Topic: V2A versiunea clasică (1981-2010)
104 posts, 61634 views
📖 Pagination options
- Tom
-
Posted:
-
Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)
Tom
Nu e obligatoriu ca un vagon fabricat într'un an să și intre în circulație atunci. Căutați pe celălalt forum ce a scris dl. ing. Bucșan despre el. Vagonul a fost păstrat și expus pe la târguri internaționale, mai târziu a circulat cu călători.
Nu e obligatoriu ca un vagon fabricat într'un an să și intre în circulație atunci. Căutați pe celălalt forum ce a scris dl. ing. Bucșan despre el. Vagonul a fost păstrat și expus pe la târguri internaționale, mai târziu a circulat cu călători.
- 1689
-
Posted:
-
Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)
1689
Da, dar Dl. Bucsan a confirmat ca prototipul V2A a fost expus prima data in 1982.
Ce este, insa, interesant, e ca putinele poze disponibile cu acest vehicul au o alta schema de vopsire.
Da, dar Dl. Bucsan a confirmat ca prototipul V2A a fost expus prima data in 1982.
Ce este, insa, interesant, e ca putinele poze disponibile cu acest vehicul au o alta schema de vopsire.
- Tom
-
Posted:
-
Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)
Tom
Vagonul a fost fabricat în 1982, dar nu a intrat în parcul ITB, a fost ținut ca "exponat de muzeu" o perioadă mai mare.
Vagonul a fost fabricat în 1982, dar nu a intrat în parcul ITB, a fost ținut ca "exponat de muzeu" o perioadă mai mare.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)
PaulIP
Daca 4031 e prototipul V2A, 4001 original (renunerotat 4015);de ce arata asa, si de ce s-a revenit la usile+caseta prototipului?
Daca 4031 e prototipul V2A, 4001 original (renunerotat 4015);de ce arata asa, si de ce s-a revenit la usile+caseta prototipului?
- GPS
-
Posted:
-
- Tom
-
Posted:
-
Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)
Tom
4001 a fost cel mai probabil un V3A fără secțiune mediană. Al doilea (4031) a fost prototipul unui model diferit, iar următoarele au fost realizate după acesta. 4031 a rămas la URAC pentru prezentări și expoziții, de asta a primit număr mai târziu. Interesant este că V3A mai noi nu s'au realizat după modelul acestui vagon, ci s'a continuat cu versiunea clasică, dar cu acele uși ca de Tatra.
4001 a fost cel mai probabil un V3A fără secțiune mediană. Al doilea (4031) a fost prototipul unui model diferit, iar următoarele au fost realizate după acesta. 4031 a rămas la URAC pentru prezentări și expoziții, de asta a primit număr mai târziu. Interesant este că V3A mai noi nu s'au realizat după modelul acestui vagon, ci s'a continuat cu versiunea clasică, dar cu acele uși ca de Tatra.
- 1689
-
Posted:
-
Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)
1689
Se pare ca poza cu 4001 cu partea frontala tip V3A-70 ar fi datata 1986...
In schimb, 4015, fotografiat in 1982 de Dl. Lacriteanu, arata ca un V2A “clasic”.
Se pare ca poza cu 4001 cu partea frontala tip V3A-70 ar fi datata 1986...
In schimb, 4015, fotografiat in 1982 de Dl. Lacriteanu, arata ca un V2A “clasic”.
- messe
-
Posted:
-
Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)
messe
Cam asa, 1986-1987, 4001 (un V3A scurt) in acea poza fiind in linia 44 pe Sos.Orhideelor in apropierea Garii Basarab, e trecut deja printr-un RK, dovada farurile de tip Dac, nu cele de Dacia 1300 si lipsa lampilor de pozitie aflate sub masca farurilor, cum au fost echipate V2A din fabrica, iar dupa RK au primit si stopuri de Dac monobloc in locul celor de Dacia 1300. 4015 asa arata original cum l-ai vazut in poza domnului Lacriteanu, o sa vezi in acest topic mai la inceput si poza cu 4001 renumerotat devenit cu caseta frontala patrata; n-am inteles acea renumerotare prin care 4001 a devenit 4015, daca stie cineva de ce s-a produs acest lucru il rog sa ne scrie si noua aici.
Cam asa, 1986-1987, 4001 (un V3A scurt) in acea poza fiind in linia 44 pe Sos.Orhideelor in apropierea Garii Basarab, e trecut deja printr-un RK, dovada farurile de tip Dac, nu cele de Dacia 1300 si lipsa lampilor de pozitie aflate sub masca farurilor, cum au fost echipate V2A din fabrica, iar dupa RK au primit si stopuri de Dac monobloc in locul celor de Dacia 1300. 4015 asa arata original cum l-ai vazut in poza domnului Lacriteanu, o sa vezi in acest topic mai la inceput si poza cu 4001 renumerotat devenit cu caseta frontala patrata; n-am inteles acea renumerotare prin care 4001 a devenit 4015, daca stie cineva de ce s-a produs acest lucru il rog sa ne scrie si noua aici.
- Costin
-
Posted:
-
Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)
Costin
Dl Bucsan urmareste discutiile de aici, drept urmare ne-a trimis pe mail un material extensiv cu privire la acest tramvai. Toate informatiile ce urmeaza (text si foto) ii apartin in totalitate dumnealui, eu doar il citez printr-o redactare cat de cat potrivita formatului forumului. Remarcile mele vor fi scrise cu italic.
În noiembrie 1980, după ce a fost construit vagonul V3A cu numărul de parc 351 / numărul de fabricație 00351/1980 (numărul de fabricație era inserat pe șasiu și boghiuri), urmând ''indicația'' de a produce și vagoane de mai mică capacitate, a fost construit primul prototip V2A, cu numărul inițial de parc 001 / numărul de fabricație 00352/1981. Având același număr de parc cu primul V3A, acesta a fost schimbat în 4001, chiar înainte de a ieși pe poarta URAC-ului. Acest lucru s-a întâmplat pe 1 mai 1981, în cinstea ''zilei internaționale a celor ce muncesc''.
Vagonul era identic cu predecesorul 351, dar fără secțiunea mediană. Se vede în fotografie, inscripția ''VAGON DE MEDIE CAPACITATE V2A MODEL 1981''.
În aprilie - mai 1982, vagonul 4001 suferă niște modificări experimentale, în sensul că, tot aparatajul electric de pe acoperiș, este mutat sub podeaua primei secțiuni (după modelul TATRA T4R), și este echipat cu pantograf simetric tip UKVZ importat din U.R.S.S. Acest experiment (de care a avut parte, în aceeași perioadă și vagonul V3A cu numărul de parc 001), fiind un eșec lamentabil, se renunță la el. În iulie 1982, vagonul, readus la starea inițială, va ieși la traseu, cu pasageri.
Dl Bucsan urmareste discutiile de aici, drept urmare ne-a trimis pe mail un material extensiv cu privire la acest tramvai. Toate informatiile ce urmeaza (text si foto) ii apartin in totalitate dumnealui, eu doar il citez printr-o redactare cat de cat potrivita formatului forumului. Remarcile mele vor fi scrise cu italic.
În noiembrie 1980, după ce a fost construit vagonul V3A cu numărul de parc 351 / numărul de fabricație 00351/1980 (numărul de fabricație era inserat pe șasiu și boghiuri), urmând ''indicația'' de a produce și vagoane de mai mică capacitate, a fost construit primul prototip V2A, cu numărul inițial de parc 001 / numărul de fabricație 00352/1981. Având același număr de parc cu primul V3A, acesta a fost schimbat în 4001, chiar înainte de a ieși pe poarta URAC-ului. Acest lucru s-a întâmplat pe 1 mai 1981, în cinstea ''zilei internaționale a celor ce muncesc''.
Vagonul era identic cu predecesorul 351, dar fără secțiunea mediană. Se vede în fotografie, inscripția ''VAGON DE MEDIE CAPACITATE V2A MODEL 1981''.
În aprilie - mai 1982, vagonul 4001 suferă niște modificări experimentale, în sensul că, tot aparatajul electric de pe acoperiș, este mutat sub podeaua primei secțiuni (după modelul TATRA T4R), și este echipat cu pantograf simetric tip UKVZ importat din U.R.S.S. Acest experiment (de care a avut parte, în aceeași perioadă și vagonul V3A cu numărul de parc 001), fiind un eșec lamentabil, se renunță la el. În iulie 1982, vagonul, readus la starea inițială, va ieși la traseu, cu pasageri.
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_a.jpg (244.93 KB; downloaded 4704 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_a1.JPG (205.06 KB; downloaded 4645 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_a2.JPG (168.91 KB; downloaded 4658 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_b.jpg (230 KB; downloaded 4646 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_b1.JPG (180.64 KB; downloaded 4647 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_b2.JPG (167.5 KB; downloaded 4648 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_c.JPG (130.37 KB; downloaded 4648 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_d.jpg (180.22 KB; downloaded 4649 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_e.jpg (183.96 KB; downloaded 4649 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)
Costin
Schite - continuare a mesajului precedent.
Schite - continuare a mesajului precedent.
061-4.1982_Prototip modificat V-2A-ITB_4001_a.jpg (239.7 KB; downloaded 4631 times)
061-4.1982_Prototip modificat V-2A-ITB_4001_b.jpg (227.88 KB; downloaded 4633 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)
Costin
În martie - aprilie 1982 începe producția de vagoane V2A cu noua față și cu noul tip de uși, mai mici decât la V3A, deschidere 1400 mm față de 1600 mm, asemănătoare cu cele de la TATRA T4R, dar nu identice.
Primul dintre ele va avea numărul de parc 4002 / numărul de fabricație 00353/1982.
În martie - aprilie 1982 începe producția de vagoane V2A cu noua față și cu noul tip de uși, mai mici decât la V3A, deschidere 1400 mm față de 1600 mm, asemănătoare cu cele de la TATRA T4R, dar nu identice.
Primul dintre ele va avea numărul de parc 4002 / numărul de fabricație 00353/1982.
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_a.JPG (230.55 KB; downloaded 5110 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_a1.JPG (144.54 KB; downloaded 5102 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_a2.JPG (140.7 KB; downloaded 5104 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_b.jpg (228.68 KB; downloaded 5106 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_b1.JPG (143.86 KB; downloaded 5105 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_b2.JPG (149.79 KB; downloaded 5106 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_c.jpg (129.42 KB; downloaded 5107 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_d.jpg (139.9 KB; downloaded 5106 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_e.jpg (111.35 KB; downloaded 5103 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_f.jpg (92.91 KB; downloaded 5102 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)
Costin
În vara anului 1982 este construit tramvaiul cu numărul de fabricație 00382/1982, vagon conceput special pentru prezentări interne și internaționale, cu statut de tramvai de protocol, Acesta a avut pe podea mochetă, a avut stație de emisie-recepție, precum și stație de radioamplificare. De asemenea, tot aparatajul electric de pe acoperiș era protejat de o mască. A primit numărul de parc 4031. Nu a circulat cu pasageri.
Nu a avut parte de prezentări pe alte meleaguri.
A fost expus, pentru prima oară, în octombrie 1982, la Târgul Internațional București TIB '82.
În vara anului 1982 este construit tramvaiul cu numărul de fabricație 00382/1982, vagon conceput special pentru prezentări interne și internaționale, cu statut de tramvai de protocol, Acesta a avut pe podea mochetă, a avut stație de emisie-recepție, precum și stație de radioamplificare. De asemenea, tot aparatajul electric de pe acoperiș era protejat de o mască. A primit numărul de parc 4031. Nu a circulat cu pasageri.
Nu a avut parte de prezentări pe alte meleaguri.
A fost expus, pentru prima oară, în octombrie 1982, la Târgul Internațional București TIB '82.
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_a.jpg (233.63 KB; downloaded 5118 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_b.jpg (228.72 KB; downloaded 5115 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_d.jpg (103.48 KB; downloaded 5117 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_e.jpg (110.32 KB; downloaded 5109 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_i.jpg (299.82 KB; downloaded 5115 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_j.jpg (161.81 KB; downloaded 5122 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_k.jpg (202.49 KB; downloaded 5126 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_l.jpg (116.48 KB; downloaded 5117 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)
Costin
După 3 ani, este din nou expus, în octombrie 1985, la Târgul Internațional București TIB '85, împreună cu un vagon V3A CT produs pentru ITC Constanța.
De abia prin anul 1988, acest vagon, văduvit de mochetă, de stațiile radio, de masca de pe acoperiș, este dat în circulație cu pasageri, terminându-și astfel statutul de tramvai de protocol.
Aici se incheie prezentarea pe care am primit-o de la dl Bucsan. Ii multumim pe aceasta cale pentru acest material cuprinzator!
După 3 ani, este din nou expus, în octombrie 1985, la Târgul Internațional București TIB '85, împreună cu un vagon V3A CT produs pentru ITC Constanța.
064-1.1985_Unicat V-2A-ITB_4031_c.JPG (111.69 KB; downloaded 5104 times)
De abia prin anul 1988, acest vagon, văduvit de mochetă, de stațiile radio, de masca de pe acoperiș, este dat în circulație cu pasageri, terminându-și astfel statutul de tramvai de protocol.
Aici se incheie prezentarea pe care am primit-o de la dl Bucsan. Ii multumim pe aceasta cale pentru acest material cuprinzator!
- GPS
-
Posted:
-
Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)
GPS
Foarte interesantă istoria acestui model. Păcat că „vagonul de protocol“ nu a mai rămas la stadiul inițial, ar fi fost frumos să vedem cum ar fi decurs istoria acestuia după 1989. Poate ne mai ajută domnul Bucsan, dacă dorește desigur, și cu istoria V2A-2S și a ultimelor V2A, cele cu patru uși (4045-4049).
Foarte interesantă istoria acestui model. Păcat că „vagonul de protocol“ nu a mai rămas la stadiul inițial, ar fi fost frumos să vedem cum ar fi decurs istoria acestuia după 1989. Poate ne mai ajută domnul Bucsan, dacă dorește desigur, și cu istoria V2A-2S și a ultimelor V2A, cele cu patru uși (4045-4049).
📖 Pagination options