Topic: Despre inelul median - "autostrada suspendata"
500 posts, 200799 views
📖 Pagination options
- aztec
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
subway guru
'Suspandata' daca n-are SF, n-are nici PUZ...
'Suspandata' daca n-are SF, n-are nici PUZ...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
subway guru
PUZ-urile astea de le tot puneti voi sunt 'pe langa'...
N-au nici o treaba cu 'suspandata'...
PUZ-urile astea de le tot puneti voi sunt 'pe langa'...
N-au nici o treaba cu 'suspandata'...
- aztec
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
aztec
Corect. Pt ca "suspendata" doar Oprescu stie pe unde o face...daca o face.
Corect. Pt ca "suspendata" doar Oprescu stie pe unde o face...daca o face.
- 3mil
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
3mil
Nici chiar atat. Numai 2.
aztec wrote:
Corect. Pt ca "suspendata" doar Oprescu stie pe unde o face...daca o face.
Asa arata "planul" in 2008.. tot in octombrie. Au trecut 3 ani de atunci.
Nici chiar atat. Numai 2.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
shoppy
Da, poate ne face Andrei un subiect separat cu Piligrafiei - Odai, ca se pare ca o s-o vedem inainte de zburatoare.
Da, poate ne face Andrei un subiect separat cu Piligrafiei - Odai, ca se pare ca o s-o vedem inainte de zburatoare.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
subway guru
Ala era un proiect de cand autostrada de Ploiesti se purta 'pe stanga' si nu 'pe dreapta' ca acuma...
Ala era un proiect de cand autostrada de Ploiesti se purta 'pe stanga' si nu 'pe dreapta' ca acuma...
- aztec
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
aztec
Apropos.. Turcescu(B1Tv) il are invitat de la ora 8 pe oprescu.. sa vedem ce mai promite..
Apropos.. Turcescu(B1Tv) il are invitat de la ora 8 pe oprescu.. sa vedem ce mai promite..
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
Dominatrix
Cat despre auotostrazi suspendate, propun sa se faca un topic separat cu strapungerea Poligrafiei - Odai (daca e cazul), iar "autostrada suspendata" sa se inchida, ca deja basina asta electorala a cam rasuflat...
subway guru wrote:Bravo, subway guru, partea cu posibile vestigii arheologice in Giulesti-Sarbi era singura din mesajul acela care nu era spus la modul glumet. Ma bucur ca cineva a observat. Pentru cine nu stie, exista si o etapa in dezvoltarea civilizatiei Boian, care se numeste chiar "Boian-Giulesti"...
In Giulesti-Sarbi e o mare necropola neolitica...mai cititi si voi si documentati-va!
Cat despre auotostrazi suspendate, propun sa se faca un topic separat cu strapungerea Poligrafiei - Odai (daca e cazul), iar "autostrada suspendata" sa se inchida, ca deja basina asta electorala a cam rasuflat...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
Utilizator anonim
Oprescu va da 50 de milioane de euro pe un kilometru de autostradă suspendată
Autostradă la un preț record. După ce a încercat să intre în Cartea Recordurilor cu cel mai mare număr de moși Crăciun sau cel mai lung cârnat din lume, Sorin Oprescu atacă acum în forță cu una dintre cele mai scumpe autostrăzi de pe continent. Numai primii 16,8 kilometri din autostrada suspendată au un cost de 826 de milioane de euro fără TVA.
Primul tronson din autostrada suspendată va avea o lungime de 16,8 kilometri și va fi curprins între Valea Cascadelor și Șoseaua Colentina, potrivit proiectului de prefezabilitate. Reprezentanții Primăriei spun că noua construcție va fi o adevărată inovație pentru România. Autostrada va fi construită pe trei niveluri: suprateran, subteran și la nivelul solului. Și, ca orice inovație, are și un cost pe măsură, demn de Cartea Recordurilor: 826 milioane de milioane fără TVA pentru doar 16,8 kilometri. Adică aproape 50 de milioane pe kilometru.
Taxe și comisioane de aproximativ 7,5 milioane de euro
Numai cheltuielile de obținere și amenjare a terenului au fost estimate la 109 milioane de euro. Acestora li se adaugă alte 93 milioane euro pentru asigurarea utilităților și 81 de milioane pentru proiectare și asistență tehnică. Lucrările de construcție propriu-zise au fost estimate la 468 milioane de euro.
Nici comisioanele și taxele nu sunt de neglijat. Potrivit devizului general al lucrării din studiul de prefezabilitate, comisionul pentru Casa Socială a Constructorilor este de 0,5%, adică 2,9 milioane de euro. Mai mult, taxa aferentă pentru controlul calității lucrărilor de construcție a fost estimată la 4,6 milioane de euro.
’’Este costul estimativ, conform proiectului de fezabilitate. Dar trebuie ținut cont că este o autostradă suspendată, deci implică foarte mulți piloni. De asemenea, are multe noduri, de urcare și coborâre de pe autostradă. E o lucrare ce nu poate fi comparată cu nicio altă construcție de la noi’’, explică Mădălin Dumitru, șeful Direcției de Infrastructură din cadrul Primăriei Capitalei.
Întreaga autostradă va avea trei tronsoane. Primul, cel de Nord, este cuprins între Valea Cascadelor și Șoseaua Colentina și va avea o lungime de 16,8 kilometri. Al doilea, de Sud-Vest, este proiectat pe o lungime de 17,4 km și va fi cuprins între Valea Cascadelor și Șoseaua Giurgiului. Ultimul, de Sud-Est, va avea 16,3 km și va închide inelul, fiind cuprins între Șoseaua Colentina și Șoseaua Giurgiului.
Traseul primului tronson
Traseul primului tronson are ca punct de plecare intersecţia dintre autostrada urbană proiectată şi o nouă arteră de legătură cu autostrada A 1 în zona intersecţiei dintre Valea Cascadelor şi str. Liniei, se arată în studiul de prefezabilitate.
De la această intersecţie, traseul autostrăzii urbane porneşte către Nord pe un viaduct suprateran, traversează denivelat B-dul Iuliu Maniu în zona întreprinderilor Turbomecanica şi I.N.M.T., apoi coboară la sol înspre comuna Roşu, se intersectează denivelat cu viitoarea penetraţie A 1, continuă la sol spre comuna Roşu, continuă cu pasaj denivelat peste Calea Giuleşti, peste triajul Chitila şi peste Calea Griviţei în zona podului Constanţa, pentru ca apoi o cale a autostrăzii urbane să rămână la nivel suprateran, iar cealaltă să coboare la sol, mergând paralel cu calea ferată magistrală Bucureşti – Constanţa până la intersecţia cu B-dul Poligrafiei pe care îl va traversa denivelat cu ambele căi. Autostrada coboară apoi la sol pentru a ocoli staţia CFR Băneasa pe un viaduct suprateran, în timp ce calea din dreapta căii ferate va coborî la sol dar va traversa denivelat Şos. Bucureşti – Ploieşti şi Lacul Băneasa cu un pod corespunzător. De aici, ambele căi coboară la sol, de o parte şi de alta a căii ferate, urmând ca după traversarea zonei Lacului Băneasa, calea din dreapta căii ferate să traverseze denivelat cu pasaj superior această cale ferată şi să se unească la sol cu cealaltă cale în zona traversării str. Nicolae Caramfil.
Traseul autostrăzii va continua la sol pe partea stângă a căii ferate până în zona intersecţiei cu autostrada A 2, unde se desprinde de traseul căii ferate şi se îndreaptă către str.Ghiorghiţei, urmărind la sol traseul acestei străzi, continuă apoi cu pasaj inferior pe traseul str. Ghiorghiţei până la intersecţia cu Şos. Colentina unde este amenajat nod rutier fluent pe trei niveluri, nod care constituie şi sfârşitul acestui tronson.
Primul tronson va avea 11 noduri rutiere
Pe tot acest traseu sunt propuse 11 noduri rutiere cu legături fluente la principalele artere de circulaţie existente şi anume:
Nod rutier nr. 1 – Intersecţia cu autostrada urbană din faza a III-a şi cu artera de legătură la autostrada A1;
Nod rutier nr. 2 – Intersecţia cu Penetraţie A 1;
Nod rutier nr. 3 – Intersecţia cu Calea Giuleşti;
Nod rutier nr. 4 – Intersecţia cu Calea Griviţei;
Nod rutier nr. 5 – Intersecţia cu B-dul Poligrafiei;
Nod rutier nr. 6 – Intersecţia cu Şos. Bucureşti – Ploieşti;
Nod rutier nr. 7 – Intersecţia cu B-dul Aerogării;
Nod rutier nr. 8 – Intersecţia cu str. Avionului;
Nod rutier nr. 9 – Intersecţia cu Şos. Pipera;
Nod rutier nr. 10 – Intersecţia cu autostrada A 3;
Nod rutier nr. 11 – Intersecţia cu Şos. Colentina.
Scenariul B: Un tunel de 5 km lungime și costuri cu 600 milioane de euro mai mari
Proiectul de prefezabilitate cuprinde și un scenariu cu tunel de cca. 5 km lungime în zona comunei Roşu, care ar trece pe sub pădurea Roşu şi pe sub Lacul Dâmboviţa, amenajat înaintea Lacului Morii, pe sub zona triajului CFR Chitila şi a căii ferate
’’În cazul scenariului cu tunel, conform studiului elaborat de specialistul în tunele, investiţia devine oneros de costisitoare datorită faptului că tunelul poate fi executat numai în tranşee deschisă şi la adâncime mare, pentru a subtraversa toate liniile de Metrou intersectate, Lacul Dâmboviţa, precum şi toate instalaţiile subterane existente. Totodată, costurile instalaţiilor suplimentare necesare în tunel (ventilaţie, iluminare, drenare, siguranţa circulaţiei, etc) la care se adaugă costurile mari de exploatare reprezintă dezavantaje evidente ale soluţiei, ’’ scrie proiectantul.
De altfel, costul unei lucrări conform scenariului B crește cu aproape 600.000.000 de euro, de la 826.694.000 de euro la 1.409.530.000 de euro.
Suprafaţa totală ocupată de autostradă se estimează la cca. 650.000 m2 în Scenariul A şi la cca. 750.000 m2 în Scenariul B, din care 500.000 m2 definitiv şi 250.000 m2 provizoriu. Aproximativ 10% din suprafaţă va trebui însă obţinută prin exproprieri.
Se caută finanțare
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, declara la începutul acestui an că va demara construcția autostrăzii încă din 2010. Deocamdată însă, a fost finalizat doar studiul de prefezabilitate.
’’Urmează studiul de fezabilitate, care va trebui aprobat în Comisia de Urbanism. În funcție de modificări, costul lucrării se poate schimba. Deocamdată căutăm finanțare, pentru că este o lucrare foarte complexă’’, a precizat Valentin Dobre, director executiv adjunct al Direcției de Infrastructură din cadrul Primăriei generale.
Proiectanții estimează ca realizarea primului tronson de autostradă va crește capacitatea de circulaţie a reţelei stradale a municipiului cu aproximativ 50%.
http://b365.ro/news/oprescu...uspendata/
Oprescu va da 50 de milioane de euro pe un kilometru de autostradă suspendată
Autostradă la un preț record. După ce a încercat să intre în Cartea Recordurilor cu cel mai mare număr de moși Crăciun sau cel mai lung cârnat din lume, Sorin Oprescu atacă acum în forță cu una dintre cele mai scumpe autostrăzi de pe continent. Numai primii 16,8 kilometri din autostrada suspendată au un cost de 826 de milioane de euro fără TVA.
Primul tronson din autostrada suspendată va avea o lungime de 16,8 kilometri și va fi curprins între Valea Cascadelor și Șoseaua Colentina, potrivit proiectului de prefezabilitate. Reprezentanții Primăriei spun că noua construcție va fi o adevărată inovație pentru România. Autostrada va fi construită pe trei niveluri: suprateran, subteran și la nivelul solului. Și, ca orice inovație, are și un cost pe măsură, demn de Cartea Recordurilor: 826 milioane de milioane fără TVA pentru doar 16,8 kilometri. Adică aproape 50 de milioane pe kilometru.
Taxe și comisioane de aproximativ 7,5 milioane de euro
Numai cheltuielile de obținere și amenjare a terenului au fost estimate la 109 milioane de euro. Acestora li se adaugă alte 93 milioane euro pentru asigurarea utilităților și 81 de milioane pentru proiectare și asistență tehnică. Lucrările de construcție propriu-zise au fost estimate la 468 milioane de euro.
Nici comisioanele și taxele nu sunt de neglijat. Potrivit devizului general al lucrării din studiul de prefezabilitate, comisionul pentru Casa Socială a Constructorilor este de 0,5%, adică 2,9 milioane de euro. Mai mult, taxa aferentă pentru controlul calității lucrărilor de construcție a fost estimată la 4,6 milioane de euro.
’’Este costul estimativ, conform proiectului de fezabilitate. Dar trebuie ținut cont că este o autostradă suspendată, deci implică foarte mulți piloni. De asemenea, are multe noduri, de urcare și coborâre de pe autostradă. E o lucrare ce nu poate fi comparată cu nicio altă construcție de la noi’’, explică Mădălin Dumitru, șeful Direcției de Infrastructură din cadrul Primăriei Capitalei.
Întreaga autostradă va avea trei tronsoane. Primul, cel de Nord, este cuprins între Valea Cascadelor și Șoseaua Colentina și va avea o lungime de 16,8 kilometri. Al doilea, de Sud-Vest, este proiectat pe o lungime de 17,4 km și va fi cuprins între Valea Cascadelor și Șoseaua Giurgiului. Ultimul, de Sud-Est, va avea 16,3 km și va închide inelul, fiind cuprins între Șoseaua Colentina și Șoseaua Giurgiului.
Traseul primului tronson
Traseul primului tronson are ca punct de plecare intersecţia dintre autostrada urbană proiectată şi o nouă arteră de legătură cu autostrada A 1 în zona intersecţiei dintre Valea Cascadelor şi str. Liniei, se arată în studiul de prefezabilitate.
De la această intersecţie, traseul autostrăzii urbane porneşte către Nord pe un viaduct suprateran, traversează denivelat B-dul Iuliu Maniu în zona întreprinderilor Turbomecanica şi I.N.M.T., apoi coboară la sol înspre comuna Roşu, se intersectează denivelat cu viitoarea penetraţie A 1, continuă la sol spre comuna Roşu, continuă cu pasaj denivelat peste Calea Giuleşti, peste triajul Chitila şi peste Calea Griviţei în zona podului Constanţa, pentru ca apoi o cale a autostrăzii urbane să rămână la nivel suprateran, iar cealaltă să coboare la sol, mergând paralel cu calea ferată magistrală Bucureşti – Constanţa până la intersecţia cu B-dul Poligrafiei pe care îl va traversa denivelat cu ambele căi. Autostrada coboară apoi la sol pentru a ocoli staţia CFR Băneasa pe un viaduct suprateran, în timp ce calea din dreapta căii ferate va coborî la sol dar va traversa denivelat Şos. Bucureşti – Ploieşti şi Lacul Băneasa cu un pod corespunzător. De aici, ambele căi coboară la sol, de o parte şi de alta a căii ferate, urmând ca după traversarea zonei Lacului Băneasa, calea din dreapta căii ferate să traverseze denivelat cu pasaj superior această cale ferată şi să se unească la sol cu cealaltă cale în zona traversării str. Nicolae Caramfil.
Traseul autostrăzii va continua la sol pe partea stângă a căii ferate până în zona intersecţiei cu autostrada A 2, unde se desprinde de traseul căii ferate şi se îndreaptă către str.Ghiorghiţei, urmărind la sol traseul acestei străzi, continuă apoi cu pasaj inferior pe traseul str. Ghiorghiţei până la intersecţia cu Şos. Colentina unde este amenajat nod rutier fluent pe trei niveluri, nod care constituie şi sfârşitul acestui tronson.
Primul tronson va avea 11 noduri rutiere
Pe tot acest traseu sunt propuse 11 noduri rutiere cu legături fluente la principalele artere de circulaţie existente şi anume:
Nod rutier nr. 1 – Intersecţia cu autostrada urbană din faza a III-a şi cu artera de legătură la autostrada A1;
Nod rutier nr. 2 – Intersecţia cu Penetraţie A 1;
Nod rutier nr. 3 – Intersecţia cu Calea Giuleşti;
Nod rutier nr. 4 – Intersecţia cu Calea Griviţei;
Nod rutier nr. 5 – Intersecţia cu B-dul Poligrafiei;
Nod rutier nr. 6 – Intersecţia cu Şos. Bucureşti – Ploieşti;
Nod rutier nr. 7 – Intersecţia cu B-dul Aerogării;
Nod rutier nr. 8 – Intersecţia cu str. Avionului;
Nod rutier nr. 9 – Intersecţia cu Şos. Pipera;
Nod rutier nr. 10 – Intersecţia cu autostrada A 3;
Nod rutier nr. 11 – Intersecţia cu Şos. Colentina.
Scenariul B: Un tunel de 5 km lungime și costuri cu 600 milioane de euro mai mari
Proiectul de prefezabilitate cuprinde și un scenariu cu tunel de cca. 5 km lungime în zona comunei Roşu, care ar trece pe sub pădurea Roşu şi pe sub Lacul Dâmboviţa, amenajat înaintea Lacului Morii, pe sub zona triajului CFR Chitila şi a căii ferate
’’În cazul scenariului cu tunel, conform studiului elaborat de specialistul în tunele, investiţia devine oneros de costisitoare datorită faptului că tunelul poate fi executat numai în tranşee deschisă şi la adâncime mare, pentru a subtraversa toate liniile de Metrou intersectate, Lacul Dâmboviţa, precum şi toate instalaţiile subterane existente. Totodată, costurile instalaţiilor suplimentare necesare în tunel (ventilaţie, iluminare, drenare, siguranţa circulaţiei, etc) la care se adaugă costurile mari de exploatare reprezintă dezavantaje evidente ale soluţiei, ’’ scrie proiectantul.
De altfel, costul unei lucrări conform scenariului B crește cu aproape 600.000.000 de euro, de la 826.694.000 de euro la 1.409.530.000 de euro.
Suprafaţa totală ocupată de autostradă se estimează la cca. 650.000 m2 în Scenariul A şi la cca. 750.000 m2 în Scenariul B, din care 500.000 m2 definitiv şi 250.000 m2 provizoriu. Aproximativ 10% din suprafaţă va trebui însă obţinută prin exproprieri.
Se caută finanțare
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, declara la începutul acestui an că va demara construcția autostrăzii încă din 2010. Deocamdată însă, a fost finalizat doar studiul de prefezabilitate.
’’Urmează studiul de fezabilitate, care va trebui aprobat în Comisia de Urbanism. În funcție de modificări, costul lucrării se poate schimba. Deocamdată căutăm finanțare, pentru că este o lucrare foarte complexă’’, a precizat Valentin Dobre, director executiv adjunct al Direcției de Infrastructură din cadrul Primăriei generale.
Proiectanții estimează ca realizarea primului tronson de autostradă va crește capacitatea de circulaţie a reţelei stradale a municipiului cu aproximativ 50%.
http://b365.ro/news/oprescu...uspendata/
- George
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
George
Desi nu-l cred pe Oprescu in stare de altceva decat de bla, bla si de bani aruncati pe studii de fezabilitate scumpe - ca si (amicul sau?) Orban - ideea in sine nu e deloc rea.
Raman sceptic in ce priveste realizarea efectiva.
Desi nu-l cred pe Oprescu in stare de altceva decat de bla, bla si de bani aruncati pe studii de fezabilitate scumpe - ca si (amicul sau?) Orban - ideea in sine nu e deloc rea.
Raman sceptic in ce priveste realizarea efectiva.
- Razvan
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
Razvan
Autostrada asta Suspendata ar fi foarte buna pentru traficul asta de cosmar din Bucuresti, acu daca la Pasajul Basarab la anu se fac 5 ani de cand il tot construiesc si are doar aproape 2 Km, ce sa mai vorbim noi de Autostrada Suspendata. Inseamna ca pe asta or sa o termine in 50 de ani daca s-o mai apuca de ia la cat costa si pe Criza asta, plus ca daca mai punem la socoteala k or sa mai sisteze lucrarile pe parcursul constructiei din cauza finantarii sau ce alte scuze mai gasesc cum au facut la Pasajul Basarab, e clar. Visee! Tata Vise!
Autostrada asta Suspendata ar fi foarte buna pentru traficul asta de cosmar din Bucuresti, acu daca la Pasajul Basarab la anu se fac 5 ani de cand il tot construiesc si are doar aproape 2 Km, ce sa mai vorbim noi de Autostrada Suspendata. Inseamna ca pe asta or sa o termine in 50 de ani daca s-o mai apuca de ia la cat costa si pe Criza asta, plus ca daca mai punem la socoteala k or sa mai sisteze lucrarile pe parcursul constructiei din cauza finantarii sau ce alte scuze mai gasesc cum au facut la Pasajul Basarab, e clar. Visee! Tata Vise!
- GAC
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
GAC
Un tunel sub o padure, sau sub un lac...mai absurd nu se poate. Ar costa mai mul decat daca ar expropria pe Kiseleff.
Un tunel sub o padure, sau sub un lac...mai absurd nu se poate. Ar costa mai mul decat daca ar expropria pe Kiseleff.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
Dominatrix
Nu zicea dr. Oetker ca INCEP LUCRARILE la aceasta autostrada in toamna? Sau acum incepe numai constructia carnatului de Craciun? Vad ca iar a inceput sa aiba vise umede cu chestii suspendate. In acest caz ii recomand o dominatrix Prima pozitie propusa, mai mult de incalzire, e asta. Scuze daca imaginea e cam licentioasa, dar m-am saturat sa aud aberatiile acestui primar.
Nu zicea dr. Oetker ca INCEP LUCRARILE la aceasta autostrada in toamna? Sau acum incepe numai constructia carnatului de Craciun? Vad ca iar a inceput sa aiba vise umede cu chestii suspendate. In acest caz ii recomand o dominatrix Prima pozitie propusa, mai mult de incalzire, e asta. Scuze daca imaginea e cam licentioasa, dar m-am saturat sa aud aberatiile acestui primar.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii
•
Choose destination