Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantLocomotive electrice

 

Topic: Discutii generale

138 posts, 94148 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii generale ALEXCFRBV

O lista cu numerele de parc al locomotive care sunt la RR ?
Electrice+diesel

 


Re: Discutii generale Costin

Daca nu ti s-a raspuns pe 12 octombrie la aceeasi intrebare, ce crezi ca s-a schimbat acum? Ti s-a mai atras atentia privind intrebarile astea!

 


Re: Discutii generale Filip Rares

Exista vreun manual/carte tehnica a CFR despre funtionarea/intretinerea locomotivelor electrice? Mai bine zis stie cineva unde pot gasi asa ceva? Ca banuiesc ca nu se transmite informatia numai prin viu grai.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale Utilizator anonim

Da, se gasesc indrumatoare de exploatare la librariile cu specific. Poti incerca la libraria AGIR.

 



Re: Discutii generale Cezar210

Pe cineva priceput și cunoscător, îl rog să îmi explice de ce la unele locomotive (electrice) pantograful este orientat cu "ciocul" spre sensul de mers, adică așa   :EAICOL:  și de ce la unele este orientat invers, adică așa  :ECICOL:  

Are vreo importanță? Influențează cu ceva? Ajută cu ceva dacă este într-o direcție sau în cealaltă?

 


Re: Discutii generale shoppy

Initial se credea ca functioneaza mai bine cu varful inainte pe principiul daca arata bine/firesc atunci si functioneaza bine, apoi a fost o vreme cand s-a crezut ca cel mai important parametru este puterea de apasare pe catenara si s-a masurat ca daca este cu varful inapoi atunci puterea de apasare este mai mare si fricile ca ar fi pe dos sau s-ar da peste cap sunt nefondate la viteze sub 200km/h.
Din seria Siemens stie mai bine, la Smartron este cu varful inapoi deci asa este mai bine la vitezele acelea.
La TGV din ce tin minte exista un pantograf special pentru LGV care este folosit cu varful inainte(si la recordul de 570km/h s-a folosit un pantograf cu varful inainte) si unul obisnuit pentru catenara obisnuita care este folosit cu varful inapoi, deci la peste 200km/h este mai bine cu varful inainte.

 


Re: Discutii generale Cezar210

Mulțumesc pentru răspuns. Deci la noi in Romania inca nu contează cum este așezat, încă nu mergem pe nicio magistrala cu 200km/h+.

Așteptam momentul când de la București la Constanța vom ajunge cu trenul mai rapid decât cu mașina.

 


Re: Discutii generale Aron

Pai in prezent ajungi la Constanta mai repede decat cu masina..... Ai tren care iti merge cu 150-160 constant pe bucati mari de drum, pe autostrada ai limita 130 si este imposibil sa iti iasa media de viteza peste 110-120 pe autostrada, oricat de teribilist ar fi soferul.

 


Re: Discutii generale Cezar210

Ok, interesant. Trenul are un avantaj, că nu oprește la Bariera Cernavodă (eu așa știu).

 


Re: Discutii generale Cezar210

Știți cumva dacă prin GdN și în general la CFR Călători mai există o "simetrică"? Știam de EA 236..

:EA600:

 


Re: Discutii generale Gabi23

236 a rămas singura cu pantrografe ”simetrice” de la CFR Călători.

 


Re: Locomotive clasa 410 (ex 41) (Electroputere Craiova Romania) Mark 66

Mai circula vre-un EA original adica din primele 10 cu licenta Suedeza din ani 60 chiar mijlocul anilor 60 , nu a vazut nimeni una in ultimul timp ??? Din ce am citit doar cateva au mai ramas , unele sunt si abandonate sau incurc clasele si cele dupa 70 sunt alta clasa , daca da scuzati-ma .

 


Re: Locomotive clasa 410 (ex 41) (Electroputere Craiova Romania) Gabi23

001 (originală) -  casată în anul 1990 în urma unui accident între Augustin și Ormeniș.
001 (actuală) -  CFR Călători - Depoul București Călători - este la origine fosta 009. Este modernizată în anul 2008.  
002 - CFR Călători - Depoul Brașov - fără modernizare -
003 (originală) - CFR Călători - Depoul Brașov - a avut schimbate numerele cu 345 cu mulți ani în urmă. Se regăsește în varianta modernizată din anul 2008.
004 - CFR Călători - Depoul Brașov - este modernizată în anul 2008.
005 - CFR Călători - Depoul București Călători - este modernizată în anul 2020.  
006 - Vest Trans Rail - fara modernizare
007 - CFR Marfă - modernizată se regăsește cu nr 474-053
008 - CFR Călători - Depoul Brașov - este modernizată în anul 2008.
009 (originală) - a preluat numerele lui 001.
009 (actuală) - CFR Calatori - Depoul Brașov - este la orginie 931

Dintre aceastea nu circulă 008 care a avut un incendiu în urmă cu ceva timp, dar pot fi sanse să fie reparată...

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Locomotive electrice  • 
Choose destination

Since our 2417 forum members have written 433093 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use