Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Infrastructura si demolarile/exproprierile

137 posts, 65389 views
 
Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Re: Traseul strapungerii danielstan

Shoppy,
ai facut foarte mult din ce este omeneste posibil (ai si tu timpul tau liber, nu esti obligat sa pozezi orice cm patrat)
pentru a ilustra OBIECTIV realitatea din zona (foarte buna harta cu marcaje, ca sa se lamureasca lumea).

Pozele tare mi-au intarit convingerile.

Utilitate publica inseamna ca sufera cativa pentru binele celor multi.

Celor afectati de demolari le multumim pentru sacrificiul facut in folosul bucurestenilor, dar ATAT!

Fac pariu ca in viitor vor veni cu aceleasi cereri locuitorii din Bd. Timisoara cand se va face strapungere pe la ei!

 


Re: Traseul strapungerii cilau

Daniel, vad o determinare foarte mare in mesajele tale...sunt tare curios sa iti vad reactia in cazul in care ai fi pasibil de expropriere/demolare.
Fara suparare dar cred ca exagerezi. Un oras nu inseamna NUMAI drumuri...

 


Re: Traseul strapungerii Dominatrix

Nicaieri in lumea asta, oamenii nu bat din palme cand sunt demolati sau expropriati pentru cauza de utilitate publica. O problema importanta in reteaua de strazi a orasului este discontinuitatea arterelor de periferie de tip radial care sunt prea rarefiate, lucru pe care primaria incearca sa-l rezolve cu penetratiile astea noi, printre care se numara si acest proiect. De aceea eu cred ca e necesar intr-o forma sau alta. Si da, de acord, un oras nu inseamna numai drumuri, dar in conditiile in care parcul auto a crescut de circa 15 ori din 1990 incoace, reteaua actuala nu mai face fata si trebuie dezvoltata. Si intrucat transportul public e la pamant (si asa va ramane multa vreme de acum incolo), nimeni nu mai e dispus sa imparta drumurile cu pietonii sau cu vehiculele de transport in comun.

 


Re: Traseul strapungerii Ciprianos

Foarte pertinenta ca intotdeauna parerea ta Dominatrix si ea este evident 100% in concordanta cu PUG -ul Bucurestiului si ca desen si ca parte scrisa legata de transportul public.

Poate ar trebui sa demonstram cele spuse de Dominatrix facind mai des trimitere la Planul urbanistic General al Bucurestiului adica PUG-ul

El poate fi downloadat ori de pe site PMB sau din biblioteca forumului nostru :
http://www.pmb.ro/servicii/urbanism/pug/pug.php

Daca studiati mai atent desenul PUG-ului veti vedea prinse inca din 2000 aproape toate strapungerile necesare Bucurestiului. Sunt interesante discutiile despre traseele strapungerilor  in acest forum dar trebuie sa intelegem ca totul este in mare masura stabilit deja  si totul porneste de la PUG .
Numai daca nu este suficient in toate aspectele urbanistice (coeficienti) etc atunci se face un PUZ care deroga de la PUG .
In principiu recomand celor interesati mai intai sa instaleze un program de viziualizare pt fisierul tip AutoCad al PUG -ului si apoi sa se joace in voie pe plan si avind la indemana si o harta suplimentara de ajutor pentru a pozitiona mai clar toate strapungerile si traseele.

Legal as putea spune ca PUG-ul  fiind un act oficial din 2000-2001, acum in 2011 sa spui ca discutam de proiecte de care nu s-a cam stiut  e cam ne in regula sa spun.....

Ce lipseste recunosc din PUG este traseul autostrazii suspendate a lui Oprescu si de aceea a incercat el parca anul trecut sa spuna ca ar trebui sa se faca un nou PUG . Dar cum treaba zace prin sertare  discutiile ar trebui purtate plecind de la PUG si de la strapungerile desenate FOARTE CLAR IN EL.

Pina se vor face toate strapungerile ne apuca 2020 ...

 


Re: Traseul strapungerii cilau

Cat timp este valabil un PUG ? Un PUZ parca are o valabilitate de 5 ani.In ritmul in care merg lucrurile in Ro, mi se pare aberant sa blochezi constructiile pe terenuri private aflate pe traseul unui proiect,doar din pix, trasand un PUG dar neavand disponibilitate financiara ani sau zeci de ani (sau niciodata) pentru a pune in practica ce e specificat in PUG....


L.E. am inteles ca un PUG e valabil 10 ani..deci daca PUG-ul actual a fost realizat in 2000-2001...a cam expirat (daca nu l-au prelungit)...

 


Re: Traseul strapungerii shoppy

Ce conteaza cand expira PUG-ul, probabil ca de paie dinastea se agatau si cei de pe Uranus, realitatea cruda e ca Bucurestiul are nevoie de cate o noua strapungere intre fiecare doua strapungeri invecinate deja existente, deci chiar daca hartia suporta orice realitatea nu expira niciodata.

 


Re: Traseul strapungerii Dominatrix

cilau wrote:
am inteles ca un PUG e valabil 10 ani..deci daca PUG-ul actual a fost realizat in 2000-2001...a cam expirat (daca nu l-au prelungit)...
Mai precis, conform legii 350/2001, un PUG trebuie reactulizat periodic la cel mult 10 ani. Acum vine partea interesanta: cei 10 ani ai PUG'ului din 2000 au expirat la 20 decembrie 2010, iar expresia "cel mult" din lege este restrictiva, adica nu permite derogari si noi prelungiri de valabilitate. Si aici vine marea magarie a lui Dr. Oetker si a lui Gh. Patrascu, arhitectul-sef al Capitalei: in 2 ani si jumatate nu au fost in stare sa elaboreze un PUG nou, asa ca - in stil romanesc - la sedinta CGMB din noeimbrie 2010, PUG'ul existent s-a prelungit pentru inca un an, doar "din pix".
shoppy wrote:
Ce conteaza cand expira PUG-ul
Conteaza al  :evil: 'ului de mult. Si asta pentru ca tot conform legii, mai precis legea 350/2001, la art. 65 prevede:
"În absenţa Planului de amenajare a teritoriului judeţean şi a Planului Urbanistic General aprobate, pe teritoriile aferente se pot realiza investiţii în construcţii, lucrări tehnicoedilitare, precum şi orice alte investiţii urbane numai pe baza unui plan urbanistic zonal aprobat potrivit legii şi cu respectarea Regulamentului general de urbanism".
Si stim foarte bine cat de usor se obtin PUZ'uri si derogari de la ele. Cu alte cuvinte, incompetenta sau mai bine-zis reaua vointa a actualei administratii - pe care vad ca unii dintre voi o tot iau in brate - e mai mult decat evidenta. Cu alte cuvinte, sfidand legislatia si chiar bunul simt, a dat liber la inca un an de desfrau imobiliar, spre satisfactia celor care de ani de zile desfigureaza orasul prin proiectele lor nesimitite, la limita legii.

Si inca un aspect important: Dr. Oetker si Patrascu stiu foarte bine ca un PUG nou, elaborat dupa normele UE, care sunt mult mai drastice din punct de vedere al protejarii mediului si a patrimoniului istoric decat cele dupa care s-a elaborat PUG'ul vechi in 2000, ar pune bete in roate unor proiecte foarte dragi domnului primar Sorin Oetker, inclusiv inelul median (a.k.a. autostrada suspendata), strapungerea Berzei - Uranus, si poate chiar proiectul Ciurel - A1, de care vorbim aici. Tocmai din aceasta cauza au preferat sa gireze o ilegalitate, pe principiul "multi vede, putini cunoaste, si mai putini ia atitudine".

 


Re: Traseul strapungerii cilau

Multumesc pentru lamuriri Dominatrix! Foarte profi explicat.

 


Re: Traseul strapungerii shoppy

Aha, conteaza la fraieri, ca smecherii tot ce vor ei fac.
Adica au blocat cu PUG-ul cat au putut si cand sa expire PUG-ul s-au apucat de PUZ, care sigur o sa fie aprobat.
Partea nasoala cu PUG-ul nu o vad aici ca ne acoperim cu PUZ-ul, ci la toate celelalte proiecte de vis pe care le avem si care sunt trecute in acest PUG, cum ar fii strapungerea Poligrafiei - Centura, suprateran Elena Vacarescu - Nordului, suprateran Petricani peste cf, Chisinau, supraterean la Prelungirea Ghencea (defapt parca vad vreo 3), mai vad o strapungere in 5 pe langa Magurele, deci de idei nu ducem lipsa da daca nu le putem apara e mai nasol.

Pana la urma cred ca alta e problema, acum e in dezbatere publica "Proiectul de hotarare privind aprobarea REGULAMENTULUI LOCAL de implicare a publicului in elaborarea sau revizuirea planurilor de urbanism si amenajare a teritoriului ce intra in competenta de aprobare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti", deci intai sa treaca asta (care banuiesc ca tre sa treaca tot ca suntem in UE), si dupaia sa ne gandim la noul PUG.

 


Re: Traseul strapungerii cilau

Partea nasoala cu PUG-ul nu o vad aici ca ne acoperim cu PUZ-ul


care PUZ ? PUZ-ul acestui proiect NU este aprobat iar in curand o sa expire si extinderea PUG-ului pe baza caruia a fost elaborat acest PUZ...iar pe inceputul lui 2012 parca expira si PUZ coordonator S6...deci, daca se va mai face acest proiect, se vor cheltui bani suplimentari pentru reactualizarea planurilor mai sus mentionate (+avizele necesare)=> cresterea costurilor + ca intre timp piata imobiliara (destul de scumpa in aceasta zona) poate cunoaste o revigorare => cresterea costurilor cu exproprierile necesare.
Chiar daca s-ar reactualiza PUZ/PUG etc si proiectul (valabil si pentru alte proiecte marete) s-ar mentine in continuare doar pe hartie (ce s-a construit deja este=0 raportat la proiectul complet), mi se pare absurd sa privezi pentru inca 5 ani proprietarii de terenuri/case de la constructie/renovare/modificare...etc, prin simplul fapt ca administratia urbei este "handicapata" si incapabila sa faca ceva.

 


Re: Traseul strapungerii shoppy

Pai foarte bine, sa stie oamenii dinainte ca o sa fie demolati ca sa se orienteze, sa nu se mai trezeasca ca aia de pe Uranus care si-au refacut acoperisul si peste 3 ani i-a demolat, bine, daca stai ca strutul cu capul in nisip ca poate trece nu o sa stii ca te demoleaza decat cand o sa vezi excavatorul in fata casei.

Nu, biserica nu are de suferit.

 


Re: Traseul strapungerii cilau

shoppy, nu poti sta cu proprietate blocata pentru ca autoritatile sunt incompetente. Este absurd sa faci proiectul pe hartie si sa-l sustii ani, poate zeci de ani dar sa fi incapabil sa il pui in practica, dar in tot acest timp proprietatile vizate exproprierilor sunt blocate de orice. Acele proprietati se degradeaza in timp.In cazul de fata nu numai ca nu sunt bani (si probabil nu vor fi nici in viitorul apropiat), nu se cunoaste nici solutia tehnica care va fi adoptata de la Ciurel spre A1 si nici nu au baza legala pentru a construi. Toate astea insumate duc la blocaj, care pentru unii inseamna pierdere de bani...cine raspunde pentru asta ? Bineinteles ca nu stimabila primarie in frunte cu incompetentii care o conduc...tot omul de rand pierde.Daca sunt hotarati sa construiasca, sa inceapa intai cu exproprierile (dar sa fie facute legal si la pretul corect) apoi sa inceapa constructia. In acest fel, cei vizati pot sa isi vada de viata lor.

 


Re: Traseul strapungerii Ciprianos

Draga Cilau,

Scuza-ma daca iti pun pe forum o intrebare cam personala si confidentiala remarcind implicarea ta pe acest forum . Poti sa raspunzi sau nu .

Unde mai exact ai proprietatea care va fi posibil afectata de strapungere ?. Poti sa ne spui numele strazii fara sa ne spui exact numarul postal ?
Sau mai exact intrebarea  este daca este o adresa din comuna Rosu sau este din  sectorului 6  ? Poti sa apreciezi cam la ce distanta va trece strapungerea folosind scara desenului si distanta de exemplu intre reperele cunoscute si existente in zona raportate la distantele din desen ?

Legat de zona linistita acum si zgomotoasa in viitor asa cum ai descris-o tu  intr-un mesaj anterior ,cred ca avind aceasta mentalitate ,nu se poate construi nimic in viitor.
Toti cei care vor fi afectati in viitor de un proiect sau altul de utilitate publica, de interes local sau interes national precum traseul autostrazilor se vor plinge in acelasi mod precum o faci si tu .Te inteleg pe de o parte dar ce sa facem acum ? Sa nu mai construim nimic ,de exemplu autostrazi ca se deranjeaza o livada , un ogor stramosesc, o ferma bine lucrata ? Tot ce putem face este sa ne informam din timp de orice proiect care poate fi de interes in zona unde avem proprietati si sa stim din timp ce sa facem cu aceste proprietati . Nu vorbesc exact de cei care exact asta speculeaza avind acces la informatii din timp inaintea altora si cumpara proprietati in zone unde trec proiecte de infrastructura si apoi le valorifica inteligent apoi. Sai cei care au fost exproprieati si au primit deja banii prin 2006 ,2007-max 2008  Vorbesc de cei care vor sa-si faca de exemplu o casa si trebuie ,dupa parerea mea, sa se informeze cit mai bine de viitorul  locatiei, pentru a avea liniste multi ani inainte. Stiu ca este foarte greu si de multe ori imprevizibil (gen traseul autostrazii suspendate a lui Oprescu) dar cum apare o informatie trebuie imediat prelucrata si verificata si bine inteleasa cu planul in fata.

Revenind la intrebarea mea , chiar nu ai stiut nimic mai de mult despre acest proiect cind ai cumparat proprietatea in cauza ? Nu ai intrebat de curiozitate macar vecinii daca stiu ei ceva despre viitorul zonei ? Chiar asa nu cred ca ai cumparat tu (sau parintii tai) fara sa se informeze din timp cam ce se preconizeaza in zona  ....

 


Re: Traseul strapungerii cilau

Draga Ciprianos,

Ca sa lamurim odata pentru totdeauna problema cum eu as detine o proprietate pe traseul strapungerii citeste bine si cu atentie ce voi scrie in continuare:

1. Aceasta strapungere NU ma afecteaza direct intru-cat locuiesc la bloc (si nu este caminul Apa Nova care este pasibil de demolare) undeva pe str. Margelelor spre str. Drenajului. De la fereastra apartamentului meu o sa privesc fix in mareata sosea care va aduce poluare fonica si chimica. Motivele impotrivirii mele fata de acest proiect au fost expuse pe alt topic.

2. Cunosc ceva proprietari din zona de case aflate pe strazile Eucaliptului, bd. Anul 1864 (capatul dinspre canal), str. Begoniei si str Spilcutei (acestea sunt relevante pentru discutia in cauza) intru-cat aceasta este zona in care locuiesc de ~25 de ani (varsta mea este ceva mai mare).TOATE aceste strazi sunt in S6. De cand s-a dezvoltat si zona de peste canal, ce apartine comunei Rosu, am inceput sa cunosc si proprietari de acolo. Te anunt pe aceasta cale ca majoritatea stiu de acest proiect si sunt implicati activ prin diferite organizatii care nu sustin proiectul in forma actuala.Nimeni din cei,posibil, afectati nu se opun progresului. Vor doar ca progresul sa nu le distruga zona printr-un drum mamut. O parte din acestia sunt direct afectati o parte vor avea trafic auto pe la fereastra.Cineva din aceasta zona chiar imi spunea cum ar face el drumul pe aceasta portiune, la doar 2 benzi pe sens si suspendat peste canalul Arges. In acest fel s-ar evita demolarile, exproprierile excesive si s-ar reduce (intr-o masura mica) poluarea fonica. Si este gandire de om simplu fara prea multa carte...dar in schimb este trecut prin viata si tari mult mai civilizate.

3. Zona cuprinsa intre bd Uverturi si uzina de apa este o zona rezidentiala, formata in proportie mare de case noi. Pozele prezentate aici subliniaza doar traseul drumului in mare, fara partile laterale unde se afla casele.Maidanele care exista si se vad in poze sunt pe terenuri ce apartin primariei S6 sau terenuri care nu au fost revendicate (crede-ma ca stiu foarte bine acest aspect de la cineva care s-a interesat in perioada de speculatii imobiliare, de soarta unor terenuri aflate in lungul drumului Ciorogarla intre limitele mai sus mentionate).
Aici nu vorbim de livezi,gradini, ferme sau ogoare vorbim de LOCUINTE majoritatea NOI. O parte din cei care s-au mutat de curand in zona, la casa, au ales aceasta zona pentru liniste si accesul usor la aproape orice. Pe http://www.apmnir.ro/map.php o sa vezi cateva case mentionate de mine aici (urmareste-le in special pe cele noi). In prezent situatia este alta intru-cat harta este putin cam veche.

4.Proiectul acesta a fost facut public, daca imi aduc bine aminte, prin 2008. Imagineaza-ti ca sunt proprietari de case/terenuri care au achizitionat proprietati in zona inainte de 2008. Eu cunosc 3 persoane de pe strazile mai sus mentionate, care au facut achizitii in 1999/2003 respectiv 2007, terenuri pe care se afla deja case contruite LEGAL.

Eu unul sunt satul de administratii incompetente, de primari handicapati care nu fac absolut nimic pentru calitatea vietii cetatenilor dar in schimb visam la drumuri monstruase prin zone rezidentiale, de incoerenta in planuri de viitor, de legi ambigue...dar din nefericire m-am nascut in mizeria asta de oras si momentan nu am ce face.
Eu unul nu o sa impotrivesc niciodata vreuni proiect care va fi intr-adevar util cetatenilor. In schimb nu pot fi de acord cu bazaconii (vezi autostrada suspendata sau nu stiu ce proiect fantezist cu trenuri de mare viteza prin Bucuresti-era un articol pe B365.ro).


Te-am lamurit ?

Imi cer scuze daca simti un ton putin acid...sunt obosit.

 


Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2427 forum members have written 434225 posts in 5406 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use