MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM4 Străulești - Gara de Nord - Gara ProgresulM4 • Tronsonul 1 Mai - Parc Bazilescu • Lucrări în 2000 - 2011

 

Topic: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazilescu

265 posts, 85089 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 19
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil subway guru

N-are treaba Statia Bazilescu cu 'carteaua', Bazilescu e OK si merge la 'pachet' cu Jiului, unde de altfel s-a 'intamplat' incidentul...
Zona 'de investigare' e la turnichetzi sau la automatele de vanzare de cartele, undeva 's-a strecurat' o zbarca... :ugeek:

 


Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil subway guru

3mil wrote:
Intr-adevar, cartela se baga in directia opusa sagetii inscriptionate pe ea. Pe turnichet e desenata o pictograma cu o cartela ce are banda pe partea stanga, dar problema e ca trebuie ignorata sugestia de pe cartela. Nu stiu ce solutie ar fi, probabil sa nu se mai tipareasca sageata pe cartela si niste pictograme noi pe turnichetii vechi.

E 'clar', turnichetele e 'defectuos', daca ai toata retzeau intr-un fel si doua statzii 'altfel', e 'evident' unde e 'zbarca'...S&T sunt 'buni de plata' si de toata 'rushinea'...Parerea mea...

 


Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil misterr

Eu zic că e ok așa cum e, adică mi se pare normal, indiferent dacă bagi cartela pe sus sau prin partea din față a turnichetului, să o ții în așa fel încît să poți citi corect scrisul de pe ea și cu banda la vedere (deși, dacă stau să mă gîndesc, la ATM e exact pe dos - banda în jos și în dreapta...). Mai degrabă aș spune că săgeata e în plus și ar trebui scoasă ca să nu deruteze... Dar nu e o tragedie, toată treaba se rezolvă simplu printr-un design actualizat al cartelei și niște pictograme "deștepte" pe turnicheți, nu trebuie să întoarcem invers toată stația sau tot pămîntul pentru asta.

Așa se întîmplă cînd cumperi de la mai mulți furnizori. Așa o să pățim cînd o să cumpărăm trenuri de metrou de la alții și o să ne trezim că ușile nu se mai deschid exact în dreptul golurilor din pereți la Romană, care au fost făcute exact după cotele ramei IVA...

 


Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil subway guru

Nu e chiar asa...
Treaba cu pictograma e doar 'ca sa dregem busuiocul' si sa 'ametzim' calatorul...solutzia 'reala' e sa fie 'la fel' cu restul retzelei...de ce simplu cand se poate 'complicat'... :o
Cel putzin pe ultimele tronsoane puse in functziune sunt tot turnichetzi S&T, de ce le-a 'bubuit' mintea taman acum sa schimbe???
Raspunsul meu: 'de idiotzi'... :evil:

 


Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil cnstr

In realitate problema e mai complicata si daca dorim putem complica si discutie  :D

Turnichetii aia mai batrani primesc cartela cu sageata pe partea de jos(ascunsa in momentul validarii). Lucrul asta e contraintuitiv daca ai mai mult de 1,5 metri inaltime cu mainile ridicate.Varianta clasica e mai complicata decat cea in care vezi sageata indrumatoare in momentul introducerii cartelei. O persoana straina de metroul din bucuresti si de cartelele lui poate confirma asta la prima experienta...e si logic...te uiti la cartela si pe urma ai nevoie de o miscare in plus pentru validare in sistemul de la statiile vechi.Miscarea in plus putea sa nu existe daca cineva se gandea la asta inainte de montarea primului turnichet.
Turnichetii astia tineri nu avantajul ca permit plasarea sagetii pe partea dedicata informarii etc(permit doar...in realitate sageata e plasata invers :) )... Daca pui sageata in pozitia compatibila cu turnichetii de la cele 2 statii..ai probleme cu restul statiilor.
Daca tinem cont de realitati...cred ca solutia mai practica era pastrarea sistemului vechi pentru ca nu era nevoie sa invete toata lumea acelasi lucru de 2 ori. Cine invata sa foloseasca o cartela la Dristor nu avea probleme la Bazilescu...si invers. Dar uite asa...ne putem lauda ca avem un metrou mai putin monoton decat altii . Sau cine stie...mai cunoaste cineva situatii similare?
Oare cum o sa fie pe dr. taberii - pantelimon ? mai avem 2 variante si ne putem astepta la orice :)

 


Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil alelanco10

subway guru wrote:
de ce simplu cand se poate 'complicat'... :o


Bine spus; si eu am avut aceeasi problema in prima zi de utilizare (am devenit client fidel, ca asteptam metroul demult in zona :) ). Evident, am bagat cartela cu sageata inainte, asa cum pare logic; m-a "luminat" doamna de la ghiseu. Mergand zilnic, m-am obisnuit. Este adevarat ca desenul indica banda neagra in stanga, dar nu cred ca sta cineva sa se uite la el; reflexul "normal" este sa bagi cu sageata inainte, ca de asta e pusa acolo. In alta ordine de idei, am vazut ca pe afisajele M4 de la Basarab magistrala se opreste, in sfarsit, la Parc Bazilescu. Inca nu au gasit o strategie "unitara" legata de mersul in amblele sensuri pe ambele fire: unii anunta direct in difuzoare, altii lasa doar mesajul automat (prevazut doar cu "peronul pe partea stanga"), altii intervin sa "corecteze" dupa mesajul automat... In fine, micile amanunte inerente inceputului; oricum, colcluzia este: la mai mare :)

 


Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil misterr

subway guru wrote:
S&T sunt 'buni de plata' si de toata 'rushinea'...Parerea mea...

Dacă în contractul pentru turnicheți nu scria clar nicăieri cum trebuie băgată cartela (cu banda în sus/stînga etc.), nu există nici un temei legal pentru a le cere modificarea sistemului pe cheltuiala lor. Dar pentru că sîntem în România, și nu ne-am născut ieri, știm cum se procedează în asemenea situații: "cineva" dă un telefon și le spune: Fraților, dacă vreți să mai vindeți turnicheți la metrou, trebuie să rezolvați treaba cu cartela, că altfel... avem probleme.

Oricum, toată discuția va rămîne fără obiect, pentru că vor dispărea biletele de hîrtie de la RATB și cartelele de carton de la metrou, fiind înlocuite treptat cu noul "card metropolitan" (actualul card ACTIV), cu care se vor achita atît călătoriile cu transportul în comun de suprafață și subteran, cît și alte plăți specifice orașului, care intră în contul Primăriei: taxe de parcare, acces la muzee, spectacole etc. Toate aceste posibilități au fost prevăzute de la bun început pe cipul cardului ACTIV (ăsta a fost și rostul achiziționării și implementării sistemului), iar cipul respectiv poate fi atașat și pe alte carduri de plastic (de exemplu noul card VISA de la BCR are pe el 3 cipuri: cipul VISA ELECTRON, cipul ACTIV și cipul contactless pentru plăți rapide în limita sumei de 100 lei). Toate aceste schimbări vor veni odată cu înființarea Autorității Metropolitane, care este obligatorie, deci nu mai e cale de întoarcere. În aceste condiții, achiziționarea noilor automate pentru vîndut cartele din carton, care nu mai au nici un viitor, pare a fi doar o virare de bani în contul cui trebuie... Momentul "corect și cinstit" pentru introducerea lor ar fi fost de la bun început, odată cu cartelele. Acum, la "spartul tîrgului", e tardiv. Eu am renunțat de ceva vreme la cartelele din carton, folosesc deja cardul ACTIV pe care îl încarc on-line. Iar dacă noile carduri bancare vor avea pe ele din start și cipul metropolitan, e clar cam care e direcția. Plus achitarea costului călătoriei cu telefonul mobil...

 


Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil andrei11

Si cu cardul "Activ" cat te costa calatoria cu metroul ? Exista posibilitatea sa incarci cartela de 10 calatorii, sau te taxeaza automat dupa cartela de 2 calatorii ( tariful cel mai mare ) ?

 


Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil misterr

andrei11 wrote:
Si cu cardul "Activ" cat te costa calatoria cu metroul ?

Exact cît mă costa și înainte, cu cartela de carton, pentru că prețul abonamentului e același, iar eliberarea cardului ACTIV e gratuită:
• Abonament lunar Metrorex - 62 călătorii: 27 lei
• Abonament lunar Metrorex - călătorii nelimitate: 50 lei

andrei11 wrote:
Exista posibilitatea sa incarci cartela de 10 calatorii, sau te taxeaza automat dupa cartela de 2 calatorii ( tariful cel mai mare ) ?

Nu, pe cardul ACTIV, în afară de abonament, există "portofelul electronic", dar n-am încercat niciodată să achit călătoria cu metroul din "portofel" ca să văd cît costă exact o călătorie.
Întrebarea e bună, dar fără răspuns, pentru că la ora actuală nu este încă stabilit clar și afișat un preț al călătoriei cu metroul. Nu este afișat nici la Metrorex, nici la RATB (am căutat special pentru tine pe ambele saituri). Deci dacă nici ei nu știu, e greu de spus, probabil depinde ce "noroc" ai în ziua respectivă, și în funcție de asta se stabilește cîți bani îți "trage" din portofel, că de scris nu scrie nicăieri...

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil sab

Cardul Activ nominal este gratis, cel nenominal costa 3.7 RON.
NU exista posibilitatea de a incarca pe cardul Activ altceva decat abonament Metrorex (27 sau 50 RON). Alte titluri de calatorie Metrorex nu se incarca (gen cartela de 10 calatorii, cartele de 1 zi, abonament 1 saptamana, etc), iar taxarea calatoriilor cu metroul se face din portofelul electronic la tariful de 1,5 ron/calatorie. (tariful "normal" de la cartela cu 2 calatorii).
Deci daca nu vrei abonament lunar de metrou, cardul Activ nu iti este de niciun folos in cazul calatoriilor cu metroul, spre deosebire de RATB, unde nu ai alternativa si trebuie sa ti-l procuri, indiferent ca vrei abonament sau o calatorie.
Nu stiu care este situatia abonamentelor reduse (elevi, studenti), daca se pot incarca pe cardul Activ sau nu.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil Dr2005

sab wrote:
Nu stiu care este situatia abonamentelor reduse (elevi, studenti), daca se pot incarca pe cardul Activ sau nu.

Nu se pot încărca abonamente reduse la metrou pe card Activ.

 


Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil misterr

sab wrote:
NU exista posibilitatea de a incarca pe cardul Activ altceva decat abonament Metrorex (27 sau 50 RON). Alte titluri de calatorie Metrorex nu se incarca (gen cartela de 10 calatorii, cartele de 1 zi, abonament 1 saptamana, etc).

Pe cardul Activ se poate încărca și abonamentul Metrorex de 1 săptămînă (15 lei), în viitor și alte titluri.

Dr2005 wrote:
Nu se pot încărca abonamente reduse la metrou pe card Activ.

Este normal să fie așa. Ca să încarci abonamente reduse pe cardul Activ trebuie să te prezinți la o tanti, avînd la tine niște dovezi, certificate, carnet de elev/student etc., cu care să faci dovada că poți beneficia de reducere, și atunci e normal că nu ai cum să încarci online. S-ar putea găsi o soluție și pentru asta, prin eliberarea unor certificate digitale, pe care să le utilizezi atunci cînd faci încărcarea online.

 


Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil andrei11

Anexa la Decizia nr. 215/19.12.2001 a Directorului General



REGLEMENTĂRI PRIVIND SEMNALIZAREA UTILIZATĂ LA CIRCULAŢIA

TRENURILOR ELECTRICE DE METROU PE MAGISTRALA a IV-a DE METROU




SECŢIUNEA I - GENERALITĂŢI
Art. 1. Prezentele reglementari stabilesc modul în care se realizeaza semnalizarea, Magistrala a IV-a de metrou, având drept scop realizarea sigurantei circulatiei, a organizarii în mod optim a circulatiei trenurilor electrice de metrou, în conformitate cu prevederile graficelor de circulatie, si a activitatii de manevra.

Art. 2. (1) Sistemele care permit realizarea acestui mod de semnalizare sunt:

a) Protectia automata a trenurilor, denumita în continuare ATP;

b) Conducerea automata a trenurilor; denumita în continuare ATO;

c) Sistemul de regularizare automata a circulatiei trenurilor, denumit în continuare SIRAT;

(2) Circulatia în sistemul ATO se va denumi în continuare circulatie în sistem ATO, în care sarcinile mecanicului sunt reduse la închiderea/deschiderea usilor trenului si comanda demararii trenului, toate conditiile de siguranta, viteza, frânare, oprire la punct fix, etc. fiind asigurate în mod automat de catre sistemul de automatizare.

(3) Circulatia în sistemul ATP se va denumi, în continuare circulatie în sistem "Manual + ATP", în care trenul este condus manual de catre mecanic, cu respectarea indicatiilor date de catre sistemul ATP, care determina luarea automata a masurilor de siguranta în cazul în care mecanicul nu respecta ordinele date de catre sistem.

Ca si în cazul circulatiei în sistemul ATO, sistemul permite apropierea între trenurile în circulatie la limita de siguranta, pentru asigurarea sporului necesar de trafic, cu respectarea integrala a conditiilor de siguranta a circulatiei.

(4) În cazul defectarii sistemului ATO - ATP (lipsa codurilor de viteza din cale) efectuarea manevrelor, sau când se solicita aceasta, corespunzator necesitatilor de exploatare a liniei, precum si în cazul indicatiei de chemare circulatia se va face în sistemul "Manual + 15", care limiteaza viteza maxima de circulatie a trenurilor electrice de metrou Ia 15 Km/h. La depasirea acestei viteze, când trenul se deplaseaza înainte sau înapoi, se realizeaza frânarea de urgenta a trenului.

(5) În cazul aparitiei unor avarii care impun scoaterea din functiune a echipamentului ATO - ATP circulatia trenurilor se poate face în sistem "special", sistem care permite circulatia trenurilor la intervale determinate de pozitia si indicatia semnalelor luminoase, cu toate sistemele de automatizare izolate, pe raspunderea mecanicului trenului.

În cazul circulatiei în acest sistem, mecanicul are obligatia solicitarii aprobarii operatorului de circulatie asupra acestui mod de circulatie. Circulatia în acest sistem se va face cu respectarea reglementarilor cuprinse în instructiile de serviciu si reglementarile în vigoare.

Art. 3. (1) Sistemul ATP este un sistem de transmitere continua a informatiilor din cale la tren.

Echipamentele instalate în cale genereaza un semnal codificat care circula prin sinele caii de rulare si care este captat de catre antenele montate pe tren.

(2) Semnalele codificate receptionate de tren indica viteza obiectiv si viteza maxima cu care poate circula trenul pe diferite portiuni ale liniei (circuite de cale).

În cazul în care un tren depaseste viteza maxima sau daca dispare semnalul din cale, echipamentul îmbarcat pe tren determina în mod automat aplicarea frânarii de urgenta a trenului.

(3) Vitezele maxime de siguranta ce sunt determinate de codurile ATP adoptate pe

Magistrala a IV - a de metrou sunt 20 km/h, 30 km/h, 45 km/h, 60 km/h, 80 km/h.

(4) Pentru circulatia si manevra în zonele în care nu exista coduri în cale, viteza se limiteaza la 15 km/h.

5) Sistemul ATO este supervizat permanent de catre sistemul ATP care garanteaza siguranta în functionare.

Art. 4. (1) Circulatia si manevra trenurilor se face în baza indicatiilor si ordinelor date de catre

semnale.

(2) Prin semnal se întelege instalatia sau mijlocul prevazut în instructia de semnalizare, asa cum este definit în Art. 2 din instructia de semnalizare.

Art. 5. Ordinele si indicatiile date de semnale trebuie îndeplinite imediat si neconditionat, prin toate mijloacele posibile.

Art. 6. (1) Pentru realizarea semnalizarii pe Magistrala a IV-a de metrou, la semnalele luminoase de iesire s-au prevazut, suplimentar fata de prevederile instructiei de semnalizare, doua indicatii suplimentare:

a) Indicatia luminoasa "M -rosu";

b) Indicatorul de regularizare a traficului;

(2) Pentru semnalizarea începerii si sfârsitului sectiei de circulatie echipata cu sistemele ATP -ATO s-au introdus indicatoarele de început si de sfârsit a sectiei de circulatie echipata cu sistemele ATP-ATO.

Art. 7. Prevederile instructiei de semnalizare care nu sunt modificate de prevederile prezentelor reglementari îsi mentin aplicabilitatea la semnalizarea folosita pe Magistrala a IV a de metrou.

SECŢIUNEA A II-A - SEMNALUL LUMINOS DE IEsIRE

Art. 8. Pentru ca mecanicii trenurilor sa aiba informatii suficiente si precise, receptionate din cale, în functie de sistemul în care circula, semnalele luminoase de iesire au fost prevazute cu doua indicatii suplimentare fata de prevederile Art. 21 si Art. 28 din instructia de semnalizare:

a) Indicatia luminoasa "M - rosu" care permite diferentierea intervalului între trenuri când se circula în sistem ATO sau în sistem "Manual +ATP", fata de sistemul "special";

b) Indicatorul luminos de regularizare a traficului, aferent sistemului de regularizare automata a circulatiei trenurilor SIRAT;

Indicatia luminoasa "M - rosu"

Art. 9. (1) Indicatia luminoasa "M - rosu" este o indicatie intermediara între indicatia luminoasa "Rosu" a semnalului luminos de iesire si o indicatie permisiva a acestui semnal, care se aprinde dupa ce trenul antemergator aflat în circulatie a eliberat primele trei circuite de cale de dupa semnalul de iesire, concomitent cu stingerea indicatiei "Rosu" a semnalului de iesire.

(2) Stingerea focurilor semnalului de iesire, asa cum sunt enuntate în Art. 21 a instructiei de semnalizare, si aprinderea indicatiei "M - rosu" nu este considerata defectare a semnalului luminos de iesire sau indicatie dubioasa. Depasirea semnalului de iesire, în acest caz, se poate face numai în conditiile prevazute în prezentele reglementari.
Art. 10. În cazul în care indicatia "M- rosu" este aprinsa trenurile vor demara din statie astfel:

a) când circula în sistem ATO sau "Manual + ATP" pot pleca din statie cu viteza maxima indicata de codurile primite din calea de rulare.

b) când circula în sistem "special" sau "Manual + 15" este interzisa plecarea din statie trebuind sa astepte aparitia unei indicatii permisive a semnalului de iesire.

Art. 11. Indicatia luminoasa "M - rosu" este data de o unitate luminoasa amplasata în partea

dreapta a panoului semnalului de iesire, în partea de sus a acestuia si are una din urmatoarele semnificatii:

a) Pentru trenurile care circula în sistem ATO sau "Manual + ATP": "LIBER cu viteza maxima permisa de codurile de viteza primite din calea de rulare". Semnalul de iesire are aspectul din Fig. 1.

b) Pentru trenurile care circula în sistemul "special" sau sistemul "Manual + 15": "OPREsTE fara a depasi semnalul". Semnalul de iesire are aspectul din Fig. 2.



Fig. 1. - Pentru trenurile care circula in sistem ATO sau "Manual + ATP" "LIBER cu viteza maxima permisa de codurile de viteza primite din calea de rulare.

Litera "M" iluminata de culoare rosie.



Fig. 2. - Pentru trenurile care circula in sistem "special" sau "Manual + 15" OPREsTE fara a depasi semnalul

Litera "M" iluminata de culoare rosie.
Art. 12. Celelalte indicatii si aspecte ale semnalelor luminoase de iesire sunt cele cuprinse în Art. 21 din instructia de semnalizare.

Indicatorul luminos de regularizare a traficului

Art. 13. Sistemul SIRAT este un sistem suplimentar de optimizare a circulatiei trenurilor electrice de metrou, care permite obtinerea unor avantaje în exploatarea liniilor de metrou echipate cu ATO.
Art. 14. (1) în realizarea obiectivelor de regularizare a circulatiei trenurilor, sistemul SIRAT dispune de doua posibilitati:

a) Transmiterea automata prin sistemul ATO de ordine de mers mai lent pentru unele trenuri;

b) Retinerea unor trenuri în statiile intermediare sau finale o anumita perioada de timp.

(2) Sistemul nu poate determina accelerarea circulatiei trenurilor, ci numai temporizarea în anumite limite a acesteia.

Art. 15. Conditia pentru transmiterea si receptionarea ordinelor de mers mai lent a trenurilor se obtine prin asigurarea circulatiei trenurilor în sistemul ATO.

Art. 16. (1) Indicatia pentru retinerea trenurilor în statie se obtine prin sistemul de semnalizare al Magistralei a IV-a de metrou.

(2) În acest scop, toate semnalele luminoase de iesire din statie sunt dotate cu o unitate luminoasa suplimentara, de culoare alba, de mici dimensiuni, amplasata în partea dreapta a panoului semnalului de iesire, sub indicatia "M - rosu" a semnalului.
Art. 17. Indicatorul luminos de regularizare a traficului nu se aprinde decât daca semnalul de iesire prezinta o indicatie permisiva.

Art. 18. Starea stinsa a indicatorului luminos de regularizare a traficului nu reprezinta defectarea semnalului de iesire sau defectarea indicatorului luminos de regularizare a traficului.

Art. 19. Indicatorul luminos de regularizare a traficului se aprinde cu o lumina alb - continuaîmpreuna cu indicatia permisiva a semnalului luminos de iesire numai în cazul necesitatii retinerii trenului într-o statie si are semnificatia "AsTEAPTĂ!". în acest caz indicatorul luminos de regularizare a traficului are aspectul din Fig. 3.



Fig. 3. - AsTEAPTĂ! indicatorul luminos de regularizare a traficului aprins cu o lumina alb - continua.
Art. 20. (1) Cu 10 secunde înaintea momentului demararii trenului din statie lumina alb-continua a indicatorului luminos de regularizare a traficului se transforma în lumina alb - clipitor, care împreuna cu indicatia permisiva a semnalului de iesire permite pregatirea, de catre mecanicul trenului, a demararii trenului si are semnificatia "PREGĂTEsTE DEMARAREA". În acest caz indicatorul luminos de regularizare a traficului are aspectul din Fig. 4.

(2) în aceasta perioada de 10 secunde, mecanicul trenului va efectua operatiile prevazute în Art. 18 din instructia personalului de tractiune.

(3) în momentul stingerii indicatorului luminos de regularizare a traficului trenul poate pleca din statie, în baza indicatiei permisive a semnalului de iesire.




Fig. 3. - AsTEAPTĂ! indicatorul luminos de regularizare a traficului aprins cu o lumina alb - continua.

 


Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil andrei11

Putina barfa nu strica, mai ales ca maine e inceput de Octombrie : Am auzit ca se lucreaza intens pe noul tronson Parc... - Strand. Activitate la foc continuu,intr-un an ne plimbam la strand cu M, ce mai ! Promit ca nu o sa am mai mult de o interventie pe luna pe marginea acestui subiect, sa nu stresez cititorii cu ineptiile mele.

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M4 • Tronsonul 1 Mai - Parc Bazilescu • Lucrări în 2000 - 2011  • 
Choose destination

Since our 2311 forum members have written 423635 posts in 5275 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use