Topic: Știri, noutăți, perspective
473 posts, 214820 views
📖 Pagination options
- Costin
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Costin
Asociatia Metrou Usor a realizat un proiect de introducere a transportului public de noapte in Cluj-Napoca. Va invitam sa il consultati aici.
Asociatia Metrou Usor a realizat un proiect de introducere a transportului public de noapte in Cluj-Napoca. Va invitam sa il consultati aici.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Victor92
Se lucreaza pe Calea Motilor intre Strada Marginasa si Primarie, respectiv pe Bulevardul Muncii unde se aplica ultimul strat de asfalt, plus montarea bordurilor, refacerea trotuarelor si aplicarea marcajelor pe carosabil.
De asemenea, se mai lucreaza la partea carosabila si in Manastur pe Strada Primaverii.
Se lucreaza pe Calea Motilor intre Strada Marginasa si Primarie, respectiv pe Bulevardul Muncii unde se aplica ultimul strat de asfalt, plus montarea bordurilor, refacerea trotuarelor si aplicarea marcajelor pe carosabil.
De asemenea, se mai lucreaza la partea carosabila si in Manastur pe Strada Primaverii.
DSC_6129.JPG (265.7 KB; downloaded 5937 times)
DSC_6130.JPG (308.17 KB; downloaded 5926 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Robert24
Program special al autobuzelor pentru UNTOLD Festival.
Cu ocazia Untold Festival reprezentanții primăriei au aununțat mijloacele de transport în comun care vor circula în programul de noapte.
În perioada festivalului vor funcţiona 5 linii de transport de noapte în municipiu şi o linie de noapte către şi dinspre Floreşti.
Este vorba despre rutele troleibuzelor 6 (relaţia Bucium – Aurel Vlaicu) şi 25 (Bucium – Unirii), autobuzele 46 (Zorilor –Mihai Viteazu), 30 (1 Decembrie – Aurel Vlaicu) şi 36 (Câmpina – Mihai Viteazu). Acestea care vor circula până la ora 03.00 dimineaţa din 15 în 15 minute, iar între orele 03.00 şi 05.00 dimineaţa, din 10 în 10 minute.
De asemenea, tot ca şi linie de noapte va circula şi autobuzul M21, către şi dinspreFloreşti (Bucium – Cetatea Fetei), din 30 în 30 de minute. În caz de nevoie, CTP Cluj-Napoca va suplimenta numărul mijloacelor de transport în comun.
CTP pune la dispoziţia participanţilor la festival următoarele variante de abonamente, pe toate liniile, care se vor achiziţiona de la chioşcurile de bilete: – pentru 1 săptămână – 41 lei; – pentru 3 zile – 20 lei ;- pentru 1 zi – 12 lei. Biletul de noapte (1 călătorie) costă 3 lei şi se va achiziţiona de la conducătorul auto.
Menţionăm faptul că CTP Cluj-Napoca va menţine 2 chioşcuri de bilete deschise non-stop, înstaţiile de pe strada Memorandumului şi cea din Piaţa Mihai Viteazu (vis a vis deCinematograful „Florin Piersic”).
http://clujcapitala.ro/2015/07/cluj-pro...transport/
Program special al autobuzelor pentru UNTOLD Festival.
Cu ocazia Untold Festival reprezentanții primăriei au aununțat mijloacele de transport în comun care vor circula în programul de noapte.
În perioada festivalului vor funcţiona 5 linii de transport de noapte în municipiu şi o linie de noapte către şi dinspre Floreşti.
Este vorba despre rutele troleibuzelor 6 (relaţia Bucium – Aurel Vlaicu) şi 25 (Bucium – Unirii), autobuzele 46 (Zorilor –Mihai Viteazu), 30 (1 Decembrie – Aurel Vlaicu) şi 36 (Câmpina – Mihai Viteazu). Acestea care vor circula până la ora 03.00 dimineaţa din 15 în 15 minute, iar între orele 03.00 şi 05.00 dimineaţa, din 10 în 10 minute.
De asemenea, tot ca şi linie de noapte va circula şi autobuzul M21, către şi dinspreFloreşti (Bucium – Cetatea Fetei), din 30 în 30 de minute. În caz de nevoie, CTP Cluj-Napoca va suplimenta numărul mijloacelor de transport în comun.
CTP pune la dispoziţia participanţilor la festival următoarele variante de abonamente, pe toate liniile, care se vor achiziţiona de la chioşcurile de bilete: – pentru 1 săptămână – 41 lei; – pentru 3 zile – 20 lei ;- pentru 1 zi – 12 lei. Biletul de noapte (1 călătorie) costă 3 lei şi se va achiziţiona de la conducătorul auto.
Menţionăm faptul că CTP Cluj-Napoca va menţine 2 chioşcuri de bilete deschise non-stop, înstaţiile de pe strada Memorandumului şi cea din Piaţa Mihai Viteazu (vis a vis deCinematograful „Florin Piersic”).
http://clujcapitala.ro/2015/07/cluj-pro...transport/
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Robert24
Harta traseelor de noapte pe perioada festivalului UNTOLD
Harta traseelor de noapte pe perioada festivalului UNTOLD
harta-cu-trasee-autobus.jpg (1.22 MB; downloaded 5864 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Robert24
RESTRICTIONARI DE CIRCULATIE UNTOLD
Restrictionarea circulatiei rutiere pe Aleea Stadion din data de 26 iulie ora 23:00 pana in data de 5 august ora 08.00;
Restrictionarea circulatiei rutiere pe strada George Cosbuc, de la Splaiul Independentei pana la intersectia cu strada Cardinal Iuliu Hossu, din data de 28 iulie ora 23:00, pana in data de 4 august ora 08:00;
Restrictionarea circulatiei rutiere pe Splaiul Independentei , de la podul Garibaldi pana la interesectia cu podul Napoca, din data de 28 iulie ora 23:30, pana in data de 4 august ora 04:30, cu exceptia tramvaielor, dupa cum urmeaza:
– in data de 29 iulie tramvaiele vor circula normal
– in data de 30 iulie tramvaiele vor circula intre orele 05:00-18:00
– in data de 31 iulie tramvaiele vor circula intre orele 05:00-17:00
– in data de 1 si 2 august tramvaiele nu vor circula;
– in data de 3 august tramvaiele vor circula normal;
In perioda in care tramvaiele nu vor circula vor fi inlocuite de autobuze care vor circula deviat pe traseul Primaverii-Splaiul Independentei-Pod Garibaldi-Piata Iulie 14 iulie-Dragalina-Horea-Piata Garii.
Pentru siguranta participantilor va fi restrictonat accesul partial in Parcul Central Simion Barnutiu, extremitatile restrictionarii accesului fiind Str. George Cosbuc, Str. Cardinal Iuliu Hossu, Splaiul Independentei, cladirea Universitatii de arta si design si cladirea Casino, din data de 29 iulie ora 23:00 pana in data de 3 august ora 8:00
https://untoldfestival.com/ro/restricti...ie-untold/
RESTRICTIONARI DE CIRCULATIE UNTOLD
Restrictionarea circulatiei rutiere pe Aleea Stadion din data de 26 iulie ora 23:00 pana in data de 5 august ora 08.00;
Restrictionarea circulatiei rutiere pe strada George Cosbuc, de la Splaiul Independentei pana la intersectia cu strada Cardinal Iuliu Hossu, din data de 28 iulie ora 23:00, pana in data de 4 august ora 08:00;
Restrictionarea circulatiei rutiere pe Splaiul Independentei , de la podul Garibaldi pana la interesectia cu podul Napoca, din data de 28 iulie ora 23:30, pana in data de 4 august ora 04:30, cu exceptia tramvaielor, dupa cum urmeaza:
– in data de 29 iulie tramvaiele vor circula normal
– in data de 30 iulie tramvaiele vor circula intre orele 05:00-18:00
– in data de 31 iulie tramvaiele vor circula intre orele 05:00-17:00
– in data de 1 si 2 august tramvaiele nu vor circula;
– in data de 3 august tramvaiele vor circula normal;
In perioda in care tramvaiele nu vor circula vor fi inlocuite de autobuze care vor circula deviat pe traseul Primaverii-Splaiul Independentei-Pod Garibaldi-Piata Iulie 14 iulie-Dragalina-Horea-Piata Garii.
Pentru siguranta participantilor va fi restrictonat accesul partial in Parcul Central Simion Barnutiu, extremitatile restrictionarii accesului fiind Str. George Cosbuc, Str. Cardinal Iuliu Hossu, Splaiul Independentei, cladirea Universitatii de arta si design si cladirea Casino, din data de 29 iulie ora 23:00 pana in data de 3 august ora 8:00
https://untoldfestival.com/ro/restricti...ie-untold/
- Alin10CFR
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Alin10CFR
Sa inteleg ca tramvaiele de pe liniile 101 si 102 nu circula?
Sa inteleg ca tramvaiele de pe liniile 101 si 102 nu circula?
- Victor92
-
Posted:
-
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Cristy
GALERIE FOTO. Cum arată autobuzele ultramoderne care vor intra în circulaţie în Cluj-Napoca
Emil Boc, edilul Clujului, a anunţat pe contul său de Facebook că zece autobuze noi, ultramoderne, au fost achiziţionate de Compania de Transport Public Cluj-Napoca şi vor intra în circulaţie alături de cele 40 de autobuze noi achiziţionate deja de Primăria Cluj-Napoca.
Cele 10 autobuze noi, achiziţionate de C.T.P., completează parcul auto al companiei. După ce, la începutul acestui an (9 ianuarie 2015) municipalitatea clujeană a pus în circulaţie 40 de autobuze articulate noi, achiziţionate de la firma Solaris Bus Coach Polonia, contra sumei de 49.626.600 lei fără TVA, cu fonduri de la bugetul local, astăzi CTP Cluj-Napoca a prezentat alte 10 autobuze noi, cumpărate din fonduri proprii de la SC Briaris’Ind S.A. Autobuzele sunt marca Iveco-Urbanway, iar costul total al acestei achiziţii a fost de 9,3 milioane de lei.
„Sunt autobuze de ultimă generaţie, cu motor Euro 6, sistem de aer condiţionat, sistem video, monitorizare pentru acte de vandalism, podea joasă cu locuri pentru persoanele cu dizabilităţi, au o capacitate de 91 de persoane şi garanţie de 5 ani. Noile autobuze vor deservi în principal zona industrială a oraşului - zona Clujana, Bulevardul Muncii şi altele, astfel încât toţi clujenii să aibă la dispoziţie mijloace moderne de transport în comun”, a scris Emil Boc pe pagina sa de Facebook.
De asemenea, edilul oraşului Cluj-Napoca a anunţat că are în vedere realizarea unei licitaţii pentru alte 20 de troleibuze noi. „Modernizarea transportului în comun din municipiu a fost şi rămâne o prioritate cheie a Primăriei Cluj-Napoca. Urmărim să asigurăm condiţii europene pentru călători şi să încurajăm utilizarea transportului în comun în oraş că alternativă la maşinile personale”, a mai scris primarul.
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actua...r+intra+in
GALERIE FOTO. Cum arată autobuzele ultramoderne care vor intra în circulaţie în Cluj-Napoca
Emil Boc, edilul Clujului, a anunţat pe contul său de Facebook că zece autobuze noi, ultramoderne, au fost achiziţionate de Compania de Transport Public Cluj-Napoca şi vor intra în circulaţie alături de cele 40 de autobuze noi achiziţionate deja de Primăria Cluj-Napoca.
Cele 10 autobuze noi, achiziţionate de C.T.P., completează parcul auto al companiei. După ce, la începutul acestui an (9 ianuarie 2015) municipalitatea clujeană a pus în circulaţie 40 de autobuze articulate noi, achiziţionate de la firma Solaris Bus Coach Polonia, contra sumei de 49.626.600 lei fără TVA, cu fonduri de la bugetul local, astăzi CTP Cluj-Napoca a prezentat alte 10 autobuze noi, cumpărate din fonduri proprii de la SC Briaris’Ind S.A. Autobuzele sunt marca Iveco-Urbanway, iar costul total al acestei achiziţii a fost de 9,3 milioane de lei.
„Sunt autobuze de ultimă generaţie, cu motor Euro 6, sistem de aer condiţionat, sistem video, monitorizare pentru acte de vandalism, podea joasă cu locuri pentru persoanele cu dizabilităţi, au o capacitate de 91 de persoane şi garanţie de 5 ani. Noile autobuze vor deservi în principal zona industrială a oraşului - zona Clujana, Bulevardul Muncii şi altele, astfel încât toţi clujenii să aibă la dispoziţie mijloace moderne de transport în comun”, a scris Emil Boc pe pagina sa de Facebook.
De asemenea, edilul oraşului Cluj-Napoca a anunţat că are în vedere realizarea unei licitaţii pentru alte 20 de troleibuze noi. „Modernizarea transportului în comun din municipiu a fost şi rămâne o prioritate cheie a Primăriei Cluj-Napoca. Urmărim să asigurăm condiţii europene pentru călători şi să încurajăm utilizarea transportului în comun în oraş că alternativă la maşinile personale”, a mai scris primarul.
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actua...r+intra+in
55c1fcac682ccf53661d1ba9.jpg (316.02 KB; downloaded 5756 times)
55c1fcaf682ccf49661d1b97.jpg (374.05 KB; downloaded 5759 times)
- stakee
-
Posted:
-
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Chev Celios
Pentru ca probabil de acolo este firma importatoare. Mercedesurile din Bucuresti au venit cu numere temporale de Germania.
Pentru ca probabil de acolo este firma importatoare. Mercedesurile din Bucuresti au venit cu numere temporale de Germania.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Costin
Se pare ca ii cam deranjeaza ideea...
Liviu Neag: „Trebuie să vedem dacă transportul pe timp de noapte e într-adevăr e o problemă socială sau un moft. Avem o astfel de linie care merge în pierdere”
Transportul în comun pe timp de noapte rămâne o idee frumoasă, dar care se pare că nu va fi implementată prea curând la Cluj, cu toate că o bună parte din cetățeni și-ar dori acest lucru, iar un ONG din București, Asociația „Metrou Ușor” a venit cu o soluție concretă în acest sens, considerând că argumentele primarului Emil Boc ar trebui dezbătute pe larg, pentru a se ajunge la un consens. Consilierul local Ioan Bîldea a realizat un sondaj online pe această temă, după care a prezentat rezultatele conducerii Companiei de Transport Public Cluj-Napoca. Au răspuns sondajului 8125 clujeni, dintre care 7598 au spus da, iar 527, nu, necesității introducerii transportului în comun pe timp de noapte în Cluj-Napoca. Până în momentul de față consilierul nu a primit un răspuns din partea CTP. „ Am primit în schimb o declarație în Consiliul local din partea primarului Emil Boc care a spus că el nu susține această idee”, a precizat Ioan Bîldea pentru Transilvania Reporter.
„Nu vom avea transport pe timp de noapte în Cluj pentru că nu ne permite numărul actual de autobuze din dotare. Costurile ar fi foarte mari. Nici dacă am majora prețul biletelor nu am putea suporta costurile. Șoferii ar trebui să se împartă în ture de zi și de noapte și ar avea de suferit transportul de zi. Putem vedea că nici în marile orașe europene transportul pe timpul nopții nu poate fi pus în vigoare. Plus că ar însemna să omorâm o altă latură a transportului alternativ, adică taximetria”, a declarat Emil Boc la Napoca FM.
Primarul Emil Boc și directorul CTP Cluj, Liviu Neag / Foto: Dan Bodea
Primarul Emil Boc și directorul CTP Cluj, Liviu Neag / Foto: Dan Bodea
Pe de altă parte, Liviu Neag, directorul CTP Cluj-Napoca susține că această posibilitate este analizată de compania pe care o conduce, dar că, în acest moment transportul pe timp de noapte nu reprezintă o prioritate: „Trebuie să vedem dacă transportul pe timp de noapte e într-adevăr e o problemă socială sau un moft. Analizăm acest aspect.Trebuie să vedem dacă este rentabil sau nu, pentru că se vor face kilometri în plus, trebuie plătite salariile, carburantul, implică costuri suplimentare. Avem în analiză acest aspect, dar în prezent ne ocupăm să rezolvăm alte probleme, să implementăm proiectele pe care le avem. După cum a spus și primarul Emil Boc transportul pe timp de noapte nu este o prioritate. Avem o linie funcționează pe timp de noapte în prezent și merge cu pierderi”, a explicat pentru Transilvania Reporter, directorul CTP Cluj-Napoca.
Asociația „Metrou ușor” a gândit o soluție pentru Cluj-Napoca după modelul care a fost implementat în capitală. În cadrul „Proiectul în vederea introducerii transportului public de noapte în municipiul Cluj-Napoca” se prezintă necesitatea transportului pe timp de noapte, se propun câteva trasee, dar și un program de circulație. Întregul proiect poate fi consultat aici.
Am luat legătura cu vice-președintele Asociației „Metrou Ușor”, Celestin Drăgănescu, pentru a ne spune cum funcționează transportul pe timp de noapte în capitală. „În acest moment în România există transport public de noapte doar în București, care funcționează după același principiu cu cel propus de noi în proiect, în sensul în care există un punct central de unde au plecările toate liniile de noapte (Piața Unirii). Transportul de noapte din București funcționează toată noaptea, pe 16 linii cu plecare din Piața Unirii + 9 linii între cartiere, cu un interval de pauză între orele 01:00 – 03:15. ( Detalii aici.) Gradul de utilizare al traseelor de noapte este direct proporțional cu zonele deservite ale fiecărui traseu în parte, precum și cu orarul acestuia. Este important de menționat aici faptul că, transportul de noapte din București a suferit o modificare majoră acum câțiva ani, în sensul în care orarele și traseele au fost modificate astfel încât să poate prelua și conducătorii auto de la autobaze/depouri. Aceste modificari au dus la o scădere a atractivității pentru călătorii normali. Însă, traseele care ating zone importante au un grad mare de utilizare, cu toate că nu s-a realizat absolut niciun fel de publicitate”, a precizat acesta.
transport pe timp de noapte
Foto: Maria Man
Există un oraș din afară care ar putea fi folosit drept model pentru clujeni? Celestin consideră că e dificl să găsim un astfel de oraș. „Aici aș aduce în discuție geografia particulară a Clujului precum și variația cererii de transport din fiecare zonă în parte. Cu toate acestea, se pot identifica elemente ce corespund modelului de sistem de transport de noapte propus în proiect, în speță zona de interes pentru traficul nocturn (Piața M. Viteazul – Piața Muzeului – Piața Unirii), precum și cele mai aglomerate cartiere spre/dinspre care există cerere. Din dorința unui demers comun în conștientizarea autorităților despre necesitatea implementării acestui proiect, precum și ținând cont de declarațiile domnului primar Emil Boc, propun o discuție mai detaliată despre acest subiect. De asemenea, în spatele proiectului realizat stau anumite idei care merită dezvoltate, care pot fi de interes atât pentru autoritățile implicate (Primărie și CTP), dar mai ales pentru călătorii care sunt nevoiți să cheltuiască foarte mulți bani pe transportul cu taxiul”, a mai precizat acesta.
„La ora actuală, există o singură linie numită nocturnă, linia 25N, pe care mijloacele de transport în comun circulă doar până la ora 0:30. Deci cu o oră și 30 de minute peste programul „de zi” al tuturor mijloacelor de transport în comun. În rest, doar la sărbători mari sau evenimente deosebite, mai avem program extins în noapte pentru transportul în comun. Prea puțin! Într-un oraș aflat în expansiune, care deține titlul de Capitală Europeană a Tineretului și dorește să devină și Capitală Culturală Europeană, introducerea unei soluții de transport public în comun și pe timpul nopții nu ar trebui să fie o problemă.
Legat de argumentul rentabilității, pentru a putea calcula acest aspect, cred că este nevoie de un proiect pilot din care să rezulte ce rute ar fi mai rentabile, în ce interval orar și cu ce frecvență ar trebui operate liniile de noapte. Sunt linii și pe timp de zi pe care, deși nu se circulă cu grad mare de încărcare, Compania de Transport Public le operează în continuare, datorită faptului că acestea satisfac nevoile publicului și CTP este o companie de interes public. (…)
Vă rog așadar să analizați posibilele soluții și să dispuneți implementarea uneia dintre acestea pentru introducerea transportului în comun nocturn în Cluj-Napoca”, a precizat consilierul local Ioan Bîldea în cererea adresată CTP.
http://transilvaniareporter.ro/cluj/liv...-pierdere/
Se pare ca ii cam deranjeaza ideea...
Liviu Neag: „Trebuie să vedem dacă transportul pe timp de noapte e într-adevăr e o problemă socială sau un moft. Avem o astfel de linie care merge în pierdere”
Transportul în comun pe timp de noapte rămâne o idee frumoasă, dar care se pare că nu va fi implementată prea curând la Cluj, cu toate că o bună parte din cetățeni și-ar dori acest lucru, iar un ONG din București, Asociația „Metrou Ușor” a venit cu o soluție concretă în acest sens, considerând că argumentele primarului Emil Boc ar trebui dezbătute pe larg, pentru a se ajunge la un consens. Consilierul local Ioan Bîldea a realizat un sondaj online pe această temă, după care a prezentat rezultatele conducerii Companiei de Transport Public Cluj-Napoca. Au răspuns sondajului 8125 clujeni, dintre care 7598 au spus da, iar 527, nu, necesității introducerii transportului în comun pe timp de noapte în Cluj-Napoca. Până în momentul de față consilierul nu a primit un răspuns din partea CTP. „ Am primit în schimb o declarație în Consiliul local din partea primarului Emil Boc care a spus că el nu susține această idee”, a precizat Ioan Bîldea pentru Transilvania Reporter.
„Nu vom avea transport pe timp de noapte în Cluj pentru că nu ne permite numărul actual de autobuze din dotare. Costurile ar fi foarte mari. Nici dacă am majora prețul biletelor nu am putea suporta costurile. Șoferii ar trebui să se împartă în ture de zi și de noapte și ar avea de suferit transportul de zi. Putem vedea că nici în marile orașe europene transportul pe timpul nopții nu poate fi pus în vigoare. Plus că ar însemna să omorâm o altă latură a transportului alternativ, adică taximetria”, a declarat Emil Boc la Napoca FM.
Primarul Emil Boc și directorul CTP Cluj, Liviu Neag / Foto: Dan Bodea
Primarul Emil Boc și directorul CTP Cluj, Liviu Neag / Foto: Dan Bodea
Pe de altă parte, Liviu Neag, directorul CTP Cluj-Napoca susține că această posibilitate este analizată de compania pe care o conduce, dar că, în acest moment transportul pe timp de noapte nu reprezintă o prioritate: „Trebuie să vedem dacă transportul pe timp de noapte e într-adevăr e o problemă socială sau un moft. Analizăm acest aspect.Trebuie să vedem dacă este rentabil sau nu, pentru că se vor face kilometri în plus, trebuie plătite salariile, carburantul, implică costuri suplimentare. Avem în analiză acest aspect, dar în prezent ne ocupăm să rezolvăm alte probleme, să implementăm proiectele pe care le avem. După cum a spus și primarul Emil Boc transportul pe timp de noapte nu este o prioritate. Avem o linie funcționează pe timp de noapte în prezent și merge cu pierderi”, a explicat pentru Transilvania Reporter, directorul CTP Cluj-Napoca.
Asociația „Metrou ușor” a gândit o soluție pentru Cluj-Napoca după modelul care a fost implementat în capitală. În cadrul „Proiectul în vederea introducerii transportului public de noapte în municipiul Cluj-Napoca” se prezintă necesitatea transportului pe timp de noapte, se propun câteva trasee, dar și un program de circulație. Întregul proiect poate fi consultat aici.
Am luat legătura cu vice-președintele Asociației „Metrou Ușor”, Celestin Drăgănescu, pentru a ne spune cum funcționează transportul pe timp de noapte în capitală. „În acest moment în România există transport public de noapte doar în București, care funcționează după același principiu cu cel propus de noi în proiect, în sensul în care există un punct central de unde au plecările toate liniile de noapte (Piața Unirii). Transportul de noapte din București funcționează toată noaptea, pe 16 linii cu plecare din Piața Unirii + 9 linii între cartiere, cu un interval de pauză între orele 01:00 – 03:15. ( Detalii aici.) Gradul de utilizare al traseelor de noapte este direct proporțional cu zonele deservite ale fiecărui traseu în parte, precum și cu orarul acestuia. Este important de menționat aici faptul că, transportul de noapte din București a suferit o modificare majoră acum câțiva ani, în sensul în care orarele și traseele au fost modificate astfel încât să poate prelua și conducătorii auto de la autobaze/depouri. Aceste modificari au dus la o scădere a atractivității pentru călătorii normali. Însă, traseele care ating zone importante au un grad mare de utilizare, cu toate că nu s-a realizat absolut niciun fel de publicitate”, a precizat acesta.
transport pe timp de noapte
Foto: Maria Man
Există un oraș din afară care ar putea fi folosit drept model pentru clujeni? Celestin consideră că e dificl să găsim un astfel de oraș. „Aici aș aduce în discuție geografia particulară a Clujului precum și variația cererii de transport din fiecare zonă în parte. Cu toate acestea, se pot identifica elemente ce corespund modelului de sistem de transport de noapte propus în proiect, în speță zona de interes pentru traficul nocturn (Piața M. Viteazul – Piața Muzeului – Piața Unirii), precum și cele mai aglomerate cartiere spre/dinspre care există cerere. Din dorința unui demers comun în conștientizarea autorităților despre necesitatea implementării acestui proiect, precum și ținând cont de declarațiile domnului primar Emil Boc, propun o discuție mai detaliată despre acest subiect. De asemenea, în spatele proiectului realizat stau anumite idei care merită dezvoltate, care pot fi de interes atât pentru autoritățile implicate (Primărie și CTP), dar mai ales pentru călătorii care sunt nevoiți să cheltuiască foarte mulți bani pe transportul cu taxiul”, a mai precizat acesta.
„La ora actuală, există o singură linie numită nocturnă, linia 25N, pe care mijloacele de transport în comun circulă doar până la ora 0:30. Deci cu o oră și 30 de minute peste programul „de zi” al tuturor mijloacelor de transport în comun. În rest, doar la sărbători mari sau evenimente deosebite, mai avem program extins în noapte pentru transportul în comun. Prea puțin! Într-un oraș aflat în expansiune, care deține titlul de Capitală Europeană a Tineretului și dorește să devină și Capitală Culturală Europeană, introducerea unei soluții de transport public în comun și pe timpul nopții nu ar trebui să fie o problemă.
Legat de argumentul rentabilității, pentru a putea calcula acest aspect, cred că este nevoie de un proiect pilot din care să rezulte ce rute ar fi mai rentabile, în ce interval orar și cu ce frecvență ar trebui operate liniile de noapte. Sunt linii și pe timp de zi pe care, deși nu se circulă cu grad mare de încărcare, Compania de Transport Public le operează în continuare, datorită faptului că acestea satisfac nevoile publicului și CTP este o companie de interes public. (…)
Vă rog așadar să analizați posibilele soluții și să dispuneți implementarea uneia dintre acestea pentru introducerea transportului în comun nocturn în Cluj-Napoca”, a precizat consilierul local Ioan Bîldea în cererea adresată CTP.
http://transilvaniareporter.ro/cluj/liv...-pierdere/
- felix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
felix
Normal ca ii deranjeaza,atata timp cat o sa iasa pe pierdere.Cand o sa se merite se va introduce si transportul de noapte in Cluj.Pana atunci orasul e super gol intre orele 01 si 05.Si am o intrebare,la Bucuresti este profitabil transportul pe timp de noapte?
Normal ca ii deranjeaza,atata timp cat o sa iasa pe pierdere.Cand o sa se merite se va introduce si transportul de noapte in Cluj.Pana atunci orasul e super gol intre orele 01 si 05.Si am o intrebare,la Bucuresti este profitabil transportul pe timp de noapte?
- Costin
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Costin
La Bucuresti nu e rentabil nici cel de zi, deci e un exemplu prost (de proasta administrare, cum vrei tu). Pe de alta parte, serviciul de transport public, fie el de zi sau de noapte, nu este gandit sa fie profitabil, este un serviciu public (precum iluminatul public sau salubrizarea si deszapezirea). Argumentul profitabilitatii este astfel nul, pentru ca nu se pune problema sa desfiintam toate serviciile din oras ca nu-s profitabile. Daca in unele locuri transportul public iese pe plus, asta e strict meritul managementului, dar nu poate fi o regula aplicabila peste tot.
Tu esti sigur ca CTP inregistreaza profit din transportul de zi? Asta asa, de dragul discutiei, sa vedem cat de bun e argumentul tau...
La Bucuresti nu e rentabil nici cel de zi, deci e un exemplu prost (de proasta administrare, cum vrei tu). Pe de alta parte, serviciul de transport public, fie el de zi sau de noapte, nu este gandit sa fie profitabil, este un serviciu public (precum iluminatul public sau salubrizarea si deszapezirea). Argumentul profitabilitatii este astfel nul, pentru ca nu se pune problema sa desfiintam toate serviciile din oras ca nu-s profitabile. Daca in unele locuri transportul public iese pe plus, asta e strict meritul managementului, dar nu poate fi o regula aplicabila peste tot.
Tu esti sigur ca CTP inregistreaza profit din transportul de zi? Asta asa, de dragul discutiei, sa vedem cat de bun e argumentul tau...
- felix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
felix
Daca la sfarsitul anului 2014,CTP Cluj-Napoca a iesit pe profit,tu ce zici?
Daca la sfarsitul anului 2014,CTP Cluj-Napoca a iesit pe profit,tu ce zici?
📖 Pagination options