MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții după inaugurarea tronsonului

1653 posts, 317240 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 59 60 61 62 63 64 65  ... 119
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri despre proiect cris_m

sab wrote:
Ce spun datele de trafic: Linia nouă de metrou din Drumul Taberei are în medie 47.000 de călători zilnic, un sfert din traficul de pe tronsonul Eroilor-Preciziei

https://www.zf.ro/auto/ce-spun-datele-de ... 19939582
Între 30.000 şi 50.000 de persoane circulă, în medie, în fiecare zi cu metroul din Drumul Taberei, potrivit datelor furnizate de Metrorex la solicitarea ZF. Faţă de tronsonul Eroilor-Preciziei, de pildă, tot din partea de vest a Capitalei, traficul este de circa trei-patru ori mai mic, deşi pe magistrala 5 sunt zece staţii de metrou, iar pe tronsonul menţionat sunt şase.

Astfel, de la inaugurarea de pe 14 septembrie 2020 şi până la jumătatea lunii februarie 2021, cele mai aglomerate pentru metroul din Drumul Taberei au fost primele săptămâni, când traficul a depăşit 60.000, chiar şi 64.000 de călători pe săptămână. Media săptămânală de călători pe magistrala din Drumul Taberei, de la inaugurare până acum, este de circa 46.900 de persoane. Pentru acelaşi interval, pe tronsonul Eroilor-Preciziei, media este de 184.100 de persoane, potrivit calculelor ZF.

Unii oameni care locuiesc în zona Drumul Taberei invocă, printre dezavantajele noii magistrale, faptul că metroul nu leagă cartierul de zona corporate a Bucureştiului, adică Aurel Vlaicu - Pipera.

Astfel, pentru a ajunge la clădirile de birouri din Pipera, un călător trebuie să schimbe metroul la Eroilor, dar şi la Piaţa Unirii, unde, în zilele foarte aglomerate dinaintea pandemiei, era necesar uneori să treacă mai multe metrouri pentru a putea încăpea în unul.



Daca ar face un interval mai atractiv pe tot parcursul zilei, ar avea ceva mai multi clienti...

 


Re: Stiri despre proiect Stefan28

Pe tronsonul Eroilor- Romancierilor se circulă ok, interval de 6 minute L-V, 9 în weekend și sărbători legale.
Problema este pe Romancierilor- Valea Ialomiței, Romancierilor- Râul Doamnei, cu intervale de 12/18 minute.
Pentru asta, ar mai trebui adăugate două trenuri, unul pentru Valea Ialomiței și altul pentru Râul Doamnei ca să se ajungă și acolo la un timp de așteptare de 6/12 minute...
Doar că IVE nu se iau pentru M5, și dacă ai lua încă doua rame Bombardier ar însemna mai multe IVE pe M3.

Unii oameni care locuiesc în zona Drumul Taberei invocă, printre dezavantajele noii magistrale, faptul că metroul nu leagă cartierul de zona corporate a Bucureştiului, adică Aurel Vlaicu - Pipera.

Astfel, pentru a ajunge la clădirile de birouri din Pipera, un călător trebuie să schimbe metroul la Eroilor, dar şi la Piaţa Unirii, unde, în zilele foarte aglomerate dinaintea pandemiei, era necesar uneori să treacă mai multe metrouri pentru a putea încăpea în unul.


Legat de asta, recunosc că nu știu exact, de ce când se licita M5, în 2010 parcă, nu au mai vrut până la Universitate măcar...?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. sab

https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
@crism
ok, dar cu ce trenuri? Și așa s-au luat  cu japca de pe M1+3, ceea ce poate părea ok acum în pandemie, dar în mare nu este ok si eu as fi vrut să văd o inaugurare "pe bune".
@stefan28
Așa era proiectul din 90. Dar s-au mai gândit oleacă si nu se putea face pana la Universitate așa ca in 2010 l-au licitat doar pana la Eroilor...Pentru ca...automobile ;)

 


Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. cris_m

Pai e foarte simplu, s-a mai discutat in toamna, dar voi relua. Ai mai multe variante de optimizare a parcului de trenuri:
V1) Pendula V.I - Romancierilor cu un BM2 si restul de 5 trenuri raman doar pe RD-E2;
V2) Pendula V.I - Romancierilor cu un REM IVA (sigur se poate scoate unul de undeva) si 6 BM2 pe RD-E2
V3) VI inchisa pentru un timp si pastrat cele 6 trenuri pe RD-E2.
Si tocmai ca pana se termina pandemia (foarte probabil cam cand o sa existe cel putin 3-4 trenuri noi sosite) se pot face aceste optimizari lejer.

 


Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. subway guru

In lipsa unui sistem automatizat de siguranta a circulatiei o pendula e exclusa.
Ramane doar varianta sa dublezi numarul de trenuri spre RD luand din cele spre VI

 


Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. cris_m

Atunci V3 si am scapat mai "ieftin" :)

 


Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. subway guru

Varianta mea e mai eficienta!

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. sab

cris_m wrote:
Atunci V3 si am scapat mai "ieftin" :)

Eu de când îmi răcesc gura ca apendicele VI nu își avea rostul. Beneficiile sunt mult mai mici decât problemele pe care le aduce.

 


Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. Stefan28

M5 trebuia să aibă și ea un depou.
Cam cum ar fi fost făcut la Râul Doamnei?

 


Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. subway guru

Nu ar fi fost din lipsa de spatiu.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. sab

Stefan28, nu ma refer la depou, ci la faptul că am facut si o stație acolo. Este ok ca s-a făcut depoul unde s-a gasit spatiu.

 


Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. Stefan28

Poate că dacă în 2015 nu se frauda licitația pentru cele 51 de trenuri nu am mai fi avut aceste discuții...  :lol:  :bere:
Stația Valea Ialomiței este folosită, eu când am mers pe M5 ultima oară, adică ieri, era destul de aglomerat...

 


Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. andrei11

Pe cuvânt de onoare că eu nu pot să pricep, poate am o gândire deformată:
1) Pendula  VI - Romancierilor este soluția corectă.
2) În cabina de comandă a trenului ( de metrou ) presupun că sunt doi oameni responsabili,  cu examenele fizice / psihologice la zi.  Lămuriți-mă cum pot doi oameni cu analizele  la zi:
- Să li se facă instant rău în același timp.
sau
- Să-și piardă mințile instant și să nu respecte culorile semnalelor din parcurs.
__________________
Nu  înțeleg de ce responsabilitățile unor oameni trebuie să li se adauge automat și mecanisme independente de voința oamenilor care să-i dubleze.
Eu tot nu înțeleg cum pot doi oameni să leșine în același timp  ( deși o mică probabilitate evident că există ) și mai grav, nu pot să pricep cum doi oameni cu  psihologicul la zi pot ignora un semnal întâlnit în cale.
Scuze, probabil că o să veniți cu contraargumente - le accept - dar sunt peste puterea mea de înțelegere.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discuții generale după inaugurarea magistralei. sab

Stefan 28, nu era un capăt de țara sa fie o stație chiar pe bucla,  la începutul străzii Valea Ialomiței. Totuși nu vorbim de o distanta mare de parcurs, in Dr. Taberei chiar vorbim de o distanta exagerat de mica intre stații comparativ cu Militari, cu toate ca s-a făcut si Gorjului (de ex distanta intre Gorjului si Păcii este de peste 1km, si totuși M3 este plin).
Singura justificare pentru stația VI ar fi fost prelungirea de acolo, totuși înțeleg ca nu prea este posibila.
Dar asta este, așa s-a făcut proiectul M5, s-a considerat justificata aceasta bifurcație de o sigura stație, cu asta o sa defilam in veci. Consecința este ca vom avea PENTRU TOTDEAUA frecvente mai proaste pe ramuri , indiferent de proporția de trenuri dirijate spre cele 2 capete (1-1. 1-2 sau alte proportii)

Chiar daca aveam licitația respectiva de trenuri, la cați calatori sunt pe M5, NU se justifica sa fie frecventa mai buna. Cauza problemelor trebuie cautata la radacina, iar radacina este bifurcatia inutila. Noi ce facem acum este sa stăm la un pahar de vorba si sa cautam solutii pentru o problema care nu trebuia sa existe.

 


Go to page:  1  ... 59 60 61 62 63 64 65  ... 119
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2436 forum members have written 435169 posts in 5424 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use