Topic: Discutii - Lucrarile de adaptare in statia Eroilor 1
832 posts, 214986 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrarile de adaptare in statia Eroilor 1
ByOnu
It looks like the nut in the wall.
Gri langa travertin crem. Kitsch maxim... urata combinatie. Si chiar se gasea marmura d-asta si pe crem. Iar daca ne-am fi dat si interesul cat de putin, gaseam fix TRAVERTIN.
It looks like the nut in the wall.
Gri langa travertin crem. Kitsch maxim... urata combinatie. Si chiar se gasea marmura d-asta si pe crem. Iar daca ne-am fi dat si interesul cat de putin, gaseam fix TRAVERTIN.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrarile de adaptare in statia Eroilor 1
sab
Este granit maro, nu marmura si nu prea exista pe nuanțe de bej-crem. Apoi, daca făceau cu travertin, nu mai era așa modern si "sexy" si ieșeau din tema M5. Nici eu nu sunt entuziasmat de ce au făcut , dar așa se întâmpla când nu exista mare interes din partea beneficiarului pentru finisaje.
Trebuiau, într-adevăr, sa facă altceva la linia 4, care era parte din stația veche, așa cum la peronul central (tot stația veche), deși tot se vede diferența, au făcut un efort si placat cu travertin.
Este granit maro, nu marmura si nu prea exista pe nuanțe de bej-crem. Apoi, daca făceau cu travertin, nu mai era așa modern si "sexy" si ieșeau din tema M5. Nici eu nu sunt entuziasmat de ce au făcut , dar așa se întâmpla când nu exista mare interes din partea beneficiarului pentru finisaje.
Trebuiau, într-adevăr, sa facă altceva la linia 4, care era parte din stația veche, așa cum la peronul central (tot stația veche), deși tot se vede diferența, au făcut un efort si placat cu travertin.
ocsatkK.jpg (912.16 KB; downloaded 3433 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: POZE lucrarile de adaptare in statia Eroilor 1.
sab
Nu prea cred ca se poate. Singurul spațiu ar fi intre scara si stâlp, dar nu cred ca încape un lift acolo. Vom trai si vom vedea... Eu sunt sceptic, daca aveau de gând ceva, dărâmau de multa vreme chioșcurile acelea, așa cum au dărâmat si in zona liniei 4.
Liftul era mult mai logic sa fie in acest capăt si pentru peronul central :
- aproape de stația M5, nu mai era nevoie de liftul "tembel" de 1,5m si distanta era mult mai scurta
- folosea pentru schimbul M1-M3, având in vedere ca liftul de la linia 4 este in acest capăt
- folosea pentru cei care aveau nevoie sa iasă la suprafața, având in vedere "concentrarea" de lifturi către suprafața din acest capăt, de o parte si de alta a bulevardului
Nu înțeleg de ce l-au "trântit" in celălalt capăt. Poate au vrut asa sa mai atragă niste calatori prin pasajul vălurit, unde bate vântul rău de tot. Toata lumea se concentrează in vestibulul de la spital. Logic, distanta este cea mai scurta pe acolo.
orex wrote here:
Acum dupa desfiintarea acareturilor din E1, s-ar putea crea in-un ascensor...aici (peron L1-L3) si atunci cei veniti dinspre ”spital” nu vor mai fi nevoiti sa strabata atat ”drum” pana pe peron spre Unirii!
Nu prea cred ca se poate. Singurul spațiu ar fi intre scara si stâlp, dar nu cred ca încape un lift acolo. Vom trai si vom vedea... Eu sunt sceptic, daca aveau de gând ceva, dărâmau de multa vreme chioșcurile acelea, așa cum au dărâmat si in zona liniei 4.
Liftul era mult mai logic sa fie in acest capăt si pentru peronul central :
- aproape de stația M5, nu mai era nevoie de liftul "tembel" de 1,5m si distanta era mult mai scurta
- folosea pentru schimbul M1-M3, având in vedere ca liftul de la linia 4 este in acest capăt
- folosea pentru cei care aveau nevoie sa iasă la suprafața, având in vedere "concentrarea" de lifturi către suprafața din acest capăt, de o parte si de alta a bulevardului
Nu înțeleg de ce l-au "trântit" in celălalt capăt. Poate au vrut asa sa mai atragă niste calatori prin pasajul vălurit, unde bate vântul rău de tot. Toata lumea se concentrează in vestibulul de la spital. Logic, distanta este cea mai scurta pe acolo.
20210727_152904.jpg (243.56 KB; downloaded 3347 times)
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrarile de adaptare in statia Eroilor 1
orex
Liftul ala ”tembel” leaga ”derdelusul” de vestibulul comun M1,M3/M5! Ce, toti care circula cu M5.1 intra/ies pe la spital? Mai intra/ies si pe la Opera!
Ceea ce ai marcat in chenar rosu e la hat de stalp, vreo 2 m ”ochiometric”! Nu promit nimic, dar zilele urmatoare, daca nu sunt constrans de plecarea spre RD a ”omidei”, ma aplec/ abat si asupra subiectului!
Liftul ala ”tembel” leaga ”derdelusul” de vestibulul comun M1,M3/M5! Ce, toti care circula cu M5.1 intra/ies pe la spital? Mai intra/ies si pe la Opera!
Ceea ce ai marcat in chenar rosu e la hat de stalp, vreo 2 m ”ochiometric”! Nu promit nimic, dar zilele urmatoare, daca nu sunt constrans de plecarea spre RD a ”omidei”, ma aplec/ abat si asupra subiectului!
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrarile de adaptare in statia Eroilor 1
orex
@sab
Se poate sau nu?
Eu zic ca s-ar putea incadra in gabarit, daca folosesti spre exemplu un Schindler 3300, de 4 persoane, cu usa telescopica din 2 foi, cu 2 accesuri la 180 grade! Totul e sa se doreasca a se cauta solutii nu oprelisti!
@sab
Se poate sau nu?
Eu zic ca s-ar putea incadra in gabarit, daca folosesti spre exemplu un Schindler 3300, de 4 persoane, cu usa telescopica din 2 foi, cu 2 accesuri la 180 grade! Totul e sa se doreasca a se cauta solutii nu oprelisti!
20210927_152610.jpg (289.39 KB; downloaded 3217 times)
20210927_152622.jpg (235.34 KB; downloaded 3217 times)
20210927_152628.jpg (171.73 KB; downloaded 3217 times)
20210927_152639.jpg (287.57 KB; downloaded 3217 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrarile de adaptare in statia Eroilor 1
sab
Nu sunt inginer, aici trebuie o părere avizata, mai ales ca ce ai pus tu pare a fi pe direcția longitudinala a stalpilor de rezistenta și/sau la îmbinarea a doua structuri, după fisura din acel perete. 😀
Totuși, niste rulante au fost inițial prevăzute acolo, dar către linia 2. Nu știu daca este vreo diferența. Si cred ca "moțul" de la primele scări rulante care dau in actualul pasaj vălurit este amplasamentul inițial al liftului, nu știu de ce l-au mutat la al doilea rând de rulante. Or fi studiat ei mult fluxurile de calatori si au ajuns la concluzia ca sunt multi cei care ies/intra din/in stație pe la noul acces de la Opera...
Om trai și om vedea..
Nu sunt inginer, aici trebuie o părere avizata, mai ales ca ce ai pus tu pare a fi pe direcția longitudinala a stalpilor de rezistenta și/sau la îmbinarea a doua structuri, după fisura din acel perete. 😀
Totuși, niste rulante au fost inițial prevăzute acolo, dar către linia 2. Nu știu daca este vreo diferența. Si cred ca "moțul" de la primele scări rulante care dau in actualul pasaj vălurit este amplasamentul inițial al liftului, nu știu de ce l-au mutat la al doilea rând de rulante. Or fi studiat ei mult fluxurile de calatori si au ajuns la concluzia ca sunt multi cei care ies/intra din/in stație pe la noul acces de la Opera...
Om trai și om vedea..
Rulante initiale.jpg (97.08 KB; downloaded 3170 times)
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrarile de adaptare in statia Eroilor 1
orex
Nu impacteaza cu nimic structura de rezistenta (nici nu te apropii de stalpii de rezistenta, nici de maginea laterala stanga a scarii fixe), ci doar iti tre un flex, ca lumea, si un picamer asisderea sa razi din pervazul ”balconului” aluia! Ai latime de 1,80 m, mai e berechet pana la limita peronului (masuratoarea e data, exhaustiv, de nr. placilor de gresie 200x200 mm montate acum mai bine de 40 de ani)!
Nu vorbim de inaltime, ca n-ar fi fezabila, atat timp cat a fost ”incropit” lift la fosta linei 4! Deci se poate!
Nu impacteaza cu nimic structura de rezistenta (nici nu te apropii de stalpii de rezistenta, nici de maginea laterala stanga a scarii fixe), ci doar iti tre un flex, ca lumea, si un picamer asisderea sa razi din pervazul ”balconului” aluia! Ai latime de 1,80 m, mai e berechet pana la limita peronului (masuratoarea e data, exhaustiv, de nr. placilor de gresie 200x200 mm montate acum mai bine de 40 de ani)!
Nu vorbim de inaltime, ca n-ar fi fezabila, atat timp cat a fost ”incropit” lift la fosta linei 4! Deci se poate!
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrarile de adaptare in statia Eroilor 1
sab
Repet, nu sunt inginer, dar, din cate stiu eu, pe directia stalpilor nu prea se umbla.
Insa aici mi se pare o imbinare a doua structuri. Asa cum se vede, stalpii peronului au o linie, iar stalpii din vestibul sunt asimetrici fata de cei ai peronului. Ceea ce inseamna ca poti sa "tai" numai din structura aferenta acelui vestibul si sa ajungi undeva in zona tehnica la peron. O solutie asemanatoare s-a aplicat la Politehnica, cred ca am mai mentionat aceasta mai demult.
Repet, nu sunt inginer, dar, din cate stiu eu, pe directia stalpilor nu prea se umbla.
Insa aici mi se pare o imbinare a doua structuri. Asa cum se vede, stalpii peronului au o linie, iar stalpii din vestibul sunt asimetrici fata de cei ai peronului. Ceea ce inseamna ca poti sa "tai" numai din structura aferenta acelui vestibul si sa ajungi undeva in zona tehnica la peron. O solutie asemanatoare s-a aplicat la Politehnica, cred ca am mai mentionat aceasta mai demult.
Screenshot 2021-09-27 182643.jpg (44.3 KB; downloaded 3158 times)
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrarile de adaptare in statia Eroilor 1
orex
Ajungi in ”zona tehnica” a peronului ca putul liftului nu se opreste la nivelul radierului, ci se mai ingroapa inca min. 1060 mm in ”pamant”! Liftul actual edificat pe peronul L1/L3 n-a avut aceeasi ”provocare/sarcina? Cam da!
Ajungi in ”zona tehnica” a peronului ca putul liftului nu se opreste la nivelul radierului, ci se mai ingroapa inca min. 1060 mm in ”pamant”! Liftul actual edificat pe peronul L1/L3 n-a avut aceeasi ”provocare/sarcina? Cam da!
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrarile de adaptare in statia Eroilor 1
sab
Logic ca puțul liftului este sub peron si acolo este o zona tehnica... Insa eu nu mă refer la zona de sub peron, ci la zona din spatele scaunelor.
Logic ca puțul liftului este sub peron si acolo este o zona tehnica... Insa eu nu mă refer la zona de sub peron, ci la zona din spatele scaunelor.
vES76bn.jpg (1015.43 KB; downloaded 3127 times)
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrarile de adaptare in statia Eroilor 1
orex
N-ai avea de sa te atingi de peretele ala, decat cu prinderea structurii metalice a liftului!
N-ai avea de sa te atingi de peretele ala, decat cu prinderea structurii metalice a liftului!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrarile de adaptare in statia Eroilor 1
andrei11
Rebusul e simplu, pe orizontală și pe verticală NU e voie să vă atingeți de axele E, E1, F, G respectiv 4,5,6.
Reușiți să rezolvați Rebusul ? Da sau nu ? La lucru !
Axele numerice le-am numerotat din burtă, cele alfabetice sunt luate din schițele Almanahului Scînteia 1986. ( Scînteia cu î din i, sâc ! )
Rebusul e simplu, pe orizontală și pe verticală NU e voie să vă atingeți de axele E, E1, F, G respectiv 4,5,6.
Reușiți să rezolvați Rebusul ? Da sau nu ? La lucru !
Axele numerice le-am numerotat din burtă, cele alfabetice sunt luate din schițele Almanahului Scînteia 1986. ( Scînteia cu î din i, sâc ! )
E 1.jpg (176.48 KB; downloaded 3091 times)
E 2.jpg (160.75 KB; downloaded 3091 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrarile de adaptare in statia Eroilor 1
sab
Rebusul nu are soluție , asa cum l-ai prezentat . În opinia mea, statia și vestibulul sunt 2 structuri independente. Se vede asta în prima poza a lui orex , este acolo o fisura care arata îmbinarea dintre structuri.
În aceasta situație, cred ca axa E nu are nicio legătură cu axa E1, adică axa E se termina la linia ingrosata perpendiculara. Dovada este ca în zona de intersecție prevazusera rulante..
Soluția lui orex pare ok, însă nu știu cum stam cu înălțimea, chiar în acea zona plafonul stației "decolează" pentru a se uni cu cel din vestibul, având un unghi de aproximativ 45 grade acolo.
Rebusul nu are soluție , asa cum l-ai prezentat . În opinia mea, statia și vestibulul sunt 2 structuri independente. Se vede asta în prima poza a lui orex , este acolo o fisura care arata îmbinarea dintre structuri.
În aceasta situație, cred ca axa E nu are nicio legătură cu axa E1, adică axa E se termina la linia ingrosata perpendiculara. Dovada este ca în zona de intersecție prevazusera rulante..
Soluția lui orex pare ok, însă nu știu cum stam cu înălțimea, chiar în acea zona plafonul stației "decolează" pentru a se uni cu cel din vestibul, având un unghi de aproximativ 45 grade acolo.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrarile de adaptare in statia Eroilor 1
andrei11
Da, așa rezultă din desene, vestibului și stația sunt independente din punct de vedere al structurilor de rezistență.
Eu nu am urmărit subiectul, deci nu mi-e clar unde vreți voi liftul, de aceea am pus ambele variante, și al vestibulului și a stației.
Axele E și E1 nu au nicio legătură din punct de vedere al rezistenței.
Oricum repet, liftul nu trebuie să intersecteze nicio linie, nici cele verticale nici cele orizontale.
Da, așa rezultă din desene, vestibului și stația sunt independente din punct de vedere al structurilor de rezistență.
Eu nu am urmărit subiectul, deci nu mi-e clar unde vreți voi liftul, de aceea am pus ambele variante, și al vestibulului și a stației.
Axele E și E1 nu au nicio legătură din punct de vedere al rezistenței.
Oricum repet, liftul nu trebuie să intersecteze nicio linie, nici cele verticale nici cele orizontale.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
M5 • Tronsonul Drumul Taberei - Eroilor • Lucrări în 2011-2020
•
Choose destination