Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5596 posts, 1278770 views
📖 Pagination options
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Ai dreptate, e greseala mea, dupa ce am vazut postul tau am controlat si eu. Mai greseste omul.
Ai dreptate, e greseala mea, dupa ce am vazut postul tau am controlat si eu. Mai greseste omul.

- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Utilizator anonim 2
Daca ne vine mai usor de redenumit decit de construit, iata propunerea mea:
Daca ne vine mai usor de redenumit decit de construit, iata propunerea mea:
Metrou inundatii.JPG (89.83 KB; downloaded 2197 times)
- 133 313
-
Posted:
-
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Daca toata lumea da statia Gorjului ca exemplu negativ, inseamna ca este intr-adevar o problema acolo...
Hai sa-ti spun ce reprosez eu statiei Gorjului :
1. in primul rand aspectul. O jumatate de statie cu finisaje tip 88-89 (gen fosta M3 GdN-D2, pe jos celebra gresie in patratele galbene, pe pereti faianta gri ieftina- foarte tare combinatia galben-gri...). Cealalta jumatate cu finisaje "luxoase", granit lucios negru sau ce o fi pe jos si travertin de asemenea slefuit, adica lucios.
2. faptul ca nu s-a deviat canalul colector sa se faca o statie unitara, avand ditamai spatiul nefolosit pe mijloc si practic doua jumatati disticte, nu o statie unitara
3. asimetria evidenta, peronul nou fiind mult mai lat ca cel vechi
4. Si "the best...for last" pozitionarea complet aiurea a gurilor de acces, statia fiind proiectata initial cu o singura iesire pe fiecare parte a bulevardului.
In loc sa proiecteze o statie "clasica", cu iesiri la ambele capete, ca sa fie facil accesul din mai multe zone/strazi (Militariul fiind un cartier foarte "populat"), au preferat o statie cu un acces pe centru. Ba mai mult, gura de acces initiala nu dadea nicaieri si nu era nici macar pozitionata in apropierea vreunei treceri de pietoni.. Acest lucru a facut ca lumea sa traverseze complet aiurea, avand loc numeroase accidente.
Ulterior au realizat aceasta greseala , montand garduri pe spatiul verde din centrul bulevardului si construind o noua gura de acces, chiar in intersectia Bd Iuliu Maniu-str Dezrobirii, la cca 25-30m de cealalta. Deci in loc sa avem 2 guri de acces, una catre str Rasaritului/Dreptatii si alta catre Moinesti/Dezrobirii, aveam una fix la mijloc, care nu folosea nimanui, iar acum avem 2 care dau cam in acelasi loc .
Insa scarile rulante sunt orientate catre gura de acces de pe centrul statiei (normal,ca doar asta era in proiect), asa ca multi cei care vor sa iasa pe la accesul catre Piata Gorjului urca 2 niveluri , apoi coboara unul pe scarile fixe si se intorc deci cam jumatate de statie. (un fel de Unirii-corespondenta dintre magistrale).
Pentru cei care nu cunosc statia, trebuie sa mentionez ca are 3 niveluri pe verticala :
- nivelul -1, un pasaj de subtraversare a bulevardului, unde au fost prevazute initial si toate gurile de acces, nivel spre care sunt orientate toate scarile fixe si rulante.
- nivelul -2 . Nivelul asta -2 initial a fost folosit ca nivel al turnichetilor, ulterior turnichetii au fost mutati la nivelul -1, pentru ca , asa cum a fost executata initial statia ,erau necesare nu mai putin de 4 casiere care sa vanda cartele/supravegheze turnichetii, cate 2 pe fiecare sens (practic sunt patru niveluri -2 care nu comunica intre ele...)
Acum acest nivel -2 zace nefolosit, cu exceptia partii dinspre Pta Gorjului, unde a fost legat accesul construit mai tarziu decat nava1 (peronul vechi). Acolo au fost pastrati turnichetii pe amplasamentul initial, pentru ca nu mai exista alta solutie pentru cei care folosesc acest acces. In treacat fie spus, reamplasarea turnichetilor la nivelul pasajului pietonal a dus la micsorarea drastica a numarului lor, acum fiind doar 4 pe sensul catre oras (nava 2). Tot asa, vreo 4-5 sunt si la peronul vechi, Deci max 10 validatoare in toata statia.
Foarte putini sunt si "turnichetii" de iesire, noroc ca scarile rulante dau dincolo de turnicheti, altfel era prapad la iesire.
- nivelul -3, nivelul peronului. pe aici se realizeaza prin 4 sparturi in pereti legatura intre cele 2peroane-statii construite distinct.
Ar mai fi de spus, dar ma opresc aici, am scris deja prea mult....
Slasher1985 wrote:
Toata lumea da Gorjului ca pe un exemplu negativ. In afara de decalajul de la datul in folosinta, nu este nicio problema cu statia asta, are o arhitectura unica si este suficient de spatioasa, chiar si la ore de varf, spre deosebire de Victoriei si Romana, spre exemplu.
Daca toata lumea da statia Gorjului ca exemplu negativ, inseamna ca este intr-adevar o problema acolo...

Hai sa-ti spun ce reprosez eu statiei Gorjului :
1. in primul rand aspectul. O jumatate de statie cu finisaje tip 88-89 (gen fosta M3 GdN-D2, pe jos celebra gresie in patratele galbene, pe pereti faianta gri ieftina- foarte tare combinatia galben-gri...). Cealalta jumatate cu finisaje "luxoase", granit lucios negru sau ce o fi pe jos si travertin de asemenea slefuit, adica lucios.
2. faptul ca nu s-a deviat canalul colector sa se faca o statie unitara, avand ditamai spatiul nefolosit pe mijloc si practic doua jumatati disticte, nu o statie unitara
3. asimetria evidenta, peronul nou fiind mult mai lat ca cel vechi
4. Si "the best...for last" pozitionarea complet aiurea a gurilor de acces, statia fiind proiectata initial cu o singura iesire pe fiecare parte a bulevardului.
In loc sa proiecteze o statie "clasica", cu iesiri la ambele capete, ca sa fie facil accesul din mai multe zone/strazi (Militariul fiind un cartier foarte "populat"), au preferat o statie cu un acces pe centru. Ba mai mult, gura de acces initiala nu dadea nicaieri si nu era nici macar pozitionata in apropierea vreunei treceri de pietoni.. Acest lucru a facut ca lumea sa traverseze complet aiurea, avand loc numeroase accidente.
Ulterior au realizat aceasta greseala , montand garduri pe spatiul verde din centrul bulevardului si construind o noua gura de acces, chiar in intersectia Bd Iuliu Maniu-str Dezrobirii, la cca 25-30m de cealalta. Deci in loc sa avem 2 guri de acces, una catre str Rasaritului/Dreptatii si alta catre Moinesti/Dezrobirii, aveam una fix la mijloc, care nu folosea nimanui, iar acum avem 2 care dau cam in acelasi loc .
Insa scarile rulante sunt orientate catre gura de acces de pe centrul statiei (normal,ca doar asta era in proiect), asa ca multi cei care vor sa iasa pe la accesul catre Piata Gorjului urca 2 niveluri , apoi coboara unul pe scarile fixe si se intorc deci cam jumatate de statie. (un fel de Unirii-corespondenta dintre magistrale).
Pentru cei care nu cunosc statia, trebuie sa mentionez ca are 3 niveluri pe verticala :
- nivelul -1, un pasaj de subtraversare a bulevardului, unde au fost prevazute initial si toate gurile de acces, nivel spre care sunt orientate toate scarile fixe si rulante.
- nivelul -2 . Nivelul asta -2 initial a fost folosit ca nivel al turnichetilor, ulterior turnichetii au fost mutati la nivelul -1, pentru ca , asa cum a fost executata initial statia ,erau necesare nu mai putin de 4 casiere care sa vanda cartele/supravegheze turnichetii, cate 2 pe fiecare sens (practic sunt patru niveluri -2 care nu comunica intre ele...)
Acum acest nivel -2 zace nefolosit, cu exceptia partii dinspre Pta Gorjului, unde a fost legat accesul construit mai tarziu decat nava1 (peronul vechi). Acolo au fost pastrati turnichetii pe amplasamentul initial, pentru ca nu mai exista alta solutie pentru cei care folosesc acest acces. In treacat fie spus, reamplasarea turnichetilor la nivelul pasajului pietonal a dus la micsorarea drastica a numarului lor, acum fiind doar 4 pe sensul catre oras (nava 2). Tot asa, vreo 4-5 sunt si la peronul vechi, Deci max 10 validatoare in toata statia.
Foarte putini sunt si "turnichetii" de iesire, noroc ca scarile rulante dau dincolo de turnicheti, altfel era prapad la iesire.
- nivelul -3, nivelul peronului. pe aici se realizeaza prin 4 sparturi in pereti legatura intre cele 2peroane-statii construite distinct.
Ar mai fi de spus, dar ma opresc aici, am scris deja prea mult....
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Al
canal colector / apeduct, blablabla, blablabla.
Sa inteleg ca daca gaseam un WC ( ca asta inseamna canal colector ) apeduct de pe vremea Romanilor nu ne mai atingeam de el in veci.
Cat suntem de dezvoltati tehnologic in sec XXI vad cu proprii mei ochi,
- Ne-am chinuit 20 de ani sa subtraversam apeductul de la Podul Constanta - Ceausescu dadea cu ei de pamant daca se intampla chestia asta pe vremea lui, sa dureze 20 de ani o subtraversare de apeduct.
-Sa fim constienti ca acelasi apeduct a fost subtraversat si de M 3 pe sub B-dul Iuliu Maniu pe undeva pe timpul Coministilor, nu s-a facut atata valva si nu s-a intarziat proiectul un milion de ani.
- Acelasi apeduct a facut ca accesul in statia Parc / M 5 sa fie ciuntit drastic, desi initial proiectul fusese aprobat in alta forma.
Avem de-a face numai cu incopetenti pe banda rulanta.
Tot nu inteleg cine a aprobat modificarea de proiect la accesele de la parc, din ceva frumos si spatios vom avea in final parte de niste culuare de sobolan, evident inguste si urate.
Al

Sa inteleg ca daca gaseam un WC ( ca asta inseamna canal colector ) apeduct de pe vremea Romanilor nu ne mai atingeam de el in veci.
Cat suntem de dezvoltati tehnologic in sec XXI vad cu proprii mei ochi,
- Ne-am chinuit 20 de ani sa subtraversam apeductul de la Podul Constanta - Ceausescu dadea cu ei de pamant daca se intampla chestia asta pe vremea lui, sa dureze 20 de ani o subtraversare de apeduct.
-Sa fim constienti ca acelasi apeduct a fost subtraversat si de M 3 pe sub B-dul Iuliu Maniu pe undeva pe timpul Coministilor, nu s-a facut atata valva si nu s-a intarziat proiectul un milion de ani.
- Acelasi apeduct a facut ca accesul in statia Parc / M 5 sa fie ciuntit drastic, desi initial proiectul fusese aprobat in alta forma.
Avem de-a face numai cu incopetenti pe banda rulanta.
Tot nu inteleg cine a aprobat modificarea de proiect la accesele de la parc, din ceva frumos si spatios vom avea in final parte de niste culuare de sobolan, evident inguste si urate.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
La Gorjului pur si simplu nu au vrut sa-si asume cheltuiala cu devierea canalizarii, mentalitate tipica post 89 . Alt exemplu in acest sens este ca nu construim pasaje de subtraversare a bulevardelor si lasam statile cu guri de acces doar pe o parte, chipurile pentru ca nu este treaba Metrorex. De parca nu sunt calatorii lor, ci ai Primariei..
Aaa, am uitat sa spun inca ceva important despre statia Gorjului. Desi distanta dintre Lujerului si Pacii era de peste 2 km, statia Gorjului a fost amplasata nu la jumatatea distantei, ci foarte aproape de statia Lujerului (vreo 7-800m, chiar se vede metroul cand stationeaza la Lujerului), distanta pana la Pacii ramanand in continuare mare (cca 1.4km).
Si inca o chestie, amplasarea statiei de metrou a condus si la reamplasarea ambelor statii RATB (pentru care initial trebuia sa travesezi intersectia, daca voiai sa schimbi). Acum avem situatia hilara cand statiile RATB Rasaritului si Gorjului sunt amplasate la 2 blocuri si o strada distanta (vreo 200 m), pe sensul de iesire din oras. Nici nu apuca sa porneasca autobuzul, ca si trebuie sa opreasca
La Gorjului pur si simplu nu au vrut sa-si asume cheltuiala cu devierea canalizarii, mentalitate tipica post 89 . Alt exemplu in acest sens este ca nu construim pasaje de subtraversare a bulevardelor si lasam statile cu guri de acces doar pe o parte, chipurile pentru ca nu este treaba Metrorex. De parca nu sunt calatorii lor, ci ai Primariei..
Aaa, am uitat sa spun inca ceva important despre statia Gorjului. Desi distanta dintre Lujerului si Pacii era de peste 2 km, statia Gorjului a fost amplasata nu la jumatatea distantei, ci foarte aproape de statia Lujerului (vreo 7-800m, chiar se vede metroul cand stationeaza la Lujerului), distanta pana la Pacii ramanand in continuare mare (cca 1.4km).
Si inca o chestie, amplasarea statiei de metrou a condus si la reamplasarea ambelor statii RATB (pentru care initial trebuia sa travesezi intersectia, daca voiai sa schimbi). Acum avem situatia hilara cand statiile RATB Rasaritului si Gorjului sunt amplasate la 2 blocuri si o strada distanta (vreo 200 m), pe sensul de iesire din oras. Nici nu apuca sa porneasca autobuzul, ca si trebuie sa opreasca

-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
ByOnu
Exact! Ai spus totul perfect. DAR, suntem 100% siguri ca s-a schimbat proiectul? Adica, pana la urma, este o informatie certificata? Utilizator anonim sau dl. Guru spuneau acum ~doua luni ca n-ar fi asa.
andrei11 wrote:
Tot nu inteleg cine a aprobat modificarea de proiect la accesele de la parc, din ceva frumos si spatios vom avea in final parte de niste culuare de sobolan, evident inguste si urate.
Exact! Ai spus totul perfect. DAR, suntem 100% siguri ca s-a schimbat proiectul? Adica, pana la urma, este o informatie certificata? Utilizator anonim sau dl. Guru spuneau acum ~doua luni ca n-ar fi asa.

- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Ma gandesc ca ar putea fi o solutie de reglare a diferendelor de acolo. Adica se face mai putin la pasaj si se plateste la fel pentru a compensa ce s-a executat in plus si nu s-a platit la PM. Oricum nu inteleg cum este posbil sa executi ceva ce nu este in proiect
Si pana la urma, de ce aveam nevoie de pasaj cu spatii comerciale sau ce bazaconii se proiectasera acolo ?
Ma gandesc ca ar putea fi o solutie de reglare a diferendelor de acolo. Adica se face mai putin la pasaj si se plateste la fel pentru a compensa ce s-a executat in plus si nu s-a platit la PM. Oricum nu inteleg cum este posbil sa executi ceva ce nu este in proiect

Si pana la urma, de ce aveam nevoie de pasaj cu spatii comerciale sau ce bazaconii se proiectasera acolo ?
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
ByOnu
Pentru ca astfel facilitezi accesul calatorilor in statie. Scapi de tarabele si chioscurile de ziare de la suprafata si le ingropi in pasaj cum este la Universitate (asta daca ai un primar de sector destept), ceea ce mie mi se pare foarte curat, elegant si modern. Trebuie sa mai mentionez si WC-ul public? Nu mai spun de faptul ca desfiintezi trecerile de pietoni si destinzi putin circulatia auto. Dar, cel mai important, ar exista o legatura foarte rapida cu 41.
De ce crezi ca vor sa faca unul si la Romana?
Pentru ca astfel facilitezi accesul calatorilor in statie. Scapi de tarabele si chioscurile de ziare de la suprafata si le ingropi in pasaj cum este la Universitate (asta daca ai un primar de sector destept), ceea ce mie mi se pare foarte curat, elegant si modern. Trebuie sa mai mentionez si WC-ul public? Nu mai spun de faptul ca desfiintezi trecerile de pietoni si destinzi putin circulatia auto. Dar, cel mai important, ar exista o legatura foarte rapida cu 41.
De ce crezi ca vor sa faca unul si la Romana?

- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Nu ma refream la pasajul in sine, a carui utilitate este incontestabila. Ma intrebam doar la ce avem nevoie de un pasaj cu magazine
Mai ales cand ai ditamai piata cu tot ce vrei in apropiere.
Inteleg ca Metrorex nu doreste sa "presteze" pentru a face niste subtraversari ale bulevardelor, pentru a facilita accesul in statii, pe motiv ca astfel de pasaje intra in sarcina primariei. In schimb, intr-un acces de generozitate, aici proiectasera ditamai pasajul cu spatii comerciale.
Nu ma refream la pasajul in sine, a carui utilitate este incontestabila. Ma intrebam doar la ce avem nevoie de un pasaj cu magazine
Mai ales cand ai ditamai piata cu tot ce vrei in apropiere.
Inteleg ca Metrorex nu doreste sa "presteze" pentru a face niste subtraversari ale bulevardelor, pentru a facilita accesul in statii, pe motiv ca astfel de pasaje intra in sarcina primariei. In schimb, intr-un acces de generozitate, aici proiectasera ditamai pasajul cu spatii comerciale.
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
ByOnu
Pai ca sa scapi de chioscurile de ziare si de florariile de la suprafata. Poti avea ceva mult mai elegant in pasaj.
Pai ca sa scapi de chioscurile de ziare si de florariile de la suprafata. Poti avea ceva mult mai elegant in pasaj.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Hai sa fim seriosi, de cand este sarcina Metrorex sa scape orasul de chioscurile de ziare si de flori
Dupa ce la primele statii M4 si la statiile de pe M3 ( tronsonul NG-AS) ne-am "rasfatat" cu niste guri de acces functionale , amplasate pe ambele parti ale bulevardelor (in fapt era o simpla intrare in normalitate la acest capitol), la ultimele statii inaugurate (pe M4) s-a revenit la gandirea ceausista, cu guri de acces pe o singura parte a bulevardului si, in cazul statiei Pajura, chiar pe partea opusa carierului omonim si a blocurilor de locuinte (similar cu doua celebre exemple de trista amintire la acest capitol, Titan si Brancoveanu). Si fara scara rulanta intr-un capat al statiei Bazilescu, doar o scara fixa extrem de incomoda, in "cerc".
De aceea ma mira cu cata generozitate se arunca cu bani in cazul M5. Reamintesc ca tot pe M5, la AM, nu au vrut sa faca o bucatica de pasaj rutier si au preferat sa mute statia.
Hai sa fim seriosi, de cand este sarcina Metrorex sa scape orasul de chioscurile de ziare si de flori

Dupa ce la primele statii M4 si la statiile de pe M3 ( tronsonul NG-AS) ne-am "rasfatat" cu niste guri de acces functionale , amplasate pe ambele parti ale bulevardelor (in fapt era o simpla intrare in normalitate la acest capitol), la ultimele statii inaugurate (pe M4) s-a revenit la gandirea ceausista, cu guri de acces pe o singura parte a bulevardului si, in cazul statiei Pajura, chiar pe partea opusa carierului omonim si a blocurilor de locuinte (similar cu doua celebre exemple de trista amintire la acest capitol, Titan si Brancoveanu). Si fara scara rulanta intr-un capat al statiei Bazilescu, doar o scara fixa extrem de incomoda, in "cerc".
De aceea ma mira cu cata generozitate se arunca cu bani in cazul M5. Reamintesc ca tot pe M5, la AM, nu au vrut sa faca o bucatica de pasaj rutier si au preferat sa mute statia.
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Si eu sunt pentru un pasaj cu diverse magazine, blablabla, poate chiar si o cafenea. E mai animat un astfel de pasaj decat cel de la NG de exemplu. Tie iti place pasajul de la NG ? La Victoriei pana sa iesi mai bea omul un suc, mai mananca o merdenea, blablabla. Atunci hai sa desfiintam si magazinele de la Universitate.
Pe pariu ca nu se vor face toate accesele proiectate pentru M 5 ? Mie asa imi miroase.
Mai sunt statii ceausiste proiectate cu accese aiurea, Republica, Dristor, Mihai Bravu, daca stau sa ma gandesc mai gasesc.
Mi-am amintit, si pasajul de la Gara (GdN 1 ) mi se pare OK. In schimb, daca te duci la GdN 2 te mananca gaia pana ajungi, nimic, nimic, nimic.
Si eu sunt pentru un pasaj cu diverse magazine, blablabla, poate chiar si o cafenea. E mai animat un astfel de pasaj decat cel de la NG de exemplu. Tie iti place pasajul de la NG ? La Victoriei pana sa iesi mai bea omul un suc, mai mananca o merdenea, blablabla. Atunci hai sa desfiintam si magazinele de la Universitate.
Pe pariu ca nu se vor face toate accesele proiectate pentru M 5 ? Mie asa imi miroase.
Mai sunt statii ceausiste proiectate cu accese aiurea, Republica, Dristor, Mihai Bravu, daca stau sa ma gandesc mai gasesc.
Mi-am amintit, si pasajul de la Gara (GdN 1 ) mi se pare OK. In schimb, daca te duci la GdN 2 te mananca gaia pana ajungi, nimic, nimic, nimic.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Confundam putin lucrurile .
1. Pasajul de la Universitate nu are nicio treaba cu metroul a fost construit cu multa vreme inaintea M2. Ca, intamplator sau nu, a ajuns sa fie practic "intrare" la metrou, este alta discutie, dar pasajul este al Primariei, nu are treaba cu constructia metroului.
2. Gdn1 este foarte OK, dar vorbim de o statie care la vremea aceea trebuia sa fie o statie suprapusa, cu un trafic foarte mare e calatori. Inca nu ne-am lamurit cum se facea schimbul de calatori intre M1/M inelara de sud si fosta M3 acolo, poate avea si pasajul acesta un rol, cine stie ? Unde mai pui ca la vremea aceea numarul celor care veneau cu trenul in capitala era mult mai mare, deci un un simplu culoar nu era potrivit pentru o statie de o asemenea importanta.
Insa trebuie sa remarci ca acest exemplu de la GdN1 a ramas unicat din punct de vedere al gurilor de acces(vreo 7 la numar).. Pana si complexul Victoriei are un pasaj mai chinuit si este mai zgarcit din punct de vedere al gurilor de acces
Insa acelea erau alte vremuri, cand se proiectau lucruri mai cu cap, in special in zonele importante. Acum "fiecare cu a lui", ca sa nu spun mai urat.
Nu spun ca nu ar fi mai frumos un pasaj mai mare si cu magazine. Spun doar ca acest pasaj mai amplu mareste costul statiei de la Parc, iar Metrorex, dupa "euforia" tronsoanelor M4-Racorduri 2000-2008, cand a facut guri de acces peste tot, a inceput sa se uite la fiecare banut si sa nu isi mai asume cheltuieli care nu tin de metrou. Uita-te la statiile Pajura si Bazilescu.
Iar la Parc vorbim totusi de o statie fara mare importanta, de cartier. Cel putin pe moment.
Confundam putin lucrurile .
1. Pasajul de la Universitate nu are nicio treaba cu metroul a fost construit cu multa vreme inaintea M2. Ca, intamplator sau nu, a ajuns sa fie practic "intrare" la metrou, este alta discutie, dar pasajul este al Primariei, nu are treaba cu constructia metroului.
2. Gdn1 este foarte OK, dar vorbim de o statie care la vremea aceea trebuia sa fie o statie suprapusa, cu un trafic foarte mare e calatori. Inca nu ne-am lamurit cum se facea schimbul de calatori intre M1/M inelara de sud si fosta M3 acolo, poate avea si pasajul acesta un rol, cine stie ? Unde mai pui ca la vremea aceea numarul celor care veneau cu trenul in capitala era mult mai mare, deci un un simplu culoar nu era potrivit pentru o statie de o asemenea importanta.
Insa trebuie sa remarci ca acest exemplu de la GdN1 a ramas unicat din punct de vedere al gurilor de acces(vreo 7 la numar).. Pana si complexul Victoriei are un pasaj mai chinuit si este mai zgarcit din punct de vedere al gurilor de acces
Insa acelea erau alte vremuri, cand se proiectau lucruri mai cu cap, in special in zonele importante. Acum "fiecare cu a lui", ca sa nu spun mai urat.
Nu spun ca nu ar fi mai frumos un pasaj mai mare si cu magazine. Spun doar ca acest pasaj mai amplu mareste costul statiei de la Parc, iar Metrorex, dupa "euforia" tronsoanelor M4-Racorduri 2000-2008, cand a facut guri de acces peste tot, a inceput sa se uite la fiecare banut si sa nu isi mai asume cheltuieli care nu tin de metrou. Uita-te la statiile Pajura si Bazilescu.
Iar la Parc vorbim totusi de o statie fara mare importanta, de cartier. Cel putin pe moment.
📖 Pagination options