Topic: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
148 posts, 69271 views
📖 Pagination options
- 3mil
-
Posted:
Sunday, 06.05.2012, 20:34 -
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
3mil
E sina cu canal, deci are contrasina ,,inclusa" .
Apropo de contrasina, pe Basarab chiar nu ii vad rostul la cum e montata, ca pana sa atinga roata in ea, e deraiat demult boghiul...
Din pacate vad ca nu se mai fac asa liniile la modernizari, desi ar reduce foarte mult si uzura sinei.
Nightwolf wrote:
Nu se monteaza contra-sina aici? Nu vad spatiul pt contra-sina...
E sina cu canal, deci are contrasina ,,inclusa" .
Apropo de contrasina, pe Basarab chiar nu ii vad rostul la cum e montata, ca pana sa atinga roata in ea, e deraiat demult boghiul...
shoppy wrote:
inclinarea terasamentului spre interiorul curbei (daca exista).
Din pacate vad ca nu se mai fac asa liniile la modernizari, desi ar reduce foarte mult si uzura sinei.
- shoppy
-
Posted:
Sunday, 06.05.2012, 20:52 -
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
shoppy
Rolul contrasinei nu este de a impiedica deraierea, in cazul de la Basarab e de a impiedica vehiculul odata deraiat se sa indeparteze prea mult de axul caii.
Rolul contrasinei nu este de a impiedica deraierea, in cazul de la Basarab e de a impiedica vehiculul odata deraiat se sa indeparteze prea mult de axul caii.
- iliutu
-
Posted:
Sunday, 06.05.2012, 21:00 -
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
iliutu
Sina e de tip tramvai.
Mica buza nu poate folosi de contrasina ?
Sina e de tip tramvai.
Mica buza nu poate folosi de contrasina ?
- shoppy
-
Posted:
Monday, 07.05.2012, 11:58 -
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
shoppy
Pentru ultima data, exista doua tipuri de contrasina:
- tipul 1 tine vehiculul deraiat pe axul caii
- tipul 2 tine vehiculul de pe cale sa nu uzeze doar linia din exteriorul curbei
De tipul 1 nu e nevoie iar tipul 2 este inlocuit partial de limba liniei de tramvai.
Pentru ultima data, exista doua tipuri de contrasina:
- tipul 1 tine vehiculul deraiat pe axul caii
- tipul 2 tine vehiculul de pe cale sa nu uzeze doar linia din exteriorul curbei
De tipul 1 nu e nevoie iar tipul 2 este inlocuit partial de limba liniei de tramvai.
- Nightwolf
-
Posted:
Tuesday, 08.05.2012, 19:51 -
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
Nightwolf
Pai asta am si spus mai sus ... ca NU compar un boghiu cu un sasiu ... eu ma refeream EXCLUSIV la prevenire nu la altceva ... niste specificatii tehnice m-ar fi interesat gen cand se monteaza, dc se monteaza etc No offence dar nu ma ajuta cu nik raspunsul tau Vroiam motivare punct cu punct la problema ridicata
ASTA ma interesa ... ms mult shoppy
andrei11 wrote:
Nu compara viteza sasiurilor rasturnate cu cea a boghiurilor deraiate. E aspectul cel mai important. Si "starea carosabilului", boghiul nu are treaba cu zapada, ghiata, poleiul, ploaia.
Pai asta am si spus mai sus ... ca NU compar un boghiu cu un sasiu ... eu ma refeream EXCLUSIV la prevenire nu la altceva ... niste specificatii tehnice m-ar fi interesat gen cand se monteaza, dc se monteaza etc No offence dar nu ma ajuta cu nik raspunsul tau Vroiam motivare punct cu punct la problema ridicata
shoppy wrote:
Rolul contrasinei nu este de a impiedica deraierea, in cazul de la Basarab e de a impiedica vehiculul odata deraiat se sa indeparteze prea mult de axul caii.
shoppy wrote:
Pentru ultima data, exista doua tipuri de contrasina:
- tipul 1 tine vehiculul deraiat pe axul caii
- tipul 2 tine vehiculul de pe cale sa nu uzeze doar linia din exteriorul curbei
De tipul 1 nu e nevoie iar tipul 2 este inlocuit partial de limba liniei de tramvai.
ASTA ma interesa ... ms mult shoppy
- subway guru
-
Posted:
Tuesday, 08.05.2012, 21:28 -
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
subway guru
Hai sa 'detaliem' un pic...
Toate 'contrasinele' au ca obiect 'ghidarea in vederea controlului deraierii' vehicolului feroviar...
'Contrar' la ceea ce a zis prietenul #shoppy sunt doua tipuri de contrasine, care se 'categorisesc' in 'active' si 'pasive'...
Cele 'active' sunt 'atinse' de roata si au rol de ghidare in mod curent, cele 'pasive' doar in cazuri extreme, pt a preveni tendinta de deraiere...normal e cazul al doilea...
Mai...ce va iubesc eu pe voi, cand vad ca sunteti oameni cu 'mintea deschisa', dornici sa cunoasteti si 'altceva' decat 'preocuparile cotidiene'...parca am fi 'fratzi'...!!!
Indiferent ca unul e 'fan bicicleta' si celalalt e de la 'rutiera', putem vorbi despre 'orice'...ce ne intereseaza...
P.S.
de regula, pe poduri contrasina e 'obligatorie'...si apoi in curbele sub o anumita raza...
In materie de tramway, standardizarea e 'deficitara', pana la urma referintza ramane tot calea ferata...sau metroul...
Hai sa 'detaliem' un pic...
Toate 'contrasinele' au ca obiect 'ghidarea in vederea controlului deraierii' vehicolului feroviar...
'Contrar' la ceea ce a zis prietenul #shoppy sunt doua tipuri de contrasine, care se 'categorisesc' in 'active' si 'pasive'...
Cele 'active' sunt 'atinse' de roata si au rol de ghidare in mod curent, cele 'pasive' doar in cazuri extreme, pt a preveni tendinta de deraiere...normal e cazul al doilea...
Mai...ce va iubesc eu pe voi, cand vad ca sunteti oameni cu 'mintea deschisa', dornici sa cunoasteti si 'altceva' decat 'preocuparile cotidiene'...parca am fi 'fratzi'...!!!
Indiferent ca unul e 'fan bicicleta' si celalalt e de la 'rutiera', putem vorbi despre 'orice'...ce ne intereseaza...
P.S.
de regula, pe poduri contrasina e 'obligatorie'...si apoi in curbele sub o anumita raza...
In materie de tramway, standardizarea e 'deficitara', pana la urma referintza ramane tot calea ferata...sau metroul...
- Nightwolf
-
Posted:
Saturday, 12.05.2012, 08:54 -
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
Nightwolf
Daca aveam contrasina in pasaj sareau boghiurile de pe sina? ZI repede ca tre sa fac analiza
Daca aveam contrasina in pasaj sareau boghiurile de pe sina? ZI repede ca tre sa fac analiza
- shoppy
-
Posted:
Saturday, 12.05.2012, 16:16 -
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
shoppy
Da, sareau, la contrasina pasiva e destul loc sa cada roata intre sina si contrasina. Contrasina activa nu ai decat in curbele foarte accentuate cu restrictie de viteza ca la Ciurel si la aparatele de cale.
Acolo oricum trebuie pusa contrasina pasiva ca sa nu se poata lovi in coloanele de sustinere, da cum nici coloanele de sustinere de la Pasajul Unirii nu sunt protejate cu balustrada omega, si asta dupa ce au murit oameni din cauza asta...
Da, sareau, la contrasina pasiva e destul loc sa cada roata intre sina si contrasina. Contrasina activa nu ai decat in curbele foarte accentuate cu restrictie de viteza ca la Ciurel si la aparatele de cale.
Acolo oricum trebuie pusa contrasina pasiva ca sa nu se poata lovi in coloanele de sustinere, da cum nici coloanele de sustinere de la Pasajul Unirii nu sunt protejate cu balustrada omega, si asta dupa ce au murit oameni din cauza asta...
- subway guru
-
Posted:
Saturday, 12.05.2012, 17:39 -
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
subway guru
#nightwolf:
in caz de 'impact' deraierea nu mai are nici-o treaba cu contrasina, sar boghiurile 'alaturi' fara nici-o problema...
glisiera omega e pentru drumuri, nu pentru cf...
De ce nu apelati la un specialist de la AFER, ca au si departamentul 'transport urban pe sine'...???
sau la Universitatea Tehnica de Constructii, ca au si profesori universitari pe domeniul asta...
#nightwolf:
in caz de 'impact' deraierea nu mai are nici-o treaba cu contrasina, sar boghiurile 'alaturi' fara nici-o problema...
glisiera omega e pentru drumuri, nu pentru cf...
De ce nu apelati la un specialist de la AFER, ca au si departamentul 'transport urban pe sine'...???
sau la Universitatea Tehnica de Constructii, ca au si profesori universitari pe domeniul asta...
- shoppy
-
Posted:
Saturday, 12.05.2012, 18:46 -
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
shoppy
Da, evident, vreau si spun ca ei nu dau bani pe glisiera omega si noi visam la contrasina care e de 100 de ori mai grea pe metru.
Da, evident, vreau si spun ca ei nu dau bani pe glisiera omega si noi visam la contrasina care e de 100 de ori mai grea pe metru.
- Nightwolf
-
Posted:
Sunday, 13.05.2012, 09:15 -
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
Nightwolf
Pana la astia mai dureaza ... probatoriul initial il administram noi, ei ulterior in baza rezolutiei procurorului... sunt niste etape ce trebuiesc respectate in procedura penala nu ne aruncam ca orbii cu capu`nainte...
subway guru wrote:
#nightwolf:
in caz de 'impact' deraierea nu mai are nici-o treaba cu contrasina, sar boghiurile 'alaturi' fara nici-o problema...
glisiera omega e pentru drumuri, nu pentru cf...
De ce nu apelati la un specialist de la AFER, ca au si departamentul 'transport urban pe sine'...???
sau la Universitatea Tehnica de Constructii, ca au si profesori universitari pe domeniul asta...
Pana la astia mai dureaza ... probatoriul initial il administram noi, ei ulterior in baza rezolutiei procurorului... sunt niste etape ce trebuiesc respectate in procedura penala nu ne aruncam ca orbii cu capu`nainte...
- subway guru
-
Posted:
Sunday, 13.05.2012, 13:27 -
Re: Reabilitare Pasaj Suprateran Baneasa
subway guru
Sunt convins ca mergeti cu maxima scrupulozitate pe 'proceduri'...
P.S.
Ce am mai discutat noi doi nu era din partea mea nici-o 'petarda', era doar o invitatie 'la reflectie' adresata tuturor...
V-am luat pe voi 'la refec' doar pe principiul 'bate saua sa priceapa iapa'...
Atunci cand legile sunt neadecvate realitatii, cei pusi sa le aplice se pot trezi in situatii complet 'neplacute'...
Cu totala stima si simpatie pentru activitatea pe care o depuneti...
Si m-a amuzat teribil ca mi-ai confirmat treaba cu 'masuratul urmelor de franare pe sine'...eram convis ca asa se va intampla...
Daca ancheta ar fi fost condusa cu o autoritate ceferistica, prima intrebare ar fi fost 'de ce s-a oprit primul tramvai in cale curenta, in mod nejustificat' (ca acela e 'incidentul' ce a generat 'evenimentele ulterioare'), apoi daca un vehicul a ramas imobilizat in cale, ce masuri erau prevazute/trebuiau luate pentru evitarea unei coliziuni, si doar in al treilea rand, daca vatmanul celui de-al treilea vehicul a respectat sau incalcat reglementarile specifice unei atari situatii...completate cu analiza starii tehnice a caii si a vehiculelor implicate in eveniment...urmate de analiza procedurilor de actiune pentru salvarea pasagerilor, modul de actiune si cooperarea cu ISU si Politia Rutiera...etc..prostiile cu urme pe sine (n-au depistat cumva si vre-o urma de gainatz, ca are efect de 'lubrefiere'...) si indicatoare rutiere...no comment...
Din pacate stilul asta de lucru nu va ajunge niciodata la 'cauza cauzelor' si va ramane la elementele 'de suprafata', complet nerelevante...
Sunt convins ca mergeti cu maxima scrupulozitate pe 'proceduri'...
P.S.
Ce am mai discutat noi doi nu era din partea mea nici-o 'petarda', era doar o invitatie 'la reflectie' adresata tuturor...
V-am luat pe voi 'la refec' doar pe principiul 'bate saua sa priceapa iapa'...
Atunci cand legile sunt neadecvate realitatii, cei pusi sa le aplice se pot trezi in situatii complet 'neplacute'...
Cu totala stima si simpatie pentru activitatea pe care o depuneti...
Si m-a amuzat teribil ca mi-ai confirmat treaba cu 'masuratul urmelor de franare pe sine'...eram convis ca asa se va intampla...
Daca ancheta ar fi fost condusa cu o autoritate ceferistica, prima intrebare ar fi fost 'de ce s-a oprit primul tramvai in cale curenta, in mod nejustificat' (ca acela e 'incidentul' ce a generat 'evenimentele ulterioare'), apoi daca un vehicul a ramas imobilizat in cale, ce masuri erau prevazute/trebuiau luate pentru evitarea unei coliziuni, si doar in al treilea rand, daca vatmanul celui de-al treilea vehicul a respectat sau incalcat reglementarile specifice unei atari situatii...completate cu analiza starii tehnice a caii si a vehiculelor implicate in eveniment...urmate de analiza procedurilor de actiune pentru salvarea pasagerilor, modul de actiune si cooperarea cu ISU si Politia Rutiera...etc..prostiile cu urme pe sine (n-au depistat cumva si vre-o urma de gainatz, ca are efect de 'lubrefiere'...) si indicatoare rutiere...no comment...
Din pacate stilul asta de lucru nu va ajunge niciodata la 'cauza cauzelor' si va ramane la elementele 'de suprafata', complet nerelevante...
- shoppy
-
Posted:
Sunday, 13.05.2012, 17:09 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
shoppy
Cei de la OIFR au avut un caz similar cand o locomotiva de ajutor s-a busit in garnitura pe care trebuia sa o ajute, concluziile:
- mecanicul de pe locomotiva de ajutor nu a respectat regulile circulatiei "la vedere" (viteza maxima 10km/h) pe tronsonul ocupat de garnitura imobilizata
- seful de gara care a expediat locomotiva ajutor nu a completat corect punctul de oprire al garniturii imobilizate pe ordinul de circulatie
Deci nu vad cu ce ar putea ajuta.
Cei de la OIFR au avut un caz similar cand o locomotiva de ajutor s-a busit in garnitura pe care trebuia sa o ajute, concluziile:
- mecanicul de pe locomotiva de ajutor nu a respectat regulile circulatiei "la vedere" (viteza maxima 10km/h) pe tronsonul ocupat de garnitura imobilizata
- seful de gara care a expediat locomotiva ajutor nu a completat corect punctul de oprire al garniturii imobilizate pe ordinul de circulatie
Deci nu vad cu ce ar putea ajuta.
- subway guru
-
Posted:
Sunday, 13.05.2012, 20:06 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
subway guru
doua lucruri doua...
Prima:
'Cineva' i-a dat mecanicului 'regulile' de deplasare specifice situatiei de 'eveniment' create...vatmanului de la Lujerului cine ce 'instructiuni' de deplasare i-a dat?
Si cealalta...
Pe pasaj la Aviatie, pasajul e in totalitatea amprizei lui drum public si calea de rulare e conceputa ca atare, cu sina de tramvai 'cu canal'.
Sina cu canal nu are 'tzet' pentru a fi o contrasina ci pentru a asigura canalul necesar rotilor cand calea e inglobata in carosabil...
Contrasina e necesara doar atunci cand calea e cu sina CF, conform normelor de proiectare specifice cailor ferate (poduri de cale ferata).
Deci nu confunda sina cu canal cu contrasina...
doua lucruri doua...
Prima:
'Cineva' i-a dat mecanicului 'regulile' de deplasare specifice situatiei de 'eveniment' create...vatmanului de la Lujerului cine ce 'instructiuni' de deplasare i-a dat?
Si cealalta...
Pe pasaj la Aviatie, pasajul e in totalitatea amprizei lui drum public si calea de rulare e conceputa ca atare, cu sina de tramvai 'cu canal'.
Sina cu canal nu are 'tzet' pentru a fi o contrasina ci pentru a asigura canalul necesar rotilor cand calea e inglobata in carosabil...
Contrasina e necesara doar atunci cand calea e cu sina CF, conform normelor de proiectare specifice cailor ferate (poduri de cale ferata).
Deci nu confunda sina cu canal cu contrasina...
📖 Pagination options