Topic: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
104 posts, 43522 views
📖 Pagination options
- 1689
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
1689
Daca e sa ne referim insa la un depou a carui istorie a fost legata intrinsec de DAC 117 E, acesta este deopul Bujoreni.
Inca de la infiintare, acesta a fost dotat integral cu DAC 117 E (nu am gasit nici o referinta / imagine cu DAC Romania 112E in acest depou).
Bujoreni - impreuna cu Vatra Luminoasa - deserveau cea mai lunga si solicitanta linie de troleibuze (daca nu chiar de transport in comun !) din anii 80, linia 84 care lega estul de vestul Bucurestiului intre Bd Muncii (actuala intersectie Lucretiu Patrascanu cu Bd. Basarabia) si Valea Ialomitei.
Din ce imi amintesc, o semicursa era estimata la 84 de minute si troleibuzele de pe aceasta linie erau in permanenta pline pe intregul traseu.
Cred ca aceasta a fost proba de anduranta pentru DAC 117 E, circulind pe aceasta linie neintrerupt mai bine de 9 ani.
Daca e sa ne referim insa la un depou a carui istorie a fost legata intrinsec de DAC 117 E, acesta este deopul Bujoreni.
Inca de la infiintare, acesta a fost dotat integral cu DAC 117 E (nu am gasit nici o referinta / imagine cu DAC Romania 112E in acest depou).
Bujoreni - impreuna cu Vatra Luminoasa - deserveau cea mai lunga si solicitanta linie de troleibuze (daca nu chiar de transport in comun !) din anii 80, linia 84 care lega estul de vestul Bucurestiului intre Bd Muncii (actuala intersectie Lucretiu Patrascanu cu Bd. Basarabia) si Valea Ialomitei.
Din ce imi amintesc, o semicursa era estimata la 84 de minute si troleibuzele de pe aceasta linie erau in permanenta pline pe intregul traseu.
Cred ca aceasta a fost proba de anduranta pentru DAC 117 E, circulind pe aceasta linie neintrerupt mai bine de 9 ani.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
shoppy
Asta cu scosul de rezistente, la controlul in tensiune, in mod normal motorul este facut pentru tensiunea retelei si cand acceleratia este la fund nu mai ai nici o rezistenta inseriata cu motorul, deci nu ar avea logica sa mearga mai repede daca scoti rezistente, poate doar sa accelereze mai repede; daca insa motorul este pentru o tensiune mai mica atunci are nevoie de niste rezistente inseriate permanent cu el in afara controlerului, daca le scoti pe acelea atunci da, o sa mearga mai repede dar risti sa il arzi cand iti vine tensiune normala pe retea.
Asta cu scosul de rezistente, la controlul in tensiune, in mod normal motorul este facut pentru tensiunea retelei si cand acceleratia este la fund nu mai ai nici o rezistenta inseriata cu motorul, deci nu ar avea logica sa mearga mai repede daca scoti rezistente, poate doar sa accelereze mai repede; daca insa motorul este pentru o tensiune mai mica atunci are nevoie de niste rezistente inseriate permanent cu el in afara controlerului, daca le scoti pe acelea atunci da, o sa mearga mai repede dar risti sa il arzi cand iti vine tensiune normala pe retea.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
WT_fan06
Exact acest lucru m-a nedumerit și pe mine. La orice vehicul reostatic știam că ultima treaptă din serie / paralel reprezintă doar motoarele în serie / paralel ca și consumatori. Deci scosul rezistențelor pentru a crește viteza maximă nu are sens dpdv tehnic...
Exact acest lucru m-a nedumerit și pe mine. La orice vehicul reostatic știam că ultima treaptă din serie / paralel reprezintă doar motoarele în serie / paralel ca și consumatori. Deci scosul rezistențelor pentru a crește viteza maximă nu are sens dpdv tehnic...
- ADK
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
ADK
Poate așa a știut să se exprime șoferul în cauză, dar neștiind cum funcționează un motor electric, nu-mi dau cu părerea...
Poate așa a știut să se exprime șoferul în cauză, dar neștiind cum funcționează un motor electric, nu-mi dau cu părerea...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
shoppy
Dacă "afară" se exportau pentru rețele de 600 atunci este posibil ca toate motoarele să fi fost de 600 și pentru producția internă le mai puneau rezistențe ca să nu se ardă la 750, o risipă groaznică și tipic comunistă.
Dacă "afară" se exportau pentru rețele de 600 atunci este posibil ca toate motoarele să fi fost de 600 și pentru producția internă le mai puneau rezistențe ca să nu se ardă la 750, o risipă groaznică și tipic comunistă.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
1689
In sectiunea dedicata troleibuzelor, Dl. Bucsan a furnizat informatii detaliate despre toate variantele de DAC *12E produse.
Conform acestora, toate au fost echipate cu motorul TN-76 cu diverse puteri. Acest motor a fost disponibil in doua variante:
- proiectat sa functioneze la tensiunea de 750V (+20/-30 %) - cele livrate pentru piata interna
- proiectat sa functioneze la tensiunea de 600V (+20/-30 %) - cele livrate pentru export (Columbia / Ukraina).
Cum se facea reglajul de tensiune, nu pot insa spune.
Din pacate, nu am reusit sa gasesc un sumar similar pentru troliebuzele articulate din gama *17E*, dar este foarte probabil ca acelasi motor TN-76 produs de IMEB sa fi folosit si pentru dotarea acestora.
In sectiunea dedicata troleibuzelor, Dl. Bucsan a furnizat informatii detaliate despre toate variantele de DAC *12E produse.
Conform acestora, toate au fost echipate cu motorul TN-76 cu diverse puteri. Acest motor a fost disponibil in doua variante:
- proiectat sa functioneze la tensiunea de 750V (+20/-30 %) - cele livrate pentru piata interna
- proiectat sa functioneze la tensiunea de 600V (+20/-30 %) - cele livrate pentru export (Columbia / Ukraina).
Cum se facea reglajul de tensiune, nu pot insa spune.
Din pacate, nu am reusit sa gasesc un sumar similar pentru troliebuzele articulate din gama *17E*, dar este foarte probabil ca acelasi motor TN-76 produs de IMEB sa fi folosit si pentru dotarea acestora.
📖 Pagination options