Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai

83 posts, 12776 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai cosminduru

Nu cred că trebuie săpat nimic, doar linia de tramvai mutată pe sus, pe str. Gării Herăstrău, ca să se conecteze cu cea de pe Pompeiu.  Asta ar sacrifica benzile mașinilor, desigur, ar putea rămâne o bandă și atât.

De asemenea, tramvaiul poate rămâne pe aliniamentul actual, și doar făcută urcarea pe partea dinspre hotel Caro, nu cred că vreun traseu de tramvai ar face macaz dinspre Pompeiu spre Băneasa.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai rosetti61

Pompeiu - Baneasa ar fi directia principala dar e necesar si racord spre Stefan cel Mare, in caz de avarii, devieri.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai shoppy

Nu poti sa tai benzile de 2 ori cu liniile urcand si coborand pe Herastrau, mai ales ca nu stiu daca panta permite, chiar, se stie care este panta maxima pentru tramvaiele din Bucuresti?

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai cosminduru

Bineînțeles că poți tăia benzile de câte ori este necesar, de ce nu ai putea? Semafor dedicat, acționat automat, senzori etc.
Iată un exemplu dintr-o altă Capitală europeană. Tramvaiul vine de pe centrul șoselei și se mută pe o stradă secundară (exact ca în cazul Gara Herăstrău).
Înclinația este singura problemă, desigur. Cred că pe partea sudică este o înclinație mai mică decât pe partea nordică.

briv_tram.jpg (487.4 KB; downloaded 1460 times)

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai zapacitu

Ochiometrul meu zice ca nu-i problema. Inaltimea diferenta de nivel este similara unui pasaj iar lungimea rampelor e de cca 200m (toata strada Gara Herastrau are ~590m iar Dimitrie Pompei e aproape fix la jumate; luind in calcul o zona de 50m latime pentru macaz, raman ~220m de fiecare parte). Pentru referninta, pasajele din Bucuresti au rampele de ~175m lungime.

Dupa parerea mea, de departe cel mai elegant ar fi mutarea tramvaiului pe latura estica a Barbu Vacarescu imediat dupa Gheorghe Titeica, similar cu Trafic Greu concomitent cu mai multe benzi auto pe portiunea Pipera-Gh Titeica (3 in loc de 2). Exista arhisuficient loc si rezolva ambuteiajele din zona (nu atat prin capacitate auto ci prin cresterea capacitatii de transport la un timp al semaforului). Basca nu ai nici refugiile in mijlocul drumului sa incurce traficul si sa genereze un flux ridicat de pietoni imediat langa un flux inghesuit auto. Ulterior, tramvaiul poate reintra pe firul normal la semaforul nou de la Avionului. Pentru traficul auto, as pastra solutia actuala, eventual cu un pasaj suprateran pe una din directii (FdG-centru e de regula ff aglomerat).

Cum ar fi mai bine decat solutia din PUZ-ul actual? Pentru ca ar adresa simultan si problema transportului in comun (foarte mare problema dealtfel) si problema capacitatii bulevardului BV in zona Pipera (nu si pe cea cu iesirea din Bucuresti spre Baneasa din pacate, intrucat nu atinge respectivul segment deloc).

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai shoppy

Și ce soluție constructivă ai pentru pereții rampelor? Fundație lată nu ai loc și adâncă nu permite metroul.

Acolo liniile traversează benzile în intersecție, aici ar fi semafor 1 FdG, semafor 2 tramvai, semafor 3 tramvai, semafor 4 Pipera, toate în 500m

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai zapacitu

De aceea am propus mutarea pe est a tramvaielor de la Titeica la Avionului, ca sa nu fie nevoie de timp dedicat la patrundere in intersectie pentru tramvaie. Desenz daca vrei.

Oricum o dai, pe 800m ai trei artere majore care se intersecteaza. Ca sa poti circula iti trebuie musai intersectii denivelate. Insa pana acolo, macar transport in comun sa ai ca e arhiaglomerat.

Iar pentru rampe, sincer nu imi fac griji. Exista solutie pentru orice problema (desigur, exista problema si pentru orice solutie).

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai Chev Celios

Singura varianta eu o vad cu linia de tramvai facand stanga de pe Dimitrie Pompei pe Gara Herastrau spre Fabrica de Glucoza, pe ambele sensuri. Regandita intersectia cu Fabrica de Glucoza X Barbu Vacarescu X Gara Herastrau. Se pot pune macaze si catre Baneasa si catre Floreasca/ Stefan cel Mare.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai shoppy

Dacă o luăm că lasă ca sunt eu sigur că se poate, si să mutăm metroul se poate.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai Media

Acum mă bag si eu cu o idee creață. Daca lini face dreapta pe noua artera ce va lega Pompeiu de Pipera, in dreptul str G. Constantinescu si găsită o soluție sa se intresecteze cu linia 5 in zona străzii Avionului?
Se ratează multe legături? Mai este atractivă?

Sau, face dreapta pe Str Gării Herastrau, trece pe sub pasaj, ca are loc acolo si se intersectează cu linia 5 tot in zona str. Avionului.
Ar merge paralel cu Barbu Văcărescu o perioada, dar nu vad o problema. Si nici conflicte majore de trafic nu ar fi.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai zapacitu

shoppy wrote here:
Dacă o luăm că lasă ca sunt eu sigur că se poate, si să mutăm metroul se poate.

Deci se poate sa traversezi apeducte, se poate sa plantezi fundatii imediat langa metrou, dar nu se poate construi o amarata de rampa? Poti construi sub forma de PODET strict in zona metroului; rampe clasice in rest. E bine asa? Oricum, daca si cand se face, va fi probabil o solutie tehnica propiata de cea din puz. Intrebarea e daca vor permite si traficul auto fluent sau vor face o varza.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai shoppy

Ce este acela podeț și cum are fundația? Aici nu traversezi, aici ai metroul dedesubt pe toată lungimea unde voi vreți pereții rampei iar în laterale nu te poți duce că ai clădiri.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai zapacitu

Rampa pe care m-ai pus sa o proiectez trece pe deasupra galeriei de metrou cam in amplasamentul strazii Gara Herastrau, imediat la nord  de intersctia cu Pompeiu (30~45m daca nu ma insel). Pe segmentul in care spui tu ca nu poti face o fundatie de rampa din varii motive, eu spun ca structural poti contrui un pod / podet / orice structura ce permite supratraversarea unei zone pe care din varii motive nu poti construi. La fel cum se face cand ai de trecut de exemplu peste o albie de rau in care nu vrei sa infigi tarusi sau peste un apeduct. Iarta-mi limbajul de piata, insa nu prea merita sa ne pierdem timpul cu ceva pur teoretic ce are solutii tehnice dovedite, una dintre ele fiind nu mai faci rampa fix acolo.

Oricum problema DE FAPT NU EXISTA, intrucat intre cele doua cladiri "tesite" (care nu au sectiune orizontala dreptunghiulara, ci mai aproape de triunghi sau de dreptunghi din care s-a decupat un triunghi) care flancheaza galeria de metrou (una de 6~8 etaje la Dimitrie Pompeiu colt cu Gara Herastrau iar cealalta de 28~32 etaje la Pipera cu Barbu Vacarescu) e garantat ca avem o galerie de metrou. Masurand de la marginea "culoarului" spre nord, pana in intersectia actuala cu rampa pasalui Pipera sunt peste 200m. Deci mai mult decat necesar. Iar din moment ce e loc de fundatie de cladire de 6 etaje, e clar loc si de rampa sau fundatie de rampa. Nu discutam ca in acei 200m, strada coboara natural. Vorbim de Gara Herastrau.

Media wrote here:
Daca lini face dreapta pe noua artera ce va lega Pompeiu de Pipera, in dreptul str G. Constantinescu

Stai, au aprobat strada acolo mai nou? Nu sunt la curent. E o idee buna principial, desi dupa parerea mea ar fi nevoie de doua artere. Una e prea putin. Oricum, aici discutam de solutia intersectarii tramvai Dimitrie Pompeiu cu tramvai Barbu Vacarescu, via o combinatie de Gara Herastrau sau ceva artera noua in aceeasi zona.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2385 forum members have written 430489 posts in 5346 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use