Topic: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB
765 posts, 290195 views
📖 Pagination options
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
Chev Celios
Se mai fac si cu dale. Insa acestea sunt astupate cu beton si asfalt.
Se mai fac si cu dale. Insa acestea sunt astupate cu beton si asfalt.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
Dr2005
Nu dalele sunt problema, ci ce e sub ele şi, mai ales, ce e în ele, adică şina. Cu o ,,şină" produsă la Oţelu Roşu, care are un profil dat la polizor de băieţii de la RATB (că şina e pătrată) nu poţi face performanţă. În plus, la o construcţie cu şina complet înglobată în beton se impune existenţa unor compensatoare de dilatare, altfel şina se dilată în singura direcţie în care are loc - adică în sus - şi se întâmplă ca pe Cal. Călăraşilor acum câteva zile.
Nu dalele sunt problema, ci ce e sub ele şi, mai ales, ce e în ele, adică şina. Cu o ,,şină" produsă la Oţelu Roşu, care are un profil dat la polizor de băieţii de la RATB (că şina e pătrată) nu poţi face performanţă. În plus, la o construcţie cu şina complet înglobată în beton se impune existenţa unor compensatoare de dilatare, altfel şina se dilată în singura direcţie în care are loc - adică în sus - şi se întâmplă ca pe Cal. Călăraşilor acum câteva zile.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
Dominatrix
andrei11 wrote:Doar la modernizari se face asa. Lucrarile efectuate de sectia Linii folosesc tot solutia "veche". Exemple recente: linia pe Grigore Cobalcescu, linia pe Gloriei pe o distanta de circa 200-300 de metri de la intersectia cu Jiului, reamplasarea in axul drumului a liniei din zona Pod Constanta.
Nu, liniile noi nu mai sunt facute cu dale, s-a adoptat o alta tehnologie.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
Dr2005
Aia e şina refolosită de pe Berzei, pusă prin 2004... sunt altfel de dale, cu şină ,,adevărată" şi care, cel puţin pe Berzei, au avut fundaţie ca lumea (în schimb, pe Gloriei sunt puse ori peste şina veche, ori direct pe pământ, cum e toată şina de pe bulevard).
Dominatrix wrote:
linia pe Gloriei pe o distanta de circa 200-300 de metri de la intersectia cu Jiului
Aia e şina refolosită de pe Berzei, pusă prin 2004... sunt altfel de dale, cu şină ,,adevărată" şi care, cel puţin pe Berzei, au avut fundaţie ca lumea (în schimb, pe Gloriei sunt puse ori peste şina veche, ori direct pe pământ, cum e toată şina de pe bulevard).
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
Costin
Pe Gloriei e pusa pe dale vechi, din cate am vazut. Adica, oricum e prost facuta lucrarea.
Dr2005 wrote:Dominatrix wrote:
linia pe Gloriei pe o distanta de circa 200-300 de metri de la intersectia cu Jiului
Aia e şina refolosită de pe Berzei, pusă prin 2004... sunt altfel de dale, cu şină ,,adevărată" şi care, cel puţin pe Berzei, au avut fundaţie ca lumea (în schimb, pe Gloriei sunt puse ori peste şina veche, ori direct pe pământ, cum e toată şina de pe bulevard).
Pe Gloriei e pusa pe dale vechi, din cate am vazut. Adica, oricum e prost facuta lucrarea.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
ByOnu
Am remarcat ca in multe zone cu sina noua/modernizata asfaltul s-a degradat sau a fost spart (la Sf Gheorghe au facut un santzulet chiar pe sub sine, insa de 2 luni l-au lasat asa). Din cate vad eu situatia, sinele fiind betonate la baza, banuiesc ca se poate inlatura covorul asfaltic si pus din nou fara a deranja in vreun fel sinele, nu? De asemenea, cred ca daca se vrea se poate inlatura asfaltul si sa se inlocuitasca cu gazon GreenTrack, sau inaltimea betonului nu permite asta?
Am remarcat ca in multe zone cu sina noua/modernizata asfaltul s-a degradat sau a fost spart (la Sf Gheorghe au facut un santzulet chiar pe sub sine, insa de 2 luni l-au lasat asa). Din cate vad eu situatia, sinele fiind betonate la baza, banuiesc ca se poate inlatura covorul asfaltic si pus din nou fara a deranja in vreun fel sinele, nu? De asemenea, cred ca daca se vrea se poate inlatura asfaltul si sa se inlocuitasca cu gazon GreenTrack, sau inaltimea betonului nu permite asta?
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
Chev Celios
Ba se poate asa ceva, doar ca mai trebuie turnata si o hidroizolatie peste beton.
Ba se poate asa ceva, doar ca mai trebuie turnata si o hidroizolatie peste beton.
- 3mil
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
3mil
Dupa ce ne-a zis colegul ciordescu despre pregatirea unei devieri in bucla de la Baicului, am observat ca pe toata lungimea traseului de cand iese si pana revine in Pantelimon au fost curatate sinele, macazurile si mi s-a parut si reteaua mai tensionata. Nu am decat o poza cu macazul din dreptul Cimitirului Armenesc, dar daca doriti pot sa dau o tura sa fotografiez toata portiunea.
Dupa ce ne-a zis colegul ciordescu despre pregatirea unei devieri in bucla de la Baicului, am observat ca pe toata lungimea traseului de cand iese si pana revine in Pantelimon au fost curatate sinele, macazurile si mi s-a parut si reteaua mai tensionata. Nu am decat o poza cu macazul din dreptul Cimitirului Armenesc, dar daca doriti pot sa dau o tura sa fotografiez toata portiunea.
IMG00156-20110725-2004.jpg (189.57 KB; downloaded 5760 times)
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
rosetti61
Se pregatesc modificari de linii ca urmare a santierelor ce stau sa inceapa, mai intai la Muncii si apoi pe Pantelimon; sa vezi atunci distractie cu linii deviate sau suspendate. deocamdata la Baicului o sa mearga 1 sau ce numar i-or da dupa. Nu stiu cum vor ataca lucrarile la linie pe pasaj, dar un timp cred ca se va permite tranzitarea pentru 40 si 56, intersectia urmand a fi terminata ultima (asa cum au mai facut si in alte cazuri).
Se pregatesc modificari de linii ca urmare a santierelor ce stau sa inceapa, mai intai la Muncii si apoi pe Pantelimon; sa vezi atunci distractie cu linii deviate sau suspendate. deocamdata la Baicului o sa mearga 1 sau ce numar i-or da dupa. Nu stiu cum vor ataca lucrarile la linie pe pasaj, dar un timp cred ca se va permite tranzitarea pentru 40 si 56, intersectia urmand a fi terminata ultima (asa cum au mai facut si in alte cazuri).
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
Dominatrix
Stim doar ca RATB'ul e mereu surpinzator, asa ca ramane de vazut daca la Baicului va ajunge 1, sau traseele deviate din Pantelimon, si aici ma gandesc in primul rand la liniile 14 si 36, ceea ce ar fi mai logic. Interesant este ca macazul de la Cimitirul Armenesc pentru acces pe bucla spre Baicului e unul din putinele ramase la strada (poate chiar singurul) care a facut parte dintr-un lot mai consistent de aparate de cale importate de RATB in prima jumatate a anilor '90 din Cehoslovacia. Poate are cineva o poza cu el, in care sa se vada cutia macazului, "pentru istorie".
De exemplu, tin minte ca macaze identice au fost montate initial in intersectia 1 dec. 1918/Liviu Rebreanu, dar au fost scoase la modernizare.
Legat de macazele de la Muncii, partea proasta e ca nu se pot monta kaliforniene temporare cand se va intrerupe circulatia pe directia Basarabia - Calarasi, fiindca siamezele sunt folosite la Aerogarii, asa ca vor trebui folosite autobuze. Daca s-or mai gasi si autobuze, avand in vedere ca parcul activ e la un minim istoric ca urmare a managementului performant marca Adrian Crit. Daca nu se vor gasi, probabil ca se va improviza, cum s-a facut si cu linia 330 modificata cand s-au inceput lucrarile la linia de tramvai pe Liviu Rebreanu.
Stim doar ca RATB'ul e mereu surpinzator, asa ca ramane de vazut daca la Baicului va ajunge 1, sau traseele deviate din Pantelimon, si aici ma gandesc in primul rand la liniile 14 si 36, ceea ce ar fi mai logic. Interesant este ca macazul de la Cimitirul Armenesc pentru acces pe bucla spre Baicului e unul din putinele ramase la strada (poate chiar singurul) care a facut parte dintr-un lot mai consistent de aparate de cale importate de RATB in prima jumatate a anilor '90 din Cehoslovacia. Poate are cineva o poza cu el, in care sa se vada cutia macazului, "pentru istorie".
De exemplu, tin minte ca macaze identice au fost montate initial in intersectia 1 dec. 1918/Liviu Rebreanu, dar au fost scoase la modernizare.
Legat de macazele de la Muncii, partea proasta e ca nu se pot monta kaliforniene temporare cand se va intrerupe circulatia pe directia Basarabia - Calarasi, fiindca siamezele sunt folosite la Aerogarii, asa ca vor trebui folosite autobuze. Daca s-or mai gasi si autobuze, avand in vedere ca parcul activ e la un minim istoric ca urmare a managementului performant marca Adrian Crit. Daca nu se vor gasi, probabil ca se va improviza, cum s-a facut si cu linia 330 modificata cand s-au inceput lucrarile la linia de tramvai pe Liviu Rebreanu.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
Dr2005
Probabil îl vor face pe 330 să treacă prin Piaţa Eudoxiu Hurmuzachi (denumirea ,,comunistă" de Piaţa Muncii nu mai este valabilă de mulţi ani) şi nu prin pasaj, că oricum ar trebui să aibă staţie numai pe un sens (adică RATB şi-a băgat piciorul de mult în zona aia, ca şi în multe altele; lasă, avem autobuz la centură pe Spl. Unirii - şi nu Spl. Dudescu cum îi zice doctoraşul -, avem la Cart. Brâncuşi, la Petrom City şi am avut şi la A&D Pharma cât au cotizat băieţii).
Probabil îl vor face pe 330 să treacă prin Piaţa Eudoxiu Hurmuzachi (denumirea ,,comunistă" de Piaţa Muncii nu mai este valabilă de mulţi ani) şi nu prin pasaj, că oricum ar trebui să aibă staţie numai pe un sens (adică RATB şi-a băgat piciorul de mult în zona aia, ca şi în multe altele; lasă, avem autobuz la centură pe Spl. Unirii - şi nu Spl. Dudescu cum îi zice doctoraşul -, avem la Cart. Brâncuşi, la Petrom City şi am avut şi la A&D Pharma cât au cotizat băieţii).
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
Costin
Pai, nu a zis nimeni ca s'au oprit, pur si simplu avanseaza pe bucati (asa au mers si pana acolo unde ai facut poza).
Pai, nu a zis nimeni ca s'au oprit, pur si simplu avanseaza pe bucati (asa au mers si pana acolo unde ai facut poza).
- earthchild
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
earthchild
Sper sa prind ziua in care vom scapa de sinele Otelul Rosu cu longrine din beton.
Stiti cand se modernizeaza Vasile Lascar, Lizeanu-Maica Domnului-bd. Lacul Tei, Serban Voda-Gheorghe Sincai, Calea Calarasilor ?
Sper sa prind ziua in care vom scapa de sinele Otelul Rosu cu longrine din beton.
Stiti cand se modernizeaza Vasile Lascar, Lizeanu-Maica Domnului-bd. Lacul Tei, Serban Voda-Gheorghe Sincai, Calea Calarasilor ?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
Dominatrix
earthchild wrote:De o parte o sa scapam de tot, adica se scot sinele si gata. Prima aplicatie: Bucurestii Noi intre Gloriei si Laromet, a doua: Foisor - Iancului - Pantelimon (daca se baga metrou pe acolo) etc. Sper din tot sufletul sa ma insel, dar viitorul NU suna bine.
Sper sa prind ziua in care vom scapa de sinele Otelul Rosu cu longrine din beton.
earthchild wrote:Exista un studiu de fezabilitate, atribuit anul trecut, si probabil finalizat pana acum, pentru un proiect unitar care cuprinde modernizarea liniei de tramvai pe strazile Lizeanu, Reinvierii, Maica Domnului si Lacul Tei. Linia pe Vasile Lascar, cel putin intre Piata Galati/Gemeni si Maria Rosetti a fost modernizata in 1995 si se tine destul de bine. Despre restul tronsoanelor mentionate de tine...nici o vorbulita.
Stiti cand se modernizeaza Vasile Lascar, Lizeanu-Maica Domnului-bd. Lacul Tei, Serban Voda-Gheorghe Sincai, Calea Calarasilor ?
📖 Pagination options