Topic: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze
1253 posts, 355341 views
📖 Pagination options
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Valentin
Pozele astea ar trebui printate si trimise celor care sustin ca parcarea la botul calului e mai importanta decat mobilitatea.. (au fost facute cu zoom ca sa se inteleaga capacitatea blocata... fara zoom nu s-ar fi observat gravitatea situatiei)
Vorbim aici de minim 15 mijloace de transport blocate pe aproximativ 700m liniari de drum public, asta inseamna minim 1500 calatori (capacitate blocata) intre 2-3 semafoare din cauza lipsei benzilor unice pe I.Maniu si a unor solutii de transport eficient intre statia de metrou Pacii si regiunea Ilfov, solutii tip P&R in zona (fie ca vorbim de P&R in zona statiei de metrou Pacii, atata cat mai exista teren liber... expropriabil... fie ca vorbim poate de o solutie la statia Preciziei, discutabil). Ca idee, nu vreau sa fiu totusi nerealist, dar pe I.Maniu sunt multe masini parcate si nemutate cu lunile.. Poate se gandeste un sistem, ca P&R de la Pacii (presupus, teoretic, nerealist in situatia prezenta din... lipsa de interes) sa aiba si un nivel/doua pentru parcarea de resedinta a catorva blocuri care ar putea fi private de "parcari" la botul calului in detrimentul prioritizarii transportului public, ba mai mult, as plusa pe un sistem hibrid, BUS+BIKE, acuma, solutia tehnica nu sunt in masura sa o decid, dar poate o solutie ar fi implementarea benzii unice pe banda 3 de acum, interzicerea virajului la stanga (de intoarcere) dar cu realizarea solutiilor ca cea de la un pas de Victoriei (faci dreapta ca apoi sa faci stanga), dar asta presupune mutarea statiilor / mutarea retelei de troleibuz, dar se poate prioritiza mai usor in intersectii, parcarile pot ramane, dar modificate din spic in paralel, investitiile presupun crearea unor peroane noi, mutarea retelei de troleibuz, semaforizare dedicata de tipul liniei 41 (mai intai au verde mijloacele de transport timp de cateva secunde), se pot achizitiona troleibuze de capacitate mai importanta (18m+), electrificarea capatului de la Apusului, poate si electrificarea unei portiuni insemnate din zona Chiajna/Militari Residence, prin stabilirea unor sensuri unice doar pentru transportul public, implementarea unui sistem de semaforizare pentru intersectiile care se intersecteaza cu aceste sensuri unice (de tipul cum exista acum la Str. dr. C-tin Istrati cu Progresului), informatia pentru actionarea semaforului s-ar putea lua din reteaua troleibuzului. Acestea sunt doar cateva idei, bune rele, vom vedea. Dar clar ceva nu e in regula in zona... aspect valabil si in alte zone ale orasului.
Pozele astea ar trebui printate si trimise celor care sustin ca parcarea la botul calului e mai importanta decat mobilitatea.. (au fost facute cu zoom ca sa se inteleaga capacitatea blocata... fara zoom nu s-ar fi observat gravitatea situatiei)
Vorbim aici de minim 15 mijloace de transport blocate pe aproximativ 700m liniari de drum public, asta inseamna minim 1500 calatori (capacitate blocata) intre 2-3 semafoare din cauza lipsei benzilor unice pe I.Maniu si a unor solutii de transport eficient intre statia de metrou Pacii si regiunea Ilfov, solutii tip P&R in zona (fie ca vorbim de P&R in zona statiei de metrou Pacii, atata cat mai exista teren liber... expropriabil... fie ca vorbim poate de o solutie la statia Preciziei, discutabil). Ca idee, nu vreau sa fiu totusi nerealist, dar pe I.Maniu sunt multe masini parcate si nemutate cu lunile.. Poate se gandeste un sistem, ca P&R de la Pacii (presupus, teoretic, nerealist in situatia prezenta din... lipsa de interes) sa aiba si un nivel/doua pentru parcarea de resedinta a catorva blocuri care ar putea fi private de "parcari" la botul calului in detrimentul prioritizarii transportului public, ba mai mult, as plusa pe un sistem hibrid, BUS+BIKE, acuma, solutia tehnica nu sunt in masura sa o decid, dar poate o solutie ar fi implementarea benzii unice pe banda 3 de acum, interzicerea virajului la stanga (de intoarcere) dar cu realizarea solutiilor ca cea de la un pas de Victoriei (faci dreapta ca apoi sa faci stanga), dar asta presupune mutarea statiilor / mutarea retelei de troleibuz, dar se poate prioritiza mai usor in intersectii, parcarile pot ramane, dar modificate din spic in paralel, investitiile presupun crearea unor peroane noi, mutarea retelei de troleibuz, semaforizare dedicata de tipul liniei 41 (mai intai au verde mijloacele de transport timp de cateva secunde), se pot achizitiona troleibuze de capacitate mai importanta (18m+), electrificarea capatului de la Apusului, poate si electrificarea unei portiuni insemnate din zona Chiajna/Militari Residence, prin stabilirea unor sensuri unice doar pentru transportul public, implementarea unui sistem de semaforizare pentru intersectiile care se intersecteaza cu aceste sensuri unice (de tipul cum exista acum la Str. dr. C-tin Istrati cu Progresului), informatia pentru actionarea semaforului s-ar putea lua din reteaua troleibuzului. Acestea sunt doar cateva idei, bune rele, vom vedea. Dar clar ceva nu e in regula in zona... aspect valabil si in alte zone ale orasului.
IMG_20210416_175303.jpg (1.81 MB; downloaded 2288 times)
IMG_20210416_175335.jpg (1.85 MB; downloaded 2289 times)
- aztec
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
aztec
Proiect făcut prost încă de la înființarea lui.
Adică acel cartier dormitor numit Militari.
Densitate imensa, blocuri peste blocuri fara prea mult spatiu disponibil pt parcări,...idee ce a-a extins și în cartierul prelungire ... Militari Residence...
Cartier care este in prelungirea unui bulevard cu trafic imens, în legătură cu autostrada, și de aici cu restul țării...
Blocuri la strada, fără locuri de parcare...
Orice ai face...va fi un imens compromis sau neajuns...
Excepție...eliminarea minusculului scuar central și făcut acolo benzi unice.. gen tramvai.
Proiect făcut prost încă de la înființarea lui.
Adică acel cartier dormitor numit Militari.
Densitate imensa, blocuri peste blocuri fara prea mult spatiu disponibil pt parcări,...idee ce a-a extins și în cartierul prelungire ... Militari Residence...
Cartier care este in prelungirea unui bulevard cu trafic imens, în legătură cu autostrada, și de aici cu restul țării...
Blocuri la strada, fără locuri de parcare...
Orice ai face...va fi un imens compromis sau neajuns...
Excepție...eliminarea minusculului scuar central și făcut acolo benzi unice.. gen tramvai.
- orex
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
orex
Cum n-ai sesizat ca instantaneul e facut, fix, pe trotuarul din fata blocului Scala?!
Apropo, ambele blocuri si Scala si Magheru ONE (adresa Magheru nr. 1-3) sunt edificate sub bagheta aceluiasi arhitect, Rudolf Fraenkel. Blocul cu pricina (Magheru ONE) e edificat intre anii 1936-1937, pentru crearea de spatii de birouri in ”ground zero” de atunci. A avut si sansa sa fie consolidat intre timp , dar nu acelasi lucru il putem spune despre Scala, care arata ponosit!
A nu se confunda cu blocul Algiu care avea la parter cofetaria Scala si care nu mai e de peste 41 de ani!
andrei11 wrote:
Și ca să fim mai exacți vis a vis de blocul de lângă Lido. Lido e mai încolo, nu e peste drumul de unde a fost făcută poza.
Cum n-ai sesizat ca instantaneul e facut, fix, pe trotuarul din fata blocului Scala?!
Apropo, ambele blocuri si Scala si Magheru ONE (adresa Magheru nr. 1-3) sunt edificate sub bagheta aceluiasi arhitect, Rudolf Fraenkel. Blocul cu pricina (Magheru ONE) e edificat intre anii 1936-1937, pentru crearea de spatii de birouri in ”ground zero” de atunci. A avut si sansa sa fie consolidat intre timp , dar nu acelasi lucru il putem spune despre Scala, care arata ponosit!
A nu se confunda cu blocul Algiu care avea la parter cofetaria Scala si care nu mai e de peste 41 de ani!
- oc7avian
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
oc7avian
Nu-mi aduc aminte să fi văzut discutat, iar funcția de căutare de pe forum pare să confirme asta. Am fost surprins de existența benzii unice pe Calea Plevnei. Ultima oară când am trecut a fost acum câteva luni și nu era.
Stația Witing, astăzi
Nu-mi aduc aminte să fi văzut discutat, iar funcția de căutare de pe forum pare să confirme asta. Am fost surprins de existența benzii unice pe Calea Plevnei. Ultima oară când am trecut a fost acum câteva luni și nu era.
Stația Witing, astăzi
PXL_20210429_061722938.jpg (558.69 KB; downloaded 3069 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Utilizator anonim
Azi a inceput lucrul intre Gara de Nord si Pasaj Basarab.
Azi a inceput lucrul intre Gara de Nord si Pasaj Basarab.
20210512_092252.jpg (478.2 KB; downloaded 2844 times)
20210512_092205.jpg (418.46 KB; downloaded 2842 times)
20210512_092101.jpg (430.18 KB; downloaded 2837 times)
20210512_092011.jpg (483.7 KB; downloaded 2832 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
andrei11
Apropo, culoarul din Militari mai e viabil ? Cel de pe Decebal e abandonat din naștere și cel de pe B-dul Unirii nu e respectat. În continuare pe culoarul unic de pe Elisabeta numai fraierii nu-l folosesc. Nu-i amendează nimeni acolo, n-am văzut niciodată poliție.
Apropo, culoarul din Militari mai e viabil ? Cel de pe Decebal e abandonat din naștere și cel de pe B-dul Unirii nu e respectat. În continuare pe culoarul unic de pe Elisabeta numai fraierii nu-l folosesc. Nu-i amendează nimeni acolo, n-am văzut niciodată poliție.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Utilizator anonim
Politia trebuie scoasa la treaba, mai ales cea locala care freaca menta amendand pensionare care vand flori si pandind masti&shit in loc sa faca ceva util.
Politia trebuie scoasa la treaba, mai ales cea locala care freaca menta amendand pensionare care vand flori si pandind masti&shit in loc sa faca ceva util.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
andrei11
Pe lângă faptul că până s-ar da pe brazdă băieții ar aduna ceva bănuți ( și nu puțini ) pentru primării.
Pe lângă faptul că până s-ar da pe brazdă băieții ar aduna ceva bănuți ( și nu puțini ) pentru primării.
- Aron
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Aron
Cei mai fericiti sunt bizonii cu aceste culoare ca nu mai trebuie sa taie dubla continua pentru a depasi coloana, au viata mult mai usoara acum.(10 minute daca stai pe Iuliu Maniu, intre T.V si Apaca la orele de varf, 'adormi' la cate masini numeri)
Cei mai fericiti sunt bizonii cu aceste culoare ca nu mai trebuie sa taie dubla continua pentru a depasi coloana, au viata mult mai usoara acum.(10 minute daca stai pe Iuliu Maniu, intre T.V si Apaca la orele de varf, 'adormi' la cate masini numeri)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Utilizator anonim
Pe Grivitei, sensul Gara de Nord – Piața Gara de Nord, implementarea proiectului este un eșec, acesta nefiind corelat cu o marcare corespunzătoare și adaptarea la situația existentă. Astfel, în prezent culoarul dedicat teoretic tuturor traseelor, nu poate fi utilizat eficient din cauza ca o parte din trasee virează la dreapta. Astfel, troleibuzele liniilor 65, 86, 97 care merg către Polizu, evită banda, ieșind din stație în coloana de mașini, pe banda 2, iar autobuzele liniilor 105, 182, 282, 780, se încadrează pe banda 1, pe culoar, pentru a vira la dreapta. Mai mult, pe culoar intră constant autoturisme care vor să ajungă mai repede la semafor pentru a vira la dreapta, cauza fiind culoarul prea scurt si prost semnalizat. Astfel, situația în prezent este una departe de rezultatul dorit – stalpii care delimitează culoarul au început să fie distruși de mașini, culoarul nu este respectat de șoferii automobilelor, troleibuzele nu utilizează culoarul iar zona stației Gara de Nord pentru liniile 65, 86, 97, 105 pe sensul spre Piața Gării, este mai mereu ocupată de mașini și taxiuri parcate.
https://mobilitate.eu/primaria-capitalei ... ficient/
Pe Grivitei, sensul Gara de Nord – Piața Gara de Nord, implementarea proiectului este un eșec, acesta nefiind corelat cu o marcare corespunzătoare și adaptarea la situația existentă. Astfel, în prezent culoarul dedicat teoretic tuturor traseelor, nu poate fi utilizat eficient din cauza ca o parte din trasee virează la dreapta. Astfel, troleibuzele liniilor 65, 86, 97 care merg către Polizu, evită banda, ieșind din stație în coloana de mașini, pe banda 2, iar autobuzele liniilor 105, 182, 282, 780, se încadrează pe banda 1, pe culoar, pentru a vira la dreapta. Mai mult, pe culoar intră constant autoturisme care vor să ajungă mai repede la semafor pentru a vira la dreapta, cauza fiind culoarul prea scurt si prost semnalizat. Astfel, situația în prezent este una departe de rezultatul dorit – stalpii care delimitează culoarul au început să fie distruși de mașini, culoarul nu este respectat de șoferii automobilelor, troleibuzele nu utilizează culoarul iar zona stației Gara de Nord pentru liniile 65, 86, 97, 105 pe sensul spre Piața Gării, este mai mereu ocupată de mașini și taxiuri parcate.
https://mobilitate.eu/primaria-capitalei ... ficient/
20210515_071233.JPG (429.55 KB; downloaded 2479 times)
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Victor92
Nu as vedea ca pe-un esec implementarea acestui proiect. Poate sa fie un test pentru a vedea ce si cum trebuie imbunatatit pe viitor.
Problema se pune ca intre Gara de Nord si Titulescu (portiunea realizata pana astazi) sunt niste copaci foarte aproape de bordura. Nu am studiat care este situatia explicita atunci cand trece un autovehicul STB, dar cred ca sunt ceva sanse ca oglinda dreapta fata sa fie lovita de crengile unui copac.
Separat, vad ca inca mai sunt masini de tip UBER / taxi parcate in statia Gara de Nord a liniilor 182/205/282 ceea ce ingreuneaza oprirea autobuzelor in zona.
As extinde proiectul pe toata Calea Grivitei, dar:
- unde vor parca masinile;
- sunt intentii de-a construi parcari noi - intrebare retorica.
Nu in ultimul rand, daca tot se intentioneaza creearea acestor culoare, as propune sa se inceapa cu artele unde traficul, la orele de varf, este intens - vezi Sos. Bucuresti-Ploiesti, Kiselleff, Prezan.
Pe Kiseleff, ar merge mutate autobuzele pe artera din mijloc, iar in privina statiilor STB - Muzeul Satului, Piata Presei (Sens Romana), se pot gasi solutii destul de rapide pentru a le muta.
Nu as vedea ca pe-un esec implementarea acestui proiect. Poate sa fie un test pentru a vedea ce si cum trebuie imbunatatit pe viitor.
Problema se pune ca intre Gara de Nord si Titulescu (portiunea realizata pana astazi) sunt niste copaci foarte aproape de bordura. Nu am studiat care este situatia explicita atunci cand trece un autovehicul STB, dar cred ca sunt ceva sanse ca oglinda dreapta fata sa fie lovita de crengile unui copac.
Separat, vad ca inca mai sunt masini de tip UBER / taxi parcate in statia Gara de Nord a liniilor 182/205/282 ceea ce ingreuneaza oprirea autobuzelor in zona.
As extinde proiectul pe toata Calea Grivitei, dar:
- unde vor parca masinile;
- sunt intentii de-a construi parcari noi - intrebare retorica.
Nu in ultimul rand, daca tot se intentioneaza creearea acestor culoare, as propune sa se inceapa cu artele unde traficul, la orele de varf, este intens - vezi Sos. Bucuresti-Ploiesti, Kiselleff, Prezan.
Pe Kiseleff, ar merge mutate autobuzele pe artera din mijloc, iar in privina statiilor STB - Muzeul Satului, Piata Presei (Sens Romana), se pot gasi solutii destul de rapide pentru a le muta.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Utilizator anonim
Esec este daca va fi lasat asa, mai ales exemplul de mai sus. Se face o implementare prea greoaie si prost organizata, nu au facut marcaje corespunzatoare si nici politia locala nu trece prin zona pentru a se asigura ca noua reglementare este respectata.
Cu vegetatia au rezolvat chiar in ziua in care au facut delimitarea, la pranz echipe de la Rompresc au curatat vegetatia, dar doar unde este culoarul, nu stiu ce au mai facut aproape de Titulescu unde inca erau masini parcate.
Pe Calea Grivitei nu este problema parcarilor, mai ales pe sensul Caraiman - Mihalache, unde parcarile sunt in alveola iar prima banda este libera din constructie, iar pe sensul celalalt se parcheaza doar intre Mihalache si Grivita, dar in general sunt masini de pe la RAR sau alte institutii din zona, deci nu e problema.
Recent am propus solutii pentru Kiseleff, pe mijloc nu stiu daca se pune problema, dar pentru prima banda s-a spus ca nu se poate din cauza masinilor care ies din pasaj pe sensul spre Arc, iar la intersectia de la Arc ar exista conflicte intre autobuzele care merg in diferite directii. Aici, la fel ca in multe locuri, se poate pune un semafor doar pentru banda BUS care sa aiba o faza pe care sa plece doar autobuzele, chiar daca sa zicem prinzi 2 faze aici, tot e cu mult mai putin decat cand prinzi coada de la Piata Presei.
De asemenea am propus si o varianta pentru reducerea aglomeratiei de la Aviatorilor, sens Presei, prin mutarea statiei in rond, pe modelul de la Arcul de Triumf, o sa revin cu detaliile, a fost de asemenea respinsa pe motiv ca nu e posibil legal, desi configuratia era aproape la fel ca la Arcul de Triumf.
Se pot face multe dar nu exista interes si nici implicarea de a depasi situatia existenta, se arunca niste stalpisori si placuta cu banda BUS si gata au marcat pe hartie inca o banda.
Esec este daca va fi lasat asa, mai ales exemplul de mai sus. Se face o implementare prea greoaie si prost organizata, nu au facut marcaje corespunzatoare si nici politia locala nu trece prin zona pentru a se asigura ca noua reglementare este respectata.
Cu vegetatia au rezolvat chiar in ziua in care au facut delimitarea, la pranz echipe de la Rompresc au curatat vegetatia, dar doar unde este culoarul, nu stiu ce au mai facut aproape de Titulescu unde inca erau masini parcate.
Pe Calea Grivitei nu este problema parcarilor, mai ales pe sensul Caraiman - Mihalache, unde parcarile sunt in alveola iar prima banda este libera din constructie, iar pe sensul celalalt se parcheaza doar intre Mihalache si Grivita, dar in general sunt masini de pe la RAR sau alte institutii din zona, deci nu e problema.
Recent am propus solutii pentru Kiseleff, pe mijloc nu stiu daca se pune problema, dar pentru prima banda s-a spus ca nu se poate din cauza masinilor care ies din pasaj pe sensul spre Arc, iar la intersectia de la Arc ar exista conflicte intre autobuzele care merg in diferite directii. Aici, la fel ca in multe locuri, se poate pune un semafor doar pentru banda BUS care sa aiba o faza pe care sa plece doar autobuzele, chiar daca sa zicem prinzi 2 faze aici, tot e cu mult mai putin decat cand prinzi coada de la Piata Presei.
De asemenea am propus si o varianta pentru reducerea aglomeratiei de la Aviatorilor, sens Presei, prin mutarea statiei in rond, pe modelul de la Arcul de Triumf, o sa revin cu detaliile, a fost de asemenea respinsa pe motiv ca nu e posibil legal, desi configuratia era aproape la fel ca la Arcul de Triumf.
Se pot face multe dar nu exista interes si nici implicarea de a depasi situatia existenta, se arunca niste stalpisori si placuta cu banda BUS si gata au marcat pe hartie inca o banda.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
andrei11
De banda BUS de pe Decebal mai știe cineva ceva ? Cred că există ( cică ! ) de cel puțin 7 - 8 ani !
De banda BUS de pe Decebal mai știe cineva ceva ? Cred că există ( cică ! ) de cel puțin 7 - 8 ani !
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Utilizator anonim
Acolo probabil va fi reconfigurat totul dupa ce se deschide parcarea subterana, inteleg ca e aproape gata.
Acolo probabil va fi reconfigurat totul dupa ce se deschide parcarea subterana, inteleg ca e aproape gata.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination