Topic: V3A versiunea clasică (1971-2007)
181 posts, 91199 views
📖 Pagination options
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)
PaulIP
Interesant ca nu are cabina inchisa complet 172.
V3A cu parbrize si lunete mari au fost, din fabricatie, 352-362. 206, vagon "normal" din nastere, a servit ca prototip pentru seria V3A-C, fiind modificat dupa caracteristicile acestuia (mai putin stopurile ramase in pozitie orizontala). Nu am vazut vagoane cu parbriz si luneta modificate inainte de 1993, si toate pe care le vazusem erau deja in schema RATB cu dungi. Probabil ca modificarea a avut loc cu ocazia acelei campanii de RK din 1996-1998 (cand la Tatra fiecare al doilea geam a fost inlocuit cu unul fix).
La 172 e mai ciudata treaba, ca in poza e abia iesit din RK, deci a primit faceliftul asta mai tarziu, si nu pricep rostul.
Interesant ca nu are cabina inchisa complet 172.
V3A cu parbrize si lunete mari au fost, din fabricatie, 352-362. 206, vagon "normal" din nastere, a servit ca prototip pentru seria V3A-C, fiind modificat dupa caracteristicile acestuia (mai putin stopurile ramase in pozitie orizontala). Nu am vazut vagoane cu parbriz si luneta modificate inainte de 1993, si toate pe care le vazusem erau deja in schema RATB cu dungi. Probabil ca modificarea a avut loc cu ocazia acelei campanii de RK din 1996-1998 (cand la Tatra fiecare al doilea geam a fost inlocuit cu unul fix).
La 172 e mai ciudata treaba, ca in poza e abia iesit din RK, deci a primit faceliftul asta mai tarziu, si nu pricep rostul.
- GPS
-
Posted:
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)
1689
Cabina vatmanului era inchisa la V3A-71, insa era mult mai mica. Ceea ce se vede in imagine e usa, cu acel cosu rotund pentru biletele folosite. Acestea se goleau prin rotire, pina cind fanta ajungea in partea inferioara - de altfel un sistem ingenios si rezistent la vandalizare/furt.
Cabina vatmanului era inchisa la V3A-71, insa era mult mai mica. Ceea ce se vede in imagine e usa, cu acel cosu rotund pentru biletele folosite. Acestea se goleau prin rotire, pina cind fanta ajungea in partea inferioara - de altfel un sistem ingenios si rezistent la vandalizare/furt.
- messe
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)
messe
Ce frumos,dpdv estetic aratau vagoanele V3A(inclusiv cromatic), vezi poza cu vagonul nr.100(chit ca este o poza alb-negru dar ma refer la acea combinatie de rosu 275 cu alb 40), comparativ cu V3A dupa RK, poza fiind 3 comentarii mai jos postata de ByOnu; acel decupaj la boghiuri cat si noua cromatica AGGr de la DAF.Intreb si eu: nu era mai frumos ca farurile acestor vagoane sa fie incluse pe acea masca de fibra cum aveau la momentul aparitiei V3A?
Ce frumos,dpdv estetic aratau vagoanele V3A(inclusiv cromatic), vezi poza cu vagonul nr.100(chit ca este o poza alb-negru dar ma refer la acea combinatie de rosu 275 cu alb 40), comparativ cu V3A dupa RK, poza fiind 3 comentarii mai jos postata de ByOnu; acel decupaj la boghiuri cat si noua cromatica AGGr de la DAF.Intreb si eu: nu era mai frumos ca farurile acestor vagoane sa fie incluse pe acea masca de fibra cum aveau la momentul aparitiei V3A?
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)
rosetti61
Modificarea casetelor de afisaj s-a produs mult mai devreme. Parbrizele panoramice si casetele laterale tip cadru au aparut odata cu seria de V3A pentru Constanta in 1984-85, configuratie adoptata apoi si pentru productia bucuresteana, Casetele laterale cu rulou au disparut prin 1987 fiind inlocuite cu cea tip cadru. LA modernizarile din 1993 a aparut afisajul cu rulou si mai apoi electronic (Opeled si dupa cel cu leduri).
La un moment dat in Bucuresti circulau V3A cu parbriz panoramic in schema rosie cu dunga alba mediana - cele de la Constanta erau tocmai invers, ce era rosu la ITB acolo era alb/crem.
Modificarea casetelor de afisaj s-a produs mult mai devreme. Parbrizele panoramice si casetele laterale tip cadru au aparut odata cu seria de V3A pentru Constanta in 1984-85, configuratie adoptata apoi si pentru productia bucuresteana, Casetele laterale cu rulou au disparut prin 1987 fiind inlocuite cu cea tip cadru. LA modernizarile din 1993 a aparut afisajul cu rulou si mai apoi electronic (Opeled si dupa cel cu leduri).
La un moment dat in Bucuresti circulau V3A cu parbriz panoramic in schema rosie cu dunga alba mediana - cele de la Constanta erau tocmai invers, ce era rosu la ITB acolo era alb/crem.
- GPS
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)
GPS
Masca costa bani, bine că nu au tăiat și la astea din înălțime. Ulterior modelul a fost adoptat și la V3A-93. Referitor la facelift, făcând un produs vechi să semene cu unul nou ofereai ocazia omului de a crede că tramvaiul este mai modern. E și asta o strategie, deși nu cred că se gândeau cei de la RATB, pe vremea aia, la așa ceva.
messe wrote:
Ce frumos,dpdv estetic aratau vagoanele V3A(inclusiv cromatic), vezi poza cu vagonul nr.100(chit ca este o poza alb-negru dar ma refer la acea combinatie de rosu 275 cu alb 40), comparativ cu V3A dupa RK, poza fiind 3 comentarii mai jos postata de ByOnu; acel decupaj la boghiuri cat si noua cromatica AGGr de la DAF.Intreb si eu: nu era mai frumos ca farurile acestor vagoane sa fie incluse pe acea masca de fibra cum aveau la momentul aparitiei V3A?
Masca costa bani, bine că nu au tăiat și la astea din înălțime. Ulterior modelul a fost adoptat și la V3A-93. Referitor la facelift, făcând un produs vechi să semene cu unul nou ofereai ocazia omului de a crede că tramvaiul este mai modern. E și asta o strategie, deși nu cred că se gândeau cei de la RATB, pe vremea aia, la așa ceva.
- messe
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)
messe
Spre deosebire de V3A-C, vagoanele din Bucuresti nu au avut caseta de linie laterala inclusa in caroserie plus, ca diferenta majora, forma laterala a vagoanelor din Bucuresti nu aveau acea nervura in relief cum avea Dacia 1300, respectiv pe aripa fata, usi, aripa spate, V3A din Bucuresti aveau profilul drept. Si inca o remarca: V3A-C aveau 5 usi spre deosebire de cele din Bucuresti care aveau doar 4. Mai degraba pe un model V3A-C au aparut vagoanele V2A din seria 4045-4049 cu geamuri panoramice.
Spre deosebire de V3A-C, vagoanele din Bucuresti nu au avut caseta de linie laterala inclusa in caroserie plus, ca diferenta majora, forma laterala a vagoanelor din Bucuresti nu aveau acea nervura in relief cum avea Dacia 1300, respectiv pe aripa fata, usi, aripa spate, V3A din Bucuresti aveau profilul drept. Si inca o remarca: V3A-C aveau 5 usi spre deosebire de cele din Bucuresti care aveau doar 4. Mai degraba pe un model V3A-C au aparut vagoanele V2A din seria 4045-4049 cu geamuri panoramice.
- messe
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)
messe
Eu n-am vazut vreun V3A-93 cu acea masca de fibra si mai degraba, in opinia mea, au facut un downlift, daca ma pot exprima asa.
Eu n-am vazut vreun V3A-93 cu acea masca de fibra si mai degraba, in opinia mea, au facut un downlift, daca ma pot exprima asa.
- GPS
-
Posted:
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)
1689
Inaintea V3A-C, primul cu parbriz panoramic, bord de IK4 adaptat si 5 usi a fost 206-le ITB, asa cum spunea si PaulIP. Acesta a aparut undeva prin 1984-'85 (nu stiu daca doar "modernizat" sau reconstruit - tind spre cea de-a doua varianta, pentru ca totul arata ca nou).
Inaintea V3A-C, primul cu parbriz panoramic, bord de IK4 adaptat si 5 usi a fost 206-le ITB, asa cum spunea si PaulIP. Acesta a aparut undeva prin 1984-'85 (nu stiu daca doar "modernizat" sau reconstruit - tind spre cea de-a doua varianta, pentru ca totul arata ca nou).
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)
rosetti61
La Constanta includerea casetei in caroserie s-a facut dupa 1990.
Cand au aparut prototipurile aveau caseta frontala impartita - numarul traseului alb pe fond negru iar traseul scris normal (cred ca asa era si pe lateral); pe spatele casetei laterale in interior era trecuta schema liniei cu statiile - asa am vazut intr-un 9, nu mai stiu daca era V2A sau V3A, modelul cu scaune ca de autobuz duble si ferestre culisante iar la usi avea butoane de deschidere nefunctionale.
Modelul cu 5 usi a fost adoptat si pentru ITB, si mult mai tarziu, la modernizarile din 1993 usa segmentului de mijloc a fost pozitionata central.
La Constanta includerea casetei in caroserie s-a facut dupa 1990.
Cand au aparut prototipurile aveau caseta frontala impartita - numarul traseului alb pe fond negru iar traseul scris normal (cred ca asa era si pe lateral); pe spatele casetei laterale in interior era trecuta schema liniei cu statiile - asa am vazut intr-un 9, nu mai stiu daca era V2A sau V3A, modelul cu scaune ca de autobuz duble si ferestre culisante iar la usi avea butoane de deschidere nefunctionale.
Modelul cu 5 usi a fost adoptat si pentru ITB, si mult mai tarziu, la modernizarile din 1993 usa segmentului de mijloc a fost pozitionata central.
- GPS
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
- GPS
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)
GPS
Cele fabricate în 1989 poate. V3A cu 4 uși au existat până în 2007.
Cele fabricate în 1989 poate. V3A cu 4 uși au existat până în 2007.
📖 Pagination options