Topic: Gara Centrală din București - un vis neîmplinit
97 posts, 64235 views
📖 Pagination options
- neur000
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
neur000
Ce propui tu, tren urban/suburban, nu prea are legătură cu ideea de Gară Centrală. În plus, Gara de Nord este mai centrală decât Gara Basarab.
Ce propui tu, tren urban/suburban, nu prea are legătură cu ideea de Gară Centrală. În plus, Gara de Nord este mai centrală decât Gara Basarab.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
shoppy
Ar fi fost frumos o gara centrala si trenuri care tranziteaza centrul, cum este la Berlin.
De asemenea ar fi frumos ca din liniile de la suprafata unele sa fie in subteran iar spatiul eliberat sa fie valorificat pentru spatii pietonale, spatii verzi, parcuri, piste de alergat si biciclete(cum ar fi o pista de biciclete de la Gara de Nord pana la Lacul - Padurea Chitila, Domeniul Mogosoaia, Padurea Raioasa sau chiar Domeniul Buftea ...)
Ar fi frumoase multe chestii...
Ar fi fost frumos o gara centrala si trenuri care tranziteaza centrul, cum este la Berlin.
De asemenea ar fi frumos ca din liniile de la suprafata unele sa fie in subteran iar spatiul eliberat sa fie valorificat pentru spatii pietonale, spatii verzi, parcuri, piste de alergat si biciclete(cum ar fi o pista de biciclete de la Gara de Nord pana la Lacul - Padurea Chitila, Domeniul Mogosoaia, Padurea Raioasa sau chiar Domeniul Buftea ...)
Ar fi frumoase multe chestii...
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
Valentin
Atunci e propunerea mea pentru a un tren urban si suburban (Ilfov+Bucuresti)
Atunci e propunerea mea pentru a un tren urban si suburban (Ilfov+Bucuresti)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
andrei11
Este clar că o Gară Centrală nu-și are rostul în București, GdN fiind << destul de centrală >>. Pe lângă construcția gării propriuzise( unde ? ) trebuie avute în vedere și anexele ( triajul, revizii vagoane, dormitoare, birouri, depou locomotive, etc ) precum și construcția liniilor de acces. Nu poți aduce toate trenurile de pe toate magistralele doar pe două linii. Ok, admițând că ai construi Gara Centrală cu acces pe la ambele capete ( deci să nu fie înfundată ca acum ).
În altă ordine de idei Gara Basarab este TOT GdN, nu este o altă gară. De ce și care au fost motivele construirii celor 4 linii de la Basarab este o altă discuție în sine. Trebuie să amintesc că până la construirea magistralei M 1 de metrou GdN ( GrA ) avea operabile numai 9 linii, liniile 10 - 14 fiind foarte scurte. Iar acum 40 - 50 de ani erau mult mai multe trenuri care plecau / soseau din GdN ( Gr.A ).
Este clar că o Gară Centrală nu-și are rostul în București, GdN fiind << destul de centrală >>. Pe lângă construcția gării propriuzise( unde ? ) trebuie avute în vedere și anexele ( triajul, revizii vagoane, dormitoare, birouri, depou locomotive, etc ) precum și construcția liniilor de acces. Nu poți aduce toate trenurile de pe toate magistralele doar pe două linii. Ok, admițând că ai construi Gara Centrală cu acces pe la ambele capete ( deci să nu fie înfundată ca acum ).
În altă ordine de idei Gara Basarab este TOT GdN, nu este o altă gară. De ce și care au fost motivele construirii celor 4 linii de la Basarab este o altă discuție în sine. Trebuie să amintesc că până la construirea magistralei M 1 de metrou GdN ( GrA ) avea operabile numai 9 linii, liniile 10 - 14 fiind foarte scurte. Iar acum 40 - 50 de ani erau mult mai multe trenuri care plecau / soseau din GdN ( Gr.A ).
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
shoppy
Nu este deloc clar, la Berlin functioneaza foarte bine si chiar nu stiu unde sunt depourile, mai ales ca in tarile civilizate trenurile circula toata ziua, nu o sa vezi tren la ora 11 ca intra sau iese din depou, asta este o risipa.
Uite aici harta transportului in Berlin, exista trenurile regionale RE3, RE4 si RE5 care tranziteaza centrul impreuna cu alte ICE si IR, tunelul pe sub oras are doar 2 fire, statiile insa au 4 sau mai multe linii https://www.mapametro.com/wp-content/up ... lin-04.png .
Ca ne uitam noi acum la traficul feroviar din Bucuresti este o catastrofa fata de ce era si de ce ar trebui sa fie, garile Baneasa, Progresu si Cotroceni sunt desfintate iar in Nord, Obor si Titan bate vantul fata de ce era odata.
Nu este deloc clar, la Berlin functioneaza foarte bine si chiar nu stiu unde sunt depourile, mai ales ca in tarile civilizate trenurile circula toata ziua, nu o sa vezi tren la ora 11 ca intra sau iese din depou, asta este o risipa.
Uite aici harta transportului in Berlin, exista trenurile regionale RE3, RE4 si RE5 care tranziteaza centrul impreuna cu alte ICE si IR, tunelul pe sub oras are doar 2 fire, statiile insa au 4 sau mai multe linii https://www.mapametro.com/wp-content/up ... lin-04.png .
Ca ne uitam noi acum la traficul feroviar din Bucuresti este o catastrofa fata de ce era si de ce ar trebui sa fie, garile Baneasa, Progresu si Cotroceni sunt desfintate iar in Nord, Obor si Titan bate vantul fata de ce era odata.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
punmeister
Depourile sunt in Grünau, Wannsee, Oranienburg, Erkner si Friedrichsfelde.
Depourile sunt in Grünau, Wannsee, Oranienburg, Erkner si Friedrichsfelde.
- neur000
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
neur000
Transportul din Berlin m-a inspirat si pe mine. Dar daca e sa luam lectii din Berlin, alea nu sunt legate de Gara Centrala.
Gara Centrala din Berlin s-a facut pentru ca deja exista o infrastructura. Aveau zeci de tuneluri de U-Bahn si S-Bahn, aveau linii de U-Bahn si S-Bahn pe estacade, doar au sapat cativa kilometri de tunel suplimentari si au construit gara.
Si aia a costat peste 10 miliarde, gara + tuneluri de tren, bani pe care noi nu-i avem.
Dar daca vrem sa luam ceva bun din transportul din Berlin, este combinatia U-Bahn-S-Bahn, unde "metroul" si "trenul" merg pe aceleasi linii cateodata si metroul si trenul merg si prin subteran, si pe estacade si la nivel. Noua ne-a spus cineva ca metroul Bucurestean trebuie sa mearga ca o cartita pe sub pamant si ca trenul nu are ce cauta prin oras.
Dar in Berlin, Londra, Viena, Paris, Madrid, nu au avut proiectanti vizionari ca la Bucuresti. Au metrou pe estacade, tren suburban care intra in oras in tunelul de metrou si iese prin alta parte. Noi ramanem cu mentalitatea de la Metrorex si de la Metroul SA.
shoppy wrote:
Ar fi fost frumos o gara centrala si trenuri care tranziteaza centrul, cum este la Berlin.
De asemenea ar fi frumos ca din liniile de la suprafata unele sa fie in subteran iar spatiul eliberat sa fie valorificat pentru spatii pietonale, spatii verzi, parcuri, piste de alergat si biciclete(cum ar fi o pista de biciclete de la Gara de Nord pana la Lacul - Padurea Chitila, Domeniul Mogosoaia, Padurea Raioasa sau chiar Domeniul Buftea ...)
Ar fi frumoase multe chestii...
shoppy wrote:
Nu este deloc clar, la Berlin functioneaza foarte bine si chiar nu stiu unde sunt depourile, mai ales ca in tarile civilizate trenurile circula toata ziua, nu o sa vezi tren la ora 11 ca intra sau iese din depou, asta este o risipa.
Uite aici harta transportului in Berlin, exista trenurile regionale RE3, RE4 si RE5 care tranziteaza centrul impreuna cu alte ICE si IR, tunelul pe sub oras are doar 2 fire, statiile insa au 4 sau mai multe linii https://www.mapametro.com/wp-content/up ... lin-04.png .
Ca ne uitam noi acum la traficul feroviar din Bucuresti este o catastrofa fata de ce era si de ce ar trebui sa fie, garile Baneasa, Progresu si Cotroceni sunt desfintate iar in Nord, Obor si Titan bate vantul fata de ce era odata.
Transportul din Berlin m-a inspirat si pe mine. Dar daca e sa luam lectii din Berlin, alea nu sunt legate de Gara Centrala.
Gara Centrala din Berlin s-a facut pentru ca deja exista o infrastructura. Aveau zeci de tuneluri de U-Bahn si S-Bahn, aveau linii de U-Bahn si S-Bahn pe estacade, doar au sapat cativa kilometri de tunel suplimentari si au construit gara.
Si aia a costat peste 10 miliarde, gara + tuneluri de tren, bani pe care noi nu-i avem.
Dar daca vrem sa luam ceva bun din transportul din Berlin, este combinatia U-Bahn-S-Bahn, unde "metroul" si "trenul" merg pe aceleasi linii cateodata si metroul si trenul merg si prin subteran, si pe estacade si la nivel. Noua ne-a spus cineva ca metroul Bucurestean trebuie sa mearga ca o cartita pe sub pamant si ca trenul nu are ce cauta prin oras.
Dar in Berlin, Londra, Viena, Paris, Madrid, nu au avut proiectanti vizionari ca la Bucuresti. Au metrou pe estacade, tren suburban care intra in oras in tunelul de metrou si iese prin alta parte. Noi ramanem cu mentalitatea de la Metrorex si de la Metroul SA.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
andrei11
Colega, insist, văd că te pasionează încă ideea. Ia o hartă de pe Google, una care să fie cât de cât clară și trasează la nivel de idee repet, la nivel de idee, de inspirație liniile ( M 200 - 300 ( 500 ) blablabla alea care vin în București ) , du-le până la gara centrală, Gara centrală nu e obligatoriu să fie cap de linie. Hai să vedem ce iese. Repet, la nivel de idee, După aceea vedem dacă e fezabilă, porțiunea supraterană, la sol, subterană, etc, etc. Porțiunea de macaze, câte linii va avea gara, etc, astea sunt amănunte. Prima dată vreau să trasezi traseele la nivel de idee. Știu eu ce spun. Și unde plasezi gara. Încearcă, mulțumesc. Aștept, nu te grăbi, dar apucă-te de schiță.
Succes.
Colega, insist, văd că te pasionează încă ideea. Ia o hartă de pe Google, una care să fie cât de cât clară și trasează la nivel de idee repet, la nivel de idee, de inspirație liniile ( M 200 - 300 ( 500 ) blablabla alea care vin în București ) , du-le până la gara centrală, Gara centrală nu e obligatoriu să fie cap de linie. Hai să vedem ce iese. Repet, la nivel de idee, După aceea vedem dacă e fezabilă, porțiunea supraterană, la sol, subterană, etc, etc. Porțiunea de macaze, câte linii va avea gara, etc, astea sunt amănunte. Prima dată vreau să trasezi traseele la nivel de idee. Știu eu ce spun. Și unde plasezi gara. Încearcă, mulțumesc. Aștept, nu te grăbi, dar apucă-te de schiță.
Succes.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
shoppy
Mie nu mi-au placut estacadele din Berlin, chiar daca arhitectural sunt frumoase, in Berlin zonele de pe langa estacade sunt inghesuite si toate cladirile cu metroul la geam sunt anoste(nu sta nimeni sa iasa pe balcon sau sa puna un ghiveci cu flori daca ii treace metroul pe la geam).
Chiar si in State Park unde este o zona deschisa, pana la urma este apasator sa iti tot treaca trenul pe la cap https://www.google.com/maps/@52.5220004 ... 376!8i2688 .
Mie nu mi-au placut estacadele din Berlin, chiar daca arhitectural sunt frumoase, in Berlin zonele de pe langa estacade sunt inghesuite si toate cladirile cu metroul la geam sunt anoste(nu sta nimeni sa iasa pe balcon sau sa puna un ghiveci cu flori daca ii treace metroul pe la geam).
Chiar si in State Park unde este o zona deschisa, pana la urma este apasator sa iti tot treaca trenul pe la cap https://www.google.com/maps/@52.5220004 ... 376!8i2688 .
- Costin
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
Costin
Este dovedit faptul ca pasajele supraterane au un efect social negativ in zonele rezidentiale. Oricat de bune sunt pentru tranzit, in general sunt o catastrofa pentru zonele in care apar, din mai multe motive
- ingusteaza spatiul
- poluare (fonica si a aerului)
- atrag oamenii strazii si tot felul de ciudati (adapost gratis)
In principal din motivele astea, eu nu sustin ideea cu estacade. Ca mi se par niste orori arhitecturale, e doar o chestiune de gust si nu o voi folosi ca argument.
Este dovedit faptul ca pasajele supraterane au un efect social negativ in zonele rezidentiale. Oricat de bune sunt pentru tranzit, in general sunt o catastrofa pentru zonele in care apar, din mai multe motive
- ingusteaza spatiul
- poluare (fonica si a aerului)
- atrag oamenii strazii si tot felul de ciudati (adapost gratis)
In principal din motivele astea, eu nu sustin ideea cu estacade. Ca mi se par niste orori arhitecturale, e doar o chestiune de gust si nu o voi folosi ca argument.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
andrei11
Proiect Sala de Tranzit / Magazine / Case de bilete / etc. a Gării Centrale. Ca să nu fie nicio confuzie, a Gării Centrale care NU s-a mai construit.
Proiect Sala de Tranzit / Magazine / Case de bilete / etc. a Gării Centrale. Ca să nu fie nicio confuzie, a Gării Centrale care NU s-a mai construit.
GC.jpg (591.91 KB; downloaded 6575 times)
- George
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
George
Ce bijuterie, chiar vrei să ne faci să regretăm că nu s-a mai făcut!
Ce bijuterie, chiar vrei să ne faci să regretăm că nu s-a mai făcut!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
andrei11
Evident desenul este lucrat în tuș, probabil pe calc ca și suport.
Nu-mi dau seama cam ce dimensiune avea și cât timp i-a trebuit arhitectului ( sau echipei lui ) să-l realizeze...
_______________
Sursa foto
Evident desenul este lucrat în tuș, probabil pe calc ca și suport.
Nu-mi dau seama cam ce dimensiune avea și cât timp i-a trebuit arhitectului ( sau echipei lui ) să-l realizeze...
_______________
Sursa foto
- pantograful
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
pantograful
La halul in care au ajuns trenurile prin tara chiar e excelent, ca capacitate de ironie, sa consideram ideea unei gari centrale in Bucuresti
La halul in care au ajuns trenurile prin tara chiar e excelent, ca capacitate de ironie, sa consideram ideea unei gari centrale in Bucuresti
📖 Pagination options