Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1082 posts, 356419 views
 
Go to page:  1  ... 72 73 74 75 76 77 78
 
 

📖 Pagination options
  • ByOnu
  • Posted: Wednesday, 24.04.2024, 17:47
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ByOnu

Hmmm. Am luat toate comunicatele oficiale ale RATB din perioada 2008-2012 la mana (incepand cu aceasta pagina https://stbsa.ro/arhiva?p=387 ) si CTRL+F nu a rezultat pe niciuna dintre pagini modificarea traseului lui 101.

M-ar interesa sa pot identifica perioada in care linia 101 a avut traseul din fotografia precedenta.

Placa de traseu mi-a fost donata pentru autobuz. A fost o placa utilizata la autobuzele RdS.

 


  • V2A
  • Posted: Wednesday, 24.04.2024, 18:25
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri V2A

Linia 101 a fost scurtată la Obor din 09.11.2013 (https://stbsa.ro/arhiva?p=337 - comunicatul 319).

 


  • rosetti61
  • Posted: Wednesday, 24.04.2024, 18:50
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Pe traseul de pe placa 101 a circulat din octombrie 1995 pana in noiembrie 2013; traseul actual l-a mai avut intre 1988 si 1995.

 


  • 1689
  • Posted: Wednesday, 24.04.2024, 19:02
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri 1689

rosetti61 wrote here:
[…]. Bucla din 1982, dintre soselele Oltenitei si Berceni nu e cea originala, amplasamentul initial era "La Castani". Relocarea spre Berceni s-a facut odata cu modernizarea intersectiei, la inceputul anilor '70 - Aleea de langa BIG, unde intorceau troleibuzele era fostul traseu al strazii Nitu Vasile spre Oltenitei-Berceni de dinainte de modernizare (vezi ortofoto 1966 pe fostulbucuresti).


Cu tot respectul pentru acuratetea documentarii pe care o oferiti pe forum, de data aceasta imi permit - pe baza informatiilor de incredere ale martorilor oculari din perioada respectiva  - sa va contrazic. Bucla de intoarcere de la Mandravela a existat pe locatia dintre cele doua guri de metrou cel putin de la sfirsitul anilor ‘50.

Adun in continuare informatii despre aliniamentul strazii Nitu Vasile inainte de constructia Big-ului si revin, insa ceea ce pot sa va spun cu siguranta e ca amplasamentul Cimitirului Buna Vestire nu s-a modificat iar cladirea scolii 190 - fostul Liceu Sportiv la mijlocul anilor ‘60 - a ramas neschimbata ca pozitie.

 


  • rosetti61
  • Posted: Wednesday, 24.04.2024, 23:05
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Capturi de pe fostul bucuresti (am vrut sa desenez peste si nu mi-a iesit). In 1966 capatul tramvaiului este dupa intersectia caii Vacaresti cu Oltenitei, pe partea nordica (cum ar veni azi spre intrarea in targ). Se vede urma buclei si chiar un tramvai pe ea; dreptunghiul alb de pe platoul de langa poate fi chiar dispeceratul ITB. Strada Nitu Vasile este cea dreapta care urca spre Oltenitei (se vede si scoala)
sudului66.jpg (229.18 KB; downloaded 1899 times)

In 1980 (ca era mai clara) avem configuratia stiuta pana azi, minus pasajul. Nitu Vasile coteste ca sa fie in ax cu Vacaresti- -"fostul traseu" se refera numai la bucatica aia dreapta ramasa, unde era statia de urcare pentru troleibuze cand intorceau langa BIG. Bucla tramvaiului este unde e acum metroul, este vizibila, chiar cu un tramvai din care se vede numai spatele; unde e portiunea mai deschisa de langa sos. Oltenitei era statia de urcare, cu linie curenta si bretea. Modul de circulatie era din sos Berceni cu iesire tot in Berceni si apoi in Oltenitei
sudului80.jpg (223.56 KB; downloaded 1899 times)

 


  • nokia2110
  • Posted: Saturday, 27.04.2024, 08:43
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri nokia2110

De ce a fost scrutat 101? Eu visam la prelugnirea lui în Tei.

 


  • cris_m
  • Posted: Saturday, 27.04.2024, 08:53
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri cris_m

Pentru ca in lipsa unui culoar unic statea blocat in trafic pe Soseaua Colentina.

 


  • ADK
  • Posted: Saturday, 27.04.2024, 14:09
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

Normal liniile se tot prelungesc (sau comasează, ca 97+133, 173+232 sau 300+381), deci nu cred că ar fi stricat 101 la Tei (doar să fie și cerere), că spre Colentina nu-și avea rostul pentru că sunt deja 21 și 66. Acum ar exista coluarul pe linia tramvaiului.

Deși și prelungirile astea sunt relativ obositoare, 102 fusese spartă mai demult în două (102 și 202), iar acum e din nou o singură mașină. Unii ziceau că pentru profit, alții pentru că oboseai la volan, dar trebuie să faci și transportul atractiv (dacă de la moară până la gară schimbi 3 linii... ajungi sa-ți bagi picioarele).

 


  • drbm
  • Posted: Sunday, 12.05.2024, 11:58
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri drbm

Pavlov195 wrote here:
A existat vreodată linia de troleibuze 68?
Am o amintire vagă din copilărie când am văzut un troleibuz Ikarus deservind linia 68, deși este posibil să mă înșel.


Linia de troleibuz 68 a existat, inițial înlocuind autobuzul 108 pe relația Gara de Nord - Frigocom, începând cu 1982-1983, cu dispariție odată cu introducerea tramvaiul prin Bd. Timișoara și desființarea rețelei de troleibuz pe această arteră, când traseul a fost preluat de tramvaiul 35.

Troleibuz Ikarus nu prea sunt șanse să fi fost, în acea perioadă serviciul comercial fiind asigurat doar de troleibuze autohtone (exceptăm prototipul aflat  vremelnic in probe în depoul Nițu Vasile, descris de colegi pe forum). Plauzibil sa fi fost Dac 112E de la depoul Bucureștii Noi, modelul 1976, în contrast cu 117E model 1980 care aparțineau depourilor Bujoreni / Vatra Luminoasă și (de)serveau liniile 90 și 91 ce aveau același traiect prin bulevardul Timișoara (fost Bodnăraș), de la intersecția cu G-ral Paul Teodorescu (fost Milea, fost Ho-shi-Minh).

 


Re: Întrebari și răspunsuri sorin.niculescu_

Ar fi foarte interesant să existe o listă istorică prin care fiecare indicativ să-și spună povestea. Sunt foarte curios, spre exemplu, indicativul 137 din ce an a început a fi folosit? De asemenea, în ce an a ajuns linia 137 să circule pe traseul pe care îl are astăzi? De-a lungul anilor, nu prea am auzit de schimbări (nici măcar minore) ale acestui traseu, pare unul destul de consacrat.

 


  • rosetti61
  • Posted: Thursday, 27.06.2024, 23:20
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Indicativul 137 a inceput sa fie folosit dupa renumerotarea liniilor din 1981, initial a purtat numarul 37. Istoria se intinde mult, de cand au inceput sa circule autobuze particulare in Bucuresti, din anii '20. Pe atunci era o linie cu numarul 17 intre Cotroceni si Hala Obor; in 1936, dupa preluarea autobuzelor particulare de catre STB, se renumeroteaza ca 47 si pastreaza in mare parte acelasi traseu. In anul 1961 se ia decizia ca liniile periferice si preorasenesti sa poarte numere de forma 4x, astfel ca linia 47 se transforma in 37, numar detinut pana in 1981, cand se trece pentru autobuze la indicative din trei cifre (37 ramane sa fie in continuare indicativ pentru tramvai). 137 circula pana in 1987 pe traseul Frigocom - Foisorul de Foc - se desfiinteaza ca urmare a introducerii tramvaiului pe bd. Timisoara. Reapare in 1998 intre Valea Ialomitei (prelungit apoi in acelasi an la Master) si Piata 21 Decembrie 1989, iar in 2001 se prelungeste pana la Carrefour Militari - din 2009 spre oras circula si prin complexul invecinat, West Park.

Un demers asemanator a fost facut de Alexandu Cebuc in lucrarea sa despre evolutia transportului in comun, studiind evolutia liniilor existente in septembrie 1962, incepand cu anul 1956. Lucrarea a aparut in anul 1963.

 


Re: Întrebari și răspunsuri sorin.niculescu_

Mulțumesc mult, @rosetti61 ! 🙏🏻

 


  • mafteiu
  • Posted: Friday, 06.09.2024, 10:46
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri mafteiu

rosetti61 wrote here:
...
. Linia 30 se desfiinteaza in perioada mai-iunie 1986, odata cu dezafectarea liniei de tramvai de pe splai spre Grozavesti (e posibil ca atunci sa fi aparut acel 49 care circula intre Faur si sos. Pipera, transformat apoi subit in 50).
...

Linia de pe splai nu s-a desfiintat in oct 1986?

 


  • rosetti61
  • Posted: Friday, 06.09.2024, 17:38
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

In mai se desfiinteaza linia simpla de pe splai intre Izvor si podul Grozavesti.
In octombrie se desfiinteaza si portiunea dintre Izvor si Piata Unirii - desfiintat 32, deviat liniile 2, 12 si 13, scurtat 14 si apoi comasat cu 22 spre IMGB, scurtat 20); la o saptamana distanta se termina si cu celelalte linii care traverseaza Piata Unirii - 15, 23. 39 si 42. Treaba asta a aparut anuntata in ziare la inceputul lui noiembrie (~4.11)  cu tot ce a avut loc in ultima parte a lui octombrie, la gramada.

 


Go to page:  1  ... 72 73 74 75 76 77 78
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since Saturday, 26.12.2009, 12:29 our 2460 forum members have written 437241 posts in 5460 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use