396 times)
IMG-20230617-WA0002.jpg (192.77 KB; downloaded 1396 times)
IMG-20230617-WA0027.jpg (225.6 KB; downloaded 1396 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) ADK

1302-ul așezat pe un cadru cu roți, cred că nu apucaseră să-l restaureze la timp. 😝

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) ADK

Nu știu dacă am mai postat-o, o buzoiancă:
IMG-20230621-WA0004.jpg (415.32 KB; downloaded 1338 times)

IMG-20230621-WA0003.jpg (342.33 KB; downloaded 1338 times)

 


Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) messe

valy wrote here:
De astăzi (n-am putut fi prezent fizic, așa că l-am "delegat" pe tata).


Păcat de Dacia 1300 vișinie, farurile acelea de Passat i-au stricat (în opinia mea) tot aspectul. Referitor la această mașină este de apreciat faptul că are ștergătoarele de parbriz (lamă plus brat) originale (SEV Marchall) într-o stare foarte bună.

Dacia miliției maramureșeane este un bun exemplu vizual a ceea ce am scris în prezentarea mea anterioară privind evoluția modelului Dacia 1300 ea fiind un model din prima generație. Se poate observa acel contur din aliaj de formă rectangulara aflat pe ochelarul de far în interiorul acestuia și care conturează farul , de asemenea se observa și diferența dimensionala a emblemei cu vulturul aflata pe grila de plastic din fața radiatorului (Dacia de miliție și cea vișinie comparativ cu Dacia de culoare roșu 25) însă bara din față e modelul celei roșii nu este cea originală cum o are Dacia vișinie inclusiv cu tampoanele din cauciuc de dimensiuni mari și eventual (însă poate fi din primele modele începând din 1973 care nu au mai fost prevăzute cu lămpi de staționare pe aripile față) lipsa lămpilor de staționare pe aripile față.

 


Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) Cristi.

Un superb model 1410 Sport pe Bulevardul Basarabia:
IMG_20230820_224539.jpg (1.63 MB; downloaded 1128 times)
IMG_20230820_224605.jpg (1.64 MB; downloaded 1128 times)
IMG_20230816_122847.jpg (1.98 MB; downloaded 1128 times)
IMG_20230816_122857.jpg (1.64 MB; downloaded 1128 times)

 


Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) Costin

Spatele nu cred ca e original, cel putin stopurile sunt (o imitatie de) stopuri de 1300, ceea ce nu prea cred ca e echiparea din fabrica...

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: DACIA  • 
Choose destination

Since our 2439 forum members have written 435692 posts in 5431 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use