MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou

 

Topic: Prelungire metrou Militari

91 posts, 37189 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Prelungire metrou Militari subway guru

Comparatia cu M5 e deplasata, parcul rulant e acum cu mult sub necesarul de a exploata tronsonul comun la intreaga capacitate si nici noile trenuri nu sunt in numar suficient pentru a face asta dar dubleaza capacitatea existenta acum.
Daca acum astepti 18min in cele doua statii terminus in viitor vei astepta 9min iar pe tronsonul comun 4,5minute. Pana la 1,5min mai e cale lunga dar trebuie sa ai si cerere pentru asa ceva, lucru ce nu se va intampla atata vreme cat M5.1 ramane un simplu racord cu un singur punct de corespondenta metrou-metrou. De aceea trebuie continuat cu M5.2 pana la Iancului si apoi cu M5.3 pana la Pantelimon.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Prelungire metrou Militari sab

Vezi ca se supară orex ca numești M5.1 un simplu racord... Noi ne-am chinuit sa-l convingem ca nu este magistrala, dar nu ne-a crezut si pace... :lol:
Nu este nimic deplasat la M5, este o complicație inutila sa faci o derivație de o singura stație si rămân la aceasta părere. Mai ales ca nu se justifica acest al doilea capăt printr-un număr imens de calatori. Dar știm ca nu grija pentru calatorii de la Valea Ialomiței a condus la bifurcarea M5. ;)
Nicăieri nu exista exploatare la întreaga capacitate, nu vad de ce s-ar pune problema la Dr Taberei nici acum nici in viitor, care încă este sub alte zone ca trafic  generat. 4,5 min mi se pare ca este aiurea, atâta vreme cat alte zone, cu trafic mai mare, nu au parte de o asemenea favoare....

 


Re: Prelungire metrou Militari subway guru

N-are de ce sa se supere, M5.1 e un tronson de magistrala ce deocamdata functioneaza ca racord, tot asa cum functioneaza deocamdata si M4.
Cu numarul de trenuri noi prevazut ar putea functiona cat de cat acceptabil si M5.2 doar cu actualul depou dar la final cand va fi si M5.3 va avea nevoie de capacitate suplimentara de parcare la Pantelimon. O linie de metrou se croieste si se face pentru o suta de ani. Singurul meu regret e ca nu am reusit sa convingem Mrex sa bagam trenuri driver-less cu pilot automat pe M5.
Din punct de vedere magistrala ce deocamdata functioneaza ca racord fel e si cu M4+6
P.S.
Nu uita ca actualele bombardele de pe M5.1 sunt sustrase de pe M1+3 si vor fi redate acolo la venirea noilor alstoame.
Pe M2 problema e mai complicata…si nici cererea nu mai e ce a fost odata, corporatistii lucreaza online de acasa in mai mare proportie in loc sa piarda ore bune din viata pe drumuri in loc sa stea comod in fotoliul din sufragerie, in pijama cu un laptop in brate si mai trec pe la birou doar ca sa dea bonjur ca salariul il primesc pe card in cont.

 


Re: Prelungire metrou Militari punmeister

Depinde si de firma si post, ca poate sa fie integral fizic, integral remote sau hibrid cu una sau doua zile fizic si restul remote samd.

 


Re: Prelungire metrou Militari subway guru

Am zis procentual pe medie, ca asta conteaza cand evaluezi cererea de transport si rezulta clar si din statistici nu cazurile individuale, metroul e mass-transit ce se adreseaza unei majoritati a publicului calator nu transport personalizat pe cazuri particulare.
Evident ca genul asta de telemunca e mai convenabil, mai eficient si mai economic, mai ales ca trebuie sa-ti faci singur curatenie la locul de munca.
Cati dintre voi ati dat cu matura la birou?
:rofl:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Prelungire metrou Militari sab

Mai pun încă o dată singura schiță disponibilă . Ca sa punem capac la orice prelungire de la Păcii, fix unde ar trebui să bifurci sensul către ieșirea din oraș (dar fix acolo, la cantină), ce credeți că este ? Un ditamai apeductul care traversează razant Militari si Dr Taberei.. :)
La ipotetica prelungire a M5 de la VI către Domnești situația este si mai tristă, sunt chiar două apeducte.
Voi de ce credeți ca s-au gândit la o prelungire de pe M3 către Domnești si nu de pe M5, de unde era mai logică ? Deși  nu scapă nici asa de apeducte, dar poate trântesc o linie la sol, ca la aberația Arghezi... :rofl:
Apeductele sunt figurate cu o culoare mai închisă, gri-negru.
Se vede si ce spuneam, ca să unești liniile către oraș trebuie să sapi până in apropierea intersecției Bd Iuliu Maniu cu strada Apusului. Si trebuie săpătură deschisă, să poți să instalezi macazul. Fix unde se îngustează bulevardul si apar blocurile pe ambele parți.
Așa că hârtia suportă orice, însă viața bate filmul ...  :popa:  :popa:  :popa:
prelungire Pacii.jpg (123.56 KB; downloaded 2725 times)

 


Re: Prelungire metrou Militari sorin.niculescu_

„extinderea magistralei M3 Păcii cu 4 stații”. Asta scrie în comunicatul TPBI în legătură cu extinderea M3 din Militari. Se referă la faptul că extinderea va începe de la Păcii, astfel magistrala ramificându-se în două?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Prelungire metrou Militari sab

Eu știu de doua planuri:
1.ramificare de la Pacii catre A1-  este fix schița de mai sus, dar cu șanse ZERO sa se facă vreodată
2. prelungire de la Preciziei cu bifurcare la Centura către nord, mai exact ocolit in U către Militari Residence, cel mai probabil gândit la sol, la fel ca imbecilitatea pe care tocmai au facut-o pe M2. A doua bifurcare ar fi către sud, Cartierul Latin si ce ghettouri mai sunt pe acolo.

 


Re: Prelungire metrou Militari sorin.niculescu_

Făcând naveta până prin noiembrie 2023 între București și județul Giurgiu, mă interesează foarte mult dacă această extindere a magistralei 3 este una consecventă și susținută, real vorbind. Dacă tot este la modă, Primăria Sectorului 6 ar putea să se implice activ și cât mai rapid pentru a pune în aplicare aceste planuri. De asemenea, țin să menționez că ambele variante luate în calcul de-a lungul timpului mi se par interesante. Primul plan, cel cu extinderea de la Păcii, ar putea să satisfacă mai mult călătorii de pe Bd. Iuliu Maniu, însă al doilea plan, cel cu extinderea de la Preciziei mi se pare unul mult mai convingător și mult mai eficace, pentru că prin unduirea și ramificarea magistralei satisfaci mai multe laturi, ca să zic așa. Iese metroul la suprafață după stația Preciziei, ai o primă stație supraterană înainte de ramificare în Depoul Militari (?), cel puțin asta înțeleg eu din fotografia atașată acestui comentariu, apoi se întâmplă ramificarea și pe partea cu mov ai o stație mai mult sau mai puțin subterană (căci nu cred că vor face pod peste A1 pentru metrou; sper că vor face și P&R pentru stația asta și sper că vor exista accese cât mai apropiate de West Park și/sau Carrefour Militari) pentru călătorii veniți din satele/comunele/orășelele din zona respectivă și așa scapi, ca pieton, de haosul de pe Iuliu Maniu, iar mai apoi ai și o stație (cel mai probabil subterană) în cartierul Militari Residence și scapi, din nou, de haosul de pe Iuliu Maniu. Pe partea cealaltă, pe ramificația portocalie, din nou sunt satisfăcuți călătorii cu o stație amplasată chiar în dreptul viitoarei extinderi a Bulevardului Timișoara, pe DNCB, acolo existând potențial de a se construi locuințe (bănuiesc), apoi încă o stație la Pasajul Domnești pentru călătorii veniți din zonele limitrofe, astfel scăpând de haosul de pe Prelungirea Ghencea și o ultimă stație lângă Cartierul Latin. Știu că este absolut SF ce urmează să spun, dar aș fi al naibii de bucuros dacă în cazul în care s-ar respecta acest proiect legat de M3, să existe un terminal comun M3-M5 la stația Cartierul Latin, ramificația de la Valea Ialomiței ajungând astfel aici (poate chiar să existe două peroane diferențiate și dedicate fiecărei magistrale). Nu știu dacă stațiile propuse de pe ramificația portocalie a M3 ar trebui să fie subterane, dar nu aș vedea altfel construcția acestora, mai ales a celor de pe Prelungirea Ghencea. Poate maxim cea de pe DNCB să fie supraterană, dar nu cred că se poate pentru că s-ar bătea cap în cap cu linia existentă de tren (viitor metropolitan).
IMG_3396.jpeg (833.75 KB; downloaded 1123 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Prelungire metrou Militari sab

O mare prostie sa faci ramificație la M3, care deja este o ramificație.
NU se va face vreodată ceva aici, nici de la Pacii, care implica dificultăți tehnice majore, nici de la Preciziei.
Legat de prelungirea de la Preciziei, traseul "natural" către Prelungirea Ghencea și Cartierup Latin este prelungirea M5, nu a M3.

 


Re: Prelungire metrou Militari WT_fan06

Referindu-mă strict de afirmația:
sab wrote here:
O mare prostie sa faci ramificație la M3, care deja este o ramificație.

Ai văzut cum arată District Line din Londra, în jumătatea vestică? Asta că nu merge că se ramifică prea des nu ține.

Pe tronsonul "core" Eroilor - NG nu se circulă nici pe departe la capacitate maximă. Intervalele sunt varză. E drept că ai nevoie de sisteme de semnalizare eficiente și de un parc omogen de rame astfel încât să nu existe întârzieri, dar asta e aplicabil și pentru situația din prezent și e general valabil. Nu suntem limitați tehnic încât să nu putem suplimenta serviciul.

Despre fezabilitatea acelor extensii nu mă pronunț.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Prelungire metrou Militari sab

As prefera sa ne limitam sa mai dam exemple "de pe la altii" și sa consideram ca și la noi ar merge orice au facut ei.
Nu se circula la capacitate maxima pentru ca nici nu avem trafic de 90sec . Și nici nu vom avea, făcând derivații aberante. Ambele sunt contra naturii.
Pe mine ma apuca dracii când metroul staționează 2 min la Politehnica doar ca să nu se întâlnească cu cel de M1 la Eroilor.  Urmează pe același exemplu M4-M6.
Exact, intervalele sunt varza pentru ca nu ai cum sa circuli "ca la carte" pe o magistrala bifurcata. Ba ai 2 min, ba ai 5min. Viata reala bate de departe teoria ca poți sa reglezi traficul.... Fix ce vedem acum pe M1/M3 vom vedea în Militari, cu intervale extrem de variabile. Și asta poate in cel mai aglomerat cartier.

Nu înseamnă dacă dacă niște oameni si-au luat apartamente la jumatate de preț în ghetouri numite pompos "residence", trebuie sa le ducem metroul la scara. Mai ales ca vorbim de prelungiri la sol.

Doar arat mai spun. Se pare ca nu am învățat nimic din lecția aberanta a bifurcarii M5. Și nici din traseul aiurea al M6.

 


Re: Prelungire metrou Militari sorin.niculescu_

Țin să spun că această viitoare extensie nu ar fi benefică, așa cum am menționat și în mesajul de mai sus, doar celor din cartierele Militari Residence sau Latin, ci ar fi benefică *în special* navetiștilor veniți de pe DNCB și A1, adică din vecinătatea (mai mult sau mai puțin) Bucureștiului. Să spui asta e ca și cum ai spune că o extensie M2 spre sud sau nord nu este benefică. Ok, clar, și eu susțin mult mai mult ideea de a avea extensia în continuitatea magistralei, adică de la Preciziei și nu de la Păcii, dar asta nu înseamnă că nu merită. Pe lângă asta, da, ar putea să nu mai existe nicio ramificație și să existe doar curba către Militari Residence, cea către Cartierul Latin rămânând a fi deservită de M5.

 


Re: Prelungire metrou Militari Costin

Daca noi nu stim sa exploatam linii ramificate, atunci solutia e sa invatam sa o facem, nu sa renuntam la linii ramificate.

Habar nu am daca extensia sau ramificatia e oportuna sau nu, asta o va decide un studiu de oportunitate/fezabilitate. Studiu care ar trebui sa ia in considerare si alternative feeder precum autobuze sau tramvaie. Insa, ca e o ramificație in sine nu inseamna nimic pentru oportunitatea sa.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou  • 
Choose destination

Since our 2455 forum members have written 437040 posts in 5460 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use