Topic: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
104 posts, 43532 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
ByOnu
Mic off-topic, pentru ca nu stiu daca bucurestenii verifica de obicei topicul general de Transport rutier.
Daca vreti si puteti sa ma sustineti astfel incat un ROCAR 217E sa ajunga (in prima etapa, pe termen nedeterminat) la Muzeul din Câmpulung, iar intr-o foarte buna zi la Muzeul Transportului Bucureștean:
https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
Multumesc anticipat oricui vrea si poate sa dea curs!
Mic off-topic, pentru ca nu stiu daca bucurestenii verifica de obicei topicul general de Transport rutier.
Daca vreti si puteti sa ma sustineti astfel incat un ROCAR 217E sa ajunga (in prima etapa, pe termen nedeterminat) la Muzeul din Câmpulung, iar intr-o foarte buna zi la Muzeul Transportului Bucureștean:
https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
Multumesc anticipat oricui vrea si poate sa dea curs!
- bgd70
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
bgd70
Ai facut bine ca ai postat si aici, poate vor dona mai multi acum. Eu am donat pt. ca am vazut postarea pe facebook, altfel nu as fi stiut de aceasta initiativa
Ai facut bine ca ai postat si aici, poate vor dona mai multi acum. Eu am donat pt. ca am vazut postarea pe facebook, altfel nu as fi stiut de aceasta initiativa
- ADK
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
ADK
Sincer, STB-ul nu merită vehicule pentru muzeu ale căror tot ei le-au dat cu piciorul. Au avut de unde să aleagă, încă au vrut și cu cele păstrate (și asta relativ obligați) să le de-a cu flit încă de acum vreo 4-5 ani.
Rocarul 217E va fi mult mai apreciat la Câmpulung decât în București, acum părerea mea. Poate că în București ar avea doar ocazia să meargă pe propriile puteri, ar fi probabil singurul avantaj. Voi decideți...
Sincer, STB-ul nu merită vehicule pentru muzeu ale căror tot ei le-au dat cu piciorul. Au avut de unde să aleagă, încă au vrut și cu cele păstrate (și asta relativ obligați) să le de-a cu flit încă de acum vreo 4-5 ani.
Rocarul 217E va fi mult mai apreciat la Câmpulung decât în București, acum părerea mea. Poate că în București ar avea doar ocazia să meargă pe propriile puteri, ar fi probabil singurul avantaj. Voi decideți...
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
ByOnu
Mulțumesc pentru contribuție!!
bgd70 wrote here:
Ai facut bine ca ai postat si aici, poate vor dona mai multi acum. Eu am donat pt. ca am vazut postarea pe facebook, altfel nu as fi stiut de aceasta initiativa
Mulțumesc pentru contribuție!!
- ADK
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
ADK
Poate PMB și STB vor realiza într-o zi că nu au procedat deloc bine ignorarea și nepăsarea înființării unui muzeu al transportului în comun, cu toate că tot ei au pus de-o parte niște vehicule pe care din păcate tot ei le-au casat nejustificat... În București (deci, capitală europeană, nu un simplu municipiu) ar trebui să existe un loc unde ai putea vedea o istorie mai bogată, o bogăție cum este țara în general, mai mult decât ce este deja la Trapezului, un loc unde să nu pară că ai venit doar să vezi niște poze și ceva machete pentru că nu este suficient pentru cât poate să ofere Bucureștiul.
Chiar dacă, la momentul actual, suntem într-o oarecare pană de vehicule pe pneuri pentru MTB, dar cu troleibuzul 217E #0108 ce pare pregătit să ia cât de curând calea muzeului din Câmpulung, poate își va avea locul într-o zi alături și de alte exponate ajunse unicate, fie ale STB, fie private, într-un loc unde să poată fi văzute cu ușurință de către oricine interesat.
Pe lângă acest troleibuz, pe listă ar putea fi incluse și diverse autobuze, troleibuze, tramvaie și vehicule de intervenții ce au fost deja identificate și care vor fi păstrate.
De asemenea, la Iași există deja un muzeu al transportului public realizat cu succes, deocamdată singurul din țară însă cu siguranță nu va fi unicul, și care se află într-o continuă dezvoltare. La Câmpulung există un muzeu bogat al Automobilului Românesc, unde acest troleibuz o să fie o mare valoare (find singurul vehicul de transport persoane) și unde publicul va avea acces să-l viziteze și poate să vadă primul tip de vehicul articulat făcut vreodată de fostele Uzine Tudor Vladimirescu, denumite ulterior Autobuzul respectiv Rocar, model lansat spre sfârșitul anilor '70 ca succesorul modelului DAC România 112 (caroseria autobuzului Roman 112UD).
Poate PMB și STB vor realiza într-o zi că nu au procedat deloc bine ignorarea și nepăsarea înființării unui muzeu al transportului în comun, cu toate că tot ei au pus de-o parte niște vehicule pe care din păcate tot ei le-au casat nejustificat... În București (deci, capitală europeană, nu un simplu municipiu) ar trebui să existe un loc unde ai putea vedea o istorie mai bogată, o bogăție cum este țara în general, mai mult decât ce este deja la Trapezului, un loc unde să nu pară că ai venit doar să vezi niște poze și ceva machete pentru că nu este suficient pentru cât poate să ofere Bucureștiul.
Chiar dacă, la momentul actual, suntem într-o oarecare pană de vehicule pe pneuri pentru MTB, dar cu troleibuzul 217E #0108 ce pare pregătit să ia cât de curând calea muzeului din Câmpulung, poate își va avea locul într-o zi alături și de alte exponate ajunse unicate, fie ale STB, fie private, într-un loc unde să poată fi văzute cu ușurință de către oricine interesat.
Pe lângă acest troleibuz, pe listă ar putea fi incluse și diverse autobuze, troleibuze, tramvaie și vehicule de intervenții ce au fost deja identificate și care vor fi păstrate.
De asemenea, la Iași există deja un muzeu al transportului public realizat cu succes, deocamdată singurul din țară însă cu siguranță nu va fi unicul, și care se află într-o continuă dezvoltare. La Câmpulung există un muzeu bogat al Automobilului Românesc, unde acest troleibuz o să fie o mare valoare (find singurul vehicul de transport persoane) și unde publicul va avea acces să-l viziteze și poate să vadă primul tip de vehicul articulat făcut vreodată de fostele Uzine Tudor Vladimirescu, denumite ulterior Autobuzul respectiv Rocar, model lansat spre sfârșitul anilor '70 ca succesorul modelului DAC România 112 (caroseria autobuzului Roman 112UD).
- GPS
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
GPS
DAC 217E nu este primul model de articulat făcut la uzina Autobuzul.
DAC 217E nu este primul model de articulat făcut la uzina Autobuzul.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
GPS
[UN LEU PENTRU TROLEU]: Termenul inițial al campaniei de 23 septembrie a fost atins, iar după cum v-am promis, vă punem la dispoziție în mod transparent rezultatele campaniei de donații. Până acum, s-au strâns doar 38% din suma necesară transportului, astfel că prelungim campania de donații cu încă o săptămână.
În cele aproape două săptămâni au fost colectați precis 4946 LEI. Mulțumim celor 41 de persoane fizice care ne-au susținut prin donații! Împreună am reușit să asigurăm 38% din costul total de 13.000 LEI ai transportului.
🔎 Puteți consulta aici extrasul de cont realizat din contul ING:
https://forum.metrouusor.com/File?id=215 ... ew=False
Important: toate informațiile despre donatori au fost anonimizate, din motive de protecție a datelor personale. Dacă ați făcut o donație și nu o regăsiți în extras, trimiteți-ne un mesaj pentru a verifica punctual.
Din păcate, suma nu este suficientă cât să ne permită să acoperim costurie transportului troleibuzului ROCAR 217E până la muzeul din Câmpulung, Argeș. Pentru a permite mai multor persoane doritoare să doneze, prelungim perioada donațiilor cu încă o săptămână, sperând să ne apropiem mai mult de ținta de 13.000 RON.
Cum donez?
IBAN: RO84INGB0000999906471918
Titular cont: Alexandru Tufan
Detalii tranzacție: TROLEIBUZ
Demersul nostru este cu atât mai important cu cât numărul exemplarelor existente s-a redus brusc la nivel național, iar orașe importante în care aceastea au circulat, precum București sau Cluj, nu au păstrat niciunul în scop istoric. Întrucât este ultima șansă de a mai salva un astfel de exemplar, pasionații încearcă, prin aceste demersuri personale costisitoare, să salveze ce se mai poate din bogata istorie a transportului public românesc. Troleibuzele ROCAR 217E fabricate în București au fost printre cele mai răspândite vehicule electrice autohtone, circulând în nu mai puțin de 16 orașe din România.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
ADK
DAC-ul 74xx (posibil ultima cifră 6/8/9) în 1998 - fotografie cu licență de pe Alamy.
DAC-ul 74xx (posibil ultima cifră 6/8/9) în 1998 - fotografie cu licență de pe Alamy.
- GPS
-
Posted:
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
1689
Pentru ca s-a discutat despre influenta tensiunii de alimentare asupra performantei troleibuzelor “clasice” cu actionare reostatica…
Anul 1986, imediat dupa scurtarea traseelor din sud, care acum intorceau in bucla de la Abator.
Intr-una din seri eram intr-un DAC 117E relativ gol care zburda pe Vacaresti, urcind spre Big.
Suprins de viteza, intreb soferul cum de merge atit de repede in comparatie cu alte troleibuze, la care imi raspunde (neintelegind, la vremea respectiva, ce voia sa spuna): “Ah, i-am mai scos din rezistente, d-aia e mai sprintar seara”
Acum cred ca stiu ce se intimpla, mai ales ca segmentul respectiv era la vremea aceea oarecum izolat de restul retelei ITB (tramvaiul pe Vacaresti era suspendat si singura legatura cu restul “lumii” era reteaua de pe Oltenitei).
Soferii de troleibuz de la Nitu Vasile stiau ca reteaua din Berceni era de obicei subalimentata (sintem la sfirsitul anilor ‘80, cind totul mergea prost) si pur-si-simplu scoteau rezistente pentru a reusi sa urce dealul Vacaresti la orele de virf.
Probabil asta a dus la rebobinarea multor motoare, dar cui ii pasa atunci ?
Oricum, in primele luni dupa suspendarea liniilor prin centru, Depoul Nitu Vasile era aproape plin cu vehicule in conservare. A durat o vreme (aproape un an ?), pina cind au fost tractate spre celelalte depouri (Vatra Luminoasa / Bujoreni / Bucurestii Noi).
Ar fi extrem de interesant daca am avea si imagini din satelit si cu Bucurestiul anilor 1986-87-88-89…
Trist dar adevarat.
Pentru ca s-a discutat despre influenta tensiunii de alimentare asupra performantei troleibuzelor “clasice” cu actionare reostatica…
Anul 1986, imediat dupa scurtarea traseelor din sud, care acum intorceau in bucla de la Abator.
Intr-una din seri eram intr-un DAC 117E relativ gol care zburda pe Vacaresti, urcind spre Big.
Suprins de viteza, intreb soferul cum de merge atit de repede in comparatie cu alte troleibuze, la care imi raspunde (neintelegind, la vremea respectiva, ce voia sa spuna): “Ah, i-am mai scos din rezistente, d-aia e mai sprintar seara”
Acum cred ca stiu ce se intimpla, mai ales ca segmentul respectiv era la vremea aceea oarecum izolat de restul retelei ITB (tramvaiul pe Vacaresti era suspendat si singura legatura cu restul “lumii” era reteaua de pe Oltenitei).
Soferii de troleibuz de la Nitu Vasile stiau ca reteaua din Berceni era de obicei subalimentata (sintem la sfirsitul anilor ‘80, cind totul mergea prost) si pur-si-simplu scoteau rezistente pentru a reusi sa urce dealul Vacaresti la orele de virf.
Probabil asta a dus la rebobinarea multor motoare, dar cui ii pasa atunci ?
Oricum, in primele luni dupa suspendarea liniilor prin centru, Depoul Nitu Vasile era aproape plin cu vehicule in conservare. A durat o vreme (aproape un an ?), pina cind au fost tractate spre celelalte depouri (Vatra Luminoasa / Bujoreni / Bucurestii Noi).
Ar fi extrem de interesant daca am avea si imagini din satelit si cu Bucurestiul anilor 1986-87-88-89…
Trist dar adevarat.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
ADK
Cred că o parte au stat în conservare inclusiv până pe la mijlocul anilor '90, într-o poză apărea un Saurer încă autobuz și ceva DAC-uri 117E din seria 7000/7100 încă în schema ITB, însă mai degrabă așteptând casarea după starea în care se aflau. În perioada aia au fost multe schimbări și trebuiau recuperate progresele pierdute prin anii '80...
Că tot veni vorba de Saurer, n-am reușit niciodată să aflu cum suna motorul acestuia.
Depoul Nițu Vasile a fost pe la mijlocul anilor 2000 cel mai gol depou, raportat la mărimea sa (cel mai mare dintre troleibuze). Jumătate începuseră să fie alocat în diverse perioade autobuzelor.
Cred că o parte au stat în conservare inclusiv până pe la mijlocul anilor '90, într-o poză apărea un Saurer încă autobuz și ceva DAC-uri 117E din seria 7000/7100 încă în schema ITB, însă mai degrabă așteptând casarea după starea în care se aflau. În perioada aia au fost multe schimbări și trebuiau recuperate progresele pierdute prin anii '80...
Că tot veni vorba de Saurer, n-am reușit niciodată să aflu cum suna motorul acestuia.
Depoul Nițu Vasile a fost pe la mijlocul anilor 2000 cel mai gol depou, raportat la mărimea sa (cel mai mare dintre troleibuze). Jumătate începuseră să fie alocat în diverse perioade autobuzelor.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
1689
De la mijlocul anului 1987 parcul depoului Nite Vasile a fost redus la minim (ramasesera doar citeva DAC Romania 112E convertite pentru transport marfa si in jur de 15 DAC-uri 117 E folosite pentru a opera liniile deja scurtate la Piata Sudului). La inceput au fost din cele alocate initial depoului (7100-7199), dar cu timpul au inceput sa mai apara si de pe la celelalte depouri pe masura ce le mai roteau / erau trimise la RK (/casare).
Singurele alte DAC 117 E aduse temporar in depou erau cele venite de la RK din URAC, dar niciunul nu a ramas la Nitu Vasile, cel putin nu pina in 1990.
In afara acestora, in Nitu Vasile au mai fost Tandem-ul si DAC-ul 112 ECS in probe, stocate pentru o scurta perioada de timp DAC-uri 117 E pentru Constanta (seria 53*), dar despre acestea s-a discutat anterior in alte subiecte.
Dar da, depoul a stat mai mult gol pina la relocarea Saviem-urilor odata cu inceperea lucrarilor de conversie a platformei Metalurgiei in Autobaza Obregia de astazi.
Ultimele troleibuze noi au fost alocate acestui depou acum peste 40 de ani…
… iar cele mai “noi” au peste 25
De la mijlocul anului 1987 parcul depoului Nite Vasile a fost redus la minim (ramasesera doar citeva DAC Romania 112E convertite pentru transport marfa si in jur de 15 DAC-uri 117 E folosite pentru a opera liniile deja scurtate la Piata Sudului). La inceput au fost din cele alocate initial depoului (7100-7199), dar cu timpul au inceput sa mai apara si de pe la celelalte depouri pe masura ce le mai roteau / erau trimise la RK (/casare).
Singurele alte DAC 117 E aduse temporar in depou erau cele venite de la RK din URAC, dar niciunul nu a ramas la Nitu Vasile, cel putin nu pina in 1990.
In afara acestora, in Nitu Vasile au mai fost Tandem-ul si DAC-ul 112 ECS in probe, stocate pentru o scurta perioada de timp DAC-uri 117 E pentru Constanta (seria 53*), dar despre acestea s-a discutat anterior in alte subiecte.
Dar da, depoul a stat mai mult gol pina la relocarea Saviem-urilor odata cu inceperea lucrarilor de conversie a platformei Metalurgiei in Autobaza Obregia de astazi.
Ultimele troleibuze noi au fost alocate acestui depou acum peste 40 de ani…
… iar cele mai “noi” au peste 25
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
WT_fan06
DACuri 117 au fost autobuze. Dacă te referi la troleibuze, sugerez să folosești denumirea corectă pentru a evita confuziile.
DACuri 117 au fost autobuze. Dacă te referi la troleibuze, sugerez să folosești denumirea corectă pentru a evita confuziile.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
1689
DAC 117 UD/UDM au fost autobuze…
Generic, putem spune ca DAC 117 a fost linia de vehicule articulate de transport persoane de 16.565 metri lungime dotate cu tractiune electrica sau cu motor Diesel si cutie automata sau manuala, produse la uzina Autobuzul.
Multumesc, am corectat in mesajul anterior referintele la DAC 117 E.
DAC 117 UD/UDM au fost autobuze…
Generic, putem spune ca DAC 117 a fost linia de vehicule articulate de transport persoane de 16.565 metri lungime dotate cu tractiune electrica sau cu motor Diesel si cutie automata sau manuala, produse la uzina Autobuzul.
Multumesc, am corectat in mesajul anterior referintele la DAC 117 E.
📖 Pagination options