Topic: Dispecerizarea automată a transportului public
951 posts, 327441 views
📖 Pagination options
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
cosminduru
Legile sunt foarte restrictive și încâlcite, așa este când avem o țară unde aproape toți cei ajunși în funcții sunt hoți, trebuie justificări și dosare și tone de hârtii pentru orice cheltuială.
Din păcate, asta afectează oamenii, pentru că nu pot beneficia de investiții. Este cam al treilea scandal de prin București împotmolit pe motive de politică și certuri sau neînțelegeri. Primul a fost podul Dna Ghica, actori PMB, Firea, Nicușor și PS2. Apoi lucrările ilegale de la Unirii ale lui Negoiță, blocate - și acum rămas noroiul acolo. Aceasta cu panourile de informare e cea mai recentă și se va vedea penibilitatea situației - un oraș Capitală europeană unde sunt sau nu panouri și stații diferite în sectoare diferite. Babilonie!
Legile sunt foarte restrictive și încâlcite, așa este când avem o țară unde aproape toți cei ajunși în funcții sunt hoți, trebuie justificări și dosare și tone de hârtii pentru orice cheltuială.
Din păcate, asta afectează oamenii, pentru că nu pot beneficia de investiții. Este cam al treilea scandal de prin București împotmolit pe motive de politică și certuri sau neînțelegeri. Primul a fost podul Dna Ghica, actori PMB, Firea, Nicușor și PS2. Apoi lucrările ilegale de la Unirii ale lui Negoiță, blocate - și acum rămas noroiul acolo. Aceasta cu panourile de informare e cea mai recentă și se va vedea penibilitatea situației - un oraș Capitală europeană unde sunt sau nu panouri și stații diferite în sectoare diferite. Babilonie!
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
shoppy
Ca sa nu ma mai gandesc ca la cate probleme are STB cu vehicule care ies la traseu fara modul, sau cu modulul stricat, sau pus pe alta linie/semicursa(ca doar nu tii masina buna in garaj sa se supere titularul pentru fineturi dinastea), sau nu il opresc cand se retrag sau se defecteaza pe traseu, sau se porneste aiurea cand se misca prin depou/garaj, sau merge prost ca s-a cumparat cel mai ieftin net de la cea mai slaba firma, pai o sa ne uitam la datele afisate pe panouri cel mult ca la Copiii spun lucruri trasnite.
Normal era ca STB sa contracteze o solutie completa(module, internet, aplicatie online, panouri statii), implementatorul mergea o vreme doar cu aplicatia pana cand se rezolvau toate problemele si apoi dadea drumul si la panourile din statii, si cand erau deranjamente atunci STB il amenda de pe viitor o sa fie mai ieftin sa mearga bine decat sa-l mai amendeze, la noi merge pe dos, incompetentii din STB pun module in dulcele stil incompetent, netul este cel mai ieftin posibil, aplicatia cine stie la cine mai este si a trecut din mers acceptabil in execrabil, iar panourile sunt portita de sifonat banii la smecherii de la sector.
Ca sa nu ma mai gandesc ca la cate probleme are STB cu vehicule care ies la traseu fara modul, sau cu modulul stricat, sau pus pe alta linie/semicursa(ca doar nu tii masina buna in garaj sa se supere titularul pentru fineturi dinastea), sau nu il opresc cand se retrag sau se defecteaza pe traseu, sau se porneste aiurea cand se misca prin depou/garaj, sau merge prost ca s-a cumparat cel mai ieftin net de la cea mai slaba firma, pai o sa ne uitam la datele afisate pe panouri cel mult ca la Copiii spun lucruri trasnite.
Normal era ca STB sa contracteze o solutie completa(module, internet, aplicatie online, panouri statii), implementatorul mergea o vreme doar cu aplicatia pana cand se rezolvau toate problemele si apoi dadea drumul si la panourile din statii, si cand erau deranjamente atunci STB il amenda de pe viitor o sa fie mai ieftin sa mearga bine decat sa-l mai amendeze, la noi merge pe dos, incompetentii din STB pun module in dulcele stil incompetent, netul este cel mai ieftin posibil, aplicatia cine stie la cine mai este si a trecut din mers acceptabil in execrabil, iar panourile sunt portita de sifonat banii la smecherii de la sector.
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
Vasile52
Aplicația e dezvoltata de cei de la Radcom si e disponibila si in alte orase (ex. Constanta). Chiar sunt curios cum se comporta versiunea noastra comparativ cu cea de la Constanta, daca problemele sunt decat la internet si modul sau si serverul aplicatiei are probleme.
Aplicația e dezvoltata de cei de la Radcom si e disponibila si in alte orase (ex. Constanta). Chiar sunt curios cum se comporta versiunea noastra comparativ cu cea de la Constanta, daca problemele sunt decat la internet si modul sau si serverul aplicatiei are probleme.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
BodoMinea
La prima vedere pare o idee bună aceasta a unui "super-sistem" făcut de la zero de la un singur integrator priceput, dar în realitate pentru un ansamblu atât de complex ca aplicațiile de transport necesare într-o regiune de dimensiunea bucureștiului (planificare de amplasament și cadență a traseelor, dispecerizare și urmărire operațională a vehiculelor, raportare, estimarea timpilor de sosire în stație, arhivarea și analiza retrospectivă a performanței sistemului etc.) e o idee destul de proastă pentru că:
Mie mi-ar plăcea mai mult o soluție cum s-a făcut în Finlanda, unde componentele acestor sisteme au fost dezvoltate separat (unele de companii care au câștigat licitații, altele în mod intern de autoritățile de transport, altele direct de către comunitatea open-source, online), dar utilizând strict standarde deschise și documentate pentru interconectarea lor.
Sursa: HSL
Deci agregarea datelor GPS și a restul parametrilor transmiși de vehicule sunt colectate prin MQTT, un sistem de mesagerie înțeles de device-uri și servere de toate felurile. Expunerea acestora se face prin API-uri REST, WebSocket și GTFS-Realtime, deci formate înțelese și de site-uri, și de aplicații mobile, și de Google Maps etc.
Deci când apar vehicule, display-uri sau alte dispozitive conexe (senzori, beacon-uri de localizare, alte lucruri necesare accesibilizării stațiilor de exemplu), e de ajuns să se adauge, extindă sau înlocuiască un singur modul pe baza documentației existente pentru standardul deschis de integrare (asemenea făcut public pe internet).
Cred că este singura metodă corectă pentru a avea sisteme performante, la licitații pentru care se poate participa fără "relații" și la care se lucrează și investește mai puțin în întreținere și mai mult în adăugarea de funcționalități noi, vizibile, care chiar îmbunătățesc experiența celor care merg cu transportul public. Spre deosebire de sistemele care sunt pe la STB și alții asemenea, unde dacă se dorește schimbarea modulelor sau altă operațiune de genul, trebuie să fie de acord și Radcom / Thoreb / cine se mai ocupă de echipamentele din vehicule.
Cât timp criteriile de atribuire sunt legate de prețul redus, nu se cere utilizarea standardelor deschise și a arhitecturii modulare și nu verifică nimeni competent soluția propusă pentru implementare din punct de vedere al performanței pe viitor, tot aplicații din astea vom avea.
shoppy wrote here:
Normal era ca STB sa contracteze o solutie completa(module, internet, aplicatie online, panouri statii), implementatorul mergea o vreme doar cu aplicatia pana cand se rezolvau toate problemele si apoi dadea drumul si la panourile din statii, si cand erau deranjamente atunci STB il amenda de pe viitor o sa fie mai ieftin sa mearga bine decat sa-l mai amendeze, la noi merge pe dos, incompetentii din STB pun module in dulcele stil incompetent, netul este cel mai ieftin posibil, aplicatia cine stie la cine mai este si a trecut din mers acceptabil in execrabil, iar panourile sunt portita de sifonat banii la smecherii de la sector.
La prima vedere pare o idee bună aceasta a unui "super-sistem" făcut de la zero de la un singur integrator priceput, dar în realitate pentru un ansamblu atât de complex ca aplicațiile de transport necesare într-o regiune de dimensiunea bucureștiului (planificare de amplasament și cadență a traseelor, dispecerizare și urmărire operațională a vehiculelor, raportare, estimarea timpilor de sosire în stație, arhivarea și analiza retrospectivă a performanței sistemului etc.) e o idee destul de proastă pentru că:
- va dura atât de mult implementarea și ajustarea ei la necesitățile locale încât va apărea "datoria tehnologică" - adică până e gata și funcțional totul, soluția e deja depășită tehnic și trebuie lucrat la upgrade-uri de performanță/compatibilitate, activități care se vor ridica la un cost imens pentru tot sistemul;
- integratorul are interesul și oportunitatea, acționând într-un sistem ca un tot unitar, să utilizeze tehnologii și formate proprietare și nedocumentate, ducând la "vendor locking" (o analogie din partea utilizatorilor de rând este intrarea în ecosistemul Apple - e mai greu să utilizezi aplicații sau dispozitive non-Apple când ai poze pe iCloud, conversații pe iMessage, etc. chiar dacă în timp devine dezavantajos economic);
- probabil nimeni nu va bugeta în achiziția respectivă termenii și costurile de migrare la un eventual sistem nou, contribuind la o problemă similară cu punctul anterior.
Mie mi-ar plăcea mai mult o soluție cum s-a făcut în Finlanda, unde componentele acestor sisteme au fost dezvoltate separat (unele de companii care au câștigat licitații, altele în mod intern de autoritățile de transport, altele direct de către comunitatea open-source, online), dar utilizând strict standarde deschise și documentate pentru interconectarea lor.
Sursa: HSL
Deci agregarea datelor GPS și a restul parametrilor transmiși de vehicule sunt colectate prin MQTT, un sistem de mesagerie înțeles de device-uri și servere de toate felurile. Expunerea acestora se face prin API-uri REST, WebSocket și GTFS-Realtime, deci formate înțelese și de site-uri, și de aplicații mobile, și de Google Maps etc.
Deci când apar vehicule, display-uri sau alte dispozitive conexe (senzori, beacon-uri de localizare, alte lucruri necesare accesibilizării stațiilor de exemplu), e de ajuns să se adauge, extindă sau înlocuiască un singur modul pe baza documentației existente pentru standardul deschis de integrare (asemenea făcut public pe internet).
Cred că este singura metodă corectă pentru a avea sisteme performante, la licitații pentru care se poate participa fără "relații" și la care se lucrează și investește mai puțin în întreținere și mai mult în adăugarea de funcționalități noi, vizibile, care chiar îmbunătățesc experiența celor care merg cu transportul public. Spre deosebire de sistemele care sunt pe la STB și alții asemenea, unde dacă se dorește schimbarea modulelor sau altă operațiune de genul, trebuie să fie de acord și Radcom / Thoreb / cine se mai ocupă de echipamentele din vehicule.
Cât timp criteriile de atribuire sunt legate de prețul redus, nu se cere utilizarea standardelor deschise și a arhitecturii modulare și nu verifică nimeni competent soluția propusă pentru implementare din punct de vedere al performanței pe viitor, tot aplicații din astea vom avea.
- TrainWrecker
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
TrainWrecker
La momentul actual aplicatia INFO TB nu afiseaza tramvaiele Astra Imperio.
La momentul actual aplicatia INFO TB nu afiseaza tramvaiele Astra Imperio.
Capture41.PNG (523.46 KB; downloaded 2693 times)
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
BodoMinea
Între timp au reapărut. Par să mai fie sincope acolo unde datele GPS sunt furnizate de către echipamentele Thoreb (calculatorul de bord al vehiculului) și nu de modulele GPS instalate de Radcom ca parte a implementării InfoTB.
Între timp au reapărut. Par să mai fie sincope acolo unde datele GPS sunt furnizate de către echipamentele Thoreb (calculatorul de bord al vehiculului) și nu de modulele GPS instalate de Radcom ca parte a implementării InfoTB.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
Albert
Pe Citaro E3 și E4 și Irisbus Citelis, datele sunt furnizate de Tboreb sau au modul Radcom?
Pe Citaro E3 și E4 și Irisbus Citelis, datele sunt furnizate de Tboreb sau au modul Radcom?
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
Chev Celios
Am impresia ca lucreza impreuna. Cel putin la Imperio am vazut ca vatmanii nu mai au consola SAT (cea neagra) si se logheaza direct in Thoreb, confirma cu o validare la primul validator si dupa validatoarele isi iau datele din Thoreb (linie, tur, sens). Mai ales ca de cand a aparut aplicatia Info TB, in memoria Thoreb au aparut fiecare tur memorat impreuna cu toate semicursele si orele pentru fiecare statie ale respectivului tur. Gen cam cum functioneaza cele din Omsi. De altfel vechea consola SAT ar trebui sa fie si ea capabila de asa ceva.
Am impresia ca lucreza impreuna. Cel putin la Imperio am vazut ca vatmanii nu mai au consola SAT (cea neagra) si se logheaza direct in Thoreb, confirma cu o validare la primul validator si dupa validatoarele isi iau datele din Thoreb (linie, tur, sens). Mai ales ca de cand a aparut aplicatia Info TB, in memoria Thoreb au aparut fiecare tur memorat impreuna cu toate semicursele si orele pentru fiecare statie ale respectivului tur. Gen cam cum functioneaza cele din Omsi. De altfel vechea consola SAT ar trebui sa fie si ea capabila de asa ceva.
- survola
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
survola
Pe linia lui 5 nu apare in aplicatie bidirecționalul 4040.
Bine că apare in traseu, măcar 😂
Pe linia lui 5 nu apare in aplicatie bidirecționalul 4040.
Bine că apare in traseu, măcar 😂
- alchimistul
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
alchimistul
Atasez un test de ping pe Digi 2G, pentru a exemplifica ce se intampla cand device-urile de pozitionare de pe vehicule trec din 4G in 2G. Am mai spus, oficial nu exista date pe 2G-ul Digi, iar 3G nu mai exista in Bucuresti (a ramas numai in subteran, la metrou). De asta "dispar" vehiculele din InfoTB, sau raman in urma cand in realitate deja au depasit statia in care ne aflam. Am testat in mai multe zone, cu aceleasi constatari - pierderi masive de pachete pe 2G, pe 4G este totul ok. Le-am scris celor de la TPBI si revin aici cand si daca primesc raspuns
Atasez un test de ping pe Digi 2G, pentru a exemplifica ce se intampla cand device-urile de pozitionare de pe vehicule trec din 4G in 2G. Am mai spus, oficial nu exista date pe 2G-ul Digi, iar 3G nu mai exista in Bucuresti (a ramas numai in subteran, la metrou). De asta "dispar" vehiculele din InfoTB, sau raman in urma cand in realitate deja au depasit statia in care ne aflam. Am testat in mai multe zone, cu aceleasi constatari - pierderi masive de pachete pe 2G, pe 4G este totul ok. Le-am scris celor de la TPBI si revin aici cand si daca primesc raspuns
Screenshot_20230409_122356_com.lipinic.ping.jpg (269.97 KB; downloaded 2092 times)
Screenshot_20230409_123752_com.lipinic.ping.jpg (304.43 KB; downloaded 2089 times)
- cosmindaniel
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
cosmindaniel
Cam atît de nașpa e situația cu aplicația... Eu mă aflam în tramvaiul 47 în momentul respectiv
Cam atît de nașpa e situația cu aplicația... Eu mă aflam în tramvaiul 47 în momentul respectiv
Screenshot_2023-04-11-16-50-21-13_49d97a479ebf3840e0cfc869f264883d.jpg (504.94 KB; downloaded 1845 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
shoppy
Din seria "lasam intentionat sa se distruga si cand cumparam altul o sa fie toti de ascord ca trebuia unu nou ca ala dinainte era distrus".
Din seria "lasam intentionat sa se distruga si cand cumparam altul o sa fie toti de ascord ca trebuia unu nou ca ala dinainte era distrus".
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
Andrei98
Eu ieri eram într-o stație a lui 312 și de când am ajuns vreo 5 minute a arătat în continuu că autobuzul este acolo. A devenit practic inutilă aplicația. Mergea prea bine la început și trebuia stricată.
Eu ieri eram într-o stație a lui 312 și de când am ajuns vreo 5 minute a arătat în continuu că autobuzul este acolo. A devenit practic inutilă aplicația. Mergea prea bine la început și trebuia stricată.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
1689
Mamma mamma… Cel putin in primul test e aproape inutilizabila reteaua. 51% PL, din care o groaza secventiale, asta inseamna retransmisie in serie pina sint pierdute definitiv.
Parc-ar fi conexiunile de date ale Romtelecom pe dial-up din anii ‘90
alchimistul wrote here:
Atasez un test de ping pe Digi 2G, […]
Mamma mamma… Cel putin in primul test e aproape inutilizabila reteaua. 51% PL, din care o groaza secventiale, asta inseamna retransmisie in serie pina sint pierdute definitiv.
Parc-ar fi conexiunile de date ale Romtelecom pe dial-up din anii ‘90
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination