Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022
1658 posts, 434420 views
📖 Pagination options
- IK4
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
IK4
Da, s-a elucidat misterul tramvaiului mai scurt. Atat aveau turcii trecut la lungime pe undeva pe site.
E ca si cand o fabrica de incaltaminte face numai pantofi marimea 40, cum este cea expusa in vitrina
Astra in schimb nici macar nu s-a mai obosit sa puna niste date tehnice pentru "Imperio" pe site, au aruncat 3 poze si mai viseaza sa prinda si contracte prin strainatate. Or fi asa de confidentiale ca nu au acces nici ei la ele
Si la Otokar a fost un scandal tras la indigo in care Mercedes "desfiinta" oferta turcilor, ca au motoare MAN nu Cummins si DAF, ca sunt mai lungi decat se accepta in caietul de sarcini si alte aberatii serios documentate de inginerul Google. Dar i-a desfiintat CNSC pe ei
https://www.economica.net/mercedes-desfiinteaza-ofertele-turcilor-pentru-cele-400-de-autobuze-noi-in-bucuresti_151269.html
punmeister wrote:Una dintre observațiile arădenilor a fost aceea că modelul de tramvai Panorama, cu care firma din Turcia a participat la achiziție, are lățimea de 2,65 metri și nu respectă caietul de sarcini, unde lățimea se încadra între 2,40 și 2,45
Astia au luat cu copy-paste specificatiile de pe siteul turcilor?
Da, s-a elucidat misterul tramvaiului mai scurt. Atat aveau turcii trecut la lungime pe undeva pe site.
E ca si cand o fabrica de incaltaminte face numai pantofi marimea 40, cum este cea expusa in vitrina
Astra in schimb nici macar nu s-a mai obosit sa puna niste date tehnice pentru "Imperio" pe site, au aruncat 3 poze si mai viseaza sa prinda si contracte prin strainatate. Or fi asa de confidentiale ca nu au acces nici ei la ele
Si la Otokar a fost un scandal tras la indigo in care Mercedes "desfiinta" oferta turcilor, ca au motoare MAN nu Cummins si DAF, ca sunt mai lungi decat se accepta in caietul de sarcini si alte aberatii serios documentate de inginerul Google. Dar i-a desfiintat CNSC pe ei
https://www.economica.net/mercedes-desfiinteaza-ofertele-turcilor-pentru-cele-400-de-autobuze-noi-in-bucuresti_151269.html
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
Pai da, cel de pe site este modelul vandut la Samsun si Koaceli, de 33 de metri in lungime + 2,65 metri latime, bidirectional si cu boghiuri fixe.
Pai da, cel de pe site este modelul vandut la Samsun si Koaceli, de 33 de metri in lungime + 2,65 metri latime, bidirectional si cu boghiuri fixe.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
PTMZ
Of... . Uite un pasaj esențial din articol:
Și astfel, vin și întreb: scrie negru pe alb la ei pe site că e lat de 2,65m? Da. Scrie negru pe alb în caietul de sarcini că se cere un tramvai de 2,40 - 2,45m īn lățime? Da (vedeți pozele din articol). Au ei omologat un model mai îngust? Da, Silkworm cu 2,45m, dar nu are boghiuri pivotante. Concluzia: fie Panorama sau Silkworm - deși se specifică în mod clar că Panorama într-un articol de mai demult -, oferta nu se încadrează în condițiile CS-ului. Un Panorama mai îngust ar avea nevoie de o nouă omologare, ceea ce nu are. Caz închis.
Of... . Uite un pasaj esențial din articol:
Pentru tramvaie, respectarea lățimii din caietul de sarcini e vitală, pentru că altfel ele nu pot trece unul pe lângă altul în orașe. Iar modificarea lățimii în producție înseamnă alte calcule de echilibru și o altă omologare
Și astfel, vin și întreb: scrie negru pe alb la ei pe site că e lat de 2,65m? Da. Scrie negru pe alb în caietul de sarcini că se cere un tramvai de 2,40 - 2,45m īn lățime? Da (vedeți pozele din articol). Au ei omologat un model mai îngust? Da, Silkworm cu 2,45m, dar nu are boghiuri pivotante. Concluzia: fie Panorama sau Silkworm - deși se specifică în mod clar că Panorama într-un articol de mai demult -, oferta nu se încadrează în condițiile CS-ului. Un Panorama mai îngust ar avea nevoie de o nouă omologare, ceea ce nu are. Caz închis.
- IK4
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
IK4
Din moment ce nu se stie public ce au oferit exact in licitatie ambele firme, facem doar presupuneri. Conteaza ce scrie negru pe alb in oferta.
E greu de crezut ca vreuna din firme cheltuia resurse insemnate sa se prezinte la o licitatie cu un tramvai care pica din start la cele mai banale caracteristici (lungime si latime) care sunt primele verificate la achizitia oricarui produs fie el televizor, aragaz, masina de spalat, nu mai zic de un tramvai mai ales dupa show-ul cu peroanele sparte la Metrorex.
Conform legii achizitiilor, CNSC e autoritatea care va decide in continuare.
Din moment ce nu se stie public ce au oferit exact in licitatie ambele firme, facem doar presupuneri. Conteaza ce scrie negru pe alb in oferta.
E greu de crezut ca vreuna din firme cheltuia resurse insemnate sa se prezinte la o licitatie cu un tramvai care pica din start la cele mai banale caracteristici (lungime si latime) care sunt primele verificate la achizitia oricarui produs fie el televizor, aragaz, masina de spalat, nu mai zic de un tramvai mai ales dupa show-ul cu peroanele sparte la Metrorex.
Conform legii achizitiilor, CNSC e autoritatea care va decide in continuare.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Linia 43
Oricum mi se pare o magarie partea cu secretizarea ,in sensul ca inclusiv numarul de usi duble ale tramvaiului ofertat a fost secretizat.
Nu ascunzi chestii decat daca ti s-ar face un mare deserviciu daca ar fi relevate anumite informatii,mai ales in perioada de contestatii.
Nu m-ar mira ca aceasta licitatie sa aiba aceasi soarta cu cea "castigata " la metrou de CAF ,sfarsita pe la parchet.
Oricum mi se pare o magarie partea cu secretizarea ,in sensul ca inclusiv numarul de usi duble ale tramvaiului ofertat a fost secretizat.
Nu ascunzi chestii decat daca ti s-ar face un mare deserviciu daca ar fi relevate anumite informatii,mai ales in perioada de contestatii.
Nu m-ar mira ca aceasta licitatie sa aiba aceasi soarta cu cea "castigata " la metrou de CAF ,sfarsita pe la parchet.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
PTMZ
@Linia 43, foarte bună logica!
@IK4,
În mod normal, aș agrea cu tine, întrucât ar fi doar speculații. Uiți însă un lucru foarte important: ambii ofertanți au mărturisit cu ce ofertă vin: Durmazlar prezentase acel tramvai prin martie-aprilie, care era clar un Panorama. Iar tramvaiul Astra menționat în articol este clar un Imperio. Însă la specificațiile tehnice ale Panorama, e această incompatibilitate cu lățimea cerută în CS. Și, cum se spune și în articolul de la Libertatea, o modificare a lățimii presupune o nouă omologare, deci pică oferta lor.
Momentan, CNSC nu joacă niciun rol în această treabă, deoarece Astra încă nu a depus contestația anunțată, conform declarațiilor Gabrielei Firea de azi de pe Facebook:
@Linia 43, foarte bună logica!
@IK4,
În mod normal, aș agrea cu tine, întrucât ar fi doar speculații. Uiți însă un lucru foarte important: ambii ofertanți au mărturisit cu ce ofertă vin: Durmazlar prezentase acel tramvai prin martie-aprilie, care era clar un Panorama. Iar tramvaiul Astra menționat în articol este clar un Imperio. Însă la specificațiile tehnice ale Panorama, e această incompatibilitate cu lățimea cerută în CS. Și, cum se spune și în articolul de la Libertatea, o modificare a lățimii presupune o nouă omologare, deci pică oferta lor.
Momentan, CNSC nu joacă niciun rol în această treabă, deoarece Astra încă nu a depus contestația anunțată, conform declarațiilor Gabrielei Firea de azi de pe Facebook:
Screenshot_20191107-212831.png (107.77 KB; downloaded 2166 times)
- Rarzet44
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Rarzet44
Sunt de acord, însă nu inteleg de ce filiala PNL București sesizează prefectul? Astra nu poate contesta singura? In plus, din moment ce turcii au punctaj maxim la pret si unul superior Astra și la spec. tehnice, nu vad de ce ar amâna sau chiar anula finalizare licitatie( cu excepția unui joc politic) .
PS: Desi clar sunt contra PSD, ca bucureștean, nu sunt de acord cu amânarea sau anularea unui proiect ce ne va îmbunătăți considerabil viețile. Este clar ca lățimea și nr. de uși au fost respectate din moment ce au obținut 39,61 la sută și deși lungimea este de doar 32 m cat timp este conformă cu CS, iar capacitatea de transport este cel puțin similară sau chiar superioara Imperio, cu bune cu rele ,de cat sa se anuleze licitația nu ma deranjează atat de tare modelul Panorama.
Sunt de acord, însă nu inteleg de ce filiala PNL București sesizează prefectul? Astra nu poate contesta singura? In plus, din moment ce turcii au punctaj maxim la pret si unul superior Astra și la spec. tehnice, nu vad de ce ar amâna sau chiar anula finalizare licitatie( cu excepția unui joc politic) .
PS: Desi clar sunt contra PSD, ca bucureștean, nu sunt de acord cu amânarea sau anularea unui proiect ce ne va îmbunătăți considerabil viețile. Este clar ca lățimea și nr. de uși au fost respectate din moment ce au obținut 39,61 la sută și deși lungimea este de doar 32 m cat timp este conformă cu CS, iar capacitatea de transport este cel puțin similară sau chiar superioara Imperio, cu bune cu rele ,de cat sa se anuleze licitația nu ma deranjează atat de tare modelul Panorama.
- IK4
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
IK4
E clar un joc politic in care interesele calatorului din Bucuresti nu prea conteaza.
Ce treaba are un partid politic intr-o licitatie, cand statul are organe abilitate conform legii pentru verificarea achizitiilor si solutionarea contestatiilor? Oare au rezolvat partidele toate problemele din tara si au ajuns sa se preocupe de tramvaie, sa-i intereseze de amaratii care merg ca sardelele in Tatre care se dezintegreaza pe traseu?
Aiurea... nici bine nu s-au instalat si trag cu dintii sa dea contractul asta omului lor de casa:
https://glsa.ro/santajistii-din-presa-centrala-au-dezvaluit-legaturile-stranse-dintre-blidar-si-falca/
https://revistapresei.hotnews.ro/stiri-subiectele_zilei-8355052-kamikaze-directorul-ratb-luat-250-000-ron-incheie-contract-600-milioane-eur.htm
Si cu ocazia asta profita sa saboteze si orice posibila realizare a PMB, sabotandu-ne practic pe toti cei care folosim transportul public in Bucuresti.
Ca doar nu s-or urca ei in tramvai!
In Timisoara s-au luat tramvaie turcesti Bozankaya, ba chiar s-a si suplimentat cantitatea initiala cu inca 7 si n-a mai carait nimeni prin presa ca sunt turcisme. La fel la Iasi. Urmeaza Durmazlar la Resita. La Bozankaya se face si reclama pe unul din siteurile afiliate Club Feroviar, acelasi care acum moare de grija Bucurestiului ca-l invadeaza turcii.
https://www.railwaypro.com/wp/bozankaya-redefines-public-transport-meaning/
https://clubferoviar.ro/tramvaie-bozankaya-la-iasi-turcii-au-castigat-licitatia-in-fata-polonezilor-de-la-pesa/
Parca Bucurestiul e blestemat sa nu ia niciodata tramvaie noi.
Hai URACu', hai cu TATRA la RK!
E clar un joc politic in care interesele calatorului din Bucuresti nu prea conteaza.
Ce treaba are un partid politic intr-o licitatie, cand statul are organe abilitate conform legii pentru verificarea achizitiilor si solutionarea contestatiilor? Oare au rezolvat partidele toate problemele din tara si au ajuns sa se preocupe de tramvaie, sa-i intereseze de amaratii care merg ca sardelele in Tatre care se dezintegreaza pe traseu?
Aiurea... nici bine nu s-au instalat si trag cu dintii sa dea contractul asta omului lor de casa:
https://glsa.ro/santajistii-din-presa-centrala-au-dezvaluit-legaturile-stranse-dintre-blidar-si-falca/
https://revistapresei.hotnews.ro/stiri-subiectele_zilei-8355052-kamikaze-directorul-ratb-luat-250-000-ron-incheie-contract-600-milioane-eur.htm
Si cu ocazia asta profita sa saboteze si orice posibila realizare a PMB, sabotandu-ne practic pe toti cei care folosim transportul public in Bucuresti.
Ca doar nu s-or urca ei in tramvai!
In Timisoara s-au luat tramvaie turcesti Bozankaya, ba chiar s-a si suplimentat cantitatea initiala cu inca 7 si n-a mai carait nimeni prin presa ca sunt turcisme. La fel la Iasi. Urmeaza Durmazlar la Resita. La Bozankaya se face si reclama pe unul din siteurile afiliate Club Feroviar, acelasi care acum moare de grija Bucurestiului ca-l invadeaza turcii.
https://www.railwaypro.com/wp/bozankaya-redefines-public-transport-meaning/
https://clubferoviar.ro/tramvaie-bozankaya-la-iasi-turcii-au-castigat-licitatia-in-fata-polonezilor-de-la-pesa/
Parca Bucurestiul e blestemat sa nu ia niciodata tramvaie noi.
Hai URACu', hai cu TATRA la RK!
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
WT_fan06
@PTMZ, logic că Astra nu a contestat, pentru că nu a putut. Că habar n-are ce să conteste. Nu se ştie nici câte uşi are tramvaiul turcesc.
@PTMZ, logic că Astra nu a contestat, pentru că nu a putut. Că habar n-are ce să conteste. Nu se ştie nici câte uşi are tramvaiul turcesc.
- IK4
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
IK4
Astra deja a dat-o in bara cu livrarile pentru contractele pe care le are semnate.
https://www.economica.net/dupa-oradea-tramvaiele-astra-intarzie-si-la-cluj-primele-doua-tramvaie-romanesti-noi-ar-putea-sosi-in-capitala-ardealului-abia-in-ianuarie_176054.html
In Bucuresti cand ar reusi sa le livreze pe toate 100, dupa ce va fi deja tot parcul full BLF?
Cred ca le-ar lua STB-ul fabrica cu totul pe penalitatile de intarziere
Astra deja a dat-o in bara cu livrarile pentru contractele pe care le are semnate.
https://www.economica.net/dupa-oradea-tramvaiele-astra-intarzie-si-la-cluj-primele-doua-tramvaie-romanesti-noi-ar-putea-sosi-in-capitala-ardealului-abia-in-ianuarie_176054.html
In Bucuresti cand ar reusi sa le livreze pe toate 100, dupa ce va fi deja tot parcul full BLF?
Cred ca le-ar lua STB-ul fabrica cu totul pe penalitatile de intarziere
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
Si la Durmazlar s-a facut reclama pe site-ul RailwayPRO
https://www.railwaypro.com/wp/high-qual ... durmazlar/
IK4 wrote:
In Timisoara s-au luat tramvaie turcesti Bozankaya, ba chiar s-a si suplimentat cantitatea initiala cu inca 7 si n-a mai carait nimeni prin presa ca sunt turcisme. La fel la Iasi. Urmeaza Durmazlar la Resita. La Bozankaya se face si reclama pe unul din siteurile afiliate Club Feroviar, acelasi care acum moare de grija Bucurestiului ca-l invadeaza turcii.
https://www.railwaypro.com/wp/bozankaya-redefines-public-transport-meaning/
https://clubferoviar.ro/tramvaie-bozankaya-la-iasi-turcii-au-castigat-licitatia-in-fata-polonezilor-de-la-pesa/
Si la Durmazlar s-a facut reclama pe site-ul RailwayPRO
https://www.railwaypro.com/wp/high-qual ... durmazlar/
- Rarzet44
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Rarzet44
Chiar daca licitatia e cu dedicatie, Astra care se bate cu pumnul in piept ca au cel mai mic pret mereu(desi aici in mod clar nu au avut), ca sunt firma serioasa, ar putea cand in sfarsit a avut ocazia sa fie serioasa, si sa se tina de livrari. Poate acum ca au si comenzi de tramvaie or face si ei niste facelifturi, macar la Autentic. Si e clar ca PNL-ul avand numai masini cu geamuri fumurii, ca toti politicienii, nu vrea decat sa-si continue campania de denigrare a PSD-ului, ce desi este intemeiata ar putea sa se concentreze mai inatai unde e nevoie. Acum riscul este foarte mare de a se amana sau chiar anula contractul.
Chiar daca licitatia e cu dedicatie, Astra care se bate cu pumnul in piept ca au cel mai mic pret mereu(desi aici in mod clar nu au avut), ca sunt firma serioasa, ar putea cand in sfarsit a avut ocazia sa fie serioasa, si sa se tina de livrari. Poate acum ca au si comenzi de tramvaie or face si ei niste facelifturi, macar la Autentic. Si e clar ca PNL-ul avand numai masini cu geamuri fumurii, ca toti politicienii, nu vrea decat sa-si continue campania de denigrare a PSD-ului, ce desi este intemeiata ar putea sa se concentreze mai inatai unde e nevoie. Acum riscul este foarte mare de a se amana sau chiar anula contractul.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Tom
Dacă Șîkîdîm-Türk-Tramvayusu are o lățime de peste 2,5m cum văd că se afirmă prin diverse locuri, vă întreb atunci care este diferența între turcisme și tramvaiele Tatra de la Praga, în afară de faptul că primele sunt noi, în condițiile în care SîTîBî-sa, ca și alții, au argumentat că Tatrele sunt prea late pentru București? Cum se descurcă în curbele bucureștene un cuplu de T3 (2,5m) vs un Bozankaya, Durmazlar, Oynama șîkîdîm șîkîdîm &c (cel puțin ≈2,45m)?
Dacă Șîkîdîm-Türk-Tramvayusu are o lățime de peste 2,5m cum văd că se afirmă prin diverse locuri, vă întreb atunci care este diferența între turcisme și tramvaiele Tatra de la Praga, în afară de faptul că primele sunt noi, în condițiile în care SîTîBî-sa, ca și alții, au argumentat că Tatrele sunt prea late pentru București? Cum se descurcă în curbele bucureștene un cuplu de T3 (2,5m) vs un Bozankaya, Durmazlar, Oynama șîkîdîm șîkîdîm &c (cel puțin ≈2,45m)?
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Astra e in parteneriat cu CRRC Sifang pentru Bucuresti nu? In ce se traduce parteneriatul asta? Vor fi chinezarii made in Romania cu ceva piese nemtesti? Ma refer la cele Siemens daca se mai mentine si partneriatul cu ei. Sau fara Siemens deloc? ca nu prea inteleg. Cu ce ajuta Sifang pe bune la chestia asta? care e aportul post-licitatie -if any- daca ei castiga?
Astra e in parteneriat cu CRRC Sifang pentru Bucuresti nu? In ce se traduce parteneriatul asta? Vor fi chinezarii made in Romania cu ceva piese nemtesti? Ma refer la cele Siemens daca se mai mentine si partneriatul cu ei. Sau fara Siemens deloc? ca nu prea inteleg. Cu ce ajuta Sifang pe bune la chestia asta? care e aportul post-licitatie -if any- daca ei castiga?
📖 Pagination options