Topic: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
404 posts, 156014 views
📖 Pagination options
- Ciprianos
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
Ciprianos
Pentru cei nostalgici o poza cu Piata Unirii in anii 1921 cu pozitionarea mai clara liniilor de tramvai :
Si cite vagoane erau in acel moment in piata
Poate apar noi idei despre posibilele trasee si vazind cum au rezolvat aceasta problema inaintasii nostrii
Mai ales ca noi in prezent ne credem cei mai destepti
Pentru cei nostalgici o poza cu Piata Unirii in anii 1921 cu pozitionarea mai clara liniilor de tramvai :
Si cite vagoane erau in acel moment in piata
Poate apar noi idei despre posibilele trasee si vazind cum au rezolvat aceasta problema inaintasii nostrii
Mai ales ca noi in prezent ne credem cei mai destepti
Piata Unirii 1921.JPG (94.73 KB; downloaded 5151 times)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
Dominatrix
Piata Unirii de atunci nu mai seamana decat foarte vag cu Piata Unirii de acum. Deci in ceea ce priveste ideile "contemporane" de traversare a Pietei, poza aceea = 0 ca utilitate. Se si observa ca poza este anterioara chiar sistematizarii din anii '30, prin liniile de tramvai care continuau in dublu sens pana la Podul Serban Voda...
Piata Unirii de atunci nu mai seamana decat foarte vag cu Piata Unirii de acum. Deci in ceea ce priveste ideile "contemporane" de traversare a Pietei, poza aceea = 0 ca utilitate. Se si observa ca poza este anterioara chiar sistematizarii din anii '30, prin liniile de tramvai care continuau in dublu sens pana la Podul Serban Voda...
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
rosetti61
In anii 30 a inceput un proiect de sistematizare, dar neterminat, si mult timp a existat un spatiu verde cu alei si fantani pe locul fostei hale de peste - planseul turnat de la Piata Natiunii se termina la Podul Serban Voda, ceea ce a creta premisele crearii acelui parc, pe care insa tramvaiele erau nevoite sa-l ocoleasca, indiferent din ce parte ar fi venit. Situatia a durat pana la inceputul anilor 60, cand s-a elaborat un nou plan de sistematizare si reglementare a circulatiei in Piata Unirii, coroborat si cu realizarea strapungerii spre Liceul Sincai - "Magistrala Nord-Sud", nume provizoriu pana in 1974, cand s-a numit Bd. Dimitrie Cantemir.
Ce mai amintea de vechea configuratie era ocolul pe care il faceau tramvaiele spre/dinspre Cosbuc (era atat de scurt incat hartile nu mai ilustrau situatia "geografica". Dintr-un "giratoriu" piata a devenit un triunghi, realizandu-se legaturi directe si facile pe directia splaiul Independentei-Splaiul Unirii si Bd, 1848-Bd Cantemir.
Asta pana in 1987, cand a devennit din nou un giratoriu, dar patrat. Ce modificari se mai pot face acum decat pentru tramvai, ca sa mai realizezi strapungeri carosabile inseamna sa hartanesti spatiul verde care e cum e, fantanile au si ele un rol in imposibilitatea abordarii unor solutii - daca se mai umbla si la astea, clar se sluteste definitiv zona (nu e destul ce a stricat actuala abordare).
Mai jos, detalii cu piata in 1939, 1947, 1962, 1973 si situatie cadastrala din 1984.
In anii 30 a inceput un proiect de sistematizare, dar neterminat, si mult timp a existat un spatiu verde cu alei si fantani pe locul fostei hale de peste - planseul turnat de la Piata Natiunii se termina la Podul Serban Voda, ceea ce a creta premisele crearii acelui parc, pe care insa tramvaiele erau nevoite sa-l ocoleasca, indiferent din ce parte ar fi venit. Situatia a durat pana la inceputul anilor 60, cand s-a elaborat un nou plan de sistematizare si reglementare a circulatiei in Piata Unirii, coroborat si cu realizarea strapungerii spre Liceul Sincai - "Magistrala Nord-Sud", nume provizoriu pana in 1974, cand s-a numit Bd. Dimitrie Cantemir.
Ce mai amintea de vechea configuratie era ocolul pe care il faceau tramvaiele spre/dinspre Cosbuc (era atat de scurt incat hartile nu mai ilustrau situatia "geografica". Dintr-un "giratoriu" piata a devenit un triunghi, realizandu-se legaturi directe si facile pe directia splaiul Independentei-Splaiul Unirii si Bd, 1848-Bd Cantemir.
Asta pana in 1987, cand a devennit din nou un giratoriu, dar patrat. Ce modificari se mai pot face acum decat pentru tramvai, ca sa mai realizezi strapungeri carosabile inseamna sa hartanesti spatiul verde care e cum e, fantanile au si ele un rol in imposibilitatea abordarii unor solutii - daca se mai umbla si la astea, clar se sluteste definitiv zona (nu e destul ce a stricat actuala abordare).
Mai jos, detalii cu piata in 1939, 1947, 1962, 1973 si situatie cadastrala din 1984.
piata unirii 1939.jpg (1.2 MB; downloaded 5097 times)
piata unirii 1947.jpg (99.89 KB; downloaded 5095 times)
piata unirii 1962.jpg (150.84 KB; downloaded 5095 times)
piata unirii1973.jpg (96.02 KB; downloaded 5115 times)
Piata Unirii 1984.jpg (326.18 KB; downloaded 5092 times)
- Ciprianos
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
Ciprianos
Postez si o poza mai veche inainte razboi care arata zona pietei 8 Iunie- (adica pata alba din centrul planului cadastral postat de rosetti61) .
Dar sa nu mai vorbim de trecut ...
Acum din punctul meu de vedere ,cind vad cit de aglomerat este metroul in ambele magistrale din piata Unirii combinat cu cita lume foloseste tramvaiul pina la Poalele dealului Patriarhiei ,eu sustin realizarea in viitorul scurt a unei lucrari de extindere a tamvaiului prin traversarea Pietei Unirii. spre Sfinta Vineri .
Evident sunt pareri pro sau contra modificarii aspectului pieti actuale .
Daca se poate deschide undeva o petitie electronica unde sa sutinem acest proiect si sa o aducem in atentia PMB -ului pentru viitor eu sunt PENTRU.
Postez si o poza mai veche inainte razboi care arata zona pietei 8 Iunie- (adica pata alba din centrul planului cadastral postat de rosetti61) .
Dar sa nu mai vorbim de trecut ...
Acum din punctul meu de vedere ,cind vad cit de aglomerat este metroul in ambele magistrale din piata Unirii combinat cu cita lume foloseste tramvaiul pina la Poalele dealului Patriarhiei ,eu sustin realizarea in viitorul scurt a unei lucrari de extindere a tamvaiului prin traversarea Pietei Unirii. spre Sfinta Vineri .
Evident sunt pareri pro sau contra modificarii aspectului pieti actuale .
Daca se poate deschide undeva o petitie electronica unde sa sutinem acest proiect si sa o aducem in atentia PMB -ului pentru viitor eu sunt PENTRU.
52.jpg (108.24 KB; downloaded 5017 times)
- mihai_t
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
mihai_t
Pentru ca e singurul mod de a accede direct de la Universitate pe Mosilor, Obor si mai departe in Colentina?
Dr2005 wrote:
nu înţeleg care a fost rostul menţinerii în circulaţie a liniei 66...
Pentru ca e singurul mod de a accede direct de la Universitate pe Mosilor, Obor si mai departe in Colentina?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
shoppy
Pai suntem mai destepti, ca daca noi vedem 10 vagoane in aceeasi poza inseamna ca ori e accident ori stau toti ca nesimtitii degeaba la capat.
Pai suntem mai destepti, ca daca noi vedem 10 vagoane in aceeasi poza inseamna ca ori e accident ori stau toti ca nesimtitii degeaba la capat.
- George
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
George
Ba sa vorbim! Piata Unirii arata foarte bine, aerisit, rational! (Chiar superb fata de ce e acum). Si ce a ajuns? Dupa un maldar de demolari si de blocuri de locuinte (!!) trantite d-aiurea, cu spatii comerciale ieftine, avem un kitsch colosal, o aglomeratie uriasa, o Dambovita incasetata, devenita o apa statuta mizerabila, o rusine. Pe mine ma apuca depresia cand ajung pe la Unirii, mi se pare ca acolo domneste tigania.
"Victoria Socialismului"! da, asupra bunului simt si urbanismului clasic (ce moderna ar fi fost piata aia acum!).
Jale.
Ma tem ca generatiile de dupa noi, daca vor apuca vremuri bune, vor da o caruta de bani sa demoleze chestiile astea faraonice cu care ne-a blagoslovit Ceasca.
Noi inca suntem prea infestati de tabu-uri (vezi "fantanile").
Ciprianos wrote:
Postez si o poza mai veche inainte razboi care arata zona pietei 8 Iunie- (adica pata alba din centrul planului cadastral postat de rosetti61) .
Dar sa nu mai vorbim de trecut ...
Ba sa vorbim! Piata Unirii arata foarte bine, aerisit, rational! (Chiar superb fata de ce e acum). Si ce a ajuns? Dupa un maldar de demolari si de blocuri de locuinte (!!) trantite d-aiurea, cu spatii comerciale ieftine, avem un kitsch colosal, o aglomeratie uriasa, o Dambovita incasetata, devenita o apa statuta mizerabila, o rusine. Pe mine ma apuca depresia cand ajung pe la Unirii, mi se pare ca acolo domneste tigania.
"Victoria Socialismului"! da, asupra bunului simt si urbanismului clasic (ce moderna ar fi fost piata aia acum!).
Jale.
Ma tem ca generatiile de dupa noi, daca vor apuca vremuri bune, vor da o caruta de bani sa demoleze chestiile astea faraonice cu care ne-a blagoslovit Ceasca.
Noi inca suntem prea infestati de tabu-uri (vezi "fantanile").
- Ciprianos
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
Ciprianos
George ,din punctul de vedere al meu ai totala dreptate.
Dar asta face cel putin pe mine sa ma simt foarte frustrat si sa-mi spun ce imbecil fricos am fost eu prin anii 1980 cind sub ochii mei de baiat batut in cap la 14 de ani ma uitam cum se fac demolarile .
Ma plimbam ca boul prin zona Piata Unirii - Victoria Socialismului si nu am facut absolut nimic.
Ma uitam ca cretinul cum se tragea de grinzile de la Spitalul Brincovenesc si nu se sfaramau.
Ulterior am auzit ca au dus citeva grinzi la testare la Insitutul de cercetari in constructii si au obtinut valori mult mai mari decit ale grinzilor proiectate in anii 1980 . Pur si simplu nu puteau sa-si dea seama ce fel de beton era in grinzile acelea mosieresti si burgheze ...
Tocmai am spus sa nu mai discutam despre trecut pentru ca ma apuca toata oftica acum ca nu am facut nimic in anii aceea sa-i oprim pe Nicolae si Elena Ceausescu .
Stiu ca sar de la subiect dar revenind la liniile de tramvai prin Piata Unirii ,am avut ocazia in ultima luna sa intru la Arhivele Nationale din Calea Vacaresti si sa studiez fondul Arhivistic al Primariei Municipiului Bucuresti -Serviciul Tehnic.- adica parti din Fondul nr 83
Am gasit la Subfondul 1736 / 207 Intreaga Documentatie a Primariei Municipiului Bucuresti din 1911 despre :
Modele de vagoane si sine admise pentru Societatea Comunala de Tramvaie din Bucuresti - adica prima documentatie accesibila publicului referitoare la tamvaiele din Bucuresti
sau la subfondul 1736/569 - care are titlul : "Planurile liniilor Societatii Comunale de Tramvaie din Bucuresti cu pozitia statiilor ,a intrerupatoarelor si a paratraznetelor " tot din anul 1911 .
Este pur si simplu o reala placere sa studiezi acele arhivele ca sa poti sa-ti dai seama ce fel de fel de oameni au fost cei care se ocupau de tramvaie acum 100 de ani.
Cine este interesat poate sa mearga sa-si faca permis si apoi sa studieze respectivele fonduri si va gasi mai multe lucruri super interesante .
Sa vezi documentatia din 1930 care contine tot planul Bucurestiului cu traseul liniilor de tramvai .(adica documentatia unica si originala a PMB -ului - citeva sute de pagini si iti dai seama ce mici suntem noi acum fata de cum se gindea sistematizarea liniilor de tramvai inainte.
Deci nu ma mira ca am distrus totul cel putin in Piata Unirii .Noi suntem acum cu totul alti oameni fata de cei din perioada interbelica (Eu cel putin sigur am mincat prea mult peste oceanic in anii 80 si de aceea m-am timpit ...)
Stiu ca o sa se supere cei care au lucrat la tramvaie in perioada comunista ca absolutizez ce s-a facut inainte de razboi dar asta este pozitia mea actuala . Cind o sa fie date la arhive documentatiile PMB -RATB din anii 1950-1980 si o sa avem si noi posibilitate sa le studiem poate copii nostrii vor trage alte concluzii...
Pina una alta spre ca prin demararea unui plan de reintroducere a tramvaiului prin Piata Unirii sa se dea semnalul unei reconfigurari ale acestei piete inclusiv cu reintregirea logica a splaiului Unirii pe ambele maluri (ambele sensuri de circulatie) asa cum a fost dintotdeauna Bucurestiul.
Scuze ca am deviat prea mult de la subiect.
George ,din punctul de vedere al meu ai totala dreptate.
Dar asta face cel putin pe mine sa ma simt foarte frustrat si sa-mi spun ce imbecil fricos am fost eu prin anii 1980 cind sub ochii mei de baiat batut in cap la 14 de ani ma uitam cum se fac demolarile .
Ma plimbam ca boul prin zona Piata Unirii - Victoria Socialismului si nu am facut absolut nimic.
Ma uitam ca cretinul cum se tragea de grinzile de la Spitalul Brincovenesc si nu se sfaramau.
Ulterior am auzit ca au dus citeva grinzi la testare la Insitutul de cercetari in constructii si au obtinut valori mult mai mari decit ale grinzilor proiectate in anii 1980 . Pur si simplu nu puteau sa-si dea seama ce fel de beton era in grinzile acelea mosieresti si burgheze ...
Tocmai am spus sa nu mai discutam despre trecut pentru ca ma apuca toata oftica acum ca nu am facut nimic in anii aceea sa-i oprim pe Nicolae si Elena Ceausescu .
Stiu ca sar de la subiect dar revenind la liniile de tramvai prin Piata Unirii ,am avut ocazia in ultima luna sa intru la Arhivele Nationale din Calea Vacaresti si sa studiez fondul Arhivistic al Primariei Municipiului Bucuresti -Serviciul Tehnic.- adica parti din Fondul nr 83
Am gasit la Subfondul 1736 / 207 Intreaga Documentatie a Primariei Municipiului Bucuresti din 1911 despre :
Modele de vagoane si sine admise pentru Societatea Comunala de Tramvaie din Bucuresti - adica prima documentatie accesibila publicului referitoare la tamvaiele din Bucuresti
sau la subfondul 1736/569 - care are titlul : "Planurile liniilor Societatii Comunale de Tramvaie din Bucuresti cu pozitia statiilor ,a intrerupatoarelor si a paratraznetelor " tot din anul 1911 .
Este pur si simplu o reala placere sa studiezi acele arhivele ca sa poti sa-ti dai seama ce fel de fel de oameni au fost cei care se ocupau de tramvaie acum 100 de ani.
Cine este interesat poate sa mearga sa-si faca permis si apoi sa studieze respectivele fonduri si va gasi mai multe lucruri super interesante .
Sa vezi documentatia din 1930 care contine tot planul Bucurestiului cu traseul liniilor de tramvai .(adica documentatia unica si originala a PMB -ului - citeva sute de pagini si iti dai seama ce mici suntem noi acum fata de cum se gindea sistematizarea liniilor de tramvai inainte.
Deci nu ma mira ca am distrus totul cel putin in Piata Unirii .Noi suntem acum cu totul alti oameni fata de cei din perioada interbelica (Eu cel putin sigur am mincat prea mult peste oceanic in anii 80 si de aceea m-am timpit ...)
Stiu ca o sa se supere cei care au lucrat la tramvaie in perioada comunista ca absolutizez ce s-a facut inainte de razboi dar asta este pozitia mea actuala . Cind o sa fie date la arhive documentatiile PMB -RATB din anii 1950-1980 si o sa avem si noi posibilitate sa le studiem poate copii nostrii vor trage alte concluzii...
Pina una alta spre ca prin demararea unui plan de reintroducere a tramvaiului prin Piata Unirii sa se dea semnalul unei reconfigurari ale acestei piete inclusiv cu reintregirea logica a splaiului Unirii pe ambele maluri (ambele sensuri de circulatie) asa cum a fost dintotdeauna Bucurestiul.
Scuze ca am deviat prea mult de la subiect.
- Ciprianos
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
Ciprianos
Mai postez citeva poze pentru reintregirea imaginii pietii Unirii pentru ca sa fie clar Piata Unirii fara tramvai nu e piata Unirii .
Mai postez citeva poze pentru reintregirea imaginii pietii Unirii pentru ca sa fie clar Piata Unirii fara tramvai nu e piata Unirii .
piata Mare Bucuresti.jpg (122.48 KB; downloaded 4839 times)
piata Bibescu 1927.jpg (201.17 KB; downloaded 4830 times)
- Ciprianos
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
Ciprianos
Chiar si in anii 1960 arata onorabil piata.
Chiar si in anii 1960 arata onorabil piata.
piata1848-anii1960.JPG (218.07 KB; downloaded 4830 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
subway guru
@ciprianos:
se pot face 'fotocopii' dupa documentele de arhive?
Ar fi extraordinar daca s-ar pune pe forum...
Eu am 'accesat' la arhive in vremurile 'celelalte' si totul era extrem de 'restrictiv'...dar ce 'bijuterii' de documente tehnice am putut vedea 'cu ochii mei'...mi-as dori sa putetzi si voi sa le vedetzi si 'consulta'...
@ciprianos:
se pot face 'fotocopii' dupa documentele de arhive?
Ar fi extraordinar daca s-ar pune pe forum...
Eu am 'accesat' la arhive in vremurile 'celelalte' si totul era extrem de 'restrictiv'...dar ce 'bijuterii' de documente tehnice am putut vedea 'cu ochii mei'...mi-as dori sa putetzi si voi sa le vedetzi si 'consulta'...
- Ciprianos
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
Ciprianos
Da, Da si inca odata DA !!!
si exact acest lucru l-am dorit sa-l obtin dand public pe forum exact numarul de fond si numarul de subfond arhivistic .
Vreau sa va stirnesc interesul sa mergeti in arhive sa le fotografiati digital - costa 7 RON de copiat digital un subfond intreg .
Va dati seama ca am gasit lucruri foarte frumoase despre introducerea a iluminatului in Bucuresti despre lucrarile de canalizare si apa adica fondul 1736/248 care contine 138 de pagini.dar mai ales despre toate si repet TOATE lucrarile de largire si aliniere de strazi din Bucuresti din perioada 1890 - 1930 .toata documentatia de expropiere si modul cum se faceau expropierile pentru alinierea strazilor . Este vorba de aproape toata arhiva Primariei Serviciul Tehnic adica acel set de documentatie ORIGINALA care ramanea obligatoriu in Primarie in calitate de proprietar al strazilor era si cea care platea toate lucrarile .
Am ramas foarte surprins ca sa vad negru pe alb (adica negru pe galben ) cum exact acum 100 de ani , lucrurile se faceau si se proiectau mult mai frumos si mai destept adica mai cu aplecarea spre interesul cetateanului decit in perioada comunista.
De aceea este foarte interesanta Arhiva ca iti da acces la toate actele si nu cum e acum doar sa ai acces la citeva acte doar la cele la care vor autoritatile actuale sa le dea publicitatii .
Este asa de interesant sa vezi cum strabunicii nostrii proiectau si dezbateau lucrarile , cit costau si cum negociau preturile ,
Sa vezi procesul intre Societatea comunala de Tramvaie si Primaria ca sa-ti dai seama ca si pe atunci nu prea s-au inteles la bani...
(Daca vrei sa vezi cum se sifona si pe atunci banii este de studiat fondul 206 Referitor la revizuirea si completarea planului cadastral al bucurestiului Ocolul I,II si III din 1911 pentru ca din cit am rasfoit documentatia am vazut cu ocazia intocmirii Planul cadastral al Bucurestiului exact cit se platea din fondurile PMB pentru uni cadastristi si dar mai ales pentru altii ruletele tip Atlas si alte remuneratii..... .
Din pacate toata arhiva PMB - Serviciul Tehnic dupa 1930 este acum in mana actualei PMB si nu este acesibila publicului
Asteptam sa se aplice si in realitate regula celor 50 de ani si sa predea arhiva catre Arhivele Nationale sa aiba publicul acces la ADEVAR . si sa nu se invoce ca nu e spatiu ca nu sunt bani etc etc.
Studiind in modul acesta arhivele nu s-ar mai reinventa de fiecare data Roata ...
Da, Da si inca odata DA !!!
si exact acest lucru l-am dorit sa-l obtin dand public pe forum exact numarul de fond si numarul de subfond arhivistic .
Vreau sa va stirnesc interesul sa mergeti in arhive sa le fotografiati digital - costa 7 RON de copiat digital un subfond intreg .
Va dati seama ca am gasit lucruri foarte frumoase despre introducerea a iluminatului in Bucuresti despre lucrarile de canalizare si apa adica fondul 1736/248 care contine 138 de pagini.dar mai ales despre toate si repet TOATE lucrarile de largire si aliniere de strazi din Bucuresti din perioada 1890 - 1930 .toata documentatia de expropiere si modul cum se faceau expropierile pentru alinierea strazilor . Este vorba de aproape toata arhiva Primariei Serviciul Tehnic adica acel set de documentatie ORIGINALA care ramanea obligatoriu in Primarie in calitate de proprietar al strazilor era si cea care platea toate lucrarile .
Am ramas foarte surprins ca sa vad negru pe alb (adica negru pe galben ) cum exact acum 100 de ani , lucrurile se faceau si se proiectau mult mai frumos si mai destept adica mai cu aplecarea spre interesul cetateanului decit in perioada comunista.
De aceea este foarte interesanta Arhiva ca iti da acces la toate actele si nu cum e acum doar sa ai acces la citeva acte doar la cele la care vor autoritatile actuale sa le dea publicitatii .
Este asa de interesant sa vezi cum strabunicii nostrii proiectau si dezbateau lucrarile , cit costau si cum negociau preturile ,
Sa vezi procesul intre Societatea comunala de Tramvaie si Primaria ca sa-ti dai seama ca si pe atunci nu prea s-au inteles la bani...
(Daca vrei sa vezi cum se sifona si pe atunci banii este de studiat fondul 206 Referitor la revizuirea si completarea planului cadastral al bucurestiului Ocolul I,II si III din 1911 pentru ca din cit am rasfoit documentatia am vazut cu ocazia intocmirii Planul cadastral al Bucurestiului exact cit se platea din fondurile PMB pentru uni cadastristi si dar mai ales pentru altii ruletele tip Atlas si alte remuneratii..... .
Din pacate toata arhiva PMB - Serviciul Tehnic dupa 1930 este acum in mana actualei PMB si nu este acesibila publicului
Asteptam sa se aplice si in realitate regula celor 50 de ani si sa predea arhiva catre Arhivele Nationale sa aiba publicul acces la ADEVAR . si sa nu se invoce ca nu e spatiu ca nu sunt bani etc etc.
Studiind in modul acesta arhivele nu s-ar mai reinventa de fiecare data Roata ...
- George
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
George
Superbe imagini, multumim @Ciprianos, pentru restituirea memoriei orasului! Desi m-am nascut in Bucuresti, in 1979, n-am ajuns niciodata in Piata Unirii cand eram mic si nu cunosteam deloc cum arata inainte de demolarile demente ale lui Ceausescu.
Stiu doar ca parintii mei la inceputul anilor 90, cand am trecut pe acolo, erau socati si oripilati de blocurile cu care C. a mascat deliberat Domnita Balasa si Patriarhia, ca si de toate demolarile din zona.
Dincolo de intentia vadit anticrestina, ceea ce s-a facut este o reala dementa, transformandu-se un spatiu urban viabil (plin de viata, pare in acele poze, cu toate acele piete!) si cu o anumita logica a retelei stradale (axa Regina Maria - Calarasi) intr-un implant artificial. A rezultat o campie desertica, cu vanturi teribile iarna si calduri infernale vara.
Trec pe acolo zilnic, deci stiu ce spun. Spatii ostile pietonilor si omului, in general.
Respectele mele pentru arhitectii si inginerii de odinioara.
Ca sa revenim intr-o nota mai optimista, e clar ca ingineri am avut si avem si traditia scolii romanesti e una respectabila. Poate cu noile lucrari publice de amploare gen Basarab si noile linii de metrou vom vedea cati mai multi profesionisti.
Cine stie, poate intr-o zi in Bucuresti se va pune problema, ca in Berlinul unificat, de a reconstrui unele chestii distruse de comunisti (Asezamintele Brancovenesti si Piata aceea Bibescu le mentionez, fiind pur si simplu entuziasmat de descoperire).
Poate cineva, pasionat, ar trebui sa puna planuri, harti si fotografii deoparte!
Superbe imagini, multumim @Ciprianos, pentru restituirea memoriei orasului! Desi m-am nascut in Bucuresti, in 1979, n-am ajuns niciodata in Piata Unirii cand eram mic si nu cunosteam deloc cum arata inainte de demolarile demente ale lui Ceausescu.
Stiu doar ca parintii mei la inceputul anilor 90, cand am trecut pe acolo, erau socati si oripilati de blocurile cu care C. a mascat deliberat Domnita Balasa si Patriarhia, ca si de toate demolarile din zona.
Dincolo de intentia vadit anticrestina, ceea ce s-a facut este o reala dementa, transformandu-se un spatiu urban viabil (plin de viata, pare in acele poze, cu toate acele piete!) si cu o anumita logica a retelei stradale (axa Regina Maria - Calarasi) intr-un implant artificial. A rezultat o campie desertica, cu vanturi teribile iarna si calduri infernale vara.
Trec pe acolo zilnic, deci stiu ce spun. Spatii ostile pietonilor si omului, in general.
Respectele mele pentru arhitectii si inginerii de odinioara.
Ca sa revenim intr-o nota mai optimista, e clar ca ingineri am avut si avem si traditia scolii romanesti e una respectabila. Poate cu noile lucrari publice de amploare gen Basarab si noile linii de metrou vom vedea cati mai multi profesionisti.
Cine stie, poate intr-o zi in Bucuresti se va pune problema, ca in Berlinul unificat, de a reconstrui unele chestii distruse de comunisti (Asezamintele Brancovenesti si Piata aceea Bibescu le mentionez, fiind pur si simplu entuziasmat de descoperire).
Poate cineva, pasionat, ar trebui sa puna planuri, harti si fotografii deoparte!
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
Dominatrix
In poza aceasta, postata de Ciprianos, vedem, pe langa obisnuitele tramvaie Thomson si V56 si autobuzul Skoda RO-706, si "bomboana de pe tort", autobuzul Mao Tze-Dun, pe benzina, primul autobuz 100% romanesc.
Sa vedem si alte cateva ipostaze cu Piata Unirii:
In anii '50, imagine luata de sus, pe vremea cand piata functiona ca un giratoriu:
Se observa inca fantanile "burgheze" din piata, si parcul din mijloc, inainte de inlocuirea lor cu copiile austere din Epoca de Aur cu Noroi. Pentru cei mai tineri, pentru care probabil Piata Unirii e de nerecunoscut, poza e luata dinspre sud-vest. Acea alee cu verdeata duce spre Patriarhie si exista si azi, ciuntita de noile blocuri ridicate pe frontul spre piata. Calea Serban Voda intra destul de mult in rond. La taierea Magistralei N-S spre Cantemir primele cladiri de pe Serban Voda au fost demolate pentru largirea rondului.
Alta imagine de pe Bd. 1848 privind spre sud:
Pe directia N-S, rondul era traversat de strazile Halelor si 30 Decembrie, care au disparut cand s-a ridicat magazinul Unirea( inaugurat cu surle si trambite in martie 1976). Din strada Banu Maracine (paralela cu cele doua), cel putin o parte a ramas pana in 1985, cand s-a inceput demolarea ultimelor "ramasite ale trecutului" in Piata Unirii.
Piata Unirii in 1978:
Si 2 poze din 1985, inceputul sfarsitului:
Drumul spre Constitutiei (adica Bd. Unirii, ex-Magistrala Victoriei Socialismului) inca nu exista decat partial (s-a taiat in 1984 prin demolari). Aleea Patriarhiei a fost scurtata, partea dintre strada Bibescu Voda si rondul pietei disparand. Strada Bibescu Voda - care traversa Bd. Cosbuc si iesea in Calea Rahovei - a fost la randul ei scurtata, ramanand numai partea dintre Serban Voda si Aleea Patriarhiei.
Daca tot vorbim de refacerea legaturii de tramvai prin Piata Unirii, e trist sa constati ca pe vremea cand tara asta era considerata foarte saraca sistematizarile se faceau cu o oarecare logica, tinand seama de importanta traversarii zonei centrale de catre transportului public. Pe de alta parte, in mare prosperitate de azi, gunoiul este ascuns sub pres la infinit, cu speranta ca va fi scos de acolo de nepotii sau stranepotii nostri. Trista si nociva mostenire lasam generatiilor viitoare.
piata1848-anii1960.JPG (218.07 KB; downloaded 5676 times)
In poza aceasta, postata de Ciprianos, vedem, pe langa obisnuitele tramvaie Thomson si V56 si autobuzul Skoda RO-706, si "bomboana de pe tort", autobuzul Mao Tze-Dun, pe benzina, primul autobuz 100% romanesc.
Sa vedem si alte cateva ipostaze cu Piata Unirii:
In anii '50, imagine luata de sus, pe vremea cand piata functiona ca un giratoriu:
piata_unirii_anii_50.jpg (228.58 KB; downloaded 5686 times)
Alta imagine de pe Bd. 1848 privind spre sud:
piata_unirii_1960.jpg (132.15 KB; downloaded 5675 times)
Piata Unirii in 1978:
piata_unirii_1978.jpg (156.98 KB; downloaded 5679 times)
Si 2 poze din 1985, inceputul sfarsitului:
hala_unirii_1985.jpg (140.46 KB; downloaded 5684 times)
piata_unirii_1985.jpg (63.2 KB; downloaded 5674 times)
Drumul spre Constitutiei (adica Bd. Unirii, ex-Magistrala Victoriei Socialismului) inca nu exista decat partial (s-a taiat in 1984 prin demolari). Aleea Patriarhiei a fost scurtata, partea dintre strada Bibescu Voda si rondul pietei disparand. Strada Bibescu Voda - care traversa Bd. Cosbuc si iesea in Calea Rahovei - a fost la randul ei scurtata, ramanand numai partea dintre Serban Voda si Aleea Patriarhiei.
Daca tot vorbim de refacerea legaturii de tramvai prin Piata Unirii, e trist sa constati ca pe vremea cand tara asta era considerata foarte saraca sistematizarile se faceau cu o oarecare logica, tinand seama de importanta traversarii zonei centrale de catre transportului public. Pe de alta parte, in mare prosperitate de azi, gunoiul este ascuns sub pres la infinit, cu speranta ca va fi scos de acolo de nepotii sau stranepotii nostri. Trista si nociva mostenire lasam generatiilor viitoare.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii
•
Choose destination