Topic: Discuții până la începerea lucrărilor
2393 posts, 471763 views
📖 Pagination options
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
Dominatrix
Dar sunt de acord ca daca se face linia asta nu toate metrourile trebuie sa ajunga la Otopeni. Cred ca ar merge sa existe 2 "ramuri": Una de la Gara de Nord (sau Victoriei) pana la Baneasa si alta care sa mearga pana la Otopeni, ambele cu circulatie la 10 minute, de exemplu. Combinat, asta ar insemna un tren la 5 minute intre Baneasa si centru.
In legatura cu modificarea din mers a planurilor si capetele care se tot muta de la Victoriei la Gara si de la Gara la 1 Mai, sa va spun un "secret" al "planner"-ilor: la proiecte de asemenea magnitudine, aproape intotdeauna planul initial se modifica, cateodata atat de mult incat ce se construieste in final nu mai are decat asemanari vagi cu ideea initiala. Motivul este ca pentru o linie de metrou lunga (asa cum e cea pana la Otopeni) "de la idee la scanteie" dureza cam 10 ani, poate si mai mult chiar. Iar in timpul asta, se schimba de cateva ori politicienii, unii cu idei mai crete decat altii, si intrucat nici un proiect de anvergura nu se poate face fara o minima implicare la nivel politic, e limpede de ce planurile se schimba din mers. Asta o stiu si "expertii" care fac aceste planuri si din acest motiv o parte din aceste "planuri grandioase" nu sunt decat niste exercitii de imaginatie si din ele cel mult se "construiesc" niste desene frumoase pe hartie. Asta e valabil oriunde in lume, nu numai in Romania, dar la noi problema in plus e ca celor cu putere de decizie ii doare undeva de cum circula poporul si (in cazul liniei spre Otopeni) exista si interese pentru sustinerea afacerilor unor speculanti precum Taxi-Musca (Fly). Ca exemplu concret legat de linia spre Otopeni, sa ne amintim ce le-a facut dr. Oetker japonezilor care venisera sa discute cu el despre imprumut.
sab wrote:Legat de frecventa, e complet absurd sa construiesti un tunel de metrou lung de km intregi ca sa ai un metrou la 30-40 de minute. La metrou, spre deosebire de alte tipuri de transport, exista costuri suplimentare independente de frecventa de circulatie. De exemplu: costuri pentru intretinerea statilor, salariile vanzatorilor de cartele din fiecare statie, salariile personalului care verifica noaptea calea de rulare si instalatiile de siguranta a traficului, energia electrica necesara instalatiilor conexe (sisteme de siguranta a circulatiei), iluminarea statiilor, remizelor, tunelelor. Cheltuielile astea sunt in general mai importante comparativ cu costul necesar pentru exploatarea propriu-zisa a trenurilor (si cele indirecte cauzate de uzura cauzata de rulajul mai ridicat), si de aceea in aproape toate orasele care au metrou, rar intervalul de succedare e mai mare de 10 minute, chiar la ore cu cerere redusa.
Aici trebuie gasita o solutie si pentru frecventa, ar fi destul de ciudat ca toate metrourile M6 sa ajunga la aeroport si mai mult goale. Cred ca unul la 30-40min ar fi arhisuficient, iar pentru celelalte (nu poti sa ai 40min si pe portiunea din oras) ar trebui gandit alt capat de linie pe traseu.
Dar sunt de acord ca daca se face linia asta nu toate metrourile trebuie sa ajunga la Otopeni. Cred ca ar merge sa existe 2 "ramuri": Una de la Gara de Nord (sau Victoriei) pana la Baneasa si alta care sa mearga pana la Otopeni, ambele cu circulatie la 10 minute, de exemplu. Combinat, asta ar insemna un tren la 5 minute intre Baneasa si centru.
In legatura cu modificarea din mers a planurilor si capetele care se tot muta de la Victoriei la Gara si de la Gara la 1 Mai, sa va spun un "secret" al "planner"-ilor: la proiecte de asemenea magnitudine, aproape intotdeauna planul initial se modifica, cateodata atat de mult incat ce se construieste in final nu mai are decat asemanari vagi cu ideea initiala. Motivul este ca pentru o linie de metrou lunga (asa cum e cea pana la Otopeni) "de la idee la scanteie" dureza cam 10 ani, poate si mai mult chiar. Iar in timpul asta, se schimba de cateva ori politicienii, unii cu idei mai crete decat altii, si intrucat nici un proiect de anvergura nu se poate face fara o minima implicare la nivel politic, e limpede de ce planurile se schimba din mers. Asta o stiu si "expertii" care fac aceste planuri si din acest motiv o parte din aceste "planuri grandioase" nu sunt decat niste exercitii de imaginatie si din ele cel mult se "construiesc" niste desene frumoase pe hartie. Asta e valabil oriunde in lume, nu numai in Romania, dar la noi problema in plus e ca celor cu putere de decizie ii doare undeva de cum circula poporul si (in cazul liniei spre Otopeni) exista si interese pentru sustinerea afacerilor unor speculanti precum Taxi-Musca (Fly). Ca exemplu concret legat de linia spre Otopeni, sa ne amintim ce le-a facut dr. Oetker japonezilor care venisera sa discute cu el despre imprumut.
- sab
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
sab
Din pacate numai noi ne gandim ca nu toate metrourile ar avea sens sa ajunga la aeroport. Nu am auzit nici macar o idee in toti acesti ani ca ar trebui sa existe doua capete de linie acolo...
Din pacate numai noi ne gandim ca nu toate metrourile ar avea sens sa ajunga la aeroport. Nu am auzit nici macar o idee in toti acesti ani ca ar trebui sa existe doua capete de linie acolo...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
andrei11
In contextul actual cred ca discutia este inutila. M 6 este mult prea departe ca si realizare ca sa ne preocupe asa ceva.
Si ca sa-i raspund si lui Dominatrix magistrala Rahova - Colentina este prioritara. Actualele tramvaie 21 si 32 cu actualele orare de succedare ( din 2 in 2 minute ) nu fac fata nici pe departe traficului. Si s-au facut studii de trafic ( serioase ).
In contextul actual cred ca discutia este inutila. M 6 este mult prea departe ca si realizare ca sa ne preocupe asa ceva.
Si ca sa-i raspund si lui Dominatrix magistrala Rahova - Colentina este prioritara. Actualele tramvaie 21 si 32 cu actualele orare de succedare ( din 2 in 2 minute ) nu fac fata nici pe departe traficului. Si s-au facut studii de trafic ( serioase ).
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
Goldmund
Bun gasit prieteni ai metroului
Am citit cateva mesaje de ale voastre si nu cred ca toti care posteaza aici sunt si prietenii metroului,dar in fine.
Cineva se intreba de rentabilitatea unei linii care leaga cele doua aeroporturi internationale ale Bucurestiului cu centrul Capitalei.Doar aceasta ultima fraza si ar da deja un raspuns afirmativ pt. aceasta magistrala!
E clar ca am ceva de spus la acest capitol:
Stuttgart are un aeroport,unul singur,regional si inetrnational(cred ca dupa nr. de pasageri,aeroportul se afla undeva la mijlocul listei marilor aeroporturi germane si are in jur de 10 milioane pasageri/an,iar Aeroportul din München are 20mii(douazeci mii)angajati.(Frankfurt are peste 70 mii angajati!)
Cand planifici o line de metrou spre doua aeroporturi,te gandesti la ce trafic vor avea cand metroul va fi gata,cati calatori vor fi atunci,prognoze,cati angajati vor avea cele doua aeroporturi in acel moment.
Aeroportul Henri Coanda ajunsese la 5 milioane de pasageri/an(prin 2008)Acest aeroport se gaseste intr-o permanenta extindere(apropo,cine poate face poze cu acel santier?!)Cate "terminaluri"
vor fi in 2018?Nu stiu,ce stiu ca nr. de zboruri se vor dubla pana atunci fata de 2009!-asta la o prognoza pesimista...
Toti vorbesc despre o "metropola",cert este ca nici macar transportul in comun nu functioneaza cu imprejurimile apropiate ale Bucurestiului-aceasta noua linie de metrou ar fi un extraordinar inceput-japonezii astia..
Desigur,aceasta noua line de metrou nu va deservi doar cele doua aeroporturi internationale.Orasul Otopeni(care si-a schimbat infatisarea radical in ultimii 20 de ani)"creste" rapid cu noi cartiere,cu mii de case noi,cu locuri de agrement,etc.Dar o statie de metrou la mall-ul Baneasa ar ajuta mii de oameni/zi sa-si lase masinile acasa...Iar Piata Presei Libere,cu pavilioanele expozitiei si hotelurile din zona si firmele si,si,ar fi legata rapid de alte puncte importante ale Capitalei.
Aici,eu nu as vorbi de alte linii de metrou-noile linii de metrou sunt necesare ca aerul curat pt. Capitala-ci doar despre acest proiect/noutati/stiri/perspective-restul la alt off topic
PS
noaptea nu e trafic pe cele doua aeroporturi?Eu stiam ca metroul bucurestean nu circula noaptea....
Bun gasit prieteni ai metroului
Am citit cateva mesaje de ale voastre si nu cred ca toti care posteaza aici sunt si prietenii metroului,dar in fine.
Cineva se intreba de rentabilitatea unei linii care leaga cele doua aeroporturi internationale ale Bucurestiului cu centrul Capitalei.Doar aceasta ultima fraza si ar da deja un raspuns afirmativ pt. aceasta magistrala!
E clar ca am ceva de spus la acest capitol:
Stuttgart are un aeroport,unul singur,regional si inetrnational(cred ca dupa nr. de pasageri,aeroportul se afla undeva la mijlocul listei marilor aeroporturi germane si are in jur de 10 milioane pasageri/an,iar Aeroportul din München are 20mii(douazeci mii)angajati.(Frankfurt are peste 70 mii angajati!)
Cand planifici o line de metrou spre doua aeroporturi,te gandesti la ce trafic vor avea cand metroul va fi gata,cati calatori vor fi atunci,prognoze,cati angajati vor avea cele doua aeroporturi in acel moment.
Aeroportul Henri Coanda ajunsese la 5 milioane de pasageri/an(prin 2008)Acest aeroport se gaseste intr-o permanenta extindere(apropo,cine poate face poze cu acel santier?!)Cate "terminaluri"
vor fi in 2018?Nu stiu,ce stiu ca nr. de zboruri se vor dubla pana atunci fata de 2009!-asta la o prognoza pesimista...
Toti vorbesc despre o "metropola",cert este ca nici macar transportul in comun nu functioneaza cu imprejurimile apropiate ale Bucurestiului-aceasta noua linie de metrou ar fi un extraordinar inceput-japonezii astia..
Desigur,aceasta noua line de metrou nu va deservi doar cele doua aeroporturi internationale.Orasul Otopeni(care si-a schimbat infatisarea radical in ultimii 20 de ani)"creste" rapid cu noi cartiere,cu mii de case noi,cu locuri de agrement,etc.Dar o statie de metrou la mall-ul Baneasa ar ajuta mii de oameni/zi sa-si lase masinile acasa...Iar Piata Presei Libere,cu pavilioanele expozitiei si hotelurile din zona si firmele si,si,ar fi legata rapid de alte puncte importante ale Capitalei.
Aici,eu nu as vorbi de alte linii de metrou-noile linii de metrou sunt necesare ca aerul curat pt. Capitala-ci doar despre acest proiect/noutati/stiri/perspective-restul la alt off topic
PS
noaptea nu e trafic pe cele doua aeroporturi?Eu stiam ca metroul bucurestean nu circula noaptea....
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
rosetti61
Sa nu mai zic de aeroporturile moscovite, fiecare cu gara feroviara dedicata *Aeroexpress" http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=819668. Acelea sunt aeroporturi, la noi sunt inca "statii de avioane"; tentativa noastra de expres te lasa la un kilometru in camp de aeroport - in aeroporturile mari trenul te lasa undeva in incinta, dupa care kilometrul (sau sutele de metri) respectiv il parcurgi prin tot felul de culoare - esti insa in aeroport. deocamdata viitorul metrou "de aeroport" e in persoana lui 780, al carui traseu se suprapune in mare parte pe ideea magistralei ramificate din M4.
Sa nu mai zic de aeroporturile moscovite, fiecare cu gara feroviara dedicata *Aeroexpress" http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=819668. Acelea sunt aeroporturi, la noi sunt inca "statii de avioane"; tentativa noastra de expres te lasa la un kilometru in camp de aeroport - in aeroporturile mari trenul te lasa undeva in incinta, dupa care kilometrul (sau sutele de metri) respectiv il parcurgi prin tot felul de culoare - esti insa in aeroport. deocamdata viitorul metrou "de aeroport" e in persoana lui 780, al carui traseu se suprapune in mare parte pe ideea magistralei ramificate din M4.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
Dominatrix
@Goldmund: ai dreptate, dar 2 comentarii as vrea sa fac.
- in primul rand, decizia de a construi metrou ar trebui sa se ia in functie de valorile prognozate pentru ora de varf, lucru pe care l-am mai spus undeva pe aici. Si intrucat varful de trafic spre aeroport nu corespunde cu ora de varf, linia asta trebuie gandita din prisma fluxului de calatori generat de zona de nord (orasul Otopeni, zona Baneasa etc.), nu neaparat de aeroport.
-Nu cred ca e cazul sa ne facem iluzii ca daca facem metrou spre Otopeni. "mii de oameni isi vor lasa masinile acasa" si vom circula cu 80 km/h pe DN1 si zona adiacenta. Astea sunt slogane "populiste". Populatia orasului va creste in continuare, asa ca strazile nu vor fi mai libere, chiar si cu acest metrou. La fel si cu metroul din Drumul Taberei. Ideea cu construirea infrastructurii de transport public e sa previi inrautatirea ambuteiajelor, nu neaparat sa "fluentizezi" circulatia. Strazile vor fi la fel de aglomerate, dar macar va exista si alternativa transportului public de mare capacitate, varianta care astazi nu exista.
@Goldmund: ai dreptate, dar 2 comentarii as vrea sa fac.
- in primul rand, decizia de a construi metrou ar trebui sa se ia in functie de valorile prognozate pentru ora de varf, lucru pe care l-am mai spus undeva pe aici. Si intrucat varful de trafic spre aeroport nu corespunde cu ora de varf, linia asta trebuie gandita din prisma fluxului de calatori generat de zona de nord (orasul Otopeni, zona Baneasa etc.), nu neaparat de aeroport.
-Nu cred ca e cazul sa ne facem iluzii ca daca facem metrou spre Otopeni. "mii de oameni isi vor lasa masinile acasa" si vom circula cu 80 km/h pe DN1 si zona adiacenta. Astea sunt slogane "populiste". Populatia orasului va creste in continuare, asa ca strazile nu vor fi mai libere, chiar si cu acest metrou. La fel si cu metroul din Drumul Taberei. Ideea cu construirea infrastructurii de transport public e sa previi inrautatirea ambuteiajelor, nu neaparat sa "fluentizezi" circulatia. Strazile vor fi la fel de aglomerate, dar macar va exista si alternativa transportului public de mare capacitate, varianta care astazi nu exista.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
andrei11
Observ ca iar se agita apele in presa cu traseul lui M 6 spre Otopeni. Vad ca deocamdata le surade o varianta schitata de mine in Poza nr 1.
Poza nr 2 este o reluare de-a mea si reprezinta capatul cel mai logic al lui M 6 in Bucuresti pentru ca corespunde tuturor criteriilor pe care trebuie sa le satisfaca, si anume :
- Ajunge la gara.
- Se intersecteaza cu principalele magistrale in puncte cheie, si anume : cu M 1 la Basarab si Piata Unirii ; cu M 2 la Piata Unirii ; cu M 3 la Piata Unirii ; cu M 4 are traseu comun o bucata ; cu M 5 la Hasdeu ; cu M 6 la Unirii.
- Are un cap in buricul targului, la Unirii ( M 6 ).
Observ ca iar se agita apele in presa cu traseul lui M 6 spre Otopeni. Vad ca deocamdata le surade o varianta schitata de mine in Poza nr 1.
Poza nr 2 este o reluare de-a mea si reprezinta capatul cel mai logic al lui M 6 in Bucuresti pentru ca corespunde tuturor criteriilor pe care trebuie sa le satisfaca, si anume :
- Ajunge la gara.
- Se intersecteaza cu principalele magistrale in puncte cheie, si anume : cu M 1 la Basarab si Piata Unirii ; cu M 2 la Piata Unirii ; cu M 3 la Piata Unirii ; cu M 4 are traseu comun o bucata ; cu M 5 la Hasdeu ; cu M 6 la Unirii.
- Are un cap in buricul targului, la Unirii ( M 6 ).
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
Goldmund
Ceva noutati despre aceasta magistrala? Exista un studiu de fezabilitate incheiat? Cunoaste cineva traseul definitiv? Prin ianuarie am citit un articol despre "Magistrala 6" in care era vorba de inceperea lucrarilor in anul ce vine - exista alt "plan de atac"?
Ceva noutati despre aceasta magistrala? Exista un studiu de fezabilitate incheiat? Cunoaste cineva traseul definitiv? Prin ianuarie am citit un articol despre "Magistrala 6" in care era vorba de inceperea lucrarilor in anul ce vine - exista alt "plan de atac"?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
andrei11
Varianta pe care o vad eu la 1 Mai este cea expusa in desenele de mai jos. In figura 1 am prezentat statia actuala – asta pornind de la ideea ca poate avem cititori care nu stiu exact reteaua metroului bucurestean.
In figura 2 prezint propunerea mea de a construi un nou peron pentru linia care va veni de la Otopeni in statia 1 Mai. Ruta cea mai probabila a acestei linii este aproximativ pe langa actuala linie CFR Constanta (evident ingropata in pamant). In principiu aceasta linie cand intersecteaza magistrala M 4 ar trebui sa vina pe sub actualele linii ale lui M 4, asadar dupa parerea mea aceasta nu are cum sa urce la nivel pana ajunge in statie.
Evident este o propunere de-a mea, specialistii care vor construi M 6 vor alege varianta corecta si care se va putea concretiza in teren.
Varianta pe care o vad eu la 1 Mai este cea expusa in desenele de mai jos. In figura 1 am prezentat statia actuala – asta pornind de la ideea ca poate avem cititori care nu stiu exact reteaua metroului bucurestean.
In figura 2 prezint propunerea mea de a construi un nou peron pentru linia care va veni de la Otopeni in statia 1 Mai. Ruta cea mai probabila a acestei linii este aproximativ pe langa actuala linie CFR Constanta (evident ingropata in pamant). In principiu aceasta linie cand intersecteaza magistrala M 4 ar trebui sa vina pe sub actualele linii ale lui M 4, asadar dupa parerea mea aceasta nu are cum sa urce la nivel pana ajunge in statie.
Evident este o propunere de-a mea, specialistii care vor construi M 6 vor alege varianta corecta si care se va putea concretiza in teren.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
shoppy
Asta ar insemna o noua subtraversare pe sub apeductul de la Carpati si la cat timp a durat realizarea primei subtraversari... Are cineva idee pe unde se duce apeductul acela?
Asta ar insemna o noua subtraversare pe sub apeductul de la Carpati si la cat timp a durat realizarea primei subtraversari... Are cineva idee pe unde se duce apeductul acela?
- fider
-
Posted:
-
Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
fider
Ramane vesnica aberatie a obsesiei cu M6 spre Otopeni utilizand partial racordul de la M4. Care este utilitatea si sensul pentru o asemenea elucubratie ma depaseste. In primul rand metroul ar trebui sa fie mai direct si sa uneasca principala zona de interes Presei Libere nu sa ocoloeasca pe la Ion Mihalache. Sa nu uitam ca 780-ul are un traseu partial similar si nu are mai deloc cerere pe distanta 1 Mai - Gara pentru cei veniti dinspre Otopeni.
O alta vesnica prostie pare sa fie insistenta cu care se sugereaza avantajele uluitoare ale utilizarii partiale a traseului M4. Nu se pune niciodata problema cati vor merge pe acel traseu degeaba cand puteau sa mearga direct la M2 ca sa se scurteze timpul de deplasare. Altfel, ce iei pe mere dai pe pere si mai faci inca un racord inutil de metrou doar ca sa te lauzi ca a fost mai ieftin initial dar se va dovedi mai scump in exploatare.
Solutia optima pentru moment ar fi cam asa:
M6 Baneasa - Presei Libere - Piata Victoriei, urmand a se construi mai tarziu racord M6 Piata Victoriei - Gara de Nord si Baneasa - Privighetorilor cand si daca va fi util din punct de vedere al cererii de transport
La modul serios, dincolo de Bd. Privighetorilor cererea de transport este extrem de redusa. Nu cred ca are sens sa se investeasca in metrou doar ca se cheltuiasca cumva banii. Eventual, pana la Otopeni pot construi de acolo lejer la suprafata si problema e rezolvata. Constructia cu tunel pana la Otopeni ramane o extrema risipa.
Ramane vesnica aberatie a obsesiei cu M6 spre Otopeni utilizand partial racordul de la M4. Care este utilitatea si sensul pentru o asemenea elucubratie ma depaseste. In primul rand metroul ar trebui sa fie mai direct si sa uneasca principala zona de interes Presei Libere nu sa ocoloeasca pe la Ion Mihalache. Sa nu uitam ca 780-ul are un traseu partial similar si nu are mai deloc cerere pe distanta 1 Mai - Gara pentru cei veniti dinspre Otopeni.
O alta vesnica prostie pare sa fie insistenta cu care se sugereaza avantajele uluitoare ale utilizarii partiale a traseului M4. Nu se pune niciodata problema cati vor merge pe acel traseu degeaba cand puteau sa mearga direct la M2 ca sa se scurteze timpul de deplasare. Altfel, ce iei pe mere dai pe pere si mai faci inca un racord inutil de metrou doar ca sa te lauzi ca a fost mai ieftin initial dar se va dovedi mai scump in exploatare.
Solutia optima pentru moment ar fi cam asa:
M6 Baneasa - Presei Libere - Piata Victoriei, urmand a se construi mai tarziu racord M6 Piata Victoriei - Gara de Nord si Baneasa - Privighetorilor cand si daca va fi util din punct de vedere al cererii de transport
La modul serios, dincolo de Bd. Privighetorilor cererea de transport este extrem de redusa. Nu cred ca are sens sa se investeasca in metrou doar ca se cheltuiasca cumva banii. Eventual, pana la Otopeni pot construi de acolo lejer la suprafata si problema e rezolvata. Constructia cu tunel pana la Otopeni ramane o extrema risipa.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
andrei11
Un traseu direct pe sub sos. Bucuresti - Ploiesti / Kiseleff / Piata Victoriei nu ajuta pe nimeni, nu sunt zone dens populate pe acolo. Lasa-l asa cum este gandit acum, corp comun cu M 4, e mai bine. Pe langa faptul ca si actuala M 2 poate sa ajunga in Orasul Voluntari / cartier Pipera si nu cred ca nu ar avea calatori. Nu stiu, e de studiat mai in amanunt problema.
Cat priveste subtraversarea apeductului, sa fim seriosi, si ungurii subtraverseaza ditamai apeductul numit "Dunarea", iar in New York "circula" minusculul apeduct numit Oceanul Atlantic. Si sa nu uitam de Canalul Manecii, sa nu-mi spuneti mie ca trenul este la minus 100 metri sub fundul marii.
Un traseu direct pe sub sos. Bucuresti - Ploiesti / Kiseleff / Piata Victoriei nu ajuta pe nimeni, nu sunt zone dens populate pe acolo. Lasa-l asa cum este gandit acum, corp comun cu M 4, e mai bine. Pe langa faptul ca si actuala M 2 poate sa ajunga in Orasul Voluntari / cartier Pipera si nu cred ca nu ar avea calatori. Nu stiu, e de studiat mai in amanunt problema.
Cat priveste subtraversarea apeductului, sa fim seriosi, si ungurii subtraverseaza ditamai apeductul numit "Dunarea", iar in New York "circula" minusculul apeduct numit Oceanul Atlantic. Si sa nu uitam de Canalul Manecii, sa nu-mi spuneti mie ca trenul este la minus 100 metri sub fundul marii.
- George
-
Posted:
-
Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
George
La un moment dat se vehiculase ca M 6 va pleca de la Piata Victoriei pe Ion Mihalache, pe la Piata 1 Mai pana la Domenii si apoi catre Baneasa si Otopeni.
Desi e clar ca e varianta mai scumpa si mai complicata decat sa foloseasca o parte din traseul M 4 (probabil asta va fi solutia, are si ea unele avantaje), traseul de pe Ion Mihalache ar rezolva traficul intr-o zona foarte aglomerata si cu densitate mare a populatiei (a se vedea aglomeratia din 300).
In general la noi metrou in prezent are aceasta scadere ca uneste foste zone industriale de tip Pipera, Laromet (in viitor), Preciziei, IMGB etc. in loc sa treaca prin centru, unde este cu adevarat nevoie si unde este aglomeratie.
Fara a mai vorbi de Drumul Taberei, Rahova si Colentina, sa ne gandim la Berceni: metroul se goleste la Piata Sudului si merge spre Aparatorii Patriei, desi cererea de transport majora e pe Bd. Alexandru Obregia si spre Nitu Vasile.
Revenind la M6, sper sa devina realitate cat mai curand. Mai stie cineva de imprumutul de la japonezi? In ce stadiu e toata povestea, avem macar un studiu de fezabilitate?
La un moment dat se vehiculase ca M 6 va pleca de la Piata Victoriei pe Ion Mihalache, pe la Piata 1 Mai pana la Domenii si apoi catre Baneasa si Otopeni.
Desi e clar ca e varianta mai scumpa si mai complicata decat sa foloseasca o parte din traseul M 4 (probabil asta va fi solutia, are si ea unele avantaje), traseul de pe Ion Mihalache ar rezolva traficul intr-o zona foarte aglomerata si cu densitate mare a populatiei (a se vedea aglomeratia din 300).
In general la noi metrou in prezent are aceasta scadere ca uneste foste zone industriale de tip Pipera, Laromet (in viitor), Preciziei, IMGB etc. in loc sa treaca prin centru, unde este cu adevarat nevoie si unde este aglomeratie.
Fara a mai vorbi de Drumul Taberei, Rahova si Colentina, sa ne gandim la Berceni: metroul se goleste la Piata Sudului si merge spre Aparatorii Patriei, desi cererea de transport majora e pe Bd. Alexandru Obregia si spre Nitu Vasile.
Revenind la M6, sper sa devina realitate cat mai curand. Mai stie cineva de imprumutul de la japonezi? In ce stadiu e toata povestea, avem macar un studiu de fezabilitate?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
Dominatrix
George wrote:Acordul de imprumut cu Banca Japoniei, in valoare de circa 370 milioane de euro a fost semnat, si ulterior ratificat si de Camera Deputartilor si de Senat. Finantarea japonezilor ar acoperi cam o treime din costul total al liniei. Inutil sa spunem ca acum 10 ani, acelasi imprumut ar fi acoperit aproape in intregime costurile de executie (e adevarat pe vremea aia racordul cu M2 era prevazut la statia Aurel Vlaicu, deci si linia era mai scurta). Teoretic, linia ar trebui sa fie gata cam in 2019 - 2020. In practica, intrucat observ ca nici macar nu s-a stabilit de unde incepe linia, e destul de clar ca nici macar studiul de fezabilitate nu e finalizat.
Revenind la M6, sper sa devina realitate cat mai curand. Mai stie cineva de imprumutul de la japonezi? In ce stadiu e toata povestea, avem macar un studiu de fezabilitate?
📖 Pagination options