Topic: Infrastructura pentru biciclete
604 posts, 176511 views
📖 Pagination options
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Mircea G
ByOnu wrote:Statul poate taxa ce doreste , chiar si aerul respirat . In cazul de fata " taxarea " face parte din " pachetul legislativ " necesar sa reglementeze circulatia bicicletelor .
In fine, dar explicati-mi macar cum e cu taxa. Cum si pentru ce doriti taxarea lor? Atat doresc sa mai stiu si nu mai intind discutia.
- telvanni
-
Posted:
-
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Mircea G
telvanni wrote:Sint realist . Istoria este plina de impozite , sa zicem " haioase " . Repet , statul poate impozita ce doreste . Nu vad motive pt care o bicicleta nu poate fi " inmatriculata ' si taxata . Nu doriti si scaderea tva-ului la cumparare ???
Taxa pe bicicleta? Esti amuzant...
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
telvanni
Eu as introduce programul rabla pentru bicle, adica sa dai rabla cu 4 roti si sa primesti o superbike!
Eu as introduce programul rabla pentru bicle, adica sa dai rabla cu 4 roti si sa primesti o superbike!
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Mircea G
...ma gindesc ca si ITP ar fi necesar daca tot circula pe drumurile publice !
...ma gindesc ca si ITP ar fi necesar daca tot circula pe drumurile publice !
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Robert24
Topicul acesta necesita o curatenie urgenta!
Va rog sa va abtineti in a-l umple cu prostii! Limitati-va la "Pistele pentru biciclisti"!
Topicul acesta necesita o curatenie urgenta!
Va rog sa va abtineti in a-l umple cu prostii! Limitati-va la "Pistele pentru biciclisti"!
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Mircea G
Orice problema pusa despre circulatia lor , va genera discutii lungi si " vesele " Daca dvs credeti ca se poate discuta punctual....
Robert24 wrote:Pistele pentru biciclisti nu reprezinta un scop in sine , sa facem niste marcaje sau culoare de circulatie , nu asta este ideea . Ideea si problema este categoria biclistilor ce vrea tot mai mare , si care apare in traficul si asa aglomerat . Problemele ce ar apare prin circulatia lor se discuta aici , si despre ele este vorba , chiar daca totul pare " la misto " .
Topicul acesta necesita o curatenie urgenta!
Va rog sa va abtineti in a-l umple cu prostii! Limitati-va la "Pistele pentru biciclisti"!
Orice problema pusa despre circulatia lor , va genera discutii lungi si " vesele " Daca dvs credeti ca se poate discuta punctual....
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
telvanni
Ma intreb: de unde vin biciclistii astia? Pica din cer? Eu cred ca ii aduce cineva special sa faca zile fripte soferilor.
BICICLISTII SUNTEM NOI domnule Mircea si poate fi un sofer care renunta la masina. Nu mai ganditi ca ne invadeaza biciclistii si nu mai avem loc cu masinile pe strada.
Un bicilist pe strada poate insemna o masina in minus. O masina in minus = trafic auto mai lejer, poluare mai putina, risc de accidente mai scazut.
Mircea G wrote:
Ideea si problema este categoria biclistilor ce vrea tot mai mare , si care apare in traficul si asa aglomerat . ..
Ma intreb: de unde vin biciclistii astia? Pica din cer? Eu cred ca ii aduce cineva special sa faca zile fripte soferilor.
BICICLISTII SUNTEM NOI domnule Mircea si poate fi un sofer care renunta la masina. Nu mai ganditi ca ne invadeaza biciclistii si nu mai avem loc cu masinile pe strada.
Un bicilist pe strada poate insemna o masina in minus. O masina in minus = trafic auto mai lejer, poluare mai putina, risc de accidente mai scazut.
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
telvanni
Oprescu le-a tras țeapă bicicliștilor. Bicicliștii desființează proiectele de piste cu care se laudăLuni dimineață trebuia să aibă loc o întâlnire de lucru cu reprezentanții Primăriei Capitalei, dar discuția a fost amânată de municipalitate pentru săptămâna viitoare. Ceilalți participanți au fost anunțați de-abia în cursul dimineții. Liderii ONG-urilor de bicicliști desființează toate proiectele cu care s-a lăudat Oprescu, pistele de bicicliști fiind fie neîncepute, fie nesigure. - See more at: http://www.b365.ro/oprescu-le-a-tras-ea...Proiectele municipalității pentru realizarea unor piste de biciclete nu sunt începute, nu există sau nu respectă strategia națională de siguranță rutieră 2013-2020, a declarat luni, pentru AGERPRES, Marian Ivan, membru fondator al Organizației pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR).
OPTAR urma să aibă luni o întâlnire de lucru cu reprezentanții Primăriei Capitalei, dar discuția a fost amânată de municipalitate pentru săptămâna viitoare. OPTAR dorea să prezinte analiza proiectelor pe care Primăria Capitalei susține că le face în spiritul mobilității durabile.
"Nu am știut nici noi că întâlnirea nu mai are loc. Am aflat și noi în această dimineață. Vrem să fim și noi consultați despre aceste proiecte pentru că avem ce să comunicăm. Am făcut o analiză a proiectelor anunțate de primarul Sorin Oprescu recent la Mogoșoaia și am constatat că nu am avut ce analiza pe Calea Victoriei, deoarece acolo nu a început proiectul, pe strada Berzei nu există lucrări pe care noi să le recunoaștem ca piste pentru biciclete. Mai mult, pe artera Buzești există lucrări începute însă nesemnalizate ca fiind piste pentru biciclete", a explicat Ivan.
Primarul general Sorin Oprescu se lăuda de curând că are în lucru mai multe proiecte de piste de biciclete, în oraș, pe Calea Victoriei, Uranus, Pantelimon, Liviu Rebreanu.
bonus: http://youtu.be/V8QCt-2SAbg?t=11s
Acesta a mai precizat că lucrările de reabilitare a bulevardelor Pantelimon și Liviu Rebreanu, prevăzute a avea piste de biciclete după afirmațiile edilului-șef, nu respectă "prevederile Codului rutier, nu respectă strategia națională pentru siguranță rutieră 2013-2020 și nu respectă principiile aplicării unui plan de mobilitate urbană durabilă".
"Am mai cercetat lucrările de pe Pantelimon și Liviu Rebreanu. Aceste lucrări Oprescu le-a nominalizat ca fiind viitoare piste pentru biciclete și am constatat că lucrările nu respectă prevederile Codului rutier, nu respectă strategia națională pentru siguranță rutieră 2013-2020 și nu respectă principiile aplicării unui plan de mobilitate urbană durabilă. Azi doream să prezentăm această situație și să întrebăm cum e posibil ca, având specialiștii din grupul de lucru, care sunt gata să ofere consultanță, să fie ignorați. Ne-a deranjat că ONG-urile de mediu au fost împărțite deja în bune și rele", a adăugat Marian Ivan.
Traseul total pe care Primăria Capitalei l-ar pregăti pentru bicicliști este de 3-4 km, care, potrivit lui Ivan, "pleacă de nicăieri și ajunge nicăieri." În ceea ce privește proiectul de amenajare a unor piste de biciclete pe strada Arthur Verona, el a spus că nu cunoaște acest proiect.
De asemenea, referitor la axele Nord-Sud și Est-Vest pentru pistele de biciclete, Ivan a arătat că s-a făcut un alt grup de lucru pentru a dezbate oportunitatea realizării lor și că ele nu ar acoperi nevoile bucureștenilor.
"Nu știm despre aceste axe, că nu am fost cooptați. Considerăm că e o idee proastă. Niciun oraș din lume nu și-a construit infrastructura pentru biciclete pe axe, ci construind o rețea coerentă pentru infrastructură. Doar orașele dezvoltate pot dezvolta nivelul pistelor. Noi nu ne putem compara cu Copenhaga, exemplul dat de primarul general, că acolo vorbim de o experiență de 60 ani a mersului public cu bicicletele. Este absurd să ne comparam cu ei", a adăugat reprezentantul OPTAR.
Comunitatea Bicicliștilor din București (CBB) și Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) a organizat pe 21 septembrie un marș de protest împotriva modului în care administrația locală a înțeles să dezvolte infrastructura Capitalei. În opinia CBB și OPTAR, în ultimii ani, proiectele de urbanism promovate și implementate de municipalitate au fost unele care contravin atât normelor dezvoltării durabile, cât și principiilor cheltuirii eficiente a fondurilor publice.
Primarul general, Sorin Oprescu, anunța în septembrie, la Forumul de lucru pentru realizarea Planului Integrat de Utilitate în Municipiul București de la Mogoșoaia, că pistele de bicicletă vor fi amenajate în Capitală atât pe carosabil, cât și pe trotuare. El a spus atunci că, odată cu reamenajarea marilor bulevarde, se vor amenaja și piste de bicicletă, iar pe vechile artere de circulație vor fi trasate pe trotuarele suficient de largi, așa cum se regăsesc și în marile capitale europene. El a spus că se vor amenaja piste de bicicletă pe carosabil numai după ce se va modifica legislația.
"Ca să le putem face pe carosabil — de exemplu astea noi (arterele noi — n.r.) pe care le facem acum, le facem cu piste de biciclete. Spre exemplu, Calea Victoriei, pe care o începem acum, este programată cu pistă de bicicletă, dar și Buzești-Berzei. Acolo unde nu există trotuare pe calea rutieră, însă, e nevoie de legislație", a spus Oprescu.
Potrivit PMB, grupul pentru realizarea planului integrat de mobilitate în București și zona sa regională de influență în transport a fost înființat la începutul acestui an și are în componența sa un departament special pentru analizarea problematicii transportului alternativ (biciclete, role, mers pe jos).
În prima etapă, acest departament a realizat o propunere de regulament privind organizarea și utilizarea pistelor de bicicliști, document ce în momentul de față se află în analiză la diferite autorități, urmând că până la sfârșitul anului să fie înaintat spre aprobare Consiliului General.
Acest document are o importanță determinantă în ceea ce privește modul în care vor fi realizate pistele de bicicliști și regulile care trebuie urmate de aceștia în vederea asigurării condițiilor optime de siguranță și confort.
Un traseu prioritar pentru pietoni și pentru mersul pe biciclete se va realiza pe strada Pictor Arthur Verona, între bulevardul Gheorghe Magheru și strada Xenopol, conform unui aviz favorabil dat pe 25 septembrie de primarul sectorului 2, Neculai Onțanu.
Pentru realizarea investiției respective, care prevede amenajarea traseului pietonal și de bicicliști, se vor executa o serie de lucrări care prevăd o infrastructură nouă, refacerea finisajului de suprafață cu paviment, asigurarea accesului în spațiile publice al persoanelor cu dizabilități motorii, instalarea de mobilier urban, crearea de spații verzi, montarea de paviment și racordarea carosabilului cu străzile intersectate. Lucrările de realizare a traseului prioritar pietonal și de bicicliști cu infrastructura aferentă va fi realizat de către Primăria Municipiului București.
- See more at: http://www.b365.ro/oprescu-le-a-tras-ea...iUI6q.dpuf
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
ByOnu
Avand in vedere ca discutiile din topicul "Uranus" sunt off-topic, scriu aici. Eu unul visez la autostrazi de biciclete pe marile bulevarde. Pe Balcescu si Magheru cel putin se pot lua lejer 2 benzi auto din intinderea imensa de asfalt si se poate face o pista pentru biciclete cu doua benzi pe sens. Se mai pot lua inca doua benzi auto care sa devina exclusiv pentru RATB.
Se vorbeste despre un Magheru 100% pietonal,.. vise. Nu se va intampla, sa fim seriosi. Si sincer, nici nu stiu daca este un lucru bun cu adevarat. CERT este insa ca, in opinia mea, sunt prea multe benzi de trafic, 8 la numar... ce sa mai, sosea americana.
Avand in vedere ca discutiile din topicul "Uranus" sunt off-topic, scriu aici. Eu unul visez la autostrazi de biciclete pe marile bulevarde. Pe Balcescu si Magheru cel putin se pot lua lejer 2 benzi auto din intinderea imensa de asfalt si se poate face o pista pentru biciclete cu doua benzi pe sens. Se mai pot lua inca doua benzi auto care sa devina exclusiv pentru RATB.
Se vorbeste despre un Magheru 100% pietonal,.. vise. Nu se va intampla, sa fim seriosi. Si sincer, nici nu stiu daca este un lucru bun cu adevarat. CERT este insa ca, in opinia mea, sunt prea multe benzi de trafic, 8 la numar... ce sa mai, sosea americana.
Magheru.png (408.94 KB; downloaded 3490 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Costin
Nu comentez ideea in sine (ok, recunosc, nu o agreez), comentez realizarea din schita:
-nu e ok sa intercalezi sensurile (lasa dusul pe o parte si intorsul pe cealalta, pentru toti, si auto, si RATB si bicle), ca exista si automobile scapate de sub control, si biciclete si nu vrei sa se intalneasca frontal...
-nu e ok sa intercalezi biclele intre RATB si trotuar ca nu ai cum sa faci statii sigure pentru RATB (sigure pt. calatori si biciclisti).
Vino cu o propunere mai pertinenta, pe mine nu m'ai convins...
Nu comentez ideea in sine (ok, recunosc, nu o agreez), comentez realizarea din schita:
-nu e ok sa intercalezi sensurile (lasa dusul pe o parte si intorsul pe cealalta, pentru toti, si auto, si RATB si bicle), ca exista si automobile scapate de sub control, si biciclete si nu vrei sa se intalneasca frontal...
-nu e ok sa intercalezi biclele intre RATB si trotuar ca nu ai cum sa faci statii sigure pentru RATB (sigure pt. calatori si biciclisti).
Vino cu o propunere mai pertinenta, pe mine nu m'ai convins...
- Serban
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Serban
Din cate observ din propunerea lui, intre piste si RATB exista un scuar. Statiile vor fi tot pe scuar si de acolo o trecere de pietoni pe piste, pana la trotuar. Nu vad in asta o problema.
Din cate observ din propunerea lui, intre piste si RATB exista un scuar. Statiile vor fi tot pe scuar si de acolo o trecere de pietoni pe piste, pana la trotuar. Nu vad in asta o problema.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
andrei11
Exact, dar nefiind fan biciclete - chiar contra - nu m-am bagat.
Sunt contra mersului pe bicicleta a propriei persoane, cu celalalte biciclete / biciclisti nu am absolut nimic, chiar îi respect in trafic, asa cum am declarat si pe alt topic.
Totusi 2 benzi / sens pentru biciclete nu vi se pare prea mult ?
Exact, dar nefiind fan biciclete - chiar contra - nu m-am bagat.
Sunt contra mersului pe bicicleta a propriei persoane, cu celalalte biciclete / biciclisti nu am absolut nimic, chiar îi respect in trafic, asa cum am declarat si pe alt topic.
Totusi 2 benzi / sens pentru biciclete nu vi se pare prea mult ?
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
telvanni
Ai dreptate. In Copenhaga sunt multe situatii ca aceasta, pista trece prin spatele statiei de autobuz.
Serban wrote:
Din cate observ din propunerea lui, intre piste si RATB exista un scuar. Statiile vor fi tot pe scuar si de acolo o trecere de pietoni pe piste, pana la trotuar. Nu vad in asta o problema.
Ai dreptate. In Copenhaga sunt multe situatii ca aceasta, pista trece prin spatele statiei de autobuz.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București
•
Choose destination