Topic: Aspecte negative în circulația bucureșteană
1395 posts, 330820 views
📖 Pagination options
- sss
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana
sss
Curat sado-maso
Auzi, da' ce carti or fi citit academicienii de-au facut giratorii pe DN Bucuresti-Giurgiu, cu ingustari la o banda in giratoriu, fara nici un fel de marcaj rutier?
Curat sado-maso
Auzi, da' ce carti or fi citit academicienii de-au facut giratorii pe DN Bucuresti-Giurgiu, cu ingustari la o banda in giratoriu, fara nici un fel de marcaj rutier?
- Iulika0069
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana
Iulika0069
Trecand peste agresivitate (probabil influientata / incurajata si de catre numarul meu de post-uri), imi asum vina de a nu fi fost f clar in exprimare: 'traficul de acum ar putea fi inghitit fara probleme..'
E limpede ca o solutie bazata pe poduri/pasarele e net superioara oricarui sens giratoriu, dar pt o intersectie echilibrata (cum ESTE cea de la Dna Ghica - Lacul Tei), sensul giratoriu ar fi net superior oricarui semafor
Bineinteles, avand in vedere ca blocajul se produce in Dna Ghica - Colentina (cu efecte neplacute pana aproape de Circ, de multe ori), e inutila orice solutie (inclusiv cele supra/subterane), pana nu se rezolva acel blocaj..
Vorbind in general de sensuri giratorii, chiar daca nu stapanesc (deloc) teoria lor - decat la nivel de observator amator - nu pot sa nu vad in fiecare zi situatii/probleme care s-ar rezolva elegant cu sensuri giratorii:
- cam toate intersectiile (inclusiv mare parte din cele cu 3-4 benzi pe sens) prin care nu trece tramvaiul
- chiar si cele cu tramvai ar putea fi sensuri giratorii, fie asa cum sunt acum sinele (pe mijloc), fie punand sinele langa trotuar (cum ar fi normal, si n-ar mai trebui ca babuta Lenuta sa alerge pe trecerea de pietoni ca verdele tine doar 10")
- pe DN1 ar rezolva adevarate bombe care reprezinta intrarile secundare (de ex din Corbeanca, Balotesti, Snagov etc), plus ca ar mai fragmenta traficul si nu s-ar mai merge cu 120-140 (cum merg eu de ex ), rezultand mai putine accidente grave
- chiar si Centura Bucuresti, ar fi putut inghiti rezonabil tot traficul, daca atunci cand avea o singura banda pe sens, ar fi beneficiat de cate un sens giratoriu la fiecare intersectie (dar facut[e] cu cap, la 30-50m de linia ferata); si n-ai mai fi facut 3-7 ore de la A1 la A2, ci maxim 30-40'
Dominatrix wrote:Iulika0069 wrote:
Legat de pasaj/pod la intersectia Dna Ghica - Lacul Tei: parerea mea e ca tot traficul ar putea fi inghitit fara probleme de intersectia respectiva, daca ar fi lasata sa functioneze in regim de 'sens giratoriu', eventual facuta o banda separata/delimitata pt cei care merg inainte, venind dinspre Colentina spre Petricani
Intrucat vad pe zi ce trece ca forumul e frecventat de multe persoane "destupate la cap", propun sa aprofundam un pic aici problema sensurilor giratorii care au impanzit Romania mai ceva ca ciupercile dupa ploaie. Acest lucru nu e neaparat rau, dar inainte de a propune sens giratoriu intr-o anumita intersectie, trebuie intelese bine si avantajele, dar si constrangerile acestei configuratii.
.......
Trecand peste agresivitate (probabil influientata / incurajata si de catre numarul meu de post-uri), imi asum vina de a nu fi fost f clar in exprimare: 'traficul de acum ar putea fi inghitit fara probleme..'
E limpede ca o solutie bazata pe poduri/pasarele e net superioara oricarui sens giratoriu, dar pt o intersectie echilibrata (cum ESTE cea de la Dna Ghica - Lacul Tei), sensul giratoriu ar fi net superior oricarui semafor
Bineinteles, avand in vedere ca blocajul se produce in Dna Ghica - Colentina (cu efecte neplacute pana aproape de Circ, de multe ori), e inutila orice solutie (inclusiv cele supra/subterane), pana nu se rezolva acel blocaj..
Vorbind in general de sensuri giratorii, chiar daca nu stapanesc (deloc) teoria lor - decat la nivel de observator amator - nu pot sa nu vad in fiecare zi situatii/probleme care s-ar rezolva elegant cu sensuri giratorii:
- cam toate intersectiile (inclusiv mare parte din cele cu 3-4 benzi pe sens) prin care nu trece tramvaiul
- chiar si cele cu tramvai ar putea fi sensuri giratorii, fie asa cum sunt acum sinele (pe mijloc), fie punand sinele langa trotuar (cum ar fi normal, si n-ar mai trebui ca babuta Lenuta sa alerge pe trecerea de pietoni ca verdele tine doar 10")
- pe DN1 ar rezolva adevarate bombe care reprezinta intrarile secundare (de ex din Corbeanca, Balotesti, Snagov etc), plus ca ar mai fragmenta traficul si nu s-ar mai merge cu 120-140 (cum merg eu de ex ), rezultand mai putine accidente grave
- chiar si Centura Bucuresti, ar fi putut inghiti rezonabil tot traficul, daca atunci cand avea o singura banda pe sens, ar fi beneficiat de cate un sens giratoriu la fiecare intersectie (dar facut[e] cu cap, la 30-50m de linia ferata); si n-ai mai fi facut 3-7 ore de la A1 la A2, ci maxim 30-40'
- Iulika0069
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana
Iulika0069
Iar exemplul acesta este fortat/stupid: intotdeauna vor exista benzi de pre-incadrare, a.i. si Gica cu tractorul sa faca stanga de pe banda a 3-a, nu de pe prima banda
Prima banda io as face-o in 99% din cazuri sa fie separata pt cei care vor sa mearga inainte (vezi giratoriul de la Lukoil-ul din Ploiesti - Barcanesti, unde cei care vin dinspre centura au drumul lor - ai vazut vreodata vreun blocaj acolo???)
Dominatrix wrote:
Exemplu ipotetic: Gica vine pe prima banda cu tractorul (nu are voie sa circule pe a doua) si vrea sa faca stanga la giratoriu, deci trebuie sa iasa abia la a treia iesire. Nelu vine cu caruta 4 x 4 din aceeasi directie, dar pe banda a 2'a (ca doar nu e "pe invers" sa stea in fundul lui Gica) si vrea sa mearga inainte. Ambii intra in acelasi timp in giratoriu. Ce se va intampla in dreptul celei de-a doua iesiri, unde Gica vrea sa faca stanga si Nelu sa iasa din giratoriu, mergand inainte?
Iar exemplul acesta este fortat/stupid: intotdeauna vor exista benzi de pre-incadrare, a.i. si Gica cu tractorul sa faca stanga de pe banda a 3-a, nu de pe prima banda
Prima banda io as face-o in 99% din cazuri sa fie separata pt cei care vor sa mearga inainte (vezi giratoriul de la Lukoil-ul din Ploiesti - Barcanesti, unde cei care vin dinspre centura au drumul lor - ai vazut vreodata vreun blocaj acolo???)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana
andrei11
Ne complicam de pomana. Calculele sunt clare si logice. O sosea poate prelua X masini standard / ora. Daca intersectia va putea prelua Y masini / ora, Y fiind mai mic decat X apar probleme de asteptare.
Asa cum a spus si Dominatrix, un sens giratoriu poate prelua in anumite conditii de trafic ( sensuri cu trafic dens ) si de dimensiuni fizice ale lui un numar de masini Z care este mai mare decat Y dar poate fi mai mic decat X. Oricum daca este corect dimensionat, este de preferat sa avem Z in loc de Y.
Asta e toata filozofia. Daca vrem sa rezolvam in intregime un sens de circulatie - pasaj sub / suprateran.
Ne complicam de pomana. Calculele sunt clare si logice. O sosea poate prelua X masini standard / ora. Daca intersectia va putea prelua Y masini / ora, Y fiind mai mic decat X apar probleme de asteptare.
Asa cum a spus si Dominatrix, un sens giratoriu poate prelua in anumite conditii de trafic ( sensuri cu trafic dens ) si de dimensiuni fizice ale lui un numar de masini Z care este mai mare decat Y dar poate fi mai mic decat X. Oricum daca este corect dimensionat, este de preferat sa avem Z in loc de Y.
Asta e toata filozofia. Daca vrem sa rezolvam in intregime un sens de circulatie - pasaj sub / suprateran.
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana
Mircea G
Cred ca desenul se refera la un giratoriu minim posibil realizabil , conditionat de strazi apropiate si lipsa de spatiu . In realitate giratoriul se face ' dupa teren " .
Dominatrix wrote:Noroc ca cei ce proiecteaza drumurile noastre nu sint masochisti si nu folosesc asa calcule decit pentru a arata importanta muncii lor ...
Bonus pentru forumistii/forumistele maihardocore interesati-/e de finețuri ale design'ului sensurilor giratorii.
Cred ca desenul se refera la un giratoriu minim posibil realizabil , conditionat de strazi apropiate si lipsa de spatiu . In realitate giratoriul se face ' dupa teren " .
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana
Mircea G
Discutam de proasta semnalizare si eram apostrofat ca am eu vise erotice cu semne de circulatie...
Spuneam ca in multe cazuri este necesara o semnalizare vizibila de la distanta pentru a sti pe ce banda sa ne incadram .
Discutam de proasta semnalizare si eram apostrofat ca am eu vise erotice cu semne de circulatie...
Spuneam ca in multe cazuri este necesara o semnalizare vizibila de la distanta pentru a sti pe ce banda sa ne incadram .
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana
andrei11
Nu e adevarat, ai perfecta dreptate. Presemnalizarea trebuie anuntata cu foarte mult timp inainte, cu o intersectie inainte cel putin. Este valabil de exemplu pentru artera Mihai Bravu - Stefan cel Mare unde obligatoriu trebuie preselectia anuntata de la urmatoarea intersectie. Altfel este dezastru pentru cei care nu cunosc configuratia, mai ales benzile de stanga. Nici macar nu este o configuratie unitara a intersectiilor.
Mircea G wrote:
Discutam de proasta semnalizare si eram apostrofat ca am eu vise erotice cu semne de circulatie..
Nu e adevarat, ai perfecta dreptate. Presemnalizarea trebuie anuntata cu foarte mult timp inainte, cu o intersectie inainte cel putin. Este valabil de exemplu pentru artera Mihai Bravu - Stefan cel Mare unde obligatoriu trebuie preselectia anuntata de la urmatoarea intersectie. Altfel este dezastru pentru cei care nu cunosc configuratia, mai ales benzile de stanga. Nici macar nu este o configuratie unitara a intersectiilor.
- cornel001
-
Posted:
-
Re: Strapungere Bd. Nicolae Grigorescu-Splaiul Dudescu
cornel001
Adica operatiuni necesare in vederea inchiderii celui de-al doilea inel de circulatie (aici se include si d-na Ghica, in partea de NV ramane de vazut).
Adica 1-2 benzi de parcari, si ce ramane, pt trafic.
Adica operatiuni necesare in vederea inchiderii celui de-al doilea inel de circulatie (aici se include si d-na Ghica, in partea de NV ramane de vazut).
Dominatrix wrote:
3 benzi pe sens
Adica 1-2 benzi de parcari, si ce ramane, pt trafic.
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Strapungere Bd. Nicolae Grigorescu-Splaiul Dudescu
Nightwolf
N-ai sa vezi ca intra ridicarile peste ei in 2 timpi si 3 miscari
N-ai sa vezi ca intra ridicarile peste ei in 2 timpi si 3 miscari
- cornel001
-
Posted:
-
Re: Strapungere Bd. Nicolae Grigorescu-Splaiul Dudescu
cornel001
Adevaru e ca la nord de Ressu, pr Grigorescu adica, se cam ridica masini. Adevarat ca acolo si sunt multe locuri de parcare amenajate (s-a mai sacrificat din trotuar).
Adevaru e ca la nord de Ressu, pr Grigorescu adica, se cam ridica masini. Adevarat ca acolo si sunt multe locuri de parcare amenajate (s-a mai sacrificat din trotuar).
- PinkyHog
-
Posted:
-
Re: Strapungere Bd. Nicolae Grigorescu-Splaiul Dudescu
PinkyHog
Cel mai frecvent ridicau masinile oprite in zona semaforului de la Policlinica Titan. E zona unde i-au ridicat si lu' Mircea Badea masina si a facut mult circ cateva emisiuni.
Intr-adevar, daca ai nevoie sa te duci la farmacie, care mai e si non stop pe deasupra, chiar nu ai unde sa opresti. Si atunci ce faci? iti lasi masina inainte de semafor. Recunosc, daca e sa ma duc la farmacie acolo, si eu opresc tot acolo, si asta pentru ca parcarile facute sunt intotdeauna pline.
Cel mai frecvent ridicau masinile oprite in zona semaforului de la Policlinica Titan. E zona unde i-au ridicat si lu' Mircea Badea masina si a facut mult circ cateva emisiuni.
Intr-adevar, daca ai nevoie sa te duci la farmacie, care mai e si non stop pe deasupra, chiar nu ai unde sa opresti. Si atunci ce faci? iti lasi masina inainte de semafor. Recunosc, daca e sa ma duc la farmacie acolo, si eu opresc tot acolo, si asta pentru ca parcarile facute sunt intotdeauna pline.
- cornel001
-
Posted:
-
Re: Strapungere Bd. Nicolae Grigorescu-Splaiul Dudescu
cornel001
Si la Metro Titan erau parcarile pline si totusi ma invarteam in toate cele 4 directii pana gaseam undeva un loc, ca sa nu las masina pe prima banda.
Si la Metro Titan erau parcarile pline si totusi ma invarteam in toate cele 4 directii pana gaseam undeva un loc, ca sa nu las masina pe prima banda.
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Strapungere Bd. Nicolae Grigorescu-Splaiul Dudescu
Nightwolf
F rau faci ...
PinkyHog wrote:
Cel mai frecvent ridicau masinile oprite in zona semaforului de la Policlinica Titan. E zona unde i-au ridicat si lu' Mircea Badea masina si a facut mult circ cateva emisiuni.
Intr-adevar, daca ai nevoie sa te duci la farmacie, care mai e si non stop pe deasupra, chiar nu ai unde sa opresti. Si atunci ce faci? iti lasi masina inainte de semafor. Recunosc, daca e sa ma duc la farmacie acolo, si eu opresc tot acolo, si asta pentru ca parcarile facute sunt intotdeauna pline.
F rau faci ...
- Grigore
-
Posted:
-
Re: Strapungere Bd. Nicolae Grigorescu-Splaiul Dudescu
Grigore
Eu te-am mai intrebat, dar nu mi-ai raspuns: esti politist? Imi plac intransigentii de numa'
Pai daca vrei tu ca in Bucuresti sa nu ma opresc la farmacie pe banda I, atunci sa faca frumos primaria locuri de parcare cu timp maxim de 1-2h, cu un serviciu de supraveghere cu tot, ca in Germania, si atunci ok, nu mai parchez pe banda I la farmacie, ca stiu sigur ca gasesc un loc in fata ei pentru cele 10-15' cat am treaba acolo. Te gandesti ca daca ma duc la farmacie, poate am pe cineva bolnav, care asteapta urgent medicamentele?
Nightwolf wrote:PinkyHog wrote:
Cel mai frecvent ridicau masinile oprite in zona semaforului de la Policlinica Titan. E zona unde i-au ridicat si lu' Mircea Badea masina si a facut mult circ cateva emisiuni.
Intr-adevar, daca ai nevoie sa te duci la farmacie, care mai e si non stop pe deasupra, chiar nu ai unde sa opresti. Si atunci ce faci? iti lasi masina inainte de semafor. Recunosc, daca e sa ma duc la farmacie acolo, si eu opresc tot acolo, si asta pentru ca parcarile facute sunt intotdeauna pline.
F rau faci ...
Eu te-am mai intrebat, dar nu mi-ai raspuns: esti politist? Imi plac intransigentii de numa'
Pai daca vrei tu ca in Bucuresti sa nu ma opresc la farmacie pe banda I, atunci sa faca frumos primaria locuri de parcare cu timp maxim de 1-2h, cu un serviciu de supraveghere cu tot, ca in Germania, si atunci ok, nu mai parchez pe banda I la farmacie, ca stiu sigur ca gasesc un loc in fata ei pentru cele 10-15' cat am treaba acolo. Te gandesti ca daca ma duc la farmacie, poate am pe cineva bolnav, care asteapta urgent medicamentele?
📖 Pagination options