Topic: Discuții diverse
1675 posts, 487771 views
📖 Pagination options
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Nenea_titi
De ce nu? Tot aceeași platformă tehnică este. Ulterior V3A 93 a devenit CA-PPC (2010-CA). Deci e un derivat...
După București, Constanța a fost al doilea oraș cu V3A, și faptic și Numeric. Apoi probabil Brăila. Apoi Brașov, Ploiești, Cluj, Oradea, Botoșani. Ploiești, Brașov, Cluj și Botoșani au rețele destul de noi. Deci, cumva de înțeles. Deși în Ploiești și Cluj, în mod ciudat, Timiș a trăit mai mult. Probabil era mai fabil și mai ieftin de întreținut (vorba vine, întreținere, mai puțin sensibil la carpeli). Aaa, și nu avea articulație, aia e un punct slab la V3A și V2A. De aceea probabil și EP V3A au avut durată de viață destul de mare, includem ambele perioade ale acestor tramvaie (atât EP V51 - 54 cât și EP V3A), lipsa articulației...
V3A și V2A au fost multe retrase timpuriu. În multe orașe. Cluj - 2 ani, Oradea cam 4 ani, Ploiești cam 12 ani, Botoșani - 12 ani (008 încă circula în decembrie 2002), Brăila nu știu, Iași iar nu știu, doar Constanța le-a ținut mai mult (până la închiderea sistemului). Brăila și Botoșani le-au transformat în V2A...
De ce nu? Tot aceeași platformă tehnică este. Ulterior V3A 93 a devenit CA-PPC (2010-CA). Deci e un derivat...
După București, Constanța a fost al doilea oraș cu V3A, și faptic și Numeric. Apoi probabil Brăila. Apoi Brașov, Ploiești, Cluj, Oradea, Botoșani. Ploiești, Brașov, Cluj și Botoșani au rețele destul de noi. Deci, cumva de înțeles. Deși în Ploiești și Cluj, în mod ciudat, Timiș a trăit mai mult. Probabil era mai fabil și mai ieftin de întreținut (vorba vine, întreținere, mai puțin sensibil la carpeli). Aaa, și nu avea articulație, aia e un punct slab la V3A și V2A. De aceea probabil și EP V3A au avut durată de viață destul de mare, includem ambele perioade ale acestor tramvaie (atât EP V51 - 54 cât și EP V3A), lipsa articulației...
V3A și V2A au fost multe retrase timpuriu. În multe orașe. Cluj - 2 ani, Oradea cam 4 ani, Ploiești cam 12 ani, Botoșani - 12 ani (008 încă circula în decembrie 2002), Brăila nu știu, Iași iar nu știu, doar Constanța le-a ținut mai mult (până la închiderea sistemului). Brăila și Botoșani le-au transformat în V2A...
- alexxd_31
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
alexxd_31
V3A-2010-CA nu s-a construit de la zero, sunt vagoane modernizate.
V3A-93-CH-PPC a mostenit de la fostul V2A doar numarul de parc. ( tramvai construite de la zero)
Nu are nici o relevanta daca s-au construit 200 sau 2000. (Dacia 1300 construita in anii 70 era superioara din multe puncte de vedere aceleia din 80-90)
V3A-2010-CA nu s-a construit de la zero, sunt vagoane modernizate.
V3A-93-CH-PPC a mostenit de la fostul V2A doar numarul de parc. ( tramvai construite de la zero)
Nu are nici o relevanta daca s-au construit 200 sau 2000. (Dacia 1300 construita in anii 70 era superioara din multe puncte de vedere aceleia din 80-90)
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Nenea_titi
Oricum, ce vroiam să zic, sunt tramvaie de serie mică, nu circulă decât în București, și altcineva decât URAC nu s-ar băga să le repare...
Oricum, ce vroiam să zic, sunt tramvaie de serie mică, nu circulă decât în București, și altcineva decât URAC nu s-ar băga să le repare...
- alexxd_31
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
alexxd_31
Si trenurile de metrou IVA nu sunt tot serie mica?
Totul se reduce la bani.
Daca URAC-ul foloseste cele mai bune resurse (umane, utilaje, materie prima) pentru a scoate V3A-2010-CA -uri e logic sa fie o scadere a calitatii celor care ies de la RK.
Si trenurile de metrou IVA nu sunt tot serie mica?
Totul se reduce la bani.
Daca URAC-ul foloseste cele mai bune resurse (umane, utilaje, materie prima) pentru a scoate V3A-2010-CA -uri e logic sa fie o scadere a calitatii celor care ies de la RK.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Nenea_titi
Atunci, fiece V3A 93 care intră la rk, să iasă în format CA-PPC, să nu mai revină în format 93. Dacă asta e singura metodă de a furniza calitate și fiabilitate. Mi se pare oricum aiurea, că și unul și altul transportă oameni, nu saci de cartofi, cărămizi și damigene cu poșirci.
Atunci, fiece V3A 93 care intră la rk, să iasă în format CA-PPC, să nu mai revină în format 93. Dacă asta e singura metodă de a furniza calitate și fiabilitate. Mi se pare oricum aiurea, că și unul și altul transportă oameni, nu saci de cartofi, cărămizi și damigene cu poșirci.
- punmeister
-
Posted:
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
1689
Si ... ?
Tehnologic este 60% (daca nu mai mult) V3A 70.
In plus, fara nici o responsabitate asupra calitatii din partea producatorului.
Am impresia ca nimeni nu realizeaza diferenta uriasa intre cerintele impuse producatorilor si URAC-ului.
De ce BLF nu are nici un criteriu de disponibiltate a parcului ? De ce V3A-xxx-yyy pot sa iasa din URAC direct "la gard" (via o blocare-doua de trafic) ?
Pentru ca URAC.
Si ... ?
Tehnologic este 60% (daca nu mai mult) V3A 70.
In plus, fara nici o responsabitate asupra calitatii din partea producatorului.
Am impresia ca nimeni nu realizeaza diferenta uriasa intre cerintele impuse producatorilor si URAC-ului.
De ce BLF nu are nici un criteriu de disponibiltate a parcului ? De ce V3A-xxx-yyy pot sa iasa din URAC direct "la gard" (via o blocare-doua de trafic) ?
Pentru ca URAC.
- alexxd_31
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
alexxd_31
Daca au pastrat designul caroseriei din anii 70 nu inseamna ca si interiorul este tot din 70. Cand a produs un Bucur Lf sau un V3A-2010-CA vreun blocaj si cat de dese sunt aceste blocaje? Daca URAC-ul ar produce 22 de tramvaie (care merg bine merci si azi) ca in 2008 s-ar rezolva problema tramvaielor in maxim 5 ani.
Tramvaiele noi renteaza pentru ca sunt pe fonduri europene cu conditia ca, costul de intretinere sa fie mai scazut ca la parcul actual. Daca pica pe capete si stau cu anii in depou nu am rezolvat nimic.
Parerea mea personala ca reparatiile se fac cu piese (asa zis bune) de la tramvaiele intrate la modernizare in CA. Nimic nu se pierde, totul se refoloseste!
Daca au pastrat designul caroseriei din anii 70 nu inseamna ca si interiorul este tot din 70. Cand a produs un Bucur Lf sau un V3A-2010-CA vreun blocaj si cat de dese sunt aceste blocaje? Daca URAC-ul ar produce 22 de tramvaie (care merg bine merci si azi) ca in 2008 s-ar rezolva problema tramvaielor in maxim 5 ani.
Tramvaiele noi renteaza pentru ca sunt pe fonduri europene cu conditia ca, costul de intretinere sa fie mai scazut ca la parcul actual. Daca pica pe capete si stau cu anii in depou nu am rezolvat nimic.
Parerea mea personala ca reparatiile se fac cu piese (asa zis bune) de la tramvaiele intrate la modernizare in CA. Nimic nu se pierde, totul se refoloseste!
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Nenea_titi
Asta am și zis, noile CA-PPC, par fiabile.
BLF nu prea prezintă fiabilitate... Prea au stat multe pe dreapta....
Asta am și zis, noile CA-PPC, par fiabile.
BLF nu prea prezintă fiabilitate... Prea au stat multe pe dreapta....
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ByOnu
Or fi ele 'fiabile', dar vehiculul in sine este demn de transportat vite.
Eu unul n-as mai baga bani in aceste pseudo-modernizari din principalul motiv ca au trepte. Acel vagonas PPC putin ajuta. PPC era o solutie acum 15-20 de ani.
Pe cand STB vine azi, in 2019, cu acelasi produs din 2005 si se asteapta la ce? La aplauze?
Or fi ele 'fiabile', dar vehiculul in sine este demn de transportat vite.
Eu unul n-as mai baga bani in aceste pseudo-modernizari din principalul motiv ca au trepte. Acel vagonas PPC putin ajuta. PPC era o solutie acum 15-20 de ani.
Pe cand STB vine azi, in 2019, cu acelasi produs din 2005 si se asteapta la ce? La aplauze?
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Nenea_titi
Nu pot spune, lasă că e bun și așa, asta ar fi delăsare.
Dar până vin tramvaie noi, până se repară liniile și vorba aia, sunt mulți km de linie de reparat (măcar vreo 40 linie simplă). Tramvaie stil PPC, care azi sunt la Sofia aduse din Bassel, încă mai circulă în Elveția, Italia, parcă am văzut ceva și în Germania, deci nu neapărat e ceva rău.
Oricum parcă arăta mai modern, dar cele din Bassel parcă și la tronsoanele non LF erau mai joase, la V3A de orice fel parcă te urci în pod. Mă aflam odată într-un CH-PPC, coboram scara interioară și tocmai atunci vatmanul a pus o frână din cauza unui pieton neatent de m-a făcut una cu podeaua segmentului central din partea de sus a scării am venit grămadă. Probabil V3A CH/CA-PPC or fi fiabile și datorită traseelor deservite (21, 34, 1/10, 32 și 41) deci și starea liniei are o influență... Și probabil și deservenții. Au tramvaiul dedicat, nu ca la BN sau alte depouri, care vatman pe care tramvai e disponibil. Cel puțin la BN, deoarece serviciul meu e pe lângă acest depou, văd că un vatman lucrează pe n tramvaie nu pe unul singur. Nu știu dacă și la alte depouri o fi la fel...probabil că da.
Proiectul BLF este bun, dar trebuie îmbunătățiri din punct de vedere al fiabilitatii. Nu știu de ce se defectează așa des... Ce piese cad, că am senzația că stau pe dreapta "din cauza unui șurub". Dar tot nefiabil înseamnă, URAC nu e în stare să îl țină funcțional. Am citit pe undeva pe aici dar am și auzit de un proiect Bucur LF complet LF. Ăsta de ce nu se finanțează? Ne-ar sta rău să furnizăm noi tramvaie în țară? Adică avem capacități de producție, dar preferăm să luăm din afară. Nu e neapărat rău, uite, turcii furnizează în Polonia deși ei au Pesa. Asta de exemplu. Și mai sunt.
Hai, sărbători fericite
Nu pot spune, lasă că e bun și așa, asta ar fi delăsare.
Dar până vin tramvaie noi, până se repară liniile și vorba aia, sunt mulți km de linie de reparat (măcar vreo 40 linie simplă). Tramvaie stil PPC, care azi sunt la Sofia aduse din Bassel, încă mai circulă în Elveția, Italia, parcă am văzut ceva și în Germania, deci nu neapărat e ceva rău.
Oricum parcă arăta mai modern, dar cele din Bassel parcă și la tronsoanele non LF erau mai joase, la V3A de orice fel parcă te urci în pod. Mă aflam odată într-un CH-PPC, coboram scara interioară și tocmai atunci vatmanul a pus o frână din cauza unui pieton neatent de m-a făcut una cu podeaua segmentului central din partea de sus a scării am venit grămadă. Probabil V3A CH/CA-PPC or fi fiabile și datorită traseelor deservite (21, 34, 1/10, 32 și 41) deci și starea liniei are o influență... Și probabil și deservenții. Au tramvaiul dedicat, nu ca la BN sau alte depouri, care vatman pe care tramvai e disponibil. Cel puțin la BN, deoarece serviciul meu e pe lângă acest depou, văd că un vatman lucrează pe n tramvaie nu pe unul singur. Nu știu dacă și la alte depouri o fi la fel...probabil că da.
Proiectul BLF este bun, dar trebuie îmbunătățiri din punct de vedere al fiabilitatii. Nu știu de ce se defectează așa des... Ce piese cad, că am senzația că stau pe dreapta "din cauza unui șurub". Dar tot nefiabil înseamnă, URAC nu e în stare să îl țină funcțional. Am citit pe undeva pe aici dar am și auzit de un proiect Bucur LF complet LF. Ăsta de ce nu se finanțează? Ne-ar sta rău să furnizăm noi tramvaie în țară? Adică avem capacități de producție, dar preferăm să luăm din afară. Nu e neapărat rău, uite, turcii furnizează în Polonia deși ei au Pesa. Asta de exemplu. Și mai sunt.
Hai, sărbători fericite
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
punmeister
Durmazlar au reusit sa ia contractul la Olsztyn pentru ca ei erau singurii care se incadrau in CS. Ceilalti care au participat (Solaris Tram, PESA si Siemens) erau nevoiti sa proiecteze tramvaiul de la zero.
Durmazlar au reusit sa ia contractul la Olsztyn pentru ca ei erau singurii care se incadrau in CS. Ceilalti care au participat (Solaris Tram, PESA si Siemens) erau nevoiti sa proiecteze tramvaiul de la zero.
- alexxd_31
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
alexxd_31
128 prezent il linia 36 a picat la datorie in statia Bulevardul Chisinau. Panoul electric.
128 prezent il linia 36 a picat la datorie in statia Bulevardul Chisinau. Panoul electric.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Nenea_titi
Tramvai proaspăt reparat ce trebuia dat la Militari?
Mișto. Ies din URAC mai defecte și mai dărâmate și mai urâte (cu facelift sovietic) decât înainte. Am senzația că de fapt tramvaiele astea nu mai intră la reparație capitală ci la demolare capitală. Al cincilea exemplar ' a la URAC', defectat în prima lună de circulație în același an. 3381, 014, 100, 238, acum 128. E clar. Cred că mai bine doar le vopsește și le schimbă ce e de schimbat în depou. Nu le mai trece prin URAC, ies mai defecte decât erau. Fac pariu că tramvaiul 165 din Victoria, dacă îl repară acuma, poate să meargă bine mersi încă 2 ani. Același tramvai, dacă trece prin URAC, cade în nici 5 zile de la ieșirea via linia de pe strada Vagonului (sau intrarea, nu mai știu).
@Cris_m : nu știu cum să dezactivez auto corectura. Uneori scriu și pe fugă. Scuze. Nu sunt cu săptămâna patimilor, sunt ateu .
Înțeleg că și 286 și 055 sunt la URAC la rk. Nu vreau să mă gândesc...ce dezastru va fi și cu astea.
Tramvai proaspăt reparat ce trebuia dat la Militari?
Mișto. Ies din URAC mai defecte și mai dărâmate și mai urâte (cu facelift sovietic) decât înainte. Am senzația că de fapt tramvaiele astea nu mai intră la reparație capitală ci la demolare capitală. Al cincilea exemplar ' a la URAC', defectat în prima lună de circulație în același an. 3381, 014, 100, 238, acum 128. E clar. Cred că mai bine doar le vopsește și le schimbă ce e de schimbat în depou. Nu le mai trece prin URAC, ies mai defecte decât erau. Fac pariu că tramvaiul 165 din Victoria, dacă îl repară acuma, poate să meargă bine mersi încă 2 ani. Același tramvai, dacă trece prin URAC, cade în nici 5 zile de la ieșirea via linia de pe strada Vagonului (sau intrarea, nu mai știu).
@Cris_m : nu știu cum să dezactivez auto corectura. Uneori scriu și pe fugă. Scuze. Nu sunt cu săptămâna patimilor, sunt ateu .
Înțeleg că și 286 și 055 sunt la URAC la rk. Nu vreau să mă gândesc...ce dezastru va fi și cu astea.
📖 Pagination options