Topic: Aspecte negative în circulația bucureșteană
1397 posts, 338536 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană
andrei11
Ba contează, pe lângă lege precum cunoști sunt și normele de aplicare a legii și acolo se precizează limpede. Oricum e și logic să fie așa, când e liber înseamnă că nu transportă pe nimeni, deci e o mașină oarecare, nu face transport public local. Când e pe roșu face transport public local. E așa cum spun eu, m-am ocupat vreo 10 ani de licențe de transport marfă / persoane / mărfuri periculoase și discutam în pauzele de la ore cu cei care se ocupau cu licențele pentru taxi.
Ba contează, pe lângă lege precum cunoști sunt și normele de aplicare a legii și acolo se precizează limpede. Oricum e și logic să fie așa, când e liber înseamnă că nu transportă pe nimeni, deci e o mașină oarecare, nu face transport public local. Când e pe roșu face transport public local. E așa cum spun eu, m-am ocupat vreo 10 ani de licențe de transport marfă / persoane / mărfuri periculoase și discutam în pauzele de la ore cu cei care se ocupau cu licențele pentru taxi.
- orex
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană
orex
Si??? Cum contesti tu trecerea automobilului, prin zona, pe ”verde”? Nu e nicio abatere din perspectiva lui si are...dreptate! Se incadreaza perfect in ”CU EXCEPTIA TRANSPORTULUI PUBLIC LOCAL”, nu de alta dar are inscriptionat in mod corespunzator acest aspect! Sa nu fim circumspecti si sa vrem altceva ca... si asa i-am provocat pe taximetristi!
Uiti, cand daca nu te exprimai concret ca vrei la Otopeni, unii dintre ei nu te luau ca nu aveau ”rovinieta”?
Si??? Cum contesti tu trecerea automobilului, prin zona, pe ”verde”? Nu e nicio abatere din perspectiva lui si are...dreptate! Se incadreaza perfect in ”CU EXCEPTIA TRANSPORTULUI PUBLIC LOCAL”, nu de alta dar are inscriptionat in mod corespunzator acest aspect! Sa nu fim circumspecti si sa vrem altceva ca... si asa i-am provocat pe taximetristi!
Uiti, cand daca nu te exprimai concret ca vrei la Otopeni, unii dintre ei nu te luau ca nu aveau ”rovinieta”?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană
andrei11
E așa cum spun eu. Ce transport public local efectuează când e pe liber ?
E așa cum spun eu. Ce transport public local efectuează când e pe liber ?
- orex
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană
orex
Are dreptul LEGAL sa circule pe acolo (Kogalniceanu-Univeristatii) ? DA, 100%!
Are dreptul LEGAL sa circule pe acolo (Kogalniceanu-Univeristatii) ? DA, 100%!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană
andrei11
Ne disputăm de pomană. Când e pe liber nu efectuează transport public, deci nu are ce căuta acolo. Normele de aplicare a legii sunt clare.
Ne disputăm de pomană. Când e pe liber nu efectuează transport public, deci nu are ce căuta acolo. Normele de aplicare a legii sunt clare.
- orex
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană
orex
Nu e o disputa, gen turnir! Dar ia zi tu daca chemi un taxi fiind TU la Univesitate si el vine de la Kogalniceanu...chiar daca-i pe verde potential (la comanda) ce zici? A circulat corect sau nu pe acest segment de drum???? CLAR DA!
PS
NU ASTA INCURCA TRANSPORTUL BUCURESTEAN!!!!!!
Nu e o disputa, gen turnir! Dar ia zi tu daca chemi un taxi fiind TU la Univesitate si el vine de la Kogalniceanu...chiar daca-i pe verde potential (la comanda) ce zici? A circulat corect sau nu pe acest segment de drum???? CLAR DA!
PS
NU ASTA INCURCA TRANSPORTUL BUCURESTEAN!!!!!!
- Tom
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană
Tom
Ok, atunci un autobuz gol care se retrage fără călători, merge la ITP sau face curse tehnice, "nu transportă pe nimeni, deci e o mașină oarecare, nu face transport public local."
Deci, n'au ce căuta pe Dacia sau pe Kogălniceanu pe sensul interzis.
La troleibuze sau tramvaie nu comentez, ele depind de rețea/cale de rulare, dar restul..
Ok, atunci un autobuz gol care se retrage fără călători, merge la ITP sau face curse tehnice, "nu transportă pe nimeni, deci e o mașină oarecare, nu face transport public local."
Deci, n'au ce căuta pe Dacia sau pe Kogălniceanu pe sensul interzis.
La troleibuze sau tramvaie nu comentez, ele depind de rețea/cale de rulare, dar restul..
- orex
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană
andrei11
Tom, greșit, un autobuz gol care se retrage / intră în traseu, se duce la ITP, la accidente ușoare, se transferă de la un garaj la altul, alte situații o face pe un traseu aprobat / parafat și însușit de șofer. Nu de capul lui. Taxiul n-are rute prestabilite.
Eu nu înțeleg de ce atâtea idei pe lucruri clare și care se învață în școala pe care trebuie să o absolvi - cu examen - dacă vrei să fii Persoană Desemnată.
Eu am urmat cursurile pentru transport marfă / transport persoane ( NU în regim de taxi ) și ADR ( mărfuri periculoase, altele decât deșeurile nucleare ).
Pentru taxi se face curs separat dar am vorbit în pauze / la examene despre acest aspect.
Taxiul pe verde NU e considerat autovehicul care desfășoară serviciul de transport persoane. Pe lângă aspecte legislative, e și o chestie de logică.
Ajungeți la normele de aplicare date de PG, săpați, citiți și vedeți ce și cum. Dar e cum spun eu.
Nu e totul reglementat prin lege,mai sunt normele de aplicare și normele locale date de PG ! Pentru că în alte orașe - respectând evident legea - pot apărea alte norme, diferite de normele date de PG.
________________
De exemplu în lege nu o să găsiți că o salvare cu luminile aprinse dar fără sirenă NU beneficiază de nicio prioritate în trafic. Salvarea numai cu luminile albastre aprinse înseamnă că transportă bolnav echilibrat din punct de vedere medical și care nu mai constituie o urgență. Asta se găsește în normele de aplicare a legii. Normele de aplicare sunt la fel de importante ca și legea însăși !
Tom, greșit, un autobuz gol care se retrage / intră în traseu, se duce la ITP, la accidente ușoare, se transferă de la un garaj la altul, alte situații o face pe un traseu aprobat / parafat și însușit de șofer. Nu de capul lui. Taxiul n-are rute prestabilite.
Eu nu înțeleg de ce atâtea idei pe lucruri clare și care se învață în școala pe care trebuie să o absolvi - cu examen - dacă vrei să fii Persoană Desemnată.
Eu am urmat cursurile pentru transport marfă / transport persoane ( NU în regim de taxi ) și ADR ( mărfuri periculoase, altele decât deșeurile nucleare ).
Pentru taxi se face curs separat dar am vorbit în pauze / la examene despre acest aspect.
Taxiul pe verde NU e considerat autovehicul care desfășoară serviciul de transport persoane. Pe lângă aspecte legislative, e și o chestie de logică.
Ajungeți la normele de aplicare date de PG, săpați, citiți și vedeți ce și cum. Dar e cum spun eu.
Nu e totul reglementat prin lege,mai sunt normele de aplicare și normele locale date de PG ! Pentru că în alte orașe - respectând evident legea - pot apărea alte norme, diferite de normele date de PG.
________________
De exemplu în lege nu o să găsiți că o salvare cu luminile aprinse dar fără sirenă NU beneficiază de nicio prioritate în trafic. Salvarea numai cu luminile albastre aprinse înseamnă că transportă bolnav echilibrat din punct de vedere medical și care nu mai constituie o urgență. Asta se găsește în normele de aplicare a legii. Normele de aplicare sunt la fel de importante ca și legea însăși !
- Tom
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană
Tom
Deci un autobuz care se retrage sau intră în traseu, înțeleg că are un traseu anterior stabilit. Este acesta fix? Când se stabilește? Se stabilește pentru moment? Se schimbă des? Bănuiesc că dacă da, atunci aprobatul și parafatul durează. Dacă nu, putem presupune că dacă văd un autobuz care afișează: ACCES la linia X, are un anumit traseu, care este fix, deci mă pot aștepta să merg cu otobelul care iese de la Titan și merge la capăt la Piața de Gros să mă zvârle și pe mine în stație la Obregia, nu? De asemenea, înțeleg că orice traseu "necomercial" este prestabilit la nivel de stradă (bine, la autobuz e greu să o ia pe străduțe mici, dar poate ocoli ambuteiaje pe artere mai mari, ocolitoare?
Să înțeleg că undeva este un text de lege sau o normă de aplicare aprobată la nivel local, care interzice în mod explicit taxiurilor "pe verde" să circule pe străzi restricționate, iar aceste prevederi sunt în acest moment aplicabile pe teritoriul metropolitan București-Ilfov?
Atunci, părerea mea, deși n'am treabă cu taximetriștii, dar citând un clasic în viață (păcat că nu pot scrie rar cât de rar și afectat vorbește el): "Nu sunt mulțumit de această decizie. Împreună cu avocații mei, vom căuta soluții de atacare a acesteia. Pentru o capitală normală!" Pe scurt, părerea mea este că taxiul în timpul serviciului, este (sau ar trebui să fie considerat) mijloc de transport public local, indiferent de statusul de moment al său.
De ce spun asta? Taxiurile sunt mijloace de transport public. Nu transportă ceva "pe liber", dar se pot deplasa la o comandă. Timpul de deplasare la comandă este limitat, iar depășirea lui duce la sancționarea șoferului. Există controlori de trafic care verifică, există clienți nemulțumiți, pe scurt, afectează negativ atât lucrătorul de transport (șofer), calitatea serviciului prin întârzierea la comandă datorită rutelor ocolitoare, scăderea încrederii în acest serviciu &c.
Deși unii spun că taxiurile generează aglomerație în trafic, ceea ce este parțial adevărat, un număr dublu de taxiuri în trafic înseamnă un număr mai mic de mașini private în trafic. Cu tarife acceptabile, taxiul ar putea fi o opțiune pentru mulți care nu-și dezlipesc fundurile de scaunul mașinii personale.
Mai mult, văd o soluție în descongestionarea traficului și introducerea de taxiuri pe trasee predefinite. Aici dăm în alte discuții pe care probabil mi se vor opune prevederi legale, regulamente &c și nu le contest, însă spun că pentru mine ar fi mai preferabil să dau 5 lei pe un taxi care să mă ducă de acasă la metrou (distanță relativ mică, dar nu de mers pe jos), chiar și în varianta "shared", decât să mă învârt 20 de minute ca să parchez mașina și pe urmă încă 5-10 de minute de la mașină la metrou.
Deci un autobuz care se retrage sau intră în traseu, înțeleg că are un traseu anterior stabilit. Este acesta fix? Când se stabilește? Se stabilește pentru moment? Se schimbă des? Bănuiesc că dacă da, atunci aprobatul și parafatul durează. Dacă nu, putem presupune că dacă văd un autobuz care afișează: ACCES la linia X, are un anumit traseu, care este fix, deci mă pot aștepta să merg cu otobelul care iese de la Titan și merge la capăt la Piața de Gros să mă zvârle și pe mine în stație la Obregia, nu? De asemenea, înțeleg că orice traseu "necomercial" este prestabilit la nivel de stradă (bine, la autobuz e greu să o ia pe străduțe mici, dar poate ocoli ambuteiaje pe artere mai mari, ocolitoare?
Să înțeleg că undeva este un text de lege sau o normă de aplicare aprobată la nivel local, care interzice în mod explicit taxiurilor "pe verde" să circule pe străzi restricționate, iar aceste prevederi sunt în acest moment aplicabile pe teritoriul metropolitan București-Ilfov?
Atunci, părerea mea, deși n'am treabă cu taximetriștii, dar citând un clasic în viață (păcat că nu pot scrie rar cât de rar și afectat vorbește el): "Nu sunt mulțumit de această decizie. Împreună cu avocații mei, vom căuta soluții de atacare a acesteia. Pentru o capitală normală!" Pe scurt, părerea mea este că taxiul în timpul serviciului, este (sau ar trebui să fie considerat) mijloc de transport public local, indiferent de statusul de moment al său.
De ce spun asta? Taxiurile sunt mijloace de transport public. Nu transportă ceva "pe liber", dar se pot deplasa la o comandă. Timpul de deplasare la comandă este limitat, iar depășirea lui duce la sancționarea șoferului. Există controlori de trafic care verifică, există clienți nemulțumiți, pe scurt, afectează negativ atât lucrătorul de transport (șofer), calitatea serviciului prin întârzierea la comandă datorită rutelor ocolitoare, scăderea încrederii în acest serviciu &c.
Deși unii spun că taxiurile generează aglomerație în trafic, ceea ce este parțial adevărat, un număr dublu de taxiuri în trafic înseamnă un număr mai mic de mașini private în trafic. Cu tarife acceptabile, taxiul ar putea fi o opțiune pentru mulți care nu-și dezlipesc fundurile de scaunul mașinii personale.
Mai mult, văd o soluție în descongestionarea traficului și introducerea de taxiuri pe trasee predefinite. Aici dăm în alte discuții pe care probabil mi se vor opune prevederi legale, regulamente &c și nu le contest, însă spun că pentru mine ar fi mai preferabil să dau 5 lei pe un taxi care să mă ducă de acasă la metrou (distanță relativ mică, dar nu de mers pe jos), chiar și în varianta "shared", decât să mă învârt 20 de minute ca să parchez mașina și pe urmă încă 5-10 de minute de la mașină la metrou.
- Aron
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Valea Argesului (Brancusi)
Aron
Puțin off:
Nu dar serios acuma când începe poliția să se autosesizeze pentru toți “baștanii” care parchează pe banda a 3-a la "Valea Argeșului" ? Deja din 3 benzi circulabile se circulă pe una singură mai te toată bucla de la V. Argeșului până la poiana Muntelui.
Puțin off:
Nu dar serios acuma când începe poliția să se autosesizeze pentru toți “baștanii” care parchează pe banda a 3-a la "Valea Argeșului" ? Deja din 3 benzi circulabile se circulă pe una singură mai te toată bucla de la V. Argeșului până la poiana Muntelui.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană
1689
Am postat cu ceva vreme in urma rezultatele unui studiu facut in citeva orase din SUA.
Uber & co n-au adus nici o imbunatatire a valorilor de trafic.
Ride sharing-ul nu face decit sa extinda piata consumatorilor de calatorii individuale catre o categorie mai larga de clienti.
Exact cum ati spus... Daca inainte un taxi de la metrou acasa cind ploua ar fi insemnat asteptare + cost mai rdicat, acum sansa unui Uber la 5 lei creste.
Oferta intr-o plaja de pret mai mica aduce o crestere a masei de clienti.
Regula de baza a consumismului.
PS: si nu va bazati pe auto-reglarea pietei, pentru ca vor exista intotdeauna "modele inventive" prin care pretul sa scada. Doar un exemplu: daca un taximetru trebuie omologat la fiecare 6 luni, trebuie sa aiba asigurari peste asigurari, licente si multe altele (cel putin in teorie), ride-sharing-ul e mult mai "relaxat" din punctul asta de vedere.
Pe de alta parte, calitatea serviciilor de taxi din Bucuresti a deschis larg usa ride sharing-ului (si asta e un lucru bun din punctul meu de vedere...). Problema, insa, e ca vechii taximetristi devin noii uberisti.
Am postat cu ceva vreme in urma rezultatele unui studiu facut in citeva orase din SUA.
Uber & co n-au adus nici o imbunatatire a valorilor de trafic.
Ride sharing-ul nu face decit sa extinda piata consumatorilor de calatorii individuale catre o categorie mai larga de clienti.
Exact cum ati spus... Daca inainte un taxi de la metrou acasa cind ploua ar fi insemnat asteptare + cost mai rdicat, acum sansa unui Uber la 5 lei creste.
Oferta intr-o plaja de pret mai mica aduce o crestere a masei de clienti.
Regula de baza a consumismului.
PS: si nu va bazati pe auto-reglarea pietei, pentru ca vor exista intotdeauna "modele inventive" prin care pretul sa scada. Doar un exemplu: daca un taximetru trebuie omologat la fiecare 6 luni, trebuie sa aiba asigurari peste asigurari, licente si multe altele (cel putin in teorie), ride-sharing-ul e mult mai "relaxat" din punctul asta de vedere.
Pe de alta parte, calitatea serviciilor de taxi din Bucuresti a deschis larg usa ride sharing-ului (si asta e un lucru bun din punctul meu de vedere...). Problema, insa, e ca vechii taximetristi devin noii uberisti.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană
Tom
Mai există o categorie "gri" de ride-sharing. Există persoane care fac "taximetrie" în sensul că transportă vecini sau copiii acestora la școală, la piață sau în funcție de disponibilitate, pe distanțe mai lungi. Ar fi interesant dacă s'ar putea (dar oficial nu se poate face) o analiză a impactului creșterii unor asemenea servicii asupra, să luăm doar exemplul copiilor, a mașinilor trântite pe trotuare, pe prima sau a 2-a bandă, în fața porților &c, pentru a zvârli puradelul ando școalo, că să ne exprimăm european. Câte mămici nervoase ar sta liniștite acasă sau s'ar duce liniștite la muncă fără (sau cel puțin cu mai puțin) stres?
Dacă vorbim de SUA, acolo există un cult mai mare pentru mașină decât în Europa. Nu putem lua de bun rezultatul studiului de acolo raportat la România sau la alte țări cu orașe aglomerate, poate la fel ca acolo, dar cu alt specific, alți oameni și alte mentalități. În lumea arabă sunt multe taxiuri, inclusiv varianta "ride-sharing" și sunt foarte ieftine. Asta nu rezolvă aglomerația, dar oferă o alternativă celor care nu vor să se înghesuie în autobuze aglomerate (deși oferta acestora e destul de mare și variată) sau în propria mașină. Pentru alții, scuterul, motoreta sau bicicleta este un mijloc de transport foarte răspândit. Chiar și grecii, dar și mediteraneenii folosesc mult scutere și motorete, dar vremea îi și ajută mai mult.
Mai curând, Duamna ar trebui să se gândească mai serios la o taxă pe etaj construit, care să fie mare, ca să descurajeze îngrămădirea de mastodonți cu 20 de etaje și minim de locuri de parcare, chiar și pentru gipane și limuzine euro 6+. Iar pentru restul, ca să-l citez pe un fost șef de poliție: "mașinile vechi vor dispărea în mod natural, prin accidente" (!!). Iar dacă vrea taxe, să pună taxe mari pentru înmatriculări noi de euro 4 și mai mici.
Mai există o categorie "gri" de ride-sharing. Există persoane care fac "taximetrie" în sensul că transportă vecini sau copiii acestora la școală, la piață sau în funcție de disponibilitate, pe distanțe mai lungi. Ar fi interesant dacă s'ar putea (dar oficial nu se poate face) o analiză a impactului creșterii unor asemenea servicii asupra, să luăm doar exemplul copiilor, a mașinilor trântite pe trotuare, pe prima sau a 2-a bandă, în fața porților &c, pentru a zvârli puradelul ando școalo, că să ne exprimăm european. Câte mămici nervoase ar sta liniștite acasă sau s'ar duce liniștite la muncă fără (sau cel puțin cu mai puțin) stres?
Dacă vorbim de SUA, acolo există un cult mai mare pentru mașină decât în Europa. Nu putem lua de bun rezultatul studiului de acolo raportat la România sau la alte țări cu orașe aglomerate, poate la fel ca acolo, dar cu alt specific, alți oameni și alte mentalități. În lumea arabă sunt multe taxiuri, inclusiv varianta "ride-sharing" și sunt foarte ieftine. Asta nu rezolvă aglomerația, dar oferă o alternativă celor care nu vor să se înghesuie în autobuze aglomerate (deși oferta acestora e destul de mare și variată) sau în propria mașină. Pentru alții, scuterul, motoreta sau bicicleta este un mijloc de transport foarte răspândit. Chiar și grecii, dar și mediteraneenii folosesc mult scutere și motorete, dar vremea îi și ajută mai mult.
Mai curând, Duamna ar trebui să se gândească mai serios la o taxă pe etaj construit, care să fie mare, ca să descurajeze îngrămădirea de mastodonți cu 20 de etaje și minim de locuri de parcare, chiar și pentru gipane și limuzine euro 6+. Iar pentru restul, ca să-l citez pe un fost șef de poliție: "mașinile vechi vor dispărea în mod natural, prin accidente" (!!). Iar dacă vrea taxe, să pună taxe mari pentru înmatriculări noi de euro 4 și mai mici.
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Valea Argesului (Brancusi)
orex
Trebuie sa-i ”ajutam” noi sa inceapa sa-si faca treaba, prin sesizari repetate de la cat mai multi concitadini. Poate asa se vor mobiliza. Daca situatia e limpede in toata zona si treneaza de ceva timp, nu trebuie un pic miscate lucrurile? Un ”mic” impuls! ”Planul de amenzi lunar” ar fi executat intr-o zi!
Ma intreb, retoric de altfel, oare unde au parcat ”stimabilii” astia, atat timp cat s-a construit statia, ca seamana cu o invazie de lacuste acolo?
Trebuie sa-i ”ajutam” noi sa inceapa sa-si faca treaba, prin sesizari repetate de la cat mai multi concitadini. Poate asa se vor mobiliza. Daca situatia e limpede in toata zona si treneaza de ceva timp, nu trebuie un pic miscate lucrurile? Un ”mic” impuls! ”Planul de amenzi lunar” ar fi executat intr-o zi!
Ma intreb, retoric de altfel, oare unde au parcat ”stimabilii” astia, atat timp cat s-a construit statia, ca seamana cu o invazie de lacuste acolo?
📖 Pagination options