Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutoturisme retro / de epocăDACIA

 

Topic: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up)

143 posts, 48314 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) ADK

O sătmăreancă 1300 cu elemente de 1310 prin Buzău:
IMG-20230102-WA0003_resized.jpg (359.8 KB; downloaded 2107 times)

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) Utilizator anonim 2

Nu e chiar 1300 din ultimele serii? ~1982 - 83?

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) Utilizator anonim 2

Facem o tura impreuna? :) Inca nu am carnet si ajung mai greu la pedale dar om vedea...
Scan.jpg (2.45 MB; downloaded 552 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) ADK

Din ce an este fotografia? Mașina pare destul de nouă sau doar era foarte bine îngrijită, deși parcă văd oglindă de CN (înseamnă anii '90) sau doar mi se pare...
Utilizator anonim 2 wrote here:
Nu e chiar 1300 din ultimele serii? ~1982 - 83?

Din câte cunosc, da, 1980-83 maxim. Bordul ar trebui să fie cel de 1300, cu torpedou deasupra și ceasuri rotunde, nu știu spatele dacă e de 1300 sau 1310. Am avut ca fapt divers un astfel de bord de la un 1300 (cred că fabricat dinainte de '75, nu avea din ce țin minte lămpi de marșarier) casată în 2007, și primită nici 10 ani mai târziu aproape complet la o inventariere în garajul vechiului posesor. Prin 2019 i l-am dăruit cu tot dragul unui pasionat dacist buzoian, eu și așa nu aveam ce face cu el dar am avut dintotdeauna inițiativa de a salva piesele bune de la mașinile clasice casate sau în curs de casare, în vederea refolosirii mai târziu la alte vehicule similare, când acestea vor fi căutate.

Ca fapt divers, și așa ai mei (mai mult maică-mea) au aruncat multe piese de Ikarus prin 2009 (din păcate și noi) și după ceva supărări avute pe tema asta, m-am apucat cât de cât să mai recuperez ceva după 2013, când încă trăiam cu speranța ca măcar un astfel de autobuz va fi salvat și nu m-am înșelat. Dacă ar știi ByOnu că au fost și parbrize noi pe atunci, fiindcă fiecare șofer avea acasă prin acele vremuri piese de autobuz, dar dacă aveam apartament cu 2 camere în loc de casă și loc de depozitare (adică balconul) destul de mic, nu vreau să mai zic încă odată deznodământul...

Însă poate mai am o speranță să fi dus unele, sigur mărunțișuri dar decât nimic, pe la țară în pod dar tocmai la Satu Mare, nu am mai ajuns de 2 ani și atunci într-o fugă dar garantez că data viitoare, să fie și timp față de data trecută, că o să mă uit special deși nu vreau să promit aiurea că va (mai) exista ceva, dar dacă mai găsesc ceva bun le dau cu toată plăcerea ultimului mohican bucureștean. Eu unul vreau să ajut cum pot pe colegul să acopere cât mai mult din cheltuielile făcute în vederea salvării acestui autobuz. Au fost și motorașe de uși, piese de bord, de aia e bine să ai un loc spațios și să nu arunci nimic bun, nici să vinzi nu consider o idee din cauză că unii le cumpără să le țină pe mobilă de decor iar alții să le caute că chiar le trebuie...

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) Utilizator anonim 2

Poza e - cred - din 1983. Masina e a noastra, Dacia 1300 produsa in 1979. Exista si acum dar un pic mai ponosita, exilata la tara, scoasa din trafic in 2016 si radiata oficial anul trecut. Nu a suferit nici un fel de modificare sau "imbunatatire" de-a lungul vremii in afara de capacul de la rezervor care nu mai e cel cromat ci unul negru de 1310. Un dobitoc de tinichigiu a considerat ca e mai simplu sa distruga capacul in loc sa ne ceara cheia sa scoata benzina. Stema din fata a fost subtilizata in 2020.

1980.jpg (1.5 MB; downloaded 547 times)


Aici era putin mai tinara. Vedeti, fusese livrata fara oglinda retrovizoare exterioara. A fost montata ulterior si era din material plastic, cu un fel de balama pentru a fi rabatata.
Cea de pe partea dreapta nu am instalat-o decit prin anii 2000-2005 sau poate chiar mai tirziu cind a fost obligatoriu la ITP.

Cauciucurile erau cele montate in fabrica, Danubiana D310 si au fost folosite cam 45.000km, pina iesise sirma din ele. Nu se gaseau de schimb, din acest motiv am circulat in asemenea hal. Urmatoarele au fost D318 si au fost de calitate mai buna, parcurgind 50.000km. Cind se punea din nou problema presanta a inlocuirii lor, a venit Revolutia.

Iata cum arata oglinda retrovizoare, nu se vede foarte bine dar alta imagine nu am.

1981.jpg (276.48 KB; downloaded 2012 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) ADK

Mi-a plăcut descrierea, și-mi plac mult aceste Dacii pe culoarea portocalie sau un roșu portocalioz.
Nu a suferit nici un fel de modificare sau "imbunatatire" de-a lungul vremii in afara de capacul de la rezervor care nu mai e cel cromat ci unul negru de 1310. Un dobitoc de tinichigiu a considerat ca e mai simplu sa distruga capacul in loc sa ne ceara cheia sa scoata benzina.

Pe acel om ține-l departe de a se mai apropia de această mașină vreodată, carburantul se putea scoate bine mersi și de la motor (inclusiv unei mașini mai moderne, am scos prin toamna anului trecut de la un Logan 1.5DCI de m-au găsit dracii cât a trebuit să pompez la peste 30l mașina urmând să plece la casare, deși știu că se putea oarecum și de sub banchetă dar era incomod de muncit) darămite la Dacie. Condiția este să lași capacul rezervorului deschis să nu prindă aer în instalație.

Pe viitor ai vre'un gând în ceea ce privește viitorul mașinii sau dacă dorești să spui? în sensul de înstrăinare sau rămâne la stadiul de conservare (cu toate că o eventuală reînscriere nu va mai fi posibilă)? Ultimul lucru am încercat să fac și eu cu fostul CN3 dar am ajuns la final să renunț la conservare, cu toate că îmi pare și acum puțin rău, dar stadiul mașinii se degrada simțitor încă de când locuiam la bloc iar ușa șoferului mai că mai stătea doar într-o balama... Astfel că am valorificat-o însă am rămas cu planul de a achiziționa ceva mult mai bun și vintage în locul ei, care să vorbim de o altă calitate plus să și circule.

Dacă era un 1300 sau ceva din primele 1310 vorbeam poate la prezent datorită că ar fi avut o calitate mult mai bună cred că în absolut orice, nu ca majoritatea CN-urilor care al meu cel puțin, nu m-am bucurat mult dacă pot spune așa că era o mașină și puțin problematică, poate zic puțin să nu exagerez, sau doar m-am obișnuit eu pe ce hârburi am mai mers și deja le știam "chichițele" la fiecare...

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) Utilizator anonim 2

Povestea cu busonul e veche, s-a intimplat prin '95. E plin de "mesteri" din astia si din pacate nu prea aveai cum sa ii eviti. Busonului cromat ii lipsea deja capacelul nituit menit sa protejeze de praf incuietoarea. Ala nu stiu cind se rupsese, daca nu cumva se invednicise de asta vreun cetatean ce nu avea alta preocupare.

Planuri cu ea, greu de zis. Nu sint eu proprietarul si stii cum e cu cei in virsta, nicicum nu e bine. De dus la fier vechi clar nu dar nici sa pun mina pe ea sa o pornesc nu e voie. Avea niste probleme cu pompa de benzina, am inlocuit-o o data cu una buna - cica - Pulsor Scornicesti dar nici aia nu a mers multa vreme, a trebuit reparata, a ramas in pana de citeva ori pe coclauri iar titularui s-a saturat de astfel de aventuri...

Caroseria a fost refacuta in 1990. Dupa 10 ani si 100.000 km pe drumurile patriei era zob: praguri, portiere, aripi, contra-aripi, amortizorul stinga fata sarit din lacas din acest motiv. Lonjeroanele inlocuite intii prin anul 2000, apoi in 2014. Aripile fata reparate in 1990, inlocuite in 2005. Pentru o masina moderna, asa ceva e de neconceput. Tabla a fost foarte proasta iar protectia anticoroziva la fel. O pastram din motive sentimentale :)

 


Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) 1689

ADK wrote here:
[…]aceste Dacii pe culoarea portocalie [….]


Culoarea era portocaliu 331, a fost introdusa in paleta in 1975 si a disparut in 1978-1979 - asta trebuie sa fi fost printre ultimele exemplare.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) Utilizator anonim 2

Exact asta era culoarea, portocaliu 331. Actualmente e o nuanta usor diferita pentru ca evident in 1990 nu se mai gasea culoarea corecta si cred ca nici azi nu o poti obtine, cu toate colorimetrele lu' peste.

 


Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) Dristorul Nr.3

Utilizator anonim 2 wrote here:
Nu e chiar 1300 din ultimele serii? ~1982 - 83?

A fost un amalgam din care nu mai intelegeai nimic in acea perioada.
Teoretic, Dacia 1310 a fost prezentata in configuratia cu patru faruri rotunde in 1979 la EREN, care defapt era un Renault 12 adus din Franta dar modificat aici in graba cu cateva elemente proiectate de noi, cum ar fi masca si ochelarii din metal. Restul automobilului era Renault, nimic construit FIZIC la Mioveni, inafara de ansamblul stilistic din partea frontala.
Fabricatia in productia de serie a intrat undeva prin 1982, cu noua masca si ochelari,si in functie de exemplar, cu aerisirea laterala pe orizontal, preluata de la Renault 12 Ph2, sau cea clasica de 1300/R12 Ph1. (s-au montat si asa, si asa). Emblema de pe capota...alt capitol interesant. Am vazut din aceeasi perioada si inscriptii DACIA 1300 pe capota portbagajului, dar si inscriptii DACIA 1310 in stilul celei de 1300. Probabil ca la montaj era un haos de nedescris, si nu se mai tinea cont ce trebuia montat, pe ce masina....
Sursa: Broșura a exportatorului AUTO-DACIA, pe care o dețin si scanat-o la un prieten ,și pe care am impartasit-o cu mai mulți oameni care între timp și-au insusit-o și au postat-o pe diverse grupuri de Facebook
1310BERLINEPROTO79-gigapixel-very_compressed-scale-6_00x.jpg (767.22 KB; downloaded 1938 times)
Sursa: https://www.olx.ro/d/oferta/emblema-scri ... JQP.html
1310.png (352.82 KB; downloaded 1938 times)

 


Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) Dristorul Nr.3

Nu mai gasesc postarea colegului de forum. Insa se intreba de la ce vine acel "P" pe unele modele Dacia 1310, in loc de obisnuitele "TX", "TLX", etc.
Sigla "P" pe capota portbagajului la daciile 1310 inseamna ca sunt dedicate exportului catre Polonia.




sursa: https://platesmania.com/pl/foto11674604

 


Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) Gabi23

Pe pagina de facebook ”Cineclic” au apărut fotografii din broșurile de prezentare și cu ultima produsă în anul 2004:
DACIA - CINECLIC (4).jpg (722.33 KB; downloaded 1549 times)
DACIA - CINECLIC (3).jpg (810.71 KB; downloaded 1553 times)
DACIA - CINECLIC (2).jpg (1002.3 KB; downloaded 1553 times)
DACIA - CINECLIC (1).jpg (879.22 KB; downloaded 1549 times)
DACIA - CINECLIC (5).jpg (833.33 KB; downloaded 1550 times)
DACIA - CINECLIC (10).jpg (626.91 KB; downloaded 1552 times)
DACIA - CINECLIC (9).jpg (315.12 KB; downloaded 1553 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) ADK

Cred că mai rare sau la fel de rare precum 1300-urile "Break", sunt 1300-urile "Break" cu faruri duble (ca în prima fotografie).

Destul de rare sunt și CN2-urile (cele din fotografia cu mai multe autoutilitare), cam de orice subtip. În Buzău (oraș) am mai văzut în anul curent 2 astfel de CN2 "Berline": una de culoare albă - în circulație, iar cealaltă de culoare roșie - retrasă sau conservată într-o curte nelocuită din zona Micro 5.

Dacia a dat-o "în bară" în general de la CN1 în sus (ca ce-a din ultima fotografie până la ultima serie de Dacia clasică "CN4 - Zâmbetul lui Iliescu"), problema find în principiu caroseriile slabe, mai ales pe nuanțe "ieftine" de culoare (deși am văzut și 1310 comuniste mâncate bine de rugină), plus alte finisaje (îmbrăcămintea bordului, tapițeria etc).

Am o cunoștință cu un CN3 luată de nouă din fabrică cerută pe o culoare anume, mai rară de regulă, care a protejat bine tabla de-a lungul timpului și nici nu prea a spălat-o pe sub ea de sare și alți dăunători de-a lungul timpului, iar eu o aveam albă cu fustă gri (și o dungă portocalie, nu eu am făcut-o așa ci așa am luat-o și nu a fost singura) cu un an mai veche și pe care nu am avut-o de nouă, dar am cumpărat-o "ca nouă" la 9 ani de la fabricație, puțin circulată. Cu timpul rugina își mai tot făcea apariția ajungând prin 2008 să iau toată mașina pe dedesubt la "tratat", și nu mai sunt sigur dar cred că am schimbat și toate contraaripile. A încetat apariția ruginii însă dat find că deja începuseră să "mănânce" tabla, ceva ani mai târziu nu mai puteai băga cricul pe suportul său deoarece era compromis și se putea așeza doar sub lonjeron, pe când a cunoștinței respective nu are nici ce-a mai mică problemă. Reparațiile costau mult, cu mult peste prețul mașinii de am ales mai bine valorificarea și căutarea unei mașini (aș zice ceva puțin mai mult) care să merite acești bani.

Așa am observat și la alte mașini, culoarea a fost și motivul pentru care diferența stării caroseriei a putut fi alta.

 


Re: DACIA 1300 (Berlină, Break, Pick-Up) Gabi23

Una turcoaz înmatriculată în județul Alba, suprinsă pe strada Costache Conachi, în zona Baicului:
DACIA 1300 - Strada Costache Conachi - București - 12.03.2023 (1).jpg (389.06 KB; downloaded 1490 times)
DACIA 1300 - Strada Costache Conachi - București - 12.03.2023 (2).jpg (261.52 KB; downloaded 1490 times)
DACIA 1300 - Strada Costache Conachi - București - 12.03.2023 (3).jpg (283.64 KB; downloaded 1490 times)

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: DACIA  • 
Choose destination

Since our 2310 forum members have written 423261 posts in 5270 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use