Topic: Rame electrice Softronic Hyperion
135 posts, 97997 views
📖 Pagination options
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Rame electrice Softronic Hyperion
BodoMinea
Investiția este sustenabilă... din ce în ce mai multă lume se va îndrepta spre serviciile privaților pe rutele interoperabile. Însă nu se „umple de bani” nimeni (ca dovadă că tarifele Softrans au crescut, cu puțin ce-i drept, dar nu pentru a rotunji încasările, ci pentru a nu da faliment) - la noi trenul e prin definiție ajutor social și te bazezi pe o decontare sub formă de subvenție și alte decontări pentru reduceri... care întârzie și câteodată se subțiază, asta în timp ce ai de plătit salarii și Taxa de Utilizare a Infrastructurii în avans. Dezvoltarea adevărată va veni când se va renunța treptat la „lațul de ajutor social” pus de gâtul operatorilor de transport feroviar, iar competiția va veni pe cale natural capitalistă.
Comparăm un colos cu ceva ce până acum puțin timp mergea încadrat la echivalentul unei firme de cartier. Dezvoltarea modelelor „FLIRT” și „KISS” (double-decker-ul) de la Stadler a fost alimentată de cererea continuă de material rulant din partea operatorului de stat foarte puternic și bine pus la punct - SBB: ramele electrice respective sunt în serviciu de ani buni pe serviciile S-Bahn și RegioExpress din toată țara, succesul în exploatare făcându-le populare în țările vecine și în toată Europa, alături de modelul GTW și diferite rame / tramvaie construite la comandă, după nevoile unui anumit operator.
Prin comparație... Softronic asamblează ramele în aceași hală unde construiesc și repară locomotive, iar principala destinație finală a acestor rame a fost operarea de către operatorul din propria regie. Nici nu au avut de ce și cum să extindă capacitatea de producție, în condițiile în care la operatorul național SNTFC „CFR Călători” se fac modernizări nesustenabile*, ilegale, neprofitabile, iar banii în final nu rămân nici de salarii deși practică cea mai piperată schemă tarifară dintre operatorii autohtoni.
Producătorul mult mai puternic economic poate veni „lângă tine” cu locații amenajate pentru asamblare, mentenanță preventivă, planificată și de ultim moment, și în majoritatea cazurilor este și mai flexibil - cu mai multă forță de muncă, atât intelectuală cât și de asamblare te poți plia pe nevoile de design ale clientului. Din poziția avantajată „de elevțian” a Stadler ai acces la furnizori de materiale de calitate A+ și putere economică pentru a plăti oamenii cu salarii de top. Dacă ne uităm la niște cifre economice, ne ia capul - Conform ListaFirme.ro, cifra de afaceri a Softronic pe 2016 a fost 54 milioane de lei, adică vreo 11 milioane de euro, iar anul lor maxim istoric a avut cam de 2 ori pe atât - Stadler nici la cea mai mică comandă de trenuri nu are rulaj atât de mic... o comandă de automotoare electrice sau trenuri de metrou ajunge la sute de milioane de euro, iar grupul european are sute de astfel de comenzi pe an.
Eu am mers și cu Hyperion și cu FLIRT și cu KISS pe diferite distanțe, Stadler sunt clar mai atenți la detalii - trenurile sunt spațioase și gândite până la ultimul colțișor - nu neg că Softronic nu s-ar putea perfecționa dacă cererea unui client le-ar impune asta. Nișa în care ar putea „lovi” este cea a operatorilor care vor material rulant pentru trafic regional / interurban distanțe scurte și medii... cu un cost semnificativ mai mic al achiziției față de concurență.
Dar lucrurile se mișcă în direcția bună. Un transfer de tehnologie a avut loc (https://www.facebook.com/JurnalFeroviar ... 8124563213), iar mare parte din sistemele cu care se echipează Softronic Hyperion RES003 vor fi fabricate și instalate exclusiv în țară. Pe lângă asta, fabricantul se poate folosi de avântul luat de exportul de locomotive asincrone de marfă (vezi comenzile LTE-RO, LTE-HU, DB, GreenCargo) și de renumele făcut în acest sens și bazat pe calitate și fiabilitate pentru a lansa această ramă în plan internațional. Ca idee, mă uitam pe lista expozanților (dați un search după România în PDF) de la celebrul târg de inovație în transport InnoTrans Berlin 2018, și în premieră ne va reprezenta și Softronic! În trecut ne-a reprezentat Astra Vagoane Călători... dar fără a aduce vreun exponat la zona publică, ci doar cu un stand. Poate Softronic profită de ocazia aceasta favorabilă din „n” puncte de vedere și îl duc pe Softronic Hyperion RES003 pentru o prezentare cu audiență mondială.
Îmbunătățiri? Hmm.. un sistem de cuplare mai eficient ca timp și complexitate a operațiunii / eliminarea necesității unei intervenții manuale; viteză maximă 180-200km/h pentru export, flexibilitate asupra numărului de vagoane dacă nu există deja (poate vrea cineva o unitate de 6), diferite gimmick-uri de genul oglinzi automate (am văzut la FLIRT oglinzi care se retrăgeau/extindeau odată cu schimbarea postului activ), un sistem de informare mai bine pus la punct în interior, pentru evidențierea conexiunilor pentru utilizări tip S-Bahn. Altfel... aspectul e modern, capacitatea e bună, facilitățile sunt acceptabile, are calculator de bord cu diagnoză automată și monitorizare în timpul funcționării... poți cupla ce unitate de automatizare dorești la ECU-ul computerizat, sper să îl vedem expus în spațiul internațional cât de curând!
Mult succes în continuare Softronic, au șansa, au perspectiva, au arătat că au ingineri buni și merită atât respectul nostru cât și recunoaștere internațională - să o țină pe linia asta, într-un trend ascendent.
* http://www.gandul.info/financiar/cfr-re ... ni-6140151
Și în prezent, 7 ani mai târziu... tot cu din astea se ocupă...
http://www.zf.ro/auto/cfr-la-un-pas-de- ... i-16719103
cris_m wrote:
Eu zic ca sunt destule de bune aceste investitii, mai ales ca sunt exploatate cu cap. Si chiar nu duc lipsa de clienti.
Investiția este sustenabilă... din ce în ce mai multă lume se va îndrepta spre serviciile privaților pe rutele interoperabile. Însă nu se „umple de bani” nimeni (ca dovadă că tarifele Softrans au crescut, cu puțin ce-i drept, dar nu pentru a rotunji încasările, ci pentru a nu da faliment) - la noi trenul e prin definiție ajutor social și te bazezi pe o decontare sub formă de subvenție și alte decontări pentru reduceri... care întârzie și câteodată se subțiază, asta în timp ce ai de plătit salarii și Taxa de Utilizare a Infrastructurii în avans. Dezvoltarea adevărată va veni când se va renunța treptat la „lațul de ajutor social” pus de gâtul operatorilor de transport feroviar, iar competiția va veni pe cale natural capitalistă.
WT_fan06 wrote:
Am o întrebare. De ce această ramă nu strânge vreo comandă, de oriunde ar veni ea? Cum se compară Hyperion față de Flirt (ramă care strânge sute de comenzi în fiecare an) la confort/performanțe tehnice/etc?
Comparăm un colos cu ceva ce până acum puțin timp mergea încadrat la echivalentul unei firme de cartier. Dezvoltarea modelelor „FLIRT” și „KISS” (double-decker-ul) de la Stadler a fost alimentată de cererea continuă de material rulant din partea operatorului de stat foarte puternic și bine pus la punct - SBB: ramele electrice respective sunt în serviciu de ani buni pe serviciile S-Bahn și RegioExpress din toată țara, succesul în exploatare făcându-le populare în țările vecine și în toată Europa, alături de modelul GTW și diferite rame / tramvaie construite la comandă, după nevoile unui anumit operator.
Prin comparație... Softronic asamblează ramele în aceași hală unde construiesc și repară locomotive, iar principala destinație finală a acestor rame a fost operarea de către operatorul din propria regie. Nici nu au avut de ce și cum să extindă capacitatea de producție, în condițiile în care la operatorul național SNTFC „CFR Călători” se fac modernizări nesustenabile*, ilegale, neprofitabile, iar banii în final nu rămân nici de salarii deși practică cea mai piperată schemă tarifară dintre operatorii autohtoni.
Producătorul mult mai puternic economic poate veni „lângă tine” cu locații amenajate pentru asamblare, mentenanță preventivă, planificată și de ultim moment, și în majoritatea cazurilor este și mai flexibil - cu mai multă forță de muncă, atât intelectuală cât și de asamblare te poți plia pe nevoile de design ale clientului. Din poziția avantajată „de elevțian” a Stadler ai acces la furnizori de materiale de calitate A+ și putere economică pentru a plăti oamenii cu salarii de top. Dacă ne uităm la niște cifre economice, ne ia capul - Conform ListaFirme.ro, cifra de afaceri a Softronic pe 2016 a fost 54 milioane de lei, adică vreo 11 milioane de euro, iar anul lor maxim istoric a avut cam de 2 ori pe atât - Stadler nici la cea mai mică comandă de trenuri nu are rulaj atât de mic... o comandă de automotoare electrice sau trenuri de metrou ajunge la sute de milioane de euro, iar grupul european are sute de astfel de comenzi pe an.
Eu am mers și cu Hyperion și cu FLIRT și cu KISS pe diferite distanțe, Stadler sunt clar mai atenți la detalii - trenurile sunt spațioase și gândite până la ultimul colțișor - nu neg că Softronic nu s-ar putea perfecționa dacă cererea unui client le-ar impune asta. Nișa în care ar putea „lovi” este cea a operatorilor care vor material rulant pentru trafic regional / interurban distanțe scurte și medii... cu un cost semnificativ mai mic al achiziției față de concurență.
Dar lucrurile se mișcă în direcția bună. Un transfer de tehnologie a avut loc (https://www.facebook.com/JurnalFeroviar ... 8124563213), iar mare parte din sistemele cu care se echipează Softronic Hyperion RES003 vor fi fabricate și instalate exclusiv în țară. Pe lângă asta, fabricantul se poate folosi de avântul luat de exportul de locomotive asincrone de marfă (vezi comenzile LTE-RO, LTE-HU, DB, GreenCargo) și de renumele făcut în acest sens și bazat pe calitate și fiabilitate pentru a lansa această ramă în plan internațional. Ca idee, mă uitam pe lista expozanților (dați un search după România în PDF) de la celebrul târg de inovație în transport InnoTrans Berlin 2018, și în premieră ne va reprezenta și Softronic! În trecut ne-a reprezentat Astra Vagoane Călători... dar fără a aduce vreun exponat la zona publică, ci doar cu un stand. Poate Softronic profită de ocazia aceasta favorabilă din „n” puncte de vedere și îl duc pe Softronic Hyperion RES003 pentru o prezentare cu audiență mondială.
Îmbunătățiri? Hmm.. un sistem de cuplare mai eficient ca timp și complexitate a operațiunii / eliminarea necesității unei intervenții manuale; viteză maximă 180-200km/h pentru export, flexibilitate asupra numărului de vagoane dacă nu există deja (poate vrea cineva o unitate de 6), diferite gimmick-uri de genul oglinzi automate (am văzut la FLIRT oglinzi care se retrăgeau/extindeau odată cu schimbarea postului activ), un sistem de informare mai bine pus la punct în interior, pentru evidențierea conexiunilor pentru utilizări tip S-Bahn. Altfel... aspectul e modern, capacitatea e bună, facilitățile sunt acceptabile, are calculator de bord cu diagnoză automată și monitorizare în timpul funcționării... poți cupla ce unitate de automatizare dorești la ECU-ul computerizat, sper să îl vedem expus în spațiul internațional cât de curând!
Mult succes în continuare Softronic, au șansa, au perspectiva, au arătat că au ingineri buni și merită atât respectul nostru cât și recunoaștere internațională - să o țină pe linia asta, într-un trend ascendent.
* http://www.gandul.info/financiar/cfr-re ... ni-6140151
Și în prezent, 7 ani mai târziu... tot cu din astea se ocupă...
http://www.zf.ro/auto/cfr-la-un-pas-de- ... i-16719103
- AndreyCFR
-
Posted:
-
Re: Rame electrice Softronic Hyperion
AndreyCFR
RES 001 îndreptându-se spre București Nord, ca tren IR15934.
RES 001 speeding trough Carpati by Boros Andrei, on Flickr
RES 001 îndreptându-se spre București Nord, ca tren IR15934.
RES 001 speeding trough Carpati by Boros Andrei, on Flickr
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Rame electrice Softronic Hyperion
shoppy
01 in Predeal.
01 in Predeal.
DSC06082.JPG (474.94 KB; downloaded 7461 times)
DSC06104.JPG (403.95 KB; downloaded 7460 times)
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Rame electrice Softronic Hyperion
punmeister
RES 001 (partial) si RES 002 au fost colantate de sezon (Lay's).
RES 001 (partial) si RES 002 au fost colantate de sezon (Lay's).
- Gaby
-
Posted:
-
- Vatmanul constanțean
-
Posted:
-
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Rame electrice Softronic Hyperion
Utilizator anonim
Se lucreaza timid, mare parte din piese si structura sunt, un termen sigur nu exista pentru iesirea la drum pentru ca momentan Softronic sunt foarte ocupati cu constructia de locomotive.
Se lucreaza timid, mare parte din piese si structura sunt, un termen sigur nu exista pentru iesirea la drum pentru ca momentan Softronic sunt foarte ocupati cu constructia de locomotive.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Rame electrice Softronic Hyperion
Utilizator anonim
002 pe o ploaie marunta asteptand plecarea spre Craiova...
002 pe o ploaie marunta asteptand plecarea spre Craiova...
DSC_7699.JPG (206.57 KB; downloaded 6993 times)
- ALEXCFRBV
-
Posted:
-
Re: Rame electrice Softronic Hyperion
ALEXCFRBV
Cand o sa iasa Hyperion 003 si poze cu rama,va rog frumos?
Cand o sa iasa Hyperion 003 si poze cu rama,va rog frumos?
- SirVlady
-
Posted:
-
Re: Rame electrice Softronic Hyperion
SirVlady
RES 003 a ieșit la drum, deocamdată doar în probe pe Craiova - Filiași. Schema este una nouă, predominant verde.
RES 003 a ieșit la drum, deocamdată doar în probe pe Craiova - Filiași. Schema este una nouă, predominant verde.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Rame electrice Softronic Hyperion
Utilizator anonim
Verde era initial. Acum e colantat Lays. Urmeaza sa iasa in locul lui 001 care intra la RR.
Verde era initial. Acum e colantat Lays. Urmeaza sa iasa in locul lui 001 care intra la RR.
- ALEXCFRBV
-
Posted:
-
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Rame electrice Softronic Hyperion
Utilizator anonim
In foarte scurt timp, asteapta actele de la AFER.
In foarte scurt timp, asteapta actele de la AFER.
- CA 205
-
Posted:
-
📖 Pagination options