MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Stiri despre proiect

1308 posts, 523954 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 68 69 70 71 72 73 74  ... 94
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri despre proiect TibiV

Magistrala 5: exproprierile pentru construirea metroului de la Eroilor la Pantelimon vor costa 100 mil. lei. Linia va fi gata în 2032

Despăgubirile pentru exproprierea imobilelor de pe traseul Magistralei 5, tronsonul de la Eroilor până la Pantelimon sunt evaluate la 100 de milioane de lei, conform unui document publicat de Ministerul Transporturilor, unde se estimează că linia de metrou va costa în total 9,16 miliarde de lei şi va fi finalizată în întregime în 2032.


Dacă pentru metroul de Drumul Taberei, adică Secţiunea 1 Râul Doamnei – Eroilor a Magistralei 5, terenurile au fost obţinute şi lucrările de execuţie se apropie de finalizare, pentru celelalte două secţiuni din M5, exproprierile abia urmează să fie demarate.

Pentru Secţiunea 2 Eroilor – Universitate - Piața Iancului şi Secţiunea 3 Piața Iancului – Pantelimon, suprafaţa totală afectată de exproprieri va fi de 369.357 mp, potrivit Studiului de Fezabilitate revizuit în 2017.

"În urma revizuirii Studiului de Fezabilitate a fost identificat un număr de 29 de imobile proprietate privată, însumând o suprafaţă de 58.338 mp, respectiv un număr de 178 imobile aparţinând domeniului public, în suprafaţă de 311.019 mp", se arată în documentul publicat pe site-ul MT.

Sumele aferente despăgubirilor au fost estimate la aproximativ 100.081.880 lei şi au fost incluse în devizul general.

Valoarea totală a investiţiei în Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon este estimată la 9,16 miliarde de lei.

Până acum, din această sumă s-au cheltuit  circa 1,83 miliarde de lei cu Secţiunea 1, cea din Drumul Taberei, urmând ca pentru întreaga magistrală să se mai investească încă 7,33 miliarde de lei.

În documentul MT se mai estimează că  Metroul de Drumul Taberei ar putea fi gata anul viitor, după şapte ani de lucrări. Secţiunea 2 Eroilor - Universitate - Piaţa Iancului ar putea fi realizată în cinci ani, respectiv până în 2025, iar Secţiunea 3 Piaţa Iancului - Pantelimon va fi realizată în alţi şapte ani şi va fi dată în folosinţă în 2032.

Planurile pentru construirea acestei magistrale de metrou s-au tot modificat de-a lungul timpului. Iniţial, M5 era formată din două tronsoane: Drumul Taberei - Universitate şi  Universitate - Pantelimon. Ulterior a fost împărţită în trei secţiuni, iar dupa Secţiunea 1 Eroilor - Râul Doamnei, Metrorex intenţiona să construiască secţiunea din capătul celălalt, respectiv Secţiunea 3 Piaţa Iancului - Pantelimon.

Strategia a fost schimbată însă în urma consultărilor cu Primăria Capitalei şi odată cu realizarea Planului de Mobilitate Urbana Durabilă București – Ilfov. Astfel, Metrorex va construi în continuare Secţiunea 2 Eroilor - Piaţa Iancului, după care va demara construcţia ultimei secţiuni, Piaţa Iancului - Pantelimon.

http://www.economica.net/magistrala-5-exproprierile-pentru-construirea-metroului-de-la-eroilor-la-pantelimon-vor-costa-100-de-milioane-de-lei_158477.html#n

Documentul amintit in articol (Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.114/2003 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon. Tronsonul Drumul Taberei – Universitate”, a Hotărârii Guvernului nr. 525/2008 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon. Tronsonul Universitate – Pantelimon şi unificarea celor două obiective de investiţii în cadrul unuia singur, titlul de investiţie purtând denumirea de „Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon”) este aici: http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2109-hg13092018dtf

 


Re: Stiri despre proiect survola

Mai vorbim în 2032.  :lol:

 


Re: Stiri despre proiect alliens

Totusi pentru ce e nevoie de demolari? Prin alte parti sm vazut ca se construieste metrou fara sa demoleze imobile,poate ar fi bine sa invatam de la altii

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect sab

Atentie, este vorba de exproprieri, nu neaparat de demolari.

 


Re: Stiri despre proiect TibiV

Ministrul Transporturilor îşi menţine termenul privind darea în folosinţă a metroului din Drumul Taberei: În martie 2019 se va putea circula pe Magistrala 5

În martie 2019 se va putea circula cu metroul pe Magistrala 5, pe tronsonul 1, între Eroilor şi Drumul Taberei, a declarat într-un interviu pentru News.ro ministrul Transporturilor, Lucian Şova, care subliniază că îşi menţine termenul privind darea în folosinţă a proiectului. Investiţia a fost începută în 2011, iar termenul de finalizare amânat patru ani.

”Eu menţin încă termenul de martie 2019. Există o serie de condiţionalităţi, dar pe de altă parte există şi o consistentă determinare din partea mea şi managementului de la Metrorex de a gestiona dificultăţile pe care le traversează, inclusiv cu sindicatele, pentru negocierea contractului colectiv de muncă. Încă menţin termenul de martie 2019 ca un termen ambiţios. Facem eforturi în acest sens. Dacă nu îmi fixez termene ambiţioase înseamnă că mă complac în situaţia aceasta”, a spus Şova pentru News.ro.

Acesta subliniază că sunt două probleme pe care le gestionează.

”Pe de o parte, disfuncţionalităţile care au apărut în modul în are avansează această lucrare, generate de situaţia financiară pe care o traversează metroul în raport cu antreprenorul, urmare a sentinţei definitive dată de o instanţă românească privind plata unei importante sume (188 milioane lei, n.r.) ca despăgubire şi faptul că antreprenorul invocă faptul că neplata acestei despăgubiri aduce influenţe negative în derularea contractului. Pe de altă parte, nu e scris în contract cu privire la acest aspect. Cert este că mobilizarea a scăzut, că proiectul merge cu viteză mai mică decât ar fi trebuit să meargă”, a afirmat Lucian Şova.

Ministrul spune că totuşi antreprenorul colaborează cu administratorul metroului bucureştean.

”Se fac eforturi la nivelul Metrorex de a fi identificate resurse financiare – că nu poate fi vorba de susţinere de la bugetul de stat, în contul acestei despăgubiri. Metrorex se află în discuţie cu băncile în vederea obţinerii unui împrumut cu are să plătească această despăgubire”, a afirmat ministrul Transporturilor.

Metrorex negociază cu CEC Bank şi cu două bănci comerciale în acest sens.

”Estimăm că în prima decadă a lui octombrie vom ajunge la o înţelegere, astfel încât să plătească Metrorex suma hotărâtă de instanţă. Pe de altă parte, Corpurile de control al ministerului şi al Guvernului fac investigaţii pentru a identifica responsabilităţile legale administrative şi persoanele care se fac responsabile de generarea acestei revendicări. Pentru că eu nu cred că această revendicare dată de atâtea instanţe a fost generată de motive neimputabile cuiva, vreo forţă majoră. Şi voi face eforturi să descoperim persoanele, le vom prezenta şi public şi vom lua şi măsuri în consecinţă, transmiţând concluziile şi către alte organe ale statului care trebuie să îşi exercite activităţile în această problemă”, a punctat ministrul.

Deschiderea circulaţiei depinde şi de semnarea contractului de siguranţă şi automatizare a traficului, lucrări care durează minimum nouă luni. Pentru acest contract au concurat doi mari rivali, Alstom şi Siemens. Descalificată în faza de evaluare tehnică, Siemens a depus contestaţie în decembrie 2017, pentru a reintra în cursa împotriva Alstom. Pe 5 aprilie, Metrorex a declarat oferta Alstom ca fiind câştigătoare.

Ulterior, pe 30 aprilie, înainte ca Tribunalul Bucureşti să se pronunţe asupra primei contestaţii, Siemens a mai depus încă o plângere în care contestă câştigarea licitaţiei de către Alstom.

Pe 4 mai, Tribunalul Bucureşti a respins prima plângere a Siemens. Compania a formulat însă recurs împotriva acestei decizii. Până la soluţionarea recursului în dosarul primei plângeri, a fost suspendată judecata şi în dosarul celei de-a doua plângeri.

Conducerea Metrorex spune însă că nu va semna niciun contract până nu se soluţionează şi cea de-a doua plângere.

Proiectul Magistralei 5 se ridică la 3,2 miliarde de lei, din care 2,65 miliarde de lei din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Transport 2007- 2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Metrorex a selectat, la finele lunii februarie 2011, consorţiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM şi AB Construct (România) pentru a realiza tronsonul Eroilor - Drumul Taberei.

Magistrala 5, tronsonul 1 (Eroilor - Drumul Taberei), va avea aproape 7 km lungime, un depou şi zece staţii (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor).

Peste 64.000 de bucureşteni ar urma să beneficieze de noua secţiune. Magistrala 5 are trei secţiuni: Eroilor - Drumul Taberei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon.

https://www.news.ro/economic/ministrul-transporturilor-isi-mentine-termenul-privind-darea-in-folosinta-a-metroului-din-drumul-taberei-in-martie-2019-se-va-putea-circula-pe-magistrala-5-1922401519002018091018430937

Cred ca Sova s-a apucat de fumat.
Chestii foarte, foarte tari....

 


Re: Stiri despre proiect misterr

Metroul Drumul Taberei, noi promisiuni. Primele trenuri vor circula la jumătatea anului viitor

VIDEO: https://vod2bp.antenaplay.ro/antena1/2018/09/23/a25f49e311363d0e461ea7afca2a7116110bda8e4446ecaf5a1130744ee812a4_360p-wide.mp4/index.m3u8?starttime=1538915327&endtime=1538922527&source=web&token=nbPMFogBGzlafWWpuxtjCEideL8=

Încă o amânare pentru metroul Drumul Taberei! De 4 ani, oficialii tot promit că vor deschide circulaţia, dar până şi ei au pierdut şirul promisiunilor. Unele staţii ar fi gata astăzi să transporte zeci de mii de călătorii, în altele însă constructorul a redus puterea motoarelor.

Staţia Favorit este gata în proporţie de 99%. Are şi o tematică: vedeţi pe pereţi desenate role de film. Au fost montate şinele, sunt gata şi peroanele, scările rulante. Ar putea oricând să preia 50.000 de călători pe sens în fiecare oră, doar că traficul nu poate fi deschis pentru că restul staţiile nu sunt gata.

Primele trenuri vor circula pe magistrala 5 Drumul Taberei la jumătate anului viitor, în cel mai bun caz.

Au apărut întârzieri după ce licitaţia pentru sistemele de siguranţă a fost contestată. Iar în unele staţii, constructorul italian a mai redus din personal.

Lucian Şova, ministrul Transporturilor: Mobilizarea este slabă, iar la discuţiile pe care le-am avut cu reprezentanţi de la Roma ai antreprenorului au justificat lipsa cashflow-ului şi dificultăţile privind angajarea de muncitori pe sezonul de vară.

De vină pentru mobilizarea mai slabă ar fi desăpăgubirile de 40 de milioane de euro pe care firma italiană le-a câştigat în instanţă şi nu le-a primit de la Metrorex.

Lucrările la metroul Drumul Taberei au început în 2011 şi ar fi trebuit să fie gata în 2014. În total sunt 10 staţii şi un traseu de şase kilometri.

 


Re: Stiri despre proiect punmeister

De negocierile cu Bombardier se mai stie ceva?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect sab

Astaldi, compania care construiește Magistrala 5 de metrou, cere insolvența

https://m.digi24.ro/stiri/economie/comp ... ta-1004786

Compania italiană Astaldi, titulară a unor contracte în România care  depășesc un miliard de euro, printre care magistrala V de metrou București, podul de peste Dunăre de la Brăila, secțiuni din autostrada Transilvania, cere protecție pe baza legii insolvenței în Italia.

 


Re: Stiri despre proiect mcosmin

Uneori te gandesti ca mai e si justitie divina. Compania asta si tot managementul ei merita ce e mai rau, doar pentru felul in care si-au batut joc de toate proiectele castigate in Romania, cu anii adunati intarziere, plus probabil alte manareli pe care le faceau pe la spate ca sa castige contractele pe care clar nu le puteau onora.

Sper sa o urmeze toate celelalte companii care si-au batut joc de timpul si banii nostri, impreuna cu politicienii si nu in ultimul rand, procurorii, care le-au permis asta.

 


Re: Stiri despre proiect punmeister

Comunicat de la Astaldi:
985186_985186_2018_09_28_astaldi_press_release.pdf
985186_985186_2018_09_28_astaldi_press_release.pdf (100.51 KB; downloaded 323 times)

 


Re: Stiri despre proiect TibiV

Ar fi util cineva care intelege "anglo-legaleza"...








Dar asta pare destul de clar:


 


Re: Stiri despre proiect mario antonio

Chestiunea a pornit de la necesitatea unei majorari de capital social. La acel pod peste Bosfor firma este actionar, unul din criteriile pentru majorarea de capital social era si acela de a-si vinde aceasta participatie, vanzare care nu a avut loc, date fiind problemele din Turcia. Ca atare, majorarea de capital social este in aer, si, in lipsa ei au apelat la aceasta actiune pentru a se proteja.

 


Re: Stiri despre proiect George

Ei vor reorganizare, nu faliment. Bref, ne spun că vor să continue activitatea sub protecția legii insolvenței, care, după cum știți probabil, prevede o suspendare temporară a urmăririi individuale a creanțelor de către creditori și înscrierea lor într-o masă organizată, coordonată de un administrator special, sub supravegherea instanței.
Creditorii aprobă un plan al afacerilor care duce la redresarea companiei și la plata creanțelor lor, de regulă doar parțial.
Ideal, se evită falimentul, deci lichidarea activității și încetarea societății respective.

 


Re: Stiri despre proiect mcosmin

Fiti seriosi, chestia asta inseamna un singur lucru: mai multe amanari. Comunicatele de presa nu sunt niciodata conforme cu realitatea.

 


Go to page:  1  ... 68 69 70 71 72 73 74  ... 94
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2311 forum members have written 423336 posts in 5272 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use