Topic: Licitații pentru troleibuze noi
99 posts, 48656 views
📖 Pagination options
- ticker
-
Posted:
-
Re: Licitații pentru troleibuze noi
ticker
Finally. Nu era ca si cum nu era de asteptat.
Acum sa se semneze cat mai repede si apoi sa asteptam livrarile...
Finally. Nu era ca si cum nu era de asteptat.
Acum sa se semneze cat mai repede si apoi sa asteptam livrarile...
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
- SPA29
-
Posted:
-
Re: Licitații pentru troleibuze noi
SPA29
http://litera9.com/solaris-este-singura- ... leibuze/
Solaris este singura companie care a depus ofertă la licitația Primăriei Brașov pentru încă 25 de troleibuze
Primăria Brașov anunță că „și următoarele 25 de troleibuze ar putea fi tot marca Solaris”. Nici nu are cum să fie alt câștigător din moment ce Solaris este singura companie care a depus ofertă.
„Licitația pentru achiziția a 25 de troleibuze, în cadrul proiectului „Achiziția de mijloace de transport moderne”, proiect finanțat, în proporție de 98%, prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectiv Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, a avut în data de 7 septembrie termenul pentru depunerea ofertelor. Singura companie care a depus documentația necesară în vedere furnizării acestor mijloace de transport este compania poloneză SOLARIS BUS & COACH sp. Z.o.o, cea care a furnizat deja 26 de troleibuze municipiului Brașov.”, anunță purtătorul de cuvânt al primarului, Sorin Toarcea.
Doar la prima licitație, pentru cele 26 de troleibuze, au fost mai mulți ofertanți. Situația este similară cu cea de la autobuzele electrice. La prima licitație, câștigată de SOR Cehia, au fost mai mulți ofertanți. Următoarea licitație pentru 20 de autobuze electrice a fost câștigată tot de SOR, compania fiind singura care a depus ofertă.
Ne-am putea întreba de ce la a doua licitație este un interes scăzut din partea companiilor care au participat la prima licitație. Dar mai corect ar fi să ne întrebăm cum au fost făcute caietele de sarcini de către Primăria Brașov. Ce condiții au fost introduse astfel încât celelalte companii nu au depus oferte?
Trasee pe care vor circula:
– linia 3: Valea Cetății – Stadionul Tineretului,
– linia 7: Roman – Rulmentul,
– linia 8: Saturn – Rulmentul,
– linia 10: Valea Cetății – Triaj,
– linia 33: Valea Cetății – Roman.
Date tehnice achiziție troleibuze
Troleibuzele trebuie să aibă o lungime cuprinsă între 17,5 și 18,75 de metri, articulate, trebuie să aibă o capacitate de minim 120 de călători, dintre care 40 pe scaune. Ele vor fi dotate cu sistem audio-video de informare a pasagerilor, cu sistem de urmărire prin GPS și anunțarea stației, cu sistem de numărare a pasagerilor, sistem de supraveghere video, sistem de aer condiționat, patru validatoare și prize USB pentru încărcarea telefoanelor și altor dispozitive mobile, wifi.
Vehiculele trebuie să fie dotate cu acumulator, care oferă o autonomie și mai mare decât actualele troleibuze Solaris, respectiv minimum 7 kilometri, în lipsa contactului cu linia de electricitate, lucru ce le va permite să folosească energia din baterii în zonele în care nu există rețeaua electrică necesară. Troleibuzele oferă accesibilitate persoanelor cu handicap locomotor, prin înclinare laterală (spre dreapta). Articulația este controlată electronic, motorul având minimum 240 kW. Viteza maximă a fiecărui troleibuz poate fi de 75 km/h, dar fiecare vehicul va avea un limitator de viteză ajustabil (ASL) astfel încât să nu depășească viteza de 55 km/h.
Furnizorul trebuie să ofere garanție pentru o durată de funcționare de minim 15 ani, din care 8 ani (sau 350.000 de km) fără reparații generale. Motorul va beneficia de o garanție de minim 500.000 de km, iar bateriile au o durată de viață de minim 5 ani.
Durata contractului: 16 luni,
Valoarea maximă a achiziției: 63.025.210,08 lei + TVA
http://litera9.com/solaris-este-singura- ... leibuze/
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Licitații pentru troleibuze noi
PTMZ
Azi a fost atribuită. Valoarea contractului (fără TVA): 63.025.209,71 RON.
Azi a fost atribuită. Valoarea contractului (fără TVA): 63.025.209,71 RON.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Licitații pentru troleibuze noi
Andrei Andraș
Încet încet se confirmă informația pe care o aveam și anume că aceste 25 de troleibuze vor fi echipate de Medcom. Nu am vrut să propag informația până nu aveam mai multe surse. Deci vor fi Trollino 18M, primele de acest fel construite până acum (Medom mai există doar pe Trollino 12). Vor fi echipate de Medcom și nu tot de Škoda din cauza prețului cu 175.000 euro mai scăzut (625.000 euro comparativ cu 800.000 euro - prețuri aproximative, cu TVA).
„Bei der im Juli 2020 veröffentlichte Ausschreibung ging nur ein Angebot ein, der günstige Preis wird sich aus der Zusammenarbeit mit der polnischen Firma Medcom ergeben, die für diesen Auftrag die elektrische Ausrüstung liefern wird. Die 26 Anfang 2020 gelieferten Batterie-Trolleybusse wurden bei der Firma Škoda Electric ausgerüstet.”
În traducere: „În licitația publicată în iulie 2020, a fost primită o singură ofertă; prețul favorabil va rezulta din cooperarea cu compania poloneză Medcom care va furniza echipamentul electric pentru această comandă. Cele 26 de troleibuze cu baterii livrate la începutul anului 2020 au fost echipate de Škoda Electric.”
trolley:motion
În consecință, spre deosebire de primele troleibuze, acestea 25 vor fi livrate la Brașov fără kilometrii în bord deoarece toată asamblarea lor va avea loc la fabrica Solaris, urmând ca probele să se facă aici. Acest aspect se poate considera ca un - în a primi troleibuze cu echipare Medcom.
Andrei17 wrote:
După ce se semnează, surprizele vor continua. Mai multe detalii atunci când informațiile pe care le am vor deveni realitate.
Încet încet se confirmă informația pe care o aveam și anume că aceste 25 de troleibuze vor fi echipate de Medcom. Nu am vrut să propag informația până nu aveam mai multe surse. Deci vor fi Trollino 18M, primele de acest fel construite până acum (Medom mai există doar pe Trollino 12). Vor fi echipate de Medcom și nu tot de Škoda din cauza prețului cu 175.000 euro mai scăzut (625.000 euro comparativ cu 800.000 euro - prețuri aproximative, cu TVA).
„Bei der im Juli 2020 veröffentlichte Ausschreibung ging nur ein Angebot ein, der günstige Preis wird sich aus der Zusammenarbeit mit der polnischen Firma Medcom ergeben, die für diesen Auftrag die elektrische Ausrüstung liefern wird. Die 26 Anfang 2020 gelieferten Batterie-Trolleybusse wurden bei der Firma Škoda Electric ausgerüstet.”
În traducere: „În licitația publicată în iulie 2020, a fost primită o singură ofertă; prețul favorabil va rezulta din cooperarea cu compania poloneză Medcom care va furniza echipamentul electric pentru această comandă. Cele 26 de troleibuze cu baterii livrate la începutul anului 2020 au fost echipate de Škoda Electric.”
trolley:motion
În consecință, spre deosebire de primele troleibuze, acestea 25 vor fi livrate la Brașov fără kilometrii în bord deoarece toată asamblarea lor va avea loc la fabrica Solaris, urmând ca probele să se facă aici. Acest aspect se poate considera ca un - în a primi troleibuze cu echipare Medcom.
- CiprianTRB
-
Posted:
-
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Licitații pentru troleibuze noi
Andrei Andraș
Diferența de preț dintre Škoda și Kiepe este mică, prețurile sunt asemănătoare (un Trollino 18 cu Kiepe de Milano a costat aproximativ 800.000 euro, exact ca unul de Brașov cu Škoda). Doar că diferă caracteristicile acționărilor electrice:
Diferența de preț dintre Škoda și Kiepe este mică, prețurile sunt asemănătoare (un Trollino 18 cu Kiepe de Milano a costat aproximativ 800.000 euro, exact ca unul de Brașov cu Škoda). Doar că diferă caracteristicile acționărilor electrice:
Screenshot_20210115_205859.jpg (66.5 KB; downloaded 3882 times)
- Robert
-
Posted:
-
Re: Licitații pentru troleibuze noi
Robert
Diferența de preț nu se datorează faptului că au fost echipate de Skoda sau Medcom. Întradevăr Medcom este mai ieftin, dar acele 18S sunt cu acumulatori, de aceia au costat undeva la 800 de mii. Cele de la Cluj-Napoca sunt tot 18S și au costat pe la 600 de mii.
Al doilea motiv al alegerii Medcom, se datorează deciziei Skoda de a intra pe piață cu propriul troleibuz.
Cam acestea sunt cele 2 motive.
Diferența de preț nu se datorează faptului că au fost echipate de Skoda sau Medcom. Întradevăr Medcom este mai ieftin, dar acele 18S sunt cu acumulatori, de aceia au costat undeva la 800 de mii. Cele de la Cluj-Napoca sunt tot 18S și au costat pe la 600 de mii.
Al doilea motiv al alegerii Medcom, se datorează deciziei Skoda de a intra pe piață cu propriul troleibuz.
Cam acestea sunt cele 2 motive.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Licitații pentru troleibuze noi
Andrei Andraș
Și acestea 25 cu Medcom vor avea autonomie de minim 5 km. Nu acesta este motivul.
Diferența de preț vine într-adevăr din partea brandului, că tu de fapt într-o mare parte plătești brandul de pe produs, nu produsul efectiv. Echiparea e un motiv, apoi mai sunt chestiunile care au trebuit a fi clarificate în cadrul depunerii ofertelor, document pe care îl găsești în paginile precedente unde s-au mai tăiat din cerințe astfel încât să se poată încadra Solaris la buget pentru că în mare parte s-a copiat caietul de sarcini de la troleibuzele ministerului. Dar bugetul a fost redus considerabil, astfel echiparea Skoda fiind prea scumpă.
Skoda va mai echipa produsele Solaris încă câțiva ani mult și bine. Temsa lor e momentan la stadiul de prototip. Întâi să cumpere alții care acceptă prototipuri la licitații și apoi se vor prezenta și prin alte părți.
Informațiile vin direct de la sursă din Polonia. Dacă nici ele nu mai sunt valide... Acum fiecare crede fix ceea ce dorește.
Și acestea 25 cu Medcom vor avea autonomie de minim 5 km. Nu acesta este motivul.
Diferența de preț vine într-adevăr din partea brandului, că tu de fapt într-o mare parte plătești brandul de pe produs, nu produsul efectiv. Echiparea e un motiv, apoi mai sunt chestiunile care au trebuit a fi clarificate în cadrul depunerii ofertelor, document pe care îl găsești în paginile precedente unde s-au mai tăiat din cerințe astfel încât să se poată încadra Solaris la buget pentru că în mare parte s-a copiat caietul de sarcini de la troleibuzele ministerului. Dar bugetul a fost redus considerabil, astfel echiparea Skoda fiind prea scumpă.
Skoda va mai echipa produsele Solaris încă câțiva ani mult și bine. Temsa lor e momentan la stadiul de prototip. Întâi să cumpere alții care acceptă prototipuri la licitații și apoi se vor prezenta și prin alte părți.
Informațiile vin direct de la sursă din Polonia. Dacă nici ele nu mai sunt valide... Acum fiecare crede fix ceea ce dorește.
- Robert
-
Posted:
-
Re: Licitații pentru troleibuze noi
Robert
Un troleibuz Skoda Solaris cu autonomie de maxim 2 km a costat la Cluj-Napoca în anul 2019 aproximativ 507.216 euro fără TVA. Acum dacă tu îmi spui mie că a crescut cu 300 de mii de euro prețul într-un an eu zic că ar trebui să intre DNA-ul pe fir. (dotările sunt aceleași, cu mici modificări care nu impactează prețul prea mult).
Repet cele din Brașov au acumulatori, de asta prețul este mai mare cu 300 de mii. Cele 18M și 18S din Cluj-Napoca au capacitatea aceia de a se deplasa singure fără rețea pentru a ocoli intersecțiile și atât.
Eu sincer zic să mai consulți un pic sursele din Polonia
Un troleibuz Skoda Solaris cu autonomie de maxim 2 km a costat la Cluj-Napoca în anul 2019 aproximativ 507.216 euro fără TVA. Acum dacă tu îmi spui mie că a crescut cu 300 de mii de euro prețul într-un an eu zic că ar trebui să intre DNA-ul pe fir. (dotările sunt aceleași, cu mici modificări care nu impactează prețul prea mult).
Repet cele din Brașov au acumulatori, de asta prețul este mai mare cu 300 de mii. Cele 18M și 18S din Cluj-Napoca au capacitatea aceia de a se deplasa singure fără rețea pentru a ocoli intersecțiile și atât.
Eu sincer zic să mai consulți un pic sursele din Polonia
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Licitații pentru troleibuze noi
punmeister
Cele ce la Cluj sunt cu supercondensatoare de 48V, cele pentru Brasov sunt cu baterii LTO, care sunt foarte scumpe, datorita ciclului de viata foarte mare in raport cu baterii tip NMC si LiFePO4.
Cele ce la Cluj sunt cu supercondensatoare de 48V, cele pentru Brasov sunt cu baterii LTO, care sunt foarte scumpe, datorita ciclului de viata foarte mare in raport cu baterii tip NMC si LiFePO4.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Licitații pentru troleibuze noi
Andrei Andraș
Eu tot nu înțeleg ce caută troleibuzele Clujului în ecuația asta. La Cluj mergi 2 km cu ce stochează troleibuzul, la Brașov se merge pe baterii 15-20 km. Înțelege că și acestea Medcom vor avea baterii pentru deplasare autonomă asemenea celor Skoda de aici. Per asamblu vorbim de 51 de troleibuze aproape identice (ca și caracteristici), doar că echiparea va fi diferită și unele blitz-blitz-uri din exterior (apărătorile de pe acoperiș nu vor mai fi din fibră, ci din plastic) și din interior nu vor mai fi identice ca pe troleibuzele ministerului.
Prețul cu 175.000 de euro mai mic între cele două variante din Brașov (800.000 euro Skoda vs. 625.000 euro Medcom; eu nu am treabă cu Clujul acum) se reflectă în componentele electrice (echipare), în baterii (mai mult ca sigur vor fi baterii de la alt producător) și în diversele aspecte pe care le-am zis mai sus.
Robert wrote:
Repet cele din Brașov au acumulatori, de asta prețul este mai mare cu 300 de mii. Cele 18M și 18S din Cluj-Napoca au capacitatea aceia de a se deplasa singure fără rețea pentru a ocoli intersecțiile și atât.
Eu tot nu înțeleg ce caută troleibuzele Clujului în ecuația asta. La Cluj mergi 2 km cu ce stochează troleibuzul, la Brașov se merge pe baterii 15-20 km. Înțelege că și acestea Medcom vor avea baterii pentru deplasare autonomă asemenea celor Skoda de aici. Per asamblu vorbim de 51 de troleibuze aproape identice (ca și caracteristici), doar că echiparea va fi diferită și unele blitz-blitz-uri din exterior (apărătorile de pe acoperiș nu vor mai fi din fibră, ci din plastic) și din interior nu vor mai fi identice ca pe troleibuzele ministerului.
Prețul cu 175.000 de euro mai mic între cele două variante din Brașov (800.000 euro Skoda vs. 625.000 euro Medcom; eu nu am treabă cu Clujul acum) se reflectă în componentele electrice (echipare), în baterii (mai mult ca sigur vor fi baterii de la alt producător) și în diversele aspecte pe care le-am zis mai sus.
- Robert
-
Posted:
-
Re: Licitații pentru troleibuze noi
Robert
Pai exact asta spuneam si eu. Diferenta de pret e data de bateriile acelea, supercondensatorii cu care mergi 20 km. Nu de faptul ca este echipare Skoda vs. Medcom, cele de la Medcom nu o sa aiba autonomie 20 km.
Medcom este mai ieftin decat Solaris, dar nu cu asa mult. Tu spuneai ca diferenta este data de producatorul care le echipeaza, iar eu ti-am dat exemplu ca la Cluj-Napoca acelasi troleibuz fara supercondensatori a costat cu aproape 300 de mii mai putin. Astfel nu are cum un Medcom sa fie mai ieftin decat o Skoda cu 160 de mii datorita firmei, ci datorita faptului ca pe Skoda s-au montat supercondensatori, iar pe Medcom se vor monta doar baterii. E simplu...
Pai exact asta spuneam si eu. Diferenta de pret e data de bateriile acelea, supercondensatorii cu care mergi 20 km. Nu de faptul ca este echipare Skoda vs. Medcom, cele de la Medcom nu o sa aiba autonomie 20 km.
Medcom este mai ieftin decat Solaris, dar nu cu asa mult. Tu spuneai ca diferenta este data de producatorul care le echipeaza, iar eu ti-am dat exemplu ca la Cluj-Napoca acelasi troleibuz fara supercondensatori a costat cu aproape 300 de mii mai putin. Astfel nu are cum un Medcom sa fie mai ieftin decat o Skoda cu 160 de mii datorita firmei, ci datorita faptului ca pe Skoda s-au montat supercondensatori, iar pe Medcom se vor monta doar baterii. E simplu...
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Licitații pentru troleibuze noi
Andrei Andraș
Poate cu poze înțelegi, sincer nu știu. Sunt prea obosit la ora asta. Trebuie să îți citesc mesajul de câteva ori ca să înțeleg cu ce ar trebui să te lămuresc. Anyway.
Am priceput că la Cluj sunt mai ieftine troleele decât aici. Sunt total diferite. Comparăm mere cu pere sau ce facem aici? Le dăm la o parte din ecuație? Bun.
Faci o confuzie între supercondensatori (ce aveți voi) și baterii (ce avem noi).
Supercondensatorii sunt niște mini-baterii (nu știu cum să le zic acum altcumva) cu care vin echipate mai toate troleibuzele pentru a scoate troleibuzul din belele atunci când e blocat prin trafic, e accident auto sub rețea etc. și nu mai poate folosi curentul din rețeaua aeriană (supercondensatorii sunt aflați pe acoperiș, deasupra ușii 4, ca să fiu mai sugestiv). În ultimul timp a devenit o "dotare" de bază cu care troleibuzul vine vrei nu vrei, nu mai există troleu care, dacă nu mai are curent, gata nu mai merge, "dotare" care este inclusă în prețul de bază.
Bateriile sunt, în cazul de față, al troleelor, niște matahale care ocupă mai toată partea din spate, după cum poți observa în poze. Voi aveți 4 sau 5 scaune în spate, noi avem baterii. Cu astea mergi de la 5 km la peste 40 km, dar asta depinde de numărul bateriilor cu care vine echipat troleul (la Brașov avem doar una; sub ea e ditamai golul pentru că acolo poate să mai fie una - vor fi la Târgu Jiu, de exemplu). Atât 18S de aici cât și viitoarele 18M tot de aici au și vor avea acest spațiu pentru această baterie. NU supercondensatori!. Sunt două chestii diferite.
Voi acolo aveți 4-5 scaune, noi avem baterii (NU supercondensatori). Sub baterie mai poate încăpea cel puțin încă una.
Nu am spus că troleele sunt mai ieftine DOAR că e o altă echipare, ci am spus că ȘI din pricina acestui aspect troleele sunt mai ieftine. Fiecare producător se aprovizionează de la diverși alți producători care au prețuri diferite: Medcom se aprovizionează dintr-o parte, Skoda din alta. Unii poate preferă să-și bage un adaos baban că uite cine-s ei (se subînțelege la cine mă refer) și că oricum vând indiferent de prețul cerut, alții poate preferă să își vândă produsul cu un profit mai mic, dar să vândă. În ambele cazuri, produsele se ridică la standarde, Polonia doar Solaris cu Medcom cumpără.
Ca o concluzie: nu cred că există vreun desfășurător (ori poate primesc companiile de transport) în care să ai înșirate toate componentele troleibuzului cu prețul fiecăruia. Așa că trebuie să ne orientăm după sumele pe care le plătesc diferite orașe pentru diferite troleibuze. Medcom rămâne echiparea aia din umbră, cu un preț modest față de concurență, dar care își face treaba cu vârf și îndesat, iar Skoda și Kiepe sunt "divele de pe podium" cu preturi mai ridicate (deci nu pentru oricine), dar care și ele își fac treaba în felul lor. Toate echipările sunt bune în felul lor că altfel Solaris nu se asocia cu ele.
Nu mai spun că un aspect care poate ar face parte din lista celor care determină un preț mai mare pentru Skoda este transportul Polonia-Cehia și probele timp de câteva zile bune care necesită personal în plus și timp suplimentar. Ăstea intră bineînțeles în prețul final al troleibuzului. Medcom e mai ieftin că tu primești troleibuzul direct de pe linia de producție (doar primul din serie efectuează niște teste modice pentru a se vedea dacă totul funcționează).
În fine, ăsta e ultimul meu mesaj pe tema asta, eu cred că m-am făcut suficient de înțeles. Acum depinde de capacitatea fiecăruia de a înțelege și de a accepta (sau nu) informația primită. Dacă fiecare e mândru și și-o ține pe a lui nu ajungem nicăieri. Pentru mine capitolul despre licitație este gata. Aștept să treacă 9 luni, să vină primele, să le vedem la treabă și să vedem posibilele diferențe, minusuri sau plusuri între echipări.
Noapte bună!
Poate cu poze înțelegi, sincer nu știu. Sunt prea obosit la ora asta. Trebuie să îți citesc mesajul de câteva ori ca să înțeleg cu ce ar trebui să te lămuresc. Anyway.
Am priceput că la Cluj sunt mai ieftine troleele decât aici. Sunt total diferite. Comparăm mere cu pere sau ce facem aici? Le dăm la o parte din ecuație? Bun.
Faci o confuzie între supercondensatori (ce aveți voi) și baterii (ce avem noi).
Supercondensatorii sunt niște mini-baterii (nu știu cum să le zic acum altcumva) cu care vin echipate mai toate troleibuzele pentru a scoate troleibuzul din belele atunci când e blocat prin trafic, e accident auto sub rețea etc. și nu mai poate folosi curentul din rețeaua aeriană (supercondensatorii sunt aflați pe acoperiș, deasupra ușii 4, ca să fiu mai sugestiv). În ultimul timp a devenit o "dotare" de bază cu care troleibuzul vine vrei nu vrei, nu mai există troleu care, dacă nu mai are curent, gata nu mai merge, "dotare" care este inclusă în prețul de bază.
Bateriile sunt, în cazul de față, al troleelor, niște matahale care ocupă mai toată partea din spate, după cum poți observa în poze. Voi aveți 4 sau 5 scaune în spate, noi avem baterii. Cu astea mergi de la 5 km la peste 40 km, dar asta depinde de numărul bateriilor cu care vine echipat troleul (la Brașov avem doar una; sub ea e ditamai golul pentru că acolo poate să mai fie una - vor fi la Târgu Jiu, de exemplu). Atât 18S de aici cât și viitoarele 18M tot de aici au și vor avea acest spațiu pentru această baterie. NU supercondensatori!. Sunt două chestii diferite.
received_1317902805244795.jpeg (230.08 KB; downloaded 3600 times)
received_2737153463174565.jpeg (184.75 KB; downloaded 3588 times)
Voi acolo aveți 4-5 scaune, noi avem baterii (NU supercondensatori). Sub baterie mai poate încăpea cel puțin încă una.
Nu am spus că troleele sunt mai ieftine DOAR că e o altă echipare, ci am spus că ȘI din pricina acestui aspect troleele sunt mai ieftine. Fiecare producător se aprovizionează de la diverși alți producători care au prețuri diferite: Medcom se aprovizionează dintr-o parte, Skoda din alta. Unii poate preferă să-și bage un adaos baban că uite cine-s ei (se subînțelege la cine mă refer) și că oricum vând indiferent de prețul cerut, alții poate preferă să își vândă produsul cu un profit mai mic, dar să vândă. În ambele cazuri, produsele se ridică la standarde, Polonia doar Solaris cu Medcom cumpără.
Ca o concluzie: nu cred că există vreun desfășurător (ori poate primesc companiile de transport) în care să ai înșirate toate componentele troleibuzului cu prețul fiecăruia. Așa că trebuie să ne orientăm după sumele pe care le plătesc diferite orașe pentru diferite troleibuze. Medcom rămâne echiparea aia din umbră, cu un preț modest față de concurență, dar care își face treaba cu vârf și îndesat, iar Skoda și Kiepe sunt "divele de pe podium" cu preturi mai ridicate (deci nu pentru oricine), dar care și ele își fac treaba în felul lor. Toate echipările sunt bune în felul lor că altfel Solaris nu se asocia cu ele.
Nu mai spun că un aspect care poate ar face parte din lista celor care determină un preț mai mare pentru Skoda este transportul Polonia-Cehia și probele timp de câteva zile bune care necesită personal în plus și timp suplimentar. Ăstea intră bineînțeles în prețul final al troleibuzului. Medcom e mai ieftin că tu primești troleibuzul direct de pe linia de producție (doar primul din serie efectuează niște teste modice pentru a se vedea dacă totul funcționează).
În fine, ăsta e ultimul meu mesaj pe tema asta, eu cred că m-am făcut suficient de înțeles. Acum depinde de capacitatea fiecăruia de a înțelege și de a accepta (sau nu) informația primită. Dacă fiecare e mândru și și-o ține pe a lui nu ajungem nicăieri. Pentru mine capitolul despre licitație este gata. Aștept să treacă 9 luni, să vină primele, să le vedem la treabă și să vedem posibilele diferențe, minusuri sau plusuri între echipări.
Noapte bună!
📖 Pagination options