Topic: Dispecerizarea automată a transportului public
951 posts, 328922 views
📖 Pagination options
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
punmeister
Vara asta se vor monta gardurile pe traseul lui 1/10.
Vara asta se vor monta gardurile pe traseul lui 1/10.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Valentin
E posibil ca pe linia lui 41 sa mai existe infrastructura de la sistemul precedent?
E posibil ca pe linia lui 41 sa mai existe infrastructura de la sistemul precedent?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
shoppy
Pai nu era nici o infrastructura, doar un afisaj si un senzor inductiv in fiecare statie, afisajele nu comunicau intre ele.
Pai nu era nici o infrastructura, doar un afisaj si un senzor inductiv in fiecare statie, afisajele nu comunicau intre ele.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Puss in Boots
Sper doar sa nu ne bagam picioarele si in sistemele astea care se doresc a fi realizate. Adica sa se ocupe cineva de ele ca lumea si sa fie fiabile altfel o sa fie un alt fiasco pe banii nostri. Nici nu mai conteaza al catelea. N-ar merita nici macar un titlu in ziar in caz ca se intampla pentru ca nu e stire, e obisnuinta (cum sunt cozile spre munte si spre mare care mereu fac obiectul stirilor desi nu e absolut nimic nou).
Sper doar sa nu ne bagam picioarele si in sistemele astea care se doresc a fi realizate. Adica sa se ocupe cineva de ele ca lumea si sa fie fiabile altfel o sa fie un alt fiasco pe banii nostri. Nici nu mai conteaza al catelea. N-ar merita nici macar un titlu in ziar in caz ca se intampla pentru ca nu e stire, e obisnuinta (cum sunt cozile spre munte si spre mare care mereu fac obiectul stirilor desi nu e absolut nimic nou).
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
cosminduru
Este absurd sa ai sisteme independente, nu inteleg de ce se face pe bucati.
Toate vehiculele presupun ca au GPS sau daca nu sa se implementeze chestia asta, apoi ai un dispecerat centralizat care le "vede" pe toate in orice moment unde sunt si poti face o aplicatie, e mult mai cost effective sa ma uit pe telefon cand vine autobuzul sau chiar sa vad pozitia lui efectiva. Se poate integra in alte sisteme gen moovit sau google maps
Abia apoi daca e necesar sisteme cu panouri led de informare in statii, la tramvai toate la autobuze troleibuze cele mai importante.
Banda unica si orarul respectat la minut merg cu foile printate, astea ar fi mai importante decat niste ecrane care iti spun ca autobuzul tau e prins in trafic.
Este absurd sa ai sisteme independente, nu inteleg de ce se face pe bucati.
Toate vehiculele presupun ca au GPS sau daca nu sa se implementeze chestia asta, apoi ai un dispecerat centralizat care le "vede" pe toate in orice moment unde sunt si poti face o aplicatie, e mult mai cost effective sa ma uit pe telefon cand vine autobuzul sau chiar sa vad pozitia lui efectiva. Se poate integra in alte sisteme gen moovit sau google maps
Abia apoi daca e necesar sisteme cu panouri led de informare in statii, la tramvai toate la autobuze troleibuze cele mai importante.
Banda unica si orarul respectat la minut merg cu foile printate, astea ar fi mai importante decat niste ecrane care iti spun ca autobuzul tau e prins in trafic.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Puss in Boots
Poate la altii in vest, noi la 60 de ani distanta in unele aspecte cred ca n-ajungem sa respectam nicio foaie de hartie. Prefer realitatea pe care mi-o da un panou electronic, cat timp e corecta, actualizata, fiabila, buna. Evident ca nu se vor putea pune panouri din astea peste tot, dar pana si acolo nu m-as baza pe niste foi (care probabil nici nu vor rezista mult fiind vandalizate de populatia noastra civilizata).
Poate la altii in vest, noi la 60 de ani distanta in unele aspecte cred ca n-ajungem sa respectam nicio foaie de hartie. Prefer realitatea pe care mi-o da un panou electronic, cat timp e corecta, actualizata, fiabila, buna. Evident ca nu se vor putea pune panouri din astea peste tot, dar pana si acolo nu m-as baza pe niste foi (care probabil nici nu vor rezista mult fiind vandalizate de populatia noastra civilizata).
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
andrei11
Și dacă n-ar fi vandalizate, cine crezi că se uită pe ele ? Uite, în Piața Iancului pentru linia 1 foile respective rezistă de vreo lună de zile. La ce folosesc ? Oricum tramvaiul 1 ( 10 ) circulă mai mult decât OK, foile respecive nu-și au rostul.
Alte două autobuze care le folosesc în mod constant și care au interval mai mult decât decent : 104 / 311.
Până și troleele 69, 85, 86 sunt ok ca să le trebuiască nu știu ce tabele informative.
Nu am treabă cu el, dar și 335 mă încurc destul de des de el.
A, un autobuz mai fantomatic este 330, nu-l prea văd, aici da, ar trebui ceva informații << la vedere >>. Și celebrul 46, pe ăsta nu-l văd niciodată. Mai circulă ?
Și dacă n-ar fi vandalizate, cine crezi că se uită pe ele ? Uite, în Piața Iancului pentru linia 1 foile respective rezistă de vreo lună de zile. La ce folosesc ? Oricum tramvaiul 1 ( 10 ) circulă mai mult decât OK, foile respecive nu-și au rostul.
Alte două autobuze care le folosesc în mod constant și care au interval mai mult decât decent : 104 / 311.
Până și troleele 69, 85, 86 sunt ok ca să le trebuiască nu știu ce tabele informative.
Nu am treabă cu el, dar și 335 mă încurc destul de des de el.
A, un autobuz mai fantomatic este 330, nu-l prea văd, aici da, ar trebui ceva informații << la vedere >>. Și celebrul 46, pe ăsta nu-l văd niciodată. Mai circulă ?
- GPS
-
Posted:
-
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
cosminduru
Foile au rolul lor si pot sa spun ca oamenii folosesc acel orar, exemple din zona in care ma invart ar fi liniile 106 si 406, cei care merg in Rosu/Chiajna stiu orele (teoretice) de plecare de la Lujerului si asteapta in functie de acestea. La linii cu frecventa redusa este absolut necesar un orar, altfel acele mijloace de transport merg goale (vezi 47) pentru ca nimeni nu sta sa astepte 45 de minute intr-o statie.
Un alt exemplu la care ne putem raporta ca fiind probabil cel mai apropiat de normalitate sunt liniile de noapte. Pleaca la ora stabilita, nu opresc si deschid usile aiurea in statii pustii, urcarea se face numai prin fata. Singurul minus este ca soferii gonesc si o iau "inaintea" orarului astfel ca un calator de la jumatatea traseului trebuie sa fie atent sa decaleze in avand cateva minute de la orarul oficial. Iata si utilitatea panourilor sau a unei aplicatii mobile.
Foile au rolul lor si pot sa spun ca oamenii folosesc acel orar, exemple din zona in care ma invart ar fi liniile 106 si 406, cei care merg in Rosu/Chiajna stiu orele (teoretice) de plecare de la Lujerului si asteapta in functie de acestea. La linii cu frecventa redusa este absolut necesar un orar, altfel acele mijloace de transport merg goale (vezi 47) pentru ca nimeni nu sta sa astepte 45 de minute intr-o statie.
Un alt exemplu la care ne putem raporta ca fiind probabil cel mai apropiat de normalitate sunt liniile de noapte. Pleaca la ora stabilita, nu opresc si deschid usile aiurea in statii pustii, urcarea se face numai prin fata. Singurul minus este ca soferii gonesc si o iau "inaintea" orarului astfel ca un calator de la jumatatea traseului trebuie sa fie atent sa decaleze in avand cateva minute de la orarul oficial. Iata si utilitatea panourilor sau a unei aplicatii mobile.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
shoppy
Chiar daca circula la 5min, de ce sa ies din casa pe ploaie / viscol ca sa vad ca tocmai a plecat din statie si am 5min de asteptat in ploaie/viscol dupa urmatorul?, mai bine stiu cand trebuie sa ies si ies cu 2min inainte ca sa nu am probleme.
In tarile civilizate in statii exista afisate materiale de informare si de promovare pentru transportul in comun, pe langa aceste informatii evident ca este tiparita si lista, indiferent ca au afisaj sau aplicatie online, asa este civilizat si util, nu mai stau sa enumerez motive.
Chiar daca circula la 5min, de ce sa ies din casa pe ploaie / viscol ca sa vad ca tocmai a plecat din statie si am 5min de asteptat in ploaie/viscol dupa urmatorul?, mai bine stiu cand trebuie sa ies si ies cu 2min inainte ca sa nu am probleme.
In tarile civilizate in statii exista afisate materiale de informare si de promovare pentru transportul in comun, pe langa aceste informatii evident ca este tiparita si lista, indiferent ca au afisaj sau aplicatie online, asa este civilizat si util, nu mai stau sa enumerez motive.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Puss in Boots
Orice lucru este util cat timp este respectat. Ma uit si eu in Vest si sunt si orare tiparite si afisaj electronic (si aplicatii nu mai zic). Nu zic ca peste tot se respecta la minut si secunda dar oricum sunt utile, mereu se va gasi cineva sa vada ce si cum. Cand pica sistemul electronic, te uiti pe foaie si poate viceversa. Cand n-ai nici nici deschizi o aplicatie etc etc. Orice e util cat timp iti da posibilitatea sa te informezi corect, si subliniez corect. Unii prefera sa se uite pe foaie cand ajung in statie ca unele planuri si drumuri mai apar si pe parcurs nu pleaca totul din casa direct. Altii se uita pe panourile electronice, altii ling mobilul pana dau de ce informatie le trebuie, sunt cazuri si cazuri, ideea e ca niciun mijloc de informare nu e inutil. La noi evident ca nu are absolut niciun sens nicio foaie, nici daca 1 sau 10 merg ok sau daca 47 merge rar sau mai stiu eu ce. Pentru ca pur si simplu nu poti sa ai incredere ca se respecta intr-o proportie atat de mare incat sa merite sa te uiti la ele. Plus ca nu rezista din cauza vandalizarii, dupa cum am si zis, deci despre ce vorbim? Daca sistemul electronic va fi batjocorit atunci va avea aceeasi soarta si ne ramane cel mult o aplicatie de mobil care nici aia nu stiu cat de ok e, cat de actualizata de extinsa etc. Cred ca exista asa ceva in Bucuresti nu? poate nu a RATB (adica cred ca sigur nu) dar oricum nu folosesc asa ceva si de-asta nu stiu, voi poate stiti mai bine.
Orice lucru este util cat timp este respectat. Ma uit si eu in Vest si sunt si orare tiparite si afisaj electronic (si aplicatii nu mai zic). Nu zic ca peste tot se respecta la minut si secunda dar oricum sunt utile, mereu se va gasi cineva sa vada ce si cum. Cand pica sistemul electronic, te uiti pe foaie si poate viceversa. Cand n-ai nici nici deschizi o aplicatie etc etc. Orice e util cat timp iti da posibilitatea sa te informezi corect, si subliniez corect. Unii prefera sa se uite pe foaie cand ajung in statie ca unele planuri si drumuri mai apar si pe parcurs nu pleaca totul din casa direct. Altii se uita pe panourile electronice, altii ling mobilul pana dau de ce informatie le trebuie, sunt cazuri si cazuri, ideea e ca niciun mijloc de informare nu e inutil. La noi evident ca nu are absolut niciun sens nicio foaie, nici daca 1 sau 10 merg ok sau daca 47 merge rar sau mai stiu eu ce. Pentru ca pur si simplu nu poti sa ai incredere ca se respecta intr-o proportie atat de mare incat sa merite sa te uiti la ele. Plus ca nu rezista din cauza vandalizarii, dupa cum am si zis, deci despre ce vorbim? Daca sistemul electronic va fi batjocorit atunci va avea aceeasi soarta si ne ramane cel mult o aplicatie de mobil care nici aia nu stiu cat de ok e, cat de actualizata de extinsa etc. Cred ca exista asa ceva in Bucuresti nu? poate nu a RATB (adica cred ca sigur nu) dar oricum nu folosesc asa ceva si de-asta nu stiu, voi poate stiti mai bine.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
andrei11
De pe Facebook-ul duamnei :
Proiect pilot implementat in premiera de Primaria Capitalei Statiile de tramvai de pe ruta Iancului-Pantelimon, dotate cu panouri electronice de informare. Calatorii care circula pe ruta de tramvai Iancului-Pantelimon ( de la statia Piata Iancului pana la statia Granitul) beneficiaza de afisare in timp real si predictibilitate la sosirea tramvaielor in statii. Astfel, in cadrul acestui proiectpilot, 13 statii (dus-intors) au fost dotate cu panouri de informare, tramvaiele care circula pe liniile 46 si 55 fiind doate cu echipamente de monitorizare si GPS, astfel incat sa fie coordonate cu panourile electronice de informare.
Datorita acestui sistem, in statiile de tramvai de pe acest tronson, calatorii vor regasi date despre timpul in care un anumit tramvai va sosi in statie.
Informatiile afisate pe panourile de informare calatori contin data, luna, anul, ora, linia de tramvai, directia in care se indreapta si timpul estimat pentru sosire in statie.
Acest proiect pilot face parte din strategia de dezvoltare a transportului public de calatori, prevazuta in PMUD, iar in viitorul apropiat aceasta retea de informare calatori se va implementa si in statiile de tramvai de pe Bulevardul Oltenitei, linia 41 si linia 21, Bucur Obor-Colentina.
De pe Facebook-ul duamnei :
Proiect pilot implementat in premiera de Primaria Capitalei Statiile de tramvai de pe ruta Iancului-Pantelimon, dotate cu panouri electronice de informare. Calatorii care circula pe ruta de tramvai Iancului-Pantelimon ( de la statia Piata Iancului pana la statia Granitul) beneficiaza de afisare in timp real si predictibilitate la sosirea tramvaielor in statii. Astfel, in cadrul acestui proiectpilot, 13 statii (dus-intors) au fost dotate cu panouri de informare, tramvaiele care circula pe liniile 46 si 55 fiind doate cu echipamente de monitorizare si GPS, astfel incat sa fie coordonate cu panourile electronice de informare.
Datorita acestui sistem, in statiile de tramvai de pe acest tronson, calatorii vor regasi date despre timpul in care un anumit tramvai va sosi in statie.
Informatiile afisate pe panourile de informare calatori contin data, luna, anul, ora, linia de tramvai, directia in care se indreapta si timpul estimat pentru sosire in statie.
Acest proiect pilot face parte din strategia de dezvoltare a transportului public de calatori, prevazuta in PMUD, iar in viitorul apropiat aceasta retea de informare calatori se va implementa si in statiile de tramvai de pe Bulevardul Oltenitei, linia 41 si linia 21, Bucur Obor-Colentina.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
cris_m
Imi place ca panourile sunt doar pana la Iancului, dupa pauza (in cazul lui 55)
Imi place ca panourile sunt doar pana la Iancului, dupa pauza (in cazul lui 55)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
ByOnu
Ce-i drept, este totusi vorba despre un proiect pilot.
Nu spuneati voi ca sunt astfel de panouri si in statiile de autobuz? (In toate?)
Yeah, right! There's the problem! Panourile astea, dpmdv, sunt utile pentru liniile cu intervale de succedare de cel putin 8-10 minute (si, desigur, in statiile comune). Mai utile mi s-ar parea pe 1/10 si muuulte alte trasee pe care voi colegi le stiti mai bine.
Ce-i drept, este totusi vorba despre un proiect pilot.
Nu spuneati voi ca sunt astfel de panouri si in statiile de autobuz? (In toate?)
...iar in viitorul apropiat aceasta retea de informare calatori se va implementa si in statiile de tramvai de pe Bulevardul Oltenitei, linia 41 si linia 21...
Yeah, right! There's the problem! Panourile astea, dpmdv, sunt utile pentru liniile cu intervale de succedare de cel putin 8-10 minute (si, desigur, in statiile comune). Mai utile mi s-ar parea pe 1/10 si muuulte alte trasee pe care voi colegi le stiti mai bine.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination